PDA

Bekijk Volledige Versie : Het Journaal is afgeschaft!



vgeld
02-02-05, 19:28
Vinden jullie ook niet dat het Journaal afgeschaft moet worden? Het Journaal heeft een vertraging van pakweg 24 uur op de gebeurtenissen. Wat voor niewswaarde heeft het Journaal nog?
Wanneer worden die sukkels (noemen zichzelf parlementariërs ) wakker en constateren dat Journaal, Nova, Netwerk, twee vandaag,..etc allemaal geldverspilling.

Si_Y
02-02-05, 19:29
En hoe wil jij op de hoogte blijven van alles wat er om ons heen gebeurt?

Zwarte Kat
02-02-05, 19:41
Geplaatst door vgeld
Vinden jullie ook niet dat het Journaal afgeschaft moet worden? Het Journaal heeft een vertraging van pakweg 24 uur op de gebeurtenissen. Wat voor niewswaarde heeft het Journaal nog?
Wanneer worden die sukkels (noemen zichzelf parlementariërs ) wakker en constateren dat Journaal, Nova, Netwerk, twee vandaag,..etc allemaal geldverspilling.

Netwerk is niet zozeer bedoeld om snel snel snel hapklare brokken te serveren.....
Goede achtergrond items hebben geen 24-uurs limiet

Siah
03-02-05, 00:10
Geplaatst door vgeld
Vinden jullie ook niet dat het Journaal afgeschaft moet worden? Het Journaal heeft een vertraging van pakweg 24 uur op de gebeurtenissen. Wat voor niewswaarde heeft het Journaal nog?
Wanneer worden die sukkels (noemen zichzelf parlementariërs ) wakker en constateren dat Journaal, Nova, Netwerk, twee vandaag,..etc allemaal geldverspilling.

dat heeft een belangrijke functie!
tis niet zomaar gemanipuleerde oud 'nieuws'. het is waar bv bepaalde vonnissen bekend-gemaakt worden (de rechters zijn dan in dat geval een soort notulisten geworden)
waar de arrestatiebevelen gegeven worden, etc.

Bofko
03-02-05, 00:16
Geplaatst door Siah
dat heeft een belangrijke functie!
tis niet zomaar gemanipuleerde oud 'nieuws'. het is waar bepaalde vonnissen bekend-gemaakt worden (de rechters zijn dan in dat geval een soort notulisten geworden)
waar de arrestatiebevelen gegeven worden, etc.

Ik heb interessante teksten van je gezien over de rol van de media voor de beleving van de werkelijkheid van een individu.
Maar nu overschat je toch het journaal.
Jammer.

Siah
03-02-05, 00:56
Geplaatst door Bofko
Ik heb interessante teksten van je gezien over de rol van de media in de beleving van de werkelijkheid van een individu.
Maar nu overschat je toch het journaal.
Jammer.

overschatten ??

nee! toch.
er zitten heleboel dingen in het "nieuws".

als de cameraman je, achter conny mus het blauw-witte bord van Arnhem laat zien,
dan probeert ie jou ergens naar toe te trekken;
das (onder andere) ook een integraal deel van het nieuws.
en is de compositie van het beeld op de TV-scherm geenszins toevallig.
..

en bv de clos-up beelden van iemandsvingers, lippen, gezicht(en), schoenen, schaduwen..
tijdens een gesprek of een interview met iemand
en gecombineerd met een of ander spooky stem,
vormen als een belangrijke deel voor verschillende fragmenten..
..

kijk naar een reportage op AT5, waar paul scheffer en ahmad abutaleb aan het woord komen.
hoe ze afgebeeld worden.(ff afgezien van de inhoud van de interviews)
een cliché beeld-spel van black en white, met de benodigde achtergrond(en) en het tijdspel daarin.
waar het witte beeld vaak een parasietaire functie vervult..etc.


die zijn de meest opvallende 'trukjes'.
een spel van beeld en taal en tijd.

Bofko
03-02-05, 01:19
Geplaatst door Siah
overschatten ??

nee! toch.
er zitten heleboel dingen in het "nieuws".

als de cameraman je, achter conny mus het blauw-witte bord van Arnhem laat zien,
dan probeert ie jou ergens naar toe te trekken;
das (onder andere) ook een integraal deel van het nieuws.
en is de compositie van het beeld op de TV-scherm geenszins toevallig.
..

en bv de clos-up beelden van iemandsvingers, lippen, gezicht(en), schoenen, schaduwen..
tijdens een gesprek of een interview met iemand
en gecombineerd met een of ander spooky stem,
vormen als een belangrijke deel voor verschillende fragmenten..
..

die zijn de meest opvallende 'trukjes'.
een spel van beeld en taal en tijd.

Ok, je beschrijft nu het spel op een mooie en beeldende wijze vanuit een neutrale waarnemer en kiest geen positie.
In je vorige bericht kies je eerst positie. Je maakt daar van het journaal een propaganda-medium.

Siah
03-02-05, 01:23
sorry,:verward:
ik was ff bezig om wat dingen toe te voegen, maar zag ineens dat je me geciteerd had..

Bofko
03-02-05, 01:26
Geplaatst door Siah
sorry,:verward:
ik was ff bezig om wat dingen toe te voegen, maar zag ineens dat je me geciteerd had..

:D . Ik zal effe kijken of ik daardoor mijn reaktie moet wijzigen.

Siah
03-02-05, 01:29
Geplaatst door Bofko

In je vorige bericht kies je eerst positie. Je maakt daar van het journaal een propaganda-medium.

dat is ie ook!
en niet alleen een propaganda-medium.


Ok, je beschrijft nu het spel op een mooie en beeldende wijze vanuit een neutrale waarnemer en kiest geen positie.

daar ging ik alleen naar een paar gevallen verwijzen.

maar op tv is dat net anders.
daar heeft het beeld een duidelijk en lelijke karakter.
men is in Irak, zélf de bezetter,
maar conny mus geeft een "nieuws-verslag" vóór een Arnhem-verkeersbord. (en dat tijdens de ver :p kiezingen)

voornamelijk op tv (maar ook elders)
is een voortdurend spel van beelden die bv:
moet laten zien dat zwart, de duisternis (zoals dat opgevat wordt) symboliseert.
moet bv laten zien dat de zakkenrollerij (kleine criminaliteit) een zwarte kleur heeft.
..
....
........
..