PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Rijvaardigheid vrouwen toch hormonenkwestie'



barneveld
24-01-05, 22:10
'Rijvaardigheid vrouwen toch hormonenkwestie'



LONDEN - Dat veel vrouwen moeite hebben met kaartlezen en inparkeren, komt omdat zij al in de baarmoeder te weinig zijn blootgesteld aan het mannelijke hormoon testosteron. Dat blijkt uit onderzoek van Duitse wetenschappers aan de universiteit van Giessen, berichtte de BBC maandag.

Volgens de onderzoekers zorgt het gebrek aan testosteron ervoor dat vrouwen minder ruimtelijk inzicht hebben. Kaartlezen en inparkeren zijn vaardigheden die ruimtelijk inzicht vereisen, en die veel vrouwen volgens mannen ontberen. Vrouwen hebben overigens de neiging het daar niet mee eens te zijn.


Het onderzoek richtte zich op rekenvaardigheid, taalvaardigheid en ruimtelijk inzicht bij veertig vrijwilligers, van wie vervolgens de hormoonspiegel werd bestudeerd. Mannen scoorden over het geheel genomen hoger bij de cognitieve tests, maar helemaal wat betreft rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.

De wetenschappers keken ook naar het verschil in lengte tussen de ringvinger en de wijsvinger van de proefpersonen. Dat wordt volgens hen ook bepaald door testosteron. Bij vrouwen zijn beide vingers meestal vrijwel even lang, terwijl mannen over het algemeen een langere ringvinger hebben. Vrouwen bij wie dit ook het geval was, scoorden beter op rekenvaardigheid en ruimtelijk inzicht.

Abelone
24-01-05, 22:14
Dan had Germaine C. zeker last van een eisalto in plaats van een eisprong :rolleyes:

barneveld
24-01-05, 22:17
Geplaatst door Abelone
Dan had Germaine C. zeker last van een eisalto in plaats van een eisprong :rolleyes:

ik zie geen verband tussen jou antwoord en de tekst

mark61
25-01-05, 15:20
Geplaatst door Abelone
Dan had Germaine C. zeker last van een eisalto in plaats van een eisprong :rolleyes:

Zeker zo'n honderdjarig ei. Dan wil je wel.

mark61
25-01-05, 15:21
Zeg Wytze, het gaat niet over middelvinger maar wijsvinger.

Anyway, cognitieve gedragstherapie, das het enige dat erop zit.

~Panthera~
25-01-05, 16:25
Mijn ringvinger is langer dan mijn wijsvinger.
Was dat de bedoeloeng ? :D

Umarvlie
25-01-05, 16:27
Geplaatst door ~Panthera~
Mijn ringvinger is langer dan mijn wijsvinger.
Was dat de bedoeloeng ? :D

Ook als al je vingers gestrekt zijn ipv alleen je middlevinger??? :melig2:

mark61
25-01-05, 16:28
Geplaatst door ~Panthera~
Mijn ringvinger is langer dan mijn wijsvinger.
Was dat de bedoeloeng ? :D

Yep. Nu willen we nog weten hoe je van Hl naar De Meern bent gereden. Of anders of jij een Banderasnavigatiesysteemstem hebt.

~Panthera~
25-01-05, 16:30
Kijk, banden verwisselen moet je nooit ZELF doen, maar laten doen. :D

En ja, ook gestrekt. :fuckit:

Buiten dat, ik geloof dat mannen meer iets met lengtes van middelvingers hadden toch ? :hihi:

Umarvlie
25-01-05, 16:34
Geplaatst door ~Panthera~
Buiten dat, ik geloof dat mannen meer iets met lengtes van middelvingers hadden toch ? :hihi:

Ik weet dat er vele namen worden gegeven maar vinger had ik nog niet gehoord hoor ... als het over lengtes gaat althans :fpuh:

~Panthera~
25-01-05, 16:37
Geplaatst door Umarvlie
Ik weet dat er vele namen worden gegeven maar vinger had ik nog niet gehoord hoor ... als het over lengtes gaat althans :fpuh:
--


:rolleyes:

Umarvlie
25-01-05, 16:38
Geplaatst door ~Panthera~
--


:rolleyes:

Dat begrijpen vrouwen ook niet .. geen testosteron he ... :cool:

~Panthera~
25-01-05, 16:40
Geplaatst door Umarvlie
Dat begrijpen vrouwen ook niet .. geen testosteron he ... :cool:


Nee, k ben achterlijk. :stomp:

Umarvlie
25-01-05, 16:43
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, k ben achterlijk. :stomp:

Jij hebt geen lange vingers ... maar losse handjes ... :D mogelijk toch teveel testosteron of zoiets .... maar acherlijk ben je niet hoor...

wytze
25-01-05, 16:45
quote
Zeg Wytze, het gaat niet over middelvinger maar wijsvinger.


oops, foutje.

:aftel:

~Panthera~
25-01-05, 16:47
:aftel: <----- :haha:

Umarvlie
25-01-05, 17:05
Geplaatst door ~Panthera~
:aftel: <----- :haha:

Zie je wel ... :fpetaf: