PDA

Bekijk Volledige Versie : Inperking burgerrechten speciaal voor moslims bedoelt. Geevolueerde anti-Joodwetten



Zwarte Schaap
25-01-05, 04:23
Maatregel tegen terrorisme: straatverbod bij vreemd gedrag

van onze redactie politiek

DEN HAAG - Schiphol, de haven van Rotterdam of het regeringscentrum in Den Haag. Als mensen volgens de overheid kwade bedoelingen hebben, mogen ze zich daar voor een bepaalde periode niet meer vertonen. Al hebben ze nog niets strafbaars gedaan.

Ook moet het mogelijk worden iemand te verbieden bij een politicus in de buurt te komen. En de overheid moet iemand ook kunnen verplichten zich periodiek op het politiebureau te melden.

De voorstellen staan in een pakket anti-terreurmaatregelen dat de ministers Donner (justitie) en Remkes (binnenlandse zaken) gisteren naar de Tweede Kamer stuurden.

Verdacht zijn kan blijken uit een bezoek aan een trainingskamp waar mensen leren hoe ze aanslagen moeten plegen, of uit het feit dat iemand nauwe contacten heeft met personen met radicale ideeën. ,,Ik erken dat je hiermee aan fundamentele vrijheden komt'', zei Donner gisteren in Den Haag. ,,In het strafrecht kan een straatverbod worden opgelegd als iemand iets heeft gedaan. Maar in het geval van terreur heb ik liever niet dat iemand eerst iets doet voordat hij zo'n verbod krijgt opgelegd.''

Een andere maatregel is dat het rijk, de betreffende gemeente passerend, gebieden kan aanwijzen waar mensen altijd, zonder dat ze van iets worden verdacht, mogen worden gefouilleerd. Schiphol, en binnenkort ook luchthavens als Maastricht-Aken en Rotterdam, komen als eerste in aanmerking.

Verder kunnen mensen die hun beroep misbruiken om haat te zaaien of steun uit te spreken aan terreurdaden makkelijker uit hun ambt worden gezet. Het gaat dan om religieuze voorgangers, maar ook om leraren en anderen die met jongeren werken en een verkeerde invloed uitoefenen.

De inlichtingen-, opsporings- en beveiligingsdiensten krijgen er de komende jaren honderden mensen bij. Ook gaat er veel meer geld naar toe.

De coalitiefracties CDA en VVD zijn positief over de voorstellen. Vooral de liberalen vonden de de aanpak van terreur lang te slap, maar menen nu dat het kabinet 'op de goede weg' is.


Bron: Trouw 25/01/05

sjaen
25-01-05, 08:50
actie - reactie

Gek hé!

~Panthera~
25-01-05, 09:15
Totdat mensen zich realiseren, dat het prikkeldraad zich ook om hun eigen strot sluit.

IbnRushd
25-01-05, 10:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Maatregel tegen terrorisme: straatverbod bij vreemd gedrag

van onze redactie politiek

DEN HAAG - Schiphol, de haven van Rotterdam of het regeringscentrum in Den Haag. Als mensen volgens de overheid kwade bedoelingen hebben, mogen ze zich daar voor een bepaalde periode niet meer vertonen. Al hebben ze nog niets strafbaars gedaan.

Ook moet het mogelijk worden iemand te verbieden bij een politicus in de buurt te komen. En de overheid moet iemand ook kunnen verplichten zich periodiek op het politiebureau te melden.

De voorstellen staan in een pakket anti-terreurmaatregelen dat de ministers Donner (justitie) en Remkes (binnenlandse zaken) gisteren naar de Tweede Kamer stuurden.

Verdacht zijn kan blijken uit een bezoek aan een trainingskamp waar mensen leren hoe ze aanslagen moeten plegen, of uit het feit dat iemand nauwe contacten heeft met personen met radicale ideeën. ,,Ik erken dat je hiermee aan fundamentele vrijheden komt'', zei Donner gisteren in Den Haag. ,,In het strafrecht kan een straatverbod worden opgelegd als iemand iets heeft gedaan. Maar in het geval van terreur heb ik liever niet dat iemand eerst iets doet voordat hij zo'n verbod krijgt opgelegd.''

Een andere maatregel is dat het rijk, de betreffende gemeente passerend, gebieden kan aanwijzen waar mensen altijd, zonder dat ze van iets worden verdacht, mogen worden gefouilleerd. Schiphol, en binnenkort ook luchthavens als Maastricht-Aken en Rotterdam, komen als eerste in aanmerking.

Verder kunnen mensen die hun beroep misbruiken om haat te zaaien of steun uit te spreken aan terreurdaden makkelijker uit hun ambt worden gezet. Het gaat dan om religieuze voorgangers, maar ook om leraren en anderen die met jongeren werken en een verkeerde invloed uitoefenen.

De inlichtingen-, opsporings- en beveiligingsdiensten krijgen er de komende jaren honderden mensen bij. Ook gaat er veel meer geld naar toe.

De coalitiefracties CDA en VVD zijn positief over de voorstellen. Vooral de liberalen vonden de de aanpak van terreur lang te slap, maar menen nu dat het kabinet 'op de goede weg' is.


Bron: Trouw 25/01/05

Dat wil zeggen dat ze elke moslim met een baard kunnen oppakken.
Belachelijk voor woorden. Het wordt hoogtijd dat we eens gaan emigreren of immigreren.

Simon
25-01-05, 10:15
Gaat Donner hiertoe nu wetgeving aanpassen? Het lijkt mij n.l. weer eens in strijd met de grondwet op sommige punten. Dus ik vraag mij af hoe ze dit willen invoeren. Op andere punten lijkt mij dat 'maatregelen' helemaal niet nodig zijn en dat toepassing van bestaande wetgeving volstaat. Zo is het toch al lang verboden om haat te zaaien? Waarom moet je daartoe een berufsverbot invoeren?

Joepie
25-01-05, 12:19
geldt voor iedereen dus niet alleen voor moslims.

Goodnight
25-01-05, 12:22
Geplaatst door ~Panthera~
Totdat mensen zich realiseren, dat het prikkeldraad zich ook om hun eigen strot sluit.

denk je dat ze ook hierbij van die 'art deco' glas schreven gebruiken? :haha:

Goodnight
25-01-05, 12:24
Toen ik afgelopen week terugkwam uit Marokko werden veel van mijn medepassagiers Op Schiphol gefouilleerd.Ik was wel verbaasd want ik had het niet eerder meegemaakt na een vliegreis.
Ik werd niet gefouilleerd, mijn jas uitdoen volstond.

Diegenen die werden gefouilleerd bestonden uit zowel Nederlanders als Marokkanen.

mark61
25-01-05, 12:24
Geplaatst door ~Panthera~
Totdat mensen zich realiseren, dat het prikkeldraad zich ook om hun eigen strot sluit.

En je geen halal kroket meer uit de muur mag trekken op Schiphol?

Hoe zien ze dat stadionverbod eigenlijk voor zich? Gaan ze toegangskaartjes voor Schiphol verkopen op vertoon van identiteitskaart?

Idioten.

mark61
25-01-05, 12:27
Geplaatst door Goodnight
Toen ik afgelopen week terugkwam uit Marokko werden veel van mijn medepassagiers Op Schiphol gefouilleerd.Ik was wel verbaasd want ik had het niet eerder meegemaakt na een vliegreis.
Ik werd niet gefouilleerd, mijn jas uitdoen volstond.

Diegenen die werden gefouilleerd bestonden uit zowel Nederlanders als Marokkanen.

Nieuwe drugsroute zeker? :hihi:


Hoe weet jij dat die 'marokkanen' geen nederlanders zijn? Je dikskrimineert!

~Panthera~
25-01-05, 12:37
Geplaatst door Goodnight
denk je dat ze ook hierbij van die 'art deco' glas schreven gebruiken? :haha:
---

Ja, maar dan de Bouvrie uitvoering. :hihi:

Goodnight
25-01-05, 13:10
Geplaatst door mark61
Nieuwe drugsroute zeker? :hihi:


Hoe weet jij dat die 'marokkanen' geen nederlanders zijn? Je dikskrimineert!

ze hadden een Noord-Afrikaans uiterlijk :fpuh:


ik mag zoiets wel zeggen :D

Goodnight
25-01-05, 13:11
Geplaatst door ~Panthera~
---

Ja, maar dan de Bouvrie uitvoering. :hihi:

over wansmaak gesproken :D

mark61
25-01-05, 13:13
Geplaatst door Goodnight
ze hadden een Noord-Afrikaans uiterlijk :fpuh:


ik mag zoiets wel zeggen :D

Het was een Algerijnse charter?

Jij wel natuurlijk :corcky:

TonH
25-01-05, 13:32
Geplaatst door Zwarte Schaap
Een andere maatregel is dat het rijk, de betreffende gemeente passerend, gebieden kan aanwijzen waar mensen altijd, zonder dat ze van iets worden verdacht, mogen worden gefouilleerd. Schiphol, en binnenkort ook luchthavens als Maastricht-Aken en Rotterdam, komen als eerste in aanmerking.

Hé, die had ik toch even gemist. Dus ook nog even het opschorten van de lokale democratische controlen... Er blijft écht steeds meer over om te verdedigen met die maatregelen :verward:

Goodnight
25-01-05, 13:34
Geplaatst door mark61
Het was een Algerijnse charter?

Jij wel natuurlijk :corcky:

RAM...klinkt niet echt als RAA ( Royal Algerian Airlines)

mark61
25-01-05, 14:45
Geplaatst door Goodnight
RAM...klinkt niet echt als RAA ( Royal Algerian Airlines)

AA. Air Algérie. AKA de Anonieme Alcoholisten.

http://www.airalgerie.dz/Image/9-logo.JPG

Rabi'ah.
27-01-05, 15:40
Geplaatst door sjaen
actie - reactie

Gek hé!

Je bedoelt dat deze maatregelen genomen zijn als reactie op de aanslagen op moskeëen en islamitische scholen?

sjaen
27-01-05, 19:20
Geplaatst door Rabi'ah.
Je bedoelt dat deze maatregelen genomen zijn als reactie op de aanslagen op moskeëen en islamitische scholen?

Nice try!!