PDA

Bekijk Volledige Versie : Fox is propagandakanaal voor Bush



akram
28-01-05, 09:33
'Fox is propagandakanaal voor Bush'
Uitgegeven op 27 januari 2005 om 18:10 uur

Mediatycoon Ted Turner heeft het mediabedrijf Fox een propagandakanaal voor de regering-Bush genoemd. Hij vergeleek de populariteit van het Amerikaanse Fox News Channel met de opkomst van Adolf Hitler in de jaren dertig in Duitsland. De oprichter van CNN deed zijn uitspraken dinsdag tijdens een toespraak voor Amerikaanse televisieproducenten.


Hij merkt op dat de 'propaganda' voor Bush door Fox legaal is, maar dat de democratie wordt 'bedreigd als het nieuws het zwijgen wordt opgelegd'. Turner viel in zijn speech ook andere grote bedrijven aan wegens hun vermeende gebrek aan kritiek ten opzichte van het Witte Huis.

Een woordvoerder van Fox News in New York begrijpt de kritiek van Turner. "Ted is begrijpelijkerwijs bitter met het verlies van kijkcijfers, zijn televisienetwerk en nu ook zijn verstand. We wensen hem het beste."

De 66-jarige Turner trad in 2003 af als vice-voorzitter van AOL Time Warner. Tot dat bedrijf behoren zenders als CNN, TCM en Cartoon Network.

Wide-O
28-01-05, 09:38
Ik zag een tijdje geleden een fragment van Fox.

Een jongen wiens vader was gesneuveld in Iraq legde uit dat hij zijn vader erg miste, maar zelf niet achter de invasie kon staan. Waarop de interviewer die jongen verrot begon te schelden en zelfs te dreigen met fysiek geweld. De zoon werd afgevoerd om verder onheil te voorkomen.

Zelden zo'n akelig stukje televisie gezien.

~Panthera~
28-01-05, 10:28
Geplaatst door Wide-O
Ik zag een tijdje geleden een fragment van Fox.

Een jongen wiens vader was gesneuveld in Iraq legde uit dat hij zijn vader erg miste, maar zelf niet achter de invasie kon staan. Waarop de interviewer die jongen verrot begon te schelden en zelfs te dreigen met fysiek geweld. De zoon werd afgevoerd om verder onheil te voorkomen.

Zelden zo'n akelig stukje televisie gezien.


Vrije meningsuiting hadden ze toch in de VS ? :rolleyes:

GeenKritiek
28-01-05, 14:17
Foxnieuws is het enige gebalanceerde nieuwsstation in de wereld dat zich niet laat meesleuren in anti-westerse haat. Ik kom tot die conlcusie niet door het lezen van meningen erover maar omdat ik het zelf kijk (het is een kanaal op de digitale kabel, als straks heel nederland digitaal gaat, kan ook heel nederland fox ontvangen). Ik heb nog nooit zulke goede journalistiek gezien, en ik zal je uitleggen waarom. Foxnieuws, is inderdaad partijdig, is inderdaad rechts, maar...het grote verschil tussen fox en al die andere media is dat fox tenminste eerlijk is, dat wil zeggen, dat ze bij fox aangeven dat het om hun mening gaat. De gouden regel van Fox nieuws is de regel: "We here at Fox News believe...". Kijk maar eens naar de filmpjes of Fox, die regel word regelmatig gebruikt. Wat is daar nu zo speciaal aan? Wat er speciaal aan is, is dat de reporters aangeven dat er een mening komt, en dat is iets wat NERGENS anders gedaan word. Als je CNN, BBC of zelfs nederlandse nieuws en actualiteiten programma's bekijkt, zie je dat ze dit nooit doen. Betekent dat dat ze geen mening hebben, al die kanalen? Natuurlijk niet, maar dat is het grote verschil, de communistische kanalen zoals CNN en vooral BBC hebben een zeer uitgebreide westers hatende propaganda, maar verbloemen werkelijk elke mening als feit. Of ze zeggen dingen als "analysts believe" om hun meningen te verbloemen. Fox eerlijkheid en oprechte journalistiek is vergeleken bij de oude media een opluchting en een revolutie (en een die ook naar nederland komt, let maar op, binnen 5 jaar is er ook een nederlandse zender die fox strategie heeft).

Tegenstanders van Fox hebben meestal nog nooit iets gezien van Fox, en als ze dan iets gezien hebben zijn het stukjes die geknipt zijn door andere tegenstanders van Fox. Natuurlijk maakt Fox ook wel eens fouten, natuurlijk zijn er wel eens uitgleiders. Het stomme is dat elke tegenstander precies dezelfde uitgleider aanhaalt als het bewijs dat Fox niet moraal zou zijn, of slecht zou zijn. Als je op die manier de communistische media zou analyseren zou je net zoveel, en waarschijnlijk veel meer uitgleiders vinden. Dat doet echter niemand, omdat Fox kijkers zoals mij dit kinderachtige gekissebis om wat uitgleiders beneden hun niveau vinden.

Ondertussen raad ik iedereen aan om zelf naar fox te kijken. Ofwel een digitaal kabel abbonement voor het hele kanaal, of bekijk de losse clips op hun website. Het is eerlijke televisie met een mening, maar in tegenstelling tot al die andere ratten van de media doen ze niet hun best om hun mening te verbergen als feit.

WWW.FOXNEWS.COM

PS: De olifant staat symbool voor de republikeinen, de ezel voor de democraten.

Wide-O
28-01-05, 17:56
Natuurlijk niet, maar dat is het grote verschil, de communistische kanalen zoals CNN en vooral BBC hebben een zeer uitgebreide westers hatende propaganda, maar verbloemen werkelijk elke mening als feit


Dit moet satire zijn. :vingers: Ik was er bijna ingetrapt :o

Max Stirner
28-01-05, 18:08
FOX was toch de zender die wist te melden dat alle NL`ers cokesnuivende, hoerenlopende kindermoordenaars zijn?

Lijkt me best een verrijking voor de kabel ........ :usa:

Kuijk
28-01-05, 18:31
Geplaatst door GeenKritiek
Tegenstanders van Fox hebben meestal nog nooit iets gezien van Fox, en als ze dan iets gezien hebben zijn het stukjes die geknipt zijn door andere tegenstanders van Fox.

Zijn de Simpsons ook van FOX? Die zijn grappig, de Simpsons.

Wide-O
28-01-05, 18:39
Als het maar verkoopt: http://www.ananova.com/entertainment/story/sm_51432.html

Max, is dat niet zo dan ??? :fplet: ;)

GeenKritiek
28-01-05, 18:48
Geplaatst door Kuijk
Zijn de Simpsons ook van FOX? Die zijn grappig, de Simpsons.

Ja, ook van Fox, alsmede ook de serie 24, married with children en natuurlijk allerlei andere zaken zoals fox kids, star wars, etc.

Spoetnik
28-01-05, 19:05
Geplaatst door GeenKritiek
Ja, ook van Fox, alsmede ook de serie 24, married with children en natuurlijk allerlei andere zaken zoals fox kids, star wars, etc.

Fox entertainment is inderdaad zeer goed, vandaar ook dat hun nieuwskanaal zo goed draait, hun nieuws is namelijk bedoeld als entertainment.

Fox nieuws etiquetten zijn zo erg dat ze 2 journalisten hebben ontslagen omdat ze de negatieve conclusies van een raport wilde brengen op het kanaal. Toen bleek dat dit niet goed zou zijn voor een van de sponsors werd dat raport niet vermeld. :)

Max Stirner
28-01-05, 20:39
Geplaatst door Wide-O
Als het maar verkoopt: http://www.ananova.com/entertainment/story/sm_51432.html

Max, is dat niet zo dan ??? :fplet: ;)




:roker: Dat van dat cokesnuiven en hoerenlopen klopt maar het vermoorden van kinderen laten we aan de Belgen over.........

Max Stirner
28-01-05, 20:40
Geplaatst door Max Stirner
:roker: Dat van dat cokesnuiven en hoerenlopen klopt maar het vermoorden van kinderen laten we aan de Belgen over.........

:jammer:

GeenKritiek
28-01-05, 21:53
Geplaatst door Spoetnik
Fox entertainment is inderdaad zeer goed, vandaar ook dat hun nieuwskanaal zo goed draait, hun nieuws is namelijk bedoeld als entertainment.

Fox nieuws etiquetten zijn zo erg dat ze 2 journalisten hebben ontslagen omdat ze de negatieve conclusies van een raport wilde brengen op het kanaal. Toen bleek dat dit niet goed zou zijn voor een van de sponsors werd dat raport niet vermeld. :)

En waar heb je die informatie van? Toch niet van "outfoxed" zeker? Die "documentaire" die gefinanciert word door de ultralinkse rakkers van moveon.org en enkele maanden voor de Amerikaanse verkiezingen uitgebracht werd?

Wide-O
28-01-05, 22:16
Geplaatst door Max Stirner
:roker: Dat van dat cokesnuiven en hoerenlopen klopt maar het vermoorden van kinderen laten we aan de Belgen over.........

Hebben "wij" een behoorlijke reputatie in te verdedigen ja...

Weet je wat wat mij schokte ooit ? Vader Marchal tegenkomen in real life, en merken dat hij heel veel minder eng was dan hij in de media overkwam. Gewoon een leraar die z'n werk deed met "andersvalide" kinderen. Normale mens toen. Of misschien wel iemand die bewondering verdiende. Moest ik wel FF over nadenken.

Wide-O
28-01-05, 22:19
Geplaatst door Max Stirner
:jammer:

Werd je nu boos op jezelf ? Niet doen. Geintje moet kunnen. Vraag blijft voor ons allen wat tegenwoordig nog een geintje is. Ik heb geen antwoord, dat moge duidelijk zijn.

Wide-O
28-01-05, 22:22
gefinanciert


Ik kan er niks aan doen, maar mijn theorie blijft: hoe meer dt fouten, hoe lager het IQ. Maal 100 schaamwaarde voor autochtonen.

Ga toch's naar school, kutje, en kom dan nog eens je rechtse gezeik/geziek debiteren.

Of probeer alt.aliens.abducted.

Spoetnik
28-01-05, 22:45
Geplaatst door GeenKritiek
En waar heb je die informatie van? Toch niet van "outfoxed" zeker? Die "documentaire" die gefinanciert word door de ultralinkse rakkers van moveon.org en enkele maanden voor de Amerikaanse verkiezingen uitgebracht werd?

Nope, daar heb ik die informatie niet van, wel van:

Two TV journalists have challenged the broadcast license renewal of WTVT Fox-13 asserting it deliberately broadcast false and distorted news reports.

Reporters Jane Akre and Steve Wilson filed the petition Monday against the Tampa station, a unit of Rupert Murdoch's Fox Television conglomerate.

The 98-page petition to deny the station's pending license renewal presents the Federal Communications Commission with support for the claim that the licensee is not operating in the public interest and "lacks the good character to do so."

(...)
That verdict was overturned in 2003 when an appellate court accepted Fox's defense that since it is not technically against any law, rule or regulation for a broadcaster to distort the news, the journalists were never entitled to employee protections as whistleblowers in the first place.
(...)
http://tampabay.bizjournals.com/tampabay/stories/2005/01/03/daily9.html?page=2

Kuijk
28-01-05, 23:12
Geplaatst door Wide-O
Ik kan er niks aan doen, maar mijn theorie blijft: hoe meer dt fouten, hoe lager het IQ. Maal 100 schaamwaarde voor autochtonen.

Ga toch's naar school, kutje, en kom dan nog eens je rechtse gezeik/geziek debiteren.

Of probeer alt.aliens.abducted.

Wel grappig. Bij ons in Nederland huldigen we het standpunt dat taalfouten, hoe Belgisch ook (normale mens=normale man of normaal persoon, desnoods normaal mens; Weet je wat wat mij schokte ooit ? = Weet je wat mij ooit schokte?, of Weet je wat mij schokte, ooit?) weliswaar erger zijn dan spelfouten, maar niet echt een reden om iemand uit te schelden, en over IQ weinig zeggen. School en IQ hebben helemaal niets met elkaar te maken, maar dat is weer een heel ander verhaal.

mark61
29-01-05, 02:24
Geplaatst door GeenKritiek
Foxnieuws is het enige gebalanceerde nieuwsstation in de wereld

Panthera, heb je nog een toepasselijke smily?

Kuijk
29-01-05, 02:27
Geplaatst door mark61
Panthera, heb je nog een toepasselijke smily?

Eentje die zich verslikt in hoongelach?

~Panthera~
29-01-05, 02:27
Geplaatst door mark61
Panthera, heb je nog een toepasselijke smily?
-----------

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c019.gif zoiets ?


Ga pitten, malloten !

mark61
29-01-05, 02:40
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c019.gif zoiets ?


Ga pitten, malloten !

Dank je.

Ja mama.

Leviathan
29-01-05, 06:49
Ik heb het grootste gedeelte van het jaar 2003 in de VS doorgebracht, en de twijfelachtige eer gehad om de invasie van Irak of FOX te kunnen zien..........

Ieder nieuwsbulletin begon met een animatie 2 adelaars die naar elkaar toe vlogen, veranderden in F-15's halverwege. en raketten afschoten op een doelwit.
Dan kwam er een tekst als 'defending our freedom' op je TV-scherm, en vervolgens kreeg je te horen dat er weer zoveel waren omgekomen.

Voor de gemiddelde Amerikaan, die echt niet zo geschoold is als de meeste mensen denken, is dit een even groot propagandamiddel als de bijeenkomsten in Neurenberg eind jaren '30. FOX NEWS een beetje rechts? Geert Wilders zou in de linkervleugel van de SP kunnen, als je hem zou vergelijken met Bill O'Reilly, de belangrijkste commentator van FOX. In zijn talkshows komt het regelmatig voor dat er een Democraat wordt uitgenodigd voor een debat, en dan zitten er 2 uiterst fascistische Republikeinen, waar hij mee moet discussieren. Doorgaans is de Democraat een gemeenteraadslid of iets dergelijks, terwijl de Republikeinen senatoren zijn, of hoge functionarissen uit het bedrijfsleven, en dus die Democraat 90% van de keren gigantisch de grond ingeboord wordt.

Op Amerikaanse basisscholen wordt er al op 5 jarige leeftijd verteld dat je trots moet zijn op je vlag, je land, en de eed op de vlag moet iedere ochtend op school worden afgelegd.
Vervolgens wordt er jaren door school en omgeving je ingestampt dat de Amerikaanse democratie, normen en waarden de mooiste, en best ontwikkkelde is van alles op de Aarde.
Overal hangen vlaggen, en aangezien 70-80% daar nog naar de kerk gaat, worden er vanaf jongs af aan ook termen ingestopt als 'God's own country' en 'God bless the US' Het superioriteitsgevoel van Amerikanen ten opzichte van de rest van de wereld is enorm, en tegelijkertijd niet gerechtvaardigd, want op scholen wordt er naar verhouding vrij weinig kennis opgedaan. In 2001 hield de National Geographic een onderzoek, en kwam tot de ontdekking dat meer kinderen van 15 in Zimbabwe konden aanwijzen waar Afghanistan ligt, dan dat Amerikaanse kinderen van 15 dat konden.

Als je deze feiten weet, wat denk je dan dat een uitzending van FOX doet op die groep van 65-70% die hierboven beschreven wordt van de Amerikaanse bevolking?

Wide-O
29-01-05, 07:54
Geplaatst door Kuijk
Wel grappig. Bij ons in Nederland huldigen we het standpunt dat taalfouten, hoe Belgisch ook (normale mens=normale man of normaal persoon, desnoods normaal mens; Weet je wat wat mij schokte ooit ? = Weet je wat mij ooit schokte?, of Weet je wat mij schokte, ooit?) weliswaar erger zijn dan spelfouten, maar niet echt een reden om iemand uit te schelden, en over IQ weinig zeggen. School en IQ hebben helemaal niets met elkaar te maken, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Die fouten, beste kerel, zijn in dit geval niet "Belgies" maar Vlaams. Ander idioom. Wat ik verder van het NL onderwijs vind op dit moment zal ik maar voor me houden. Wel aardig dat je er een België-Nederland verhaal van wilt maken. Beetje nationalistisch ingesteld ? Ik als ex-Nederlander wat minder, ben ik bang. :hihi:

Verder scheld ik omdat ik hem een hansworst vind. :fucyc: CNN communistisch; leren jullie dat ook op school ? :vreemd: Past dat in jouw beleving ? Zet dat al jouw puntjes op happy ? Bij "jou in Nederland".

Wide-O
29-01-05, 08:02
Geplaatst door Leviathan
Ik heb het grootste gedeelte van het jaar 2003 in de VS doorgebracht, en de twijfelachtige eer gehad om de invasie van Irak of FOX te kunnen zien..........


Dat was een links complot om jou het idee te geven dat FOX ultra- rechts is, terwijl het de enige ware zender op aard is :ego:. Ze zonden de hele tijd dezelfde beelden uit om jou op een dwaalspoort te brengen. :stomp:

Immers, zie hierboven:



Tegenstanders van Fox hebben meestal nog nooit iets gezien van Fox


Die kan dus ook in de prullenmand :)

Max Stirner
29-01-05, 11:26
Geplaatst door Wide-O
Werd je nu boos op jezelf ? Niet doen. Geintje moet kunnen. Vraag blijft voor ons allen wat tegenwoordig nog een geintje is. Ik heb geen antwoord, dat moge duidelijk zijn.


Ik werd boos op mijn alter-ego. Hij moet niet zulke flauwe grappen maken..... :)

Kuijk
29-01-05, 12:21
Geplaatst door Wide-O
Die fouten, beste kerel, zijn in dit geval niet "Belgies" maar Vlaams. Ander idioom. Wat ik verder van het NL onderwijs vind op dit moment zal ik maar voor me houden. Wel aardig dat je er een België-Nederland verhaal van wilt maken. Beetje nationalistisch ingesteld ? Ik als ex-Nederlander wat minder, ben ik bang. :hihi:

Verder scheld ik omdat ik hem een hansworst vind. :fucyc: CNN communistisch; leren jullie dat ook op school ? :vreemd: Past dat in jouw beleving ? Zet dat al jouw puntjes op happy ? Bij "jou in Nederland".

Socrates is een wijsgeer, maar niet alle wijsgeren zijn Socrates. Vlaams is Belgisch, maar niet al het Belgisch is Vlaams. Het Nederlands onderwijs is ontzettend slecht, maar daar hadden we het helemaal niet over.

Ik wil hier helemaal geen België-Nederland verhaal van maken. Jij begon iemand uit te schelden op grond van een lullige spelfout die jij voor een taalfout aanzag. Vervolgens bleek jij zelf het Nederlands niet goed te beheersen. Daar heb ik je even op gewezen.

Als jij iemand een hansworst vindt, is dat jouw goed recht. Aangezien ik jou niet ken, zal ik mij van commentaar dienaangaande onthouden, maar het zinnetje "it takes one to know one" is wel even in mij opgekomen, eerlijk gezegd.

Zeepaardje
29-01-05, 13:42
Geplaatst door Leviathan
Ik heb het grootste gedeelte van het jaar 2003 in de VS doorgebracht, en de twijfelachtige eer gehad om de invasie van Irak of FOX te kunnen zien..........

Ieder nieuwsbulletin begon met een animatie 2 adelaars die naar elkaar toe vlogen, veranderden in F-15's halverwege. en raketten afschoten op een doelwit.
Dan kwam er een tekst als 'defending our freedom' op je TV-scherm, en vervolgens kreeg je te horen dat er weer zoveel waren omgekomen.

Voor de gemiddelde Amerikaan, die echt niet zo geschoold is als de meeste mensen denken, is dit een even groot propagandamiddel als de bijeenkomsten in Neurenberg eind jaren '30. FOX NEWS een beetje rechts? Geert Wilders zou in de linkervleugel van de SP kunnen, als je hem zou vergelijken met Bill O'Reilly, de belangrijkste commentator van FOX. In zijn talkshows komt het regelmatig voor dat er een Democraat wordt uitgenodigd voor een debat, en dan zitten er 2 uiterst fascistische Republikeinen, waar hij mee moet discussieren. Doorgaans is de Democraat een gemeenteraadslid of iets dergelijks, terwijl de Republikeinen senatoren zijn, of hoge functionarissen uit het bedrijfsleven, en dus die Democraat 90% van de keren gigantisch de grond ingeboord wordt.

Op Amerikaanse basisscholen wordt er al op 5 jarige leeftijd verteld dat je trots moet zijn op je vlag, je land, en de eed op de vlag moet iedere ochtend op school worden afgelegd.
Vervolgens wordt er jaren door school en omgeving je ingestampt dat de Amerikaanse democratie, normen en waarden de mooiste, en best ontwikkkelde is van alles op de Aarde.
Overal hangen vlaggen, en aangezien 70-80% daar nog naar de kerk gaat, worden er vanaf jongs af aan ook termen ingestopt als 'God's own country' en 'God bless the US' Het superioriteitsgevoel van Amerikanen ten opzichte van de rest van de wereld is enorm, en tegelijkertijd niet gerechtvaardigd, want op scholen wordt er naar verhouding vrij weinig kennis opgedaan. In 2001 hield de National Geographic een onderzoek, en kwam tot de ontdekking dat meer kinderen van 15 in Zimbabwe konden aanwijzen waar Afghanistan ligt, dan dat Amerikaanse kinderen van 15 dat konden.

Als je deze feiten weet, wat denk je dan dat een uitzending van FOX doet op die groep van 65-70% die hierboven beschreven wordt van de Amerikaanse bevolking?

Wat een domme vraag: Bush aan z'n 2e termijn helpen natuurlijk!

BTW: het was ook Fox die Bush aan z'n 1e termijn hielp remember?