PDA

Bekijk Volledige Versie : Terroristen moorden weer hun eigen 'broeders' in Irak uit



Julien
21-01-05, 22:41
Doden door aanslag in westen van Bagdad

BAGDAD/BASRA - Door een bomaanslag vlakbij een sjiitische moskee in Bagdad zijn vrijdag dertien mensen gedood en veertig gewond geraakt. De politie in de Iraakse hoofdstad heeft dit gemeld.

Een autobom ontplofte bij de al-Aqsamoskee in het westen van Bagdad. De autoriteiten vrezen dat het aantal slachtoffers verder zal oplopen.

Bommenmakers

Ten noorden van Bagdad is vrijdag een Amerikaanse militair gedood en raakte er een gewond bij een actie tegen 'bommenmakers'. De Amerikanen schoten naar eigen zeggen een Iraakse rebel dood en arresteerden twaalf mannen die behoorden tot "een cel die bommen produceerde".

Militairen

Het Britse leger in Irak heeft vrijdag laten weten dat bij de aanslag op hun basis bij Basra donderdag negen Britse militairen gewond zijn geraakt. Er vielen acht Iraakse gewonden van wie er één aan zijn verwondingen is overleden.

Een auto met explosieven was vlakbij de ingang van de Britse basis ten zuidwesten van Basra geparkeerd en ontplofte toen een Brits konvooi passeerde.

www.nu.nl
----

tsja..wat moet ik hier weer van zeggen? Hoe kunnen normaal denkende mensen deze mensen nou steunen? Voor mij zijn het geen vrijheidstrijders, maar vieze terroristen die niet alleen buitenlanders (Amerikanen etc.) doden (wat ik nog kan begrijpen), maar ook Sji'ieten.

Proselyte
21-01-05, 22:51
Dacht het effe niet. [Sou.]




http://gekon.webzdarma.cz/img/pentagram.jpg

Sign of Times !

DEMOcraat
21-01-05, 23:21
[i]

tsja..wat moet ik hier weer van zeggen? Hoe kunnen normaal denkende mensen deze mensen nou steunen? Voor mij zijn het geen vrijheidstrijders, maar vieze terroristen die niet alleen buitenlanders (Amerikanen etc.) doden (wat ik nog kan begrijpen), maar ook Sji'ieten. [/B]

vrijheidstrijders zijn diegene die de bezetters en collaborateurs afslachten..

Julien
21-01-05, 23:23
Geplaatst door DEMOcraat
vrijheidstrijders zijn diegene die de bezetters en collaborateurs afslachten..

dus al die sji'ieten en honderden Irakese burgers die ze doden zijn collaborateurs?? :moe: :zwaai:

Proselyte
21-01-05, 23:25
Geplaatst door DEMOcraat
vrijheidstrijders zijn diegene die de bezetters en collaborateurs afslachten..

Margareth Hassan, die 35 jaar gediend heeft voor het Irakese volk als hulpverleenster ?


http://www.peterjblackburn.com/religion/islam.jpg

Al Sawt
21-01-05, 23:30
In een land zonder functionerende staatsapparaat en overgeleverd is aan grillen van een externe macht, mag je verwachten dat dergelijke praktijken plaatsvinden. Die bomaanslagen zijn verwerpelijk, maar geheel op conto te schrijven van Amerika. Want die heeft door haar invasie en falende bezetting, anarchie en daarmee dood en verderf in Irak veroorzaakt.

151
21-01-05, 23:34
Geplaatst door Al Sawt
In een land zonder functionerende staatsapparaat en overgeleverd is aan grillen van een externe macht, mag je verwachten dat dergelijke praktijken plaatsvinden. Die bomaanslagen zijn verwerpelijk, maar geheel op conto te schrijven van Amerika. Want die heeft door haar invasie en falende bezetting, anarchie en daarmee dood en verderf in Irak veroorzaakt.

En zijn de yanks niet te vergeten ook voor karretjes gespannen door clans die hen gebruikten om van rivalen af te komen. Of iemand die zijn buurman aangeeft om poet op te strijken.

Proselyte
21-01-05, 23:37
En hoe nu verder, het land overgeven aan die ''vrijheidsstrijders'' ?

Of toch proberen rechtstaat en democratie te verankeren, om dan wanneer de veiligheid dat toelaat langszaam weer terug te strekken !

DEMOcraat
22-01-05, 12:08
Geplaatst door Julien
dus al die sji'ieten en honderden Irakese burgers die ze doden zijn collaborateurs?? :moe: :zwaai:

het kan zijn dat er een tussen zit ja en de rest zijn Collateral damage zoals de amerikaanene dat noemen...

DEMOcraat
22-01-05, 12:11
Geplaatst door Proselyte
Margareth Hassan, die 35 jaar gediend heeft voor het Irakese volk als hulpverleenster ?


http://www.peterjblackburn.com/religion/islam.jpg
amerikaanen hebben meer dan 300 wetenschappers vermoord en niemand die daar iets over zegt..kennelijk hebben de amerikkaanen een patent om elke irakees te doden onder het mom van terrorisme...

echnaton
22-01-05, 12:17
Het is natuurlijk al lang duidelijk dat in Iran een hevige interne strijd bezig tussen Soennieten en Sjiïten. Dit is een strijd om de macht die minstens even belangrijk is als de strijd tegen de Amerikanen en die met nietsontziende wreedheid wordt gevoerd. Het gaat de 'vrijheidsstrijders' er natuurlijk vooral om de macht, die ze onder Saddam bezaten, niet te verliezen aan de sjiïtische meerderheid.

DEMOcraat
22-01-05, 12:26
Geplaatst door echnaton
Het is natuurlijk al lang duidelijk dat in Iran een hevige interne strijd bezig tussen Soennieten en Sjiïten. Dit is een strijd om de macht die minstens even belangrijk is als de strijd tegen de Amerikanen en die met nietsontziende wreedheid wordt gevoerd. Het gaat de 'vrijheidsstrijders' er natuurlijk vooral om de macht, die ze onder Saddam bezaten, niet te verliezen aan de sjiïtische meerderheid.
ik denk dat je irak bedoelt..
om die strijd te begrijpen moet je hun cultuur kennen.ik denk dat iedereen die niet strijdt tegen de bezetter als een collaboratuur wordt gezien ongeacht zijn afkomst er zijn ook veel soenieten vermoordt die samen met de bezetter werken.

GeenKritiek
22-01-05, 12:49
Geplaatst door DEMOcraat
amerikaanen hebben meer dan 300 wetenschappers vermoord en niemand die daar iets over zegt..kennelijk hebben de amerikkaanen een patent om elke irakees te doden onder het mom van terrorisme...

Bron?

echnaton
22-01-05, 12:50
Geplaatst door DEMOcraat
ik denk dat je irak bedoelt..
om die strijd te begrijpen moet je hun cultuur kennen.ik denk dat iedereen die niet strijdt tegen de bezetter als een collaboratuur wordt gezien ongeacht zijn afkomst er zijn ook veel soenieten vermoordt die samen met de bezetter werken.

Pardon, ik bedoel inderdaad Irak.

Ik denk dat door sommigen degenen die in samenwerking met de regering het land willen opbouwen als collaborateur worden beschouwd. En dan is het blijkbaar toegestaan hen op de meest gruwelijke manier te vermoorden. Moet ik hun cultuur kennen om dat goed te keuren?
Natuurlijk keurt de meerderheid der Irakezen dergelijk gedrag ook niet goed en geeft er de voorkeur aan om in vrede het land weer op te bouwen.

DEMOcraat
22-01-05, 12:51
Geplaatst door GeenKritiek
Bron?

ik gebruik andere bronnen die jij niet wil gebruiken...

DEMOcraat
22-01-05, 12:58
Geplaatst door echnaton
Pardon, ik bedoel inderdaad Irak.

Ik denk dat door sommigen degenen die in samenwerking met de regering het land wil opbouwen als collaborateur worden beschouwd. En dan is het blijkbaar toegestaan hen op de meest gruwelijke manier te vermoorden. Moet ik hun cultuur kennen om dat goed te keuren?
wie zijn wij om daar over te oordelen..


[i]Natuurlijk keurt de meerderheid der Irakezen dergelijk gedrag ook niet goed en geeft er de voorkeur aan om in vrede het land weer op te bouwen. [/B]

als dat zo is dan vraag ik me af waarom hebben er zo weinig irakeezen van de 1 miljoen die in het buitenland leven zich laten inschrijven voor aankomende verkiezingen...en dan heb ik het niet over de irakeezen die in irak leven en dagelijks een familielid verliezen door die amerikkaanse bezetting...

echnaton
22-01-05, 13:04
Geplaatst door DEMOcraat
wie zijn wij om daar over te oordelen..



Waarom zouden wij daar niet over mogen oordelen? Wij hebben toch ook onze normen en waarden? Overigens hoeven we niet eens volgens onze eigen normen te oordelen. Ook de meerderheid van de Irakezen verafschuwt deze slachtpartijen.


als dat zo is dan vraag ik me af waarom hebben er zo weinig irakeezen van de 1 miljoen die in het buitenland leven zich laten inschrijven voor aankomende verkiezingen...en dan heb ik het niet over de irakeezen die in irak leven en dagelijks een familielid verliezen door die amerikkaanse bezetting...

Ik weet het percentage niet maar als je kijkt naar de beveiligingsmaatregelen de buitenlandse stembureaus dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is natuurlijk pure angst, angst om bij een aanslag de lucht in te vliegen. En dat is de manier waarop de moslimstrijders hopen te kunnen regeren.

DEMOcraat
22-01-05, 13:27
Geplaatst door echnaton
Waarom zouden wij daar niet over mogen oordelen? Wij hebben toch ook onze normen en waarden? Overigens hoeven niet eens volgens onze eigen normen te oordelen. Ook de meerderheid van de Irakezen verafschuwt deze slachtpartijen.
je bedoelt toch niet de normen en waarden die de amerikkaanen gebruikten om een land te bezetten met als gevolg dat er honderduizenden doden zijn gevallen.
hetzelfde meerderheid ervaart irak onveiliger als tijdens de saddamse bewind en keurt de bezzeting af..


[i]Ik weet het percentage niet maar als je kijkt naar de beveiligingsmaatregelen de buitenlandse stembureaus dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Het is natuurlijk pure angst, angst om bij een aanslag de lucht in te vliegen. En dat is de manier waarop de moslimstrijders hopen te kunnen regeren. [/B]
beveiliging...naar mijn weten is er geen aanslag gepleegt tegen de iraakse bevolking in het buitenland..door die beveiliging creer je juist angst..

echnaton
22-01-05, 13:31
Geplaatst door DEMOcraat
je bedoelt toch niet de normen en waarden die de amerikkaanen gebruikten om een land te bezetten met als gevolg dat er honderduizenden doden zijn gevallen.
hetzelfde meerderheid ervaart irak onveiliger als tijdens de saddamse bewind en keurt de bezzeting af..


beveiliging...naar mijn weten is er geen aanslag gepleegt tegen de iraakse bevolking in het buitenland..door die beveiliging creer je juist angst..

Die 'honderdduizenden' doden komen voor het grootste deel op de rekening van de 'moslimstrijders' met hun bloedige aanvallen en hun verzet in, bijvoorbeeld, Falloejah. Bovendien is een groot deel van de doden te wijten door de strijd die ontstond toen Saddam zich verzette toen de Amerikanen de aanval begonnen.

DEMOcraat
22-01-05, 13:45
Geplaatst door echnaton
Die 'honderdduizenden' doden komen voor het grootste deel op de rekening van de 'moslimstrijders' met hun bloedige aanvallen en hun verzet in, bijvoorbeeld, Falloejah. Bovendien is een groot deel van de doden te wijten door de strijd die ontstond toen Saddam zich verzette toen de Amerikanen de aanval begonnen.

waaren de doden die tijdens de bezetting van nederland ook het werk van de nederlandse regering omdat ze zich tegen de duitsers inval hadden verzet eenzame NSB er ben je meer niet..

echnaton
22-01-05, 13:50
Geplaatst door DEMOcraat
waaren de doden die tijdens de bezetting van nederland ook het werk van de nederlandse regering omdat ze zich tegen de duitsers inval hadden verzet eenzame NSB er ben je meer niet..

Hat antwoord op deze vraag(?) is niet moeilijk te geven. Saddams regering is volledig te vergelijken met Hitlers bewind. Beide regimes zijn volstrekt verantwoordelijk voor de gevolgen van hun misdadige beleid. Ik geef toe dat de bevrijders (oa Amerikanen in beide gevallen) ook wel eens vuile handen hebben gemaakt maar hun schuld is niet te vergelijken met de schuld die deze moorddadige regimes met hun aanhangers op zich hebben geladen.

JobHopper
22-01-05, 14:28
Geplaatst door DEMOcraat
ik gebruik andere bronnen die jij niet wil gebruiken...

Het zullen wel heeeele onafhankelijke bronnen zijn...

JobHopper
22-01-05, 14:34
Geplaatst door DEMOcraat
waaren de doden die tijdens de bezetting van nederland ook het werk van de nederlandse regering omdat ze zich tegen de duitsers inval hadden verzet eenzame NSB er ben je meer niet..

In de tweede wereldoorlog was er binnen Nederland in ieder geval geen slachtingen van de protestanten door de katholieken en vice versa aan de orde...

Ook in 'niet' bezette gebieden als bijvoorbeeld Pakistan zijn aanslagen van Soenieten op Shiiten aan de orde van de dag...

Gek dat een buitenstaander steeds meer moeite krijgt met de term "vredelievende Islam" als blijkbaar onderling die term ook niet al te nauw wordt genomen...

S@deeQ
22-01-05, 14:39
Geplaatst door JobHopper
In de tweede wereldoorlog was er binnen Nederland in ieder geval geen slachtingen van de protestanten door de katholieken en vice versa aan de orde...

Ook in 'niet' bezette gebieden als bijvoorbeeld Pakistan zijn aanslagen van Soenieten op Shiiten aan de orde van de dag...

Gek dat een buitenstaander steeds meer moeite krijgt met de term "vredelievende Islam" als blijkbaar onderling die term ook niet al te nauw wordt genomen...

Anno 2005 vliegen protestanten en katholieken elkaar nog steeds naar de keel . england is maar een paar honderd kilometer verder :maf2:

en ik denk dat de moslims echt wakker liggen van je bevindingen :knife_hea

JobHopper
22-01-05, 14:43
Geplaatst door S@deeQ
Anno 2005 vliegen protestanten en katholieken elkaar nog steeds naar de keel . england is maar een paar honderd kilometer verder :maf2:

Ja en ?
Wat heeft dat met de situatie in het NL van de WO II te maken ?
Wie roept hier trouwens dat we het christendom een vredelievend geloof is ? Daar gelooft natuurlijk helemaal niemand wat van, kijkend naar wat er bijvoorbeeld in Zuid Amerika is gebeurd... (massamoorden op Indianen in naam van God)



en ik denk dat de moslims echt wakker liggen van je bevindingen :knife_hea

De slachtoffers van deze onderlinge strijd worden in ieder geval nooit meer wakker....

Maar eeh...zo'n laatste opmerking geeft wel weer aan dat je eigenlijk geen enkel weerwoord hebt...

S@deeQ
22-01-05, 14:51
Geplaatst door JobHopper
Ja en ?
Wat heeft dat met de situatie in het NL van de WO II te maken ?
Wie roept hier trouwens dat we het christendom een vredelievend geloof is ? Daar gelooft natuurlijk helemaal niemand wat van, kijkend naar wat er bijvoorbeeld in Zuid Amerika is gebeurd... (massamoorden op Indianen in naam van God)

christendom is zeer zeker vredelievend, net als de meeste relegies, dat er ook christenen zijn die niet vredelievend zijn is wat anders , maar dat weet zelfs een geit ook nog wel :alien:




De slachtoffers van deze onderlinge strijd worden in ieder geval nooit meer wakker....

sinds wanneer lig jij nou wakker van het aantal doden onder niet westerlingen ??

en al helemaal als het ook nog moslims zijn :haha: :haha:



Maar eeh...zo'n laatste opmerking geeft wel weer aan dat je eigenlijk geen enkel weerwoord hebt...


geloof me

ik heb echt wel wat beters te doen :p

ach de moeite niet waard . ik besteed mijn aandacht en energie wel aan wat belangrijks.

JobHopper
22-01-05, 14:57
Geplaatst door S@deeQ

sinds wanneer lig jij nou wakker van het aantal doden onder niet westerlingen ??

en al helemaal als het ook nog moslims zijn :haha: :haha:


Misschien omdat ik (in tegenstelling tot jou) geen onderscheid maak in christenen, hindoes, moslims ed.. , maar in goede of slechte mensen..

Een goede moslim is mij veel meer waard dan een slechte hindoe of christen.

Boeien wat iemand voor geloof beleid. Als hij maar oprecht leeft. Die jurken die zich zogenaamd als vrome moslim gedragen, maar ondertussen hun mede moslims afslachten (jouw zogenaamde vrijheidstrijders...met hun bommetjes op drukke marktplaatsen) zijn in mijn ogen slechte mensen.... Dat had ik ook gevonden als het hindoes of atheisten waren geweest...

DEMOcraat
22-01-05, 16:28
Geplaatst door JobHopper
Het zullen wel heeeele onafhankelijke bronnen zijn...

nee het zijn juist heeeeeeeeeeeele afhankelijke bronnen waar de meesten hun ogen voor sluiten..

DEMOcraat
22-01-05, 16:35
Geplaatst door JobHopper
In de tweede wereldoorlog was er binnen Nederland in ieder geval geen slachtingen van de protestanten door de katholieken en vice versa aan de orde...
wordt het geen tijd om de slachting tussen christelijke zwarten te stoppen in congo en omstreken...


[i]Ook in 'niet' bezette gebieden als bijvoorbeeld Pakistan zijn aanslagen van Soenieten op Shiiten aan de orde van de dag...[/B]
dat heb je overal basken in spanje ira in engeland LRA in oganda etc...


[i]Gek dat een buitenstaander steeds meer moeite krijgt met de term "vredelievende Islam" als blijkbaar onderling die term ook niet al te nauw wordt genomen... [/B]
ik zou het niet gek vinden als een bevolking hirsi ali en pim vortuyn kiezen..

GeenKritiek
22-01-05, 17:32
Geplaatst door DEMOcraat
ik gebruik andere bronnen die jij niet wil gebruiken...

Zoals?

DEMOcraat
22-01-05, 18:04
Geplaatst door GeenKritiek
Zoals?

hier heb je een westerse bron die jij zo graag gelooft.

Approximately 300 academics have been killed
By Charles Crain, special for USA TODAY
BAGHDAD — Isam al-Rawi, who marks down the dead in a datebook, can read back the details: a scientist killed on Dec. 21; the assistant dean of Baghdad's medical college killed on Christmas Day; a professor in Mosul killed on Dec. 26.
Many academics like Dr. Isam al-Rawi believe the insurgent attacks will continue well after the elections.
USA TODAY

Al-Rawi, a geologist at Baghdad University and head of the Association of University Lecturers, says about 300 academics and university administrators have been assassinated in a mysterious wave of murders since the American occupation of Iraq began in 2003. About 2,000 others, he says, have fled the country in fear for their lives.

DEMOcraat
22-01-05, 18:14
Geplaatst door echnaton
Hat antwoord op deze vraag(?) is niet moeilijk te geven. Saddams regering is volledig te vergelijken met Hitlers bewind. Beide regimes zijn volstrekt verantwoordelijk voor de gevolgen van hun misdadige beleid. Ik geef toe dat de bevrijders (oa Amerikanen in beide gevallen) ook wel eens vuile handen hebben gemaakt maar hun schuld is niet te vergelijken met de schuld die deze moorddadige regimes met hun aanhangers op zich hebben geladen.

als je met zo'n vergelijking komt dan is het zeker niet moeilijk aangezien Hitler 6 miljoen joden heeft vergast dan is saddam een watje wat dat betreft.. het zijn de nazi's die met de aanval zijn begonnen tijdens 2 wereldoorlog en in de golfoorlog zijn het de amerikkaanen die irak binnen vielen dat jij de nazi's als een aanvallende macht vergelijk met irak die aangevallen wordt zegt me alleen of dat je blind en doof bent of geen medelijden hebt met de iraakse bevolking dus bespaar me die krokodillen tranen van je...

maar daar hebben we het niet over blijf bij het onderwerp VRIJHEIDSTRIJDERS en daar heeft saddam en hitler niets mee te maken...

echnaton
22-01-05, 18:25
Geplaatst door DEMOcraat
als je met zo'n vergelijking komt dan is het zeker niet moeilijk aangezien Hitler 6 miljoen joden heeft vergast dan is saddam een watje wat dat betreft.. het zijn de nazi's die met de aanval zijn begonnen tijdens 2 wereldoorlog en in de golfoorlog zijn het de amerikkaanen die irak binnen vielen dat jij de nazi's als een aanvallende macht vergelijk met irak die aangevallen wordt zegt me alleen of dat je blind en doof bent of geen medelijden hebt met de iraakse bevolking dus bespaar me die krokodillen tranen van je...

maar daar hebben we het niet over blijf bij het onderwerp VRIJHEIDSTRIJDERS en daar heeft saddam en hitler niets mee te maken...

Natuurlijk waren het niet de Amerikanen die het eerst aanvielen maar was het Saddam die andere landen aanviel (Iran en Koeweit). Ook wat dat betreft is hij perfect te vergelijken met Hitler. Bovendien voerde hij allesvernietigende oorlogen tegen zijn eigen bevolking (Koerden en Sjiïten). Al in 1991 hebben de Amerikanen hem aangevallen om de Koeweiti's te bevrijden. Ik geeft toe dat Bush sr. toen wel een fout heeft gemaakt. Basra had niet overgelaten mogen worden aan Saddams moordenaars en de coalitie had meteen moeten doormarcheren naar Bagdad. Eigenlijk zien we hier ook weer parallellen met WOII. De democratische leiders laten aanvankelijk zo'n dictator, of hij nu Hitler of Saddam heet, veel te lang zijn gang gaan.

DEMOcraat
22-01-05, 18:35
Geplaatst door echnaton
Natuurlijk waren het niet de Amerikanen die het eerst aanvielen maar was het Saddam die andere landen aanviel (Iran en Koeweit). Ook wat dat betreft is hij perfect te vergelijken met Hitler. Bovendien voerde hij allesvernietigende oorlogen tegen zijn eigen bevolking (Koerden en Sjiïten). Al in 1991 hebben de Amerikanen hem aangevallen om de Koeweiti's te bevrijden. Ik geeft toe dat Bush sr. toen wel een fout heeft gemaakt. Basra had niet overgelaten mogen worden aan Saddams moordenaars en de coalitie had meteen moeten doormarcheren naar Bagdad. Eigenlijk zien we hier ook weer parallellen met WOII. De democratische leiders laten aanvankelijk zo'n dictator, of hij nu Hitler of Saddam heet, veel te lang zijn gang gaan.

en weet je ook hoeveel landen amerika heeft aangevallen ik weet zeker dat het meer zijn dan hitler..
amerika voerde ook een allesvernietegende oorlog tegen zijn eigen bevolking denk aan de burgeroorlog..een bevolking die in opstand komt en daarbij wappens gebruikt wordt volgens de westerse logica terrorist genoemd en dat is precies wat die koerden en sjieeten na de eerste golfoorlog deden..

zijn het niet de amerikkaanen die de aanval openden op irak tijdens de 2 golfoorlog en daar hebben we het over...

echnaton
22-01-05, 18:44
Geplaatst door DEMOcraat
en weet je ook hoeveel landen amerika heeft aangevallen ik weet zeker dat het meer zijn dan hitler..
amerika voerde ook een allesvernietegende oorlog tegen zijn eigen bevolking denk aan de burgeroorlog..een bevolking die in opstand komt en daarbij wappens gebruikt wordt volgens de westerse logica terrorist genoemd en dat is precies wat die koerden en sjieeten na de eerste golfoorlog deden..

zijn het niet de amerikkaanen die de aanval openden op irak tijdens de 2 golfoorlog en daar hebben we het over...

Ik wil Amerika helemaal niet heilig verklaren. Er is inderdaad wel eens iets mis gegaan maar het blijft toch een democratie. Je kunt het land niet vergelijken met boosaardige totalitaire staten als Duitsland (van Hitler) en Irak (van Saddam).
Je weet best dat die Koerden en Sjiïten een einde wilden maken aan de onderdrukking door Saddam. Dat is geen terrorisme maar een legitieme vrijheidsstrijd. Het is erg dat de bevrijders van Koeweit toen de andere kant opkeken en de mensen in Irak lieten stikken. Achteraf was dit een hele slechte beslissing van Bush. Het heeft, denk ik, ook bijgedragen aan zijn verkiezingsnederlaag, een paar jaar later.
De Amerikanen openden later inderdaad opnieuw de aanval op Saddam maar die aanval stond natuurlijk niet op zichzelf. Het werd hoog tijd dat het regime van meneer Saddam beëindigd werd. Overigens hebben ze hem tot het laatste moment de kans gegeven om het land te verlaten. Saddam koos daar niet voor. In plaats daarvan was hij volkomen bereid zijn volk in het ongeluk van een oorlog te storten.

DEMOcraat
22-01-05, 19:09
Geplaatst door echnaton
Ik wil Amerika helemaal niet heilig verklaren. Er is inderdaad wel eens iets mis gegaan maar het blijft toch een democratie. Je kunt het land niet vergelijken met boosaardige totalitaire staten als Duitsland (van Hitler) en Irak (van Saddam).
een democratie is niet heilig hitler werd door een verkiezingen aan de macht gekomen en saddam door een staatsgreep de manier waarop ze aan de macht zijn gekomen is niet vergelijkbaar..


[i]Je weet best dat die Koerden en Sjiïten een einde wilden maken aan de onderdrukking door Saddam. Dat is geen terrorisme maar een legitieme vrijheidsstrijd. Het is erg dat de bevrijders van Koeweit toen de andere kant opkeken en de mensen in Irak lieten stikken. Achteraf was dit een hele slechte beslissing van Bush. Het heeft, denk ik, ook bijgedragen aan zijn verkiezingsnederlaag, een paar jaar later. [/B]

de koerden werden niet alleen in irak onderdrukt en niemand die daar iets over zegt het is altijd irak irak en nog eens irak,de koerden hadden zelfs de meeste rechten gekregen in irak..
en zoals ik al eerder heb gezegt iemand die met wappens zijn recht wil behalen wordt door het westen als een terrorist genoemd dat je dat niet erkent is gewoon meten mat twee maten...
bush had verlooren omdat hij isreal onder druk heeft gezet om vrede met de palestijnen en zijn buuren te sluiten anders zou israel geen lening krijgen of een gedeelte daarvan.en de economie speelde ook een rol in zijn nederlaag..


[i]
De Amerikanen openden later inderdaad opnieuw de aanval op Saddam maar die aanval stond natuurlijk niet op zichzelf. Het werd hoog tijd dat het regime van meneer Saddam beëindigd werd. Overigens hebben ze hem tot het laatste moment de kans gegeven om het land te verlaten. Saddam koos daar niet voor. In plaats daarvan was hij volkomen bereid zijn volk in het ongeluk van een oorlog te storten. [/B]
dit is een bekende zionistiche uitleg van een oorlog aangezien ik geen zionist ben kan ik daar geen leugen op vinden.

Spoetnik
22-01-05, 19:11
Democratie en Vrijheid is in de VS verworden tot leugens (WMDs) en onderdrukking (Guantanamo).

Spoetnik
22-01-05, 19:23
Overigens zijn er best parallelen te trekken tussen Bush en Hitler en ook tussen Duitsland destijds en de VS nu.

Zo schreef Hitler in mein kampf: “Ik geloof dat Ik aan het handelen in overeenkomst met de wil van de Almachtige Schepper.”

Nou, waar doet dat ons nu aan denken?

Afrux
22-01-05, 19:25
Cultuur en identiteit vraagstukken in modern Marokko. (#)
Prof. A. Asid (filosoof en historicus, docent aan de universiteit van Rabat.
Oooh ja! en een Amazigh activist.

Blz: 65

Tamazight in de vrijdagsrede

Politieke ophitsing tegen de tegenstanders vanuit de minbar (imams stoel) is een oude islamitische gewoonte. Dit verschijnsel is een onderdeel die men niet kan losmaken van het kalifaat (islamitische staat) vanaf haar oprichting tot heden. Dit begon al met de komst van de islam. De gouden eeuw van politieke ophitsing vanuit de minbar is het tijdperk van de grote fitna’s in de eerste eeuw van de islamitische jaartelling. De imams beperkten zich tot teksten die hun eigen stroming rechtvaardigen en deinsden niet voor terug om hun tegenstanders aan te vallen en te beledigen. In de ergste gevallen leidde het tot het verklaren van de tegenstander als een heiden en het opruien van de menigte tegen hem. Dit gebeurde tijdens de revolutie tegen Othman*, de derede kalief, en tijdens het conflict tussen Ali (vierde Kalief) en Aicha, de vrouw van Mohammed. Maar ook tijdens de oorlog tussen Ali en Muawiyya en daarna tijdens de strijd van de Khawarij tegen alle andere stromingen.

Omdat de staat haar legitimiteit ontleent aan religie, was iedereen verplicht om zijn politieke ideologie te legitimeren vanuit de moskee, om precies te zijn vanuit de hoogste stoel (minbar). De Umayyad kaliefs Ziyyad Bin Abih en Alhajjaj ben Yousef zijn een mooie voorbeeld hiervan. Het was zo erg dat zij de politieke tegenstanders slachten onder de minbar na het slachtfeest- en het vrijdagsgebed. Dit overkwam o.a. Jaad ben Dirham, Hij werd beschuldigd van het niet erkennen dat de daden van de machthebbers beslist worden op grond van gerechtigheid en bepaald worden door het lot. Hij stelde ze daarom verantwoordelijk voor de ellende en onrecht die het volk trof. De vertegenwoordigers en imams moesten de machthebbers gehoorzamen en het was de enige manier om hun positie te houden……..In de Umayyad tijdperk was het vervloeken van Ali in de moskee een verplicht nummer
De moskee was niet alleen het hart van politieke ophistsing en het zaaien van verdeelheid tussen de moslims, maar ook een bron van wetenschap en dialoog. De moskee heeft op deze wijze de Muatazila, Jahamiyya, Achaira, Filosofische groepen, soefisme, etc voortgebracht. ……..



Othman:
Derde Kalief na de dood van Mohammed. Hij behoort tot de vier gezegende kaliefs. Mohammed verzekerde hun het Paradijs.

Afrux
22-01-05, 19:27
De moslims zullen pas iets voorstellen, als ze elkaar niet meer uitmoorden en onderdrukken.

DEMOcraat
22-01-05, 19:31
Geplaatst door Afrux
De moslims zullen pas iets voorstellen, als ze elkaar niet meer uitmoorden en onderdrukken.

dat zijn geen moslims van het boek maar eerder islam van de auders geerft...

DEMOcraat
22-01-05, 19:33
Geplaatst door Spoetnik
Overigens zijn er best parallelen te trekken tussen Bush en Hitler en ook tussen Duitsland destijds en de VS nu.

Zo schreef Hitler in mein kampf: “Ik geloof dat Ik aan het handelen in overeenkomst met de wil van de Almachtige Schepper.”

Nou, waar doet dat ons nu aan denken?

vandaar dat mein kampf niet overaal verkrijgbaar is,waarom mag iedereen niet lezen wat bush leest.

Zeepaardje
22-01-05, 19:47
Geplaatst door Afrux
KNIP
Othman:
Derde Kalief na de dood van Mohammed. Hij behoort tot de vier gezegende kaliefs. Mohammed verzekerde hun het Paradijs.

Diezelfde Othman was rijk geworden door slavenhandel, was openlijk tegen gelijke rechten voor de vrouw en hartstochtelijk homofoob!

Mag ik het paradijs overslaan?

Al Sawt
22-01-05, 19:52
Geplaatst door Zeepaardje
Diezelfde Othman was rijk geworden door slavenhandel, was openlijk tegen gelijke rechten voor de vrouw en hartstochtelijk homofoob!

Mag ik het paradijs overslaan? En wat wil je hiermee zeggen?

echnaton
22-01-05, 19:53
Geplaatst door Spoetnik
Overigens zijn er best parallelen te trekken tussen Bush en Hitler en ook tussen Duitsland destijds en de VS nu.

Zo schreef Hitler in mein kampf: “Ik geloof dat Ik aan het handelen in overeenkomst met de wil van de Almachtige Schepper.”

Nou, waar doet dat ons nu aan denken?

Dat jij niet weet waar je over praat...

Al Sawt
22-01-05, 19:54
Geplaatst door 151
En zijn de yanks niet te vergeten ook voor karretjes gespannen door clans die hen gebruikten om van rivalen af te komen. Of iemand die zijn buurman aangeeft om poet op te strijken. Yanks worden voor karretje gespannen van zionistische kan.kergezwel.

Al Sawt
22-01-05, 19:55
Geplaatst door Proselyte
En hoe nu verder, het land overgeven aan die ''vrijheidsstrijders'' ?

Of toch proberen rechtstaat en democratie te verankeren, om dan wanneer de veiligheid dat toelaat langszaam weer terug te strekken ! Nationbuilding moet van binnenuit komen en niet van buitenaf!

DEMOcraat
22-01-05, 20:07
Geplaatst door Zeepaardje
Diezelfde Othman was rijk geworden door slavenhandel, was openlijk tegen gelijke rechten voor de vrouw en hartstochtelijk homofoob!

Mag ik het paradijs overslaan?

De eerste man die ooit op Europese bodem schreef dat mannen en vrouwen principiëel gelijk zijn was Ibn Rusjd een moslim, geboren in Cordoba, gestorven in Marakesj, 12de eeuw.

echnaton
22-01-05, 20:19
Geplaatst door DEMOcraat
De eerste man die ooit op Europese bodem schreef dat mannen en vrouwen principiëel gelijk zijn was Ibn Rusjd een moslim, geboren in Cordoba, gestorven in Marakesj, 12de eeuw.

En daar bouwt het westen dankbaar op voort.

DEMOcraat
22-01-05, 20:52
Geplaatst door echnaton
En daar bouwt het westen dankbaar op voort.

dat klopt het westen moet dankbaar zijn dat moslims spanje hadden bevrijdt..bevrijdt

echnaton
22-01-05, 21:04
Geplaatst door DEMOcraat
dat klopt het westen moet dankbaar zijn dat moslims spanje hadden bevrijdt..bevrijdt

Wat denk je, hoe zou het er nu in Spanje uitzien als de Spanjaarden de reconquista niet hadden uitgevoerd?

DEMOcraat
22-01-05, 21:27
Geplaatst door echnaton
Wat denk je, hoe zou het er nu in Spanje uitzien als de Spanjaarden de reconquista niet hadden uitgevoerd?
dan had je een samenleving van verschillende religies waar ieder van droomde.

dan zou ik de woorden auswitch en holocaust niet kennen..

dan had je geen conflict tussen de joden en palestijnen...
dat is wat ik allemaal denk..wat denk je zelf.

echnaton
22-01-05, 21:34
Geplaatst door DEMOcraat
dan had je een samenleving van verschillende religies waar ieder van droomde.

dan zou ik de woorden auswitch en holocaust niet kennen..

dan had je geen conflict tussen de joden en palestijnen...
dat is wat ik allemaal denk..wat denk je zelf.

Een dictator in Madrid, geen vrijheid van meningsuiting, drukpers of geloof, een apathische bevolking, een woestijnachtig binnenland en een BNP gelijk aan Luxemburg.

Proselyte
22-01-05, 22:33
Geplaatst door Al Sawt
Nationbuilding moet van binnenuit komen en niet van buitenaf!

dan kun je lang wachten in het MO,

dan is het meer egobuilding en navelstaring van binnenuit !!!

Proselyte
22-01-05, 23:43
de maan als religieus symbool in de wereld is als de maandstonde voor de vrouw,

het onbevruchte en het onreine, dat wat niet levensvatbaar was, wordt verwijderd.

Het heeft dus zeker zijn waarde, deze periodieke terugslag !




Het geeft je weer contrast in het leven, en het voorkomt vervetting, zodat je beter kunt zien en ontdekken.



Toch, zou je het op dat moment liever niet gehad hebben, want leuk is anders !

Al Sawt
22-01-05, 23:58
Geplaatst door Proselyte
dan kun je lang wachten in het MO,

dan is het meer egobuilding en navelstaring van binnenuit !!! Dat dacht men ook over Europa, toen ze zich in 2 zware oorlogen storten.

Max Stirner
23-01-05, 00:17
Geplaatst door echnaton
Een dictator in Madrid, geen vrijheid van meningsuiting, drukpers of geloof, een apathische bevolking, een woestijnachtig binnenland en een BNP gelijk aan Luxemburg.


Dat was zo in Spanje tot 1975. Onder leiding van Franco en de RK Kerk.

Het Moorse Spanje kenden lange perioden van tolerantie tussen verschillende religies, wetenschappelijke vooruitgang en culturele bloei. Na 1492 werd het er bepaald niet beter op.

mark61
23-01-05, 00:30
Geplaatst door Max Stirner
Dat was zo in Spanje tot 1975. Onder leiding van Franco en de RK Kerk.

... Na 1492 werd het er bepaald niet beter op.

Sterker nog, ze sloegen ook nog aan het zieken in Zuid-Amerika en nog hier en daar. NL bijvoorbeeld. :)

DEMOcraat
23-01-05, 00:31
Geplaatst door echnaton
Een dictator in Madrid, geen vrijheid van meningsuiting, drukpers of geloof, een apathische bevolking, een woestijnachtig binnenland en een BNP gelijk aan Luxemburg.

dat klopt franco is niet zo lang geleden nog gestorven spanje heeft zijn eigen woestijn waar helaas geen olie te vinden is..
en de rest tja dat heb ik liever dan de honderden miljoenen slachtoffers die gevallen zijn sinds het westen begonnen zijn met hun kolonialisme.het uitroeien van de indianen.6 miljoen joden vergast,2 atoombommen op onschuldige bevolking,en of het allemaal niet genoeg is is anno 2005 is het moorden nog niet voorbij.
blijkbaar denkt men eerder aan een BNP dan aan een mensenlevens dan vraag ik me af wie is nou hier apatische..

Proselyte
23-01-05, 11:47
t'heeft inderdaad lang geduurd voordat we het ware christendom zijn gaan uitvoeren !

Maar nu na haast 2000 jaar aanmodderen begint het er, met de uitvinding van democrtatie en rechtstaat, een beetje op te lijken !

Laten we daar op voortbouwen zonder opnieuw weer het wiel uit te vinden met verschrikkelijke (burger-)oorlogen, want de oorlogen van de toekomst zullen nucleair zijn, en dus niet te voeren.