PDA

Bekijk Volledige Versie : Docenten en Studiehuis.



Sou
24-01-05, 17:07
Zijn hier docenten die les geven op de havo/vwo en die te maken hebben met Studiehuis, een onderdeel van de Tweede Fase? Zo ja...zouden jullie mij even kunnen helpen?

Wat vinden jullie de voordelen en nadelen van het Studiehuis? Oftewel, de kennisoverdracht via klassikaal onderwijs gedeeltelijk plaats moet maken voor zelfstudie en groepswerk?

Het voordeel hiervan is dat het de zelfstandigheid vergroot en dat weer voor een betere aansluiting zorgt op het Hbo en universiteit.

Zouden jullie een reactie kunnen plaatsen en eventueel ook erbij kunnen zetten in welk vak je lesgeeft? Je mag ook een Pm sturen!

Mijn dank is groot!






Thalla,
Sou

Sou
24-01-05, 17:44
(Oud) leerlingen die in de periode dat Studiehuis werd geintroduceerd op de havo of vwo zaten mogen ook reageren.

:cheefbek:.







Thalla,
Sou

wytze
24-01-05, 17:49
Er komen hier misschien niet veel docenten??
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de achtergrond van je vraag.

Sou
24-01-05, 17:57
Geplaatst door wytze
Er komen hier misschien niet veel docenten??
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de achtergrond van je vraag.

Misschien wel, misschien niet... Ik wacht even af of ik reacties en/of Pm'tjes krijg.

Voor mijn studie, doe namelijk de lerarenopleiding.







Thalla,
Sou

wytze
24-01-05, 18:02
"Voor mijn studie, doe namelijk de lerarenopleiding."


ah. vandaar.
ik begreep dat er in het begin vrij veel verzet tegen was vanuit de leerlingen en deels leraren die vonden dat er veel te veel vakken in het pakket kwamen maar de laatste paar jaar heb ik er niets meer over gehoord.

Sou
24-01-05, 18:09
Geplaatst door wytze
"Voor mijn studie, doe namelijk de lerarenopleiding."


ah. vandaar.
ik begreep dat er in het begin vrij veel verzet tegen was vanuit de leerlingen en deels leraren die vonden dat er veel te veel vakken in het pakket kwamen maar de laatste paar jaar heb ik er niets meer over gehoord.

Dat heeft voornamelijk te maken met de invoeringen van profielen. Leerlingen moeten veel zelfstandig doen. Vooral omdat het in één keer werd ingevoerd was de werkdruk bij zowel de leerlingen als docenten erg hoog. Voor leerlingen die op een Montessori/Dalton basisschool onderwijs hebben genoten was het makkelijker te volgen dan voor de andere leerlingen. Daarbij komt ook kijken dat de invoering vanaf de derde klas wordt ingevoerd. De eerste twee jaar klassikaal en de daarop volgende jaren "opeens" zelfstandig en in groepsverband.

Ben benieuwd of er hier leraren zijn die hun ervaringen met mij zouden willen delen.





Thalla,
Sou