PDA

Bekijk Volledige Versie : Women Only: Nieuwste Fitnesstrend Nu Ook In Brussel



Juliette
27-01-05, 11:36
WOMEN ONLY: NIEUWSTE FITNESSTREND NU OOK IN BRUSSEL

Als vrouwen zich in de fitnesszaal in hun strakke pakjes hebben gehesen, houden ze er niet van aangegaapt te worden en al helemaal niet door mannen. Daarom is de recentste nieuwe club van Passage Fitness in de Brusselse Dansaert-wijk een women only. De club gaat pas in februari open, maar zoals in andere Europese grootsteden is succes nu al verzekerd.

De verbouwing van het mooie pand in de Dansaertstraat liet even op zich wachten maar de laatste weken kan de toevallige voorbijganger er niet meer naast kijken. Volgende maand opent op nummer 35 een nieuwe fitnessclub. Uniek vanwege de ligging, maar vooral bijzonder vanwege het concept. Chiquer dan de andere Passage Fitness-clubs, ook iets duurder, maar vooral: alleen voor vrouwen. “Het wordt geen vrouwenbastion, want er zullen wel degelijk mannen werken”, zegt Dick Vandevyvere, zaakvoerder van de Passage Fitnessketen die inmiddels met 26 vestigingen ruim marktleider is in België. “Maar alleen vrouwen kunnen lid worden en sport doen.” In Antwerpen is het een paar keer geprobeerd, maar zonder succes, en in Dilbeek zou er nog een kleine club zijn alleen voor vrouwen. Voor België is deze formule op deze schaal een primeur. Vandevyvere haalde zijn mosterd in Den Haag bij een fitnessketen die momenteel ook in Amsterdam aan een tweede vrouwenclub bouwt. “In Duitsland, Scandinavië en Engeland bestaat de formule al langer. Het is in al die landen een groot succes. In Den Haag draaide de club in de binnenstad meteen volle bak. Ik verwacht niet anders bij ons.” Mannen en vrouwen scheiden van elkaar, het lijkt bezwaarlijk een vooruitgang, veeleer iets van de negentiende eeuw. Maar wat de markt vraagt, zal de sector draaien. Vandevyvere stelt de zaken zoals ze zijn en zoals hij ze heeft ervaren. “De mannen zijn het probleem, niet de vrouwen. Veel vrouwen mogen van hun mannen niet fitnessen in een gemengde omgeving. En veel mannen vertonen in een fitnessclub een machogedrag waar vrouwen op afknappen.

Dat geldt zowel voor allochtonen als autochtonen, maar die eerste groep mannen heeft er meer last van.” De vrouwenclub is kleiner dan de klassieke clubs, maar alles wat een hedendaagse fitnessclub in de buurt laat komen van een wellnesscenter zal in de Dansaert ook aanwezig zijn. “De club is zelfs iets mooier afgewerkt dan de andere clubs. We hebben gekozen voor donker wengéhout in combinatie met wit en aubergine. De verlichting is aangepast. Het is een club die past bij de trendy buurt.” Uit de voorverkoop blijkt alvast dat er een markt is voor dit concept.

De jongstedelijke goed verdienende vrouw haalt vlot de overhand en meer dan de helft van de voorinschrijvingen is Nederlandstalig.

Het publiek blijkt iets jonger dan het gemiddelde in de andere clubs van de hoofdstad. De club is exclusief voor vrouwen, maar ook exclusief voor de leden. “Dat werkt in de ene richting, maar niet in de andere. Wie lid is van de club in de Dansaertstraat kan ook de andere clubs bezoeken, andersom niet.” Fitness blijft een groeisector, maar het accent verschuift naar kwaliteit en luxe. Zelfs na het crisisjaar 2001 haalde Passage de doelstellingen.

Het laatste boekjaar werd afgesloten op 31 oktober vorig jaar. Alle prognoses werden gehaald: 24 clubs, 28 miljoen euro omzet, 5,4 miljoen euro cashflow en 3,8 miljoen euro winst.

Expansie blijft het doel, maar niet om het even waar. Fitnessclubs moeten hun klanten dicht bij huis bedienen. Op 24 januari opende Passage nog een Brusselse vestiging, de achtste inmiddels. Op de hoek van de Kunstlaan en Montoyerstraat kunnen de overheids- en Europese ambtenaren voortaan fitnessen in een ruime, moderne omgeving.

Nog voor de club de deuren opende, waren er al 500 inschrijvingen.

Dick Vandevyvere: “In Brussel kunnen we nog van acht naar tien gaan, maar in Antwerpen hebben we nog maar drie clubs, waarvan slechts één in het centrum. Daar is ruimte voor zes clubs. Antwerpen is ook de enige stad in België waar ik ruimte voor een vrouwexclusieve club zie.” Passage Fitness was vorig seizoen ook actief in het wielrennen, als cosponsor van de Chocolade Jacquesploeg.

Dat was een succes en ook weer niet. Na een goeie start viel de hemel op het hoofd van de sponsors: kopman Dave Bruylants werd betrapt op epo-gebruik en kreeg twee jaar schorsing. En toch is Vandevyvere niet ontevreden. “Ik bekijk dat realistisch. Een Dimarso-peiling wees uit dat onze naambekendheid na dat jaar wielrennen met 16 procent was gestegen. Operatie geslaagd.” Toch stapte men af van de profwielersport, zonder de fiets vaarwel te zeggen. Bij elke Passage Fitnessclub zal vanaf het nieuwe seizoen ook een wielertoeristenclub worden opgestart. “Elk weekend zal vanaf een vestiging een tocht worden gereden. Daarmee zijn we ook in één klap op dat domein de grootste van België.”

Juliette
27-01-05, 11:36
Discriminatie!

ZbaqZbaq
27-01-05, 11:40
tsssss...

wij hebben hier in de wijk al zeker 10 jaar een dergelijke fitnessclub.

ook andere fitnessclubs hebben vaak lady's only ochtenden of middagen.

Juliette
27-01-05, 11:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
tsssss...

wij hebben hier in de wijk al zeker 10 jaar een dergelijke fitnessclub.

ook andere fitnessclubs hebben vaak lady's only ochtenden of middagen.

Grapje

xulia
27-01-05, 12:18
Geplaatst door Juliette


...Als vrouwen zich in de fitnesszaal in hun strakke pakjes hebben gehesen, houden ze er niet van aangegaapt te worden en al helemaal niet door mannen....



Inderdaad. :staart:
Totdat ze na veel bloed, zweet en tranen eindelijk slank & strak getraind is.
En het strakke pakje zowaar ook nog stáát.

Dan zegt ze haar vrouwenfitnessclub abonnementje op en stapt kloek de 'gemengde' sportschool binnen. :boogie:

Timoesh
27-01-05, 15:28
Geplaatst door Juliette
Discriminatie!

Vind je?

Eindelijk iets waar alleen vrouwen terecht kunnen komen...helemaal ideaal voor een moslima :)

Juliette
27-01-05, 15:38
Geplaatst door Lalla_fatoes
Vind je?

Eindelijk iets waar alleen vrouwen terecht kunnen komen...helemaal ideaal voor een moslima :)

Was als grap bedoeld. Iedereen moet maar gaan fitnessen waar ie wil. Ik vond het gewoon een grappig artikel.

Te quiero
27-01-05, 17:05
Geplaatst door ZbaqZbaq
tsssss...

wij hebben hier in de wijk al zeker 10 jaar een dergelijke fitnessclub.

ook andere fitnessclubs hebben vaak lady's only ochtenden of middagen.
Ik dacht dat dit uit kostendrukkend oogpunt was gedaan.
Een gemengde fitnessclub vraagt ook om verschillende gescheiden faciliteiten, zoals toilet en badkamer. Dat vraagt om extra ruimte wat Nederland niet heeft.
Als het om het succes ging dan zouden er in Amerika alleen only men of only women fitness clubs bestaan. In Amerika zijn er genoeg ruimte en geld voor aparte toiletten en badkamers.

wytze
27-01-05, 17:17
quote juliette
"Iedereen moet maar gaan fitnessen waar ie wil"

ik wil graag bij women only fitnessen :fpetaf:

xulia
27-01-05, 20:23
Geplaatst door wytze
quote juliette
"Iedereen moet maar gaan fitnessen waar ie wil"

ik wil graag bij women only fitnessen :fpetaf:

:haha:

Orakel
27-01-05, 21:38
Geplaatst door Juliette
WOMEN ONLY: NIEUWSTE FITNESSTREND NU OOK IN BRUSSEL

Als vrouwen zich in de fitnesszaal in hun strakke pakjes hebben gehesen, houden ze er niet van aangegaapt te worden en al helemaal niet door mannen.


Wat een geleuter. Sorrie hoor, maar waarom dragen die meiden dan niet gewoon een joggingsbroek in de gym?
Begrijp me goed, ik rechtvaardig niks en ze moeten het helemaal zelf weten, maar je weet dat er van die bundels testosteron rondlopen in die sportschool.
Dan moet je niet klagen als je je in een strakke lipleesbroek hijst, je je zover voorover buigt dat voor de konijnen d'r uit floepen, achter de bever vriendelijk van zich af grijnst en vervolgens klagen over het aangegaapt worden.
D'r zijn d'r bij die bukken zich zo demonstratief voorover dat ik ook wel es denk: hey , d'r staat vandaag es geen file voor de Coentunnel.

xulia
27-01-05, 22:02
:lachu:
Orakel,


Het zijn niet de testosteron-aangedrevenen waar vrouwen bang voor zijn.

Het zijn de door jou beschreven, gestroomlijnde, strakke-pakjes vrouwen zélf, die hen -het-strakke-pakje-staat-mij-dikkevormelozevetzak-eigenlijks-voor-geen-meter- ongewild intimideren en intrigeren.

Stiekem willen ze net zó zijn.
Lukt dat niet, dan maar afgeven op de 'strakke pakjes' en -om niet aan hen overgeleverd te zijn als zwarte achtergrond- slechts een abonnementje op de 'Lady's Only Gym' aandurven.

Orakel
27-01-05, 22:08
Geplaatst door xulia
:lachu:
Orakel,


Het zijn niet de testosteron-aangedrevenen waar vrouwen bang voor zijn.
Het zijn de door jou beschreven gestroomlijnde strakke-pakjes vrouwen zélf, die hen 'het-strakke-pakje-staat-eigenlijks-voor-geen-meter' intimideren.
Stiekem willen ze net zó zijn. Lukt dat niet, dan maar afgeven op de 'strakke pakjes' en -om niet aan hen overgeleverd te zijn als zwarte achtergrond- slechts een abonnementje op de 'Lady's Only Gym' aandurven.

Ahh.....ik bedoel.... huh?
Als vrouwen zich geďntimideerd voelen door andere vrouwen (die vanwege de Universele Verklaring van de Rechten van de Andere Mens niet in spendexpakje rond mogen lopen), dan is het toch niet logisch om een Lady's Only's Gym te openen???
Tenzij het een Gym is die uitsluitend bedoeld is voor 96-40-90-Lady's.

xulia
27-01-05, 22:23
Geplaatst door Orakel
Ahh.....ik bedoel.... huh?
Als vrouwen zich geďntimideerd voelen door andere vrouwen (die vanwege de Universele Verklaring van de Rechten van de Andere Mens niet in spendexpakje rond mogen lopen), dan is het toch niet logisch om een Lady's Only's Gym te openen???
Tenzij het een Gym is die uitsluitend bedoeld is voor 96-40-90-Lady's.

Nee, het lijkt niet logisch.
Maar in vrouwenbrein wel.
Want in een Lady's Only Gym worden de vormeloze onzekeren -bij-wie-het-appelgroene-strakke-pakje-voor-geen-meter-staat- niet geconfronteerd met de (al dan niet doelbewust nagejaagde) effectiviteit van een mooi wijvenlijf in gave fitnesskledij op de mannelijke leden.
En ook niet met de -door hen denigrerend genoemde- 'aangaap'reacties daarop.

Ergo, er komen alleen maar elkaar bevestigende onzekeren in een Lady's Only gym.

Orakel
27-01-05, 22:38
Geplaatst door xulia
Nee, het lijkt niet logisch.
Maar in vrouwenbrein wel.
Want in een Lady's Only Gym worden de vormeloze onzekeren -bij-wie-het-appelgroene-strakke-pakje-voor-geen-meter-staat- niet geconfronteerd met de (al dan niet doelbewust nagejaagde) effectiviteit van een mooi wijvenlijf in gave fitnesskledij op de mannelijke leden.
En ook niet met de -door hen denigrerend genoemde- aangaapreacties daarop.

Ergo, er komen alleen maar elkaar bevestigende onzekeren in een Lady's Only gym.

Ik protesteer!! Earthquake!!
Je gaat me toch niet echt vertellen dat die maatjes 140-240-390 zich echt publiekelijk in een string gaan hijsen?
Zal 'n beste string zijn zeg, daar ken je de Van Brienenoordbrug mee spannen.
Daar ken je Jules Verne zodanig mee katapulteren dat ie wel meer dan 80 dagen in kosmische sferen verblijft.
Brrr..in ene nestelen zich beelden van The Blob op me netvlies.
The Revenge of the Rimpelator...

~Panthera~
27-01-05, 22:42
Geplaatst door Orakel
Wat een geleuter. Sorrie hoor, maar waarom dragen die meiden dan niet gewoon een joggingsbroek in de gym?
Begrijp me goed, ik rechtvaardig niks en ze moeten het helemaal zelf weten, maar je weet dat er van die bundels testosteron rondlopen in die sportschool.
Dan moet je niet klagen als je je in een strakke lipleesbroek hijst, je je zover voorover buigt dat voor de konijnen d'r uit floepen, achter de bever vriendelijk van zich af grijnst en vervolgens klagen over het aangegaapt worden.
D'r zijn d'r bij die bukken zich zo demonstratief voorover dat ik ook wel es denk: hey , d'r staat vandaag es geen file voor de Coentunnel.

OMG ! Erg grafisch ! :lol:

xulia
28-01-05, 00:10
Geplaatst door Orakel
Ik protesteer!! Earthquake!!
Je gaat me toch niet echt vertellen dat die maatjes 140-240-390 zich echt publiekelijk in een string gaan hijsen?
Zal 'n beste string zijn zeg, daar ken je de Van Brienenoordbrug mee spannen.
Daar ken je Jules Verne zodanig mee katapulteren dat ie wel meer dan 80 dagen in kosmische sferen verblijft.
Brrr..in ene nestelen zich beelden van The Blob op me netvlies.
The Revenge of the Rimpelator...

:haha: :haha:

Jawel hoor, doen ze wel.
En doen ze het niet, dan zitten die casual joggingbroek en dito casual T-shirt, gratis gekregen bij de wervingsactie van "Lady's Only" met daaronder luchtig goedkoop kwaliteits T-shirt "Crew member, ziekenhuis Tietjenkerkstradeel" nog steeds als een te strak pakje. Inclusief de foute turnpantoffels (met loeistrak wreefelastiekje).

Goodnight
28-01-05, 07:35
In Amsterdam heb je voor zover ik weet 2 clubs voor vrouwen alleen.
Van de een weet ik de naam niet meer,maar de ander heet Studio 21 en is alleen voor vrouwen.

Toen ik pas begon met trainen durfde ik niet naar een gemengde sportschool te gaan.Ik trainde dus bij studio 21.

Toen ik dat aan mijn rij-instructeur ( die me regelmatig daar moest afzetten of ophalen) vertelde lag hij eerst een 15 minuten te rollen van het lachen en vroeg vervolgens waarom ik niet naar een gemengde sportschool wilde gaan.
Ik vertelde dat ik het niet leuk vond om aangestaard te worden door al die vreselijke mannen.
Hij wees mij er fijntjes op dat een gemengde sportschool ook vrouwen aantrekt die op hetzelfde geslacht vallen.Dus dat ik ook daar het risico loop aangestaard te worden...zeker onder de douche.
Ik voelde me daarna superongemakkelijk als ik naar de 'veillige' man-vrije-douche en sauna ging....... :mad:

wytze
28-01-05, 15:13
quote Goodnight:
Ik vertelde dat ik het niet leuk vond om aangestaard te worden door al die vreselijke mannen.
Hij wees mij er fijntjes op dat een gemengde sportschool ook vrouwen aantrekt die op hetzelfde geslacht vallen.Dus dat ik ook daar het risico loop aangestaard te worden...zeker onder de douche.
Ik voelde me daarna superongemakkelijk als ik naar de 'veillige' man-vrije-douche en sauna ging.......


:giechel:

Tsja, het blijft problematisch. Daarom ga ik nooit naar die men only fitnesscentra.

xulia
29-01-05, 12:28
:haha: