PDA

Bekijk Volledige Versie : Herr Goebbels heeft copyright op submission



vgeld
26-01-05, 21:28
Herr Goebbels heeft copyright op submission
Wisten jullie dat submission al door Goebels (the Nazi propaganda
minister) in de jaren 30 in beeld is gebracht. Goebels had geen koran-teksten gebruikt maar Tora-teksten.
Als niemand van de familie Goebbels de rechten en dus de vergoedingen (van het geit en het varken) wil opeisen dan ga ik een poging ondernemen.

vgeld
26-01-05, 21:29
Geplaatst door vgeld
Herr Goebbels heeft copyright op submission Wisten jullie dat submission al door Goebels (the Nazi propaganda minister) in de jaren 30 n beeld is gebracht. Goebels had geen koran-teksten gebruikt maar Tora-teksten.
Als niemand van de familie Goebbels de rechten en dus de vergoedingen (van het geit en het varken) wil opeisen dan ga ik een poging ondernemen.

Karin.N
26-01-05, 21:35
Het doel van de nazi's was het uitroeien cq doden van het joodse ras.
De bedoeling van AHA is niet het uitroeien cq doden van moslims.

Je kunt met haar van mening verschillen, dat is een ieder toegestaan, maar vergelijken met Goebbels cq nazi's vind ik mijlen tever gaan!

Eke
26-01-05, 21:41
Geplaatst door vgeld
Goebels had geen koran-teksten gebruikt maar Tora-teksten.


Karin dit werd ook geprojecteerd op blote lichamen terwijl de 'misdragingen' van een paar Joden werden gefilmd.

Karin.N
26-01-05, 21:46
Geplaatst door Eke
Karin dit werd ook geprojecteerd op blote lichamen terwijl de 'misdragingen' van een paar Joden werden gefilmd.

Het uiteindelijke doel van de nazi's was vernietiging van het joodse ras. Wil je werkelijk beweren dat AHA uit is op de vernietiging van moslims.
Je kunt het wel of niet met haar eens zijn, maar zij vindt dat ze moslima's moet redden. Bij mijn weten zijn de nazi's er nooit op uit geweest om joden te redden. Het is een totaal ander uitgangspunt.

vgeld
26-01-05, 21:46
Geplaatst door Karin.N
Het doel van de nazi's was het uitroeien cq doden van het joodse ras.
De bedoeling van AHA is niet het uitroeien cq doden van moslims.

Je kunt met haar van mening verschillen, dat is een ieder toegestaan, maar vergelijken met Goebbels cq nazi's vind ik mijlen tever gaan!

Ik constateer alleen maar dat Goebbels copyright op submission heeft.
Je komt bij mij een beetje dom over als je die twee zaken met elkaar gaat vergelijken.

Karin.N
26-01-05, 21:47
Geplaatst door vgeld
Ik constateer alleen maar dat Goebbels copyright op submission heeft.
Je komt bij mij een beetje dom over als je die twee zaken met elkaar gaat vergelijken.

Ik vind jouw vergelijking kwetsend! Of mss dom?

barfly
26-01-05, 21:50
Geplaatst door vgeld
Herr Goebbels heeft copyright op submission
Wisten jullie dat submission al door Goebels (the Nazi propaganda
minister) in de jaren 30 in beeld is gebracht. Goebels had geen koran-teksten gebruikt maar Tora-teksten.
Als niemand van de familie Goebbels de rechten en dus de vergoedingen (van het geit en het varken) wil opeisen dan ga ik een poging ondernemen.

Is er nog een kansje op dat we je bronnen mogen inzien?

vgeld
26-01-05, 21:53
Geplaatst door Karin.N
Ik vind jouw vergelijking kwetsend! Of mss dom?
Kwetsend? jij kijkt teveel televisie. Ik heb alleen geprobeerd de Marokkanen te updaten dat Theo (het varken) het werk van Herr Goebbels heeft gejat

delirious
26-01-05, 21:57
Hitler baseerde zijn Ideologie op basis van zijn persoonlijke ervaringen.

AHA ook !!!!!

AHA geeft geen ene ruk om "onderdrukte Moslimvrouwen"
:mad:

Eke
26-01-05, 22:09
Dit draadje opent met een bewering van Vgeld dat hij copyright wil opstrijken.

Zelf heb ik die uitzending ook gezien waarin gewag werd gemaakt van het feit dat Goebels deze constructie gebruikte in de 30er jaren.

En in no-time wordt TVG een varken genoemd, valt Karin Vgeld aan dat hij scheef zit en wordt ze gekwetst enz. enz. halloooo,heeee. Er wordt alleen een feit verteld, wat pas aan het licht is gekomen..Ik ga naar bed.

Max Stirner
26-01-05, 22:16
Geplaatst door vgeld
Theo (het varken)

:student:

boestjra
26-01-05, 22:55
Geplaatst door Eke
Karin dit werd ook geprojecteerd op blote lichamen terwijl de 'misdragingen' van een paar Joden werden gefilmd.
So what?
Er werden geen misdragingen van moslim vrouwen getoond, of vind je dat de mishandelde moslimvrouwen de daders zijn?

Overigens klopt dat van die projectie ook niet wanneer ik het mij goed herinner. In dat filmpje van Goebbels was dacht ik sprake van een soort door de tekst heen kijken.

boestjra
26-01-05, 22:57
Geplaatst door vgeld
Kwetsend? jij kijkt teveel televisie. Ik heb alleen geprobeerd de Marokkanen te updaten dat Theo (het varken) het werk van Herr Goebbels heeft gejat
Gatverdamme wat ben jij demagogisch bezig.

TonH
27-01-05, 00:26
Geplaatst door barfly
Is er nog een kansje op dat we je bronnen mogen inzien?

Zat toch in Tegenlicht? Haalde Mak dat niet aan?

Zwarte Schaap
27-01-05, 01:56
Geplaatst door Karin.N
Het uiteindelijke doel van de nazi's was vernietiging van het joodse ras. Wil je werkelijk beweren dat AHA uit is op de vernietiging van moslims.
Je kunt het wel of niet met haar eens zijn, maar zij vindt dat ze moslima's moet redden. Bij mijn weten zijn de nazi's er nooit op uit geweest om joden te redden. Het is een totaal ander uitgangspunt.

Uitspraken van Hirsi Ali:

Ik zeg: de islam in zijn zuiverste vorm is levensgevaarlijk.''

''Die islam van de profeet Mohammed, van de koran en van de Hadith, dat is de gehele literaire overlevering van gezegden en handelingen van de profeet. Die islam is levensgevaarlijk. Niet alleen op internet. Kijk naar verschillende landen, zoals Afghanistan met de Talibaan, naar Pakistan of Saoedi-Arabië. En naar Iran, dat bezig is met het ontwikkelen van nucleaire wapens. Een wapen om een bepaald moreel kader op te leggen aan de rest van de wereldbevolking.''

''Wij liberalen zijn het alternatief. En nu worden we uitgedaagd door de islam.''

''De islam en de manier waarop mensen of partijen zich inzetten om de leer van Mohammed te verdedigen is een internationaal onderwerp geworden, opgetekend in rapporten van de Verenigde Naties. Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden - de aanval op Irak zal aantonen hoe erg - maar 11 september, mark my words, was het begin van het einde van de islam.''

''Ik denk dat de islamitische morele ideologie uiteindelijk is gedoemd te mislukken. Ik zal alles, maar dan ook alles wat in mijn kleine machtje ligt doen om daaraan mee te helpen.''

Simon
27-01-05, 07:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uitspraken van Hirsi Ali:


Het is onzinnig Hirshi Ali als een gevaar voor de Islam af te schilderen. Na de fysieke bedreigingen die zij heeft ontvangen is het zelfs gevaarlijk en een omkering van waarden. En vergelijking met het Nazi imperium is op de dag dat Auschwitz wordt herdacht al helemaal belachelijk en misleidend.

Goodnight
27-01-05, 08:24
Geplaatst door Simon
Het is onzinnig Hirshi Ali als een gevaar voor de Islam af te schilderen. Na de fysieke bedreigingen die zij heeft ontvangen is het zelfs gevaarlijk en een omkering van waarden. En vergelijking met het Nazi imperium is op de dag dat Auschwitz wordt herdacht al helemaal belachelijk en misleidend.

Dat AHA als doel heeft de moslims hetzelfde lot te laten ondergaan als de joden in de 2de wereldoorlog geloof ik niet.
Maar dat zij en andere bepaalde figuren waaronder wijlen T. van Gogh met een hakbijl de kloof vergroten en hiermee een sfeer creeren van intolerantie jegens de Islam staat als een paal boven water.
En ze werd al eerder vergeleken met het Nazi iperium...dus snap ff niet waarom het nu opeens misleidend en belachelijk zou zijn.

catch28
27-01-05, 08:50
De film submission stelt sommige koranteksten aan de haak. Er wordt gesuggereerd dat bepaalde koranteksten leiden (Letterlijk zei ze:"In de Koran staat : “Sla je vrouw als ze niet gehoorzaamt, de man staat boven de vrouw.” Dat zijn dingen waarvan ik het heel erg belangrijk vind, dat we daarnaar kijken.") tot geweld en onderdrukking van vrouwen.

Het huiselijk geweld, gemeten in Nederland, ligt bij islamitsche gezinnen ook hoger dan normaal. En ook 'de blijf van mijn lijf' huizen zijn rijkelijk gevuld met moslima's. Ook de eerwraak is welbekend. Er kan niet feitelijk bewezen worden dat al deze zaken voortkomen uit de Koranteksten en niet uit de cultuurhistorie. Wel is het op zijn minst opmerkelijk te noemen dat vrouwen zo onderdrukt worden in streng islamitische landen. Dat lijkt toch geen toeval.

De vergelijking met Goebbels. ach,ach. En maar proberen in een verdomhoek te duwen. De opzet van veel propaganda films van de Nazi's vind je nog steeds terug. Overal, zei het in een andere context, net als bij submission. Filmtechnieken, sfeermakerij (bekijk de spotjes voor het leger in Nederland eens), manifestaties. En de feiten, evenals de koranteksten die gebruikt worden maar lekker negeren.

Karin.N
27-01-05, 09:02
Geplaatst door vgeld
Kwetsend? jij kijkt teveel televisie. Ik heb alleen geprobeerd de Marokkanen te updaten dat Theo (het varken) het werk van Herr Goebbels heeft gejat

Ik kijk teveel televisie??? Waar baseer je dat op? Welke programma's kijk ik? Persoonlijk vind ik de televisie een slecht tijdverdrijf. Hoop bombarie en weinig inhoud! Reden waarom ik dus weinig kijk!

Waar het mij omgaat is dat je bewust mensen in een slechte hoek wilt zetten door ze te vergelijken met nazi's. Dat is min en laag bij de grond.

Vraag jezelf eerst even af wat het doel van de nazi's was en wat het doel van de film Submission is.
Jij legt een link tussen de 2 films en waarom leg je de link? Omdat er in beide films teksten zijn geschreven op lichamen? Knap hoor.

Overigens ook heel goed dat je precies weet dat van Gogh het idee heeft overgenomen. :rolleyes:

nard
27-01-05, 09:26
Geplaatst door Goodnight
Maar dat zij en andere bepaalde figuren waaronder wijlen T. van Gogh met een hakbijl de kloof vergroten en hiermee een sfeer creeren van intolerantie jegens de Islam staat als een paal boven water.


Kleine nuance .... dat staat voor jou als een paal boven water.
De realiteit is dat de islam als geloof sinds 15 a 25 jaar voor het eerst in zijn 1400-jarige geschiedenis in aanraking is gekomen met een cultuur die de gedicteerde zeden niet voetstoots aanneemt. Die, nog kwalijker, deze zonder enige terughoudendheid op een aantal elementen zwaar ter discussie stelt. En of het nog niet erger kan door middel van zogenaamd satire (hetgeen jij en ik mogelijk gewend zijn te benoemen als (gods-)lastering. Ik weet het, ik weet het .....).
Vanuit een iets ander perspectief, namelijk het westerse, ligt het primaire probleem dus niet bij AHA en TvG e.a. maar bij een (zo blijkt) zeer aanzienlijke groep moslims die kritiek op hun geloof niet kunnen velen en geen goede plaats kunnen geven. En mooier kan ik het niet maken, de westerse zienswijze is toch de dominante in deze landstreken. Vind je het goed als we dat maar zo houden?



En ze werd al eerder vergeleken met het Nazi iperium...dus snap ff niet waarom het nu opeens misleidend en belachelijk zou zijn.

Ik kan niet snappen dat jij dat niet snapt.
Ik kijk altijd maar even naar de drijfveren. De Nazi's handelden om een volk industrieel te doden en op basis van raskenmerkingen en vermeende historie van de aardbodem uit te roeien.
AHA handelt om een aantal zaken binnen een religie te verlichten langs democratische weg (los van de vraag of dat van jou kan, of dat mag, of je het daar mee eens bent, enz).
Zowel de drijfveren als de werkwijze zijn totaal verschillend en dus is de vergelijking volledig ongepast en niet serieus te nemen. Dat lijkt me klaar als kristal. Dat je dat nou niet zelf kunt constateren........

Maar ik merk wel vaker dat jij moeite hebt om je vergelijkingen juist te maken (Anja Joos vs. Ali el B. vs. Ridderkerkse man).
Overigens met vele anderen alhier.
Een blinde vlek, zogezegd. 't Lijkt wel een cultureel aspect.

Probeer eens na te denken over een goeie modus waarmee je in het maatschappelijke debat serieus genomen wordt.

Whiskey in een Fantafles, is geen whiskey

Daan79
27-01-05, 10:26
Geplaatst door vgeld
Herr Goebbels heeft copyright op submission
Wisten jullie dat submission al door Goebels (the Nazi propaganda
minister) in de jaren 30 in beeld is gebracht. Goebels had geen koran-teksten gebruikt maar Tora-teksten.
Als niemand van de familie Goebbels de rechten en dus de vergoedingen (van het geit en het varken ) wil opeisen dan ga ik een poging ondernemen.


Doe ff normaal joh, als je het niet goed vind dat Theo iedereen geiteneukers noemde moet je jezelf niet gaan verlagen. Dat is gewoon triest.

Goodnight
27-01-05, 11:10
Geplaatst door nard
Kleine nuance .... dat staat voor jou als een paal boven water.
De realiteit is dat de islam als geloof sinds 15 a 25 jaar voor het eerst in zijn 1400-jarige geschiedenis in aanraking is gekomen met een cultuur die de gedicteerde zeden niet voetstoots aanneemt. Die, nog kwalijker, deze zonder enige terughoudendheid op een aantal elementen zwaar ter discussie stelt. En of het nog niet erger kan door middel van zogenaamd satire (hetgeen jij en ik mogelijk gewend zijn te benoemen als (gods-)lastering. Ik weet het, ik weet het .....).
Vanuit een iets ander perspectief, namelijk het westerse, ligt het primaire probleem dus niet bij AHA en TvG e.a. maar bij een (zo blijkt) zeer aanzienlijke groep moslims die kritiek op hun geloof niet kunnen velen en geen goede plaats kunnen geven. En mooier kan ik het niet maken, de westerse zienswijze is toch de dominante in deze landstreken. Vind je het goed als we dat maar zo houden? ik praat altijd voor mijzelf...zou jij ook eens moeten doen nar.
De realiteit??En dan probeer je mij onder de neus te wrijven dat iets voor MIJ als een paal boven water staat?JOUW realiteit wel te verstaan he?Want de Islam is toch ietsie langer dan 15 a 25 jaar in aanraking gekomen met een andere cultuur.ga die nu alsjeblieft niet prominenter maken dan het is.Vervolgens beweer je: zo blijkt??? (mijnheer van de nuance...) waaruit blijkt dat?Uit jouw beleving blijkt dat ja...




Ik kan niet snappen dat jij dat niet snapt.

dat jij niet snapt wat ik bedoel (en uit jouw onderstaand verhaaltje snap je het inderdaad ook niet) zegt genoeg over de oogkleppen die je wenst op te houden.

Ik kijk altijd maar even naar de drijfveren. De Nazi's handelden om een volk industrieel te doden en op basis van raskenmerkingen en vermeende historie van de aardbodem uit te roeien.
AHA handelt om een aantal zaken binnen een religie te verlichten langs democratische weg (los van de vraag of dat van jou kan, of dat mag, of je het daar mee eens bent, enz).
Zowel de drijfveren als de werkwijze zijn totaal verschillend en dus is de vergelijking volledig ongepast en niet serieus te nemen. Dat lijkt me klaar als kristal. Dat je dat nou niet zelf kunt constateren........


Goodnight: Dat AHA als doel heeft de moslims hetzelfde lot te laten ondergaan als de joden in de 2de wereldoorlog geloof ik niet. over het hoofd gezien???



[qoute]Maar ik merk wel vaker dat jij moeite hebt om je vergelijkingen juist te maken (Anja Joos vs. Ali el B. vs. Ridderkerkse man).[/quote]
Ridderkerkse man?Wat bazel je nou?En ook al wil jij misschien de overeenkomsten niet zien tussen Anja Joos en Ali el B.Die zijn er wel degelijk.

Overigens met vele anderen alhier.
Een blinde vlek, zogezegd. 't Lijkt wel een cultureel aspect. net als het altijd zeuren over alles en iedereen wat nogal geliefd is in de Nederlandse cultuur?


Probeer eens na te denken over een goeie modus waarmee je in het maatschappelijke debat serieus genomen wordt. ga jij maar eens nadenken over dat belerend paternalistisch neerbuigend trekje van jouw.Ik wordt voldoende serieus genomen en ik hoef niet naar allemans pijpen te dansen of diezelfde mening te delen om alstjeblieft serieus genomen te worden door blaaskaken zoals jij.

Whiskey in een Fantafles, is geen whiskey [/QUOTE] dat jij duidelijk het verschil niet weet tussen whiskey en fanta is wel duidelijk.Mijnheer heeft een zinnetje opgediept uit de krant en meent dat als stopwoordje te kunnen gebruiken.Over ZELF nadenken gesproken.Ga jij maar je eigen adviezen zelf naleven!

Joepie
27-01-05, 11:59
We worden hopeloos Vgeld?

boestjra
27-01-05, 13:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Uitspraken van Hirsi Ali:

Ik zeg: de islam in zijn zuiverste vorm is levensgevaarlijk.''

''Die islam van de profeet Mohammed, van de koran en van de Hadith, dat is de gehele literaire overlevering van gezegden en handelingen van de profeet. Die islam is levensgevaarlijk. Niet alleen op internet. Kijk naar verschillende landen, zoals Afghanistan met de Talibaan, naar Pakistan of Saoedi-Arabië. En naar Iran, dat bezig is met het ontwikkelen van nucleaire wapens. Een wapen om een bepaald moreel kader op te leggen aan de rest van de wereldbevolking.''

''Wij liberalen zijn het alternatief. En nu worden we uitgedaagd door de islam.''

''De islam en de manier waarop mensen of partijen zich inzetten om de leer van Mohammed te verdedigen is een internationaal onderwerp geworden, opgetekend in rapporten van de Verenigde Naties. Bin Laden en zijn stoet hebben precies het tegenovergestelde bereikt van wat zij voor ogen hadden. Het zal eerst erger worden - de aanval op Irak zal aantonen hoe erg - maar 11 september, mark my words, was het begin van het einde van de islam.''

''Ik denk dat de islamitische morele ideologie uiteindelijk is gedoemd te mislukken. Ik zal alles, maar dan ook alles wat in mijn kleine machtje ligt doen om daaraan mee te helpen.''
Een bron voor deze teksten kun je zeker niet vinden?

Zwarte Schaap
27-01-05, 13:06
Geplaatst door catch28
De film submission stelt sommige koranteksten aan de haak. Er wordt gesuggereerd dat bepaalde koranteksten leiden (Letterlijk zei ze:"In de Koran staat : “Sla je vrouw als ze niet gehoorzaamt, de man staat boven de vrouw.” Dat zijn dingen waarvan ik het heel erg belangrijk vind, dat we daarnaar kijken.") tot geweld en onderdrukking van vrouwen. Als je naar Hirsi Ali blijft luisteren zul je geen klote leren, hooguit worden je vooroordelen bevestigd. Lees dit en dan hoor ik het wel van je:

Over Mannen en vrouwen en over het slaan van vrouwen: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm



Het huiselijk geweld, gemeten in Nederland, ligt bij islamitsche gezinnen ook hoger dan normaal.

Je vergist je gozer, dit kun je niet hard maken. Sterker nog, Nederlandse vrouwen hebben het meest te lijden onder huiselijk geweld. Lees het enige officiele grootschalige onderzoek die door het ministerie van Justitie is uitgevoerd.

http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

Zwarte Schaap
27-01-05, 13:08
Geplaatst door boestjra
Een bron voor deze teksten kun je zeker niet vinden?

Bronnen zijn aanwezig.

Simon
27-01-05, 14:49
Geplaatst door Goodnight
Maar dat zij en andere bepaalde figuren waaronder wijlen T. van Gogh met een hakbijl de kloof vergroten en hiermee een sfeer creeren van intolerantie jegens de Islam staat als een paal boven water.

Ja maar dat is toch heel wat anders. Het lijkt hier af en toe net DE TELEGRAAF. Vooral Schaap kan er wat van.

Spoetnik
27-01-05, 15:28
Geplaatst door Simon
Ja maar dat is toch heel wat anders. Het lijkt hier af en toe net DE TELEGRAAF. Vooral Schaap kan er wat van.

Het genuanceer van links zorgt ervoor dat Nederland steeds rechtser en rascistischer wordt. Het doel van links is blijkbaar het steunen van rechts om tot een rascistische anti-religieuze staatsvorm te komen.

nard
27-01-05, 15:33
Geplaatst door Goodnight
ik praat altijd voor mijzelf...zou jij ook eens moeten doen nar.
De realiteit??En dan probeer je mij onder de neus te wrijven dat iets voor MIJ als een paal boven water staat?JOUW realiteit wel te verstaan he?Want de Islam is toch ietsie langer dan 15 a 25 jaar in aanraking gekomen met een andere cultuur.ga die nu alsjeblieft niet prominenter maken dan het is.Vervolgens beweer je: zo blijkt??? (mijnheer van de nuance...) waaruit blijkt dat?Uit jouw beleving blijkt dat ja...

dat jij niet snapt wat ik bedoel (en uit jouw onderstaand verhaaltje snap je het inderdaad ook niet) zegt genoeg over de oogkleppen die je wenst op te houden.

over het hoofd gezien???

Ridderkerkse man?Wat bazel je nou?En ook al wil jij misschien de overeenkomsten niet zien tussen Anja Joos en Ali el B.Die zijn er wel degelijk.
net als het altijd zeuren over alles en iedereen wat nogal geliefd is in de Nederlandse cultuur?

ga jij maar eens nadenken over dat belerend paternalistisch neerbuigend trekje van jouw.Ik wordt voldoende serieus genomen en ik hoef niet naar allemans pijpen te dansen of diezelfde mening te delen om alstjeblieft serieus genomen te worden door blaaskaken zoals jij.

dat jij duidelijk het verschil niet weet tussen whiskey en fanta is wel duidelijk.Mijnheer heeft een zinnetje opgediept uit de krant en meent dat als stopwoordje te kunnen gebruiken.Over ZELF nadenken gesproken.Ga jij maar je eigen adviezen zelf naleven !

Tsk! :) Nou nou...........

Ik ontwaar één inhoudelijk punt, dus laat ik daar even serieus op in gaan:



Goodnight
Ridderkerkse man?Wat bazel je nou?En ook al wil jij misschien de overeenkomsten niet zien tussen Anja Joos en Ali el B.Die zijn er wel degelijk.


Nee die zijn er niet.
Nou vooruit, één ding wel. Het feit dat zowel Anja J. als Ali el B. niet meer onder ons zijn. En daarmee houdt de overeenkomst dan wel op.
En daar is al een kantje of 20 discussie over geweest waarin de argumenten duidelijk lagen. Een typische selectieve verwringing van de werkelijkheid was daar waarneembaar zoals die nu ook hier zichtbaar is, o.a. in jouw bijdrage.

- Dan kan je in je eerste zin wel een zogenaamd relativerend statement maken dat AHA niet hetzelfde wil als Joseph Goebbels, maar met je laatste zin maak je deze relativering direct weer ongedaan.
Je zegt niet te snappen dat die vergelijking onterecht is.
Ik beweer dat die vergelijking even onterecht is als de vergelijking tussen Anja J. en Ali el B. De vergelijking tussen Anja J. en de Ridderkerker snijdt tot de derde macht meer hout. De argumenten heb je inmiddels.
- Ten tweede zie ik dat dergelijke vergelijkingen inmiddels in allerlei toonaarden bijna massaal op straat, voor de camera's en hier op t forum worden gepropageerd. Ook door moslims die naam hebben dat ze meer liberaal zijn. Ik vind dat dat geen goed doet aan het serieus genomen worden in het maatschappelijk debat.
En dat ik dat prominent vind, heb je wel bijzonder scherp aangevoeld. De incidentie waarmee en de wijze waarop het gebeurt maakt de zaak automatisch prominent. Dat jij dat niet zo wenst te zien, is jouw keuze. Mij ook best.
- O ja. En algemeen beschouwd vind ik ook dat deze handelswijze geen goed doet aan de helderheid van grens waar extremisme ophoudt en de waar meer liberale zienswijzen beginnen. Er gaat namelijk van dit soort vergelijkingen een enorm vergoelijkende danwel relativerende danwel verscherpende (ingeval AHA) werking uit. Ze doen eigenlijk nooit recht aan de juiste verhoudingen. En dit punt wordt door hele volksmassa's in Nederland en Europa feilloos aangevoeld, die daar vervolgens weer het hunne mee doen. Waar trouwens ook wel weer interessante dingen over te zeggen zijn.

En wat je verder allemaal belangrijk vindt om op de man te spelen en uit het lood te trekken, moet je zelf maar kijken. Bij voorbaat mijn verontschuldiging als ik je teleurstel dat ik daar even niks zinnigs van weet te maken.

Speel de bal en niet de man.

:)

boestjra
27-01-05, 16:18
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je naar Hirsi Ali blijft luisteren zul je geen klote leren, hooguit worden je vooroordelen bevestigd. Lees dit en dan hoor ik het wel van je:

Over Mannen en vrouwen en over het slaan van vrouwen: http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert3.htm




Je vergist je gozer, dit kun je niet hard maken. Sterker nog, Nederlandse vrouwen hebben het meest te lijden onder huiselijk geweld. Lees het enige officiele grootschalige onderzoek die door het ministerie van Justitie is uitgevoerd.

http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

Is er nog iemand die jou serieus neemt schaap?
Wanneer ga je trouwens verkassen?

Zwarte Schaap
27-01-05, 16:22
Geplaatst door boestjra
Is er nog iemand die jou serieus neemt schaap?
Wanneer ga je trouwens verkassen?

Je hoeft mij niet serieus te nemen als je maar de links die ik aangeboden heb serieus neemt, komen we al een heel eind op weg.

Kuijk
27-01-05, 16:22
Geplaatst door delirious

AHA geeft geen ene ruk om "onderdrukte Moslimvrouwen"
:mad:

Wie wel?

Kuijk
27-01-05, 16:31
Geplaatst door Spoetnik
Het genuanceer van links zorgt ervoor dat Nederland steeds rechtser en rascistischer wordt. Het doel van links is blijkbaar het steunen van rechts om tot een rascistische anti-religieuze staatsvorm te komen.
Grijp de telefoon. Bel Oliver Stone. Die zat voor zijn volgende film nog om een grappige samenzweringstheorie verlegen. Wel zorgen dat je zelf het copyright houdt natuurlijk.

vgeld
27-01-05, 17:43
Geplaatst door Daan79
Doe ff normaal joh, als je het niet goed vind dat Theo iedereen geiteneukers noemde moet je jezelf niet gaan verlagen. Dat is gewoon triest.

Jullie dachten een held te hebben in jullie midden maar hij was een ordinaire copyrightschender. Hij dacht kennelijk en jij ook dat wat je van de nazi's steelt is geen diefstal.

Kuijk
27-01-05, 17:48
Geplaatst door vgeld
Jullie dachten een held te hebben in jullie midden maar hij was een ordinaire copyrightschender. Hij dacht kennelijk en jij ook dat wat je van de nazi's steelt is geen diefstal.
Was het copyright dan niet allang verlopen? Waarom vind jij het eigenlijk zo erg als de nazi's posthuum bestolen worden? Nazi's in de familie misschien?

Spoetnik
27-01-05, 18:18
Geplaatst door Kuijk
Grijp de telefoon. Bel Oliver Stone. Die zat voor zijn volgende film nog om een grappige samenzweringstheorie verlegen. Wel zorgen dat je zelf het copyright houdt natuurlijk.

Nuanceer maar, struisvogel, op een dag wordt je wakker in een fascistische staat.

boestjra
27-01-05, 18:23
Geplaatst door Kuijk
Wie wel?
Ik

Kuijk
27-01-05, 18:33
Geplaatst door Spoetnik
Nuanceer maar, struisvogel, op een dag wordt je wakker in een fascistische staat.
Wie dan leeft, wie dan zorgt.

Coolassprov MC
27-01-05, 18:34
Geplaatst door Kuijk
Nazi's in de familie misschien?

Het wil, voor mensen met hun hoofd opgeschroefd, wat zeggen als de methoden van nazi's gezien worden als vrijheidsgeluiden.

Het geeft maar weer te kennen als men niet schuwt de methoden van nazipropaganda in een nieuw jasjes te steken.

Nu heeft Verdonk aangekondigd 5mei te gaan bezetten voor haar korte termijnwinst.

Kuijk
27-01-05, 18:34
Geplaatst door boestjra
Ik
Waarom?

Coolassprov MC
27-01-05, 18:55
Terreur; ter bestrijding van terreur
27 januari 2005
Met de aankondiging van een reeks maatregelen tegen terrorisme heeft het kabinet gisteren gereageerd op de onrust die de samenleving sinds de moord op Theo van Gogh op 2 november vorig jaar in de greep heeft. Een sterk accent ligt daarbij op het voorkomen van terrorisme.

Minister Donner erkende gisteren dat de fundamentele vrijheden van mensen daardoor kunnen worden ingeperkt . Dat geldt bijvoorbeeld de bewegingsvrijheid van iemand die ervan verdacht kan worden zich in de toekomst aan terroristische activiteit schuldig te zullen maken.

Nieuw is dergelijk preventief optreden niet. Ook hooligans kunnen bijvoorbeeld in hun bewegingsvrijheid worden beperkt. Maar daarbij gaat het om de vrees voor herhaling van eerder vertoonde misdragingen. In geval van potentiële terroristen is de verdenking van mogelijk toekomstig handelen echter al voldoende reden om vrijheden in te perken. Dat is alleen dan te billijken, wanneer de grenzen van de bevoegdheden van justitie duidelijk zijn. Inperking van burgerlijke vrijheden mag nooit een zaak van oncontroleerbare willekeur door overheidsambtenaren zijn.

In de strijd tegen 'radicalisering' zal ook het strafrecht worden opgerekt. Zo is er wetgeving in voorbereiding waarin 'apologie' strafbaar zal worden gesteld. Dat is een merkwaardig, beter: onjuist gebruikte aanduiding voor het 'verheerlijken of goedpraten' van reeds gepleegde terroristische misdrijven.

Wie dus de moord op Theo van Gogh goedpraat, zal voortaan strafbaar zijn. De intentie van de voorgenomen maatregel is zonder twijfel goed. Maar: wat zijn 'terroristische misdrijven'? Vallen ook acties die in het buitenland hebben plaatsgevonden daaronder? En maakt het dan nog verschil tegen wie de actie zich richtte? De aanslag op de Twin Towers wel, maar Palestijnse zelfmoordacties, die ook door niet-islamitische, westerse sympathisanten soms als 'wanhoopsdaden' worden aangemerkt, niet?

Vergaand is ook de mogelijkheid om iemand die veroordeeld wordt wegens het aanzetten tot haat of geweld, als bijkomende straf verdere uitoefening van zijn beroep te ontzeggen. Een imam bijvoorbeeld. Zo'n 'bijkomende straf' is nu ook al mogelijk, maar alleen wanneer er een direct verband bestaat tussen de gepleegde misdaad en het uitgeoefende beroep. Een pedofiele predikant bijvoorbeeld die zich heeft vergrepen aan zijn catechisanten.
Maar roept een voorganger die (zoals een enige tijd geleden veroordeelde Zweedse pinksterpredikant) homoseksualiteit afkeurt op grond van bijbelse gegevens, ook op tot haat? Men moet hun die deze mening zijn toegedaan, niet de kost geven.

Ook op dit punt zal het erop aankomen nauwkeurig te definiëren om geen invalspoort te bieden voor misbruik. Uitgangspunt moet blijven de handhaving van de rechtsstaat, inclusief de hem kenmerkende vrijheden. Fout gedachtegoed bestrijdt men niet met wetgeving.

boestjra
27-01-05, 18:56
Geplaatst door Kuijk
Waarom?
Het maakt toch niets uit WAAROM ik mij om onderdrukte vrouwen bekommer?
Ik bekommer mij erom.

Spoetnik
27-01-05, 18:57
Geplaatst door boestjra
Ik bekommer mij erom.

Hoe dan?

boestjra
27-01-05, 19:03
Geplaatst door Spoetnik
Hoe dan?
Onder andere door vrouwen moreel te steunen.
Maar ook door te proberen zaken aanhangig en te bespreekbaar te maken.

Spoetnik
27-01-05, 19:08
Geplaatst door boestjra
Onder andere door vrouwen moreel te steunen.
Maar ook door te proberen zaken aanhangig en te bespreekbaar te maken.

Nogmaals, hoe doe je dat in de praktijk.

S@deeQ
27-01-05, 19:10
Geplaatst door Spoetnik
Nogmaals, hoe doe je dat in de praktijk.

:jumping:

S@deeQ
27-01-05, 19:13
Geplaatst door vgeld
Herr Goebbels heeft copyright op submission
Wisten jullie dat submission al door Goebels (the Nazi propaganda
minister) in de jaren 30 in beeld is gebracht. Goebels had geen koran-teksten gebruikt maar Tora-teksten.
Als niemand van de familie Goebbels de rechten en dus de vergoedingen (van het geit en het varken) wil opeisen dan ga ik een poging ondernemen.

:haha: die bolle varken was ook een nazi, en nazi onder elkaar zijn geen copyright schuldig :ergleuk:

boestjra
27-01-05, 19:19
Geplaatst door Spoetnik
Nogmaals, hoe doe je dat in de praktijk.
Ben ik nog niet duidelijk genoeg geweest?
Meer krijg je niet.

Daan79
27-01-05, 19:52
Geplaatst door S@deeQ
:haha: die bolle varken was ook een nazi, en nazi onder elkaar zijn geen copyright schuldig :ergleuk:

DIE bolle varken was geen nazi, maar iemand die zijn mening verkondigde. Dat jij met je hersencel nou nog niet begrijpt dat zulke uitspraken niets helpen.

S@deeQ
27-01-05, 19:57
Geplaatst door Daan79
DIE bolle varken was geen nazi, maar iemand die zijn mening verkondigde. Dat jij met je hersencel nou nog niet begrijpt dat zulke uitspraken niets helpen.

:hihi: debiel

ik verkondig hier ook maar mijn mening, wie dat niet bevalt mag dood vallen :dood:

Daan79
27-01-05, 20:19
Oja, en wat is zeg is geen mening?

Wie dat niet wil geloven mag door

Spoetnik
27-01-05, 20:22
Geplaatst door boestjra
Ben ik nog niet duidelijk genoeg geweest?
Meer krijg je niet.

Tss, ik geloof er niks van dus.
Sommige mensen verzinnen hun hele leven bij elkaar.

boestjra
27-01-05, 20:44
Geplaatst door Spoetnik
Tss, ik geloof er niks van dus.
Sommige mensen verzinnen hun hele leven bij elkaar.
Maar goed dat ik niet meer verteld heb.
Dat had je dan ook niet geloofd.

Coolassprov MC
27-01-05, 20:50
Geplaatst door Daan79
Wie dat niet wil geloven mag door een vrouwtje dat achteruitrijdt morsdood tegen een boom aan geplet worden.

Zoals onze Frau Verdonk zei: Laten we niet vergeten WAAROM deze vrouw Ali's ingewanden van zijn buikholte naar de onze straattegels te verhuizen!

Coolassprov MC
27-01-05, 20:58
Geplaatst door boestjra
Maar goed dat ik niet meer verteld heb.
Dat had je dan ook niet geloofd.

Je had het geloven zelf toch ook afgezworen?

Sommigen mensen liegen voordat ze maar 1 woord gezegd hebben:

Leugens en de liegende leugenaars die alles en allemaal bijelkaar liegen.

Orakel
27-01-05, 21:30
Geplaatst door Coolassprov MC
Terreur; ter bestrijding van terreur
27 januari 2005
In de strijd tegen 'radicalisering' zal ook het strafrecht worden opgerekt. Zo is er wetgeving in voorbereiding waarin 'apologie' strafbaar zal worden gesteld. Dat is een merkwaardig, beter: onjuist gebruikte aanduiding voor het 'verheerlijken of goedpraten' van reeds gepleegde terroristische misdrijven.

Wie dus de moord op Theo van Gogh goedpraat, zal voortaan strafbaar zijn.

:confused:

Zal toch niet waar zijn? We zijn bang dat terreur onze rechtstaat zal ondermijnen en ondertussen haalt onze minister van justitie de terroristen rechts in.

nard
27-01-05, 21:34
Geplaatst door Orakel
:confused:

Zal toch niet waar zijn? We zijn bang dat terreur onze rechtstaat zal ondermijnen en ondertussen haalt onze minister van justitie de terroristen rechts in.


Maar natuurlijk is dat waar. Ik hoop niet dat je de illusie koestert dat mensen die hun activiteiten fluitend buiten de democratie om organiseren met "conventionele" maatregelen te stoppen zijn.
Buitenproportioneel gedrag vraagt om buitenproportionele maatregelen.
Inderdaad, ter bescherming van diezelfde democratie

Kuijk
27-01-05, 21:40
Geplaatst door Orakel
:confused:

Zal toch niet waar zijn? We zijn bang dat terreur onze rechtstaat zal ondermijnen en ondertussen haalt onze minister van justitie de terroristen rechts in.
Je zou het ook links, of gewoon totalitair kunnen noemen. Of het gedrag van een aap in paniek. Zie mijn stukje "Is deze tak nog vrij?", van 25 januari (http://home.wxs.nl/~a.kuijk/meningen/25012005.htm).

Kuijk
27-01-05, 21:43
Geplaatst door nard
Maar natuurlijk is dat waar. Ik hoop niet dat je de illusie koestert dat mensen die hun activiteiten fluitend buiten de democratie om organiseren met "conventionele" maatregelen te stoppen zijn.
Buitenproportioneel gedrag vraagt om buitenproportionele maatregelen.
Inderdaad, ter bescherming van diezelfde democratie

Gelul. Een paar achterlijke criminelen meer of minder maken voor de democratie geen enkel verschil.

Orakel
27-01-05, 21:44
Geplaatst door nard
Buitenproportioneel gedrag vraagt om buitenproportionele maatregelen.
Inderdaad, ter bescherming van diezelfde democratie

Klopt als een hikkende boktor, maar met een wet tegen aoplogie halen ze toch echt de terroristiche kou niet uit de lucht.
Het is inmiddels gevoeglijk bekend dat de echte zware jongen er voor waken om niet in de kijker te lopen en zich om die reden zelfs 'westers' gedragen. De 911 kapers zouden zich om de reden bewust te hebben gelaafd aan de morele en religieuse leegte van het westen, oftewel: zoepen, toepen en op de proeme kroepen.
Met een wet op de apologie (en volgens Pim en Theo dus ook op de vrije meningsuiting) pakken ze alleen maar wat recalcitrante pubers.

Orakel
27-01-05, 21:50
Geplaatst door Kuijk
Je zou het ook links, of gewoon totalitair kunnen noemen. Of het gedrag van een aap in paniek. Zie mijn stukje "Is deze tak nog vrij?", van 25 januari (http://home.wxs.nl/~a.kuijk/meningen/25012005.htm).

Over apen gesproken, las vandaag ergens dat een of andere bioloog bedrijfsmanagers gaat meenemen naar een apenkolonie om ze te leren beter om te gaan met hun werknemers.
:D
Rick van der Ploeg zei al es: wie peanuts betaalt, krijgt apen in dienst.

Maar m.b.t. je link: Nedelrand is op drift, maar de vergelijking met de gedragingen van Stalin beperken zich momenteel tot de overdrachtlijke zin.
Te vergelijken met Leon Winter, die fulmineerde tegen de opmerking van Geert Mak tussen Submission en Der Ewige Jude van Goebels.
Mak heeft ongetwijfeld gedoeld op de pschologische beïnvloedbaarheid en mechanismen van de menselijke en de volksgeest die o zo makkelijk te manipuleren is.

Kuijk
27-01-05, 21:58
Geplaatst door Orakel
Nedelrand is op drift, maar de vergelijking met de gedragingen van Stalin beperken zich momenteel tot de overdrachtlijke zin.
Ik help het je hopen.

boestjra
27-01-05, 22:18
23.05-23.50 uur DE DONDERDAG
DOCUMENTAIRE
Dolle Zina
Vijf vrouwen van islamitische oorsprong
vertellen

Ze kwamen volkomen onvoorbereid vanuit
Marokko en Turkije naar Nederland.Met
achterlating van alles wat hen
vertrouwd was,werden ze als kind door
hun ouders meegenomen naar een land
waar ze niemand kenden en waarvan ze de
taal niet spraken.Inmiddels zijn ze
uitgegroeid tot volwassen,zelfstandige
en vrijgevochten vrouwen.

Herhaling van 8 januari 2004.
Meer info:www.humanistischeomroep.nl

catch28
28-01-05, 11:00
[QUOTE]Geplaatst door Zwarte Schaap
[B]Als je naar Hirsi Ali blijft luisteren zul je geen klote leren, hooguit worden je vooroordelen bevestigd.

Schaap, dit lijkt me inhoudelijk niet zo'n sterk punt.

Je ene link die je stuurde wel (die ander was een enkele interpretatie - het gaat erom hoe de meerderheid het interpreteert.)

Ik hecht weinig waarde aan dit onderzoek, onderzoekers zeiden zelf al dat dit absoluut de ondergrens was.

Mijn documentatie komt uit:

Onderzoek Trimbos-instituut: “Aan de voordeur van de vrouwenopvang”, 2003)

Dit geeft een eerlijker beeld. De hoeveelheid vrouwen van turkse, marokkaanse en surinaamse afkomst (53 %) in blijf van mijn lijf huizen is disproportioneel in vergelijking met de samenstelling van de bevolking.

nard
28-01-05, 12:04
Geplaatst door Orakel
Klopt als een hikkende boktor, maar met een wet tegen aoplogie halen ze toch echt de terroristiche kou niet uit de lucht.
Het is inmiddels gevoeglijk bekend dat de echte zware jongen er voor waken om niet in de kijker te lopen en zich om die reden zelfs 'westers' gedragen. De 911 kapers zouden zich om de reden bewust te hebben gelaafd aan de morele en religieuse leegte van het westen, oftewel: zoepen, toepen en op de proeme kroepen.
Met een wet op de apologie (en volgens Pim en Theo dus ook op de vrije meningsuiting) pakken ze alleen maar wat recalcitrante pubers.

Je hebt gelijk als het gaat om die ene maatregel.
Er zijn er meerderen afgekondigd en er gaan er nog volgen. Meer integraal.
Plus uitbouw van de benodigde infrastructuur.

nard
28-01-05, 12:10
Geplaatst door Kuijk
Gelul. Een paar achterlijke criminelen meer of minder maken voor de democratie geen enkel verschil.

O werkelijk niet?
Als AHA en GW e.a. geen effectieve bewaking zouden krijgen, waren de effecten op de democratie allang merkbaar geweest. Trouwens al sinds Fortuyn. En ook nu Balkenende en Zalm weer.

Je stelling lijkt me, met enige gevoel voor understeetmunt, wat lichtzinnig, gezien de effecten van terreur die we nu al gekend hebben.
En dit is nog maar de fysieke presentatie, dan hebben we het nog niet eens over de geest van vrijheid van denken en spreken.

Natuurlijk sorteert e.e.a. ruimschoots effect op de democratie.

Trouwens, over criminelen gesproken, ons strafrecht zit ook lekker effectief in elkaar. Dat heeft onweerlegbaar bewezen zoden aan de dijk te zetten.

Coolassprov MC
29-01-05, 08:51
Geplaatst door Karin.N
Het doel van de nazi's was het uitroeien cq doden van het joodse ras.


Het standaard en fundamentele instrument van staatsbeheer/rijksbeheer, is het uitspelen van bevolkingsgroepen tegen elkaar.

AHA 'wil' moslims naar de Verlichting 'leiden'; wat ze er niet bij verteld, is dat de afslachtingen, verkrachtingen en exploitatie van honderden miljoenen mensen voor, tijdens en na WO2 gebeurde na deze zogenaamde Verlichting.

vgeld
31-01-05, 22:36
Geplaatst door Coolassprov MC
Het standaard en fundamentele instrument van staatsbeheer/rijksbeheer, is het uitspelen van bevolkingsgroepen tegen elkaar.

AHA 'wil' moslims naar de Verlichting 'leiden'; wat ze er niet bij verteld, is dat de afslachtingen, verkrachtingen en exploitatie van honderden miljoenen mensen voor, tijdens en na WO2 gebeurde na deze zogenaamde Verlichting.

Dom volk zijn jullie.
Wat heeft een geit met Goebels of Goring te maken.
Ik heb het alleen over het varkentje die de copyright schendt en daarvoor een geit gebruikt.

Kuijk
31-01-05, 22:50
Geplaatst door vgeld
Dom volk zijn jullie.
Wat heeft een geit met Goebels of Goring te maken.
Ik heb het alleen over het varkentje die de copyright schendt en daarvoor een geit gebruikt.

Het is niet 'het varkentje die', maar 'het varkentje dat'. Het is niet 'de copyright', maar 'het copyright'. Als Goebbels in deze hele zaak ooit enig copyright gehad heeft, was dat vermoedelijk allang verlopen, en anders is het vast wel voor een paar euro te schikken tussen de verschillende erven. Of het nog goedkomt tussen jou en de Nederlandse taal, is eerlijk gezegd veel interessanter.

Coolassprov MC
01-02-05, 18:21
Geplaatst door vgeld
Dom volk zijn jullie.
Wat heeft een geit met Goebels of Goring te maken.
Ik heb het alleen over het varkentje die de copyright schendt en daarvoor een geit gebruikt.

Lees nog maar eens goed wat ik heb geschreven, en je zult begrijpen dat je een misverstand hebt gemaakt.