PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf



EL MOKHTARI
31-01-05, 13:26
Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf

RABAT - Honderden mensen hebben zaterdag in de Marokkaanse hoofdstad Rabat betoogd om hun solidariteit te betuigen met de krant Attajdid, die in een commentaar heeft geschreven dat de tsunami-ramp in Azië Allah's straf was voor de sekstoerisme-industrie in de regio.

De krant, die kan worden gezien als een spreekbuis van de oppositionele PJD, stelde in het commentaar verder dat Marokko, dat de laatste jaren een steeds bloeiender toerisme-industrie kent, dreigt "de volgende bestemming in de industrie van de losbandigheid" te worden en dus het gevaar loopt op een gelijksoortige wijze door Allah te worden afgestraft.

"Wij allen, regering en bevolking, moeten grondig nadenken en lang stilstaan bij een dergelijke ramp in relatie tot sekstoerisme, homoseksualiteit, kinderhandel en het zwijgen daarover van officiële zijde ", zo werd gesteld in het commentaar, dat op 6 januari in de krant verscheen onder de kop 'Sekstoerisme en de tsunami'.

Mensenrechtengroepen, politici en andere kranten hebben hun veroordeling over het artikel uitgesproken. Zaterdag hielden enkele tientallen actievoerders een sit-in bij het kantoor van de Attajdid. Er dreigde nog even een confrontatie met de fundamentalisten die de straat op waren gegaan om hun steun aan de krant te betuigen. Maar dat liep met een sisser af.

Bron: De Telegraaf

http://www.attajdid.ma/old/archives/2001/Aout/199/images/199.jpg

David
31-01-05, 13:31
Geplaatst door EL MOKHTARI
sekstoerisme, homoseksualiteit, kinderhandel


In één adem.

Bofko
31-01-05, 13:34
Geplaatst door EL MOKHTARI
stelde in het commentaar verder dat Marokko, dat de laatste jaren een steeds bloeiender toerisme-industrie kent, dreigt "de volgende bestemming in de industrie van de losbandigheid" te worden en dus het gevaar loopt op een gelijksoortige wijze door Allah te worden afgestraft.


Om de dreiging wat reeler te maken heeft Allah een geologische breuklijn aangelegd niet ver van de Marokkaanse kust. De vulkanische Canarische eilanden liggen op deze breuklijn. Daar waar zeebevingen kunnen ontstaan.

GroteWolf
31-01-05, 13:36
Leg dat maar eens uit aan al die weeskindjes, en ouders waarvan jonge onschuldige kinderen zijn verdronken.

observer
31-01-05, 13:55
Geplaatst door Bofko
Om de dreiging wat reeler te maken heeft Allah een geologische breuklijn aangelegd niet ver van de Marokkaanse kust. De vulkanische Canarische eilanden liggen op deze breuklijn. Daar waar zeebevingen kunnen ontstaan. meen ik niet regelmatig te lezen dat marokko niet anders is dan welk ander land en er ook zondige dingen gebeuren?

hoop voor de lezers van deze krant dat ze hun zin niet krijgen

Julien
31-01-05, 15:09
waarom een duim omhoog voor deze achterlijke mening?

SportFreak
31-01-05, 15:37
bericht van mij op 13-01-2005

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=125832&highlight=Marokkaanse+krant+tsunami

GroteWolf
31-01-05, 15:41
waarom een duim omhoog voor deze achterlijke mening?

Misschien wil ie liften. Naar een land waar dit soort meningen heel gewoon zijn. Afghanistan of zo. Of Saoedie Arabie.

Julien
31-01-05, 15:45
Geplaatst door GroteWolf
Misschien wil ie liften. Naar een land waar dit soort meningen heel gewoon zijn. Afghanistan of zo. Of Saoedie Arabie.

ook in Nederland zijn er debiele mensen te vinden die zo denken..zoals evangelicals/ strenge protestanten.. ik snap echt niet hoe mensen zooo hard kunnen zijn. Dit is nou 1 van de redenen waarom ik zo'n hekel heb aan religieus fundamentalisme (zie topic over kritiek van Franse ambassade op Donner).

~Panthera~
31-01-05, 15:47
Mensen willen blijkbaar altijd ergens voor "gestraft" worden.

GroteWolf
31-01-05, 15:48
ik snap echt niet hoe mensen zooo hard kunnen zijn

Ik ook niet maar waarschijnlijk geloven ze het echt. Het lijkt mij vreselijk in een god te geloven waarvan je zelf denkt dat ie zo wreed en onrechtvaardig is dat ie tienduizenden onschuldige kinderen vermoord om sextoeristen te treffen die aan de andere kant van het land zitten. Als een 'waarschuwing'.

Julien
31-01-05, 15:50
Geplaatst door GroteWolf
Ik ook niet maar waarschijnlijk geloven ze het echt. Het lijkt mij vreselijk in een god te geloven waarvan je zelf denkt dat ie zo wreed en onrechtvaardig is dat ie tienduizenden onschuldige kinderen vermoord om sextoeristen te treffen die aan de andere kant van het land zitten. Als een 'waarschuwing'.

mij ook.

ik geloof in een god van vergeving, niet van straffen.

Bofko
31-01-05, 15:54
Geplaatst door ~Panthera~
Mensen willen blijkbaar altijd ergens voor "gestraft" worden.

Omdat ze niet perfect zijn. Vinden ze.

David
31-01-05, 15:55
Geplaatst door ~Panthera~
Mensen willen blijkbaar altijd ergens voor "gestraft" worden.


Ik niet hoor. Ik wil alleen maar vakkevullen.

~Panthera~
31-01-05, 16:01
Geplaatst door David
Ik niet hoor. Ik wil alleen maar vakkevullen.


:haha:

K wil eigenlijk nu wel FOOD !!!! :D
Val zowat van de graat.


Tja, t is weer 5 uur. :droef:

Simon
31-01-05, 19:15
Geplaatst door EL MOKHTARI
Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf


Dan zal die aardbeving in Marokko indertijd wel een straf zijn voor 30 jaar bezetting van de westelijke Sahara.

S@deeQ
31-01-05, 19:18
Geplaatst door Simon
Dan zal die aardbeving in Marokko indertijd wel een straf zijn voor 30 jaar bezetting van de westelijke Sahara.

sukkel
dat was voor het kweken van hasj :p

Zwarte Kat
31-01-05, 19:23
http://www.maroc.nl/photopost/data/500/22666Goat.jpg

:p

mark61
01-02-05, 01:40
Geplaatst door EL MOKHTARI
Marokkaanse krant: tsunami was Allah's straf ...

Als dat Vernieuwing is, doe mij dan maar conservatisme. Vast een erg populaire krant in al-Hoceima.