PDA

Bekijk Volledige Versie : Proces Mohammed B. live uitgezonden



Legends
25-01-05, 17:35
Proces Mohammed B. live uitgezonden
De NOS brengt woensdag een bijna rechtstreeks verslag op televisie van de eerste openbare zitting in de zaak tegen Mohammed B. , de vermoedelijke moordenaar van cineast Theo van Gogh.
De uitzending begint om ongeveer kwart over tien 's ochtends op Nederland 2. Tussen de actuele gebeurtenissen in de rechtszaal en de beelden zit ongeveer een kwartier. In die tijd zal privacygevoelig materiaal worden bewerkt tot publieksgeschikte beelden.
Daarbij gaat het vooral om het weg monteren van namen van bijvoorbeeld getuigen. Woensdag is de pro forma zitting, de rest van het proces later dit jaar.

freya
25-01-05, 18:53
:moe:

Hoe houden we een vuurtje warm :alien:

Spoetnik
25-01-05, 18:57
Werd het proces van Volkert ook live uitgezonden? :confused:

Volgens mij is dit zelfs de eerste keer dat een proces in Nederland live wordt uitgezonden.

Als het bericht waar is natuurlijk.

Tanoti
25-01-05, 19:07
Als jullie mij nu ook nog vertellen dat het proces, ook op de radio live
wordt uit gezonden, neem ik morgen vrij of meld ik mezelf ziek??

denk:

Gegroet, allen

Kuijk
25-01-05, 19:16
Naar het schijnt wil een aantal mensen voor aanvang van het proces buiten een spandoek ontrollen. Benieuwd wat daar op staat, en of de camera's het in beeld weten te krijgen.

observer
26-01-05, 10:50
Geplaatst door Spoetnik
Werd het proces van Volkert ook live uitgezonden? :confused:

Volgens mij is dit zelfs de eerste keer dat een proces in Nederland live wordt uitgezonden.

Als het bericht waar is natuurlijk. fragmenten maar verschil dat de graaf ook aanwezig wat live uitzenden al lastig maakt (gezicht en stem mogen niet)

Goodnight
26-01-05, 13:29
Wat apart: wist niet dat dit de normale gang van zaken was :confused:

En dan durft men nog te spreken dat er geen sprake is van met 2 maten meten.

De reden waarom dit live uitgezonden wordt ( indien dit bericht waar is) is om het feit dat de dader niet van Nederlandse afkomst is.
Niets meer en niets minder.

P.Fortuyn is ook vermoord om zijn idee-en waar een bepaalde iemand zich niet in kon vinden.
Kan me echt dus niet herinneren dat er sprake was van een live uitzending bij V. van der G.

Maar natuurlijk zullen er weer mensen zijn die precies kunnen aantonen waarom het in dit geval toch wel ' heel anders' is.... :rolleyes:

Silou7
26-01-05, 13:36
oh heb ik em nou gemist.. wanneer is de herhaling

Kuijk
26-01-05, 13:40
De eerste de beste aflevering van Perry Mason is spannender.

Silou7
26-01-05, 13:59
De tokkies zijn ook leuk en spannend maar die draait niet meer op tv.

Wat jammer nou.

Max Stirner
26-01-05, 14:02
Geplaatst door Goodnight
Wat apart: wist niet dat dit de normale gang van zaken was :confused:

En dan durft men nog te spreken dat er geen sprake is van met 2 maten meten.

De reden waarom dit live uitgezonden wordt ( indien dit bericht waar is) is om het feit dat de dader niet van Nederlandse afkomst is.
Niets meer en niets minder.



Je bent wel heel zeker van je zaak he?

Persoonlijk vond ik de verklaring van Observer vrij geloofwaardig klinken. Jij niet?

xulia
26-01-05, 14:16
Geplaatst door Goodnight


P.Fortuyn is ook vermoord om zijn idee-en waar een bepaalde iemand zich niet in kon vinden.
Kan me echt dus niet herinneren dat er sprake was van een live uitzending bij V. van der G.


Observer heeft het al uitgelegd.

Maar ook:
De moord op Pim was een éénmansactie en gepleegd omdat Pim vóór het fokken van nertsen was, om bontjassen van te maken.
Net wat je zegt Goodnight: "één bepaald iemand kon zich daar niet in vinden." Het was dan ook een individuele actie.

De moord op Theo is gedaan uit naam van de Islam. Een van de grote wereldgodsdiensten.
M.B. was/is lid van een terroristische organisatie zoals er wereldwijd talloze van bestaan en die een nieuwe bedreiging vormen voor de wereld (WTC, Madrid, Dar El Beida, Bali en nu dan in Amsterdam).

Zodoende is dit interessant om live uit te zenden.
Dit proces gaat nl. over een terroristische moord in Nederland en de dreiging is daarna alleen maar serieuzer geworden (getuige de doodsbedreigingen aan het adres van Ayaan, Wilders, Aboutaleb en Cohen) na de moord op van Gogh.

De uitzending is écht geen Marokkaantje pesten hoor.

Daan79
26-01-05, 14:20
Geplaatst door xulia
De uitzending is écht geen Marokkaantje pesten hoor.

Idd, je moet niet alles gelijk opvatten als een aanval op je geloof/afkomst of wat dan ook.

Al Sawt
26-01-05, 14:34
Geplaatst door xulia

M.B. was/is lid van een terroristische organisatie zoals er wereldwijd talloze van bestaan en die een nieuwe bedreiging vormen voor de wereld (WTC, Madrid, Casablance, Bali en nu dan in Amsterdam).

Een bedreiging vormen voor de wereld????

Kan je dat onderbouwen?

Spoetnik
26-01-05, 14:37
Geplaatst door xulia
De uitzending is écht geen Marokkaantje pesten hoor.

Klopt, het is geen pesten, het is olie op het vuur gooien. Dit is een poging om de blanke bevolking van Nederland op te hitsen tegen moslims. Ongetwijfeld zullen experts relaties gaan leggen tussen de cultuur en de daad van Mo B, tussen de godsdienst en de daad van Mo B.; Dit alles met als doel angst aan te jagen, in de hoop dat er Hollandse jongen gek wordt en moslims overhoop gaat blazen.

observer
26-01-05, 14:44
het is overigens niet helemaal live

kleine vertraging zodat namen eruitgehaald kunnen worden

contradictio
26-01-05, 14:52
waarom maken sommigen zich toch zo druk.... geloven we niet meer in Laa h'awla wa laa qoewwatta illa biAllah?..
Ik denk dat we onze energie beter kunnen sparen voor belangrijkere zaken ( zolas gelloof etc..)... zo raken we vroegtijdig uitgeput en hebben we geen energie meer over voor als het echt nodig zou zijn.

salaam

Alfred J. Kwak
26-01-05, 15:28
Geplaatst door Al Sawt
Een bedreiging vormen voor de wereld????

Kan je dat onderbouwen?

vast staat dat de zgn. hofstadgroep werd aangestuurd door een noord-afrikaan in spanje (zit aldaar vast wegens te ver gaande connecties met al qaeda) en dat de hofstadgroep via hem gelden en training ontving welke afkomstig waren van al qaeda.
al qaeda wordt thans toch wel gezien als een groot terroristisch gevaar welke vertakkingen kent over de gehele wereld. het is dan ook niet vreemd dat - mede gezien de tekst van de brief van M.B. - deze daad niet als zelfstandige actie wordt gekwalificeerd maar als een groepsactie met (hele duidelijke) relaties met al qaeda en derhalve al gevaar voor de wereld.
als je dit niet wenst te aanvaarden heb je een probleem.

j.knoppers
26-01-05, 15:38
Geplaatst door Spoetnik
Werd het proces van Volkert ook live uitgezonden? :confused:

Volgens mij is dit zelfs de eerste keer dat een proces in Nederland live wordt uitgezonden.

Als het bericht waar is natuurlijk.
Hoi Spoetnik,

Wat voor suggestie gaat er van je vraag uit?
En neen, het is niet de eerste keer, dat er een proces live wordt uitgezonden; denk maar aan de zaak van de Hakkelaar.
Een verdachte heeft hierin erg veel te zeggen, maar het is uiteindelijk de rechter, die de beslissing neemt.
Overigens zijn bijna alle rechtzaken openbaar, behalve die van de kinderrechter.

Groet Rico

j.knoppers
26-01-05, 15:43
Geplaatst door Goodnight
Wat apart: wist niet dat dit de normale gang van zaken was :confused:

En dan durft men nog te spreken dat er geen sprake is van met 2 maten meten.

De reden waarom dit live uitgezonden wordt ( indien dit bericht waar is) is om het feit dat de dader niet van Nederlandse afkomst is.
Niets meer en niets minder.

P.Fortuyn is ook vermoord om zijn idee-en waar een bepaalde iemand zich niet in kon vinden.
Kan me echt dus niet herinneren dat er sprake was van een live uitzending bij V. van der G.

Maar natuurlijk zullen er weer mensen zijn die precies kunnen aantonen waarom het in dit geval toch wel ' heel anders' is.... :rolleyes:

Hoi Goodnight,

Laatst was er een programma op de tv over Marokkaanse (vooral) jongeren, die zichzelf EXPO noemen.
Dit laatste staat voor extra positief, stap af van die slachtofferrol, is hun credo.
Misschien kun je hier iets van opsteken.
Als je het op jouw manier blijft interpreteren, dan houd je een tweedeling.
Zoals ik al eerder schreef heeft een verdachte en dat is Mohammed nog steeds er veel over te zeggen of het op de tv komt.

Groetjes Rico

Spoetnik
26-01-05, 15:45
Geplaatst door j.knoppers
Hoi Spoetnik,

Wat voor suggestie gaat er van je vraag uit?
En neen, het is niet de eerste keer, dat er een proces live wordt uitgezonden; denk maar aan de zaak van de Hakkelaar.
Een verdachte heeft hierin erg veel te zeggen, maar het is uiteindelijk de rechter, die de beslissing neemt.
Overigens zijn bijna alle rechtzaken openbaar, behalve die van de kinderrechter.

Groet Rico

Openbaar is niet hetzelfde als integraal op televisie uitzenden.

j.knoppers
26-01-05, 15:56
Geplaatst door Spoetnik
Openbaar is niet hetzelfde als integraal op televisie uitzenden.

Hoi Spoetnik,

Leg mij maar uit, wat het verschil is dan.
Alle info, die tot je komt, komt voort uit de openbaarheid.

Groet Rico

Spoetnik
26-01-05, 15:58
Geplaatst door j.knoppers
Hoi Spoetnik,

Leg mij maar uit, wat het verschil is dan.
Alle info, die tot je komt, komt voort uit de openbaarheid.

Groet Rico

Het verschil is dat nu de volledige rechtzaak wordt uitgezonden. Dit is zonder precedent.

j.knoppers
26-01-05, 16:02
Geplaatst door j.knoppers
Hoi Spoetnik,

Leg mij maar uit, wat het verschil is dan.
Alle info, die tot je komt, komt voort uit de openbaarheid.

Groet Rico

Hoi Spoetnik,

Nog even een vergeten aanvulling.
Zoals gezegd, kunnen de verdachten en zijn advocaat bezwaar maken tegen openbaarheid, in dit geval de TV.
Je kunt er zelfs een kort geding tegen voeren.
Ik zelf denk, het proces gezien hebbende, dat vooral Mohammed gezien zijn gedachte, er zelfs volgens eigen inzicht baat bij zou hebben, als het een openbaar proces wordt.
Maar dit laatste is gewoon een persoonlijke mening.
Zie het vooral niet als doemdenkerij.

Groet Rico

j.knoppers
26-01-05, 16:07
Geplaatst door Spoetnik
Het verschil is dat nu de volledige rechtzaak wordt uitgezonden. Dit is zonder precedent.

Dat is juist de kracht denk ik of anders begrijp ik je opmerking niet.

Groet Rico

TonH
26-01-05, 16:22
Geplaatst door xulia
Observer heeft het al uitgelegd.

Maar ook:
De moord op Pim was een éénmansactie en gepleegd omdat Pim vóór het fokken van nertsen was, om bontjassen van te maken.
Net wat je zegt Goodnight: "één bepaald iemand kon zich daar niet in vinden." Het was dan ook een individuele actie.

De moord op Theo is gedaan uit naam van de Islam. Een van de grote wereldgodsdiensten.
M.B. was/is lid van een terroristische organisatie zoals er wereldwijd talloze van bestaan en die een nieuwe bedreiging vormen voor de wereld (WTC, Madrid, Casablance, Bali en nu dan in Amsterdam).

Zodoende is dit interessant om live uit te zenden.
Dit proces gaat nl. over een terroristische moord in Nederland en de dreiging is daarna alleen maar serieuzer geworden (getuige de doodsbedreigingen aan het adres van Ayaan, Wilders, Aboutaleb en Cohen) na de moord op van Gogh.

De uitzending is écht geen Marokkaantje pesten hoor.

Ik zou het niet moeten doen, maar ik reageer toch maar weer eens op deze 'visie':

Bij de moord op Fortuyn werd/wordt geroepen dat de kogel van 'links' kwam. Daarmee stellig bewerend dat er een collectieve schuld was. Verder worden sindsdien (en zeker nadat de zgn. anti-terreurmaatregelen zijn aangenomen) zelfs kinderen die posters maken omdat ze de beesten zo zielig vinden door de AIVD gevolgd en op hun aanwijzing gearresteerd.

MoB. wordt in de huidige tenlastelegging NIET beschuldigd lid te zijn van een terroristische beweging. Het OM zegt heel veel in de pers en zelfs in de rechtszaal, maar komt nog steeds niet met bewijzen. Dat kan ook niet omdat er aanwijzingen zijn dat de AIVD niet met concrete bewijzen over de brug komt.
Daarom wordt er nu ook geconcentreerd op het ontnemen van de verblijfstatus van 4 van de gearresteerden die voor het gemak maar allemaal onder de zgn. Hofstadgroep (naam van de AIVD en niet van de verdachten) worden geschaard. Het lijkt er op dat men deze 'terroristen' niet eens voor de rechter zal brengen maar stilletjes het land uit zal zetten. En ook voor de anderen moet ik het eerst nog zien of ze, afgezien van die twee in Den Haag, uberhaupt voor de rechter komen en/of veroordeeld worden.
Als het terroristen zijn dan zet je ze toch niet stilletjes over de grens?

De daad van MoB. past, itt wat voortdurend gegild wordt, NIET in het stramien van Al Q. etc. Die houden zich niet bezig met dit soort wraaknemingen.

Laat dus dat 'terroristische' maar weg voor 'moord'. Verder heb ik 'de Islam' niet horen roepen dat er uit haar naam gemoord werd. Ik heb geen zin om die lijpe brief nog eens door te lezen, maar ook daar spreken toch vooral Mootje B. en wat zgn. geestelijken.

Tot slot worden nu al jaren mensen in Nederland met de dood bedreigt. Om grote zaken en heel erg veel lullig kleine zaakjes. En ik kan je verzekeren dat een groot deel van zich fatsoenlijke Nederlands noemende individuen afkomstig is. Dat in dit geval het bange vermoeden opkomt dat het 'Marokkaantje pesten' is vind ik in het licht van alles wat er de afgelopen jaren gebeurd is niet eens zo vreemd... :moe:

TonH
26-01-05, 16:26
Oh ja, en ik bedenk net dat ik me hierboven binnenkort voor de rechter zal moeten verantwoorden omdat ik me dan waarschijnlijk schuldig heb gemaakt aan 'apologie'... :duim:

Spoetnik
26-01-05, 16:46
Geplaatst door j.knoppers
Dat is juist de kracht denk ik of anders begrijp ik je opmerking niet.

Groet Rico

Inderdaad.. een krachtig middel om blanke autochtonen te radicaliseren.

papol
26-01-05, 17:34
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad.. een krachtig middel om blanke autochtonen te radicaliseren.

Werd wel eens tijd .......

kan de gewone burger zich met zinniger dingen bezig houden.


gr.P

j.knoppers
26-01-05, 18:14
Geplaatst door Spoetnik
Inderdaad.. een krachtig middel om blanke autochtonen te radicaliseren.

Jammer dat je zo denkt.

xulia
26-01-05, 20:03
Geplaatst door TonH
Dat in dit geval het bange vermoeden opkomt dat het 'Marokkaantje pesten' is vind ik in het licht van alles wat er de afgelopen jaren gebeurd is niet eens zo vreemd... :moe:

Nou goed TonH,

Jij je zin.
Het is Marokkaantje pesten.

Maar híj begon.

xulia
26-01-05, 21:39
Geplaatst door Spoetnik
Klopt, het is geen pesten, het is olie op het vuur gooien. Dit is een poging om de blanke bevolking van Nederland op te hitsen tegen moslims. Ongetwijfeld zullen experts relaties gaan leggen tussen de cultuur en de daad van Mo B, tussen de godsdienst en de daad van Mo B.; Dit alles met als doel angst aan te jagen, in de hoop dat er Hollandse jongen gek wordt en moslims overhoop gaat blazen.
Ehm...Mo B heeft Theo van zijn fiets afgesneden. Dat is alles wat ik weet.

Spoetnik
26-01-05, 21:42
Geplaatst door xulia
Ehm...Mo B heeft Theo van zijn fiets afgesneden. Dat is alles wat ik weet.

Sja.. dan had Theo maar geen teksten van God moeten stelen. Boontje komt om z'n loontje.

xulia
26-01-05, 21:45
Geplaatst door Spoetnik
Sja.. dan had Theo maar geen teksten van God moeten stelen. Boontje komt om z'n loontje.

Sja en daar val je door de mand.
Want er is geen relatie tussen teksten stelen van God en moord.

Spoetnik
26-01-05, 21:46
Geplaatst door xulia
Sja en daar val je door de mand.
Want er is geen relatie tussen teksten stelen van God. En moord.

Natuurlijk wel. Je hebt het verband zelf ook gelegd, de moord zou immers gepleegd zijn "uit naam van de Islam".

Welke mand ben ik overigens doorheen gevallen?

xulia
26-01-05, 21:50
Geplaatst door Spoetnik
Natuurlijk wel. Je hebt het verband zelf ook gelegd, de moord zou immers gepleegd zijn "uit naam van de Islam".

Welke mand ben ik overigens doorheen gevallen?

Dat de moord gepleegd is uit naam van de Islam heeft Mo B. zelf bedacht.
En de mand waar je doorheen gevallen bent, is de mand van de moordenaar. Ik weet nu aan wiens kant je staat.

xulia
26-01-05, 21:54
Geplaatst door Spoetnik
Sja.. dan had Theo maar geen teksten van God moeten stelen. Boontje komt om z'n loontje.

Oh en Spoetnik,

Bovenstaande quote is van jou. Als je het niet met me eens bent, leg hem dan zélf maar uit.

Spoetnik
26-01-05, 21:56
Geplaatst door xulia
Dat de moord gepleegd is uit naam van de Islam heeft Mo B. zelf bedacht.

En jij herhaalt hem, ik weet nu aan welke kant jij staat. :rolleyes:



En de mand waar je doorheen gevallen bent, is de mand van de moordenaar. Ik weet nu aan wiens kant je staat.

Niet aan jou kant in elk geval. :)

Spoetnik
26-01-05, 21:57
Geplaatst door xulia
Bovenstaande quote is van jou. Als je het niet met me eens bent, leg hem dan zélf maar uit.

Uitleggen aan blonde wichten is zinloos. :roken:

xulia
26-01-05, 22:00
Geplaatst door Spoetnik
Uitleggen aan blonde wichten is zinloos. :roken:

Guttegut,
Overwoog ik nog zinvol op je in te gaan.
Met deze uitspraak heb je al mijn vooroordelen bevestigd.
Wat een zwaktebod.

Loser.

Bye bye now.

Spoetnik
26-01-05, 22:03
Geplaatst door xulia
Guttegut,
Overwoog ik nog zinvol op je in te gaan.


Nooit doen!



Met deze uitspraak heb je al mijn vooroordelen bevestigd.

Vooroordelen over wie of welke doelgroep? :)

xulia
26-01-05, 22:19
Geplaatst door Spoetnik
Uitleggen aan blonde wichten is zinloos. :roken:


Geplaatst door Spoetnik
Vooroordelen over wie of welke doelgroep? :)

Over blonde wichten natuurlijk.

Eikel.

xulia
26-01-05, 22:38
.

j.knoppers
27-01-05, 00:22
Geplaatst door Spoetnik
Sja.. dan had Theo maar geen teksten van God moeten stelen. Boontje komt om z'n loontje.

Als je zo denkt, vind je Ali El.B. dan ook een boontje???????
Of past dit niet in je straatje. ik vind dit werkelijke een zieke uitspraak.
Ik reageer niet meer op welk schrijven dan ook van je.

TonH
27-01-05, 01:35
Geplaatst door xulia
Nou goed TonH,

Jij je zin.
Het is Marokkaantje pesten.

Maar híj begon.

Nee, niet MIJN zin. Ik zeg dat ik me kan voorstellen dat dat idee bij verschillende prikkers hier opkomt...

xulia
27-01-05, 08:54
Dan nog.

IbnRushd
27-01-05, 11:05
Geplaatst door xulia
Ehm...Mo B heeft Theo van zijn fiets afgesneden. Dat is alles wat ik weet.

Misschien had Theo zijn rechterhand niet uitgestoken. Je weet: rechts heeft voorrang. Sommige mensen kunnen daar een moord van maken :knife_hea