PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan prijst overleden vrouw die abortus weigerde



Marsipulami
28-01-05, 17:24
Vaticaan prijst overleden vrouw die abortus weigerde
"Het is alsof zij mij vragen een van mijn andere twee kinderen te doden om mijn eigen huid te redden"

Geplaatst op 27/1 '05 om 23:44u
Door Eric Masseus


VATICAANSTAD (RKnieuws.net) – Het Vaticaan roemde deze week een Italiaanse vrouw die stierf, nadat zij een behandeling voor kanker weigerde die haar gedwongen zou hebben om haar ongeboren kind te aborteren. Rita Fedrizzi stierf deze week, drie maanden nadat zij het leven schonk aan Federico.

De Vaticaanse krant L’Osservatore Romano vergeleek Fedrizzi’s beslissing met die van de Italiaanse kinderarts Gianna Beretta Molla (zie foto), die in 1962 stierf nadat zij weigerde een abortus te ondergaan die haar het leven had kunnen redden, Gianna Beretta Molla is in 2003 door paus Johannes Paulus II heilig verklaard en is sindsdien een voorbeeldfiguur voor de tegenstanders van abortus.

De 41-jarige Rita Fedrizzi hoorde dat zij kanker had op ongeveer hetzelfde moment dat zij hoorde dat zij zwanger was, aldus L’Osservatore Romano. “Zij was er zich van bewust dat voortzetting van haar zwangerschap haar elke kans op genezing van kanker zou ontnemen. Desondanks zette zij haar keuze door, de keuze dat een nieuw leven mogelijk maakte ten koste van haar eigen leven,” zo bericht de Vaticaanse krant.

Federico

Naast Federico, die na een zwangerschap van zes maanden ter wereld kwam, laat Rita Fedrizzi twee andere kinderen in de leeftijd van 10 en 12 jaar achter. “De keuze van Rita, waar ik altijd achter heb gestaan, was een keuze van geloof,” zo citeerde het Italiaanse persbureau ANSA Rita´s echtgenoot Enrico Ferrari.

“Steeds als iemand haar adviseerde om een abortus te laten uitvoeren als de enige weg om aan haar dood te ontsnappen, antwoordde zij, ‘Het is alsof zij mij vragen een van mijn andere twee kinderen te doden om mijn eigen huid te redden.’ Zij heeft Federico als een geschenk aanvaard,” aldus de echtegenoot van Rita.

Rita Fedrizzi is afgelopen dinsdag begraven in Pianello del Lario, een plaatsje in de buurt van Como. De tv-zender RAI meldde dat Rita Fedrizzi zeer actief was in een katholieke groepering toegewijd aan de heilige Maria.

nefertiti
29-01-05, 08:35
En de twee andere kindertjes zullen nu ook wel heel gelukkig zijn.

mark61
29-01-05, 13:15
Geplaatst door nefertiti
En de twee andere kindertjes zullen nu ook wel heel gelukkig zijn.

Dat is ook het eerste wat ik dacht.

Doet me ook meteen denken aan dat Ierse meisje van 15 dat verkracht was en geen abortus mocht. Ik geloof dat er zelfs een gerechtelijke uitspraak was dat ze niet naar Engeland mocht om het daar te laten doen, maar dat weet ik niet zeker.

Vast ook lovende woorden van de Osservatore Romano.

~Panthera~
29-01-05, 13:18
Stelletje ouwe sicko's in Rome. :moe:

Julien
29-01-05, 16:04
Geplaatst door ~Panthera~
Stelletje ouwe sicko's in Rome. :moe:

ehm iets meer respect voor iemand z'n religie, Panthera. Jij bent toch juist degene die iedereen in z'n waarde laat (tenminste dat gevoel had ik wel bij jou, als het om moslims gaat)... accepteer dan ook dat het vaticaan deze opvatting heeft over het vermoorden van embryo's.

Dutchguy
29-01-05, 16:28
Geplaatst door ~Panthera~
Stelletje ouwe sicko's in Rome. :moe:

Ouwe travo's zeg ik altijd.

Mark
29-01-05, 16:47
Zo zie je maar weer, evolutie werkt, domme mensen sterven uit :fpetaf:

Marsipulami
29-01-05, 16:48
Geplaatst door Mark
Zo zie je maar weer, evolutie werkt, domme mensen sterven uit :fpetaf:

Ik wist niet dat je terminaal was. :duim:

Mark
29-01-05, 16:49
Geplaatst door Marsipulami
Ik wist niet dat je terminaal was. :duim:

ik heb juist deze week gehoord dat ik geen ziektes heb, god is met mij :)

~Panthera~
29-01-05, 18:14
Geplaatst door Julien
ehm iets meer respect voor iemand z'n religie, Panthera. Jij bent toch juist degene die iedereen in z'n waarde laat (tenminste dat gevoel had ik wel bij jou, als het om moslims gaat)... accepteer dan ook dat het vaticaan deze opvatting heeft over het vermoorden van embryo's.


Ik ben zelf "afgericht" in deze religie, dus mag ik het zeggen. :D

~Panthera~
29-01-05, 18:15
Geplaatst door Dutchguy
Ouwe travo's zeg ik altijd.

:hihi:

duende
30-01-05, 12:51
Geplaatst door Marsipulami
Naast Federico, die na een zwangerschap van zes maanden ter wereld kwam, laat Rita Fedrizzi twee andere kinderen in de leeftijd van 10 en 12 jaar achter. “De keuze van Rita, waar ik altijd achter heb gestaan, was een keuze van geloof,” zo citeerde het Italiaanse persbureau ANSA Rita´s echtgenoot Enrico Ferrari.
Fijn he, zo een kindje van 6 maanden in de couveuse.
Waarschijnlijk allerlei afwijkingen omdat het nog niet volgroeid is.
Maar dat maakt dat stelletje half demente perverselingen uit vaticaanstad niet uit.
Ik kan me voorstellen dat je in een god gelooft, maar dat men zijn/haar ziel en zaligheid verbind aan deze criminele organisatie blijft mij verbazen. :kotsen2:

Gehenna
30-01-05, 13:37
Geplaatst door Mark
Zo zie je maar weer, evolutie werkt, domme mensen sterven uit :fpetaf:

Ik ben er zeker van dat je als waarachtig mens de evolutie op dat punt best een handje mag helpen.