PDA

Bekijk Volledige Versie : Boodschap van Stille Rouwstoet?



Te quiero
22-01-05, 20:56
Als mijn zoon, neef of vriend gedood is a.g.v. of tijdens een misdaad die hij heeft begaan zou ik mij schamen om in die stoet te lopen waarvan je weet dat het veel aandacht zal trekken. Als hij in leven lief voor mij was geweest dan rouw ik in "stilte" zonder veel aandacht te trekken.

Wat is de boodschap die die honderden familieleden, vrienden, collega's (lees: tasjesdieven) aan het publiek willen geven? Hoe verbolgen ze zijn dat je tegenwoordig als Marokkaan geen tasjes meer kan stelen zonder het risico te lopen gedood te worden?

Jane Doe
22-01-05, 21:19
Die vrouw heeft em vermoord. Ze reed achteruit keihard op hem in. Ze had em geraakt, ze stapte uit en zag dat ie nog leefde. Vervolgens stapte ze weer in en reed nogmaals hard achteruit tot ie doodging. Hoe hard moet je wel niet rijden op zo'n klein stukje om iemand te vermoorden? Heel hard, of meerdere keren. Ze hadn boven 4 paaltjes meegenomen. Deze vrouw heeft em koelbloedig vermoord, als dat geen zinloos geweld is..

Je kunt een tasjesroof niet rechtvaardigen met een moord!! Ze had naar de politie moeten gaan en aangifte moeten doen.

Ik hoop dan ook dat ze de zwaarste straf krijgt die ze kan krijgen!

Ronald Leerling
22-01-05, 21:22
Ik vind het ontluisterend dat op deze website zo weinig discussie is over de stille tocht voor Ali B.
Schaamte in stilte, misschien?

De stille tocht heeft tot heftige (anti) reacties geleid bij vele mensen in mijn omgeving die tot nu to genuanceerd denken over Marokkanen. Zij maken het onderscheid tussen met wat wordt bedoeld met kut-marokkannen en de Marokkaan in het algemeen. Zij lieten zich doorgaans niet van de wijs brengen door het gedrag van enkelen.
Echter:
Door een stille tocht te houden voor wat in de ogen van velen binnen de definitie valt van een "kut-marokkaan" (iemand die zich veelvuldig bezighoudt met strafbare feiten en volstrekt asociaal is, een als we de achtergrond weg halen zeggen wij: asociale criminele randdebiel) Loopt de Marokkaanse gemeenschap het risico dat men gaat denken dat klaarblijkelijk de rest van de Marokkanen solidair is met dergelijke figuren.
Door moord te roepen veroordelen zij voordat de rechter er tussen is gekomen en maken zij zich schuldig aan minachting voor de rechtsgang in Nederland. Ook Nederlanders die hier uitspraken overdoen spreken voor hun beurt en zijn daarmee fout. Er is sprake van een rechtsstaat ook als je het er soms niet mee eens bent.
Als je nog niet bezig was: doe iets aan jullie gemeenschap zodat het aantal 'ongelukjes' niet vaker en erger worden.

Jane Doe
22-01-05, 21:29
Ze ging hem achterna om hem aan te rijden, dat is geen onmacht maar OPZET. Deze vrouw moet z.s.m. opgesloten worden!

barfly
22-01-05, 21:35
Bese Jane Doe,

Je zou kunnen overwegen om je oogkleppen af te doen. Ali B was een crimineel die helaas tijdens het uitoefenen van zijn "ambacht" is gesneuveld... :maf:

Spoetnik
22-01-05, 21:40
De rouwstoet had geen boodschap, maar wilde een familielid/vriend rouwen.

Jane Doe
22-01-05, 21:40
Geplaatst door barfly
Bese Jane Doe,

Je zou kunnen overwegen om je oogkleppen af te doen. Ali B was een crimineel die helaas tijdens het uitoefenen van zijn "ambacht" is gesneuveld... :maf:

Nee je hebt gelijk, deze moordenares verdient een lintje.

observer
22-01-05, 21:45
Geplaatst door Spoetnik
De rouwstoet had geen boodschap, maar wilde een familielid/vriend rouwen. ik dacht dat de boodschap was geef het een andere naam maar zelfde doel

Ronald Leerling
22-01-05, 23:28
1) Je was er niet bij dus je weet de feiten niet. Of geloof je selectieve waarnemingen van anderen en vergeet je feiten die je niet welgevallig zijn van anderen?

2) Je conclusie dat het een moord betreft is zo ie zo apert onjuist. Er kan alleen sprake zijn van moord als de dame tijd heeft gehad om een plan te beramen en dat ze wist dat met achteruit rijden dit tot een succesvolle tenuitvoering brengen kon. Bovendien ken je de motieven van de vrouw helemaal al niet.
Daarom gaat het OM van de hypothese: doodslag uit.

3) Het is niet aan jouw maar aan de rechter om dit te beoordelen.

4) Je verleent geen dienst aan je eigen groep in relatie tot de samenleving. Het getuigd van een of meer van deze eigenschappen: dommigheid, onwil, kop in het zand steken, blind groepsgedrag, plaatsvervangende schaamte, geen vertrouwen in de rechtsgang, kwaadwillendheid, de waarheid niet onder ogen willen zien.
Laat ik het maar op zuivere dommigheid houden.

mark61
22-01-05, 23:31
Geplaatst door Jane Doe
Die vrouw heeft em vermoord. Ze reed achteruit keihard op hem in. Ze had em geraakt, ze stapte uit en zag dat ie nog leefde. Vervolgens stapte ze weer in en reed nogmaals hard achteruit tot ie doodging. Hoe hard moet je wel niet rijden op zo'n klein stukje om iemand te vermoorden? Heel hard, of meerdere keren.

Hoe weet jij dat allemaal? Er waren geen getuigen. Behalve die andere jongen, misschien. Die zit op het bureau en over zijn verklaring zijn geen mededelingen gedaan. Allemaal fantasie dus.

Japio
22-01-05, 23:35
Geplaatst door Jane Doe
Ze ging hem achterna om hem aan te rijden, dat is geen onmacht maar OPZET. Deze vrouw moet z.s.m. opgesloten worden!

Je mag me reet komen likken, dombo.

12many
23-01-05, 00:21
Doe niet zo zielig.

Ik ken niemand die ook maar een traan laat om de dood van Ali.

Categorie, bedrijfsongeluk, en opgeruimd ........


p.s. hoe is het afgelopen met de boom, daar hoor je niemand over

~Panthera~
23-01-05, 00:24
Geplaatst door 12many
Doe niet zo zielig.

Ik ken niemand die ook maar een traan laat om de dood van Ali.

Categorie, bedrijfsongeluk, en opgeruimd ........


p.s. hoe is het afgelopen met de boom, daar hoor je niemand over
----------------------

naDevvo' yIghoS :zweep:

Te quiero
23-01-05, 00:35
Geplaatst door Spoetnik
De rouwstoet had geen boodschap, maar wilde een familielid/vriend rouwen.

Hoe asociaal en misdadig je geliefde zich in de maatschappij had gedragen, hij is nog steeds degene die lief voor je was geweest toen hij nog leefde. Daarom kan ik best begrijpen dat geliefden van hem willen rouwen. Dit kun je in besloten kring houden.
Maar in een rouwstoet lopen, die notabene veel aandacht van de media trekt, is ordinair, stijlloos, asociaal t.o.v. de gehele Marokkaanse gemeenschap. en verder vertoon je daarmee verachting voor de maatschappij, die hij met zijn criminele gedrag voortdurend belast had.

Muslimaah
23-01-05, 00:40
Dat had ik dus ook bij de rouwstoeten voor die omgelegde maffia figuren of hell's angel crimi's..


Alleen ontbrak de algehele neerlandsche verontwaardiging en bashing.

mark61
23-01-05, 00:42
Geplaatst door Muslimaah
Dat had ik dus ook bij de rouwstoeten voor die omgelegde maffia figuren of hell's angel crimi's..

Alleen ontbrak de algehele neerlandsche verontwaardiging en bashing.

Dat verbaasde mij destijds ook. Nu niet meer.

12many
23-01-05, 00:44
Geplaatst door Muslimaah
Dat had ik dus ook bij de rouwstoeten voor die omgelegde maffia figuren of hell's angel crimi's..


Alleen ontbrak de algehele neerlandsche verontwaardiging en bashing.

Ten eerste waren dit rouwstoeten, wel iets anders.

Ten tweede is het tegenwoordig standaard om "de zielige buitenlander" te spelen en te zeggen dat toen de verontwaardiging ontbrak. Dit is helemaal niet waar, er zijn zelfs kamervragen geweest over deze rouwstoeten.

Te quiero
23-01-05, 00:58
Geplaatst door Muslimaah
Dat had ik dus ook bij de rouwstoeten voor die omgelegde maffia figuren of hell's angel crimi's..


Alleen ontbrak de algehele neerlandsche verontwaardiging en bashing.

Ik had wel artikelen in Nederlandse kranten gelezen die hun verachting over de rouwstoet van de criminelen uitspraken.
Ook vele Marokkanen hadden hun verachting uitgesproken over deze zogenaamde rouwstoet van Ali. Daarom vind ik de keuze van de familie om een rouwstoet te houden asociaal t.o.v. de gehele Marokkaanse gemeenschap.

Overigens worden rouwstoeten gewoonlijk gehouden op de dag van de begrafenis. Die rouwenden van de criminelen hadden zich aan de gebruiken in Ned. gehouden. Zo was er ook een rouwstoet (weliswaar aanzienlijk kleiner) op de dag van de begrafenis van mijn moeder.
Ali's rouwstoet was ongewoon omdat hij in Marokko begraven zou worden en daarom komt zijn rouwstoet over als een boodschap naar de maatschappij toe.

~Panthera~
23-01-05, 00:58
http://www.cosgan.org/images/midi/konfus/c060.gif

Muslimaah
23-01-05, 18:15
Geplaatst door 12many
Ten eerste waren dit rouwstoeten, wel iets anders.

Ten tweede is het tegenwoordig standaard om "de zielige buitenlander" te spelen en te zeggen dat toen de verontwaardiging ontbrak. Dit is helemaal niet waar, er zijn zelfs kamervragen geweest over deze rouwstoeten.

Formuleer je eerste zin eens tot iets begrijpelijks.

Buitenlander? Wat is dat? :schrik:

Van dit incident wordt een buitenlander/niet-buitenlander issue gemaakt. We hebben het nu over zware en minder zware criminelen die aan hun einde gekomen zijn. Waarom is van het laatste een etnische, wij/zij kwestie gemaakt? Waarom wordt in het laatste de culturele en religieuze identiteit betrokken? In al de gevallen waren er mensen betrokken die rouwde (met in hun ogen) de slachtoffer.

Dat is wat ik proef in de hele discussie.

De rouwstoeten van de eerste voorbeelden zijn breed uitgemeten op TV. Er is ruimte geboden om al de bijbehorende tierelantijntjes te uiten op straat. Geen politici die waarschuwde wat het voor eventuele weerzinwekkende gevoelens zou oproepen. Er is er met een zeker laconiekheid naar gekeken.

Muslimaah
23-01-05, 18:16
Geplaatst door mark61
Dat verbaasde mij destijds ook. Nu niet meer.

Wat verbaasd je nu niet meer?

Spoetnik
23-01-05, 18:19
Maar in een rouwstoet lopen, die notabene veel aandacht van de media trekt


Dat die rouwstoet media aandacht trekt kan je de rouwers niet aanrekenen. Maar ik merk dat jij vindt dat vrienden en familieleden van criminelen niet mogen rouwen, dat vind ik zeer jammer. Het beschavingsniveau gaat verder naar beneden.

Si_Y
23-01-05, 18:22
Wat is er mis met mensen die hun familielid of vriend herdenken. Als de casmera's er niet waren was er niemand die er ook maar een seconde bi stilstaat, maar ja de media wilde sensatie creeeren, en dat is ze gelukt!
Tis gewoon triest om te zien, dat men zo makkelijk inslikt wat er op tv komt

Te quiero
23-01-05, 18:30
Geplaatst door Muslimaah
Formuleer je eerste zin eens tot iets begrijpelijks.

Buitenlander? Wat is dat? :schrik:

Van dit incident wordt een buitenlander/niet-buitenlander issue gemaakt. We hebben het nu over zware en minder zware criminelen die aan hun einde gekomen zijn. Waarom is van het laatste een etnische, wij/zij kwestie gemaakt? Waarom wordt in het laatste de culturele en religieuze identiteit betrokken? In al de gevallen waren er mensen betrokken die rouwde (met in hun ogen) de slachtoffer.
De familie en vrienden van Ali hadden een wij/zij kwestie van gemaakt. Door racisme en discriminatie te roepen.


Geplaatst door Muslimaah
Dat is wat ik proef in de hele discussie.
Jouw proef is selectief.


Geplaatst door Muslimaah
De rouwstoeten van de eerste voorbeelden zijn breed uitgemeten op TV. Er is ruimte geboden om al de bijbehorende tierelantijntjes te uiten op straat. Geen politici die waarschuwde wat het voor eventuele weerzinwekkende gevoelens zou oproepen. Er is er met een zeker laconiekheid naar gekeken.
Van Ali is ook breed uitgemeten. Beiden waren weerzinwekkend. Het verschil zit hem hierin: familieleden en vrienden van de vermoorde criminelen riepen geen racisme of discriminatie. Ze gaven niet anderen de schuld. Het was gewoon risico van het vak.
Met de "rouwstoet" van Ali was er de boodschap: Het moet kunnen!!! Tasjes stelen zonder het risico te lopen gedood te worden. Anders is het racisme.

Te quiero
23-01-05, 18:35
Geplaatst door Si_Y
Wat is er mis met mensen die hun familielid of vriend herdenken. Als de casmera's er niet waren was er niemand die er ook maar een seconde bi stilstaat, maar ja de media wilde sensatie creeeren, en dat is ze gelukt!
Tis gewoon triest om te zien, dat men zo makkelijk inslikt wat er op tv komt
Het gaat de familieleden, vrienden juist om die aandacht. Niet voor niets hadden ze in eerste instantie een Stille Tocht willen houden. Zeg me niet dat Stille Tochten er niet zijn om een boodschap aan het publiek over te brengen en dat kun je alleen als het aandacht trekt.
Bovendien worden rouwstoeten gehouden op de dag van de begrafenis.
Als de media geen aandacht aan die rouwstoet van Ali had besteed, dan hadden die familieleden weer racisme geroepen. Waarom kregen die criminelen wel aandacht en onze Ali niet?

freya
23-01-05, 18:36
Over de giga rouwstoeten van zware criminelen is echt wel van alle kanten schande gesproken. Als je dat niet hebt opgemerkt ga je kennelijk erg selectief met het media-aanbod om.

Als familie en vrienden alleen maar behoefte hadden aan een rouwbijeenkomst dan hadden ze die in alle stilte in de moskee kunnen houden.

Aan de andere kant laat het maar weer eens zien hoe ver de assimilatie van de Marokkanen in Nederland al gevorderd is dat ze per sé mee willen doen aan de de laatste mode van rouwbijeenkomsten in het openbaar.

Spoetnik
23-01-05, 18:48
Pff, ik heb totaal geen respect voor al die mensen van de gedachtepolitie die vinden dat zij mogen bepalen hoe mensen moeten rouwen. Zoals ik al eerder zei, het beschavingsniveau daalt zienderogen.

Spoetnik
23-01-05, 18:50
Als de media geen aandacht aan die rouwstoet van Ali had besteed, dan hadden die familieleden weer racisme geroepen.


En als de media geen aandacht aan die rouwstoet had gegeven, dan hadden de rascisten geschreeuwd dat de Linkse kerk er voor verantwoordelijk is.

As, As, As, as is verbrandde turf ;)

Te quiero
23-01-05, 18:52
Geplaatst door Spoetnik
Pff, ik heb totaal geen respect voor al die mensen van de gedachtepolitie die vinden dat zij mogen bepalen hoe mensen moeten rouwen. Zoals ik al eerder zei, het beschavingsniveau daalt zienderogen.
Natuurlijk mag je bepalen hoe je wilt rouwen. Ze hebben toch niemand in de "rouwstoet" gearresteerd?
Deze zgn. rouwstoet is een boodschap naar het publiek toe en dan kun je reacties daarop verwachten.

Spoetnik
23-01-05, 19:09
Geplaatst door Te quiero
Natuurlijk mag je bepalen hoe je wilt rouwen. Ze hebben toch niemand in de "rouwstoet" gearresteerd?
Deze zgn. rouwstoet is een boodschap naar het publiek toe en dan kun je reacties daarop verwachten.

Het is inderdaad een boodschap, maar die boodschap komt niet van de rouwenden, maar van de media die het wenst uit te zenden. De boodschap is blijkbaar aan de rascisten, wees kwaad, wees heel kwaad. En het werkt, de rascisten zijn kwaad, heel kwaad; ik ben benieuwd hoeveel er nu op springen staan, want dat is het doel van de boodschap.

mark61
23-01-05, 21:15
Geplaatst door Muslimaah
Wat verbaasd je nu niet meer?

Nou, hetzelfde als jou:


Dat had ik dus ook bij de rouwstoeten voor die omgelegde maffia figuren of hell's angel crimi's..

Het is intussen blijkbaar gebruikelijk geworden om misdadigers te eren.

mark61
23-01-05, 21:19
Geplaatst door Spoetnik
Dat die rouwstoet media aandacht trekt kan je de rouwers niet aanrekenen. Maar ik merk dat jij vindt dat vrienden en familieleden van criminelen niet mogen rouwen, dat vind ik zeer jammer. Het beschavingsniveau gaat verder naar beneden.

Zeg, dit is de eerste isl. rouwstoet in NL waar ik ooit van gehoord heb. Dat is wel nieuws. Bovendien begeeft een rouwstoet zich gewoonlijk van het huis van de overledene naar de begraafplaats. En wel achter de overledene aan. In dit geval zijn zowel vertrekpunt als bestemming geen van beiden, en was de overledene bij mijn weten niet aanwezig.

Er is bovendien privé-rouwen en rouwen in het openbaar. Niemand had het over privé.

MisterB
23-01-05, 21:59
Geplaatst door Jane Doe
Die vrouw heeft em vermoord. Ze reed achteruit keihard op hem in. Ze had em geraakt, ze stapte uit en zag dat ie nog leefde. Vervolgens stapte ze weer in en reed nogmaals hard achteruit tot ie doodging. Hoe hard moet je wel niet rijden op zo'n klein stukje om iemand te vermoorden? Heel hard, of meerdere keren. Ze hadn boven 4 paaltjes meegenomen. Deze vrouw heeft em koelbloedig vermoord, als dat geen zinloos geweld is..

Je kunt een tasjesroof niet rechtvaardigen met een moord!! Ze had naar de politie moeten gaan en aangifte moeten doen.

Ik hoop dan ook dat ze de zwaarste straf krijgt die ze kan krijgen!

Weet jij dat zeker? heb jij staan tellen of heb jij ook het verhaal van 1 iemand op tv gezien?
Je hebt groot gelijk hoor, als mij iets wordt aangedaan dan ga ik ook alleen bij de politie langs. Stel je toch eens voor dat je voor jezelf opkomt.
De zwaarste straf heeft die sukkel gekregen en mocht ik ooit in de gelegenheid gesteld worden een hufter van dat kaliber die zichzelf zo overduidelijk kenbaar maakt als laffe hufter door een tasje van een vrouw te stelen of een andere hondendaad te begaan dan grijp ik mijn kans. En ik ben bepaald niet alleen in die gedachte. oprotten met dat softe gelul. blijkbaar mag je van jou tasjes stelen en zijn de spelregels zo dat je dan niks mag ondernemen. Ik stel voor dat jij je lekker zo opstelt ver van mij vandaan want als jouw omgeving denkt dat het ZO hoort dan ben ik straks nog slachtoffer van jouw watjesmentaliteit.
niet tot ziens dus. je bent trouwens vast nog nooit aangereden en rijdt waarschijnlijk ook geen auto. zo'n ding weegt al snel 1000 kilo, in beweging is dat veel hoor en van metaal, dat geeft niet mee en een lichaam wel. Maar je staat vrij het eens te testen. spring maar eens voor een auto in een 30 kilometer-zone. Kan e de ovlgende keer als ervaringsdeskundige meekletsen over iets waar je wel wat van af weet.

Te quiero
23-01-05, 22:14
Geplaatst door Spoetnik
Het is inderdaad een boodschap, maar die boodschap komt niet van de rouwenden, maar van de media die het wenst uit te zenden. De boodschap is blijkbaar aan de rascisten, wees kwaad, wees heel kwaad. En het werkt, de rascisten zijn kwaad, heel kwaad; ik ben benieuwd hoeveel er nu op springen staan, want dat is het doel van de boodschap.
Om je gelijk te krijgen probeer je je in alle rare bochten te wringen.
Als je met je poten van anderman's spullen blijft dan loop je ook niet het risico een klap te krijgen (die soms dood tot gevolg kan hebben).
Als je geen aandacht van de media wilt ga het dan niet zoeken met een zogenaamde rouwstoet.

Hoe oud ben je? Ben ik nu een discussie aan het voeren met een 12 jarige?

Zeepaardje
24-01-05, 09:54
Geplaatst door mark61
Zeg, dit is de eerste isl. rouwstoet in NL waar ik ooit van gehoord heb. Dat is wel nieuws. Bovendien begeeft een rouwstoet zich gewoonlijk van het huis van de overledene naar de begraafplaats. En wel achter de overledene aan. In dit geval zijn zowel vertrekpunt als bestemming geen van beiden, en was de overledene bij mijn weten niet aanwezig.

Er is bovendien privé-rouwen en rouwen in het openbaar. Niemand had het over privé.


Bovendien zijn politieke statements zoals vlaggen en leuzen zéér ongebruikelijk in een rouwstoet. Maar dat wordt gemakshalve maar gauw vergeten. Dit wás geen rouwstoet, dit was een demonstratie tgv een laffe tasjesdief, méér niet!

Daan79
24-01-05, 10:57
Geplaatst door Muslimaah


Buitenlander? Wat is dat? :schrik:



Nou, wat zou dat nu zijn...........