PDA

Bekijk Volledige Versie : Frans treinverkeer plat na verkrachting



~Panthera~
27-01-05, 02:58
Frans treinverkeer plat na verkrachting

Uitgegeven: 26 januari 2005 23:21
Laatst gewijzigd: 26 januari 2005 23:22

PARIJS - De verkrachting van een vrouwelijke controleur in een trein van Toulouse naar Cahors is de druppel geweest die voor het spoorwegpersoneel in Frankrijk de emmer heeft doen overlopen. Vanuit Toulouse breidde zich woensdag een spontane solidariteitsstaking van het personeel uit over vrijwel het hele land.

Tweederde van de regionale- en de hogesnelheidstreinen in driekwart van het land reed niet, net als vrijwel alle nachttreinen. Waar mogelijk zijn bussen ingezet, maar in grote delen van Frankrijk hebben die een rijverbod wegens sneeuwval en ijzel.


President-directeur Louis Gallois van de SNCF (de spoorwegen) heeft inmiddels beloofd alles in het werk te stellen om de veiligheid in treinen de verhogen. "Maar we kunnen geen politieagent achter elke controleur zetten."

Inkrimping personeel

Het spoorwegpersoneel is vooral boos over de inkrimping van personeel, dit jaar bijna 4000 man. De verkrachte controleur was dinsdag alleen in een trein met bijna geen passagiers. Een verdachte is aangehouden.

De 8400 controleurs van de SNCF willen meer personeel om, net als in de Parijse regio, niet meer alleen te zijn. Vorig jaar zijn er 484 gevallen van agressie geconstateerd.

Gestrande reizigers

Onder de gestrande reizigers is verschillend gereageerd. Velen hadden begrip voor de actie. Anderen vonden dat zij opnieuw de gijzelaars zijn van het SNCF-personeel dat vaak actie voert. Bovendien waren zij bang voor de kou: tot min 14 graden in Midden-Frankrijk.

De actie duurt zeker tot donderdag 12.00 uur. De SNCF verwacht dat het tot laat in de middag duurt voor het treinverkeer weer normaal is, en vraagt passagiers donderdag af te zien van niet strikt noodzakelijke treinreizen.
---------------------

SNCF :duim:

Timoesh
27-01-05, 06:54
Goede iniatief.

Ik stel voor dat alle vrouwelijke conducteurs tegenwoordig een peperspray busje in hun pocket hebben...om die kwijlende gore viespeuken een lesje te leren.

Wide-O
27-01-05, 07:06
Ligt het nou aan mij, of valt deze misdaad perfect onder het woordje "terrorisme" ?

Onschuldig willekeurig slachtoffer terroriseren, met gevolgen voor de hele maatschappij.

Arme mevrouw :tranen:

Bofko
27-01-05, 09:15
Geplaatst door Wide-O
Ligt het nou aan mij, of valt deze misdaad perfect onder het woordje "terrorisme" ?

Onschuldig willekeurig slachtoffer terroriseren, met gevolgen voor de hele maatschappij.

Arme mevrouw :tranen:

Ligt aan jou denk ik. :wink:
Ik vind dat het een terroristische daad als het ook de bedoeling heeft om de maatschappij, of een groter geheel, te treffen.
Anders krijg je zo'n devaluatie van het woord 'terrorisme'.

Wide-O
27-01-05, 09:30
Dus er moet "intentie" achter zitten ?

Het woord terrorisme is denk ik allang ontwaard verder. Afghaanse moslims die tegen de USSR streden waren "mudjahedien" in de pers hier, vandaag zijn het "terroristen".

Soit, je zult wel gelijk hebben.

Julien
27-01-05, 09:37
begrijpelijk van de SNCF.. ik vind overigens de mensen in Nederlandse treinen veel agressiever.