PDA

Bekijk Volledige Versie : Hollanders verbieden hun eigen vlag te dragen!



Julien
29-01-05, 16:30
Nederlandse vlag moet van schooltas
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor

www.fok.nl

---

wat een GEK land is dit toch! Laat je je ten eerste intimideren door een aantal gekken en verbied je ten tweede een leerling een vlag van je eigen land te dragen op een rugzak.
ik heb een italiaanse vlag op m'n rugzak..provoceer ik nu ook? ben ik ook een neonazi? :moe:

delirious
29-01-05, 16:36
Geplaatst door Julien
Nederlandse vlag moet van schooltas
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor

www.fok.nl

---

wat een GEK land is dit toch! Laat je je ten eerste intimideren door een aantal gekken en verbied je ten tweede een leerling een vlag van je eigen land te dragen op een rugzak.
ik heb een italiaanse vlag op m'n rugzak..provoceer ik nu ook? ben ik ook een neonazi? :moe:


Natuurlijk wil dit jochie provoceren Julien.
Zet die Roze bril eens af!!

Julien
29-01-05, 16:38
Geplaatst door delirious
Natuurlijk wil dit jochie provoceren Julien.
Zet die Roze bril eens af!!

wat is er provocerend aan een vlag? Nederlanders moeten eens af van die nationalisme-angst.

delirious
29-01-05, 16:46
Dat het jochie het doet om te provoceren is een feit.
Dat de Marokkaanse jochies de vlag zien als een rode lap is ook een feit.

Kortom ...Puinhoop.
:duizelig:

Eke
29-01-05, 16:51
Geplaatst door Julien
[SIZE=4] Hij wil graag in het leger Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig.
:hihi:

maar de situatie is inderdaad een puinhoop..

Als uit een gezamenlijk gesprek met de leerlingen (dus ook Patrick) blijkt dat hij aan het provoceren is : vlaggetje verbieden...inderdaad.

De vlag is niet om te provoceren.

delirious
29-01-05, 16:54
Geplaatst door Eke
:hihi:

Ja dat is echt de klapper!! :o

duende
29-01-05, 17:42
Geplaatst door Julien
[De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''


Niet vechtlustig en toch het leger in willen.
Wie probeerd pappie in de zeik te nemen.
:lol:
Begin ondertussen schijtziek te worden van al dat hypocriete gelul.
Als een Marrokaans meisje het voor haar tassenstelende broertje opneemt, zijn het DE Marrokanen die een vertekend beeld van de realiteit hebben.
Maar ik kan je wel zeggen dat de jochies en meisjes die bij mij op school met nederlandse vlaggetjes lopen stuk voor stuk racistische denkbeelden hebben en hun vooroordelen ook met verfe ventileren.
Mag ik hieruit opmaken dat De Nederlanders ook een vertekend beeld van de realiteit hebben?
Ben ik zeker geen Nederlander.

rja2
29-01-05, 17:50
Geplaatst door Julien
[B]Nederlandse vlag moet van schooltas
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor

www.fok.nl

/B]
Belachelijk, je mag geeneens trots zijn op Nederland.

Die directeur is fout bezig, hij zou die Marokkaanse jongens aanmoeten pakken die deze Nederlandse jongen zitten te terroriseren.

Het moet niet gekker worden in dit land, de Nederlandse vlag verbieden, wat denken ze wel.

delirious
29-01-05, 18:10
Geplaatst door rja2
Belachelijk, je mag geeneens trots zijn op Nederland.

Die directeur is fout bezig, hij zou die Marokkaanse jongens aanmoeten pakken die deze Nederlandse jongen zitten te terroriseren.

Het moet niet gekker worden in dit land, de Nederlandse vlag verbieden, wat denken ze wel.

Hier gaat er weer een die het niet snapt.
Het gaat er bij dit rukkertje niet om dat hij trots is op Nederland.
(Niets mis mee om trots te zijn op je land.)

Bij hem gaat het er om, om te PROVOCEREN!!!!

Heb je het door of niet?? :mad:

~Panthera~
29-01-05, 18:21
Geplaatst door delirious

Heb je het door of niet?? :mad:

Ik wel.
Opzouten dat soort "trotse rukkertjes" :moe:

Zwarte Schaap
29-01-05, 18:31
Ik vind het onzin om de vlag te verbieden, je geeft de autochtoontjes alleen maar aanleiding om zich in hun slachtofferrol te wentelen.

rja2
29-01-05, 18:32
Geplaatst door delirious
Hier gaat er weer een die het niet snapt.
Het gaat er bij dit rukkertje niet om dat hij trots is op Nederland.
(Niets mis mee om trots te zijn op je land.)

Bij hem gaat het er om, om te PROVOCEREN!!!!

Heb je het door of niet?? :mad:
Werkelijk een Nederlandse vlag is proveren,
wat is dat onzin, de Nederlandse vlag is de Nederlandse vlag.

Die staat voor Nederland.

Die directeur geeft toe aan de terreur van een paar Marokkaanse jochies.

Zwarte Schaap
29-01-05, 18:36
Geplaatst door rja2
Werkelijk een Nederlandse vlag is proveren,
wat is dat onzin, de Nederlandse vlag is de Nederlandse vlag.

Die staat voor Nederland.

Die directeur geeft toe aan de terreur van een paar Marokkaanse jochies.

Ik ben het helemaal met je eens. Het is net als het terreur van de autochtonen die de hijaab willen verbieden. In Frankrijk heeft de terreur er zelfs toe geleid dat je helemaal niet meer op scholen met een hijaab les mag volgen.

Eke
29-01-05, 18:44
Geplaatst door Eke
[B

Als uit een gezamenlijk gesprek met de leerlingen (dus ook Patrick) blijkt dat hij aan het provoceren is : vlaggetje verbieden...inderdaad.

De vlag is niet om te provoceren. [/B]

Daan79
30-01-05, 19:24
Als zoiets al verboden wordt kan je natuurlijk alles wel gaan verbieden.

Straks met een E.K. of W.K. voetbal met een holland shawltje en oranje shirt aan lopen, en de allochtonen vinden het weer aanstootgevend.

belachelijk gewoon, zolang er geen swastika's of nazistische symbolen bijstaan wat is er dan mis met een vlaggetje?

Zeker weer zo'n bange linkse schooldirecteur. Die zich bedreigd voelt door een paar Marokkaantjes

Zwarte Schaap
31-01-05, 00:47
Geplaatst door splijtstof
Er zijn 57 moslimlanden in de wereld met scholen, ik zie de probleem niet. Er zijn 57 moslimlanden in de wereld met scholen, ik zie de probleem niet. Als de Moslims hun godsdienst lief is, waarom verkassen ze dan niet naar

Leuk en aardig dat gezwets van je maar daar moet je niet bij mee aankomen. Dat jij in je rol van dorpsgek op maroc.nl gelooft wil niet zeggen dat ik in je rol geloof.

Zwarte Kat
31-01-05, 00:50
Geplaatst door Julien

wat een GEK land is dit toch! Laat je je ten eerste intimideren door een aantal gekken en verbied je ten tweede een leerling een vlag van je eigen land te dragen op een rugzak.
ik heb een italiaanse vlag op m'n rugzak..provoceer ik nu ook? ben ik ook een neonazi? :moe:

Ik heb 2 jaar geleden eens een poster ontworpen voor een koningendagfeest met daarop een vrouw die de Nederlandse vlag uithangt.
Toen ik het ontwerp liet zien kreeg ik een waterval van kritiek over me heen.
Die vlag mocht er pertinent niet op. Het zou te racistisch zijn en zou het verkeerde volk aantrekken.
Wat een idiote discussie was dat.
Moeilijk doen om een vlag :rolleyes:

Gelukkig doen b.v. Turken daar minder moeilijk over. Die wapperen bij elke scheet met de Turkse vlag.

Te quiero
31-01-05, 00:53
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik heb 2 jaar geleden eens een poster ontworpen voor een koningendagfeest met daarop een vrouw die de Nederlandse vlag uithangt.
Toen ik het ontwerp liet zien kreeg ik een waterval van kritiek over me heen.
Die vlag mocht er pertinent niet op. Het zou te racistisch zijn en zou het verkeerde volk aantrekken.
Wat een idiote discussie was dat.
Moeilijk doen om een vlag :rolleyes:

Gelukkig doen b.v. Turken daar minder moeilijk over. Die wapperen bij elke scheet met de Turkse vlag.
De Amerikaanse vlag wordt op allerlei manieren gedragen, als sjaal, als haarspeld, als riem, als zwempak, als sokken en zelfs als onderbroeken.

Zwarte Kat
31-01-05, 01:02
Geplaatst door Te quiero
De Amerikaanse vlag wordt op allerlei manieren gedragen, als sjaal, als haarspeld, als riem, als zwempak, als sokken en zelfs als onderbroeken.

Amerikanen kunnen er ook wat van ja.
:zozo: Ik zie al voor me dat Balkenende de Nederlandse vlag als speldje gaat dragen op zn colbertje......

Zwarte Schaap
31-01-05, 01:05
Geplaatst door splijtstof
Kan ik hier op uit maken dat je voor een verlenging van de Islaam in het westen bent.

Zo ja , met wat voor doel.

Ik zou het zeer op prijs stellen als je
mij dit zou kunnen uitleggen.
Mischien dat jij, mijn van uw zaak kunt overtuigen.


Ik kan niet anders dan mezelf zijn, als ik daarmee de Islam in het westen verleng het zij zo. Is er iets mis met mijn aanwezigheid alhier?

Bart
31-01-05, 11:05
Geplaatst door Julien
.....dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen......

Wat een idioterie weer zeg. Aangenomen dat de overgrote meerderheid van die Marokkanen ook een Nederlands paspoort hebben en hier geboren zijn, begrijp ik echt niet waar ze zich druk om maken. Het is toch ook hun vlag??? Als ze slim zijn, gaan ze ook met trots de Nederlandse vlag dragen. Haalt meteen de wind uit de zeilen van die idiote extreemrechtse lieden die menen ONZE vlag te kunnen kapen.

sjaen
31-01-05, 11:15
Geplaatst door Bart
Wat een idioterie weer zeg. Aangenomen dat de overgrote meerderheid van die Marokkanen ook een Nederlands paspoort hebben en hier geboren zijn, begrijp ik echt niet waar ze zich druk om maken. Het is toch ook hun vlag??? Als ze slim zijn, gaan ze ook met trots de Nederlandse vlag dragen. Haalt meteen de wind uit de zeilen van die idiote extreemrechtse lieden die menen ONZE vlag te kunnen kapen.


:duim:

GroteWolf
31-01-05, 12:21
Een Nederlandse vlag mag je in Nederland natuurlijk niet verbieden. Evenmin als een Hijaab in Saoedie Arabie.

GroteWolf
31-01-05, 12:24
En dat zorgt voor grote vermoedens bij autochtonen (die heel begrijpelijk zijn)
dat hun land in een Islamiserings proces verkeert. uiteraard geloof ik geen reet van
deze aantijging die de Zionisten zijn begonnen, alleen omdat de Mocro's de Misdaaden van Zionisten aan de tand voelden tijdens hun anti-Pisrael demo's.


Dit heeft niets met Israel en alles met importhuwelijken te maken.

Messenjah
31-01-05, 12:42
Geplaatst door Daan79
Als zoiets al verboden wordt kan je natuurlijk alles wel gaan verbieden.

Straks met een E.K. of W.K. voetbal met een holland shawltje en oranje shirt aan lopen, en de allochtonen vinden het weer aanstootgevend.
belachelijk gewoon, zolang er geen swastika's of nazistische symbolen bijstaan wat is er dan mis met een vlaggetje?

Zeker weer zo'n bange linkse schooldirecteur. Die zich bedreigd voelt door een paar Marokkaantjes

Sterker nog bij mijn neef op school gebeurde dit tijdens het ek afgelopen zomer, 'om spanningen te voorkomen'.

Zwarte Schaap
31-01-05, 12:46
Geplaatst door splijtstof
Maar ZS hoe zie jij jouw toekomst in NL.

Fucked up en verkankerd, kortom ik zie hier geen toekomst meer.

GroteWolf
31-01-05, 13:13
Sterker nog bij mijn neef op school gebeurde dit tijdens het ek afgelopen zomer, 'om spanningen te voorkomen'.

Gemengde scholen is het ergste. Waarom iedereen dat wil is mij een raadsel.

Goodnight
31-01-05, 13:24
Geplaatst door delirious
Natuurlijk wil dit jochie provoceren Julien.
Zet die Roze bril eens af!!

Hoezo!!??
Ik zie geboeg Marokkaanse kinderen die t-shirts dragen waarop de Marokkaanse groene ster op prijkt,mijn zoon heeft er ook een.
Mijn zusje had een jas gekocht met op de mouwen de Amerikaanse vlag, heeft ze er afgehaald en de Marokkaanse vlag opgenaaid.

is dat ook provoceren??

Ik vind dit echt belachelijk!!

tenzij er natuurlijk MEER aan de hand is dan zo'n lullig vlaggetje.

Goodnight
31-01-05, 13:31
Geplaatst door GroteWolf
Gemengde scholen is het ergste. Waarom iedereen dat wil is mij een raadsel.

Dus voor jou alleen maar witte en zwarte scholen?

Lekkere denkbeelden hou je erop na.

Blank bij blank en zwart bij zwart.

GroteWolf
31-01-05, 13:44
Dus voor jou alleen maar witte en zwarte scholen?

Lekkere denkbeelden hou je erop na.

Blank bij blank en zwart bij zwart.


Zolang dit soort ellende op gemengde scholen voorkomt wel ja. Waarom zou je je kind dat aandoen? Die valt niemand lastig maar moet zich opeens verantwoorden omdat ie niks heeft met Allah, of wit is, of eet tijdens Ramadan, of ham op zijn brood heeft, of weet ik veel wat. Dat ideale schooltje waar alle kindren van dees aard vreedzaam samen leven daar hoor ik niks van. Wel van zwarte pieten en kerstbomen die gemolesteerd worden, en meisjes die aangerand worden door sexueel gefrustreerde moedersjongetjes en ga nog even door. Vooroordelen? Dacht het niet.

Te quiero
31-01-05, 15:12
Geplaatst door GroteWolf
Zolang dit soort ellende op gemengde scholen voorkomt wel ja. Waarom zou je je kind dat aandoen? Die valt niemand lastig maar moet zich opeens verantwoorden omdat ie niks heeft met Allah, of wit is, of eet tijdens Ramadan, of ham op zijn brood heeft, of weet ik veel wat. Dat ideale schooltje waar alle kindren van dees aard vreedzaam samen leven daar hoor ik niks van. Wel van zwarte pieten en kerstbomen die gemolesteerd worden, en meisjes die aangerand worden door sexueel gefrustreerde moedersjongetjes en ga nog even door. Vooroordelen? Dacht het niet.
En dan nog die discussies over wel of niet gemengd zwemmen.
Ik zou zeggen, openbare scholen moeten seculiere scholen blijven. Als je wat religie of vreemde gewoontes wilt, dan moet je maar zelf betalen en naar een priveschool gaan.
Nederland mag een voorbeeld van Amerika en Suriname waar de samenleving multicultureel is. Ze leven samen en toch apart. Al die criminaleit onder bepaalde bevolkingsgroepen komt echt niet doordat ze wel of niet geintegreerd zijn. Anders zou je ook kunnen zeggen dat de criminele autochtonen niet geintegreerd zijn.

Dat we zoveel last hebben van criminele Marokkanen komt ten eerste door de opvoeding (niet religie) en ten tweede doordat de politie te zwak is.
In Amerika kennen ze geen genade. Amerikaanse polities spreken je ook harder aan en de aanpak is ook hard.

GroteWolf
31-01-05, 15:30
Ze leven samen en toch apart.

En in Canada. In al die landen gaat dat prima. Elkaars kinderen bij elkaar op school doen wordt steeds als panacee (middel tegen alle kwaad) omschreven, maar dat is nergens op gebaseerd. Integendeel, op al die scholen ontstaan groepjes die elkaar het leven zuur maken. Wat ga je daar dan weer aan doen? De leraren staan betrekkelijk machteloos.
Als mijn kind straks niet naar een witte school kan verhuis ik liever naar buiten de stad. Ik heb geen zin in die ellende. Ik heb deze samenleving niet gemaakt en mijn kind gaat er niet voor boeten.

alief
31-01-05, 15:32
Het zou eens afgelopen moeten zijn met dat kinderachtige gedoen met vlaggen. Ik stel voor dat alle Nederlanders, of ze nou van Marokkaanse afkomst zijn of niet, van de week een Nederlandse vlag op hun tas/jas/broek/rok, whatever plakken om zo voorgoed dat gezeur over de vlaggen te ontkrachten. De meesten hier zijn toch gewoon Nederlanders. Je gaat je toch niet uitgedaagd voelen door zo'n stomme vlag? Neem er zelf een. Lol eraf voor de provocateurs. (En laat het ook even aan dat krantje van het artikel weten). Een stroom van reacties van verontwaardigde autochtonen komt alweer opgang. Overal lees k hoe stom het is dat Marokkanen zich nu weer beledigd voelen door een nederlandse vlag en velen lopen alweer met hun zenuwentrek (die vinger die "rot op" wijst) te wapperen.

Dat laat je je toch niet aandoen? Hijsen die Nederlandse vlag. Laten we deze week de Week van de Nederlandse Vlag noemen.

(Echt, ik weet zeker dat dit heilzaam gaat zijn :lole: )

~Panthera~
31-01-05, 15:34
Geplaatst door alief
Het zou eens afgelopen moeten zijn met dat kinderachtige gedoen met vlaggen. Ik stel voor dat alle Nederlanders, of ze nou van Marokkaanse afkomst zijn of niet, van de week een Nederlandse vlag op hun tas/jas/broek/rok, whatever plakken om zo voorgoed dat gezeur over de vlaggen te ontkrachten. De meesten hier zijn toch gewoon Nederlanders. Je gaat je toch niet uitgedaagd voelen door zo'n stomme vlag? Neem er zelf een. Lol eraf voor de provocateurs. (En laat het ook even aan dat krantje van het artikel weten). Een stroom van reacties van verontwaardigde autochtonen komt alweer opgang. Overal lees k hoe stom het is dat Marokkanen zich nu weer beledigd voelen door een nederlandse vlag en velen lopen alweer met hun zenuwentrek (die vinger die "rot op" wijst) te wapperen.

Dat laat je je toch niet aandoen? Hijsen die Nederlandse vlag. Laten we deze week de Week van de Nederlandse Vlag noemen.

(Echt, ik weet zeker dat dit heilzaam gaat zijn :lole: )
-


:lole: :stomp: Lachen !!!! Hangen we um uit ook ?? :stout:
Zou wel een stunt zijn he ? :hihi:

GroteWolf
31-01-05, 15:35
Het is natuurlijk heel ziek, hoe die Marokkaanse kinderen reageren op die vlag. Geeft aan dat ze eigenlijk nog lang geen Nedermarokkanen zijn en wellicht nooit worden.

Te quiero
31-01-05, 15:43
Geplaatst door GroteWolf
En in Canada. In al die landen gaat dat prima. Elkaars kinderen bij elkaar op school doen wordt steeds als panacee (middel tegen alle kwaad) omschreven, maar dat is nergens op gebaseerd. Integendeel, op al die scholen ontstaan groepjes die elkaar het leven zuur maken. Wat ga je daar dan weer aan doen? De leraren staan betrekkelijk machteloos.
Als mijn kind straks niet naar een witte school kan verhuis ik liever naar buiten de stad. Ik heb geen zin in die ellende. Ik heb deze samenleving niet gemaakt en mijn kind gaat er niet voor boeten.
Ik ben zelf in een multiculturele omgeving opgegroeid.
Weet je wat Grote Wolf. De wereld wordt mulitcultireel of je het wilt of niet. Het is beter om als kind te leren met andere kinderen van andere culturen te leren omgaan, met behoud van eigen cultuur. Vandaar: samen maar toch apart. Je leert elkaars gewoontes (incl. religie) te respecteren.
Het is nooit goed om je kinderen teveel te beschermen. Later zullen ze als volwassenen met mensen van verschillende achtergronden/culturen moeten werken. Het is daarom ook goed voor kinderen om met "bullies" te leren omgaan. Op het werk zul je vaak "bullies" tegen komen. Mensen die als kind overbescherm zijn, komen klungelig over in hun omgang met mensen.

Te quiero
31-01-05, 15:50
Geplaatst door Te quiero
Ik ben zelf in een multiculturele omgeving opgegroeid.
Weet je wat Grote Wolf. De wereld wordt mulitcultireel of je het wilt of niet. Het is beter om als kind te leren met andere kinderen van andere culturen te leren omgaan, met behoud van eigen cultuur. Vandaar: samen maar toch apart. Je leert elkaars gewoontes (incl. religie) te respecteren.
Het is nooit goed om je kinderen teveel te beschermen. Later zullen ze als volwassenen met mensen van verschillende achtergronden/culturen moeten werken. Het is daarom ook goed voor kinderen om met "bullies" te leren omgaan. Op het werk zul je vaak "bullies" tegen komen. Mensen die als kind overbescherm zijn, komen klungelig over in hun omgang met mensen.
Vervolg: zelfs op Maroc.nl kun je "bullies" tegenkomen.

GroteWolf
31-01-05, 15:52
Mensen die als kind overbescherm zijn, komen klungelig over in hun omgang met mensen.


Ik heb helaas heel wat leeftijdsgenoten zien ontsporen die op minder beschermde scholen zaten dan ik. De verleidingen om over de schreef te gaan zijn groter, en de druk ook. Bij ons vielen er wel veel af, en er waren inderdaad veel nerds en watjes bij, maar op een andere school waren die er aan onderdoor gegaan. Nederland heeft ook nog wat brains nodig hoor! En als die beter gedeiën in een beschermde omgeving, laat ze dan maar een beetje sullig overkomen.

Te quiero
31-01-05, 16:01
Geplaatst door GroteWolf
Ik heb helaas heel wat leeftijdsgenoten zien ontsporen die op minder beschermde scholen zaten dan ik. De verleidingen om over de schreef te gaan zijn groter, en de druk ook. Bij ons vielen er wel veel af, en er waren inderdaad veel nerds en watjes bij, maar op een andere school waren die er aan onderdoor gegaan. Nederland heeft ook nog wat brains nodig hoor! En als die beter gedeiën in een beschermde omgeving, laat ze dan maar een beetje sullig overkomen.
Ooit de klassieker van Dale Carnegie gelezen? How to make friends and influence people. Een Nederlandse vertaling kun je in de winkel kopen.
Het zijn niet de beschermde watjes, nerds of brains die de top bereiken, maar mensen die "people skill" bezitten.
Vorig jaar las ik dat er een Ned.Marokkaan een dergelijk boek voor Marokkanen in Nederland had geschreven. Ze worden ook wel "self improvement" boeken genoemd.
Autochtonen die in het buitenland in een multiculturele omgeving opgegroeid zijn, bewegen zich ook makkelijker tussen de verschillende culturen en dat is prettig voor hun zelf en voor de omgeving.

Wat heb je aan een brain die bij het minste en geringste overspannend raakt omdat hij niet tegen een stootje kan? Die zal zeker geen leider worden.

GroteWolf
31-01-05, 16:26
Het zijn niet de beschermde watjes, nerds of brains die de top bereiken, maar mensen die "people skill" bezitten.


Het zijn ongetwijfeld de meest rücksichtlose mensen die de top bereiken. Desondanks hebben we ook mensen nodig die een vaccin tegen AIDS uitvinden, de muziek gaan vernieuwen, koude kernfusie ontwikkelen, nieuwe wiskundige inzichten doen, nieuwe gewassen veredelen, de wetgeving voorbereiden, de planologie van steden beheersen, nieuwe media ontwikkelen, architectonische hoogstandjes ontwerpen, nieuwe software schrijven, chrirurgie verder ontwikkelen en nog zo wat. Die bedoel ik dus.

Te quiero
31-01-05, 16:32
Geplaatst door GroteWolf
Het zijn ongetwijfeld de meest rücksichtlose mensen die de top bereiken. Desondanks hebben we ook mensen nodig die een vaccin tegen AIDS uitvinden, de muziek gaan vernieuwen, koude kernfusie ontwikkelen, nieuwe wiskundige inzichten doen, nieuwe gewassen veredelen, de wetgeving voorbereiden, de planologie van steden beheersen, nieuwe media ontwikkelen, architectonische hoogstandjes ontwerpen, nieuwe software schrijven, chrirurgie verder ontwikkelen en nog zo wat. Die bedoel ik dus.
Natuurlijk, hebben we ze ook nodig. Daarom is het ook belangrijk dat ze met mensen kunnen omgaan. Al deze geleerden bestaan uit Chinezen, Irakezen, Indiers, Ethiopiers, kortom multicultureel.
Je ontkomt er niet aan dat de wereld en dus later op het werk nog meer multicultureel wordt.
De grenzen zijn niet voor de handel gesloten. Nederland zal met al die landen moeten concurreren. Je zit in een slechte concurrentie positie als je de gewoontes van anderen niet kent.

GroteWolf
31-01-05, 16:39
Tuurlijk, dat zal ik niet ontkennen. En mijn kinderen mogen met al deze mensen op school. Maar niet met die klojo's.

gh.wille
31-01-05, 16:54
Geplaatst door ~Panthera~
Ik wel.
Opzouten dat soort "trotse rukkertjes" :moe: Mijn hondjes houden ook van poezen , misschien een hint voor de mensen:
JE HOEFT NIET ALTIJD ALS KAT EN HOND TE LEVEN ! :wink:

gh.wille
31-01-05, 17:12
Geplaatst door Goodnight
Hoezo!!??
Ik zie geboeg Marokkaanse kinderen die t-shirts dragen waarop de Marokkaanse groene ster op prijkt,mijn zoon heeft er ook een.
Mijn zusje had een jas gekocht met op de mouwen de Amerikaanse vlag, heeft ze er afgehaald en de Marokkaanse vlag opgenaaid.

is dat ook provoceren??

Ik vind dit echt belachelijk!!

tenzij er natuurlijk MEER aan de hand is dan zo'n lullig vlaggetje. Zo is het ,ikzie kinderen met allerlei shirtjes lopen, dat moet kunnen en zo blijven ,maar als je met een AJAX shirtje in een cafe in ROTTERDAM gaat zitten , of omgekeerd , dan is de kans op ruzie ook groot , ik weet niet of dat wel zo wijs is.!??

Messenjah
31-01-05, 17:41
Geplaatst door gh.wille
Zo is het ,ikzie kinderen met allerlei shirtjes lopen, dat moet kunnen en zo blijven ,maar als je met een AJAX shirtje in een cafe in ROTTERDAM gaat zitten , of omgekeerd , dan is de kans op ruzie ook groot , ik weet niet of dat wel zo wijs is.!??

Dus met een Nederlandse vlag rondlopen moet je vooral doen, maar het is dom om dat in de buurt van (bijvoorbeeld) een gefrustreerde marrokaan te doen?

gh.wille
31-01-05, 18:32
Geplaatst door Messenjah
Dus met een Nederlandse vlag rondlopen moet je vooral doen, maar het is dom om dat in de buurt van (bijvoorbeeld) een gefrustreerde marrokaan te doen? Sorry ,nu snap ik het,hij liep met een vlag, maar dat doen ze bij de OLYMPIC,S ook ! maar er zal wel wat meer achter zitten! (tip voor het schoolhoofd, allemaal de zelfde kleding)
gr, george.

Julien
31-01-05, 20:21
Geplaatst door gh.wille
Sorry ,nu snap ik het,hij liep met een vlag, maar dat doen ze bij de OLYMPIC,S ook ! maar er zal wel wat meer achter zitten! (tip voor het schoolhoofd, allemaal de zelfde kleding)
gr, george.

allemaal dezelfde kleding lost idd een hoop op, maar ik zou er geen voorstander van zijn. maar wat hier gebeurd is, is gewoon hypocriet. Nederlanders moeten toch ook het recht hebben om trots te zijn op hun vlag? En al zou het provocerend zijn... tjongejonge.. alsof andere jongeren niet provoceren met hun kleding?

Goodnight
31-01-05, 20:47
Geplaatst door GroteWolf
Zolang dit soort ellende op gemengde scholen voorkomt wel ja. Waarom zou je je kind dat aandoen? Die valt niemand lastig maar moet zich opeens verantwoorden omdat ie niks heeft met Allah, of wit is, of eet tijdens Ramadan, of ham op zijn brood heeft, of weet ik veel wat. Dat ideale schooltje waar alle kindren van dees aard vreedzaam samen leven daar hoor ik niks van. Wel van zwarte pieten en kerstbomen die gemolesteerd worden, en meisjes die aangerand worden door sexueel gefrustreerde moedersjongetjes en ga nog even door. Vooroordelen? Dacht het niet. Ow, dus als jouw kind op een gemengde school zit wordt hij opeens gedwongen te geloven in Allah??En mag het geen ham eten?

Hoe bekrompen kan je wezen!!!


Jongen...het woord vooroordelen dekt bij lange de lading bij jou niet!
Dat is nog een onschuldig woordje.....

Jij bent gewoon voor Zuid Afrika praktijken!Ik heb eigenlijk alleen maar medelijden met je...je zal maar moeten leven met zo'n bekrompen beperkte visie.

Goodnight
31-01-05, 20:52
Wat ik me wel afvraag is hope genunaceerd dit bericht is.

Ik kan me dus niet voorstellen dat het dragen van de Nl vlag aanleiding genoeg is voor het verbod.


Verder hou ik op met deze discussie,want er zitten hier een paar reacties waar mijn haren recht van overeind gaan staan.

En daar vind ik mijn kostbare tijd toch te belanrgijk voor om daar mijn eveneens belangrijke energie aan te besteden.

Wat ik wel vind is iedereen moet lekker kunnen dragen wat hij zij wil!
En het liefst op GEMENGDE scholen waar alles en iedereen op zit!

Te quiero
31-01-05, 20:55
Geplaatst door Goodnight
Ow, dus als jouw kind op een gemengde school zit wordt hij opeens gedwongen te geloven in Allah??En mag het geen ham eten?

Hoe bekrompen kan je wezen!!!


Jongen...het woord vooroordelen dekt bij lange de lading bij jou niet!
Dat is nog een onschuldig woordje.....

Jij bent gewoon voor Zuid Afrika praktijken!Ik heb eigenlijk alleen maar medelijden met je...je zal maar moeten leven met zo'n bekrompen beperkte visie.
Ik wil niet voor Grote Wolf interpreteren wat hij schreef, maar ik dacht dat hij na de discussie met mij ook gezien had dat het niet slecht was om zijn kinderen op een gemengde school te zetten. Hij wilde alleen niet dat ze met rotte kinderen zaten. Wie wil dat wel? Toch vind ik dat kinderen ook moeten leren omgaan met "bullies". Op het werk zullen ze later ook mee te maken hebben en dan zullen ze weten hoe ze deze moeten aan pakken.

Te quiero
31-01-05, 21:01
Geplaatst door Goodnight
Wat ik me wel afvraag is hope genunaceerd dit bericht is.

Ik kan me dus niet voorstellen dat het dragen van de Nl vlag aanleiding genoeg is voor het verbod.


Verder hou ik op met deze discussie,want er zitten hier een paar reacties waar mijn haren recht van overeind gaan staan.

En daar vind ik mijn kostbare tijd toch te belanrgijk voor om daar mijn eveneens belangrijke energie aan te besteden.

Wat ik wel vind is iedereen moet lekker kunnen dragen wat hij zij wil!
En het liefst op GEMENGDE scholen waar alles en iedereen op zit!
Geen enkele forum is belangrijk genoeg om je belangrijke tijd aan te besteden. Op Maroc.nl moet je alleen gaan voor je plezier. Daarom begrijp ik niet waarom sommigen zich op dit forum kunnen opwinden.

Goodnight
31-01-05, 21:04
Geplaatst door Te quiero
Ik wil niet voor Grote Wolf interpreteren wat hij schreef, maar ik dacht dat hij na de discussie met mij ook gezien had dat het niet slecht was om zijn kinderen op een gemengde school te zetten. Hij wilde alleen niet dat ze met rotte kinderen zaten. Wie wil dat wel? Toch vind ik dat kinderen ook moeten leren omgaan met "bullies". Op het werk zullen ze later ook mee te maken hebben en dan zullen ze weten hoe ze deze moeten aan pakken.

volgens hem is gemengde scholen: rotte kinderen.

Volgens hem zijn gemengde scholen per definitie not done.

Ik heb daar maar 1 gedachte bij: deze man is niet voor toenadering.Deze man vindt het prettig als de kloof alleen maar groter wordt.

Julien
31-01-05, 21:09
Geplaatst door Goodnight
En het liefst op GEMENGDE scholen waar alles en iedereen op zit!

ben ik helemaal mee eens.

weg met die witte en zwarte scholen. autochtone en allochtone kinderen moeten met elkaar omgaan. Dat is de beste oplossing voor een geslaagde multiculturele samenleving!

gh.wille
31-01-05, 22:36
Geplaatst door Julien
ben ik helemaal mee eens.

weg met die witte en zwarte scholen. autochtone en allochtone kinderen moeten met elkaar omgaan. Dat is de beste oplossing voor een geslaagde multiculturele samenleving!

ikke ook !

gh.wille
31-01-05, 22:48
Geplaatst door Te quiero
Ik wil niet voor Grote Wolf interpreteren wat hij schreef, maar ik dacht dat hij na de discussie met mij ook gezien had dat het niet slecht was om zijn kinderen op een gemengde school te zetten. Hij wilde alleen niet dat ze met rotte kinderen zaten. Wie wil dat wel? Toch vind ik dat kinderen ook moeten leren omgaan met "bullies". Op het werk zullen ze later ook mee te maken hebben en dan zullen ze weten hoe ze deze moeten aan pakken. Niet gaan lachen maar wat zijn
" bullies" ?

Dunkellust
31-01-05, 22:58
Patriottisme is een scheldwoord in Nederland en dat is goed zo.

Groetjes, Julia.

tribia
31-01-05, 23:11
bullies= vervelende k*tkinderen

sjaen
31-01-05, 23:31
Geplaatst door gh.wille
ikke ook !

Me too!!

Wat is er anders voor alternatief: hekken en muren om zwarte / witte (of nog beter om hele wijken) scholen.....tssss

Het word wel op de spits gedreven door die leraar, wat een pedagoog!


:droef:

gh.wille
31-01-05, 23:35
Geplaatst door tribia
bullies= vervelende k*tkinderen
bedankt, weer wat geleerd, wij noemen ze ook wel :BLAGEN, DREINEN
,SNOTAPEN of gewoon ROTKOTERS, je ziet nu waarom andere mensen
NED, moeilijk vinden en terecht ,ga maar eens na hoeveel woorden wij hebben voor GEVANGENIS !ik denk wel tien verschillende!

gh.wille
01-02-05, 00:17
Geplaatst door sjaen
Me too!!

Wat is er anders voor alternatief: hekken en muren om zwarte / witte (of nog beter om hele wijken) scholen.....tssss

Het word wel op de spits gedreven door die leraar, wat een pedagoog!


:droef: zeg dat wel,maar we weten natuurlijk niet alles,
morgen is er weereen dag, oh dat is het al ikke ga ff pitten.
gr. george

nard
01-02-05, 08:15
Woede over verbod op vlag
door Alexandra van den Bos en Germa Graveland
AMSTERDAM - Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.






"Waar gaat het met ons heen als we niet meer trots mogen zijn op ons vaderland?", klinkt het van alle kanten. De 16-jarige Patrick Balk en zijn vriend Mark de Mooij kregen vorige week vrijdag van de schooldirectie te horen dat ze 'ernstig moesten overwegen' om de Nederlandse driekleur van hun schooltas te verwijderen, omdat het provocerend kon overkomen aan het adres van vooral de Marokkaanse medeleerlingen. De twee leerlingen vatten het dringende verzoek van de schooldirectie op als een verbod.

Vertwijfeld

Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.

"We wonen toch in Nederland. Nog even en je bent bang om voor je vaderland op te komen", stelt Koos Boer uit Zoetermeer. Roel Meisters doet daar nog een schepje bovenop: "Ik vertoon discriminerend gedrag als ik zeg van Nederland te houden. Als ik trouw zweer aan de Nederlandse vlag, ben ik dus een racist?" Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. S. Geijs uit Waalwijk noemde cynisch zelfs het afschaffen van Koninginnedag als mogelijke optie om niemand voor het hoofd te stoten.

"En het Wilhelmus", vroeg een lezer zich af. "Mag dat nog wel? En de jongens in het leger, moeten die ook de Nederlandse vlag van hun tenue afhalen? Totale waanzin."

Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."

De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo¿n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.
Telegraaf


- Hoezo gelegenheidspolitiek. 't Is gelukkig weer vragenuurtje in de Kamer vanmiddag. Je zou als IIe Kamerlid die uitlaatklep niet hebben, zeg. :rolleyes:
Ze kunnen t beter registreren, hooguit in stilte de jongens een hart onder de riem steken en vervolgens toevoegen aan de lange rij met incidenten die we in een paar jaar hebben gehad met Marokkaanse jongens. En daar beleid op zetten; niet teveel praat, gewoon doen.
Prima punt voor prioriteitsverhoging voor mevrouw Verdonk en mevrouw Van der Hoeven: integratie op de gemengde scholen; het loopt nog immer zoals t altijd liep. Tijd voor evaluatie en koerscorrectie.

- Deze jongens hebben i.i.g. bevestiging dat over het dragen van een vlag geen praat hoeft te worden gemaakt. Gewoon blijven doen. Publieke steun hebben ze overduidelijk. En pontificaal midden over t schoolplein lopen. En dan maar kijken wie er problemen gaat maken.

- De directeur moet zich bevragen wat zijn koers moet zijn naar zijn leerlingen. Politiek-correct arme-allochtone-jongetjes-geknuffel hoeft niet meer van de Nederlanders. Dat blijkt.
En als hij niet in staat is of de durf heeft deze jongens rugdekking te geven, moet hij zich maar es beraden of hij niet één van de kernkwaliteiten van een schoolleider ontbeert.

SalmayaSale
01-02-05, 09:02
Wat een bullshit weer.
Men hoort Marokkanen + Nederlandse vlag, en de poppen raakten aan het dansen.

Dat is Nu de bekende recept om te scoren bij het public.

Wanneer gaan weer over naar serieuzer zaken.




:brozac:

Goodnight
01-02-05, 09:05
Geplaatst door SalmayaSale
Wat een bullshit weer.
Men hoort Marokkanen + Nederlandse vlag, en de poppen raakten aan het dansen.

Dat is Nu de bekende recept om te scoren bij het public.

Wanneer gaan weer over naar serieuzer zaken.

:brozac:

Ach....niemand die zichzelf de vraag stelt of het dragen van die vlag het enige is wat die jongen heeft gedaan.......

Marokkanen + verbod+ NL vla + NL jongen = 2de Kamervragen.:rolleyes:

alief
01-02-05, 09:18
Verschillende ouders van leerlingen van de betreffende school namen contact op met deze krant. Zij waren niet verbaasd over de actie van het Cals College en gaan er vanuit dat de schoolleiding bang is. Ook de vader van de bewuste leerling Patrick Balk denkt dat het verbod op het vlaggetje is ingegeven door angst. "Mijn zoon had eerder herrie gehad met die jongens, maar heeft nu het gevoel dat de school hem als schuldige aanwijst."

De directie van het Cals College bestrijdt uit angst gehandeld te hebben, maar zegt zuiver en alleen de veiligheid van de leerlingen op het oog te hebben. Van een verbod is volgens hen ook geen sprake. "We wilden het gesprek aangaan om duidelijk te maken dat we het vlaggetje niet zo¿n goed idee vinden. Meer niet, hij mocht zelf beslissen", aldus directeur van Rooijen.

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.

Wat een soapserie is dit ook. Compleet met de soort berichtgeving van zo'n krant. Hoera voor Jan de Vries, we moeten hem voordragen voor de Houdt Het Hoofd Koel-prijs.

Pa wast zijn handen en die van zoonlief in onschuld. Nee, knul heeft al eerder problemen gehad met Marokkanen en nu doen ze alsof het knul's schuld is. Je zou je toch rotschamen, met zo'n vader.

En al die kamerleden die 's ochtends hijgerig staan te wachten op hun kans om een duit in het haatpotje te doen. Ach & Wee.

Ik blijf er bij: iedereen speldt deze week ergens een Nederlands vlaggetje op. Weg met de wij-zij cultuur. Dit is de Week Van De Vlag. En geen Nederlander (wij/ons) die na deze week nog kan schelden op Marokkanen (zij/hun) omdat ze boos worden op Nederlandse vlaggen.

:fplet: komop mensen, actie!

SalmayaSale
01-02-05, 10:15
Geplaatst door Goodnight
Ach....niemand die zichzelf de vraag stelt of het dragen van die vlag het enige is wat die jongen heeft gedaan.......

Marokkanen + verbod+ NL vla + NL jongen = 2de Kamervragen.:rolleyes:



Klopt.
Ik weet toevallig wel wat erachter zit.

Die jongen bv is ook half buitenlander, daar hoor je niemand over praten. :aanwal:

Canaris
01-02-05, 10:37
Geplaatst door delirious
Hier gaat er weer een die het niet snapt.
Het gaat er bij dit rukkertje niet om dat hij trots is op Nederland.
(Niets mis mee om trots te zijn op je land.)

Bij hem gaat het er om, om te PROVOCEREN!!!!

Heb je het door of niet?? :mad:

JOnge man , jij bent degene hier , die het één en ander niet begrijpt

Een Nederlandse vlag kan in Nederland NIET PROVOCEREN:

Wat wel provoceert zijn idioten zoals jij , die dat niet begrijpen.

Alleen al het feit , dat je een crimineel vergelijkt met een jongeman die in het leger wil , maakt de dantistische puinhoop in kop duidelijk

j.knoppers
01-02-05, 10:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Fucked up en verkankerd, kortom ik zie hier geen toekomst meer.

Grote woorden maar "echt Rotterdams" weinig daden ergo gewoon je biezen pakken en opzouten zou ik zo zeggen.
Het liefst naar een Islamitiesch land en je daar zo gedragen en vooral zeggen wat je denkt.
Ik spreek je of misschien juist niet meer.

Alfred J. Kwak
01-02-05, 11:04
Geplaatst door j.knoppers
Grote woorden maar "echt Rotterdams" weinig daden ergo gewoon je biezen pakken en opzouten zou ik zo zeggen.
Het liefst naar een Islamitiesch land en je daar zo gedragen en vooral zeggen wat je denkt.
Ik spreek je of misschien juist niet meer.

is dit de nieuwe versie van amsterdomse tolerantie? echte amsterdomse gastvrijheid niet? michiel smit zoekt nog leden :kotsen:

j.knoppers
01-02-05, 11:09
Geplaatst door Goodnight
Wat ik me wel afvraag is hope genunaceerd dit bericht is.

Ik kan me dus niet voorstellen dat het dragen van de Nl vlag aanleiding genoeg is voor het verbod.


Verder hou ik op met deze discussie,want er zitten hier een paar reacties waar mijn haren recht van overeind gaan staan.

En daar vind ik mijn kostbare tijd toch te belanrgijk voor om daar mijn eveneens belangrijke energie aan te besteden.

Wat ik wel vind is iedereen moet lekker kunnen dragen wat hij zij wil!
En het liefst op GEMENGDE scholen waar alles en iedereen op zit!

Hoi,
Misschien zouden we eens aan de Marokkaanse jongens van die school moeten vragen of ze zich nu wel zo geprovoceerd hebben gevoeld.
Misschien moeten we nog wel een stap verder gaan, vraag het maar aan de hele Marokkaanse gemeenschap in Nederland of zij dit zien als een provocatie; ik geloof er geen barst van.
Ik denk, dat er -a- meer aan de hand is op die school. en -b- dat we hier weer eens te maken hebben met een gefrustreerde hoofdonderwijzer, die roomser wil zijn dan de paus. Maar één ding voor alle duidelijkheid, nooit, maar dan ook nooit de Nederlandse vlag verbieden. Zo ja, dan trek ik vandaag als het moet de werkelijk provocerende palestijnse vlag van trutje duisenberg :laser: bij mij in de buurt van haar dak.
En ook die van de palestijn, die al maanden bij het gerechtsgebouw in Amsterdam staat te provoceren met niet één maar wel een stuk of acht palestijnse vlaggen. En daar hoor je de goegemeente niet over. Van mij mogen ze, maar dan iedereen, weet je wel het gelijkheidsbeginsel.
Groet Rico

Julien
01-02-05, 11:33
http://images.fok.nl/upload/050201_272_tasvlagholland.gif

het gaat om deze jongen dus (links)
hij schijnt half buitenlands te zijn, dus discriminerende provocatie zal wel niet het geval geweest zijn.

mark61
01-02-05, 13:10
Dr zal wel meer aan de hand zijn op die school, maar dan moeten ze het toch anders aanpakken. Zo'n Marokkaanse vlag bij die stille tocht that never was vond ik pas debiel. Suggereerde een staatsbegrafenis voor een gevallen sjahid voor het vaderland.

Het volgende is dat we Turken gaan verbieden met Turkse vlaggen te zwaaien als er een voetbalcluppie heeft gewonnen.

TonH
01-02-05, 13:10
Het hyped weer lekker vandaag. :moe:

Telegraaf:
Gisteren stroomden de verontwaardigde reacties binnen bij de redactie van deze krant. Woedend over de verloochening van ons rood-wit-blauwe nationale symbool. Vertwijfeld vragen lezers zich af of ons land nog te redden is.

Menig patriot durfde het gisteren niet aan de vlag voor de verjaardag van koningin Beatrix uit te hangen, uit angst om daarmee andere bevolkingsgroepen te discrimineren. :wow:

De Tweede Kamer reageert zeer verbaasd op het incident. "Ik heb met grote verbazing hiervan kennisgenomen. Hoe kan de Nederlandse vlag nu provocerend zijn?", zo vraagt VVD-Kamerlid Arno Visser zich af. PvdA-Kamerlid Mariëtte Hamer noemt het vlagverbod "een vreemd verhaal". "Het is weliswaar heel moeilijk reageren op een incident, maar als de enige reden van de school het provoceren is, dan vind ik dat zwaar overdreven", aldus Hamer. De PvdA en Kamerlid Geert Wilders willen opheldering van minister Van der Hoeven (Onderwijs) over de kwestie. "Het gebruik van onze vlag mag niet worden verboden", aldus Wilders, die vindt dat de CDA-bewindsvrouw ervoor moet zorgen dat het verbod dan ook moet worden teruggedraaid. De VVD vindt daarentegen dat de ouders van de leerlingen en de schooldirectie met elkaar om de tafel moeten gaan zitten. "Zij moeten met elkaar de kwestie gaan bespreken. Daar moeten wij ons niet mee bemoeien", aldus Visser.

CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries.


http://www.cosgan.org/images/midi/verschiedene/r020.gif

mark61
01-02-05, 13:13
Geplaatst door TonH
Het hyped weer lekker vandaag. :moe:


Die eerste alinea lag zo te zien al jaaaren in de kast. Hoe was het ook weer met de Telegraaf in oorlogstijd? :)

TonH
01-02-05, 13:16
Geplaatst door mark61
Die eerste alinea lag zo te zien al jaaaren in de kast. Hoe was het ook weer met de Telegraaf in oorlogstijd? :)

Ik denk altijd liever aan De Telegraaf in de jaren 60 toen een woedende menigte arbeiders haar pand bestormde en haar vrachtwagens in brand stak. http://www.cosgan.org/images/midi/teufel/d020.gif

mark61
01-02-05, 13:24
Geplaatst door TonH
Ik denk altijd liever aan De Telegraaf in de jaren 60 toen een woedende menigte arbeiders haar pand bestormde en haar vrachtwagens in brand stak. http://www.cosgan.org/images/midi/teufel/d020.gif

:hihi:

j.knoppers
01-02-05, 13:44
Geplaatst door Alfred J. Kwak
is dit de nieuwe versie van amsterdomse tolerantie? echte amsterdomse gastvrijheid niet? michiel smit zoekt nog leden :kotsen:
Hoi,

Als je het hebt, over rivaliteit tussen Amsterdaaaaaaaaaaaaam en Rotterdam, dan heeft dit niets met tolerantie te maken, maar met andere zaken en ik weet zeker, dat ik je dit niet behoef uit te leggen.
Als je op iets anders doelt en ik denk dat ik wel weet wat, spreek je dan echt uit, maar hul jezelf niet in cryptische omschrijvingen over tolerantie.
Hier gaat een hele foute suggestie van uit.
Wil je echt, dat ik er inhoudelijk op reageer, zul je open en bloot moeten zeggen wat je bedoelt en niet op deze laffe manier.
Trouwens kan ZS zelf niet meer reageren???????
En vertel ook even wie michiel smit is, dan kan ik me daar ook eventueel tegen verweren, als je strijd, dan doe je dit met open vizier.

Gr Rico

gh.wille
01-02-05, 14:14
Geplaatst door j.knoppers
Hoi,

Als je het hebt, over rivaliteit tussen Amsterdaaaaaaaaaaaaam en Rotterdam, dan heeft dit niets met tolerantie te maken, maar met andere zaken en ik weet zeker, dat ik je dit niet behoef uit te leggen.
Als je op iets anders doelt en ik denk dat ik wel weet wat, spreek je dan echt uit, maar hul jezelf niet in cryptische omschrijvingen over tolerantie.
Hier gaat een hele foute suggestie van uit.
Wil je echt, dat ik er inhoudelijk op reageer, zul je open en bloot moeten zeggen wat je bedoelt en niet op deze laffe manier.
Trouwens kan ZS zelf niet meer reageren???????
En vertel ook even wie michiel smit is, dan kan ik me daar ook eventueel tegen verweren, als je strijd, dan doe je dit met open vizier.

Gr Rico Sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd,ik bedoelde het alleen als voor beeld, en over open vizier gesproken ,ik denk dat wij een van weinige zijn die ook hun eigen naam vermelden!
bekijk m,n profiel maar ,ik heb niets te verbergen,wat sport betreft ik kan helaas zelf niet veel meer maar kijk wel graag naar alle sporten!
en heb absoluut niet een voorkeur voor een bepaalde ploeg.
moet er weer FF uit , maar mocht je nog vragen hebben , dan hoor ik dat graag gr. george.

GroteWolf
01-02-05, 15:30
volgens hem is gemengde scholen: rotte kinderen.

Volgens hem zijn gemengde scholen per definitie not done.

Ik heb daar maar 1 gedachte bij: deze man is niet voor toenadering.Deze man vindt het prettig als de kloof alleen maar groter wordt.



Ik wijs alleen op de praktijk. Men kan wel roepen dat gemengde scholen kinderen dichter tot elkaar brengen, en dat zal vast soms zo zijn. Meestal bestaan ze echter uit groepjes Antillianen, Autochtonen, Marokkanen en Turken. Die elkaar beschimpen en in elkaar slaan als ik naar de school bij mij in de buurt kijk. Van 'tot elkaar komen' is geen sprake. En maar heel weinig van die kinderen worden van huis uit gestimuleerd om er wat van te maken. Wat moet mijn kind daar tussen? Ik leef maar 1 keer, zij leven maar 1 keer. Wij hebben de ellende niet veroorzaakt en dus voel ik me 100% nergens voor verantwoordelijk. Ik wil ze een leuk leven geven. Als dat niet kan in Amsterdam ben ik zo weg.

Ik wil mijn kinderen niet opofferen. Net als die linkse multiculti vrouw die die documentaire maakte, of Wouter Bos dat niet wilden. Op de 'gewone' witte scholen bij mij in de buurt heb je die problemen niet. Daar gaan de kinderen wel normaal met elkaar om. daar is naar school gaan geen straf. Daar hoeft mijn kind zich niet te verantwoorden om wie ie is.
Blijkbaar werkt dat dus zo. Ik denk niet anders dan een Moslim die z'n kinderen perse naar een islamitische school wil sturen. Wat ik best begrijp en waar ik niet echt tegen ben. Want ook ik wil mijn kinderen een prettige beschermde jeugd geven tussen gelijkgezinden. Ik heb dus weinig vertrouwen in dat ontstaan van wederzijds begrip. Dat is in Joegoslavie ook nooit gebeurd maar die mensen leefden wel heel lang vreedzaam naast elkaar (en nu weer). Maar ze kwamen nooit tot elkaar en dat doen ze nog niet. Ik vind dat verder niet prettig maar ik geloof er gewoon niet in, dat die kloof kleiner gaat worden. Dat merk ik hier en overal. In Suriname gaan Hindoes ook om met hun eigen gemeenschap, net als de Creolen. Ze trouwen binnen hun groep, gaan met elkaar picknicken of vissen enzovoorts. Ze eten andersm gaan naar elkaars winkels en vieren hun eigen feestdagen. Al honderden jaren.
Ook in Amerika heb je een Italiaanse, Cubaanse, een Zwarte, een Joodse en een Ierse gemeenschap die nauwelijks met elkaar omgaan. Koerden en Turken? Arabische Milities en zwarte Darfurianen? Hutu's en Tuitsi's? Katholieken en Protestanten? Soennieten en Shiieten? Turken en Bulgaren? Spanjaarden en Gitanos? De lijst is zo lang.

Voordelen? Dat is zo'n chliché.

youssef_007
01-02-05, 15:45
Geplaatst door Julien
Nederlandse vlag moet van schooltas
Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor

www.fok.nl

---

wat een GEK land is dit toch! Laat je je ten eerste intimideren door een aantal gekken en verbied je ten tweede een leerling een vlag van je eigen land te dragen op een rugzak.
ik heb een italiaanse vlag op m'n rugzak..provoceer ik nu ook? ben ik ook een neonazi? :moe:

wil het leger in en is niet vechtlustig,
ja hoor vertel dat maar aan de bakker!

GroteWolf
01-02-05, 16:40
Laat ze eerst maar eens trouw zweren aan die vlag! Wedden dat ze dat niet willen?

j.knoppers
01-02-05, 16:45
Geplaatst door gh.wille
Sorry hoor, ik wist niet dat je boos werd,ik bedoelde het alleen als voor beeld, en over open vizier gesproken ,ik denk dat wij een van weinige zijn die ook hun eigen naam vermelden!
bekijk m,n profiel maar ,ik heb niets te verbergen,wat sport betreft ik kan helaas zelf niet veel meer maar kijk wel graag naar alle sporten!
en heb absoluut niet een voorkeur voor een bepaalde ploeg.
moet er weer FF uit , maar mocht je nog vragen hebben , dan hoor ik dat graag gr. george.

Hoi George,

Ik ben helemaal niet boos en zeker niet op jou.
Even voor de duidelijkheid, ik heb gereageerd op een quote van A.J.Kwak.
Verder blijf ik bij mijn schrijven naar A.J.Kwak, die overigens reageert op een bericht gericht aan het Zwarte Schaap.
En deze laatste is heel goed in staat om op mijn "aanval" te reageren.
Groet Rico

Te quiero
01-02-05, 18:21
Geplaatst door GroteWolf
Ik wijs alleen op de praktijk. Men kan wel roepen dat gemengde scholen kinderen dichter tot elkaar brengen, en dat zal vast soms zo zijn. Meestal bestaan ze echter uit groepjes Antillianen, Autochtonen, Marokkanen en Turken. Die elkaar beschimpen en in elkaar slaan als ik naar de school bij mij in de buurt kijk. Van 'tot elkaar komen' is geen sprake. En maar heel weinig van die kinderen worden van huis uit gestimuleerd om er wat van te maken. Wat moet mijn kind daar tussen? Ik leef maar 1 keer, zij leven maar 1 keer. Wij hebben de ellende niet veroorzaakt en dus voel ik me 100% nergens voor verantwoordelijk. Ik wil ze een leuk leven geven. Als dat niet kan in Amsterdam ben ik zo weg.
Inderdaad, ik ben waarschijnlijk de enige die jouw begrijp. Je hebt er niets op tegen jouw kinderen in een gemengde school te plaatsen, zodra de meeste zich gedragen. Op het moment geloof je niet dat in Nederland goede gemengde scholen bestaan. Daarvoor wonen er te weinig allochtonen, die de opvoeding van hun kinderen serieus nemen. De enige mogelijkheid is vertrekken naar een witte buurt. Je ziet ook hoogopgeleide allochtonen hun kinderen naar de witte scholen verhuizen. Het betekent wel dat niet alle allochtonen weinig aandacht aan de opvoeding van de kinderen geven. Deze komen niet in het nieuws. Alleen slecht gedrag trekt aandacht.


Geplaatst door GroteWolf
Ik wil mijn kinderen niet opofferen. Net als die linkse multiculti vrouw die die documentaire maakte, of Wouter Bos dat niet wilden. Op de 'gewone' witte scholen bij mij in de buurt heb je die problemen niet. Daar gaan de kinderen wel normaal met elkaar om. daar is naar school gaan geen straf. Daar hoeft mijn kind zich niet te verantwoorden om wie ie is.
Ik denk niet dat een school in Nederland goed is omdat het wit is. Toevallig in Nederland wel omdat over het algemeen Nederlanders vergeleken bij de allochtonen (die vaak van een lagere milieu komen)meer aandacht aan de opvoeding geven, alhoewel ze naar mijn maatstaven nog te vrij opvoeden.

Geplaatst door GroteWolf
Blijkbaar werkt dat dus zo. Ik denk niet anders dan een Moslim die z'n kinderen perse naar een islamitische school wil sturen. Wat ik best begrijp en waar ik niet echt tegen ben. Want ook ik wil mijn kinderen een prettige beschermde jeugd geven tussen gelijkgezinden. Ik heb dus weinig vertrouwen in dat ontstaan van wederzijds begrip. Dat is in Joegoslavie ook nooit gebeurd maar die mensen leefden wel heel lang vreedzaam naast elkaar (en nu weer). Maar ze kwamen nooit tot elkaar en dat doen ze nog niet. Ik vind dat verder niet prettig maar ik geloof er gewoon niet in, dat die kloof kleiner gaat worden. Dat merk ik hier en overal. In Suriname gaan Hindoes ook om met hun eigen gemeenschap, net als de Creolen. Ze trouwen binnen hun groep, gaan met elkaar picknicken of vissen enzovoorts. Ze eten andersm gaan naar elkaars winkels en vieren hun eigen feestdagen. Al honderden jaren.
Ook in Amerika heb je een Italiaanse, Cubaanse, een Zwarte, een Joodse en een Ierse gemeenschap die nauwelijks met elkaar omgaan. Koerden en Turken? Arabische Milities en zwarte Darfurianen? Hutu's en Tuitsi's? Katholieken en Protestanten? Soennieten en Shiieten? Turken en Bulgaren? Spanjaarden en Gitanos? De lijst is zo lang.

Voordelen? Dat is zo'n chliché.
Met het laatste ben ik meer met je eens. In Amerika en Suriname waar de samenleving multicultureel is leven ze samen maar toch apart. Geen geouwehoer over integratie.
In Amerika heb je ook een verdeling tussen goeie en slechte scholen. De beste openbare scholen (gratis maar met strenge selectie) zijn "zwarte" scholen, dwz. weinig blanke kinderen. Ik noem dit om je te laten zien dat goede kinderen niet bepaald worden door de huidskleur of geloof, maar door wat tussen de oren van de ouders zitten. Ik ben ook nog steeds van mening dat de ouders voor meer dan 80% verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun kinderen.

papol
01-02-05, 18:43
Geplaatst door youssef_007
wil het leger in en is niet vechtlustig,
ja hoor vertel dat maar aan de bakker!

Ik hoop dat je bakker bent .....
Mijn zoon zit in het leger als .... Bouwvakker !!
Ik zit bij de reservisten, vnml evenementen, rampen ed. en in het hospitaal, als burger een ziekenhuis!!

Vechtlustig ? Nou, ik zorg altijd voor een hazepad. Wapens stinken, maken herrie en grote wonden .....

Gr.P

gh.wille
01-02-05, 18:57
Geplaatst door Te quiero
Inderdaad, ik ben waarschijnlijk de enige die jouw begrijp. Je hebt er niets op tegen jouw kinderen in een gemengde school te plaatsen, zodra de meeste zich gedragen. Op het moment geloof je niet dat in Nederland goede gemengde scholen bestaan. Daarvoor wonen er te weinig allochtonen, die de opvoeding van hun kinderen serieus nemen. De enige mogelijkheid is vertrekken naar een witte buurt. Je ziet ook hoogopgeleide allochtonen hun kinderen naar de witte scholen verhuizen. Het betekent wel dat niet alle allochtonen weinig aandacht aan de opvoeding van de kinderen geven. Deze komen niet in het nieuws. Alleen slecht gedrag trekt aandacht.


Ik denk niet dat een school in Nederland goed is omdat het wit is. Toevallig in Nederland wel omdat over het algemeen Nederlanders vergeleken bij de allochtonen (die vaak van een lagere milieu komen)meer aandacht aan de opvoeding geven, alhoewel ze naar mijn maatstaven nog te vrij opvoeden.

Met het laatste ben ik meer met je eens. In Amerika en Suriname waar de samenleving multicultureel is leven ze samen maar toch apart. Geen geouwehoer over integratie.
In Amerika heb je ook een verdeling tussen goeie en slechte scholen. De beste openbare scholen (gratis maar met strenge selectie) zijn "zwarte" scholen, dwz. weinig blanke kinderen. Ik noem dit om je te laten zien dat goede kinderen niet bepaald worden door de huidskleur of geloof, maar door wat tussen de oren van de ouders zitten. Ik ben ook nog steeds van mening dat de ouders voor meer dan 80% verantwoordelijk zijn voor het gedrag van hun kinderen.
ook met jou ben ik het eens ,de ouders voeden hun kinderen op, en zo hoort het ook,en het ligt vaak ook weer aan hun opvoeding, ze komen tenslotte niet uit hetzelfde gezin de ouders ,en hebben dus beide hun eigen inbreng.
gr .george.