PDA

Bekijk Volledige Versie : The New Order.



~Panthera~
22-01-05, 13:42
Balkenende wil naar nieuwe ordening

Uitgegeven: 22 januari 2005 12:52
Laatst gewijzigd: 22 januari 2005 14:03

DEN HAAG - Nederland, zo vindt premier Balkenende, is hard toe aan een nieuwe ordening van de samenleving waarin professionele werkers en burgers zelf hun verantwoordelijkheid kunnen nemen. De huidige sociale zekerheid te passief. Het begrip werkloos moet vervangen worden door 'tussen twee banen in'.

Balkenende noemde zaterdag op de jaarlijkse besloten Bilderbergconferentie in Oosterbeek een aantal "coördinaten" voor een dergelijke nieuwe ordening. De nieuwe samenleving moet veel investeren in kennis. Het mag niet zo zijn dat straks mensen die hard nodig zijn aan de kant blijven staan door een gebrek aan opleiding. Balkenende wil het bijspijkeren van kennis en opleiding aftrekbaar van de belasting maken, door het arbeidskostenforfait deels tot een kenniskostenforfait om te vormen.


Klassiek onderscheid

Verder ziet de premier voordelen in een terugkeer naar het klassieke onderscheid tussen het werkterrein van de belastingen en dat van de werkgevers- en werknemerspremies. Lasten en lusten van werknemersregelingen zijn zo direct voelbaar bij bedrijven en werknemers. Dat bevordert het nemen van eigen verantwoordelijkheid.

Als derde punt vindt Balkenende (CDA) dat werknemers opgebouwde rechten makkelijker moeten kunnen meenemen naar een volgende baan. Ook dat past volgens de premier in een maatschappij waar de baan voor het leven een uitzondering zal worden en flexibiliteit van de arbeidsrelatie de norm is.

Tot slot vraagt Balkenende zich af of het kabinet niet toe moet naar een inkomenspolitiek die meer rekening houdt met bestedingspatronen gedurende een mensenleven dan met koopkrachtplaatjes in een afzonderlijk jaar. Draagkracht van huishoudens en de kosten voor wonen, onderwijs en zorg zijn volgens hem betere aanknopingspunten dan "goochelen met tiendepunten van premie- en belastingtarieven".

wytze
22-01-05, 14:02
Wow. Dit klinkt echt heel spannend en opwindend! Balkie is geweldig! Het komt echt goed met dit land!
:maf2:

~Panthera~
22-01-05, 14:17
Geplaatst door wytze
Wow. Dit klinkt echt heel spannend en opwindend! Balkie is geweldig! Het komt echt goed met dit land!
:maf2:
--------------

Ja, reuze.
We gaan de goeie kant op. :moe:

Bofko
22-01-05, 14:17
Geplaatst door ~Panthera~
Balkenende wil naar nieuwe ordening

Het begrip werkloos moet vervangen worden door 'tussen twee banen in'.


Balkenende heeft zich laten inspireren door de Amerikaans actrice Zsa Zsa Gabor. Tig keer getrouwd en toch positief blijven.
" Zsa Zsa, how are you ?"
" Darling, at the moment, I am between husbands"

~Panthera~
22-01-05, 14:19
Geplaatst door Bofko
Balkenende heeft zich laten inspreren door de Amerikaans actrice Zsa Zsa Gabor. Tig keer getrouwd en toch positief blijven.
" Zsa Zsa, how are you ?"
" Darling, at the moment, I am between husbands"
----------------

:lol: :stomp: :lole:

Kilroy
22-01-05, 18:04
Of zou hij het toch over de band New Order hebben ? Soms kan ik hem echt niet volgen.... :D :D

Zeepaardje
22-01-05, 19:50
Geplaatst door Kilroy
Of zou hij het toch over de band New Order hebben ? Soms kan ik hem echt niet volgen.... :D :D

Shit, ik dacht dat ie het over een Grisham of Nicky French (komt volgende maand weer met een nieuw boek) had?

Wide-O
22-01-05, 21:54
Geplaatst door Kilroy
Of zou hij het toch over de band New Order hebben ? Soms kan ik hem echt niet volgen.... :D :D

Soms ?

Bring back Dries Van Agt voor mijn part :D Of Lubbers, als het dan toch CDA moet zijn :fplet:

New Order... dat was toch met die bass-drum in het begin hé ? Waarna dat synth riedeltje in tegentijd er in komt ? Ik wor oud :boogie:

mark61
22-01-05, 23:57
Geplaatst door ~Panthera~
Verder ziet de premier voordelen in een terugkeer naar het klassieke onderscheid tussen het werkterrein van de belastingen en dat van de werkgevers- en werknemerspremies. Lasten en lusten van werknemersregelingen zijn zo direct voelbaar bij bedrijven en werknemers. Dat bevordert het nemen van eigen verantwoordelijkheid.

Dat doet het helemaal niet. Privatiseren van de volksverzekeringen wel. Maar daar kunnen we niet aan beginnen, want dan valt er niks meer te betuttelen. En wie heeft al die ambtenaren dan nog nodig?

The New Order was de flauwe licht verteerbare commerciële versie van Joy Division.

~Panthera~
23-01-05, 00:01
Geplaatst door mark61
Dat doet het helemaal niet. Privatiseren van de volksverzekeringen wel. Maar daar kunnen we niet aan beginnen, want dan valt er niks meer te betuttelen. En wie heeft al die ambtenaren dan nog nodig?

The New Order was de flauwe licht verteerbare commerciële versie van Joy Division.
-----------


I didn't say that crap, ask him. :argwaan:

mark61
23-01-05, 00:14
Geplaatst door ~Panthera~
-----------


I didn't say that crap, ask him. :argwaan:

Ik kijk wel linker uit.

~Panthera~
23-01-05, 00:26
Geplaatst door mark61
Ik kijk wel linker uit.
------------

Hoezo? krijg je de hele Bilderberg posse op je nek ? :hihi:

mark61
23-01-05, 00:27
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Hoezo? krijg je de hele Bilderberg posse op je nek ? :hihi:

Minstuns.

~Panthera~
23-01-05, 00:29
Geplaatst door mark61
Minstuns.

jIyaj :moe:

Kilroy
23-01-05, 09:52
Geplaatst door mark61

The New Order was de flauwe licht verteerbare commerciële versie van Joy Division.

Na de dood van de zanger van Joy Division ging de band door als New Order. Beide bands vind ik enorm goed. Blue Monday is lange tijd de best verkochte 12" allertijde geweest.