PDA

Bekijk Volledige Versie : IDF doodt opnieuw 10jarig meisje buiten school in Gaza



Spoetnik
31-01-05, 11:35
IDF probing report that Palestinian girl killed by IDF fire in Rafah
By Haaretz Service and News Agencies

The Israel Defense Forces was investigating Monday a claim by Palestinian witnesses and medical officials that a 10-year-old Palestinian girl was killed by IDF gunfire on her way into a United Nations school in the southern Gaza Strip.
Doctors at Rafah hospital, where Noran Deed was pronounced dead, said she was shot in the head.

The Palestinians also said a 7-year-old Palestinian girl was wounded in the hand, Israel Radio reported.

An IDF spokeswoman had no immediate information on the incident near the border with Egypt.

The Palestinian sources said Deed was lining up with classmates in the Rafah refugee camp to enter their school in the morning when she was shot by gunfire from the army's Termit post, some 900 meters away.

"She suddenly screamed and fell to the ground, bleeding. The girls started to run everywhere," one witness said.

The incident comes a few days after Chief of Staff Moshe Ya'alon issued new directives to the IDF suspending offensive activity in the West Bank and Gaza Strip, to enable the Palestinian Authority's security forces to deploy to combat terrorism.

On Friday, Ya'alon imposed a freeze on all offensive operations in Gaza, where Palestinians have resumed responsibility for security in areas under their control. In the West Bank, arrest operations against active terror cells will require Ya'alon's personal approval.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/534302.html

13:17 UN official: 10-year-old Palestinian girl shot dead by IDF tank fire while inside a UN school in southern Gaza Strip (AP)

IbnRushd
31-01-05, 11:59
Geplaatst door Spoetnik
IDF probing report that Palestinian girl killed by IDF fire in Rafah
By Haaretz Service and News Agencies

The Israel Defense Forces was investigating Monday a claim by Palestinian witnesses and medical officials that a 10-year-old Palestinian girl was killed by IDF gunfire on her way into a United Nations school in the southern Gaza Strip.
Doctors at Rafah hospital, where Noran Deed was pronounced dead, said she was shot in the head.

The Palestinians also said a 7-year-old Palestinian girl was wounded in the hand, Israel Radio reported.

An IDF spokeswoman had no immediate information on the incident near the border with Egypt.

The Palestinian sources said Deed was lining up with classmates in the Rafah refugee camp to enter their school in the morning when she was shot by gunfire from the army's Termit post, some 900 meters away.

"She suddenly screamed and fell to the ground, bleeding. The girls started to run everywhere," one witness said.

The incident comes a few days after Chief of Staff Moshe Ya'alon issued new directives to the IDF suspending offensive activity in the West Bank and Gaza Strip, to enable the Palestinian Authority's security forces to deploy to combat terrorism.

On Friday, Ya'alon imposed a freeze on all offensive operations in Gaza, where Palestinians have resumed responsibility for security in areas under their control. In the West Bank, arrest operations against active terror cells will require Ya'alon's personal approval.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/534302.html

13:17 UN official: 10-year-old Palestinian girl shot dead by IDF tank fire while inside a UN school in southern Gaza Strip (AP)

De joden in Nederland geven 'nooit' een reactie tegen zulk terroristische aanslagen. Wij moslims in Nederland moesten zelfs ons verantwoorden voor de aanslag van 11 sept.

Hoe zou dat komen?

Spoetnik
01-02-05, 12:59
Kweenie.

Umarvlie
01-02-05, 13:04
Geplaatst door IbnRushd
De joden in Nederland geven 'nooit' een reactie tegen zulk terroristische aanslagen. Wij moslims in Nederland moesten zelfs ons verantwoorden voor de aanslag van 11 sept.

Hoe zou dat komen?

Misschien een beetje omdat er nu in Ede geen jongetjes (met keppeltjes op) op hun fietsjes luid juichend de straat op gegaan zijn?

Si_Y
01-02-05, 13:06
Geplaatst door IbnRushd
De joden in Nederland geven 'nooit' een reactie tegen zulk terroristische aanslagen. Wij moslims in Nederland moesten zelfs ons verantwoorden voor de aanslag van 11 sept.

Hoe zou dat komen?

Als je het jodendom beledigt, dan heb je meteen 20 advocaten op je af komen, zodoende voelen zij zich verheven boven de rest. Wij moslims hebben dat soort contacten NOG niet, maar dat komt nog wel.

Zoiets

Spoetnik
01-02-05, 13:33
Het zal wel een religieuze zot zijn geweest waar Sjaron er zoveel van heeft gekweekt, voor het geval het vredesproces wel succesvol is.

IbnRushd
02-02-05, 09:35
Geplaatst door Si_Y
Als je het jodendom beledigt, dan heb je meteen 20 advocaten op je af komen, zodoende voelen zij zich verheven boven de rest. Wij moslims hebben dat soort contacten NOG niet, maar dat komt nog wel.

Zoiets

Ik heb niet eens de joden beledigd, slechts enkele talmoed verzen geciteerd, krijg ik gelijk verdorie een strafpunt. Misschien weet Umarflie wel een antwoord hierop. :moe:

idris
02-02-05, 10:09
het waren gewoon vreugdeschoten, of het waren bewuste hamazschoten, soms moet je een Palestijns meisje opofferen om de oorlog te kunnen handhaven !

Wat hebben Israelis er nou aan om deze vrede te frustreren ?

helemaal nijente niks, maar de hamaz en hezbollah strijders hebben alles te verliezen, hun gezicht en eer.


want de vreedzame periode van de afgelopen 1 tot anderhalf jaar is afgedwongen door de Israelis, en daar balen ze van, want na de decapitatie van hun leiding zou de hel in Israel hebben moeten losbreken en het tegendeel is geschied !


dan verzin je toch gewoon een list (letterlijk: a dirty trick) !!


toch sluit ik uiteraard niet uit dat het een halve gek binnen het Israelische leger is geweest, maar om nou onmiddellijk als dolle hond bij voorbaat zonder pardon Israel aan te wijzen ??

Julien
02-02-05, 13:23
:moe:

er lijkt nu eindelijk een positieve doorbraak te komen in de relatie Israel-Palestijnen,
maar Maroc.nl blijft ouderwets polariseren over Israel en de Palestijnen.

5 berichten over een incident waarbij een Palestijns meisje is omgekomen, maar nauwelijk iets over de toereikingen van Abbas aan Sharon en omgekeerd!

:moe:

Spoetnik
02-02-05, 13:26
Geplaatst door Julien
:moe:

er lijkt nu eindelijk een positieve doorbraak te komen in de relatie Israel-Palestijnen,
maar Maroc.nl blijft ouderwets polariseren over Israel en de Palestijnen.

5 berichten over een incident waarbij een Palestijns meisje is omgekomen, maar nauwelijk iets over de toereikingen van Abbas aan Sharon en omgekeerd!

:moe:

Vijf? Twee, en deze topic was de eerste. De ander was van Mahden.

En niets weerhoudt je om een nieuwe topic te openen.

Julien
02-02-05, 13:34
Geplaatst door Spoetnik
Vijf? Twee, en deze topic was de eerste. De ander was van Mahden.

En niets weerhoudt je om een nieuwe topic te openen.

ok ik had er 3 gezien.. maar ik geloof best dat dit de 1e was.

maar Spetniks, nog iets..
Als het over Israel/ VS gaat, dan ben je altijd heel geirriteerd als mensen slechts 1 kant van het verhaal laten horen (jij noemt dat Westerse propaganda)

Nu doe jij precies hetzelfde. Het is helemaal niet zeker dat dit meisje gedood is door Israeliers. Het kan ook best een ongeluk zijn bij de Palestijnen. Dat zou ook niet de eerste keer zijn.
Dus je bent net zo eenzijdig bezig, en ik vind het behoorlijk hypocriet wat je doet.

Spoetnik
02-02-05, 13:37
Geplaatst door Julien
Het is helemaal niet zeker dat dit meisje gedood is door Israeliers.

De VN zegt dat het vuur van een IDF tank afkomstig was.

Alleen het IDF heeft het over Palestijnse vuur, geen bewijzen hebben ze daarvoor uiteraard, maar leugens verspreiden is aan het IDF wel besteed.

Julien
02-02-05, 15:48
Geplaatst door Spoetnik
De VN zegt dat het vuur van een IDF tank afkomstig was.

Alleen het IDF heeft het over Palestijnse vuur, geen bewijzen hebben ze daarvoor uiteraard, maar leugens verspreiden is aan het IDF wel besteed.

De Palestijnen (of de VN) hebben ook geen bewijs. En jij weet net zo goed als ik dat dit niet de eerste keer zou zijn dat een Palestijn omkomt door Palestijnse kogels, terwijl men dacht dat het Israelische kogels waren.
Er wordt over en weer gelogen.

Spoetnik
02-02-05, 16:00
Geplaatst door Julien
De Palestijnen (of de VN) hebben ook geen bewijs. En jij weet net zo goed als ik dat dit niet de eerste keer zou zijn dat een Palestijn omkomt door Palestijnse kogels, terwijl men dacht dat het Israelische kogels waren.
Er wordt over en weer gelogen.

De VN heeft gezien dat er werd geschoten door het IDF. Verder zal het niet al te moeilijk te zien zijn of het een kogel betrof die de Israeli gebruiken. En geef maar een bron waaruit blijkt dat Palestijnen hun eigen doden en dan niet de schuld op zich nemen.

Ik kan me nog wel een incident herinneren waarbij het IDF een VN waarnemer doodschoot. Weer kregen de Palestijnen de schuld van het IDF, maar na onderzoek van de VN bleek het IDF de dodelijke kogels te hebben gelost.

Ik kan me ook de dood van de Britse activist herinneren die is doodgeschoten door een IDF soldaat, die er vervolgens ermee weg is gekomen. De ouders zijn uiteraard laaiend en betichten het IDF van een cover up.

Julien
02-02-05, 16:29
Geplaatst door Spoetnik
De VN heeft gezien dat er werd geschoten door het IDF. Verder zal het niet al te moeilijk te zien zijn of het een kogel betrof die de Israeli gebruiken. En geef maar een bron waaruit blijkt dat Palestijnen hun eigen doden en dan niet de schuld op zich nemen.

Ik kan me nog wel een incident herinneren waarbij het IDF een VN waarnemer doodschoot. Weer kregen de Palestijnen de schuld van het IDF, maar na onderzoek van de VN bleek het IDF de dodelijke kogels te hebben gelost.

Ik kan me ook de dood van de Britse activist herinneren die is doodgeschoten door een IDF soldaat, die er vervolgens ermee weg is gekomen. De ouders zijn uiteraard laaiend en betichten het IDF van een cover up.

Geef jij maar een bron waaruit blijkt dat dit een Israelische kogel was!

En ben je nou echt zo dom of zit je me gewoon te jennen? Kun je je bijv. niet meer dat beeld herinneren van die Palestijnse vader die op zn knieën met z'n zoontje beschermde voor de kogels van Palestijnse en Israelische kant. Toen zijn zoontje werd doodgeschoten, beschuldigden de Palestijnen Israel. Later bleek dat het toch Palestijnse kogels waren die zijn zoon hadden doodgemaakt.
En zo zijn er ook andere voorbeelden.
Moet ik JOU nou uitleggen dat je niet alles moet geloven wat in de media staat? :rolleyes:

Kuijk
02-02-05, 17:18
Geplaatst door IbnRushd
De joden in Nederland geven 'nooit' een reactie tegen zulk terroristische aanslagen. Wij moslims in Nederland moesten zelfs ons verantwoorden voor de aanslag van 11 sept.

Hoe zou dat komen?

Doordat er van de joden in Nederland minder het beeld bestaat dat het een homogene groep onaangepasten is misschien? Dat beeld is helaas wel ontstaan van de moslims, doordat er nogal veel Noord-Afrikaanse schreeuwers tussen zitten. Waarschijnlijk weten een heleboel autochtonen niet eens dat er verschillende soorten moslims zijn.

Afgezien daarvan: het lijkt mij zeer waarschijnlijk dat dit meisje, al dan niet per ongeluk, door een Palestijnse kogel getroffen is.