PDA

Bekijk Volledige Versie : Oom Tom: 'Andere benadering migranten nodig'



ZbaqZbaq
28-01-05, 11:06
Aboutaleb: 'Andere benadering migranten nodig'
Uitgegeven op 28 januari 2005 om 08:45 uur, bijgewerkt om 09:11

Om de integratie van minderheden in de Nederlandse samenleving te laten slagen is een andere benadering van migranten nodig. Met name moslims moeten worden opgeroepen loyaler te zijn jegens Nederland, zo zegt Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb (Pvda) in een vraaggesprek met Trouw. "Je moet deze mensen ervan overtuigen dat ze iets te verliezen hebben als ze niet meedoen", zegt Aboutaleb.


De discussie over het wel of niet in stand houden van de multiculturele samenleving is volgens de wethouder niet aan de orde. "Als je in de stad een raam opendoet, dan zíe je een multiculturele samenleving. De kern van de discussie is natuurlijk in hoeverre de cultuur van de bestaande meerderheid de nieuwe culturen opneemt." Hij vergelijkt de integratie met het verkeer. "Als je op de snelweg wil invoegen, moet je dat zelf doen. Maar dat kan alleen als je daarvoor van anderen de gelegenheid krijgt. Anders krijg je botsingen."

Verder vindt Aboutaleb dat nieuwkomers meer aangesproken moeten worden op wat ze zelf kunnen, en minder afhankelijk van de overheid gemaakt moeten worden. In plaats van een uitkering te verstrekken, zou de overheid de mogelijkheid moeten hebben zo'n nieuwkomer geld te geven voor het opzetten van een bedrijfje. Overheid en bedrijfsleven zouden een garantiefonds in het leven kunnen roepen als extra zekerheid voor de bank die een startende immigrant een lening verstrekt.

Aboutaleb onderstreept dat het van het grootste belang is dat nieuwkomers voor de Nederlandse samenleving kiezen, met name geldt dat voor moslims. Dat wil niet zeggen dat een migrant al zijn opvattingen overboord moet gooien. Integreren gebeurt niet door dingen af te leren, maar juist door dingen bij te leren. "Dat vormt je." Door de islamitische gemeenschap bij het 'grote wij-gevoel' te betrekken, wordt ook de kleine radicale groep geďsoleerd, aldus de PvdA'er. "Dat maakt het werk voor de inlichtingen- en opsporingsdiensten meteen een stuk makkelijker."


[Copyright 2005, Novum]

----------------------------------------------------------------------------

freya
28-01-05, 11:39
Helder verhaal, weinig mis mee.

Mss moet jij eens wat meer naar de boodschap kijken ipv naar wie het zegt ZZ :p

kspeciaal
28-01-05, 11:49
Geplaatst door freya
Helder verhaal, weinig mis mee.

Mss moet jij eens wat meer naar de boodschap kijken ipv naar wie het zegt ZZ :p

Helemaal mee eens! Goed en nuchter verhaal wat elke weldenkende migrant moet delen!

PS: Een liberaal verhaal binnen de sociale democratie!
maar ja wat moet je anders als het liberalisme in NL gegeizeld wordt door extreem rechts??

Ron Haleber
28-01-05, 11:55
Geplaatst door ZbaqZbaq

Aboutaleb:

Verder vindt Aboutaleb dat nieuwkomers meer aangesproken moeten worden op wat ze zelf kunnen, en minder afhankelijk van de overheid gemaakt moeten worden.

In plaats van een uitkering te verstrekken, zou de overheid de mogelijkheid moeten hebben zo'n nieuwkomer geld te geven voor het opzetten van een bedrijfje. Overheid en bedrijfsleven zouden een garantiefonds in het leven kunnen roepen als extra zekerheid voor de bank die een startende immigrant een lening verstrekt.



ZZ ik dacht deze lijn in het AEL-program te hebben teruggevonden...? Met welke reden noem je Ahmed dan oom Tom?

GroteWolf
28-01-05, 11:58
Ah, dus iemand die hersens heeft en ze gebruikt is ie Oom Tom.

boestjra
28-01-05, 12:29
Geplaatst door Ron Haleber
ZZ ik dacht deze lijn in het AEL-program te hebben teruggevonden...? Met welke reden noem je Ahmed dan oom Tom?
Inderdaad hij heeft het AEL programma heel goed gelezen.

ZbaqZbaq
28-01-05, 14:23
Geplaatst door ZbaqZbaq
Aboutaleb: 'Andere benadering migranten nodig'
Uitgegeven op 28 januari 2005 om 08:45 uur, bijgewerkt om 09:11

Om de integratie van minderheden in de Nederlandse samenleving te laten slagen is een andere benadering van migranten nodig. Met name moslims moeten worden opgeroepen loyaler te zijn jegens Nederland,


Oom Tom zegt hiermee impliciet (evenals Verdonk trouwens) dat Moslims niet loyaal zijn aan dit land. Dat is onzin.. en daarbij wordt het tijd dat Nederland nu haar loyaliteit aan Moslims laat zien.



zo zegt Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb (Pvda) in een vraaggesprek met Trouw. "Je moet deze mensen ervan overtuigen dat ze iets te verliezen hebben als ze niet meedoen", zegt Aboutaleb.


Integendeel Oom Tom. De mensen komen meer en meer in een situatie dat ze niets meer te verliezen hebben. We moeten ze laten zien dat ze wat te winnen hebben als ze zich opstellen als actieve burgers en de gereedschappen die de democratie biedt gebruiken om hun positie te verbeteren.



De discussie over het wel of niet in stand houden van de multiculturele samenleving is volgens de wethouder niet aan de orde. "Als je in de stad een raam opendoet, dan zíe je een multiculturele samenleving. De kern van de discussie is natuurlijk in hoeverre de cultuur van de bestaande meerderheid de nieuwe culturen opneemt."


Een cultuur die een andere cultuur opneemt is onzin. Burgers hebben andere burgers gewoon te accepteren, ongeacht cultuur religie enz. Er moet plaats voor ze gemaakt worden en als dat niet gebeurt moet het afgedwongen worden. Een cultuur die mensen opneemt riekt naar assimilatie.



Hij vergelijkt de integratie met het verkeer. "Als je op de snelweg wil invoegen, moet je dat zelf doen. Maar dat kan alleen als je daarvoor van anderen de gelegenheid krijgt. Anders krijg je botsingen."


Das dus een slappe fatalistische houding. Hiermee maakt hij de ene groep afhankelijk van goodwill van de ander. AEL streeft naar een onafhankelijke positie van Arabieren en Moslims. Acceptatie geen tolerantie.



Verder vindt Aboutaleb dat nieuwkomers meer aangesproken moeten worden op wat ze zelf kunnen, en minder afhankelijk van de overheid gemaakt moeten worden. In plaats van een uitkering te verstrekken, zou de overheid de mogelijkheid moeten hebben zo'n nieuwkomer geld te geven voor het opzetten van een bedrijfje. Overheid en bedrijfsleven zouden een garantiefonds in het leven kunnen roepen als extra zekerheid voor de bank die een startende immigrant een lening verstrekt.

Aboutaleb onderstreept dat het van het grootste belang is dat nieuwkomers voor de Nederlandse samenleving kiezen, met name geldt dat voor moslims. Dat wil niet zeggen dat een migrant al zijn opvattingen overboord moet gooien. Integreren gebeurt niet door dingen af te leren, maar juist door dingen bij te leren. "Dat vormt je." Door de islamitische gemeenschap bij het 'grote wij-gevoel' te betrekken, wordt ook de kleine radicale groep geďsoleerd, aldus de PvdA'er. "Dat maakt het werk voor de inlichtingen- en opsporingsdiensten meteen een stuk makkelijker."


[Copyright 2005, Novum]

----------------------------------------------------------------------------

en dat ie intergratie koppelt aan terreur is natuurlijk ook een lachertje.

TonH
28-01-05, 14:41
Geplaatst door ZbaqZbaq
Oom Tom zegt hiermee impliciet (evenals Verdonk trouwens) dat Moslims niet loyaal zijn aan dit land. Dat is onzin.. en daarbij wordt het tijd dat Nederland nu haar loyaliteit aan Moslims laat zien.



Integendeel Oom Tom. De mensen komen meer en meer in een situatie dat ze niets meer te verliezen hebben. We moeten ze laten zien dat ze wat te winnen hebben als ze zich opstellen als actieve burgers en de gereedschappen die de democratie biedt gebruiken om hun positie te verbeteren.



Een cultuur die een andere cultuur opneemt is onzin. Burgers hebben andere burgers gewoon te accepteren, ongeacht cultuur religie enz. Er moet plaats voor ze gemaakt worden en als dat niet gebeurt moet het afgedwongen worden. Een cultuur die mensen opneemt riekt naar assimilatie.



Das dus een slappe fatalistische houding. Hiermee maakt hij de ene groep afhankelijk van goodwill van de ander. AEL streeft naar een onafhankelijke positie van Arabieren en Moslims. Acceptatie geen tolerantie.



en dat ie intergratie koppelt aan terreur is natuurlijk ook een lachertje.

Kun je me eens uitleggen waarom je denkt dat dat 'ge-oom-Tom' je argumentatie sterker maakt?

Haal het er voor de lol eens uit hierboven, dan blijven je argumenten gewoon staan zonder dat kleinzielige labeltje.

Te quiero
28-01-05, 14:43
Geplaatst door ZbaqZbaq
Oom Tom zegt hiermee impliciet (evenals Verdonk trouwens) dat Moslims niet loyaal zijn aan dit land. Dat is onzin.. en daarbij wordt het tijd dat Nederland nu haar loyaliteit aan Moslims laat zien.



Integendeel Oom Tom. De mensen komen meer en meer in een situatie dat ze niets meer te verliezen hebben. We moeten ze laten zien dat ze wat te winnen hebben als ze zich opstellen als actieve burgers en de gereedschappen die de democratie biedt gebruiken om hun positie te verbeteren.



Een cultuur die een andere cultuur opneemt is onzin. Burgers hebben andere burgers gewoon te accepteren, ongeacht cultuur religie enz. Er moet plaats voor ze gemaakt worden en als dat niet gebeurt moet het afgedwongen worden. Een cultuur die mensen opneemt riekt naar assimilatie.



Das dus een slappe fatalistische houding. Hiermee maakt hij de ene groep afhankelijk van goodwill van de ander. AEL streeft naar een onafhankelijke positie van Arabieren en Moslims. Acceptatie geen tolerantie.



en dat ie intergratie koppelt aan terreur is natuurlijk ook een lachertje.
Anderen zien een fles half vol. Jij zit diezelfde fles half leeg.
Met zo'n houding maak je iedereen in jouw omgeving depressief en miserabel.

Cohen
28-01-05, 15:39

GroteWolf
28-01-05, 15:44
Das dus een slappe fatalistische houding. Hiermee maakt hij de ene groep afhankelijk van goodwill van de ander. AEL streeft naar een onafhankelijke positie van Arabieren en Moslims. Acceptatie geen tolerantie.


Daarmee zet je jezelf dus op een eilandje in onze samenleving. Prima, maar wmb dan zonder iets. Zonder huis, zonder geld.

ZbaqZbaq
28-01-05, 15:45
Geplaatst door Cohen
Tja, Aboutaleb.......laat hem maar mooi weer spelen. Zogenaamd de ideale modelallochtoon, ondertussen heeft hij een aantal jaar geleden zijn eigen zusje naar Marokko teruggestuurd en haar papieren afgepakt, zodat ze niet terug kon komen. Dit, omdat zij in Den Haag een vriendje had die hem niet aanstond (een Amerikaanse gast). Waar zijn zusje nu is? Die heeft zelfmoord gepleegd in Marokko. Toen ik dit hoorde begreep ik ook meteen waarom hij altijd van de daken schreeuwt dat 'radicalen' Nederland uitgezet moeten worden. Dat dit nooit naar buiten is gekomen verbaast mij eigenlijk. Netals de weinige aandacht die de achtergrond van AHA krijgt. Weten zij dan niet......?

Ik hoop dat je erg zeker bent van je zaak want een dergelijke beschuldiging onterecht plaatsen zou natuurlijk verwerpelijk zijn.

GroteWolf
28-01-05, 15:50
Geplaatst door Cohen
Tja, Aboutaleb.......laat hem maar mooi weer spelen. Zogenaamd de ideale modelallochtoon, ondertussen heeft hij een aantal jaar geleden zijn eigen zusje naar Marokko teruggestuurd en haar papieren afgepakt, zodat ze niet terug kon komen. Dit, omdat zij in Den Haag een vriendje had die hem niet aanstond (een Amerikaanse gast). Waar zijn zusje nu is? Die heeft zelfmoord gepleegd in Marokko. Toen ik dit hoorde begreep ik ook meteen waarom hij altijd van de daken schreeuwt dat 'radicalen' Nederland uitgezet moeten worden. Dat dit nooit naar buiten is gekomen verbaast mij eigenlijk. Netals de weinige aandacht die de achtergrond van AHA krijgt. Weten zij dan niet......?

Als dat waar is vind ik 'm meer iemand voor de AEL.

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:00
Geplaatst door GroteWolf
Als dat waar is vind ik 'm meer iemand voor de AEL.

onderbouwing bitte ?

Cohen
28-01-05, 16:05
he ZZ, kijk eens op elqalem.nl, die foto van die nazi met z'n arm in de lucht, is dat niet de Boogaard?

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:12
Geplaatst door Cohen
he ZZ, kijk eens op elqalem.nl, die foto van die nazi met z'n arm in de lucht, is dat niet de Boogaard?

ja klopt.

duende
28-01-05, 16:17
Geplaatst door ZbaqZbaq
Een cultuur die een andere cultuur opneemt is onzin. Burgers hebben andere burgers gewoon te accepteren, ongeacht cultuur religie enz. Er moet plaats voor ze gemaakt worden en als dat niet gebeurt moet het afgedwongen worden. Een cultuur die mensen opneemt riekt naar assimilatie.
Ja stel je voor dat er mensen zijn die open voor elkaars mening staan, iets van elkaar proberen te leren en er hier op aarde wat van proberen te maken.
Ja ieder zijn eigen ghettotje is stukken beter. Muurtje hier, muurtje daar.
Misschien moet je eens bij Sharon in de leer.Sharon weet alles van muren, snap je. Jullie kunnen het vast goed met elkaar vinden.
:duim:
En hoe stel je, je voor dat HET afgedwongen moet gaan worden?
Beetje geweld soms? Bommetje hier en daar, om die stomme intolerante Hollanders eens even te laten zien dat de AEL voor een vreedzame tolerante samenleving is?
Jij lijkt me geen haar beter dan Rita Verdonk en Wilders. Jullie gebruiken andere woorden maar bedoelen hetzelfde..haat, hetze, verdeel en heers.

Cohen
28-01-05, 16:23
Geplaatst door duende
Ja stel je voor dat er mensen zijn die open voor elkaars mening staan, iets van elkaar proberen te leren en er hier op aarde wat van proberen te maken.
Ja ieder zijn eigen ghettotje is stukken beter. Muurtje hier, muurtje daar.
Misschien moet je eens bij Sharon in de leer.Sharon weet alles van muren, snap je. Jullie kunnen het vast goed met elkaar vinden.
:duim:
En hoe stel je, je voor dat HET afgedwongen moet gaan worden?
Beetje geweld soms? Bommetje hier en daar, om die stomme intolerante Hollanders eens even te laten zien dat de AEL voor een vreedzame tolerante samenleving is?
Jij lijkt me geen haar beter dan Rita Verdonk en Wilders. Jullie gebruiken andere woorden maar bedoelen hetzelfde..haat, hetze, verdeel en heers.

Ik ben er ook voor om ZZ samen met Sharon in een hok op te laten sluiten (ZZ make me proud).

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:28
Geplaatst door duende
Ja stel je voor dat er mensen zijn die open voor elkaars mening staan, iets van elkaar proberen te leren en er hier op aarde wat van proberen te maken.


En stel je nou eens voor dat er een groep is die helemaal niets wil weten van anderen zoals veel autochtonen ? Moeten anderen dan maar gaan smeken en kruipen ? Zich afhankelijk opstellen en maar wachten tot de autochtoon over zijn hart strijkt en de mensen accepteert als volwaardig burger ? No way José !



Ja ieder zijn eigen ghettotje is stukken beter. Muurtje hier, muurtje daar.
Misschien moet je eens bij Sharon in de leer.Sharon weet alles van muren, snap je. Jullie kunnen het vast goed met elkaar vinden.
:duim:


Voorlopig krijgt Sharon geen steun van Moslims of Arabieren. Wel van veel autochtonen. Probeer daarom geen rollen om te draaien.



En hoe stel je, je voor dat HET afgedwongen moet gaan worden?
Beetje geweld soms? Bommetje hier en daar, om die stomme intolerante Hollanders eens even te laten zien dat de AEL voor een vreedzame tolerante samenleving is?


Wederom een staaltje superioriteitsgevoelens van een misselijkmakende autochtoon. Alsof allen jij weet hoe de democratie en een rechtstaat werkt en anderen alleen maar hun problemen op kunnen lossen met geweld.



Jij lijkt me geen haar beter dan Rita Verdonk en Wilders. Jullie gebruiken andere woorden maar bedoelen hetzelfde..haat, hetze, verdeel en heers.

Dit is niks nieuws voor mij. Op het moment dat Arabieren hun rechten opeisen.. zich opstellen als volwaardige burgers zonder complexen, worden ze beschuldigd van haat en de wil om te segregreren.

Als Joden een school oprichten geen probleem...als katholieken een school oprichten geen probleem... als een school helemaal wit is geen probleem... een partij op christelijkegrondslag geen probleem...

maar als een moslim zijn plek op eist... wow.. dan zal ie dat waarschijnlijk alleen doen met geweld en is het streven een poging tot segregratie.

he duende.... de balluh

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:29
Geplaatst door Cohen
Ik ben er ook voor om ZZ samen met Sharon in een hok op te laten sluiten (ZZ make me proud).

come on .. make my day

Abelone
28-01-05, 16:30
Geplaatst door ZbaqZbaq

Een cultuur die een andere cultuur opneemt is onzin. Burgers hebben andere burgers gewoon te accepteren, ongeacht cultuur religie enz. Er moet plaats voor ze gemaakt worden en als dat niet gebeurt moet het afgedwongen worden. Een cultuur die mensen opneemt riekt naar assimilatie.


Toch loop jij nou 'Arab Pride' te kwelen terwijl je van Berbers afstamt.
Terwijl de Arabieren nog wel als onderdrukker kwamen, en de Berbers uit vrije wil naar Nederland zijn gekomen.

Cohen
28-01-05, 16:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
come on .. make my day

Ok, dat word geen rumble in the jungle maar rumble in Al Aqsa.
ZbaqZbaq bomba yee, ZbaqZbaq Bomba yee!

freya
28-01-05, 16:35
Geplaatst door ZbaqZbaq
Oom Tom zegt hiermee impliciet (evenals Verdonk trouwens) dat Moslims niet loyaal zijn aan dit land. Dat is onzin.. en daarbij wordt het tijd dat Nederland nu haar loyaliteit aan Moslims laat zien.

Integendeel Oom Tom. De mensen komen meer en meer in een situatie dat ze niets meer te verliezen hebben. We moeten ze laten zien dat ze wat te winnen hebben als ze zich opstellen als actieve burgers en de gereedschappen die de democratie biedt gebruiken om hun positie te verbeteren.

Een cultuur die een andere cultuur opneemt is onzin. Burgers hebben andere burgers gewoon te accepteren, ongeacht cultuur religie enz. Er moet plaats voor ze gemaakt worden en als dat niet gebeurt moet het afgedwongen worden. Een cultuur die mensen opneemt riekt naar assimilatie.

Das dus een slappe fatalistische houding. Hiermee maakt hij de ene groep afhankelijk van goodwill van de ander. AEL streeft naar een onafhankelijke positie van Arabieren en Moslims. Acceptatie geen tolerantie.

en dat ie intergratie koppelt aan terreur is natuurlijk ook een lachertje.


Je zit hier echt op alle slakken zout te leggen.

Als dit allemaal niet door Aboutaleb maar door een AELer was gezegd, dan zou je alles net ff anders interpreteren en stond je te aplaudiseren :p

Cohen
28-01-05, 16:35
Geplaatst door Abelone
Toch loop jij nou 'Arab Pride' te kwelen terwijl je van Berbers afstamt.
Terwijl de Arabieren nog wel als onderdrukker kwamen, en de Berbers uit vrije wil naar Nederland zijn gekomen.

Wat bazel je nou man? Duidelijk voorbeeld van 'de klok horen luiden'.

Berber, Indo, Paki, or what so ever, wanneer er schoolmeisjes met rugtassen door zionisten worden afgeschoten hebben zij allemaal hetzelfde gevoel.

Abelone
28-01-05, 16:39
Geplaatst door freya
Je zit hier echt op alle slakken zout te leggen.

Als dit allemaal niet door Aboutaleb maar door een AELer was gezegd, dan zou je alles net ff anders interpreteren en stond je te aplaudiseren :p

Maar Aboutaleb is degene die het zegt, en daarom wordt hij gerespecteerd.
En daarom staan de AEL'ers langs de zijlijn nijdig te trappelen, want die varen een heel andere koers.

Cohen
28-01-05, 16:42
Geplaatst door Abelone
Maar Aboutaleb is degene die het zegt, en daarom wordt hij gerespecteerd.
En daarom staan de AEL'ers langs de zijlijn nijdig te trappelen, want die varen een heel andere koers.

MAW. je wordt alleen gerespecteerd wanneer je zegt wat de witte meester wil en verontwaardigd bent wanneer de witte meester wil. Nee hoor, helemaal geen Uncle Tom.

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:46
Geplaatst door Abelone
Toch loop jij nou 'Arab Pride' te kwelen terwijl je van Berbers afstamt.
Terwijl de Arabieren nog wel als onderdrukker kwamen, en de Berbers uit vrije wil naar Nederland zijn gekomen.

ach gut.. die stoute arabieren toch en die o zo lieve berbers.

laat mij nou maar zelf bepalen wat ik als onderdrukkend ervaar. Daar heb ik jou niet voor nodig. En je hoeft me ook al helemaal niet te vertellen waar ik van afstam.

moerasduitsertje

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:48
Geplaatst door freya
Je zit hier echt op alle slakken zout te leggen.

Als dit allemaal niet door Aboutaleb maar door een AELer was gezegd, dan zou je alles net ff anders interpreteren en stond je te aplaudiseren :p

Ja en als pinokio een lul had gehad was ie een pornoster geweest

GroteWolf
28-01-05, 16:48
En stel je nou eens voor dat er een groep is die helemaal niets wil weten van anderen zoals veel autochtonen ? Moeten anderen dan maar gaan smeken en kruipen ? Zich afhankelijk opstellen en maar wachten tot de autochtoon over zijn hart strijkt en de mensen accepteert als volwaardig burger ? No way José !


Rechstrteeks afstevenen op een burgeroorlog is met 5% (maximaal) van de bevolking geen goed idee.

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:50
Geplaatst door Abelone
Maar Aboutaleb is degene die het zegt, en daarom wordt hij gerespecteerd.
En daarom staan de AEL'ers langs de zijlijn nijdig te trappelen, want die varen een heel andere koers.

de vraag is van wie krijgt hij respect en waarom.

ZbaqZbaq
28-01-05, 16:52
Geplaatst door GroteWolf
Rechstrteeks afstevenen op een burgeroorlog is met 5% (maximaal) van de bevolking geen goed idee.

dat zijn dus zaken die in jou hoofd spelen... geweld en onderdrukking... alles behalve acceptatie en vrijheid en democratie.

Cohen
28-01-05, 16:53
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ja en als pinokio een lul had gehad was ie een pornoster geweest


hahahahahahahahahahaha

Abelone
28-01-05, 16:56
Geplaatst door ZbaqZbaq
moerasduitsertje

woestijnstappertje

freya
28-01-05, 17:00
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ja en als pinokio een lul had gehad was ie een pornoster geweest

:haha: heel gevat!

Maar ik meen het dat dit stukje over aboutaleb ook heel anders geinterpreteerd kan worden, met een heel andere bril op lees ik zelfs wat AELstandpunten tussen de regels door zoals bv dat autochtonen ook moeten integreren in de multiculturele samenleving.

En Nieuwkomers moeten minder afhankelijk worden van de overheid, maw zichzelf organiseren, eigen initiatieven nemen en dat het leifst zonder subsidies. Dat komt me toch ook bekend voor :p

En de islamitische gemeenschap bij het 'grote wij-gevoel' betrekken, is dat niet wat hier op maroc ook steeds gezegd wordt, dat moslims gewoon geaccepteerd moeten worden en dat sommige moslimjingeren radicaliseren juist omdat zij de afwijzing van autochtonen voelen?

Ik zou Aboutaleb voor de MDP vragen :P :hihi:

Max Stirner
28-01-05, 17:19
Geplaatst door ZbaqZbaq
de vraag is van wie krijgt hij respect en waarom.


Aboutaleb krijgt pas ons respect als hij er persoonlijk voor heeft gezorgd dat alle Marokkanen blond zijn, blauwe ogen hebben, boerenkool met worst eten en Piet of Arie heten.

Tot die tijd zijn we niet tevreden......... :roker:

Cohen
28-01-05, 17:26
Geplaatst door Max Stirner
Aboutaleb krijgt pas ons respect als hij er persoonlijk voor heeft gezorgd dat alle Marokkanen blond zijn, blauwe ogen hebben, boerenkool met worst eten en Piet of Arie heten.

Tot die tijd zijn we niet tevreden......... :roker:

Kijk dat is pas duidelijke taal, ouwe arier

Abelone
28-01-05, 17:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
... geweld en onderdrukking... alles behalve acceptatie en vrijheid en democratie.

Of kettingroken: dan gaan ook de vrije radicalen met je lichaam aan de haal.

Ron Haleber
28-01-05, 18:05
Geplaatst door freya

Maar ik meen het dat dit stukje over aboutaleb ook heel anders geinterpreteerd kan worden, met een heel andere bril op lees ik zelfs wat AELstandpunten

Nieuwkomers moeten minder afhankelijk worden van de overheid, maw zichzelf organiseren, eigen initiatieven nemen en dat het leifst zonder subsidies. Dat komt me toch ook bekend voor :p



Dat schoof ik ZZ al onder zn neus...

Maar zn neus is niet langer dan dissen op Ayaan, verdeeldheid zaaien: 'big business' volgens hem!


Jammer de AEL van Abou Jahjah had beter verdiend!

Zelfs Rabiah had er veel meer van gemaakt! Maar ja die is een zwarte Suri en dat klikt niet met de boys van ZZ!


Toch moet zn broertje zitten las ik ergens - de business loopt toch niet zo goed als hij denkt?

ZbaqZbaq
28-01-05, 19:03
Geplaatst door Ron Haleber
Dat schoof ik ZZ al onder zn neus...

Maar zn neus is niet langer dan dissen op Ayaan, verdeeldheid zaaien: 'big business' volgens hem!


Jammer de AEL van Abou Jahjah had beter verdiend!

Zelfs Rabiah had er veel meer van gemaakt! Maar ja die is een zwarte Suri en dat klikt niet met de boys van ZZ!


Toch moet zn broertje zitten las ik ergens - de business loopt toch niet zo goed als hij denkt?


Onze mocrofiel zou eens een keer z'n frustraties op autochtonen moeten botvieren.

Ik neem je allang niet meer serieus.

Ik heb trouwens geen broertje... de persoon waar jij het over hebt (Omar Montana).. diens zaak is geseponeerd... en hij wacht nu op 'payday' van het OM.

Abelone
28-01-05, 19:08
Geplaatst door ZbaqZbaq
mocrofiel

:haha:


en hij wacht nu op 'payday' van het OM.

Wat is dat, payday? (in deze OM-context bedoellik)

Ron Haleber
28-01-05, 20:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
Onze mocrofiel zou eens een keer z'n frustraties op autochtonen moeten botvieren.

ZbaqZbaq, dat doe ik ook constant op een - dacht ik - aangepaste manier die bij ze overkomt. Maar ik mag het hopelijk toch jammer vinden dat ik noch mn gelijkgezinden jou aan mijn zijde vind.

Toegegeven, men moet geen enkele Nederlandse mocro met Dyab Abou Jahjah vergelijken.

Het is maar te hopen dat jullie en je Vlaamse broeders dat unieke genie in samengaan van militantie, kennis en intelligentie behouden voor onze Lage Landen nu hij nu naar Brussel is uitgeweken! Zo'n boegbeeld heb je toch nodig en moet je kunnen inzetten van tijd tot tijd?

Natuurlijk bezit Nabil de nodige portie aggressiviteit om de jonge mocro's aan te spreken en te organiseren. Dat had Jawad nu eenmaal niet. En de jonge mocro's zijn de doelgroep voor de AEL.

Maar ik hoop dat jullie blijven profiteren van een intellectueel als Mohammed Benzakour als rugdekking. Jammer genoeg stelt hij zich niet beschikbaar voor de MDP-lijst toen ik hem dat laatst vroeg. Ik weet natuurlijk niet of jullie betere argumenten in huis hebben om hem over de streep te trekken? Maar iemand als hij hoort toch ook op zo'n lijst thuis anders wordt het wel erg mager om een brede groep aan te trekken...

Dat ik samen met NPK-activiste Freya het jou kwalijk neem dat je je potentiële bondgenoten als Aboutaleb zo afkat, moet je toch kunnen begrijpen...?

Kijk dat soort zaken als Israël-vlaggetjes verbranden op de Dam en het 'beledigen' van buitenlandse staatshoofden, daar hadden we 30 jaar geleden als activisten ook al mee te maken. Als NPK hielden we de adem in of de ruiten van het El Al bureau op het Rokin weer niet eens zouden sneuvelen met het meubilair als we er met een demonstratie langstrokken...

Dat is oud zeer voor de bourgeoisie dat men jullie niet speciaal in de schoenen mag schuiven.

Wat ik hoop is dat jullie net als Dyab aan de linkerkant bondgenoten gaan zoeken en vinden.

Het gaat er tenslotte om de echte vijanden van de democratie en dus óók van de Marokkanen aan te pakken. Het is duidelijk dat we het dan over Nawijn en Wilders hebben...

Ayaan heeft twee gezichten - het is te hopen dat die vechtjas zich samen met Aboutaleb en Cohen eens van haar positieve kant laat zien. Door die als jouw grote Vijand te zien, snijdt je je in eigen (vrouwen)vlees...

Bondgenoten in eigen kring ligt moeilijk... Bij Andries Knevel was Nabil in optima forma - maar het is jullie ondertussen ook niet ontgaan dat oud-brigadier Ahmed Markouch ook voor de gevestigde politiek kiest als hem dat zo uitkomt.

Fatima Elatik - vroeger jullie favoriete - stelt ons in Zeeburg ook ernstig teleur. En niet enkel op Netwerk gisteren tegenover Rita Verdonk. De grote projecten waar zij het over heeft - ook juist die om autoos en alloos te binden - bestaan doodleuk niet - zijn puur gebakken lucht... Concrete voorstellen daartoe wijst haar bestuur af. Veel geld storten zij en Markouch in het zwarte gat van 'Hallo Buuf' - een zekere dame Astrid Kuiper die liegt dat ze barst als zou ze geen tienduizenden euroos innen om op straat met uitgestoken hand "hallo buurman" te zeggen - waarbij Marokkanen me vragen of die meid stapelgek is... Zelfs woordvoerder Ali van onze moskee Nasr vindt dat ongewenste ongein.




Ik neem je allang niet meer serieus.



Nou in elk geval is het een troost te weten dat je me vroeger wél serieus nam!

duende
29-01-05, 15:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
En stel je nou eens voor dat er een groep is die helemaal niets wil weten van anderen zoals veel autochtonen ? Moeten anderen dan maar gaan smeken en kruipen ? Zich afhankelijk opstellen en maar wachten tot de autochtoon over zijn hart strijkt en de mensen accepteert als volwaardig burger ? No way José !
Die vooroordelen zitten in jouw kop. Voor mij maakt het niets uit waar mensen vandaan komen, wat hun religie is of hun sexuele voorkeur. Zolang zij er anderen maar niet mee lastig vallen of beperken in hun vrijheid.
Er zijn ook mensen die wel iets willen weten van andere groepen, maar jij ziet liever de donkere kant. Ik ben voor jou toch ook al DE NEDERLANDER met HET suprioriteits gevoel? Vreemd dat mijn Marrokaanse en Turkse collega's dat niet vinden en dat ik met de schoonmakers even veel lol maak als met de baas van financien (ook een Marrokaan en moslim). Maar ik ben de man van de vooroordelen want jij WIL dat niet eens anders zien. Stel je voor dat Marrokanen en Nederlanders het allemaal goed met elkaar kunnen vinden, waar moet jij dan op kankeren. Wouw je hele bestaan zou waarschijnlijk in elkaar storten want kankeren is makkelijkier dan efforts maken om vreedzaam met elkaar om te gaan.


Voorlopig krijgt Sharon geen steun van Moslims of Arabieren. Wel van veel autochtonen. Probeer daarom geen rollen om te draaien.
Ik draai niets om. Ik maak alleen een cynische vergelijking. Jij gebruikt andere woorden maar je zegt het zelfde als Sharon. Maar waarschijnlijk ben je te bot om te begrijpen wat ik bedoelde. Dat zie je wel meer met IDEALISTEN zoals jij. Je neemt jezelf te serieus.


Wederom een staaltje superioriteitsgevoelens van een misselijkmakende autochtoon. Alsof allen jij weet hoe de democratie en een rechtstaat werkt en anderen alleen maar hun problemen op kunnen lossen met geweld.
Dat heb ik niet gezegd..maar als jij heel diep in dat hartje van je kijkt dan moet je toch toegeven dat jij je gefrustreerde haat en eigen suprioriteits gevoel projecteerd op anderen.
Ik vroeg je alleen hoe jij, je dat voorstelde? Het afdwingen van een plek.


Dit is niks nieuws voor mij. Op het moment dat Arabieren hun rechten opeisen.. zich opstellen als volwaardige burgers zonder complexen, worden ze beschuldigd van haat en de wil om te segregreren.
Als Joden een school oprichten geen probleem...als katholieken een school oprichten geen probleem... als een school helemaal wit is geen probleem... een partij op christelijkegrondslag geen probleem...
maar als een moslim zijn plek op eist... wow.. dan zal ie dat waarschijnlijk alleen doen met geweld en is het streven een poging tot segregratie.
he duende.... de balluh
Kijk naar andere draadjes hoe ik over speciaal onderwijs denk. Voor mij mogen alle speciale scholen bestaan maar daar hoeft de gemeenschap geen poen voor te betalen.
Zelf vind ik dat er alleen openbare scholen (waar over alle levensbeschouwingen les gegeven hoort te worden) gesubsidieerd mogen worden.
En over een joodse school in Amsterdam die geen niet joodse leerlingen aanneemt omdat de vader een z.g. gojem is kan ik alleen maar zeggen sluiten die hap want hier wordt gediscrimineerd.
En nog een prettig weekend. :zwaai:

Te quiero
29-01-05, 16:59
Geplaatst door duende
Die vooroordelen zitten in jouw kop. Voor mij maakt het niets uit waar mensen vandaan komen, wat hun religie is of hun sexuele voorkeur. Zolang zij er anderen maar niet mee lastig vallen of beperken in hun vrijheid.
Er zijn ook mensen die wel iets willen weten van andere groepen, maar jij ziet liever de donkere kant. Ik ben voor jou toch ook al DE NEDERLANDER met HET suprioriteits gevoel? Vreemd dat mijn Marrokaanse en Turkse collega's dat niet vinden en dat ik met de schoonmakers even veel lol maak als met de baas van financien (ook een Marrokaan en moslim). Maar ik ben de man van de vooroordelen want jij WIL dat niet eens anders zien. Stel je voor dat Marrokanen en Nederlanders het allemaal goed met elkaar kunnen vinden, waar moet jij dan op kankeren. Wouw je hele bestaan zou waarschijnlijk in elkaar storten want kankeren is makkelijkier dan efforts maken om vreedzaam met elkaar om te gaan.

Ik draai niets om. Ik maak alleen een cynische vergelijking. Jij gebruikt andere woorden maar je zegt het zelfde als Sharon. Maar waarschijnlijk ben je te bot om te begrijpen wat ik bedoelde. Dat zie je wel meer met IDEALISTEN zoals jij. Je neemt jezelf te serieus.

Dat heb ik niet gezegd..maar als jij heel diep in dat hartje van je kijkt dan moet je toch toegeven dat jij je gefrustreerde haat en eigen suprioriteits gevoel projecteerd op anderen.
Ik vroeg je alleen hoe jij, je dat voorstelde? Het afdwingen van een plek.

Kijk naar andere draadjes hoe ik over speciaal onderwijs denk. Voor mij mogen alle speciale scholen bestaan maar daar hoeft de gemeenschap geen poen voor te betalen.
Zelf vind ik dat er alleen openbare scholen (waar over alle levensbeschouwingen les gegeven hoort te worden) gesubsidieerd mogen worden.
En over een joodse school in Amsterdam die geen niet joodse leerlingen aanneemt omdat de vader een z.g. gojem is kan ik alleen maar zeggen sluiten die hap want hier wordt gediscrimineerd.
En nog een prettig weekend. :zwaai:
Iemand met een gezond verstand.

sjaen
29-01-05, 18:02
Geplaatst door ZbaqZbaq
En stel je nou eens voor dat er een groep is die helemaal niets wil weten van anderen zoals veel autochtonen ? Moeten anderen dan maar gaan smeken en kruipen ? Zich afhankelijk opstellen en maar wachten tot de autochtoon over zijn hart strijkt en de mensen accepteert als volwaardig burger ? No way José !



Voorlopig krijgt Sharon geen steun van Moslims of Arabieren. Wel van veel autochtonen. Probeer daarom geen rollen om te draaien.



Wederom een staaltje superioriteitsgevoelens van een misselijkmakende autochtoon. Alsof allen jij weet hoe de democratie en een rechtstaat werkt en anderen alleen maar hun problemen op kunnen lossen met geweld.



Dit is niks nieuws voor mij. Op het moment dat Arabieren hun rechten opeisen.. zich opstellen als volwaardige burgers zonder complexen, worden ze beschuldigd van haat en de wil om te segregreren.

Als Joden een school oprichten geen probleem...als katholieken een school oprichten geen probleem... als een school helemaal wit is geen probleem... een partij op christelijkegrondslag geen probleem...

maar als een moslim zijn plek op eist... wow.. dan zal ie dat waarschijnlijk alleen doen met geweld en is het streven een poging tot segregratie.

he duende.... de balluh


What a shitload of crab (Taoanza mode)

duende
29-01-05, 18:26
Geplaatst door Te quiero
Iemand met een gezond verstand.
Dank je

Wide-O
30-01-05, 08:54
Geplaatst door Ron Haleber
Wat ik hoop is dat jullie net als Dyab aan de linkerkant bondgenoten gaan zoeken en vinden.

Het gaat er tenslotte om de echte vijanden van de democratie en dus óók van de Marokkanen aan te pakken. Het is duidelijk dat we het dan over Nawijn en Wilders hebben...


Ik ben het voor een keer helemaal met je eens. Met als kanttekening dat zelfs DAJJ dat een beetje laat heeft gedaan volgens mij. Maar je kunt hem die politieke onervarenheid niet kwalijk nemen.

De discussies doen mij erg terugdenken aan de "zuiverheid van de leer" waardoor links over elkaar heen rolde in de jaren 80.

ZZ: een goed idee is niet plots een slecht idee omdat het door iemand gebracht wordt waar je het niet mee eens bent. Bondgenoten zoeken is ook compromissen sluiten, zo werkt dat in de politiek vrees ik. Tenzij je natuurlijk geen deel wil uitmaken van die politiek en slechts een "beweging" wilt zijn.

Verder zou ik je tegenargumenten op Aboutaleb geheel correct gevonden hebben ware het niet van dat "Oom Tom" gedoe. Is niet nodig. Staat heel stoer, maar is niet nodig. Je kunt hem ook nog "Abountyleb" noemen, vast ook een giller. :stout:

Tijd om de egelstelling te laten varen ?



What a shitload of crab (Taoanza mode)


Shitloads of crab is alleen voor rijke Westerlingen weggelegd :ego:

Alfred J. Kwak
30-01-05, 09:57
wat een gezwets over benadering en loyaliteit zeg. iedereen die er de voorkeur aan geeft om in nederland te wonen zal zich moeten gedragen naar de regels, waarden en normen in dit land. als iedereen dit zou doen zou het verschil in al die tonen slechts in hoofdzaak de eetcultuur betreffen en dat is juist leuk! mensen zijn geen tonen maar mensen.

Bofko
30-01-05, 12:13
Geplaatst door Wide-O
Shitloads of crab is alleen voor rijke Westerlingen weggelegd :ego:
:D
http://www.deh.gov.au/parks/christmas/fauna/images/crabs7.jpg
Jaarlijkse krabbentrek op Christmas Island

Coolassprov MC
30-01-05, 13:55
Twee praktijkvoorbeelden die, weliswaar, slechts steekproefsgewijs het toelaatbare gehalte aan zelfkritiek/zelfreflectie/zelfkennis onder de autochtone bevolking weergeven:

Voorbeeld 1:

Mijn broer pakte eens een terrasje op de Goudse Markt. Daar raakte hij is gesprek met twee erg aardige Hollandse mannen. Vrijwel onmiddellijk ging het gesprek over Turken.

De mannen waren eens op vakantie geweest in Turkije en merkten op dat Turken in Nederland lang niet zo aardig zouden zijn als de Turken die ze op hun vakantieadres tegenkwamen.

(Men veronderstelde dat turken en Marokkanen elkaar niet zo mochten en veronderstelde dat mijn broer dit dat gesprek hem als muziek in de oren zou klinken)

Nee, veel Nederlandse Turken zouden asociaal en parasitair zijn. En men had niets anders dan slechte ervaringen. Maar gelukkig merkten ze al eerder op dat niet alle Turken slecht zijn.
Maar zij wilden een verklaring/mening horen van mijn broer.

Mijn broer beantwoordde hen door ze te zeggen dat ook niet alle Nederlanders even sociaal en meelevend zijn.

Meteen sloeg men wit aan en bleef men spierverlamd in hun rieten stoeltjes te zitten.

Hij vertelde hen dat hij woont tussen twee buren; beiden Hollanders; beiden veroorzaakten overlast; beiden waren werkeloos;beiden stonden op de woningscheidende bouwmuren te beuken terwijl hij de slaap probeerde te vatten om de volgende dag naar zijn werk te gaan.

Hij vertelde hen dat hij zijn buren, diverse malen, op een vriendelijke wijze maar tevergeefs, heeft verzocht om wat meer socialer gedrag te tonen.

Nog steeds waren de twee die voorheen zo spraakvol waren, sprakeloos en toonden symptomen van dezelfde spierverlamming.

Maar dit hadden zij toch ook niet kunnen verwachten?

Voorbeeld 2:

Een superieure collega van mij vond het heerlijk dat ik tot zijn team behoorde. Hij kon nu al zijn klachten en grieven jegens de Marokkaanse/Islamitische gemeenschap bij mij kwijt. Op deze wijze kon ik op mijn beurt al deze klachten en grieven voor hem rationaliseren!

Helaas bleek dat de klachten en grieven van meneer de superieur geen einde kenden. En dat de door hem aan mij opgedrongen extra functie taak een contraproductieve was.

Meneer probeerde slechts zijn klachten en grieven op mij te botvieren, en deze te projecteren, en men weigerde mij te zien als de individu die ik ben.

Misschien was het wel dat ik faalde in deze onbetaalde en ondankbare functietaak?
Doordat ik niet bevredigend antwoordde op de klachten en grieven?
Dat ik deze niet gehad ‘gerationaliseerd’ op de wijze die hij voor ogen had?

Op een dag kwam hij miereneieren over een collega die inconsequent omging met het letterlijk schrijven van data in een logboek; het was niks om je druk over te maken. Het was gebruikelijk om een eigen stijl te verwerken in een logboek dat al een jarenlange geschiedenis kende. Feit was dat het mijn beurt was om mijn klachten en grieven hierover te uiten:

Ik antwoordde als volgt:

‘je collega’s kun je niet uitzoeken;
je buren kun je niet uitzoeken;
je familie kun je niet uitzoek;
je vrienden kun je ook niet uitzoeken want die kom je tegen bij de padvinderij’

Mijn antwoord was reden genoeg voor hem om mij sindsdien te negeren als mens; het climax kwam toen hij bewust zijn vriendin niet aan mij voorstelde, en mijn lijden bij dat fascistische bedrijf eindigde toen ik het verliet.

sjaen
30-01-05, 14:15
Geplaatst door Wide-O
Shitloads of crab is alleen voor rijke Westerlingen weggelegd :ego:

Bullsh*t :ego:

Ron Haleber
31-01-05, 10:43
Geplaatst door Wide-O
Ik ben het voor een keer helemaal met je eens. Met als kanttekening dat zelfs DAJJ dat een beetje laat heeft gedaan volgens mij. Maar je kunt hem die politieke onervarenheid niet kwalijk nemen.

De discussies doen mij erg terugdenken aan de "zuiverheid van de leer" waardoor links over elkaar heen rolde in de jaren 80.

ZZ: een goed idee is niet plots een slecht idee omdat het door iemand gebracht wordt waar je het niet mee eens bent. Bondgenoten zoeken is ook compromissen sluiten, zo werkt dat in de politiek vrees ik. Tenzij je natuurlijk geen deel wil uitmaken van die politiek en slechts een "beweging" wilt zijn.

Verder zou ik je tegenargumenten op Aboutaleb geheel correct gevonden hebben ware het niet van dat "Oom Tom" gedoe. Is niet nodig. Staat heel stoer, maar is niet nodig. Je kunt hem ook nog "Abountyleb" noemen, vast ook een giller. :stout:

Tijd om de egelstelling te laten varen ?

Ach Wide-O, je kunt er maar beter vanuit gaan dat wij het (behalve over personen) altijd eens zijn. Als jij nu eens de juiste maat sprada-schoenen koopt zodat mensen niet verplicht zijn op jouw lange naffertenen te trappen, dan merk je het wel...

Als mocrofiel ontving ik vandaag de brief van DAJJ in mijn bus gericht aan 'leden en sympathisanten' met precies het martelaarschap van onze ZZ dat gisteren in Paradiso de zaal naffers niet vrat:


"De AEL heeft deze standpunten consequent uitgedragen en verdedigd bij iedere mogelijkheid die zich aandeed en ontmaskerde hiermee een gehele establishment van verborgen racisten, salonfähige onderdrukkers en gerespecteerde terroristen. Om de Uncle Tom’s en opportunisten van alle gelederen maar niet te noemen, die de betekenis van het innemen van een toegewijd, eerlijk standpunt niet kennen. Zij zijn enkel bekwaam in het kruipen voor hun nietsbetekenende doelstellingen en eigen belang ".


Ik neem ZZ als zijn "mocrofiel" die politieke onervarenheid juist wél kwalijk, want ZZ is intelligent en brutaal genoeg om te begrijpen dat dit zogenaamd "genadeloos" afdoen van potentiële bondgenoten hem totaal isoleert.

Ik vind het erg jammer dat ZZ zn talent zo vergooit juist nu hij op de nafferscene broodnodig is om allerlei fake-organisaties van de marocs op punten te bestrijden! :student:



Nog ervan afgezien dat ZZ om succes te hebben met de MDP er toch ook onze actieve Turken bij moet zien te krijgen...! Die zijn bij voorbaat dus al "Uncle Tom’s en opportunisten"...

Ik geloof dat we tegen doven praten. ZZ geeft ons géén antwoord ook al stuur je hem pb-mailtjes, hij antwoordt niet! Hij weet het beter! Wide-O leg je er bij neer: wij zijn maar slijmerds! :huil:





.

David
31-01-05, 12:17
Naar Aboutaleb wordt geluisterd, de AEL is de risee van de Nederlandse politiek. Daar zal de schoen wel wringen bij ons Zbaqje. Zoals gewoonlijk.

GroteWolf
31-01-05, 12:28
dat zijn dus zaken die in jou hoofd spelen... geweld en onderdrukking... alles behalve acceptatie en vrijheid en democratie.

Ja ja. Het is voor mij ook nieuw.

Ron Haleber
31-01-05, 14:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik neem je allang niet meer serieus.

Ik heb trouwens geen broertje... de persoon waar jij het over hebt (Omar Montana).. diens zaak is geseponeerd... en hij wacht nu op 'payday' van het OM.

ZZ lees NRC p2 28-1:

Uitspraak politierechter Den Haag:

resp. 150 uur taakstraf en 2 mnd voor DHC rappers - voor AHA-dissen. 23-jarige H.L en 25 jarige R el H.


ZZ lees je geen kranten meer? Metro (lijfblad Taouanza) is voor een naffer als jij echt niet genoeg! :boer:

Coolassprov MC
01-02-05, 19:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
de vraag is van wie krijgt hij respect en waarom.

Ik koester mijn grootste apathie en wantrouwen voor en jegens ‘politici’; of ze nu Marokkaan, turk zijn, Verdonk, Bos of Aletik heten; dit maakt mij vooral hier en nu totaal niet uniek!

Iedere stereotypering, zelfs als 'Oom Tom' of 'verrader' of wat ook mag gemaakt worden. Al helemaal omdat Abu Talib die rol goed kan spelen.

Voorbeeldje:
Als ‘onze’ Ahmed, na iedere ochtend en avond zijn oprechte dankbaarheid aan God getoond te hebben voor de genoten en te genieten Hollandse rijkdommen en vrijheden, is het voor hem tijd om, voor de camera's, zijn bloedeigen vader te degraderen tot louter 'economisch migrant' (zijn eigen woorden); als zodanig naar voren word geschoven vanwege zijn achtergrond; zijn achtergrond dankbaar gebruikt bij ‘het bekleden van 'het ambt'....

....maar als men hem (kritisch!) aanspreekt op zijn Marokkaan (???) en Moslim (???) zijn, antwoord meneer Aboutaleb afwezig; 'ik ben een onafhangklijk en neutraal ambtenaar; ik spreek en handel ook als zodanig'.

Ik behoud me de vrijheid om me te distantiëren van iedere medewerking met een zichzelf politiek noemend persoon of instantie; verder val ik ze aan waar ik ze kan aanvallen; of ze nu 'goed' of 'slecht' zouden zijn.

Een (directe) aanval is echter niet altijd ‘zinvol’; zeker niet als men het geheel niet overziet.

Coolassprov MC
01-02-05, 19:37
Geplaatst door Ron Haleber
ZZ lees NRC p2 28-1:

Uitspraak politierechter Den Haag:

resp. 150 uur taakstraf en 2 mnd voor DHC rappers - voor AHA-dissen. 23-jarige H.L en 25 jarige R el H.


Ik niet begrijpen jij bedoelden hiermede?

ZbaqZbaq
01-02-05, 20:01
Geplaatst door Ron Haleber
ZZ lees NRC p2 28-1:

Uitspraak politierechter Den Haag:

resp. 150 uur taakstraf en 2 mnd voor DHC rappers - voor AHA-dissen. 23-jarige H.L en 25 jarige R el H.


ZZ lees je geen kranten meer? Metro (lijfblad Taouanza) is voor een naffer als jij echt niet genoeg! :boer:

Naast een Mocrofiel ben je nu ook ZZ-o-fiel ?

kijk naar de achternamen eikel H.L. en R el H.

Montana heeft zijn rekeningnummer al aan het O.M. doorgegeven met de eis zo spoedig mogelijk over te gaan tot het overmaken van een lekker bedrag.

Ron Haleber
02-02-05, 01:54
Geplaatst door ZbaqZbaq
Naast een Mocrofiel ben je nu ook ZZ-o-fiel ?



Alle gekheid op een stokkie, ik heb toch veel bewondering voor je dat je het langer uithoudt dan Jawad...! Het is nu eenmaal geen geitepis de naffers voor te gaan in de revolutie - waarheen die bij jou ook mag leiden... :student:

mark61
02-02-05, 02:21
Geplaatst door Ron Haleber
Nog ervan afgezien dat ZZ om succes te hebben met de MDP er toch ook onze actieve Turken bij moet zien te krijgen...! Die zijn bij voorbaat dus al "Uncle Tom’s en opportunisten"...

Volgens ZZ heeft de AEL heel enthousiaste Turkse leden. Ik ken daarentegen geen Turk die geen jeuk krijgt als hij 'Arabisch' hoort. Vooral indien gevolgd door 'EL'. Dat is geen waarde-oordeel mijnerzijds, maar een constatering.

Rabi'ah.
03-02-05, 20:01
Geplaatst door mark61
Volgens ZZ heeft de AEL heel enthousiaste Turkse leden. Ik ken daarentegen geen Turk die geen jeuk krijgt als hij 'Arabisch' hoort. Vooral indien gevolgd door 'EL'. Dat is geen waarde-oordeel mijnerzijds, maar een constatering.

Die Turken moeten niet zo zeuren.

Ik ben zelf ook lid van de AEL een aangezien mijn roots in Suriname en West-Afrika liggen, zegt de Arabische identiteit mij persoonlijk nog veel minder dan Turken.

Maar ik zie niet in waarom je geen lid zou kunnen worden van een organisatie alleen maar vanwege het arabisch-nationalistische aspect aan de ideologie.

Het feit dat je zelf geen Arabier bent, wil nog niet zeggen dat je het er niet mee eens kunt zijn dat Arabieren ook trots zijn op wie ze zijn. :moe:


Weer een fantastisct staaltje van separatisme. :duim:

Coolassprov MC
03-02-05, 21:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Die Turken moeten niet zo zeuren.

Ik ben zelf ook lid van de AEL een aangezien mijn roots in Suriname en West-Afrika liggen, zegt de Arabische identiteit mij persoonlijk nog veel minder dan Turken.

Maar ik zie niet in waarom je geen lid zou kunnen worden van een organisatie alleen maar vanwege het arabisch-nationalistische aspect aan de ideologie.

Het feit dat je zelf geen Arabier bent, wil nog niet zeggen dat je het er niet mee eens kunt zijn dat Arabieren ook trots zijn op wie ze zijn. :moe:


Weer een fantastisct staaltje van separatisme. :duim:

International solidarity is the golden thread that connects all the peoples from all the times.

(Geuvarra)

Rabi'ah.
03-02-05, 21:17
Geplaatst door Coolassprov MC
International solidarity is the golden thread that connects all the peoples from all the times.

(Geuvarra)

Hun strijd, onze strijd, internationale solidariteit.


:wink:

ZbaqZbaq
03-02-05, 22:10
Geplaatst door mark61
Volgens ZZ heeft de AEL heel enthousiaste Turkse leden. Ik ken daarentegen geen Turk die geen jeuk krijgt als hij 'Arabisch' hoort. Vooral indien gevolgd door 'EL'. Dat is geen waarde-oordeel mijnerzijds, maar een constatering.

vreemd... er zit toch echt zelfs een Turk in het AEL bestuur naar ik onlangs begrepen heb. en dan onder de reguliere leden nog.

Coolassprov MC
03-02-05, 22:42
Geplaatst door ZbaqZbaq
vreemd... er zit toch echt zelfs een Turk in het AEL bestuur naar ik onlangs begrepen heb. en dan onder de reguliere leden nog.

Misschien kent meneer slechts Arabierhatende Turken?

Zou het trouwens ooit 'racisme' kunnen heten als je Arabieren haat/veracht, in dit zichzelf beschaafd noemend gedeelte van de wereld?

mark61
03-02-05, 23:01
Geplaatst door Coolassprov MC
Misschien kent meneer slechts Arabierhatende Turken?

Zou het trouwens ooit 'racisme' kunnen heten als je Arabieren haat/veracht, in dit zichzelf beschaafd noemend gedeelte van de wereld?

Haten is absoluut niet het woord; desinteresse is een betere. Jah, haten en verachten zou best racisme kunnen zijn. Hier of ergens anders. Vraag het een Turk.

Coolassprov MC
03-02-05, 23:59
Geplaatst door mark61
Haten is absoluut niet het woord; desinteresse is een betere. Jah, haten en verachten zou best racisme kunnen zijn. Hier of ergens anders. Vraag het een Turk.

Jij zult hoogstwaarschijnlijk Kamalisten als Turkse vrienden/kennissen hebben; die staan erom bekend 'jeuk' te krijgen van Arabieren en vice versa.

Ik weiger echter totnogtoe te geloven dat dat een uiting van desinteresse is; eerder gebrek aan belangstelling; anderen noemen dit jeukende verschijnsel 'haat'.

Ourzazate
04-02-05, 18:25
Om de integratie van minderheden in de Nederlandse samenleving te laten slagen is een andere benadering van migranten nodig. Met name moslims moeten worden opgeroepen loyaler te zijn jegens Nederland, zo zegt Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb (Pvda) in een vraaggesprek met Trouw. "Je moet deze mensen ervan overtuigen dat ze iets te verliezen hebben als ze niet meedoen", zegt Aboutaleb.

Wat wordt verstaan onder loyaal zijn? En wat is meedoen...??? Je in vage bewoordingen uiten waar je alle kanten mee op kan gaan is flauw en kinderachtig...:).




De discussie over het wel of niet in stand houden van de multiculturele samenleving is volgens de wethouder niet aan de orde. "Als je in de stad een raam opendoet, dan zíe je een multiculturele samenleving. De kern van de discussie is natuurlijk in hoeverre de cultuur van de bestaande meerderheid de nieuwe culturen opneemt." Hij vergelijkt de integratie met het verkeer. "Als je op de snelweg wil invoegen, moet je dat zelf doen. Maar dat kan alleen als je daarvoor van anderen de gelegenheid krijgt. Anders krijg je botsingen."

De vraag is of het al dan niet slagen van de multiculturele samenleving gepaard moet gaan met volledige integratie (verscheidene politici zien liever assimilatie). In het Sviib tijdschrift Interface van deze maand stond een intervieuw met dhr. Bomhoff (voormalig minister BZ en tegenwoordig professor aan Monash University in Maleisie. Hij stelde dat Maleisie het perfecte voorbeeld is van een multiculturele samenleving. Spanningen of problemen tussen de verschillende bevolkingsgroepen en religies komen amper voor...:). Dit ondanks de aanwezigheid van verschillende groepjes en religies die niet met elkaar mixen en in de blijve groep blijven hangen...:).

Uiteindelijk draait het al dan niet slagen van een samenleving om respect en begrip. Om op het voorbeeld van Aboutaleb voort te boorduren kun je zeggen dat als je op een snelweg niet met elkaar omgaat met respect en begrip de aanwezigheid op een ongeluk groter is dan wanneer deze 2 elementen wel zouden worden betracht. Tav zowel de geschreven als ongeschreven regels...:). Als ik geen voorrang verleen dan kan ik een ongeluk verwachten. Als de auto voor mij voor een groen stoplicht sta en niet wil rijden kan ik er tegen aan rijden of even wachten...:).




Verder vindt Aboutaleb dat nieuwkomers meer aangesproken moeten worden op wat ze zelf kunnen, en minder afhankelijk van de overheid gemaakt moeten worden. In plaats van een uitkering te verstrekken, zou de overheid de mogelijkheid moeten hebben zo'n nieuwkomer geld te geven voor het opzetten van een bedrijfje. Overheid en bedrijfsleven zouden een garantiefonds in het leven kunnen roepen als extra zekerheid voor de bank die een startende immigrant een lening verstrekt.

Ook daar gaat Aboutaleb de boot in. Ten eerste is het de bureaucratie in NL die ervoor zorgt dat je de overheid wel nodig hebt om je eigen boontjes te kunnen doppen. Helemaal als je onderaan de maatschappelijke ladder bungelt...:). Ten tweede doet de overheid met allerlei soorten regeltjes heel moeilijk als je een zaak wil openen. Vooral in de kleine stadjes en dorpen gaat dat moeizaam...:). Ze zouden eens een voorbeeld kunnen nemen aan bijv. Engeland of Frankrijk. Daar is het beter geregeld...:).




Aboutaleb onderstreept dat het van het grootste belang is dat nieuwkomers voor de Nederlandse samenleving kiezen, met name geldt dat voor moslims. Dat wil niet zeggen dat een migrant al zijn opvattingen overboord moet gooien. Integreren gebeurt niet door dingen af te leren, maar juist door dingen bij te leren. "Dat vormt je." Door de islamitische gemeenschap bij het 'grote wij-gevoel' te betrekken, wordt ook de kleine radicale groep geďsoleerd, aldus de PvdA'er. "Dat maakt het werk voor de inlichtingen- en opsporingsdiensten meteen een stuk makkelijker."


De meeste moslims in NL leren bij. Toch heeft een grote groep het gevoel dat ze er niet bijhoren. Dat is een heel akelig gevoel want in Marokko ervaren ze vaak ook hetzelfde; er niet volledig bijhoren. Als je in NL moeilijk een baan kunt vinden omdat je Hassan heet terwijl je meer kwalificaties hebt dan Jan-Klaas en ook het cafe weigert je de toegang dan worden bepaalde gevoelens gekweekt en opgekropt...:).

Aboutaleb zou zijn post eer aan doen als hij de horeca in Amsterdam eens hard zou aanpakken, want het is daar een rotzooitje van jewelste. 'Dat vormt je', zegt ie dan. De grapjas. Wat je pas echt vormt zijn tig weigeringen enkel en alleen omdat je een andere kleur hebt of een andere naam. Waarom pakt de wethouder die problemen niet aan...?

wytze
04-02-05, 19:26
quote Ourzazate:
"De meeste moslims in NL leren bij. Toch heeft een grote groep het gevoel dat ze er niet bijhoren. Dat is een heel akelig gevoel want in Marokko ervaren ze vaak ook hetzelfde; er niet volledig bijhoren. Als je in NL moeilijk een baan kunt vinden omdat je Hassan heet terwijl je meer kwalificaties hebt dan Jan-Klaas en ook het cafe weigert je de toegang dan worden bepaalde gevoelens gekweekt en opgekropt....

Aboutaleb zou zijn post eer aan doen als hij de horeca in Amsterdam eens hard zou aanpakken, want het is daar een rotzooitje van jewelste. 'Dat vormt je', zegt ie dan. De grapjas. Wat je pas echt vormt zijn tig weigeringen enkel en alleen omdat je een andere kleur hebt of een andere naam. Waarom pakt de wethouder die problemen niet aan...?"



Daar ben ik het nu helemaal mee eens.
PS. over Maleisie heb ik trouwens wel heel andere verhalen gehoord.

Ourzazate
04-02-05, 20:23
Geplaatst door wytze

Daar ben ik het nu helemaal mee eens.
PS. over Maleisie heb ik trouwens wel heel andere verhalen gehoord.

Wat heb je over Maleisie gehoord...?

wytze
04-02-05, 22:37
Ik moet het ff checken, maar ik heb een paar jaar geleden een gesprek gehad met een vrouw van de hindoe minderheid in ik meen Maleisie die niet zulke fraaie verhalen vertelde over hoe die minderheid werd behandeld. Maar, nogmaals, ik moet het even checken.