PDA

Bekijk Volledige Versie : Kinderen bekennen verkrachtingen



Mark
22-01-05, 08:36
Kinderen bekennen verkrachtingen

Uitgegeven: 21 januari 2005 16:51
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 20:15

ROTTERDAM - Justitie verdenkt zeventien Rotterdamse jongens tussen de negen en zestien jaar van het verkrachten van een 13-jarig meisje. Vrijdag liet de persofficier van justitie weten dat de jongens het meisje meermalen misbruikten in kelderboxen en een woning op Rotterdam-zuid. Het merendeel van de verdachten heeft bekend.

Een van de verdachten is de 16-jarige jongen die er door justitie van wordt verdacht dat hij op 20 december op de Beijerlandselaan in Rotterdam een 15-jarige jongen heeft doodgestoken. In die zaak zitten in totaal zes jongeren vast.


Aangifte

De jongens misbruikten het meisje in april, mei en oktober. Het slachtoffer deed in december aangifte. Sinds die tijd zijn vier van de verdachten in een jeugdinrichting geplaatst voor andere misdaden. Acht jongens zijn naar aanleiding van de zedenzaak vastgezet. Twee moeten nog voor de rechter verschijnen en de 9-jarige jongen kan vanwege zijn leeftijd niet strafrechtelijk vervolgd worden. De Raad voor de Kinderbescherming is ingelicht.

Dit is de tweede grote zedenzaak in korte tijd waarbij Rotterdamse jongeren betrokken zijn. Afgelopen september kregen vier jongens (14 tot 17 jaar oud) een jaar jeugddetentie opgelegd voor het verkrachten van zes meisjes in de zomer van 2003. Twee andere jongens kregen respectievelijk tien maanden celstraf en jeugd-tbs. De jongens verkrachtten meisjes tussen de 13 en 15 jaar alleen en gezamenlijk in Rotterdam-West.

Behandeld

Justitie zette in die zaak in op jeugd-tbs voor alle daders, zodat de jongens behandeld konden worden, maar de rechtbank besloot anders. Officier van justitie C. van Spierenburg stelde toen dat dit soort zedenmisdrijven niet meer dan een of twee keer per jaar voorkomen.

Persofficier B. den Hartigh bevestigt dat. "We beschouwen dit soort zaken als zeer ernstige incidenten. Ik denk niet dat je over een trend kunt spreken. Dit soort zedenzaken kwamen altijd al voor. Wel is er nu meer aandacht voor en brengen we het meer naar buiten."

Volgens Van Spierenburg kun je voor dit soort misdrijven geen bepaalde groepen in de samenleving aanwijzen. Wel is het naar zijn mening belangrijk om te kijken naar de sociale omgeving van de verdachten. "Dit gebeurt niet alleen in zogenoemde foute wijken."

Mark
22-01-05, 08:44
Ze hebben trouwens wel een hart van goud, zijn lieverdjes EN hebben allemaal 2 bijbaantjes...

Zeepaardje
22-01-05, 12:56
Geplaatst door Mark
Ze hebben trouwens wel een hart van goud, zijn lieverdjes EN hebben allemaal 2 bijbaantjes...

tuurlijk......

Gevolg voor het meisje: volkomen getraumatiseerd, wellicht voor de rest van haar leven een probleem met (diepgaande angst voor)mannen/jongens/sexualiteit. Blijkbaar hoeven wij daar helemaal niet bij stil te staan.

Gevolg voor de daders: worden door andere jongens benijd en vereerd. Kortom, beloning dmv statusverhoging in de groep. Van overheidswege wordt er misschien nog een straf (ws taakstraf of zo) opgelegd, die nóg meer statusverhoging met zich meebrengt. En de ouders? Tja, helaas heb ik daar niet zo veel vertrouwen in, per slot van rekening hebben zij dit ook niet kunnen voorkomen (door een betere opvoeding dus).

Gevolg voor de samenleving: sommige jongens zijn wellicht hierdoor op een idee gebracht, hetgeen kan leiden tot meer van deze delicten.
Het veiligheidsgevoel van vrouwen/meisjes wordt (voor de zoveelste keer) een flinke klap bezorgd, hetgeen kan leiden tot nóg meer vrijheidsbeperkingen (al dan niet "vrijwillig") van vrouwen/meisjes.

En dan heb ik nog niet eens dingen als voortschrijdende polarisatie, discrimminatie en verharding vd maatschappij genoemd.......

Wat is er nou zo verkeerd aan dit plaatje?

~Panthera~
22-01-05, 12:59
Geplaatst door Zeepaardje
tuurlijk......

Gevolg voor het meisje: volkomen getraumatiseerd, wellicht voor de rest van haar leven een probleem met (diepgaande angst voor)mannen/jongens/sexualiteit. Blijkbaar hoeven wij daar helemaal niet bij stil te staan.

Gevolg voor de daders: worden door andere jongens benijd en vereerd. Kortom, beloning dmv statusverhoging in de groep. Van overheidswege wordt er misschien nog een straf (ws taakstraf of zo) opgelegd, die nóg meer statusverhoging met zich meebrengt. En de ouders? Tja, helaas heb ik daar niet zo veel vertrouwen in, per slot van rekening hebben zij dit ook niet kunnen voorkomen (door een betere opvoeding dus).

Gevolg voor de samenleving: sommige jongens zijn wellicht hierdoor op een idee gebracht, hetgeen kan leiden tot meer van deze delicten.
Het veiligheidsgevoel van vrouwen/meisjes wordt (voor de zoveelste keer) een flinke klap bezorgd, hetgeen kan leiden tot nóg meer vrijheidsbeperkingen (al dan niet "vrijwillig") van vrouwen/meisjes.

En dan heb ik nog niet eens dingen als voortschrijdende polarisatie, discrimminatie en verharding vd maatschappij genoemd.......

Wat is er nou zo verkeerd aan dit plaatje?
-------------

Dat verkrachting een MANNENprobleem is, niet alleen een allochtonenprobleem. :mad:

Zeepaardje
22-01-05, 13:00
Ik moet trouwens bekennen dat ik zéér geschokt was toen ik hoorde dat de jongste dader pas negen jaar oud was.

Ik heb zelf een dochter van negen. Zij speelt nog met barbies.
De jongetjes uit haar klas spelen met lego of voetballen.

HOE KAN DIT NOU????


Noem mij maar naief, maar ik wist niet eens dat een jongen van die leeftijd überhaupt tot zulke dingen in staat was......lichamelijk dus.



De wereld wordt steeds verrotter :droef:

Mark
22-01-05, 13:00
Dat klopt, wij mannen vereren verkrachters, het zijn onze helden.

Zeepaardje
22-01-05, 13:02
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Dat verkrachting een MANNENprobleem is, niet alleen een allochtonenprobleem. :mad:



Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat verkrachting een MANNENprobleem is.

Maar jij hebt blijkbaar niet begrepen wat mijn punt was: de statusverhoging die de daders van dergelijke daden blijkbaar krijgen.
En dát is volgens mij wél typisch allochtoons. Maar corrigeer me maar als dat niet zo is...

Sou
22-01-05, 13:07
Tijd voor een stille tocht.








Thalla,
Sou

~Panthera~
22-01-05, 13:08
Geplaatst door Mark
Dat klopt, wij mannen vereren verkrachters, het zijn onze helden.
--------------------

Niet om het een of ander, maar wat DOEN mannen er tegen ??????
Onderling ??
In het algemeen?

GEEN FUCK.

Dat is ook stilzwijgend goedkeuren.

~Panthera~
22-01-05, 13:13
Geplaatst door Zeepaardje
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat verkrachting een MANNENprobleem is.

Maar jij hebt blijkbaar niet begrepen wat mijn punt was: de statusverhoging die de daders van dergelijke daden blijkbaar krijgen.
En dát is volgens mij wél typisch allochtoons. Maar corrigeer me maar als dat niet zo is...
---------------

Mannen doen er geen ruk aan, niet onderling, niet openbaar, nergens.
Dat is ook stilzwijgend goedkeuren.

Of vind jij de "sterke" verhalen van Nederlanders, over "hoeveel" vrouwen ze nu weer "gepakt" hebben in het weekend NORMAAL ?
Dat is blijkbaar ook ERG statusverhogend. :moe:
Geen enkel verschil.
Correct me, if I'm wrong.

wytze
22-01-05, 14:44
Panthera,
Je generaliseert.
Ik ben een man en vind verkrachting walgelijk.

~Panthera~
22-01-05, 14:48
Geplaatst door wytze
Panthera,
Je generaliseert.
Ik ben een man en vind verkrachting walgelijk.
----------

Ja, vind ik ook.

Maar wat DOE je er aan dan ?
Behalve dit zeggen en het zelf niet doen.?

wytze
22-01-05, 14:50
Wat KAN ik er aan doen?
Ik pleit voor een gezonde sexuele opvoeding. Wat kan ik verder doen?

~Panthera~
22-01-05, 15:00
Geplaatst door wytze
Wat KAN ik er aan doen?
Ik pleit voor een gezonde sexuele opvoeding. Wat kan ik verder doen?
-----------------

Met mannen er over praten, ze er op aanspreken.

Kijk maar eens naar de vrouwenbeweging, wat die allemaal gedaan hebben voor vrouwen.
Zie ik mannen niet doen.
Mannen praten daar onderling niet eens over.
Dan staan ze "voor lul", of zijn het "watjes", toch?

mark61
22-01-05, 15:01
Geplaatst door wytze
Wat KAN ik er aan doen?
Ik pleit voor een gezonde sexuele opvoeding. Wat kan ik verder doen?

Zou ik ook niet weten. Het zit gedeeltelijk in de opvoeding. Daar zijn man en vrouw samen verantwoordelijk voor. Populaire voorbeelden van hoe niet met vrouwen om te gaan zou je kunnen bestrijden. Dan denk ik zo s aan Amerikaanse rap. Als je een vrouw standaard aanduidt als 'ho' denk ik niet dat je de juiste boodschap afgeeft, to put it mildly.

Ik weet alleen van Zuid-Afrika dat er een mannenorganisatie tegen sexueel geweld is. Organiseert marsen en zo. Als ze nog bestaan. Veel helpt het geloof ik niet.

Overigens zijn bij mijn weten verkrachters helemaal niet populair bij andere mannen, ook en vooral bij macho's niet. Ik dacht dat het een bekend verhaal is dat verkrachters in de gevangenis de laagste status hebben en met minachting worden bekeken, of erger. Correct me if I'm wrong. Voor een macho ben je immers zwak als je geweld nodig hebt om een vrouw te laten doen wat je wilt.

Het is ook een vorm van geestesziekte. En bij kinderen een gebrek aan normbesef. Dat hun ouders hen hadden moeten bijbrengen. Ik denk niet dat gezinnen waar sexualiteit bespreekbaar is en waarin de juiste man-vrouwverhouding wordt aangeleerd veel verkrachters voortbrengen.

Iemand een ander idee?

mark61
22-01-05, 15:04
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Met mannen er over praten, ze er op aanspreken.

Mop, ik ken geen verkrachters. Jij? Alle mannen in mijn omgeving denken er precies zo over als ik. Volwassen verkrachters zijn vaak eenzame zielepoten, dacht ik. En indien getrouwd, geestesziek.

Dus wie moet ik waarop aanspreken?

Ik vind wel dat verkrachting en geweld tegen vrouwen zwaarder bestraft moet worden. En dat uithuisplaatsingswetsvoorstel, wat is daar eigenlijk van geworden? Verdwenen in de wetgevende molen?

wytze
22-01-05, 15:09
Panthera,

Ik hoor nooit mannen opscheppen over hoeveel vrouwen ze hebben gehad in een weekend.
Maar wat wil je nu? dat ik mannen op straat of in de winkel ga aanspreken? "Zeg, jij ziet eruit alsof je verkrachting wel stoer vindt, da's niet zo mooi hoor".
??

mark61
22-01-05, 15:12
Geplaatst door wytze
Panthera,

Ik hoor nooit mannen opscheppen over hoeveel vrouwen ze hebben gehad in een weekend.
Maar wat wil je nu? dat ik mannen op straat of in de winkel ga aanspreken? "Zeg, jij ziet eruit alsof je verkrachting wel stoer vindt, da's niet zo mooi hoor".
??

yep

Dutchguy
22-01-05, 15:13
Geplaatst door mark61
Ik denk niet dat gezinnen waar sexualiteit bespreekbaar is en waarin de juiste man-vrouwverhouding wordt aangeleerd veel verkrachters voortbrengen.



Dat denk ik dus ook. Ze zien van alles op tv en in films maar vaak in de verkeerde context. Het is aan ouders om hun kinderen een juiste weergave van sexualiteit te geven, om het tot de juiste vorm terug te brengen. Dat kan alleen in een sfeer van openheid.

~Panthera~
22-01-05, 15:13
Geplaatst door mark61
Zou ik ook niet weten. Het zit gedeeltelijk in de opvoeding. Daar zijn man en vrouw samen verantwoordelijk voor. Populaire voorbeelden van hoe niet met vrouwen om te gaan zou je kunnen bestrijden. Dan denk ik zo s aan Amerikaanse rap. Als je een vrouw standaard aanduidt als 'ho' denk ik niet dat je de juiste boodschap afgeeft, to put it mildly.

Ik weet alleen van Zuid-Afrika dat er een mannenorganisatie tegen sexueel geweld is. Organiseert marsen en zo. Als ze nog bestaan. Veel helpt het geloof ik niet.

Overigens zijn bij mijn weten verkrachters helemaal niet populair bij andere mannen, ook en vooral bij macho's niet. Ik dacht dat het een bekend verhaal is dat verkrachters in de gevangenis de laagste status hebben en met minachting worden bekeken, of erger. Correct me if I'm wrong. Voor een macho ben je immers zwak als je geweld nodig hebt om een vrouw te laten doen wat je wilt.

Het is ook een vorm van geestesziekte. En bij kinderen een gebrek aan normbesef. Dat hun ouders hen hadden moeten bijbrengen. Ik denk niet dat gezinnen waar sexualiteit bespreekbaar is en waarin de juiste man-vrouwverhouding wordt aangeleerd veel verkrachters voortbrengen.

Iemand een ander idee?
-----------------

Laat dat gevangenis verhaal nou maar eens zitten: dat is een uiting van: kijk ons toch nog IETS goed hebben, we verachten verkrachters met zijn allen.
Terwijl toen ze nog buiten liepen de verhalen van "hoeveel wijven ze gepakt hadden" niet van de lucht waren.
Spaar me zeg. die ken ik.
Daar koop je geen droog brood voor.
Het gaat erom, dat MANNEN andere MANNEN er eens op aan SPREKEN.
LETTERLIJK.
En er iets mee doen, in hun kop dus.
En inderdaad, er in de opvoeding zo jong mogelijk mee beginnen, lijkt me een goed idee.

Ander voorbeeld: kom van de week in een tuincentrum: jongetje wil in de winkelwagen zitten.
Moeder zegt: wacht even want we moeten eerst het draaihek nog door.
Jongen begint te drijnen en geeft moeder een klap. (jaar of 8 zal ie geweest zijn) O ja, autochtoon ook nog, voor de goede orde.
Ze doet dus NIETS.
Ik vraag haar of ze dat dus "normaal" vind, en ze staat me aan te kijken of ze een drol tegen de muur aan ziet kruipen.
Ik bedoel maar, waar wordt eigenlijk nog WEL iets van gezegd ?
En ja, dit was dus maar 1 voorbeeld, iedereen is niet zo, maar het gebeurd wel, en het is ook niet de 1e keer dat ik het zie.
Als je met dit soort, in mijn ogen kleine dingen, al zo reageert, hoe gaat het dan met bovenstaande grote issues ??
Komen die uberhaupt wel aan de orde, denk ik dan.................

S@deeQ
22-01-05, 15:13
Geplaatst door Mark
Kinderen bekennen verkrachtingen

Uitgegeven: 21 januari 2005 16:51
Laatst gewijzigd: 21 januari 2005 20:15

ROTTERDAM - Justitie verdenkt zeventien Rotterdamse jongens tussen de negen en zestien jaar van het verkrachten van een 13-jarig meisje. Vrijdag liet de persofficier van justitie weten dat de jongens het meisje meermalen misbruikten in kelderboxen en een woning op Rotterdam-zuid. Het merendeel van de verdachten heeft bekend.

Een van de verdachten is de 16-jarige jongen die er door justitie van wordt verdacht dat hij op 20 december op de Beijerlandselaan in Rotterdam een 15-jarige jongen heeft doodgestoken. In die zaak zitten in totaal zes jongeren vast.


Aangifte

De jongens misbruikten het meisje in april, mei en oktober. Het slachtoffer deed in december aangifte. Sinds die tijd zijn vier van de verdachten in een jeugdinrichting geplaatst voor andere misdaden. Acht jongens zijn naar aanleiding van de zedenzaak vastgezet. Twee moeten nog voor de rechter verschijnen en de 9-jarige jongen kan vanwege zijn leeftijd niet strafrechtelijk vervolgd worden. De Raad voor de Kinderbescherming is ingelicht.

Dit is de tweede grote zedenzaak in korte tijd waarbij Rotterdamse jongeren betrokken zijn. Afgelopen september kregen vier jongens (14 tot 17 jaar oud) een jaar jeugddetentie opgelegd voor het verkrachten van zes meisjes in de zomer van 2003. Twee andere jongens kregen respectievelijk tien maanden celstraf en jeugd-tbs. De jongens verkrachtten meisjes tussen de 13 en 15 jaar alleen en gezamenlijk in Rotterdam-West.

Behandeld

Justitie zette in die zaak in op jeugd-tbs voor alle daders, zodat de jongens behandeld konden worden, maar de rechtbank besloot anders. Officier van justitie C. van Spierenburg stelde toen dat dit soort zedenmisdrijven niet meer dan een of twee keer per jaar voorkomen.

Persofficier B. den Hartigh bevestigt dat. "We beschouwen dit soort zaken als zeer ernstige incidenten. Ik denk niet dat je over een trend kunt spreken. Dit soort zedenzaken kwamen altijd al voor. Wel is er nu meer aandacht voor en brengen we het meer naar buiten."

Volgens Van Spierenburg kun je voor dit soort misdrijven geen bepaalde groepen in de samenleving aanwijzen. Wel is het naar zijn mening belangrijk om te kijken naar de sociale omgeving van de verdachten. "Dit gebeurt niet alleen in zogenoemde foute wijken."

Rotterdamse Kelder sletjes :knife_hea


Wat ik me afvraag is of dat kind geen ouders heeft ?? heeft ze geen moeder ? vader? hoe kan een klein kind 3 maanden worden misbruikt en ook nog zo massal dat niemand wat doorheeft ?? :moeilijk: :moeilijk:

zieke shit

Mark
22-01-05, 15:18
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Mannen doen er geen ruk aan, niet onderling, niet openbaar, nergens.
Dat is ook stilzwijgend goedkeuren.

Of vind jij de "sterke" verhalen van Nederlanders, over "hoeveel" vrouwen ze nu weer "gepakt" hebben in het weekend NORMAAL ?
Dat is blijkbaar ook ERG statusverhogend. :moe:
Geen enkel verschil.
Correct me, if I'm wrong.

Ik begrijp hieruit dat jij alle sex sowieso als verkrachting beschouwt van de vrouw?

Die mannen krijgen misschien status omdat ze zo veel vrouwen versierd hebben en VRIJWILLIGE sex ermee hebben gehad.

NIEMAND krijgt respect door te vertellen dat ie iemand verkracht heeft.

echt complete onzin dit.

mark61
22-01-05, 15:23
Geplaatst door Dutchguy
Dat denk ik dus ook. Ze zien van alles op tv en in films maar vaak in de verkeerde context. Het is aan ouders om hun kinderen een juiste weergave van sexualiteit te geven, om het tot de juiste vorm terug te brengen. Dat kan alleen in een sfeer van openheid.

Sorry, lees naar believen ook: de juiste man-manverhoudingen.

~Panthera~
22-01-05, 15:23
Geplaatst door Mark
Ik begrijp hieruit dat jij alle sex sowieso als verkrachting beschouwt van de vrouw?

Lulkoek

Die mannen krijgen misschien status omdat ze zo veel vrouwen versierd hebben en VRIJWILLIGE sex ermee hebben gehad.

Net zo belachelijk.


NIEMAND krijgt respect door te vertellen dat ie iemand verkracht heeft.

Nee, dat "gepakt" is dus een rare term, en daar krijgen ze dat dus wel voor.

echt complete onzin dit.

Mag je vinden.

-----------------------

Dutchguy
22-01-05, 15:26
Geplaatst door mark61
Sorry, lees naar believen ook: de juiste man-manverhoudingen.

Het is uiteraard een veel complexer geheel.

mark61
22-01-05, 15:29
Geplaatst door ~Panthera~
Laat dat gevangenis verhaal nou maar eens zitten: dat is een uiting van: kijk ons toch nog IETS goed hebben, we verachten verkrachters met zijn allen.

Zou het? Ik denk niet dat 'hardened criminals' wakker liggen van hun public image. Of ze goed zijn of zo. Geloof je het zelf? Publiciteitscampagne vanuit de nor? O o o panthy.


Het gaat erom, dat MANNEN andere MANNEN er eens op aan SPREKEN.
LETTERLIJK.

De vraag was dus: hoe stel je je dat voor?


Ander voorbeeld: ...
Komen die uberhaupt wel aan de orde, denk ik dan.

Kijk, je zegt het zelf ook. Als je de opvoeding verslonst, krijg je dit. Simpel. Vooral ook zo simpel, omdat ik zelf geen kinderen heb. :hihi:

We komen uit een tijd dat elk gezag fout was, ook ouderlijk gezag. Dan moet je niet klagen als je kroost opgroeit tot ongeleide, ontremde projectielen die gaan voor onmiddellijke behoeftenbevrediging op elk vlak, zonder enige reflectie, inhibitie, scrupules or whatever.

Niet dat ik het idee heb dat verkrachting is toegenomen. Vroeger heette het anders. Wel dat de leeftijd naar beneden gaat. Ik was op mijn negende in ieder geval fysiek niet tot de daad in staat. Denk ik, hmmm, nooit geprobeerd.

Is dit nou een omgekeerd Aisja-topic?

mark61
22-01-05, 15:31
Geplaatst door Dutchguy
Het is uiteraard een veel complexer geheel.

Jij bedoelt wat anders dan ik, geloof ik. Ik bedoelde dat ik niet en passant ook de man-vrouwverbintenis als de enige correcte wil propageren. Daar gaat het ff niet om.

mark61
22-01-05, 15:36
Geplaatst door ~Panthera~
Net zo belachelijk.

Tis wel een ander onderwerp. Bij mijn weten denkt geen opscheppende man aan verkrachting. Jij veronderstelt een machtsverhouding die er helemaal niet hoeft te zijn. Ook vrouwen scheppen op over hoeveel mannen ze gehad hebben, nou en?


Nee, dat "gepakt" is dus een rare term, en daar krijgen ze dat dus wel voor.

Wat bedoel je?


echt complete onzin dit.

Hmm, ik ben het wel met Mark eens.

Bij de weg, als je heftig antwoord gaat geven is rood in het citaatkader vrijwel onleesbaar. Voor mij dan.

Dutchguy
22-01-05, 15:36
Geplaatst door mark61
Jij bedoelt wat anders dan ik, geloof ik. Ik bedoelde dat ik niet en passant ook de man-vrouwverbintenis als de enige correcte wil propageren. Daar gaat het ff niet om.

Bedoelde inderdaad wat anders maar ik snap nu wat je bedoelt en ik ben het met je eens.

~Panthera~
22-01-05, 15:38
Geplaatst door mark61

De vraag was dus: hoe stel je je dat voor?

----------

Ik ben geen man, daar mogen mannen over nadenken. :fpetaf:

mark61
22-01-05, 15:43
Geplaatst door ~Panthera~
----------

Ik ben geen man, daar mogen mannen over nadenken. :fpetaf:

Lekker makkelijk. Tis jouw probleem net zo goed als mijn probleem. Meer nog, want ik ben nauwelijks potentieel slachtoffer. Ik zie (net als in het geval van NLMarokkanen overigens) niet in waarom ik speciaal verantwoordelijk ben voor het gedrag van idioten / misdadigers, alleen maar omdat ik van hetzelfde geslacht (lees bijv.: geloof, etniciteit) ben als zij.

'Technisch' gezien dringen vrouwen beter en dieper door in 's mans geest dan iemand van hetzelfde geslacht. Voor een vrouw doen mannen de gekste dingen die ze voor een man nooit zouden doen. Daarom zijn vrouwen juist zo eng voor mannen.

Mark
22-01-05, 15:47
Geplaatst door ~Panthera~
----------

Ik ben geen man, daar mogen mannen over nadenken. :fpetaf:

ik heb er nog eens over gedacht

ehm

nee het klopt nog steeds niet wat je beweerd :p

mark61
22-01-05, 15:52
Geplaatst door Mark
ik heb er nog eens over gedacht

ehm

nee het klopt nog steeds niet wat je beweerd :p

:hihi:

Jij bent wel errug snel geïntegreerd geraakt in de Qatarese wormen- en naardensamenleving?

~Panthera~
22-01-05, 15:57
Geplaatst door mark61

'Technisch' gezien dringen vrouwen beter en dieper door in 's mans geest dan iemand van hetzelfde geslacht. Voor een vrouw doen mannen de gekste dingen die ze voor een man nooit zouden doen. Daarom zijn vrouwen juist zo eng voor mannen.
---------------------------

Nee, dit is makkelijk.
Met andere woorden: het is WEER de vrouwen hun schuld ???
:duizelig:

mark61
22-01-05, 16:10
Geplaatst door ~Panthera~
---------------------------

Nee, dit is makkelijk.
Met andere woorden: het is WEER de vrouwen hun schuld ???
:duizelig:

Hoe kom je daar nou op? Het is de schuld van ouders die hun kind zó opvoeden dat iets dergelijks blijkbaar bij een jongen of man opkomt. De enige andere verklaring is genetisch defect. Weet jij er nog meer?

~Panthera~
22-01-05, 16:10
Geplaatst door Mark
ik heb er nog eens over gedacht

ehm

nee het klopt nog steeds niet wat je beweerd :p
-------

Gelukkig, was al even bang dat je het met me eens zou zijn. :fpimp:

wytze
22-01-05, 16:22
Ik weet niet of de schuld zo nadrukkelijk en uitsluitend bij de ouders en de opvoeding ligt. Mijn sexuele voorlichting tijdens de opvoeding was nul komma nada. Toch ben ik geen verkrachter geworden.
Ik besef dat dit in tegenspraak lijkt met wat ik eerder schreef over het pleiten voor een gezonde sexuele opvoeding, maar ik wil de schuld niet zomaar bij de ouders leggen. En genetisch defect lijkt me al erg onwaarschijnlijk. Ik denk eerder aan andere sociale omstandigheden.

mark61
22-01-05, 16:31
Geplaatst door wytze
Ik weet niet of de schuld zo nadrukkelijk en uitsluitend bij de ouders en de opvoeding ligt. Mijn sexuele voorlichting tijdens de opvoeding was nul komma nada. Toch ben ik geen verkrachter geworden.

Ik besef dat dit in tegenspraak lijkt met wat ik eerder schreef over het pleiten voor een gezonde sexuele opvoeding, maar ik wil de schuld niet zomaar bij de ouders leggen. En genetisch defect lijkt me al erg onwaarschijnlijk. Ik denk eerder aan andere sociale omstandigheden.

Een redeneerfoutje van het soort 'als P dan Q, dus als Q dan P'. Ik zeg niet dat je zonder positieve opvoeding een beest wordt, ik zeg alleen dat positieve opvoeding dat kan voorkomen. Tenzij de rest van je sociale omgeving bestaat uit verkrachtende kinderen. Maar ook die hebben ouders die ze moeten opvoeden. Dus als alle ouders hun kinderen normaal opvoeden kan alleen een genetisch defect het voorkomen van verkrachting nog verklaren. Maar zover zijn we helaas nog niet gevorderd in het sociale experiment called life.

Waar nog bij komt dat het hier niet zozeer hoeft te gaan om expliciete sexuele opvoeding (die ik ook niet heb gehad) als wel het bijbrengen van respect voor alle andere mensen (die ik wel heb gehad).

Wide-O
22-01-05, 17:16
Bijzonder moeilijk & delicaat onderwerp dit.

(ik lul me d'er even uit)

Nee, zonder dollen. Ik probeer het te begrijpen hoe dat tot stand komt. En waarom het gebeurt. Ik probeer me af te vragen hoe ik zo ver zou kunnen komen. Maar ik kan me eerder voorstellen dat ik iemand de kop in zou kunnen slaan, dan dat ik tot verkrachting zou in staat zijn.

Ik wil hier absoluut niet de vrouwvriendelijke voorbeeldman uithangen. Ik weet alles van manipulatie. Ik weet hoe je subtiel oorlogje voert. Op het geweten werkt. Hier zijn best al wat borden aan diggelen gegaan. Ik heb wel eens een vrouw een klap met een vlakke hand gegeven (had er zelf eerst een paar gekregen, maar dat doet er geen ruk toe). Ik heb kortom dus wel eens geweld gebruikt. Die spijt daarna is ook bullshit, je moet dat gewoon niet doen, klaar. Is geen excuus voor. Dus ook ik ben een lul.

Maar verkrachting... kan het me niet voorstellen. Je raakt iemand op z'n meest intieme plaats, walgelijk. Die intieme plaats mag je overigens lezen als "human integrity".

Mannen praten over 't algemeen niet over sex. Punt. Ja, er wordt wel wat lacherig gedaan van "kijk die tieten", maar zelfs dat gaat over als je wat volwassener wordt. Ook al zie je duizenden campagnes op TV, posters, leaflets, discussies... ik ken geen enkele man die het daar wel eens "echt" over heeft, ook niet privé.

Misschien ligt daar nog een probleem, ik weet het niet. Het taboe lijkt weg, alles kan alles mag, en toch is het er in mijn ogen nog heel erg. Ook bij veel vrouwen trouwens, maar daar ging het niet om.

Hoewel ...hmmm... heeft verkrachting wel met sex te maken ? Of alleen maar met macht/vernedering, "ik leg jou mijn wil op bitch!". "Als ik jou niet kan bezitten, dan zal ik jou wel eens straffen" ?

Veel mannen zijn doodsbenauwd eigenlijk als het over vrouwen gaat, in mijn ervaring. Misschien dat de meest onzekeren overgaan tot dit soort mensonwaardige daden ?

Is er ooit onderzoek gedaan naar het soort mannen dat dit doet ? Hadden die mannen bijvoorbeeld zusjes ? Een normaal contact met hun moeder ?

Misschien ben ik simpel en naief, maar als je als man "nodig FF mot" en er is niemand in de buurt, dan heb je toch een hand, om het maar eens plastisch uit te drukken ? Los van alle morele bepalingen, daarna is het toch over ? (kuch)

Nee, heeft niks met sex te maken. Met een totaal verwrongen man/vrouw beeld denk ik. Maar hoe je daar toe komt, en hoe je dat eventueel kunt herkennen... ik weet het niet.

Mijn eerste vriendinnetje vertelde me dat ze was verkracht voor ik haar kende. Ze was toen 16. Twee vrienden van haar broer. Eentje hield haar vast, de ander ging loos - of probeerde. Ze heeft zich wel losgerukt, maar schaamde zich te pletter. Haar broer wist er van ... "Studentengeintje" zeiden ze later. Eén van die twee, je gelooft het of nu, is nu iets hoogs in de politiek in Belgie, maggoed...

Ze heeft nooit klacht ingediend. Ze leek het te zien als "zo gaat dat blijkbaar". Haar vader tremde haar moeder regelmatig in elkaar. Vader had mams blijkbaar ook verkracht ooit, en ze was zwanger geworden. Dus maar trouwen. Geweld hoorde er bij. Dit waren *rijke* mensen, prachtige villa, 3 auto's, echt poen. Dit was geen domme vrouw. Ik was toen nog te jong, en kreeg het niet rond in mijn hoofd. Ik negeerde het zelfs een beetje. Ik deed alsof ik het begreep. 't Was te heftig voor mij als puber. Later wel veel over getobd, toen het allang uit was.

Enfin, was een eerste poging om hier iets zinnigs over proberen te zeggen, bij voorbaat sorry als het offends. Ik denk er nog eens verder over na.

~Panthera~
22-01-05, 17:21
:duim:

Macht en onmacht dus.

Zeepaardje
22-01-05, 18:08
Geplaatst door ~Panthera~
---------------

Mannen doen er geen ruk aan, niet onderling, niet openbaar, nergens.
Dat is ook stilzwijgend goedkeuren.

Of vind jij de "sterke" verhalen van Nederlanders, over "hoeveel" vrouwen ze nu weer "gepakt" hebben in het weekend NORMAAL ?
Dat is blijkbaar ook ERG statusverhogend. :moe:
Geen enkel verschil.
Correct me, if I'm wrong.

Bij deze dan: you stand corrected!

Zoals zo vaak maar ook jij de vergissing om "leeg opschepperig gebral" als serieuze sexcontacten te zien. Het tegendeel is waar: hoe meer vrouwen er "gepakt" zouden zijn, hoe duidelijker het is dat er dus geen één vrouw "gepakt" is, vandaar: leeg opschepperige gebral, gemotiveerd door vergaande onzekerheidsgevoelens omtrent eigen persoon/mannelijkheid/aantrekkelijkheid etc.etc.etc.

Elk beetje gis nederlands meisje "leert" reeds in de pubertijd zulk gebral op waarde schatten.

Verder heb ik nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand horen opscheppen over zijn verkrachting. Alleen maar over hoeveel (vrijwillige!!!) sex ie gehad had. Dat is het verschil met allochtonen vlgs mij (of is het niet waar dat die jongens daar zo over opscheppen?)

Nido
22-01-05, 18:13
Geplaatst door Zeepaardje
tuurlijk......

Gevolg voor het meisje: volkomen getraumatiseerd, wellicht voor de rest van haar leven een probleem met (diepgaande angst voor)mannen/jongens/sexualiteit. Blijkbaar hoeven wij daar helemaal niet bij stil te staan.



:droef:

Jammer genoeg gebeurt dit bij de meeste gevallen wel....

Zeepaardje
22-01-05, 19:04
Geplaatst door s_soumaya18
:droef:

Jammer genoeg gebeurt dit bij de meeste gevallen wel....


Mijn commentaar was dan ook niet zonder sarcasme....

~Panthera~
22-01-05, 19:08
Geplaatst door Zeepaardje
Bij deze dan: you stand corrected!

Zoals zo vaak maar ook jij de vergissing om "leeg opschepperig gebral" als serieuze sexcontacten te zien. Het tegendeel is waar: hoe meer vrouwen er "gepakt" zouden zijn, hoe duidelijker het is dat er dus geen één vrouw "gepakt" is, vandaar: leeg opschepperige gebral, gemotiveerd door vergaande onzekerheidsgevoelens omtrent eigen persoon/mannelijkheid/aantrekkelijkheid etc.etc.etc.

Elk beetje gis nederlands meisje "leert" reeds in de pubertijd zulk gebral op waarde schatten.

Verder heb ik nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand horen opscheppen over zijn verkrachting. Alleen maar over hoeveel (vrijwillige!!!) sex ie gehad had. Dat is het verschil met allochtonen vlgs mij (of is het niet waar dat die jongens daar zo over opscheppen?)
------------

Dank u, maar ik accepteer dat "leeg opschepperig gedrag" dus NIET, jij blijkbaar wel.
De miezerige toon waarop er dan dus over VROUWEN en SEX wordt gepraat is beneden alle peil.
Het feit alleen al, dat dat NORMAAL gevonden wordt, zegt al genoeg.
Ik hoef als vrouw helemaal niet te "leren" dat op "waarde" te schatten, want dat heeft GEEN WAARDE.
De "heren" hebben in deze iets bij te schaven. :fpetaf:

Nido
22-01-05, 19:11
Geplaatst door Zeepaardje
Mijn commentaar was dan ook niet zonder sarcasme....

I know;)

Herkende helaas dat stukje heel erg daarom mijn reactie..

Zeepaardje
22-01-05, 19:15
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Dank u, maar ik accepteer dat "leeg opschepperig gedrag" dus NIET, jij blijkbaar wel.
De miezerige toon waarop er dan dus over VROUWEN en SEX wordt gepraat is beneden alle peil.
Het feit alleen al, dat dat NORMAAL gevonden wordt, zegt al genoeg.
Ik hoef als vrouw helemaal niet te "leren" dat op "waarde" te schatten, want dat heeft GEEN WAARDE.
De "heren" hebben in deze iets bij te schaven. :fpetaf:

Nee Panthera, ook daarin wil ik je graag corrigeren.
Ik accepteer dergelijk gepraat helemaal niet!!! Ik ken alleen een heel andere betekenis eraan: leeg gebral (mijn interpretatie) versus verkrachting (jouw interpretatie) en dat is héél wat anders!!!

Ter vergelijking: het gebral over hoe ongelovigen zullen branden na hun dood (vaak gehoorde interpretatie van zgn. "gelovigen") versus ik lach me suf (mijn interpretatie).

~Panthera~
22-01-05, 19:26
Geplaatst door Zeepaardje
Nee Panthera, ook daarin wil ik je graag corrigeren.
Ik accepteer dergelijk gepraat helemaal niet!!! Ik ken alleen een heel andere betekenis eraan: leeg gebral (mijn interpretatie) versus verkrachting (jouw interpretatie) en dat is héél wat anders!!!

Ter vergelijking: het gebral over hoe ongelovigen zullen branden na hun dood (vaak gehoorde interpretatie van zgn. "gelovigen") versus ik lach me suf (mijn interpretatie).
--------------


Bij de meeste verkrachtingen gaat het niet meer om "leeg gebral".
Dat hebben die vrouwen aan den lijve ondervonden.
Maar het is er vaak wel mee begonnen, opmerking hier, opmerking daar, en als de vrouw in kwestie er NIET om moest lachen, was ze dus vaak degene die het moest bezuren.
Maar doe het maar af als een kleinigheid.
Vraag het die vrouwen eens.

Zeepaardje
22-01-05, 19:59
Geplaatst door ~Panthera~
--------------


Bij de meeste verkrachtingen gaat het niet meer om "leeg gebral".
Dat hebben die vrouwen aan den lijve ondervonden.
Maar het is er vaak wel mee begonnen, opmerking hier, opmerking daar, en als de vrouw in kwestie er NIET om moest lachen, was ze dus vaak degene die het moest bezuren.
Maar doe het maar af als een kleinigheid.
Vraag het die vrouwen eens.

Hou eens op wil je? Ik weet zelf maar al te goed hoe & wat verkrachting is. Ik ben een ervaringsdeskundige zal ik maar zeggen.

Die opmerking hier of daar valt gewoon onder sexuele intimidatie en is idd een goede indicator van mogelijke verdere acties. Verkrachting is nl. vooral een kwestie van macht versus machteloosheid. De dader wil macht over het slachtoffer. Intimidatie is een eerste stap daartoe.

Maar er is een groot verschil tussen die sexuele intimidatie en twee puberale (maar fatsoenlijk opgevoede) jongens die op maandagmorgen op het schoolplein tegen elkaar lopen op te scheppen hoeveel meisjes ze nu weer hebben "gepakt" of "gescored" (in werkelijk was er geen meisje te bekennen en hebben ze het halve weekend braaf bij pa en ma op de bank gezeten), maar op die manier proberen ze wederzijds hun "mannelijkheid" te bevestigen. Simpel een kwestie van onzekerheid wegbluffen. Deze jongens zijn helemaal geen verkrachters, hebben geen behoefte aan verkrachten (voor zover dat überhaupt al in hun hoofd opkomt) en zijn waarschijnlijk juist timide en verlegen als het op meisjes aankomt.

Sterker nog: als het zou uitkomen dat er sprake is (geweest) van verkrachting, loopt de dader het risico van sociale uitstoting. En ja, dat is wel degelijk de cultuurnorm onder de fatsoenlijke bevolking.

Vraagje: regelmatig lees ik hier het bezwaar dat je de éne marokkaan niet zomaar mag vergelijken (laat staan gelijkstellen) aan de andere marokkaan. Waarom is dat nu dan opeens anders?

~Panthera~
22-01-05, 20:29
Geplaatst door Zeepaardje
Hou eens op wil je? Ik weet zelf maar al te goed hoe & wat verkrachting is. Ik ben een ervaringsdeskundige zal ik maar zeggen.

Die opmerking hier of daar valt gewoon onder sexuele intimidatie en is idd een goede indicator van mogelijke verdere acties . Verkrachting is nl. vooral een kwestie van macht versus machteloosheid. De dader wil macht over het slachtoffer. Intimidatie is een eerste stap daartoe.

Maar er is een groot verschil tussen die sexuele intimidatie en twee puberale (maar fatsoenlijk opgevoede) jongens die op maandagmorgen op het schoolplein tegen elkaar lopen op te scheppen hoeveel meisjes ze nu weer hebben "gepakt" of "gescored" (in werkelijk was er geen meisje te bekennen en hebben ze het halve weekend braaf bij pa en ma op de bank gezeten), maar op die manier proberen ze wederzijds hun "mannelijkheid" te bevestigen. Simpel een kwestie van onzekerheid wegbluffen. Deze jongens zijn helemaal geen verkrachters, hebben geen behoefte aan verkrachten (voor zover dat überhaupt al in hun hoofd opkomt) en zijn waarschijnlijk juist timide en verlegen als het op meisjes aankomt.

Sterker nog: als het zou uitkomen dat er sprake is (geweest) van verkrachting, loopt de dader het risico van sociale uitstoting. En ja, dat is wel degelijk de cultuurnorm onder de fatsoenlijke bevolking.

Vraagje: regelmatig lees ik hier het bezwaar dat je de éne marokkaan niet zomaar mag vergelijken (laat staan gelijkstellen) aan de andere marokkaan. Waarom is dat nu dan opeens anders?
--------------------


Dank u.


En ik had het dus ook niet over opgevoede puberale jongens.
Ik had het over het eerste. :moe:

En ik zeg ook niet: alle mannen zijn...........
Dan had ik dat wel gezegd.
Maar wel dat mannen er iets mee moeten.

Zeepaardje
22-01-05, 20:34
Geplaatst door ~Panthera~
--------------------


Dank u. Geen dank.


En ik had het dus ook niet over opgevoede puberale jongens. Dat bleek niet zo duidelijk uit je priksels.
Ik had het over het eerste. :moe: In welk geval we het eens zijn.

En ik zeg ook niet: alle mannen zijn...........
Dan had ik dat wel gezegd.
Maar wel dat mannen er iets mee moeten.

Welke mannen dan? En hoe dan? Het lijkt me niet dat de fatsoenlijke mannen/jongens in de situatie terechtkomen en dat diegenen die juist wél in die situatie zitten per definitie niet onder het fatsoenlijke deel van de bevolking vallen.

~Panthera~
22-01-05, 21:09
Geplaatst door Zeepaardje
Welke mannen dan? En hoe dan? Het lijkt me niet dat de fatsoenlijke mannen/jongens in de situatie terechtkomen en dat diegenen die juist wél in die situatie zitten per definitie niet onder het fatsoenlijke deel van de bevolking vallen.
-----------------------

Alle mannen.

Voorbeeld: als in een bar een vrouw iets gaat halen, en er wordt iets gezegd wat een man niet bevalt, en die man begint met een "opmerking", die niet gepikt wordt door de vrouw, waarop de nitwit de opmerking plaatst : "jij moet eens een goeie beurt hebben", dan zouden MANNEN daar iets van moeten zeggen, ipv STOM te gaan zitten GRIJNZEN, wat er dus meestal gebeurd.

Het is maar 1 voorbeeld, wat in meerdere situaties kan plaatsvinden: bar, tram, trein, weet ik veel, maar we KENNEN het als vrouw maar al te goed, denk ik.
DAT bedoel ik dus, mannen houden in die gevallen elkaar de hand boven het hoofd, terwijl ze er iets van HADDEN KUNNEN ZEGGEN.
En dus houden ze het in stand. :moe:

Snap je wat ik bedoel ? Het is toch een signaal afgeven, dat het gewoon is, en dan ligt de rest niet ver om de hoek.
Na stap 1, komt stap 2 ook heel makkelijk: wie houdt je tegen tenslotte?
Nou, niemand dus.

echnaton
22-01-05, 21:17
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------------

Alle mannen.

Voorbeeld: als in een bar een vrouw iets gaat halen, en er wordt iets gezegd wat een man niet bevalt, en die man begint met een "opmerking", die niet gepikt wordt door de vrouw, waarop de nitwit de opmerking plaatst : "jij moet eens een goeie beurt hebben", dan zouden MANNEN daar iets van moeten zeggen, ipv STOM te gaan zitten GRIJNZEN, wat er dus meestal gebeurd.

Het is maar 1 voorbeeld, wat in meerdere situaties kan plaatsvinden: bar, tram, trein, weet ik veel, maar we KENNEN het als vrouw maar al te goed, denk ik.
DAT bedoel ik dus, mannen houden in die gevallen elkaar de hand boven het hoofd, terwijl ze er iets van HADDEN KUNNEN ZEGGEN.
En dus houden ze het in stand. :moe:

Snap je wat ik bedoel ? Het is toch een signaal afgeven, dat het gewoon is, en dan ligt de rest niet ver om de hoek.
Na stap 1, komt stap 2 ook heel makkelijk: wie houdt je tegen tenslotte?
Nou, niemand dus.

Toevallig heb ik deze week nog iemand de klas uit gestuurd die ongeveer dezelfde opmerking maakte tegen een meisje. Ik hoorde het omdat hij helemaal vooraan zat.

Ik denk dat je met je stelling:


mannen houden in die gevallen elkaar de hand boven het hoofd, terwijl ze er iets van HADDEN KUNNEN ZEGGEN.

er helemaal naast zit.

~Panthera~
22-01-05, 22:05
Geplaatst door echnaton
Toevallig heb ik deze week nog iemand de klas uit gestuurd die ongeveer dezelfde opmerking maakte tegen een meisje. Ik hoorde het omdat hij helemaal vooraan zat.

Ik denk dat je met je stelling:



er helemaal naast zit.
------------------------

Heel goed.
Maar hoeveel mannen doen dit ?

En hoeveel mannen zitten dom te kijken alsof ze het NIET horen?

echnaton
22-01-05, 22:14
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

Heel goed.
Maar hoeveel mannen doen dit ?




De meerderheid.



En hoeveel mannen zitten dom te kijken alsof ze het NIET horen?

Vraag het de mannen in je omgeving. Het zal je meevallen.

Rabi'ah.
23-01-05, 10:43
Geplaatst door Zeepaardje
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat verkrachting een MANNENprobleem is.

Maar jij hebt blijkbaar niet begrepen wat mijn punt was: de statusverhoging die de daders van dergelijke daden blijkbaar krijgen.
En dát is volgens mij wél typisch allochtoons. Maar corrigeer me maar als dat niet zo is...

Ja natuurlijk joh, bij allochtonen is verkrachting normaal en krijg je zelfs een statusverhoging. :mad:

Je laat nu wel heel duidelijk je ware aard zien. :kotsen:

catch28
23-01-05, 12:11
ahum, ahum.


Eenderde van alle zedendelicten door jongeren betreft een groepsverkrachting. Daders zijn gemiddeld 14 jaar en vaak allochtoon. Groepsverkrachtingen zijn voor hen een bron van vermaak. Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR).


Daders blijken matig intelligent, eenderde is zwakbegaafd. Eenderde heeft trekken van psychopathie. Geen van de daders heeft spijt van de delicten of leeft achteraf mee met het slachtoffer. Tweederde van de daders is allochtoon: Antilliaanse jongeren zijn oververtegenwoordigd, gevolgd door Surinamers en Marokkanen. De slachtoffers zijn vaker autochtone meisjes.

Het lijkt er volgens de onderzoekers op dat daders het misbruik zien als 'een leuke bezigheid waaraan je status kunt ontlenen'

dat klopt dus deels wat zeepaardje zei. Echter, het meerendeel van zedendelicten wordt door autochtonen gepleegd (85%). Bij groepsverkrachtingen ligt dat dus anders.

Rabi'ah.
23-01-05, 12:33
Geplaatst door catch28
ahum, ahum.


Eenderde van alle zedendelicten door jongeren betreft een groepsverkrachting. Daders zijn gemiddeld 14 jaar en vaak allochtoon. Groepsverkrachtingen zijn voor hen een bron van vermaak. Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR).


Daders blijken matig intelligent, eenderde is zwakbegaafd. Eenderde heeft trekken van psychopathie. Geen van de daders heeft spijt van de delicten of leeft achteraf mee met het slachtoffer. Tweederde van de daders is allochtoon: Antilliaanse jongeren zijn oververtegenwoordigd, gevolgd door Surinamers en Marokkanen. De slachtoffers zijn vaker autochtone meisjes.

Het lijkt er volgens de onderzoekers op dat daders het misbruik zien als 'een leuke bezigheid waaraan je status kunt ontlenen'

dat klopt dus deels wat zeepaardje zei. Echter, het meerendeel van zedendelicten wordt door autochtonen gepleegd (85%). Bij groepsverkrachtingen ligt dat dus anders.

Ik had het niet over de percentages, maar over haar misselijke opmerking dat groepsverkrachtingen bij allochtonen tot statusverhoging zouden leiden, alsof het bij allochtonen normaal is om met zijn allen iemand seksueel te misbruiken. :mad:

Ik kan dit niet anders interpreteren dan een walgelijke racistische opmerking. :moe:

Mark
23-01-05, 13:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja natuurlijk joh, bij allochtonen is verkrachting normaal en krijg je zelfs een statusverhoging. :mad:



Ho ho alleen bij mannelijke allochtonen he, zie post Panthera :nerveus:

mark61
23-01-05, 13:34
. neuh

Rabi'ah.
23-01-05, 14:04
Geplaatst door Mark
Ho ho alleen bij mannelijke allochtonen he, zie post Panthera :nerveus:

Humor. :moe:

Mark
23-01-05, 14:12
Geplaatst door Rabi'ah.
Humor. :moe:

ach ja racisme, sexisme deze topic heeft het allemaal :maf2:

Rabi'ah.
23-01-05, 14:29
Geplaatst door Mark
ach ja racisme, sexisme deze topic heeft het allemaal :maf2:

Ja, een echt ouderwets NVDD-topic. :duim: