PDA

Bekijk Volledige Versie : Ik vond



Rabi'ah.
31-01-05, 13:33
...............BJBVM erg geslaagd.

Niet zozeer vanwege het programma, maar vanwege de aanwezigheid van veel bekenden en prikkers waaronder Freya, Wortel, Ron, Sienia, Shygirl, Al3arbi/Breez/Royce, Salmya, Mark61, Aqua, Orakel, Rafiq en ikzelf.

Ik ervoer het programma als een soort "live maroc.nl", de discussies en de onderwerpen waren nogal uitgekauwd, Ebru Umar was voorspelbaar met haar provocaties en helaas waren DAJJ en Aboutaleb er niet.

Ook het door Abdul Haselhoef verzorgde vragenuurtje over de islam had een hoog "been there, done that"-gehalte: verder dan hoofddoeken, homo's en uithuwelijking kwam het helaas niet.

Helaas was het niveau van de discussies dus niet erg hoog en bleef het allemaal erg aan de oppervlakte.



Overigens was Joeri Albrecht of Albrechts of hoe de man ook moge heten, zeer irritant aanwezig met zijn nauwelijks verhulde partijdigheid en quasi-bijdehante opmerkingen. :moe:

Werkelijk een waardeloze gespreksleider.

Het eten, de muziek en de aankleding waren ok en er was een hoge opkomst, volgens een berichtje in de Spits 600 mensen, maar ik denk dat het er echt veel meer waren.

Waarom er tegelijkertijd een programma in de grote en in de kleine zaal was, was mij een raadsel, want je moest dus echt voortdurend opletten dat je niks interessants miste. Jammer.


Verder nog een leuke anekdote die ik jullie niet wilde onthouden.

In de wc ving ik een gesprek op tussen twee autochtone vrouwen, waarvan de een zei: "Ja en bij mij in het dorp wonen zúlke achterlijke mensen. Ik vroeg ze waarom ze bang voor moslims waren. Ze zeiden, ja, straks moet ik ook een hoofddoek dragen en leven zoals zij. Ja, die mensen zijn gewoon debiel." :D

Het was voor mij in ieder geval goed om ook weer eens live te horen dat er genoeg autochtonen zijn die niet getrapt zijn in de anti-islamhetze.


Al met al was het wat mij betreft dus toch de moeite waard. :strik:



Rabiah.

wytze
31-01-05, 13:36
Ben jij dat in de Volkskrant Rabiah? Wat een mooie hoofddoek had je op.

~Panthera~
31-01-05, 13:39
Geplaatst door wytze
Ben jij dat in de Volkskrant Rabiah? Wat een mooie hoofddoek had je op.


Kijk, DAT vind ik nou eens lief commentaar, ipv te zijken. :duim:

Rabi'ah.
31-01-05, 13:43
Geplaatst door wytze
Ben jij dat in de Volkskrant Rabiah? Wat een mooie hoofddoek had je op.

Ja, dat was ik. :) :strik:


Alleen heb ik de foto zelf helaas nog niet gezien. :vreemd:


Zou iemand hem mij mss toe willen sturen?

wytze
31-01-05, 13:47
Ik weet niet hoe je foto's hier moet reproduceren maar je hoofddoek was echt schitterend. Worden er wel eens prijsvragen georganiseerd wie de mooiste hoofddoek heeft dan maak je denk ik grote kans.

Maarre, als jij dat was dan was je ook bij het debat in de kleine zaal over radicalisering. Wat vond je daar van?

Breez
31-01-05, 13:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Al3arbi/Breez/Royce

Je vergeet er `n paar.:p

Rabi'ah.
31-01-05, 13:50
Geplaatst door Breez
Je vergeet er `n paar.:p

Thanx 4 reminding me. :hihi:

GroteWolf
31-01-05, 13:53
In de wc ving ik een gesprek op tussen twee autochtone vrouwen, waarvan de een zei: "Ja en bij mij in het dorp wonen zúlke achterlijke mensen. Ik vroeg ze waarom ze bang voor moslims waren. Ze zeiden, ja, straks moet ik ook een hoofddoek dragen en leven zoals zij. Ja, die mensen zijn gewoon debiel."


Als 5% 10% wordt, en dan 20% en dan 40%, tsja...
Maar voorlopig is die kans klein.

Bofko
31-01-05, 14:00
Geplaatst door GroteWolf
Als 5% 10% wordt, en dan 20% en dan 40%, tsja...
Maar voorlopig is die kans klein.

Als velen autochtonen die belachelijke angst niet zouden hebben waren er een stuk minder spanningen in het land.

Rabi'ah.
31-01-05, 14:02
Geplaatst door wytze

Maarre, als jij dat was dan was je ook bij het debat in de kleine zaal over radicalisering. Wat vond je daar van?

Ik heb een deel van het debat over de MDP bijgewoond, maar vond het niet echt denderend eigenlijk.


Jij?

wytze
31-01-05, 14:07
Rabiah,
Maar je was toch ook bij het radicaliseringsdebat?
Het MDP debat heb ik even gelaten voor wat het was. Het radicaliseringsdebat vond ik het beste van wat ik gezien heb en ook het debat over de jacht op (vermeende) terroristen vond ik ok, maar daar waren vreemd genoeg bijna alleen maar autochtonen bij. Pas op het eind stroomde de zaal vol omdat het emancipatiedebat toen was afgelopen. Jammer, want het ging wel ergens over.

~Panthera~
31-01-05, 14:14
Geplaatst door Breez
Je vergeet er `n paar.:p

Had je me niet ff op kunnen halen, schmuck ? :moe:


:lachu:

Rabi'ah.
31-01-05, 14:19
Geplaatst door ~Panthera~
Had je me niet ff op kunnen halen, schmuck ? :moe:


:lachu:


Misschien denkt hij dat met een vrouw in een afgesloten ruimte zijn haram is.



(Dit was echt de beste smoes die ik kon bedenken) :D

~Panthera~
31-01-05, 14:22
Geplaatst door Rabi'ah.
Misschien denkt hij dat met een vrouw in een afgesloten ruimte zijn haram is.



(Dit was echt de beste smoes die ik kon bedenken) :D



Geef um nou geen goed excuus. :fplet:

:hihi:

wytze
31-01-05, 14:28
Trouwens, die ene jongen die die donner kebabs verkocht. Die was echt niet te geloven snel!
Enne die band Kasba vond ik ook heel goed. was zeer verbaasd dat bijna iedereen daarbij stil kon blijven zitten.

GroteWolf
31-01-05, 14:44
Als de importhuwelijken zouden afnemen (van nu zo'n 60%) zou die angst evenredig afnemen.

sienia
31-01-05, 14:51
Kun je die foto niet opvragen bij de Volkskrant ofzo?
Kvin het echt een hele mooie foto.

wytze
31-01-05, 14:54
idd een prachtige foto!

sienia
31-01-05, 15:01
Geplaatst door wytze
idd een prachtige foto!

Lees jij je pm wel eens? :knipoog:

wytze
31-01-05, 15:05
"Lees jij je pm wel eens?"

Heb ik pm? kga gauw ff kijken.

wytze
31-01-05, 15:17
Sienia,
gelezen en beantwoord. :duim:



PS: hoe krijg je het voor elkaar om na bijna 3000 berichten nog junior member te heten?

~Panthera~
31-01-05, 15:18
Geplaatst door wytze
Sienia,
gelezen en beantwoord. :duim:


K zie niks. :moe:

:hihi:

wytze
31-01-05, 15:20
"K zie niks."


nieuwsgierige aag.

~Panthera~
31-01-05, 15:21
Geplaatst door wytze
"K zie niks."


nieuwsgierige aag.

That's me! :hihi:

Trouwens, jij begint over hoe prachtig ze er uit ziet :fplet:

wytze
31-01-05, 15:22
Maar waarom was je gister dan niet in Paradiso, Panthera?

sienia
31-01-05, 15:26
Geplaatst door wytze
Sienia,
gelezen en beantwoord. :duim:



PS: hoe krijg je het voor elkaar om na bijna 3000 berichten nog junior member te heten?

Een goeie dagcreme....:p

~Panthera~
31-01-05, 15:27
Geplaatst door wytze
Maar waarom was je gister dan niet in Paradiso, Panthera?


Ziek.
Anders had ik graag willen komen. :vlammen:

wytze
31-01-05, 15:29
sienia,
het zijn er zelfs bijna 9000 zie ik nu.
waar koop jij je dagcremes?

wytze
31-01-05, 15:30
panthera,
nog meer smoesjes?

~Panthera~
31-01-05, 15:30
Geplaatst door wytze
sienia,
het zijn er zelfs bijna 9000 zie ik nu.
waar koop jij je dagcremes?


DAT wil ik OOK wel weten. :hihi:


*niet nieuwsgierig hoor*

~Panthera~
31-01-05, 15:31
Geplaatst door wytze
panthera,
nog meer smoesjes?



:zweep: kijk in je pm boxje.

sienia
31-01-05, 15:36
Geplaatst door ~Panthera~
DAT wil ik OOK wel weten. :hihi:


*niet nieuwsgierig hoor*

Of je sjoemelt wat met je instellingen, een soort van cuber face lift.

wytze
31-01-05, 15:40
Ben wel benieuwd of Rabiah nu al een Volkskrant heeft bemachtigd.

~Panthera~
31-01-05, 15:42
Geplaatst door sienia
Of je sjoemelt wat met je instellingen, een soort van cuber face lift.

Was het in real-life ook maar zo. :D
Handy.

Orakel
31-01-05, 18:10
Geplaatst door Rabi'ah.
...............BJBVM erg geslaagd.

Niet zozeer vanwege het programma, maar vanwege de aanwezigheid van veel bekenden en prikkers

'ksweerut, ik ga morgen terstond naar de opticien en wurg 'm met die nepbril die hij mij verkocht heb.
Heb schijnbaar een boel mensen over het hoofd gezien. Maar dat kon ook wel te maken hebben gehad met het feit dat ik boven zat.
Hmmzz..

Zwarte Schaap
31-01-05, 19:44
Geplaatst door GroteWolf
Als de importhuwelijken zouden afnemen (van nu zo'n 60%) zou die angst evenredig afnemen.

Hoeveel huwelijken zijn dat per jaar denk je ? Als de angst van de autochtoon daaraan te meten is dan kan ik niets anders dan hard lachen.

Kuijk
31-01-05, 20:02
Geplaatst door Bofko
Als velen autochtonen die belachelijke angst niet zouden hebben waren er een stuk minder spanningen in het land.

Als er minder van die hoofddoeken zouden rondlopen, waren er minder autochtonen bang voor.

~Panthera~
31-01-05, 20:13
Bang voor een hoofddoek. :maf2:

Zwarte Schaap
31-01-05, 20:13
Geplaatst door Kuijk
Als er minder van die hoofddoeken zouden rondlopen, waren er minder autochtonen bang voor.

Ik kan niet geloven dat men bang is voor de hijaab. Het is gewoon de neiging om neer te kijken op de allochtonen. Dat neerkijken en minderwaardig doen tegen over buitenlanders is mijns inziens niet veel verandert sinds ik hier in Nederland ben. Het enige wat verandert is zijn de smoesjes die gebruikt worden om hun walging kenbaar te maken.

vroeger waren we vies en droegen we rare en goedkope kleren, toen werden we criminelen en vrouwenmishandelaars, nu zijn we geevolueerd tot terrorist en moslimextremisten.

Kuijk
31-01-05, 20:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan niet geloven dat men bang is voor de hijaab. Het is gewoon de neiging om neer te kijken op de allochtonen. Dat neerkijken en minderwaardig doen tegen over buitenlanders is mijns inziens niet veel verandert sinds ik hier in Nederland ben. Het enige wat verandert is zijn de smoesjes die gebruikt worden om hun walging kenbaar te maken.

vroeger waren we vies en droegen we rare en goedkope kleren, toen werden we criminelen en vrouwenmishandelaars, nu zijn we geevolueerd tot terrorist en moslimextremisten.

Jouw woorden, niet de mijne.

echnaton
31-01-05, 20:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik kan niet geloven dat men bang is voor de hijaab. Het is gewoon de neiging om neer te kijken op de allochtonen. Dat neerkijken en minderwaardig doen tegen over buitenlanders is mijns inziens niet veel verandert sinds ik hier in Nederland ben. Het enige wat verandert is zijn de smoesjes die gebruikt worden om hun walging kenbaar te maken.

vroeger waren we vies en droegen we rare en goedkope kleren, toen werden we criminelen en vrouwenmishandelaars, nu zijn we geevolueerd tot terrorist en moslimextremisten.

Het heeft niet met neerkijken op anderen te maken, geloof me Schaap. veel Nederlanders geloven dat de hoofddoek staat voor onderdanigheid van de vrouw aan de man. Dat wil niemand meer want we hebben een bepaalde ontwikkeling doorgemaakt. Dat is de reden dat de hoofddoek bij velen zoveel weerstand oproept.

~Panthera~
31-01-05, 20:31
Geplaatst door echnaton
Het heeft niet met neerkijken op anderen te maken, geloof me Schaap. veel Nederlanders geloven dat de hoofddoek staat voor onderdanigheid van de vrouw aan de man. Dat wil niemand meer want we hebben een bepaalde ontwikkeling doorgemaakt. Dat is de reden dat de hoofddoek bij velen zoveel weerstand oproept.


Wel vreemd dat mannen zich daar blijkbaar drukker over maken dan vrouwen, want die hoor ik er lang zo vaak niet over.
En over "onderdanig" aan de man: hoeveel Nederlandse mannen halen geen vrouw uit het buitenland omdat die "onderdaniger" is, dan de Nederlandse vrouw ? wat ze zelf zeggen hoor, dus dat is niet wat ik hier beweer.
Hypocriet ? :rolleyes:

Kuijk
31-01-05, 20:40
Geplaatst door echnaton
veel Nederlanders geloven dat de hoofddoek staat voor onderdanigheid van de vrouw aan de man. Dat wil niemand meer want we hebben een bepaalde ontwikkeling doorgemaakt. Dat is de reden dat de hoofddoek bij velen zoveel weerstand oproept.

Veel Nederlanders kan het daarentegen geen reet schelen of het iets met de man-vrouwrelatie te maken heeft. Zij denken dat het iets met religie of geloof te maken heeft, en hadden zo graag gezien dat mensen hun geloof gezellig voor zichzelf hielden. Bestaan er eigenlijk ook islamitische jehova'sgetuigen?

Zwarte Schaap
31-01-05, 21:10
Geplaatst door echnaton
Het heeft niet met neerkijken op anderen te maken, geloof me Schaap. veel Nederlanders geloven dat de hoofddoek staat voor onderdanigheid van de vrouw aan de man. Dat wil niemand meer want we hebben een bepaalde ontwikkeling doorgemaakt. Dat is de reden dat de hoofddoek bij velen zoveel weerstand oproept.

Als ze dat denken, dan denken ze dat sinds Bolkestein dat begin jaren 90 geintroduceerd heeft in de internationale strijd van de liberalen tegen de Islam. (In het kader van de nieuwe vijand na de val van het communisme)

Zwarte Schaap
31-01-05, 21:15
Geplaatst door Kuijk
Veel Nederlanders kan het daarentegen geen reet schelen of het iets met de man-vrouwrelatie te maken heeft. Zij denken dat het iets met religie of geloof te maken heeft, en hadden zo graag gezien dat mensen hun geloof gezellig voor zichzelf hielden.

Het is een toppunt van controle uitoefenen op andermans leven. Ik zie het als dat de aanwezigheid van allochtonen/moslims ervaren worden als vervuiling van het straatbeeld en/of horizonvervuiling.

Bofko
31-01-05, 21:56
Ff recapituleren.


Geplaatst door Rabi'ah.



Geplaatst door Bofko
[B]Als velen autochtonen die belachelijke angst niet zouden hebben waren er een stuk minder spanningen in het land.


Geplaatst door Kuijk
Als er minder van die hoofddoeken zouden rondlopen, waren er minder autochtonen bang voor.

De angst die bij veel Nederlanders heerst heeft een aantal componenten. De angst voor een terroristische daad zou je een reele angst kunnen noemen. Maar de angst van autochtonen om hoofddoekjes te moeten gaan dragen is zwaar irreeel.
De beste manier om irreele angst te bestrijden is kennis van zaken. Want een gebrek daaraan is namelijk de oorzaak van irreele angst. Als je je een beetje in de Nederlands moslims verdiept zul je zien dat degenen die streven naar een moslimstaat misschien 1 promille van de hier wonende islamitische bevolking bedraagt.
Irreele angst versterkt zichzelf. Moslimterrorisme, Marokkaanse jeugdbendes, niet-moslim allochtonen, moskeeen en hoofddoekjes worden allemaal op een hoop gegooid en vormen samen ´het islamitische gevaar´. Onterecht.

Ik was afgelopen zomer in Maleisie waar 60 % moslim is. De niet-moslims konden leven zoals ze wilden. De sharia gold alleen voor de moslims.

BTW. Ik ben vóór immigratie- en huwelijksimportbeperkende maatregelen. De Nederlandse maatschappij (iedere maatschappij trouwens) kan veranderingen alleen maar in kleine stapjes absorberen.

Eke
31-01-05, 22:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
1)Het is een toppunt van controle uitoefenen op andermans leven.

2)
Ik zie het als dat de aanwezigheid van allochtonen/moslims ervaren worden als vervuiling van het straatbeeld en/of horizonvervuiling.

1)er zijn gelukkig ook een heleboel Nederlanders die er niet mee zitten hoe en/of iemand zijn hoofd bedekt....................tot en met de vraag hoe iemand zijn sex bedrijft met een andere volwassene, als het maar geen machtsmisbruik is,..dat is zijn eigen keuze....

en er zijn een heleboel Nederlanders die het dragen van hoofdsluiers respekteren als geloofsuiting en minder vrij denken over andere zaken

maar er zijn ook kleingeestige Nederlanders, die alleen zichzelf altijd als norm zien.....die zijn er altijd al geweest ..

2)als je hun gedrag beperkt tot alleen allochtonen word je
a) niet blij :blij:
b) klopt je visie niet.

edit : en is is een groep die bang is om over 30 ? jaar overruled te worden door Moslims....volgens mij is dit een manier om 'paal en perk te stellen' door op assimilatie aan te dringen.

edit/edit Bofko, ik zie net je berichtje. Zelf heb ik binnen mijn leven de samenleving zien veranderen van een monoculturele tot een multiculturele samenleving. Dat is heel hard gegaan.Het kost tijd om weer een nieuw evenwicht te vinden. Dus ik vind het verstandig om van nieuwkomers te vragen dat ze de taal enigermate spreken en hier verder gaan lessen..
En ik vind het verstandig om te stimuleren dat de mannen in Nederland hun bruid zoeken (en vice versa). Maar dan moet je er wel voor op stap..Hoe zou je dat aan moeten pakken ?Het is hier best wel moeilijker zoeken dan in Marokko...Of niet ? :verward:

Bofko
31-01-05, 23:46
Geplaatst door Eke

edit/edit Bofko, ik zie net je berichtje. Zelf heb ik binnen mijn leven de samenleving zien veranderen van een monoculturele tot een multiculturele samenleving. Dat is heel hard gegaan.Het kost tijd om weer een nieuw evenwicht te vinden. Dus ik vind het verstandig om van nieuwkomers te vragen dat ze de taal enigermate spreken en hier verder gaan lessen..
En ik vind het verstandig om te stimuleren dat de mannen in Nederland hun bruid zoeken (en vice versa). Maar dan moet je er wel voor op stap..Hoe zou je dat aan moeten pakken ?Het is hier best wel moeilijker zoeken dan in Marokko...Of niet ? :verward:

:D Dat zullen die mannen helemaal zelf moeten doen. Moet iedereen toch ?
Geen´paternalistisch helpen zoeken´ svp.

Kuijk
01-02-05, 00:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is een toppunt van controle uitoefenen op andermans leven. Ik zie het als dat de aanwezigheid van allochtonen/moslims ervaren worden als vervuiling van het straatbeeld en/of horizonvervuiling.

Niet zozeer de moslim alswel de hoofddoek.

mark61
01-02-05, 00:18
Geplaatst door Eke
...En ik vind het verstandig om te stimuleren dat de mannen in Nederland hun bruid zoeken (en vice versa). Maar dan moet je er wel voor op stap..Hoe zou je dat aan moeten pakken ?Het is hier best wel moeilijker zoeken dan in Marokko...Of niet ? :verward:

U zit hier op een site met een dating-afdeling. Er wordt ge-msnd bij het leven. En zoals u weet komt men elkaar wel eens op school tegen. In de disco, jawel! En bij BJBVM natuurlijk. :)

Eke
01-02-05, 10:56
Geplaatst door mark61
U zit hier op een site met een dating-afdeling. Er wordt ge-msnd bij het leven. En zoals u weet komt men elkaar wel eens op school tegen. In de disco, jawel! En bij BJBVM natuurlijk. :)

Dan heb ik een verkeerd beeld.

Zelf ben ik streng-christelijk opgevoed---mocht niet uitgaan en niet naar de bios,theater enz. en kreeg op m,n kop als ik glimlachte naar lachende jongens, want mijn vader wilde 'geen straatmeid'.

Totdat ik op eigen benen stond.


In de zeventiger jaren woonde er een Marokkaanse familie bij mij in de buurt die hun dochter ook binnenboord haalden toen ze 'vrouw' werd.

Dus nu zijn gelovige Marokkaanse meisjes allemaal vrij 'op de markt'?

mark61
01-02-05, 11:29
Geplaatst door Eke
Dan heb ik een verkeerd beeld.

Zelf ben ik streng-christelijk opgevoed---mocht niet uitgaan en niet naar de bios,theater enz. en kreeg op m,n kop als ik glimlachte naar lachende jongens, want mijn vader wilde 'geen straatmeid'.

Totdat ik op eigen benen stond.


In de zeventiger jaren woonde er een Marokkaanse familie bij mij in de buurt die hun dochter ook binnenboord haalden toen ze 'vrouw' werd.

Dus nu zijn gelovige Marokkaanse meisjes allemaal vrij 'op de markt'?

Je moest eens weten. Op Hoog Catharijne is de orde verstoren echt niet de hoofdmoot der activiteiten, al zou de pers je anders doen vermoeden.