PDA

Bekijk Volledige Versie : Honderd doden in bombardement in Darfur



Spoetnik
27-01-05, 17:45
Hundred killed in Darfur air raid

Some 100 people have been killed in an air raid on a village in Sudan's Darfur region, say African Union troops monitoring a ceasefire.

The Sudanese air force had been accused by aid agencies of bombing villages in violation of the agreement.

Earlier, a United Nations official said Hamada village in North Darfur had been "completely flattened".

Some 70,000 people have died and more than 1.5m fled their homes in the two-year conflict.

African Union spokesman Adam Thiam said that according to monitors on the ground, an attack did take place on Wednesday night, hinting strongly that the bombing was carried out by government planes.

The bombing was on the border between North and South Darfur, where the government has accused rebels of mounting recent attacks and is believed to have been around the village of Shangil Tobaya, 65km south of El-Fasher.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/africa/4211595.stm

Zal er nu dan wel worden ingegrepen?

GroteWolf
27-01-05, 17:54
Moslimbroeders waar geen Moslim wat om geeft. Omdat ze zwart zijn?

Spoetnik
27-01-05, 19:54
Geplaatst door GroteWolf
Moslimbroeders waar geen Moslim wat om geeft. Omdat ze zwart zijn?

Gelukkig voor de mensheid ben jij gevrijwaard van vooroordelen :rolleyes:

Zei ik een half jaar geleden al niet, dat niemand zou gaan ingrijpen in de Sudan?

Voorlopig heb ik gelijk.

observer
27-01-05, 20:59
Geplaatst door Spoetnik
Gelukkig voor de mensheid ben jij gevrijwaard van vooroordelen :rolleyes:

Zei ik een half jaar geleden al niet, dat niemand zou gaan ingrijpen in de Sudan?

Voorlopig heb ik gelijk. sudan heeft het vuurtje al opgestookt als "wij"het doen zijn we kruisvaarders en vallen we weer een arabisch land aan

dus waarom doen egypte ed bijvoorbeeld niets
?

Spoetnik
27-01-05, 21:14
Geplaatst door observer
sudan heeft het vuurtje al opgestookt als "wij"het doen zijn we kruisvaarders en vallen we weer een arabisch land aan

Sja de Iraq Hoax heeft de motieven van democratische landen geen goed gedaan. Dat zei ik ook al 2 jaar geleden, maar toen was jij te bang voor Saddam om te luisteren.



dus waarom doen egypte ed bijvoorbeeld niets
?

Misschien dat hij bang is dat het de 1,5 miljard steun uit Washington verliest.

nl-x
27-01-05, 21:48
Geplaatst door GroteWolf
Moslimbroeders waar geen Moslim wat om geeft. Omdat ze zwart zijn?
Moslimbroeders waar geen niet-Moslim wat om geeft. Omdat ze geen olie hebben?