PDA

Bekijk Volledige Versie : Tis GVD niet normaal meer



delirious
30-01-05, 16:14
Hoe ver gaan we hier in Nederland voor dat stukje aandacht.
Dit naar aanleiding van warhoofd Rachid Ben Ali , die ook een piece of the pie wil.
Het is gvd niet te geloven dat ieder NUL hier in Nederland kan scoren met het beledigen van bepaalde geloven en bevolkingsgroepen.
Is het niet een Politicus, dan wel een verdwaalde kunstenaar of schrijver die allemaal willen meeliften met de huidige Islamofobie.

Nu gaat het mij niet om de vrijheid van meningsuiting, maar de vrijheid van beledigen, zonder doel.
Het begint er gvd op te lijken dat niemand meer interessant is zonder te beledigen.

Ik ben effe KWAOD!!! :boos: :boos: :boos:

echnaton
30-01-05, 16:25
Geplaatst door delirious
Hoe ver gaan we hier in Nederland voor dat stukje aandacht.
Dit naar aanleiding van warhoofd Rachid Ben Ali , die ook een piece of the pie wil.
Het is gvd niet te geloven dat ieder NUL hier in Nederland kan scoren met het beledigen van bepaalde geloven en bevolkingsgroepen.
Is het niet een Politicus, dan wel een verdwaalde kunstenaar of schrijver die allemaal willen meeliften met de huidige Islamofobie.

Nu gaat het mij niet om de vrijheid van meningsuiting, maar de vrijheid van beledigen, zonder doel.
Het begint er gvd op te lijken dat niemand meer interessant is zonder te beledigen.

Ik ben effe KWAOD!!! :boos: :boos: :boos:

Ik vind het veel erger dat het steeds weer gebeurt dat gefrustreerde godsdienstfanaten menen het recht te hebben kunstenaars tot de orde te roepen.

delirious
30-01-05, 16:30
Geplaatst door echnaton
Ik vind het veel erger dat het steeds weer gebeurt dat gefrustreerde godsdienstfanaten menen het recht te hebben kunstenaars tot de orde te roepen.

Het gaat mij niet om de gefrustreerde godsdienstfanaten, maar om de aandacht die bepaalde lieden willen dmv van beledigen.
"Gefrustreerde godsdienstfanaten" is een ander hoofdstuk.

Mill
30-01-05, 16:33
Youp van 't Hek heeft er z'n beroep van gemaakt om bevolkingsgroepen te beledigen. Als je het maar niet bij de verkeerde groepen doet is er niks aan het handje. Bij andere moet je accepteren dat je nog dezelfde dag beveiliging moet huren.

Volgens mij is dat laatste kwalijker dan die belediginkjes zelf.

Mensen die zich laten opnaaien door mensen die ze zeggen niet serieus te nemen zijn losers.

echnaton
30-01-05, 16:36
Geplaatst door delirious
Het gaat mij niet om de gefrustreerde godsdienstfanaten, maar om de aandacht die bepaalde lieden willen dmv van beledigen.
"Gefrustreerde godsdienstfanaten" is een ander hoofdstuk.

Als jij bepaalde kunstwerken ziet als een belediging dan is dat jouw probleem. De kunstenaar geeft een indivuele expressie van een emotie en heeft aan jouw gevoelens geen boodschap.

delirious
30-01-05, 16:49
Geplaatst door echnaton
Als jij bepaalde kunstwerken ziet als een belediging dan is dat jouw probleem. De kunstenaar geeft een indivuele expressie van een emotie en heeft aan jouw gevoelens geen boodschap.

Ik zie het niet als een probleem, interesseerd mij geen ene moer wat hij uitbeeld.
Waar het mij om gaat dat deze kunstenaar mee wil liften met met de huidige situatie in Nederland omtrent beveiligingen en bedreigingen om zo zijn werk te etaleren.
Ik zie het meer als Hypocritie dan kunst.

Goodnight
30-01-05, 16:53
delirious, ik heb Premtime net voor de 2de keer gezien.
Eerlijk gezegd boeit het me niet.
Niet omdat ik niet van de Islam zou houden,maar als ik me om iedere dingetje druk moet gaan maken dan haal ik de 40 niet ben ik bang :blij:

Het probleem is hoe meer negatieve aandacht je aan dit soort zaken schenkt, hoe belangrijker het wordt gemaakt dan het is.

En ik hou zowieso al niet van kunst of de zogenaamde boodschap die men erin zou moeten zien.

je kan niet voorkomen dat er altijd mensen zullen zijn die zogenaamd gezonde kritiek hebben.
Iwa laat ze maar lekker kritiek hebben.Jij weet toch wat je geloof inhoud?
Maak je verder niet druk....:wink:

sjaen
30-01-05, 16:55
Hebben we het hier over Premtime?

Mill
30-01-05, 17:00
Geplaatst door Goodnight
delirious, ik heb Premtime net voor de 2de keer gezien.
Eerlijk gezegd boeit het me niet.
Niet omdat ik niet van de Islam zou houden,maar als ik me om iedere dingetje druk moet gaan maken dan haal ik de 40 niet ben ik bang :blij:

Het probleem is hoe meer negatieve aandacht je aan dit soort zaken schenkt, hoe belangrijker het wordt gemaakt dan het is.

En ik hou zowieso al niet van kunst of de zogenaamde boodschap die men erin zou moeten zien.

je kan niet voorkomen dat er altijd mensen zullen zijn die zogenaamd gezonde kritiek hebben.
Iwa laat ze maar lekker kritiek hebben.Jij weet toch wat je geloof inhoud?
Maak je verder niet druk....:wink:

Dit lijkt me nou exact de gezonde reactie.

Goodnight
30-01-05, 17:01
Geplaatst door sjaen
Hebben we het hier over Premtime?
Yess

delirious
30-01-05, 17:13
Geplaatst door Goodnight
delirious, ik heb Premtime net voor de 2de keer gezien.
Eerlijk gezegd boeit het me niet.
Niet omdat ik niet van de Islam zou houden,maar als ik me om iedere dingetje druk moet gaan maken dan haal ik de 40 niet ben ik bang :blij:

Het probleem is hoe meer negatieve aandacht je aan dit soort zaken schenkt, hoe belangrijker het wordt gemaakt dan het is.

En ik hou zowieso al niet van kunst of de zogenaamde boodschap die men erin zou moeten zien.

je kan niet voorkomen dat er altijd mensen zullen zijn die zogenaamd gezonde kritiek hebben.
Iwa laat ze maar lekker kritiek hebben.Jij weet toch wat je geloof inhoud?
Maak je verder niet druk....:wink:

Beste Goodnight,
Ik maak me niet druk, was alleen effe kwaad.
Kwaad over de manier waarop men tegenwoordig enorm scoort en sympathie kweekt.
Het blijft me verbazen. :moe:

Goodnight
30-01-05, 17:19
Geplaatst door delirious
Beste Goodnight,
Ik maak me niet druk, was alleen effe kwaad.
Kwaad over de manier waarop men tegenwoordig enorm scoort en sympathie kweekt.
Het blijft me verbazen. :moe:

Je weet toch hoe het met hypes gaat?Op het moment zelf is het hot, hot,hot.Maar zodra het voorbij is, is het ook echt voorbij.
Ik denk dat er bepaalde individuen de hype die nu momenteel rond de Islam hangt aangrijpen om zich te kunnen 'profileren'.

En net als toendertijd met T. van Gogh heb ik nu hetzelfde gevoel: geen aandacht aan besteden.
Want reken maar dat juist de aandacht die er aan deze jongeman werd besteed in Premtime in zijn 'voordeel' zal werken.

Als er geen kip had gereageerd op deze jongen en hij was niet bedreigd,had niemand ooit gehoord van zijn werk.

sjaen
30-01-05, 17:23
Ik vond die jonge vrouw wel grappig, strakke broek, kekke laarsjes, truitje met bijpassend hoofddoekje, lekker vlot. En zich dan oprichten over interpretatie van Koran tekst. Zoveel verschillende stromingen dan is het nogal hypokriet om je druk over Rachid Ben Ali z'n werk te maken.

Kijk dan is dit een veel gezondere reaktie:
"Geplaatst door Goodnight

Het probleem is hoe meer negatieve aandacht je aan dit soort zaken schenkt, hoe belangrijker het wordt gemaakt dan het is.

En ik hou zowieso al niet van kunst of de zogenaamde boodschap die men erin zou moeten zien.

je kan niet voorkomen dat er altijd mensen zullen zijn die zogenaamd gezonde kritiek hebben.
Iwa laat ze maar lekker kritiek hebben.Jij weet toch wat je geloof inhoud?
Maak je verder niet druk.... "

delirious
30-01-05, 17:24
Geplaatst door Goodnight
Je weet toch hoe het met hypes gaat?Op het moment zelf is het hot, hot,hot.Maar zodra het voorbij is, is het ook echt voorbij.
Ik denk dat er bepaalde individuen de hype die nu momenteel rond de Islam hangt aangrijpen om zich te kunnen 'profileren'.

En net als toendertijd met T. van Gogh heb ik nu hetzelfde gevoel: geen aandacht aan besteden.
Want reken maar dat juist de aandacht die er aan deze jongeman werd besteed in Premtime in zijn 'voordeel' zal werken.

Als er geen kip had gereageerd op deze jongen en hij was niet bedreigd,had niemand ooit gehoord van zijn werk.

:duim:

echnaton
30-01-05, 20:52
Geplaatst door Goodnight
En ik hou zowieso al niet van kunst of de zogenaamde boodschap die men erin zou moeten zien.



Ik schat dat je een stuk jonger bent dan ik maar nu praat je net als mijn grootmoeder vroeger. Het was een ontzettend lief mens, ik wou maar dat ze nog leefde. Maar ze leefde in een andere tijd. Ze was zo ontzettend bang voor alles wat niet christelijk was dat ze krampachtig alles wat daar volgens haar niet mee strookte weg wilde schuiven.

boestjra
30-01-05, 21:34
Geplaatst door delirious
gvd
GODSLASTERING

xulia
30-01-05, 21:45
.

delirious
30-01-05, 21:48
Geplaatst door boestjra
GODSLASTERING

Zeer Kinderachtig!!!

boestjra
30-01-05, 22:00
Geplaatst door delirious
Zeer Kinderachtig!!!
Veel Christenen voelen zich door jouw uitlating, die ik hier niet weer zal herhalen, gekwetst.

xulia
30-01-05, 22:53
.

sjoepiloelioema
31-01-05, 08:16
Ja delirious, de ook door moslims erkende profeet Jezus Christus heeft het wel eens gehad over hen die het hebben over de splinter in het oog van hun naaste, maar niet de balk zien in hun eigen oog.

Of om een analogie te gebruiken die dichter bij jouw cultuur staat: Ken je die van die dromedaris die een kameel voorbij zag komen en zich helemaal slap lachte? Hij riep: "Kijk dan toch, een dromedaris met een bult!"

delirious
31-01-05, 10:49
Voordat we het hier over Profeten, kamelen, Jezus, en godslastering hebben.
Laat ik een ding voor op stellen.
Het gaat mij niet om de expressie van deze kunstenaar, maar om de trend die wordt gezet. En voor de genen die hier een godsdienst issue van proberen te maken? Het gaat mij niet om het beledigen van Moslims, maar het misbruik maken van de gespannen sfeer. Om vervolgens aandacht en sympathie te kweken van bepaalde naievelingen.

En wat betreft GVD, GVD is geen godslastering. Godverdomme is godslastering.

GVD : Gelukkige Vredes Duif.

Goodnight
31-01-05, 12:40
Geplaatst door echnaton
Ik schat dat je een stuk jonger bent dan ik maar nu praat je net als mijn grootmoeder vroeger. Het was een ontzettend lief mens, ik wou maar dat ze nog leefde. Maar ze leefde in een andere tijd. Ze was zo ontzettend bang voor alles wat niet christelijk was dat ze krampachtig alles wat daar volgens haar niet mee strookte weg wilde schuiven.

Gossie, wat ontroerend dat je me vergelijkt met je oude grootmoeder.

Ik schuif niets weg, maar ik vind bepaalde zogenaamde boodschappen in de moderne kunst nu eenmaal niet interessant.
Heeft niets met alles wegschuiven wat in dit geval niets met de Islam te maken zou hebben.Dus helaas voor jou gaat je vergelijking niet op...

Goodnight
31-01-05, 12:42
Geplaatst door delirious

GVD : Gelukkige Vredes Duif.

:giechel: