PDA

Bekijk Volledige Versie : Volkswagen sleept maker Polo-reclame voor de rechter



Cohen
28-01-05, 16:17
Uitgegeven: 26 januari 2005 13:20
Laatst gewijzigd: 26 januari 2005 13:23

AMSTERDAM - Na een week van ontkenningen gaat Volkswagen toch de maker van de Polo-reclame aanklagen. De controversiële reclame is al een paar weken te zien op het internet. Volgens de autogigant schaadt de reclame de reputatie van het concern en wordt Volkswagen onterecht in verband gebracht met terroristische activiteiten.

Klik hier voor de bewuste video (quicktime)


In de reclame is te zien hoe een man met een Arabisch uiterlijk een Volkswagen Polo instapt. De man heeft explosieven om zijn middel en rijdt naar een eettentje. Voor het eettentje stopt hij de auto en wil hij zichzelf opblazen. Echter de Polo geeft geen krimp en de man ontploft in de auto. Daarna komt een slogan in beeld: 'Polo: small but tough'.

De Britse krant The Guardian sprak met de maker van het bewuste reclamefilmpje, Stuart Fryer. "De video was nooit bedoeld voor het grote publiek. Ik ben erg geschrokken van de reacties. Het is nooit de bedoeling geweest om mensen te kwetsen. Ik heb het video'tje gemaakt voor mijn eigen portfolio."

Er gingen eerdere speculaties rond over hoeveel het filmpje heeft gekost. Sommige beweerden ruim 40.000 Engelse ponden. "Het kostte ongeveer 400 pond, ik heb de video gemaakt in mijn vrije tijd. Het is ongelofelijk wat je allemaal kunt doen met een laag budget."





http://www.boreme.com/bm/JAN05/a/vw-suicide-bomber/fr.htm

Goodnight
28-01-05, 19:19
Hij rijdt heeeeerlijk :D