PDA

Bekijk Volledige Versie : Neverland in Wilder's Limburg



Cohen
27-01-05, 14:12
Seks met jongeren in Limburgs Neverland

Bron: De Limburger
Gepubliceerd: donderdag 27 januari 2005 @ 13:38

De 57-jarige C. uit het Limburgse Hengelsom heeft dinsdag voor de rechtbank in Roermond toegegeven ontucht te hebben gepleegd met minderjarigen. De man misbruikte de kinderen in zijn woning, die hij had omgetoverd in een soort Neverland. De man is al twee keer eerder veroordeeld wegens ontucht en stond ook al eens terecht in Duitsland.

Officier van justitie P. van Hilten noemde de woning van C. al het Limburgse Neverland. Hiermee doelde hij op het landgoed van Michael Jackson, die binnenkort eveneens terecht staat voor kindermisbruik. Tot vorig jaar mei had de woning een fitnessruimte, sauna en zonnebanken. Een biljartkamer en een televisiekamer met een levensgrote flatscreen-tv, spelcomputer en grote banken. De kamer werd ook wel de 'blowkamer' genoemd. In de kelder stonden zoveel levensmiddelen dat het op een kleine supermarkt leek en in de tuin stonden een trampoline, scooters en quads (motoren op vier wielen). Waarschijnlijk waren dit allemaal lokmiddelen voor jongeren.

Wekelijks waren er verschillende jongens en meisjes, vooral afkomstig uit Duitsland, die hun weekeinde doorbrachten in de woning van de verdachte. C. of zijn compagnon haalde de kinderen op en bracht ze weer thuis. Af en toe kwamen ze zelfs op eigen houtje met de trein. C. stelde slechts één eis aan de bezoekers: ze moesten minimaal zestien jaar oud zijn.

Seks
Uit verklaringen van verschillende jongeren en C. zelf blijkt dat de bezoekers van alle faciliteiten gebruik mochten maken en ze goed te eten kregen. Ook voorzag de Hengelsommer ze zo nu en dan van wiet. Een ander belangrijk onderdeel van de dag was seks. Overal in de woning hadden de jongeren seks met elkaar. Soms waren er zelfs orgieën. "Ik werd de eerste keer dat ik seks had in de woning van C. helemaal sufgeneukt door vijf jongens", verklaarde een meisje tegenover de politie.

De Hengelsommer keek regelmatig toe als de jongeren seks hadden. Ook deed hij zelf mee aan de sekspartijen. Vooral met de jongens had hij regelmatig seks, erkende C. "Maar één ding. Het gebeurde allemaal puur vrijwillig. Vrijheid, blijheid. Ik heb niemand gedwongen."

Inval
C. werd al langere tijd in de gaten gehouden door de politie en marechaussee. Telefoongesprekken werden afgeluisterd en er werd met camera's bij het huis gepost. In mei 2004 deed de politie een inval, na een aantal telefoongesprekken met de Duitse medeverdachte B. Hieruit werd duidelijk dat B. een nieuwe groep 'mooie jongens' zou meenemen naar het huis van C.

De zitting werd afgelopen dinsdag geschorst. Op 15 februari wordt de zaak voortgezet en zal de strafeis bekend worden.

Bofko
27-01-05, 14:44
Don't Stop Till You Get Enough
Beat It
Thriller
Bad
The Way You Make Me Feel
Man In The Mirror
Smooth Criminal
Dirty Diana
Black Or White
You Are Not Alone
Blood On The Dancefloor