PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwarte ster Halle Berry opent aanval op Hollywood, filmwereld zit vol met racisten.



Zwarte Schaap
25-01-05, 20:50
Berry beschuldigt Hollywood van racisme

door onze redactie

AMSTERDAM - Halle Berry heeft de aanval geopend op Hollywood door te zeggen dat de filmwereld vol met racisten zit. De zwarte actrice, zegt dat zij moeite heeft werk te vinden en daardoor gedwongen is in haar eigen films te spelen.

Berry, die tal van mega-rollen op haar naam heeft staan, zegt nu bezig te zijn met de rechten te kopen van boek dat zij wil laten verfilmen. " En ik heb nog vier van dat soort projecten lopen."

"Ik moet wel", zo zegt de actrice. "Ik ben uitgescholden voor nikker...midden in mijn gezicht. En er gebeuren nog veel meer racistische dingen in Hollywood."

Berry nam in 2002 de oscar voor Beste Actrice in ontvangst voor haar prestaties in de film Monsters Ball met de woorden: "Eindelijke erkenning voor alle anonieme zwarte vrouwen die hierdoor een kans krijgen. Er is vanavond een deur geopend voor alle zwarte actrices!"


Bron: De Telegraaf 25/01/05

Abelone
25-01-05, 20:56
Slachtofferrol.

Berry zat als leading woman de laatste jaren in big budget-movies zoals Die Another Day, Cat Woman, Swordfish en Gothika. Ze zijn allemaal getankt, en dan word je box office poison.

Gebeurt ook met witte actrices/acteurs :slapen:

Te quiero
25-01-05, 21:03
Geplaatst door Abelone
Slachtofferrol.

Berry zat als leading woman de laatste jaren in big budget-movies zoals Die Another Day, Cat Woman, Swordfish en Gothika. Ze zijn allemaal getankt, en dan word je box office poison.

Gebeurt ook met witte actrices/acteurs :slapen:
Inderdaad.
Altijd maar de race-card gebruiken om hun zin te krijgen.
Amerika is nog verder dan Nederland met positieve discriminatie.

Abelone
25-01-05, 21:13
Geplaatst door Te quiero
Inderdaad.
Altijd maar de race-card gebruiken om hun zin te krijgen.

Eerder als excuus dat ze mislukken. Ze vergeet in haar slachtofferrol Will Smith, Denzel Washington, Eddie Murphy, Don Cheadle, Arsenio Hall, Sidney Poitier, Martin Lawrence.

Okay, niet allen box office kanonnen, maar wel going strong.

Gezeik van dat wijf. Fout ook, om de race card te trekken. Want het gaat ook om leeftijd/geslacht als 't om succes gaat. En om nog een heleboel meer :moe:

Als ze nou een issue maakt dat Hollywood voor de dynamische nieuwe jonge popjes gaat die net zo makkelijk worden uitgekotst, heeft ze een punt. Maar er zijn actrices die overeind blijven. Diaz, Roberts, Witherspoon, Bullock, Sarandon, Streep, Moore.

Stomme discussie (alweer). Het is van zoveel factoren afhankelijk. Superwitte superhunk hotshot Ben Affleck moet ook uitkijken dat ie niet nog 'n keer tankt. John Travolta ook.

Te quiero
25-01-05, 21:24
Geplaatst door Abelone
Eerder als excuus dat ze mislukken. Ze vergeet in haar slachtofferrol Will Smith, Denzel Washington, Eddie Murphy, Don Cheadle, Arsenio Hall, Sidney Poitier, Martin Lawrence.

Okay, niet allen box office kanonnen, maar wel going strong.

Gezeik van dat wijf. Fout ook, om de race card te trekken. Want het gaat ook om leeftijd/geslacht als 't om succes gaat. En om nog een heleboel meer :moe:

Als ze nou een issue maakt dat Hollywood voor de dynamische nieuwe jonge popjes gaat die net zo makkelijk worden uitgekotst, heeft ze een punt. Maar er zijn actrices die overeind blijven. Diaz, Roberts, Witherspoon, Bullock, Sarandon, Streep, Moore.

Stomme discussie (alweer). Het is van zoveel factoren afhankelijk. Superwitte superhunk hotshot Ben Affleck moet ook uitkijken dat ie niet nog 'n keer tankt. John Travolta ook.
Verder is zij niet zwart, maar is zij een mulat. Haar moeder is een (spier)witte Amerikaan.
In Amerika draait alles om geld en niet ras. Na het winnen van die oscar is zij te duur geworden. En we hebben het nog niet over kapsones gehad.

Eke
25-01-05, 21:32
Natuurlijk komt zij in situaties waarin l*llige opmerkingen worden gemaakt.

Over je vrouw zijn, over zwart zijn, over wit zijn, over intellektueel zijn, over Belg zijn, of Kaaskop..noem maar op.

Maar je moet wel weten dat dat meer zegt over diegene die dat uitspreekt, toch ????????

Spoetnik
25-01-05, 21:34
Gothika was best ok.

Catwoman was echt slecht, zo slecht dat het me een setup leek.

Abelone
25-01-05, 21:36
Geplaatst door Te quiero
Verder is zij niet zwart, maar is zij een mulat. Haar moeder is een (spier)witte Amerikaan.
In Amerika draait alles om geld en niet ras. Na het winnen van die oscar is zij te duur geworden. En we hebben het nog niet over kapsones gehad.

Heeft Berry al het lijssie Oscar-winnaars bekeken dat daarna in de vergeetput is beland?
Je kunt inderdaad mikken op roem, zoals zij heeft gedaan, en verkeerd gokken. Je kunt mikken op goeie en geen mainstream films, en dan nog het onderspit delven.
Klatergoudje hoor, daar.

Maar ze heb een kleurtje, en dan kan ze het daarop gooien. Slap.

Abelone
25-01-05, 21:38
Geplaatst door Eke
Natuurlijk komt zij in situaties waarin l*llige opmerkingen worden gemaakt.

Over je vrouw zijn, over zwart zijn, over wit zijn, over intellektueel zijn, over Belg zijn, of Kaaskop..noem maar op.

Maar je moet wel weten dat dat meer zegt over diegene die dat uitspreekt, toch ????????

Ik geloof er geen ruk van dat ze voor nikker is uitgemaakt.
In 2005? OMG, een bataljon advocaten zou op diegene neerstrijken als de Jappen op Pearl Harbour: zou geen spaan meer van heel blijven, en Berry zou er 12 miljard minstens aan overhouden.

Abelone
25-01-05, 21:40
Geplaatst door Spoetnik
Gothika was best ok.

Catwoman was echt slecht, zo slecht dat het me een setup leek.

Catwoman was tragisch. Swordfish mwoah (Jackman! en de tieten van Berry waren ook niet mis) maar voor Gothika hadden ze wel een andere pruik mogen adviseren voor de Berry-Beauty. Wat een kut-wig.

Spoetnik
25-01-05, 21:44
Geplaatst door Abelone
Catwoman was tragisch. Swordfish mwoah (Jackman! en de tieten van Berry waren ook niet mis) maar voor Gothika hadden ze wel een andere pruik mogen adviseren voor de Berry-Beauty. Wat een kut-wig.

Swordfish herinner ik me alleen van een tragisch slecht hackverhaaltje. Mja, de meeste hackverhalen zijn slecht.

Abelone
25-01-05, 21:48
Geplaatst door Spoetnik
Swordfish herinner ik me alleen van een tragisch slecht hackverhaaltje. Mja, de meeste hackverhalen zijn slecht.

Ik vond die suckjob tijdens hacken wel geinig. En dat streepje haar op Travolta's kin, als een bikinilijn. Verder weet ik er niet meer zoveel van.

Go figure. Zijn er films die op jou indruk hebben gemaakt lately?
Requiem for a Dream vond ik een beuker. The Aviator ook, maar dan vooral cinematografisch en qua acteerwerk. Les Long Dimanches de Fiancailles, maar ik ben dan ook een Jeunet-adept. 25th Hour, ook goed.
Maar ik neig meer naar series de laatste tijd. Beter opbouw, betere spanningsboog.

En oh ja, qua films: alles van screenwriter Charlie Kaufmann.

Mark
25-01-05, 21:54
hmm ze is gewoon kwaad omdat haar ex er op los neukte met andere (blanke?) vrouwen....

Spoetnik
25-01-05, 22:04
Requiem vond ik ook mooi, ik snapte dan ook niet dat sommige mensen het een moralistisch zeurverhaal vonden.

Laatste jaren staat mij Quills, The Last Samurai en the Bourne Identity/Supremacy.

Best non-story actie film van de laatste tijd vind ik Alien vs. Predator.

Mark
25-01-05, 22:07
Geplaatst door Spoetnik


Best non-story actie film van de laatste tijd vind ik Alien vs. Predator.

:haha: die was wel grappig ja

Abelone
25-01-05, 22:12
Geplaatst door Spoetnik
Requiem vond ik ook mooi, ik snapte dan ook niet dat sommige mensen het een moralistisch zeurverhaal vonden.

Laatste jaren staat mij Quills, The Last Samurai en the Bourne Identity/Supremacy.

Best non-story actie film van de laatste tijd vind ik Alien vs. Predator.

Requiem baanbrekend: voor 't eerst dat ik met dopeheads meeleefde.
Vooral het eind van Connelly vond ik een stormram. Zoals ze lachte met die dope in handen nadat ze die gruwel-scene had gehad met al die joelende kerels om haar heen. Als actrice moet je maar durven. Grootste miskleun van Hollywood om dat jaar de Oscar aan die doos Roberts te geven en niet aan Ellen Bursteyn voor Requiem.

Ik ging voor Samurai en The Bournes, beide. Maar gewoon vermaak, toch?

Zwarte Kat
25-01-05, 22:20
Geplaatst door Abelone
Requiem baanbrekend: voor 't eerst dat ik met dopeheads meeleefde.
Vooral het eind van Connelly vond ik een stormram. Zoals ze lachte met die dope in handen nadat ze die gruwel-scene had gehad met al die joelende kerels om haar heen. Als actrice moet je maar durven. Grootste miskleun van Hollywood om dat jaar de Oscar aan die doos Roberts te geven en niet aan Ellen Bursteyn voor Requiem.

Ik ging voor Samurai en The Bournes, beide. Maar gewoon vermaak, toch?

Kvond Requiem een langdradige MTV videoclip met als christelijke moraal: Don't do drugs!

:) Jacob's ladder, A beautiful mind, Vanilla sky

Zeepaardje
26-01-05, 08:07
Alleen Lord of the Rings vond ik de afgelopen jaren interessant.

Swordfish, Gothika en de rest: allemaal gezien, geen indruk gemaakt!

tja, over smaak.....

Mark
26-01-05, 09:30
Deze topic ging niet over leuke films maar over Halle Barry die zich in een slachtoffer rol wentelt en geld wil verdienen over de rug van mensen die echt gediscrimineerd worden.

observer
26-01-05, 10:26
voorlopig klaagt ze wel uit een villa van een paar miljoen die ze mede dank zij die rascisten heeft verdient

moeten dan wel de domste rascisten zijn ooit

bovendien denk ik niet dat die haar die film over dorothy dandridge hadden laten maken waarin het rascisme aan de kaak gesteld wordt

Pixelshade
26-01-05, 11:31
Geplaatst door Spoetnik
Swordfish herinner ik me alleen van een tragisch slecht hackverhaaltje. Mja, de meeste hackverhalen zijn slecht.

Het schijnt zon dure film te zijn geweest, en dan krijg je scenes waar ze hacken via een flash animatie met een kubus erin :moe:

kheb me er dood aan geergerd

observer
26-01-05, 14:38
net in 30 min tmf wel 5 keer het woord "nigger" gehoord alle gevallen door heren van de zelfde huidskleur als mevr berry

mischien daar eens wat aan doen

Spoetnik
26-01-05, 14:48
Geplaatst door observer
net in 30 min tmf wel 5 keer het woord "nigger" gehoord alle gevallen door heren van de zelfde huidskleur als mevr berry

mischien daar eens wat aan doen

Als ze het woord 'nigger' niet gebruiken, worden ze niet uitgebracht door de witte platenbazen.

Kuijk
26-01-05, 18:12
Geplaatst door Abelone
... voor Gothika hadden ze wel een andere pruik mogen adviseren voor de Berry-Beauty. Wat een kut-wig.
Misschien hadden ze haar een pruik voor op haar hoofd moeten aanraden.

Gnawi
26-01-05, 18:16
Misschien ben ik de anti held maar het zou toch goed kunnen !

Die Amerikanen zijn niet "altijd" kosher.
Voorbeelden zat!

Rasisme leeft daar nog steeds en zolang men verschil blijft zien zal het blijven bestaan.

Ik bedoel waarom is het niet aannemelijk om te geloven dat een (sterke, misschien met kapsones) zwarte vrouw gediscrimineerd wordt?

Ja er zijn wat goede punten gemaakt in de box.
Dat ze waarschijnlijk te duur is geworden na de Oscars.
Ook het feit dat als ze uitgescholden is dat ze hoogst waarschijnlijk die persoon leeg zou (aan)klagen. ( Misschien is dat al gebeurd ??? )
Ze kan ook last hebben van diva waanzin.

Maar Pitt, di Caprio, Julia Roberts, Zeta Jones, Bridget Jones etc etc etc zijn ook dure ( balnke ) acteurs. Die toch rollen blijven krijgen ????

Misschien hebben die grote movie bazen gewoon even geen zin in een sterke negerin. ( Discrimiatie ????? )

Hier in Nederland zowiezo !!!!

Wordt constant bevestigd

Het viel me gister per ongeluk op. Ik zie een flyer van "vet hard" ( Nederlandse film ???? )!

Vet hard is toch een slang woord ? Een woord die ik ook zou gebruiken. Een woord die een surinamer een turk noem maar op zou aanspreken.

Maar toch geen buitenlander te bekenen?

Ja ik weet er is geen vraag naar buitenlanders in Nederlandse films!

De "ongelukkige" Nederlander heeft al genoeg marokkaantjes en turkjes en negertjes in zijn leven, vooral op straat en in het nieuws.

Er was ook geen vraag naar de tokkies maar als produkt hebben ze het goed gedaan.

Trouwens best bezochte film was Shouf Shouf Habibi, of niet !? Winnaar camaretten een Marokkaan, of niet !?

Het zal wel aan mij liggen!

Anyway op nieuws/media en beeldvorming/lachuuu heb ik wat staan lees het maar reageer vooral !!!

Placide
26-01-05, 18:35
Geplaatst door Zwarte Schaap

Berry nam in 2002 de oscar voor Beste Actrice in ontvangst voor haar prestaties in de film Monsters Ball met de woorden: "Eindelijke erkenning voor alle anonieme zwarte vrouwen die hierdoor een kans krijgen. Er is vanavond een deur geopend voor alle zwarte actrices!"



Ja *applaus*! Wat een acteerprestaties. :moe: En de deuren worden idd geopend voor de zwarte vrouwen. Shake that ass, en je hoort erbij.