PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen Kritiek spreekt: "Irak" Wat word de volgende leugen?



GeenKritiek
27-01-05, 19:04
Dit bericht is een rechtstreekse oproep aan "sommigen".

Sommigen op het forum riepen vorig jaar hardop dat er nooit verkiezingen zouden komen in Januari 2005. Dat het een leugen was van de Amerikanen. Nu de verkiezingen langzaam toch wel zeer dichtbij komen roepen deze lieden iets anders. Namelijk dat de Iraki's niets te kiezen hebben. Overtuigd zijn ze, dat elk deelnemend lid van de meer 700 kandidaten allemaal omgetoverde Amerikanen zijn, dus ook de kandidaat die Al Sadr steunt. Ondertussen hebben de terroristen, ook wel "vrijheidsstrijders" genoemd door diezelfde "sommigen", een zeer uitgesproken mening over de verkiezingen, namelijk dat niemand moet stemmen, en als je toch stemt, sterf je.

Daar zit jij dan als een van die "sommigen" achter je pc te schreeuwen dat er geen waardevolle kandidaten tussen die 700 kandidaten zitten.

Dat begint toch een moeilijk argument te worden. Wat heb jij gestemd tijdens de laatste verkiezingen? Marijnissen? Wouter Bos? Ben jij ervan overtuigd dat er tussen die 700+ irakese kandidaten misschien niet 1tje bij zit die net zo goed is, of misschien bijna net zo goed is als de kandidaat waar jij tijdens de laatste verkiezingen op gestemd heb? "Nee natuurlijk niet", zeg je dan hardop, "allemaal amerikanen".

En als over een paar dagen de verkiezingen dan eindelijk beginnen zullen miljoenen irakesen toch anders denken, dan jij achter je luie bureaustoel. Zij zullen de dood trotseren, door naar stemlokalen te gaan waar aanslagen gepleegd worden en daar toch hun stem uit te brengen op een kandidaat waar ze om 1 of andere reden in geloven. Bijvoorbeeld omdat ie wijze dingen zei op tv, zoals Wouter Bos dat ook wel eens doet.

Terwijl zondag de Irakees massaal zijn moed zal laten zien (want ik geloof namelijk WEL in de "Irakees") komt voor die "sommigen" alweer de volgende klap. Ze zijn daadwerkelijk gaan stemmen. Met miljoenen. Ik zeg het je nu al vast dan kun je je er op voorbereiden....
....met een meerderheid.

Wat worden dan je volgende leugens? Het is al voorspelbaar geworden, is het niet? De verkiezingen zijn gefraudeerd. Niet alle stemmen zijn geteld. De arme Sunni's die al die jaren de Shiieten als prinsen behandeld hebben. De nieuwe president die ook een tiran is. En bla, en bla en bla. Jij hebt de feiten ongetwijfeld op een rijtje, vanachter je luie stoel, terwijl zondag irakesen hun leven riskeren door naar stemhokjes te gaan. Als zondag een meerderheid van de Iraki's stemt, en ik geloof dat dat gaat gebeuren, word irak een democratie. Een unicum, en mijn hart verwarmt met hoop als ik er al aan denk. Aan de andere kant ben ik zeer bang, sterker, ik weet al dat er zondag ook verschrikkelijk veel bloed zal vloeien bij stemhokjes. Het word een hele mooie dag en trieste dag tegelijk, dat is zeker.

Maar JIJ, een van de "sommigen", zal de moed van de irakees die WEL stemt niet zien. Verraders zijn het, en als het er miljoenen worden zijn het miljoenen verraders, of het zijn "special effects" van amerikaanse televisiemaatschappijen. Jullie zullen vanachter de luie stoel al weer aan het filosopheren zijn. Bijvoorbeeld over hoe de grondwet die in het voorjaar komt en die "checks and balances" zal gaan toevoegen zoals die nooit in de arabische wereld zijn getoont, er nooit zal komen. Of een grote fraude is. Of iets dergelijks. "Jullie" zullen ongetwijfeld wel zaken vinden die niet in orde zijn. Voor jullie is het allemaal een neergaande spiraal. Jullie hadden liever Saddam nog? Jullie hadden liever een dicatuur, zoals zo velen andere arabische landen nog hebben? Waarom eigelijk? Wat bezielt jullie?

Misschien is zondag een goed moment om wakker te worden. Te zien hoe je eigelijk al die tijd je eigen leugens in stand hebt gehouden. Maar misschien ook niet. Misschien ga je door, met je "strijd". En blijf je die lieden die hun landgenoten opblazen die wel willen stemmen, net zoals jij dat ook kan hier, misschien blijf je die wel "vrijheidsstrijders" noemen.

Vertel me eens, wat JIJ denkt.

PS: Met sommigen word niet specefiek arabieren, berbers, marrokanen of moslims bedoelt. Sommigen, vind men in alle culturen en alle vormen. Zo zijn er ook enorm veel "sommigen" onder de Nederlanders. Veelste veel, misschien wel een meerderheid. Maar ook elders zijn sommigen, er zijn zelfs enorm veel Amerikaanse "sommigen". Maar die Amerikaanse "sommigen" zijn dan weer de goede Amerikanen, in tegenstelling tot de ""Amerikanen" die op de Irakese kieslijst staan, volg je het nog? Je eigen leugen?



Kritiek SVP.

GeenKritiek
28-01-05, 10:36
Niemand?

akram
28-01-05, 11:19
'Fox is propagandakanaal voor Bush'
Uitgegeven op 27 januari 2005 om 18:10 uur

Mediatycoon Ted Turner heeft het mediabedrijf Fox een propagandakanaal voor de regering-Bush genoemd. Hij vergeleek de populariteit van het Amerikaanse Fox News Channel met de opkomst van Adolf Hitler in de jaren dertig in Duitsland. De oprichter van CNN deed zijn uitspraken dinsdag tijdens een toespraak voor Amerikaanse televisieproducenten.


Hij merkt op dat de 'propaganda' voor Bush door Fox legaal is, maar dat de democratie wordt 'bedreigd als het nieuws het zwijgen wordt opgelegd'. Turner viel in zijn speech ook andere grote bedrijven aan wegens hun vermeende gebrek aan kritiek ten opzichte van het Witte Huis.

Een woordvoerder van Fox News in New York begrijpt de kritiek van Turner. "Ted is begrijpelijkerwijs bitter met het verlies van kijkcijfers, zijn televisienetwerk en nu ook zijn verstand. We wensen hem het beste."

De 66-jarige Turner trad in 2003 af als vice-voorzitter van AOL Time Warner. Tot dat bedrijf behoren zenders als CNN, TCM en Cartoon Network.

Simon
28-01-05, 11:29
Toch ligt het volgens mij iets ingewikkelder. Uiteraard is er ook sprake van een machtsstrijd tussen sunnieten en sjiieten waarbij de eersten hun machtsbasis niet willen opgeven. Daarnaast geloof ik dat er ook wel mensen tegen de amerikanen vechten die ze aanvankelijk als bevrijders begroet hebben. Het is een complexe situatie waarin je alleen maar kan hopen dat de democratie op termijn een echte iraakse democratie wordt en niet een democratie op voorwaarden van de amerikanen. Daarnaast hop ik dat alle buitenlandse inmenging daar zo snel mogelijk verdwijnt. Niet alleen de westerse maar ook de inmenging van Iran en van radicale islamitische groeperingen.

contradictio
28-01-05, 11:36
Geplaatst door GeenKritiek
Dit bericht is een rechtstreekse oproep aan "sommigen".

Sommigen op het forum riepen vorig jaar hardop dat er nooit verkiezingen zouden komen in Januari 2005. Dat het een leugen was van de Amerikanen. Nu de verkiezingen langzaam toch wel zeer dichtbij komen roepen deze lieden iets anders. Namelijk dat de Iraki's niets te kiezen hebben. Overtuigd zijn ze, dat elk deelnemend lid van de meer 700 kandidaten allemaal omgetoverde Amerikanen zijn, dus ook de kandidaat die Al Sadr steunt. Ondertussen hebben de terroristen, ook wel "vrijheidsstrijders" genoemd door diezelfde "sommigen", een zeer uitgesproken mening over de verkiezingen, namelijk dat niemand moet stemmen, en als je toch stemt, sterf je.

Daar zit jij dan als een van die "sommigen" achter je pc te schreeuwen dat er geen waardevolle kandidaten tussen die 700 kandidaten zitten.

Dat begint toch een moeilijk argument te worden. Wat heb jij gestemd tijdens de laatste verkiezingen? Marijnissen? Wouter Bos? Ben jij ervan overtuigd dat er tussen die 700+ irakese kandidaten misschien niet 1tje bij zit die net zo goed is, of misschien bijna net zo goed is als de kandidaat waar jij tijdens de laatste verkiezingen op gestemd heb? "Nee natuurlijk niet", zeg je dan hardop, "allemaal amerikanen".

En als over een paar dagen de verkiezingen dan eindelijk beginnen zullen miljoenen irakesen toch anders denken, dan jij achter je luie bureaustoel. Zij zullen de dood trotseren, door naar stemlokalen te gaan waar aanslagen gepleegd worden en daar toch hun stem uit te brengen op een kandidaat waar ze om 1 of andere reden in geloven. Bijvoorbeeld omdat ie wijze dingen zei op tv, zoals Wouter Bos dat ook wel eens doet.

Terwijl zondag de Irakees massaal zijn moed zal laten zien (want ik geloof namelijk WEL in de "Irakees") komt voor die "sommigen" alweer de volgende klap. Ze zijn daadwerkelijk gaan stemmen. Met miljoenen. Ik zeg het je nu al vast dan kun je je er op voorbereiden....
....met een meerderheid.

Wat worden dan je volgende leugens? Het is al voorspelbaar geworden, is het niet? De verkiezingen zijn gefraudeerd. Niet alle stemmen zijn geteld. De arme Sunni's die al die jaren de Shiieten als prinsen behandeld hebben. De nieuwe president die ook een tiran is. En bla, en bla en bla. Jij hebt de feiten ongetwijfeld op een rijtje, vanachter je luie stoel, terwijl zondag irakesen hun leven riskeren door naar stemhokjes te gaan. Als zondag een meerderheid van de Iraki's stemt, en ik geloof dat dat gaat gebeuren, word irak een democratie. Een unicum, en mijn hart verwarmt met hoop als ik er al aan denk. Aan de andere kant ben ik zeer bang, sterker, ik weet al dat er zondag ook verschrikkelijk veel bloed zal vloeien bij stemhokjes. Het word een hele mooie dag en trieste dag tegelijk, dat is zeker.

Maar JIJ, een van de "sommigen", zal de moed van de irakees die WEL stemt niet zien. Verraders zijn het, en als het er miljoenen worden zijn het miljoenen verraders, of het zijn "special effects" van amerikaanse televisiemaatschappijen. Jullie zullen vanachter de luie stoel al weer aan het filosopheren zijn. Bijvoorbeeld over hoe de grondwet die in het voorjaar komt en die "checks and balances" zal gaan toevoegen zoals die nooit in de arabische wereld zijn getoont, er nooit zal komen. Of een grote fraude is. Of iets dergelijks. "Jullie" zullen ongetwijfeld wel zaken vinden die niet in orde zijn. Voor jullie is het allemaal een neergaande spiraal. Jullie hadden liever Saddam nog? Jullie hadden liever een dicatuur, zoals zo velen andere arabische landen nog hebben? Waarom eigelijk? Wat bezielt jullie?

Misschien is zondag een goed moment om wakker te worden. Te zien hoe je eigelijk al die tijd je eigen leugens in stand hebt gehouden. Maar misschien ook niet. Misschien ga je door, met je "strijd". En blijf je die lieden die hun landgenoten opblazen die wel willen stemmen, net zoals jij dat ook kan hier, misschien blijf je die wel "vrijheidsstrijders" noemen.

Vertel me eens, wat JIJ denkt.

PS: Met sommigen word niet specefiek arabieren, berbers, marrokanen of moslims bedoelt. Sommigen, vind men in alle culturen en alle vormen. Zo zijn er ook enorm veel "sommigen" onder de Nederlanders. Veelste veel, misschien wel een meerderheid. Maar ook elders zijn sommigen, er zijn zelfs enorm veel Amerikaanse "sommigen". Maar die Amerikaanse "sommigen" zijn dan weer de goede Amerikanen, in tegenstelling tot de ""Amerikanen" die op de Irakese kieslijst staan, volg je het nog? Je eigen leugen?



Kritiek SVP.

wat ik vind?? wat zou dat er toe moeten doen? ik ben geen Irakees.. Ik hoop wel voor het volk dat de verkiezingen eerlijk zullen zijn en dat ze niet gehinderd worden om te stemmen en ik VIND wel dat de Amerikanen daar maar op moeten toezien, zij hebben de ellende daar aangewakkerd..

GeenKritiek
28-01-05, 14:28
Volgens de Amerikanen en de Irakese tijdelijke regering kan iedereen zondag in HEEL irak (dus ook fallelujah) stemmen. Stemmers uit 3 soennitische provincies hebben bovendien als extra recht erbij gekregen dat ze overal in irak mogen stemmen, dus als ze het in hun dorp te gevaarlijk vinden kunnen ze naar een rustige provincie afreizen om zondag daar hun stem uit te brengen. Er is dus geen excuus.

Wat er uiteraard wel gaat gebeuren is dat de shiieten een grote meerderheid gaan winnen (omdat er meer shiieten zijn). Echter, dat betekend niet dat de shiieten meteen kunnen beginnen met het onderdrukken van de soenietten. Wat is namelijk het geval, de grondwet, die in het voorjaar aangenomen moet worden en die door de gekozen regering gemaakt moet worden kan geweigerd worden als er 3 provincies zijn die het er niet mee eens zijn. Toevallig zijn er in irak 3 provincies met een overgrote soeniettische meerderheid. De Soenietten kunnen dus de grondwet vetoen en dan zullen er opnieuw verkiezingen gehouden moeten worden.

Dit betekent dat straks de sjiietische overwinnaar weldegelijk rekening zal moeten houden met de soennietten als hij langer dan een halfjaar aan de macht wil blijven.

GeenKritiek
28-01-05, 18:53
Geplaatst door contradictio
wat ik vind?? wat zou dat er toe moeten doen? ik ben geen Irakees.. Ik hoop wel voor het volk dat de verkiezingen eerlijk zullen zijn en dat ze niet gehinderd worden om te stemmen en ik VIND wel dat de Amerikanen daar maar op moeten toezien, zij hebben de ellende daar aangewakkerd..

Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat Saddam Hoessein en zijn bende fascistische baathisten de ellende daar aangewakkerd hebben, al ver voordat de amerikanen kwamen. Ik zie ook, dat de problemen die er nu nog steeds zijn veroorzaakt worden door precies die zelfde fascisten, aangevuld met "nogal verdachte toeristen" uit buurlanden.

DEMOcraat
28-01-05, 21:18
Geplaatst door GeenKritiek
Niemand?
dat er nog geen 20% van de amerikaanse irakeezen zich hebben laten inschrijven voor de aanstaande verkiezing zegt genoeg hoe ze over die zogenaamde verkiezing denken..

DEMOcraat
28-01-05, 21:20
Geplaatst door GeenKritiek
Volgens de Amerikanen en de Irakese tijdelijke regering kan iedereen zondag in HEEL irak (dus ook fallelujah) stemmen.
wat een onzin heb je gisteren canvas zeker niet gezien...hoe kan iemand stemmen als hij geen stembiljet heeft gehad.

GeenKritiek
28-01-05, 21:59
Hoeveel marrokanen in Nederland stemmen er voor marrokaanse parlements verkiezingen? Irakezen in Amerika leven in een andere situatie dan Irakezen in irak.

DEMOcraat
28-01-05, 22:12
Geplaatst door GeenKritiek
Hoeveel marrokanen in Nederland stemmen er voor marrokaanse parlements verkiezingen?

net zoveel als het aantal leberated algerijnen..


[i] Irakezen in Amerika leven in een andere situatie dan Irakezen in irak. [/B]
ik vind die stelling van je argumentloos.juist omdat ze in een democratische land wonen zouden ze als eerste gaan stemmen maar omdat ze kennelijk weten wat die verkiezing inhoud wil men niet aan die propaganda meedoen.

en hoe zit het met falujah waarom hebben ze geen stembiljeten gekregen..

GeenKritiek
30-01-05, 14:14
In fallelujah konden ze vandaag ook stemmen. Desalniettemin zullen leden van de Nederlandse fanclub voor "vrijheidsstrijders" blijven krijsen omdat in de soenniettische regio de opkomst laag was.
Dit kan natuurlijk zijn omdat de meeste Soennietten ervoor verkozen om ruim voor vandaag af te rijzen naar een rustig "Shiietisch" gebied om te stemmen zonder meteen afgeslacht te worden. Dat is ook zo iets, vele in de soennitsche driehoek zullen te bang zijn om te stemmen.

Maar toch stemmen er miljoenen vandaag. En ook vrouwen. Maar dat zullen "sommigen" niet zien, en diezelfde "sommigen" zien ook niet dat vrouwen die stemmen in het midden oosten een unicum is, iets wat zelfs niet in de "modernere" golfstaatjes mogelijk is. Maar ja, voor die "sommigen" zijn vrouwen natuurlijk helemaal niets waard, in ieder geval minder dan een stoere mannelijke Soenniet.

Toch zullen die "sommigen" vanaf vandaag weer hard krijsen dat de verkiezingen een fraude zijn, het feit dat sommigen "soennieten" niet hebben gestemd zal voor hun aanleiding zijn. En al die landen waar vrouwen niet mogen stemmen of waar zelfs geen verkiezingen plaatsvinden zullen "sommigen" zich niet over druk maken, zij zullen de ultralinkse haat media afstropen op zoek naar elk negatief berichtje om de verkiezingen in Irak verbaal te ontkrachten.

Uiteraard zal het niet in hun bolletjes door dringen dat iraki's, of ze nu wilden of niet, vandaag hebben kunnen stemmen. Ook zal het niet doorgedrongen zijn dat ook VROUWEN in irak hebben kunnen stemmen, ietswat in al haar buurlanden met uitzondering van Turkije niet kan. Maar ja, vrouwen zijn toch zeker niet zoveel waard als fiere mannelijke zelfmoordenaars, in de ogen van diezelfde sommigen.

72% van de Iraki's heeft vandaag gestemd. Een meerderheid dus. De regering die er nu komt zal zeker gehaat en niet vertrouwd worden door "sommigen" die veel meer vertrouwen hadden in SADDAM HUSSEIN.

DEMOcraat zei:"bla bla bla fallelujah bla bla boycot bla"

Vrouwen kunnen in Irak stemmen vandaag Democraat, waarom ga je je niet eens zorgen maken om saudische verkiezingen of de kuwaitse verkiezingen waar de helft van de populatie zijn stem niet mag uitbrengen. Of ben jij het type democraat wat vrouwen als minder dan varkens beschouwd? Met geen rechten?

DEMOcraat
30-01-05, 17:37
Geplaatst door GeenKritiek [/i]


72% van de Iraki's heeft vandaag gestemd. Een meerderheid dus. De regering die er nu komt zal zeker gehaat en niet vertrouwd worden door "sommigen" die veel meer vertrouwen hadden in SADDAM HUSSEIN. [/QUOTE]

sinds wanneer is 2/3 van de GEREGISTREERDE KIEZERS 72% aan die bronnen van je kan ik alleen opmaken dat je niet geintreseerd bent over de irakezen maar alleen over de amerikkaanen..FOX CHANNEL...


[i]DEMOcraat zei:"bla bla bla fallelujah bla bla boycot bla"[/B]
zoals je NIET WIL weeten zijn bijna alle inwoners van falujah ondergebracht in campen en hun huizen vernielt IN NAAM VAN LEBERATED DEMOCRATIE en bij die campen was geen stembus te zien en in falujah zelf is het door die amerikkaanen niet veilige om te gaan stemmen.


[i]Vrouwen kunnen in Irak stemmen vandaag Democraat, waarom ga je je niet eens zorgen maken om saudische verkiezingen of de kuwaitse verkiezingen waar de helft van de populatie zijn stem niet mag uitbrengen. Of ben jij het type democraat wat vrouwen als minder dan varkens beschouwd? Met geen rechten? [/B]
in marokko mogen de vrouwen ook stemmen is dat ook dankzij de AMERIKKAANEN denk ik niet waar heb je het over..
juist ja waarom nemen die amerikkaanen van je geen maatregelen om vrouwen in SA en kuwait te laten stemmen als dat volgens jou niet het geval is of willen de amerikkaanen alleen maar marionetten aan hun zijde de bovolking intresseert hun niet net zo min als de iraakse bevolking getuigt hun wreede bezetting...
EN DAT NOEM JIJ DEMOCRATISCHE VERKIEZING