PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie raadt het onderwerp waarover Sylvain Ephimenco morgen gaat schrijven?



Zwarte Schaap
21-01-05, 18:15
Hoofdprijs: Met Schaap een kopje koffie drinken, eventueel met gebakje erbij.

Sylvain en/of personen uit zijn omgeving zijn uitgesloten van deelname!

freya
21-01-05, 18:17
Mo el B :strik:

Moet ik dan helemaal naar R'dam komen?

Eke
21-01-05, 18:19
Hoeveel keer mag ik raden ? :blij:

Zwarte Schaap
21-01-05, 18:21
Geplaatst door Eke
Hoeveel keer mag ik raden ? :blij:

Oke om iedereen een redelijke kans te geven 2 keer. Je mag dus twee onderwerpen noemen.

151
21-01-05, 18:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hoofdprijs: Met Schaap een kopje koffie drinken, eventueel met gebakje erbij.


In dat geval: over het echec van de carpoolstrook.

Joesoef
21-01-05, 18:27
Mag ik ook meedoen of zijn vermeende nichten uitgesloten van deelname?

Zwarte Schaap
21-01-05, 18:30
Geplaatst door Joesoef
Mag ik ook meedoen of zijn vermeende nichten uitgesloten van deelname?

Shit ik met mijn grote mond, ik had er geen rekening mee gehouden dat nichten of vermeende nichten mee zouden willen doen. Maar vooruit met de gayt iedereen mag mee doen.

Eke
21-01-05, 18:33
:blij: eerste poging : de inauguratierede van Bush ("Vrede en Democratie")

freya
21-01-05, 18:35
Ali el B

:strik::strik::strik:

Zwarte Schaap
21-01-05, 18:37
Ik kan zelf nog niets over het antwoord zeggen, pas na 01:00 kan ik het wellicht uit de Trouw vernemen.

freya
21-01-05, 18:40
O wat spannend :zozo:

Bofko
21-01-05, 18:46
Hij beschrijft een diepte-interview die hij met jou gehad heeft op een geheime locatie. :p

Dutchguy
21-01-05, 19:02
Koffiedrinken met Schaap en ik mag twee keer raden?

1. De tegenvallende dennenappeloogsten in Zuidoost Tibet.
2. De hamsterweken bij AH heeft niets maar dan ook niets met echte hamsters te maken.

:engel:

Rabi'ah.
21-01-05, 19:03
Geplaatst door Dutchguy
Koffiedrinken met Schaap en ik mag twee keer raden?

1. De tegenvallende dennenappeloogsten in Zuidoost Tibet.
2. De hamsterweken bij AH heeft niets maar dan ook niets met echte hamsters te maken.

:engel:

:haha:

freya
21-01-05, 19:08
Geplaatst door Dutchguy


tegenvallende dennenappeloogsten in Zuidoost Tibet.



Jeetje, wat nu? Rot voor die dennenappelboeren zeg!

Dutchguy
21-01-05, 19:10
Geplaatst door freya
Jeetje, wat nu? Rot voor die dennenappelboeren zeg!

De nekslag voor de potpourri-industrie!

151
21-01-05, 19:16
Geplaatst door Dutchguy
De nekslag voor de potpourri-industrie!

:haha:

Dat alleen is al een taartje waard. Met een flinke toef room erop.
Schaap betaalt, want nichten waren ook welkom.

Eke
21-01-05, 21:37
Kom op mensen, ik wil jullie niet het gras voor de voeten wegmaaien met mijn tweede gooi naar het taartje...
Jullie zitten natuurlijk lekker feest te vieren.

~Panthera~
21-01-05, 21:39
1. de prijs van de spruiten.

Maak een behoorlijke kans, denk ik. :ego:

Eke
21-01-05, 23:09
TAOUANZA : wakker worden.... koffie met gebak !!!!

Zwarte Schaap
21-01-05, 23:19
Geplaatst door freya
Ali el B

:strik::strik::strik:


Ephimenco / Blunders

door Sylvain Ephimenco

De grootste blunder van het openbaar ministerie in de zaak-Ali el B. is misschien niet de aanvankelijke beslissing om Germaine C. wegens doodslag achter de tralies te zetten maar de motivering die aan dit besluit ten grondslag lag. Door haar dief wild te achtervolgen met de betreurenswaardige afloop die we kennen, zou de automobilist volgens het OM ,,de rechtsorde ernstig hebben geschokt''.

Deze enormiteit was wellicht bedoeld om de druk van de Marokkaanse ketel te halen maar tegelijk werd hiermee de Nederlandse snelkookpan in de ontploffingsstand gezet. Maar als in deze zaak de rechtsorde ernstig is geschokt, is het wel door toedoen van justitie zelf. Misschien zou het OM beter kunnen uitleggen waarom de jonge geweldenaar en delinquent Ali el B. vrij rondliep op de avond van zijn dood? El B. was ondanks zijn jonge leeftijd al een geharde crimineel aan het worden, die van een gewapende overval met ernstige mishandeling verdacht werd. Na vier maanden te hebben gezeten werd hij op dubieuze grond vrijgelaten (alibi door broerlief verschaft). Na 's middags een eis van twee jaar, geen peulenschil, tegen zich te hebben gehoord, werd hij niet in bewaring gesteld. 's Avonds kon hij zijn carrière in de misdaad voortzetten door een vrouw te beroven. Het werd jammer genoeg zijn dood. Het is justitie aan te rekenen dat zij niet alleen de rechtsorde ernstig heeft geschokt maar ook het rechtsgevoel van de burger heeft ondermijnd.

Tijd ook voor de Marokkaanse gemeenschap om, zoals gisteren door Halim el Madkouri van Forum in de Volkskrant gesteld, ,,het zelfbeklag te staken''. Stille of herdenkingstochten voor criminele jongeren die men met de lijkwade van het slachtofferschap probeert te bedekken, doen de etnische tegenstellingen geen goed. Weer een blunder. Klaarblijkelijk ontbreekt het een deel van deze gemeenschap aan realiteitszin. Een helmdragende boef (dus niet herkenbaar) die tijdens de door zijn prooi ingezette achtervolging het leven laat, wordt door vele Nederlandse Marokkanen snel als slachtoffer van racisme voorgesteld. Misschien ligt hier een correctieve taak voor de 49 Nederlandse Marokkanen die twee jaar geleden het manifest 'koerswijziging' lanceerden. En misschien ook zou men een voorbeeld kunnen nemen aan de familie van Jan Kievit. Deze 38-jarige man werd vorig weekeinde slachtoffer van zinloos geweld op de Rotterdamse Lijnbaan. Hij werd van achteren geslagen en overleed kort daarop. Volgens getuigen stak zijn belager zijn bewondering voor Mohammed B. (de moordenaar van Van Gogh) niet onder stoel of bank. De familie van Jan Kievit riep niet op tot een stille tocht en beschuldigde zijn moordenaar niet van racisme.

Bron: Trouw 22/01/05

Eke
21-01-05, 23:21
2e gooi. toch weer over de liberalen en het moslim-geloof(AHA) :slapen: Eke

mark61
22-01-05, 00:12
Geplaatst door Dutchguy
Koffiedrinken met Schaap en ik mag twee keer raden?

1. De tegenvallende dennenappeloogsten in Zuidoost Tibet.


Ik zou maar oppassen. Dat zou best s het gevolg van een herlevend islamitisch bewustzijn in het westen van China kunnen zijn. Je weet maar nooit.

Dutchguy
22-01-05, 00:29
Geplaatst door mark61
Ik zou maar oppassen. Dat zou best s het gevolg van een herlevend islamitisch bewustzijn in het westen van China kunnen zijn. Je weet maar nooit.

Maakt niet uit. Damn them all to hell. Morgen drink ik koffie en eet ik een gebakje met Schapie.

toch????

mark61
22-01-05, 00:33
Geplaatst door Dutchguy
Maakt niet uit. Damn them all to hell. Morgen drink ik koffie en eet ik een gebakje met Schapie.

toch????

Hij heeft net beloofd dat hij geen geweld meer zal gebruiken. Veel plezier!

Kuijk
22-01-05, 00:50
Sylvain Ephimenco? Is dat iemand?

Zwarte Schaap
22-01-05, 00:58
Geplaatst door Kuijk
Sylvain Ephimenco? Is dat iemand?

Dat is een Franse kolonisatorszoon wiens vader politieagent was in Algerije. Hij woont sinds 1979 in Nederland en is journalist. De thema's waarmee hij zich bezighoudt is kritiek op Nederlanders en op Moslims. Hij heeft al een paar boeken uitgegeven die in hun eerste druk nu te koop staan bij de Slegte voor 2 euro per stuk. Hij heeft al een lange tijd de vrije hand in de Trouw waar hij 3 keer per week zijn gal kan spuwen inzake hoofdzakelijk Moslims. Sommige andere serieuzere journalisten noemen hem een Islambasher.

Kuijk
22-01-05, 01:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een Franse kolonisatorszoon wiens vader politieagent was in Algerije. Hij woont sinds 1979 in Nederland en is journalist. De thema's waarmee hij zich bezighoudt is kritiek op Nederlanders en op Moslims. Hij heeft al een paar boeken uitgegeven die in hun eerste druk nu te koop staan bij de Slegte voor 2 euro per stuk. Hij heeft al een lange tijd de vrije hand in de Trouw waar hij 3 keer per week zijn gal kan spuwen inzake hoofdzakelijk Moslims. Sommige andere serieuzere journalisten noemen hem een Islambasher.

En zijn er ook mensen die hem of Trouw serieus nemen?

Zwarte Schaap
22-01-05, 01:49
Geplaatst door Kuijk
En zijn er ook mensen die hem of Trouw serieus nemen?

Als je de lezersreacties leest wordt ie vaak op handen en voeten gedragen als hij weer eens uithaalt naar Moslims of Marokkanen.

Kuijk
22-01-05, 10:16
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je de lezersreacties leest wordt ie vaak op handen en voeten gedragen als hij weer eens uithaalt naar Moslims of Marokkanen.

Zegt hij dan veel ware dingen? Weet hij wat hij zegt erg goed, leuk of interessant te formuleren? Of weet hij precies wat zijn lezers willen lezen?

Ron Haleber
22-01-05, 10:42
Schaap nou niet twee gebakkies met slagroom op gaan (vr)eten. Dat is helemaal niet goed voor je gezondheid! :fplet:

Geef er maar eentje aan je grootste bewonderaar. Zeg ons effe wie dat is! :fpotver:




p.s. eigenlijk hadden ik en Maarten al gewonnen, want ik schreef eergisteren met bijval van Maarten dat Sylvain voor zn column altijd eerst kijkt waar ZS het over heeft - en dat klopt, nietwaar?

Maar Maarten wil er wel een dubbele cognac bij... :student:

freya
22-01-05, 10:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ephimenco / Blunders

door Sylvain Ephimenco

De grootste blunder van het openbaar ministerie in de zaak-Ali el B.

:wohaa: :wohaa: :wohaa: :fparty: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Kom maar op met dat gebak!


Maar niet in Paradiso, want dan gaan ze er mee smijten :argwaan:

freya
22-01-05, 16:50
Geplaatst door freya
:wohaa: :wohaa: :wohaa: :fparty: :wohaa: :wohaa: :wohaa:

Kom maar op met dat gebak!


Maar niet in Paradiso, want dan gaan ze er mee smijten :argwaan:

En Schaap laat zich niet zien, nu hij koffie met gebak moet betalen :mad:

Compleet geassimileerd, de krenterige Hollander :jammer:

:corcky:

Eke
22-01-05, 17:03
http://www.carfree.com/postcard/oldest/horiz/rotterdam-singel.jpg

Gefeliciteerd Freya, je mag naar Rotterdam !

Zwarte Schaap
22-01-05, 23:34
Geplaatst door freya
En Schaap laat zich niet zien, nu hij koffie met gebak moet betalen :mad:

Compleet geassimileerd, de krenterige Hollander :jammer:

:corcky:

Ik had wat te doen vandaag.

mark61
22-01-05, 23:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik had wat te doen vandaag.

It better be taarten bakken. De kandidaten staan in de rij.

Al Sawt
23-01-05, 00:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is een Franse kolonisatorszoon Geen kolonisator, maar een echte Algerijn! Die denken dat ze afstammen van Galliers.

Zwarte Schaap
23-01-05, 00:43
Geplaatst door mark61
It better be taarten bakken. De kandidaten staan in de rij.

Totdat ze er achter komen hoe ik in het echt ben! :gek:

mark61
23-01-05, 00:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Totdat ze er achter komen hoe ik in het echt ben! :gek:

Kom kom, je kan vast wel koffiezetten. Hemagebakje erbij, dan hebben ze toch weer gescoord.

Tis vast wel een half uurtje uit te houden met/bij jou. :)

Zwarte Schaap
23-01-05, 00:49
Geplaatst door Al Sawt
Geen kolonisator, maar een echte Algerijn! Die denken dat ze afstammen van Galliers.

Ik weet het niet zeker ik heb altijd gedacht dat hij een kolonisatorszoontje was, maar als ie echt zo een gassimileerde algerijn is zoals die groenlinks en MDI bestuurder melouki cadat, die zich overigens Brieuc-Yves Cadat noemt, dan zakt ie echt diep in mijn achting. Sterker nog dan ga ik denk ik nooit meer in op zijn schrijfsels.

Mijn vraag aan jou is dan, weet je dat echt zeker, kan ik er rop vertrouwen dat ik blind op je bewering mag af gaan?

mark61
23-01-05, 00:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet het niet zeker ik heb altijd gedacht dat hij een kolonisatorszoontje was,...

Ik zou toch zeggen dat Ephimenco een van oorsprong Oekraïense naam is. Dus hoe komt ie daar dan aan? Gestolen?

Ron Haleber
23-01-05, 06:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet het niet zeker ik heb altijd gedacht dat hij een kolonisatorszoontje was, maar als ie echt zo een gassimileerde algerijn is zoals die groenlinks en MDI bestuurder melouki cadat, die zich overigens Brieuc-Yves Cadat noemt, dan zakt ie echt diep in mijn achting. Sterker nog dan ga ik denk ik nooit meer in op zijn schrijfsels.



Cadat noemt zich niet zomaar Brieuc-Yves, hij werd als zodanig in het franse bevolkingsregister ingeschreven. Zijn vader was met een Bretonse getrouwd...

Schaap er lopen hier wel meer halfbloeden rond: zijn dat voor jou per defitie al halfslachtige verdachte bounties???


Cadat's naam Mellouki ("mijn koning") stamt uit de Algerijnse Sahara toen die nog Marokkaans was en slaat dus op de Marokkaanse sultan. Meer zeg ik daar maar niet over want dan krijg ik slaande ruzie met 850, Maarten c.s. :hihi: :hihi:

Ron Haleber
23-01-05, 06:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet het niet zeker ik heb altijd gedacht dat hij een kolonisatorszoontje was, maar als ie echt zo een gassimileerde algerijn is zoals die groenlinks en MDI bestuurder Cadat... dan zakt ie echt diep in mijn achting. Sterker nog dan ga ik denk ik nooit meer in op zijn schrijfsels.




Geplaatst door mark61
Ik zou toch zeggen dat Ephimenco een van oorsprong Oekraïense naam is. Dus hoe komt ie daar dan aan? Gestolen?


Over Ephimenco kan ik de - ook via Trouw - onbeantwoorde mails nu wel citeren die wat van zijn achtergrond weergeven en waarover ik met hem een jaar geleden hier vergeefs een discussie probeerde te lanceren.

Het geeft goed zijn achtergrond weer lijkt me. Ook Schapie zal van Sylvain het advies krijgen zijn bekkie met groene zeep te spoelen!






s.ephimenco schreef op Gisteren om 17:09:

Geachte heer,

In plaats van domme onzin over mij te gaan verkondigen wat mijn 'rancuneuze pied-noirs' identiteit zou betreffen, kunt u beter uw bronnen raadplegen. Zoals mijn boek Blauwe nachten uit 1996 (uitg Contact ISBN 9025407293) Een aanklacht van 223 pagina's tegen het racisme van zwarte voeten uit Algerije. Inclusief mijn eigen familie. Zoveel onkunde verbijstert me.

Of misschien kunt u uit de volgende publicaties wat opsteken zodat u volgende keer uw mond niet met groene zeep hoeft te behandelen.

salutations

S.Ephimenco

3: Trouw van 22-09-2003 Pagina 13 de Verdieping Achtergrond


Abel Herzberglezing 2003

Sylvain Ephimenco

DE MULTICULTURELE DESINTEGRATIE

Ik verliet allereerst een gezin en zijn getourmenteerde geschiedenis. Een moeder en een vader die de historische realiteit waarin hun ongelukkige levensloop sinds de oorlog in Algerije was ingebed, niet onder ogen wilden zien.

Het botste flink thuis. Het kraakte en het piepte tussen de adolescent die zich voor zijn ouders schaamde en die die twee tevergeefs politiek trachtte te heropvoeden, en een vader en moeder die hun verdriet over het verlies van het beloofde land achter een sluier van wrok verborgen hielden. Voor mij was de kwestie helder, en hoewel ik vandaag enkele kanttekeningen in de marge zou kunnen plaatsen, is mijn lezing van die situatie onveranderd gebleven.

In 1962 hadden we onze Algerijnse geboortegrond moeten verlaten omdat wij, als heersende koloniale christelijke minderheid, niet in staat waren geweest onze privileges en relatieve rijkdom te delen met de onderdrukte, autochtone islamitische meerderheid. Van 1954 tot 1962 hadden wij, Fransen en overige Europeanen uit Algerije, een verkeerde oorlog gevoerd tegen de legitieme aspiraties van vrijheid en onafhankelijkheid van het Algerijnse volk.

Het onderwerp zorgde thuis telkens weer voor pijnlijke disputen en cesuren in het gezinsweefsel. Daarbij kwam dat mijn ouders hun ongelijk versterkten door te steunen op het meest rotte fundament dat er kon zijn: de raciale component. Wij de geciviliseerden en de beschaafden, zij de wilde en wrede barbaren.

Uit overtuiging maar ook uit schaamte voor mijn komaf besloot ik me met tegengif te injecteren en omarmde het concept van het universele anti-racisme. Ik koos welbewust voor dit beginsel en maakte het tot de hoeksteen van mijn identiteit.


__________________
Chacun appelle barbarie ce qui n'est pas de son usage - Michel de Montaigne.







Antwoord van Ron:


Geachte columnist Ephimenco,

Uw verwijzingen naar uw oude columns uit Trouw werpen idd een ander licht op uw achtergrond en afkomst. Het zou dus niet terecht zijn om u persoonlijk het gedrag van het Franse leger en dat van de kolonisten die meer dan een eeuw lang de stem van de Algerijnen hebben gesmoord in de schoenen te schuiven.

Voor die laatste eeuw laatste verwijs ik u als voorbeeld naar het rabiate tot progroms leidende antisemitisme van uw koloniale voorvaderen: Pierre Hebey "Alger 1898: La grande vague juive" Nil Éditions 1996, Parijs.

In mijn franstalige dissertatie http://www.members.lycos.nl/haroun/a.html
behandel ik de racistische structuur van het onderwijs in de Franse Noord Afrikaanse koloniën.

Dat ik daarbij geen enkele afkeer heb van auteurs die ervan beschuldigd worden om de islam aan te vallen, kunt u zien aan het motto dat ik mijn dissertatie meegaf uit 'Les particules élémentaires' van de door mij bewonderde Michel Houllebecq....


Maar de spaarzame citaten waaruit blijkt dat u zich van uw milieu van de pied-noirs distancieert, overtuigen mij toch niet van het feit dat ik hun anti-moslim ideologie als trend al te duidelijk op zeer eenzijdige wijze in uw colums terugvind.

U hoeft voor mij helemaal geen filo-arabier of moslimvriend te zijn, maar er gebeurt te veel waar u nimmer aandacht aan schenkt. En daarom verwijt ik u evenals Afshin Ellian een zekere rancune als drijfveer!

Voor u staat als één van de weinige Nederlandse columnisten en politici het rijke universum van de Franse media - kranten, tv en literatuur open als bron. Daar vindt levendige discussie plaats van met name Maghrebijnse intellectuelen - die wij door hun afwezigheid hier in NL moeten ontberen. De positieve kanten daarvan vind ik niet bij u terug...

--- wegens de limits van pm voer ik discussie graag verder op een topic of per email. Accoord?

Met vriendelijke groeten, Ron Haleber:

Jammer dat Schaap niet tot [de aanzet van] zo'n "intellectuele" gedachtewisseling in staat is:

hij is als Cowboy Bush: je bent vóór me / of tegen me en dan praat ik dus niet met je...? Een ziekte van maar al te veel Marokkanen...

freya
23-01-05, 12:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik had wat te doen vandaag.

Date & place wil ik weten.

Koffie verkeerd en slagroomgebak graag :)

Zwarte Schaap
23-01-05, 12:18
Geplaatst door Ron Haleber
Jammer dat Schaap niet tot [de aanzet van] zo'n "intellectuele" gedachtewisseling in staat is:

hij is als Cowboy Bush: je bent vóór me / of tegen me en dan praat ik dus niet met je...? Een ziekte van maar al te veel Marokkanen...

Weet je wat het probleem met jou is Ronnieboy? Je hebt een twee-sporenbeleid mening. Daar wil ik mee zeggen dat je je vaak dubbel uitlaat, met verschillende standpunten. Het lijkt mij aannemelijk dat je vaak je onder Marokkanen een Marokkanenmening hanteert en onder autochtonen een autochtoonse praatje houdt. Een zogezegde windhaan die met alle winden meewaait. Je kwaliteit is wel dat je een fijne neus voor allerlei windjes hebt.

freya
23-01-05, 14:11
Geplaatst door freya
Date & place wil ik weten.

Koffie verkeerd en slagroomgebak graag :)

Ik herhaal het nog maar even :strik:

Date & place wil ik weten.

Koffie verkeerd en slagroomgebak graag



Ik eis mijn prijs!

Babyface
23-01-05, 14:55
Wat schattig.

freya
23-01-05, 17:54
Geplaatst door Babyface
Wat schattig.

:strik:

Ron Haleber
23-01-05, 23:45
Geplaatst door Zwarte Schaap
Weet je wat het probleem met jou is Ronnieboy? Je hebt een twee-sporenbeleid mening. Daar wil ik mee zeggen dat je je vaak dubbel uitlaat, met verschillende standpunten. Het lijkt mij aannemelijk dat je vaak je onder Marokkanen een Marokkanenmening hanteert en onder autochtonen een autochtoonse praatje houdt. Een zogezegde windhaan die met alle winden meewaait. Je kwaliteit is wel dat je een fijne neus voor allerlei windjes hebt.

Schaap dit vind ik een slim bedachte opmerking van je die aan het denken zet...

Enkel ligt het precies omgekeerd. Onder Marokkanen geef ik een autochtoons praatje ten beste. We zitten dan een hele avond tegen elkaar aan te schreeuwen en je komt dan net als bij jou meestal toch niet tot elkaar... :haha:

En onder autochtonen geef ik een Marokkanenmening, verdedig ik Marokkanen. Dat geeft ook stof voor een avondvulling...

Het probleem is dat ik een vervelend kritisch mens ben en omdat aan zaken nu eenmaal twee kanten zitten vind ik het onterecht dat één van beide groepen zijn eenzijdig gelijk wil halen - dat stoort me en daarom zet ik me er tegen af.

Maar soms leidt het tot resultaat. Zo vonden ik en een Marokkaanse vriend ons vanavond bij Felix Rottenberg in de mening van die joodse schrijver Geert Mak. Afshin Ellian met zijn rancuneuze Verlichting is een gruwel - veel erger dan Ayaan.

Softie Geert Mak maakte naast zijn kritiek op Ellian, een sterk punt dat submission van Ayaan zich van methoden van Goebbels bedient en veel te propagandistisch te keer gaat... Mijn vriend erkende daarbij het nut van Ayaan dat ze de vrouwenonderdrukkng hoog op de agenda had weten te krijgen. We werden het tenslotte eens...


Schaap, omdat ik het jou nooit zie lukken om zaken van twee kanten te bezien en dus tot een juist genuanceerd oordeel komen, vind ik dat erg jammer en maak dan zoals hierboven een onaardige zure opmerking tegen je - die je qua energie die je aan de discussie geeft, niet zou behoren te verdienen...! :auw2:

Zwarte Schaap
23-01-05, 23:55
Geplaatst door Ron Haleber
Schaap, omdat ik het jou nooit zie lukken om zaken van twee kanten te bezien en dus tot een juist genuanceerd oordeel komen, vind ik dat erg jammer en maak dan zoals hierboven een onaardige zure opmerking tegen je - die je qua energie die je aan de discussie geeft, niet zou behoren te verdienen...! :auw2:

Ik denk dat je me zwaar onderschat. Juist een allochtoon die vrijwel zijn hele leven hier heeft gewoond heeft en redelijk wat opleiding heeft gehad en met de kaasjes en ander allochtonen van kinds af aan is grootgbracht kan als geen ander de verschillende standpunten overzien en overdenken en gebruiken. Kortom de referentiekader is van ebgin af aan uitgebreider en meer overdacht. Daarnaast is er van nature meer ervaring om met botsende visies om te gaan.

Iglo
24-01-05, 00:30
Zoals alle opstootjes en relletjes de laatste tijd: als het geen Marokkaan was geweest, dan was er niet zo'n heisa geweest...

freya
24-01-05, 10:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarnaast is er van nature meer ervaring om met botsende visies om te gaan.

Zoals dat jij vind dat je geen woord meer hoeft vuil te maken aan de beloofde prijs en ik vind dat ik nu recht heb op koffie met gebak? :argwaan:


Ik zal je hier eeuwig mee blijven achtervolgen :ninja2:
:roken:

Eke
24-01-05, 11:22
http://www.takecareof.nl/media/Rode_wieber_mvc_1536sk.jpg

alvast een virtueel voorproefje, Freya !Je wilde met slagroom,he ?

Wees blij dat je 'm niet in het echt hoeft te eten...virtueel kun je er veeeeel langer van genieten..

Eke
24-01-05, 11:26
http://mandy.vierteenfeestje.nl/fotosjuli/IMG_7335.jpg

moelijk, he, Zwarte Schaap, om taartjes te bakken !

Zwarte Schaap
24-01-05, 11:31
Geplaatst door freya
Zoals dat jij vind dat je geen woord meer hoeft vuil te maken aan de beloofde prijs en ik vind dat ik nu recht heb op koffie met gebak? :argwaan:


Ik zal je hier eeuwig mee blijven achtervolgen :ninja2:
:roken:

Ik ben bang dat je dan wel naar Rotterdam moet komen, tenzij je geduld hebt dat ik over een paar maanden zelf naar Amsterdam kan komen.

freya
24-01-05, 11:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben bang dat je dan wel naar Rotterdam moet komen, tenzij je geduld hebt dat ik over een paar maanden zelf naar Amsterdam kan komen.

Een paar maanden?! :duizelig:

Kom je niet eens naar Paradiso? :mad:




Is er verder nog iets te beleven in Rotjeknor op het moment?

Al Sawt
24-01-05, 13:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik weet het niet zeker ik heb altijd gedacht dat hij een kolonisatorszoontje was, maar als ie echt zo een gassimileerde algerijn is zoals die groenlinks en MDI bestuurder melouki cadat, die zich overigens Brieuc-Yves Cadat noemt, dan zakt ie echt diep in mijn achting. Sterker nog dan ga ik denk ik nooit meer in op zijn schrijfsels.

Mijn vraag aan jou is dan, weet je dat echt zeker, kan ik er rop vertrouwen dat ik blind op je bewering mag af gaan? 100%

Vergeet niet dat de Franse kolonisatie van Algerije meer dan 150 jr. heeft geduurd. In die tijd werd een gedeelte van de Algerijnse bevolking afgescheiden van het rest. Ze werden voornamelijk doormiddel van onderwijs gehersenspoeld en gingen langzamerhand geloven dat de blonde Galliers hun voorouders waren en geen Arabieren/Berbers.

Ze werden door de Franse kolonisators minachtend zwartvoeten (Pied de Noirs) genoemd, omdat ze een getinte huidskleur hadden en toch heilig overtuigd waren van hun geloofden in bloedlijn met Galliers.

In Algerije worden ze als landverraders afgeschilderd.


Ephimenco`s haat jegens de Islam komt niet zomaar uit het lucht vallen! Zijn soortgenoten in Frankrijk vormen voor het grootste gedeelte de achterban van Front Nationaal. Zonder Zwart voeten was FN al lang gemarginaliseerd tot een lokaal partij.

Zwarte Schaap
24-01-05, 13:39
Geplaatst door freya
Een paar maanden?! :duizelig:

Kom je niet eens naar Paradiso? :mad:

Is er verder nog iets te beleven in Rotjeknor op het moment?

Ik zou wel willen komen maar ik kan het me even niet veroorloven.

Momenteel is of gaat het Rotterdams Filmfestival starten.

wytze
24-01-05, 15:28
Zwarte Schaap,

Ik heb nog eens diep nagedacht over dat akkefietje van die prijzen van Rabiah en mij die je afgelopen vrijdag hebt gewonnen. Ik meen dat we van Rabiah niets meer hebben vernomen, maar belofte maakt schuld en ik had een prijs beloofd dus hierbij:
De prijs is:
1 retourkaartje R-dam-Amsterdam voor zondag a.s. zodat je naar Paradiso kunt komen.

Eke
24-01-05, 17:00
http://www.kunsthal.nl/im/59D.jpg

Wat er te doen is in Rotterdam , Freya? ......................... LENTELUST.22jantot 17 april
in de Kunsthal (fantasieen in Edo Japan)voor mensen met gevoel voor humor.

maar gelukkig ook ''de schilders van Parijs'van Renoir tot Picasso--tot en met 3 april..

freya
24-01-05, 17:15
Geplaatst door wytze
Zwarte Schaap,

Ik heb nog eens diep nagedacht over dat akkefietje van die prijzen van Rabiah en mij die je afgelopen vrijdag hebt gewonnen. Ik meen dat we van Rabiah niets meer hebben vernomen, maar belofte maakt schuld en ik had een prijs beloofd dus hierbij:
De prijs is:
1 retourkaartje R-dam-Amsterdam voor zondag a.s. zodat je naar Paradiso kunt komen.

:lole:

fatiha elg...
24-01-05, 17:22
Geplaatst door freya
:lole:


Hij komt in ieder geval zijn afspraken op tijd na, mits hij die gemaakt heeft natuurlijk.