PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrouwen aan de macht in Irak?



GeenKritiek
31-01-05, 14:51
Aangezien 1 derde van de kandidaten op de kieslijst vrouw was, en vrouwen vandaag in irak mochten stemmen, acht ik de kans hoog dat er vrouwen in het parlement komen. Uiteraard waren er al vrouwen in de tijdelijke regering, maar nu zouden vrouwen wel eens echte democratische macht kunnen krijgen. Mijn vraag aan jullie, denken jullie dat er vrouwen in Irak in het parlement zullen komen door deze verkiezing?

Mijn volgende vraag is aan "sommigen". Hoeveel vrouwen stonden er in Irak aan de macht tijdens het bewind van saddam? Hoeveel vrouwelijke ministers waren er? Hoeveel vrouwen zaten er in Saddams militaire top?
"Jullie" geven altijd aan dat Irak zo'n "seculier" en "modern" land was onder Saddam, maar waarom zag ik Saddam nooit omringt door vrouwen als hij zijn bestuurlijke zaken voor de camera aan het bespreken was?

Mijn laatste vraag aan diezelfde sommigen....en dan vooral die "sommigen" die niet alleen "sommig" zijn maar ook vrouw, is...
...

Is Irak nu niet aanzienlijk sterker, beter en eerlijker geworden door het feit dat er nu ook vrouwen gaan delen in de macht? Denk je dat Irak haar problemen en uitdagingen niet veel beter aan kunnen door het feit dat er vrouwen gaan deelnemen in de macht, niet alleen middels hun stem, maar juist ook in bestuurlijke functies?

akram
31-01-05, 15:14
het is een goede zaak als er vrouwen in het parlement en regering komen. Immers het vrouwelijk deel van de bevolking is enorm gestegen tov de mannelijke.
de mannen zijn afgeslacht door jou vrienden

Julien
31-01-05, 15:26
wanneer komt er eens een keer een vrouw aan de macht in een Westers land??

GeenKritiek
31-01-05, 15:33
Margaret Thatcher.

Bofko
31-01-05, 15:38
Geplaatst door GeenKritiek
Margaret Thatcher.

Goeie genade. Da's dus ook de verklaring waarom er in sinds 'The Iron Lady' in het westen geen vrouwelijke premiers meer geweest zijn. :fplet: