PDA

Bekijk Volledige Versie : De koran is perfect,............. voor een aantal eeuwen geleden in het midden oosten

12many
22-01-05, 22:57
De koran is een heel goede levenshandleiding voor een aantal eeuwen geleden in het midden oosten.

Het probleem ontstaat als je het geschrevene rechtstreeks wilt vertalen naar de huidige tijd.

Zaid
24-01-05, 11:11
Geplaatst door 12many
De koran is een heel goede levenshandleiding voor een aantal eeuwen geleden in het midden oosten.

Het probleem ontstaat als je het geschrevene rechtstreeks wilt vertalen naar de huidige tijd.

Sorry 12many, daar ben ik het niet mee eens. Ik zie mezelf als bewijs van het feit dat de Koran universeel is en in alle tijden van toepassing is. Daar waar de nederlandsewet ophoudt, gaat de islam verder. Ik leef hier in Nederland volgens de islamitische wet. Ik werk, ik heb gestudeerd, ik woon, ik reis, ik heb vrienden, ik heb vergaderingen, ik kijk tv, ik lees kranten, ik heb een laptop, een auto, ik draag normale kleding, ik poets mijn tanden en noem maar op.

Zolang ik geen overtreding bega, hou ik me aan de nederlandse wet, daarnaast gehoorzaam ik mijn ouders, bezoek ik mijn vrienden, bid ik mijn dagelijkse gebeden, betaal ik mijn zakaats, behandel ik de mensen zoals het hoort, geef ik mijn buurman zijn recht, behandel ik mijn vrouw als mijn meest geliefde.. enz enz enz... dus ik zie niet in waarom de koran nu niet zo van toepassing is als toen. Sterker nog, de Koran is in staat om de problemen van nu beter op te lossen dan welke wet dan ook, ware het niet de mensen die zich misdragen, zoals de Koran meer dan 1400 eeuwen terug zei:

30. De Romeinen (Ar-Roem)
41. Verderf is gekomen over land en zee door hetgeen de handen der mensen hebden gewrocht, zodat Hij hen een gedeelte van hun daden zou doen smaken, opdat zij zich bekeren.