PDA

Bekijk Volledige Versie : 12 Asian women embrace Islam in Dubai



BiL@L
02-02-05, 22:24
gewist

mark61
02-02-05, 22:31
Misschien dat het helpt als je daarna je baas wil aanklagen wegens verkrachting.

Sorry Bil@l, maar met dit soort posts vraag je erom. :)

Je bent een beste man en ongetwijfeld een goed moslim, maar je obsessie met het beloofde land zou wel wat minder kunnen. Je lijkt wel een soort zionist. :confused:

Mark
03-02-05, 07:08
hartverwarmend :auw2:

SalmayaSale
03-02-05, 08:55
Geplaatst door mark61
Misschien dat het helpt als je daarna je baas wil aanklagen wegens verkrachting.

Sorry Bil@l, maar met dit soort posts vraag je erom. :)

Je bent een beste man en ongetwijfeld een goed moslim, maar je obsessie met het beloofde land zou wel wat minder kunnen. Je lijkt wel een soort zionist. :confused:



Haha, dat is precies wat ik dacht toen ik dat las. :corcky:

Maar, dan zijn wij net als veel anderen vooroordelend bezig.
Moeten wij niet de mens het voordeel van de twijfel geven? :boogjes:

mark61
03-02-05, 21:56
Geplaatst door Jarir Tabari
Mark90 en Salm,

Ten eerste gaat het hier om Dubai (moeilijk he lezen) en niet jullie gebedsrichting en mekka de VS.

En wat is er mis met SA als gebedsrichting? Weet je hoeveel mensen minstens 5 maal per dag richting dat gebied hun gezicht keren? Ook zionistisch?

:boogie:

Ja, UAE en zo, heb ik gelezen. Voor het idee maakt het niet uit. Vertel, wanneer heb ik me hier ooit positief uitgelaten over de VS? Ik dacht dat je je naar een stad richt bij het bidden, niet een land dat toevallig op dit moment om die stad heen ligt. Das ook nog maar 2 eeuwen.

Joesoef
03-02-05, 22:02
Zegt meer over de leefomstandigheden van deze vrouwen in Dubai dan over de 'keuze' die zij hebben gemaakt.

barfly
03-02-05, 22:12
De Islam groeit als kool! Waarachtig! :duim:

Max Stirner
03-02-05, 22:14
Ik zie weinig verschil met Aziatische vrouwen van 20 die `uit liefde` met een zwetende kale blanke dikzak van 60 trouwen. Het achterliggende motief is hetzelfde....... :roker:

Joesoef
03-02-05, 22:23
Geplaatst door Max Stirner
Ik zie weinig verschil met Aziatische vrouwen van 20 die `uit liefde` met een zwetende kale blanke dikzak van 60 trouwen. Het achterliggende motief is hetzelfde....... :roker:


Yep. Dubail lijkt kwa levensomstandigheden voor vrouwen heel erg op Europa of de VS. En een zwetende dikzak van 60 kon nog wel eens een warmer hart hebben dan een rijke knappe olieboer van 30.
Het is niet het doel maar de keuze die ze moesten maken. Een hongerende familie en de sprong wagen en hopen op geluk.

Zwarte Schaap
03-02-05, 22:47
Geplaatst door Joesoef
Yep. Dubail lijkt kwa levensomstandigheden voor vrouwen heel erg op Europa of de VS. En een zwetende dikzak van 60 kon nog wel eens een warmer hart hebben dan een rijke knappe olieboer van 30.
Het is niet het doel maar de keuze die ze moesten maken. Een hongerende familie en de sprong wagen en hopen op geluk.

Ben jij daarom een bounty geworden?

Joesoef
03-02-05, 22:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben jij daarom een bounty geworden?

Pas maar op, zometeen prik ik je er mee :rolleyes:

observer
03-02-05, 23:10
maar goed dat het geen 12 moslim vrouwen waren die in azie het geloof hadden verloren

die waren hun leven niet veilig geweest

Zwarte Schaap
03-02-05, 23:12
Geplaatst door Joesoef
Pas maar op, zometeen prik ik je er mee :rolleyes:

:tranen:

Al Sawt
04-02-05, 00:06
Geplaatst door observer
maar goed dat het geen 12 moslim vrouwen waren die in azie het geloof hadden verloren

die waren hun leven niet veilig geweest Of 12 Joodse vrouwen die hun geloof hadden verloren.

observer
04-02-05, 12:09
Geplaatst door Al Sawt
Of 12 Joodse vrouwen die hun geloof hadden verloren. daar wordt dan medogenloos mee afgerekend

roddelen dat ze kunnen!!!

GroteWolf
04-02-05, 12:21
Ben jij daarom een bounty geworden?

Liever een Bounty dan poep.

Max Stirner
04-02-05, 12:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ben jij daarom een bounty geworden?


Joesoef ook al??

Het lijkt wel alsof Jan-en-alleman nu voor deze eretitel in aanmerking komt........... :jammer:

Zo stimuleer je radicalisering bij de echte bounties.....ze zullen zich toch willen blijven onderscheiden van de wannabees. Gaan ze nog meer naar de pijpen van hun blanke meesters dansen........ :D

David
04-02-05, 13:33
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Joesoef, ZbaqZbaq, Rabi'ah, SalmayaSale... allemaal 1 pot nat. Geschiedsfalsificeerders eerste klas.


Tuig is het. Allemaal. :duim:

Bofko
04-02-05, 13:34
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Joesoef, ZbaqZbaq, Rabi'ah, SalmayaSale... allemaal 1 pot nat. Geschiedsfalsificeerders eerste klas.

Falsificatie is zo ongeveer het tegenovergestelde van vervalsing. :rolleyes:

Ibn Ishaq Yasar
04-02-05, 13:41
Geplaatst door Bofko
Falsificatie is zo ongeveer het tegenovergestelde van vervalsing. :rolleyes:
Dat is niet correct. Het heeft twee betekenissen, en beide zijn van toepassing. Het zij dat de tweede betekenis hetgeen is waar men zich wellicht overtuigt in voelt.

1
vervalsen

betekenisverwante termen

synoniem: vervalsen

2
de onjuistheid aantonen van

betekenisverwante termen

hyperoniem: bewijzen

Van Dale

---

Geschiedenis is statisch.

Bofko
04-02-05, 13:54
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Dat is niet correct. Het heeft twee betekenissen, en beide zijn van toepassing. Het zij dat de tweede betekenis hetgeen is waar men zich wellicht overtuigt in voelt.

1
vervalsen

betekenisverwante termen

synoniem: vervalsen

2
de onjuistheid aantonen van

betekenisverwante termen

hyperoniem: bewijzen

Van Dale


Even gegoogeld en je hebt gelijk.

Grappig dat 1 woord 2 betekenissen kan hebben die zo ongeveer het tegenovergestelde zijn


Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar

Geschiedenis is statisch.

Niets is statisch . Alles stroomt.Pantha rei.

Rabi'ah.
04-02-05, 13:59
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Joesoef, ZbaqZbaq, Rabi'ah, SalmayaSale... allemaal 1 pot nat. Geschiedsfalsificeerders eerste klas.

En dat weet je allemaal al na 4 berichten? :rolleyes:


Of ben jij ook zo'n oude fan van me? :strik:

Ibn Ishaq Yasar
04-02-05, 13:59
Geplaatst door Bofko
Even gegoogeld en je hebt gelijk.

Grappig dat 1 woord 2 betekenissen kan hebben die zo ongeveer het tegenovergestelde zijn



Niet is statisch . Pantha rei.
Waarom is het ontkennen van de holocaust dan strafbaar in sommige landen?

Bofko
04-02-05, 14:08
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Waarom is het ontkennen van de holocaust dan strafbaar in sommige landen?

:confused: . Wat heeft dit met statisch of niet statisch te maken ? Kun je dat uitleggen ?

SalmayaSale
04-02-05, 14:10
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Joesoef, ZbaqZbaq, Rabi'ah, SalmayaSale... allemaal 1 pot nat. Geschiedsfalsificeerders eerste klas.


Geschiedsfalsificeerders ????????? Van welk woordenboek? Vandaal??????
Wat een eer zeg! :lole:
Ben je de Fals in falsificeerder? (in schrijf gewoon in je taal) :corcky:

SalmayaSale
04-02-05, 14:12
Geplaatst door Bofko
:confused: . Wat heeft dit met statisch of niet statisch te maken ? Kun je dat uitleggen ?


Hij bedoelt dat wij de hadiths ontkennen. Familie van Ibn1 denk ik.

Daarvoor neemt hij de moeite om een account te maken. :schrik:

Bart
04-02-05, 14:27
Geplaatst door Bofko
Grappig dat 1 woord 2 betekenissen kan hebben die zo ongeveer het tegenovergestelde zijn

Het beste voorbeeld vind ik nog altijd "gijzelaar". Dat betekent zowel de gegijzelde als de gijzelnemer.....

Bofko
04-02-05, 14:39
Geplaatst door Bart
Het beste voorbeeld vind ik nog altijd "gijzelaar". Dat betekent zowel de gegijzelde als de gijzelnemer.....

Wat dacht je van 'guur' ? Betekent ook 'onguur'.
:blowen:

mark61
04-02-05, 18:37
Geplaatst door David
Tuig is het. Allemaal. :duim:

In de Vuur ermee. Die dingen regel jij toch?

mark61
04-02-05, 18:39
Geplaatst door Bofko
Even gegoogeld en je hebt gelijk.

Grappig dat 1 woord 2 betekenissen kan hebben die zo ongeveer het tegenovergestelde zijn

Het woordenboek vergist zich. Er zijn twee woorden: falsificeren = vervalsen, falsifiėren = de onwaarheid aantonen van. Van Dale sucks.

mark61
04-02-05, 18:41
Geplaatst door Bofko
Wat dacht je van 'guur' ? Betekent ook 'onguur'.
:blowen:

Wat dacht je van 'willekeurig'? Heeft filosofisch bijzonder lastige kanten. Betekent zowel 'naar willekeur' = naar eigen keuze als 'iets waarop je GEEN invloed kan uitoefenen'.

Zwarte Schaap
04-02-05, 18:53
Geplaatst door mark61
Het woordenboek vergist zich. Er zijn twee woorden: falsificeren = vervalsen, falsifiėren = de onwaarheid aantonen van. Van Dale sucks.

Beiden stammen af van falcificatie. Falcificatie heeft twee betekenissen namelijk (1) vervalsing en (2) (wetenschappelijke term: ) De onjuistheid aantonen van ....

Hieruit zijn twee werkwoorden ontstaan namelijk falcificeren en falsifiėren, volgens mijn (Kramers) woordenboek hebben deze woorden dezelfde betekenis.

Joesoef
04-02-05, 20:01
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Joesoef, ZbaqZbaq, Rabi'ah, SalmayaSale... allemaal 1 pot nat. Geschiedsfalsificeerders eerste klas.


Ik ben geen pot maar een vermeende homo. Het klopt dus niet wat je hier beweert.

Bofko
04-02-05, 20:40
Geplaatst door mark61
Het woordenboek vergist zich. Er zijn twee woorden: falsificeren = vervalsen, falsifiėren = de onwaarheid aantonen van. Van Dale sucks.
Wat gaat er boven Van Dale dan ?


Geplaatst door Zwarte Schaap
Beiden stammen af van falcificatie. Falcificatie heeft twee betekenissen namelijk (1) vervalsing en (2) (wetenschappelijke term: ) De onjuistheid aantonen van ....

Hieruit zijn twee werkwoorden ontstaan namelijk falcificeren en falsifiėren, volgens mijn (Kramers) woordenboek hebben deze woorden dezelfde betekenis.

Vanmiddag zocht ik op internet . Nu kijk ik in Van Dale (1988)

falsificeren : 1 vervalsen , 2 onjuistheid aantonen.
falsifiėren : 1 onjuistheid aantonen.

:knife_hea . Hoe zit het nu ?

Zwarte Schaap
04-02-05, 20:55
Geplaatst door Bofko
Wat gaat er boven Van Dale dan ?



Vanmiddag zocht ik op internet . Nu kijk ik in Van Dale (1988)

falsificeren : 1 vervalsen , 2 onjuistheid aantonen.
falsifiėren : 1 onjuistheid aantonen.

:knife_hea . Hoe zit het nu ?

Als ik dat allemaal overdenk denk ik dat falcificeren ook falsifiėren betekent (dat weet ik wel zeker, denk aan Popper met zijn falcificatietheorie) maar omgekeerd betekent falsifiėren niet altijd falcificeren, immers falcificeren betekent ook vervalsen.

Waarom denk ik dat falsifiėren alleen maar 'onjuistheid aantonen' betekent? Dat is om het feit dat het woord veel lijkt op verifiėren.

Bofko
04-02-05, 21:04
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als ik dat allemaal overdenk denk ik dat falcificeren ook falsifiėren betekent (dat weet ik wel zeker, denk aan Popper met zijn falcificatietheorie) maar omgekeerd betekent falsifiėren niet altijd falcificeren, immers falcificeren betekent ook vervalsen.

Waarom denk ik dat falsifiėren alleen maar 'onjuistheid aantonen' betekent? Dat is om het feit dat het woord veel lijkt op verifiėren.


:duim: Als jij “falcificatie“nu nog schrijft als “falsificatie“ dan komt jouw taalgevoel wat dit onderwerp betreft helemaal overeen met het mijne. Dus zolang niemand met iets beters komt ga ik ervan uit dat dit korrekt is.

mark61
04-02-05, 22:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beiden stammen af van falcificatie. Falcificatie heeft twee betekenissen namelijk (1) vervalsing en (2) (wetenschappelijke term: ) De onjuistheid aantonen van ....

Hieruit zijn twee werkwoorden ontstaan namelijk falcificeren en falsifiėren, volgens mijn (Kramers) woordenboek hebben deze woorden dezelfde betekenis.

Kramer's is inderdaad een stuk beter. De geschiedenis van die woorden ken ik niet, maar dat er nu 2 zijn met 2 aparte betekenissen lijkt me erg praktisch.

mark61
04-02-05, 22:44
Geplaatst door Bofko
Wat gaat er boven Van Dale dan ?

Kramer's. En dan nog met mate.

mark61
04-02-05, 22:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als ik dat allemaal overdenk denk ik dat falcificeren ook falsifiėren betekent (dat weet ik wel zeker, denk aan Popper met zijn falcificatietheorie) maar omgekeerd betekent falsifiėren niet altijd falcificeren, immers falcificeren betekent ook vervalsen.

Waarom denk ik dat falsifiėren alleen maar 'onjuistheid aantonen' betekent? Dat is om het feit dat het woord veel lijkt op verifiėren.

Ik ook een :duim: Het probleem komt natuurlijk doordat het Nederlands niet zo'n vreselijk ontwikkelde taal is in Europa; met name op het gebied van filosofie zijn Duits en Frans veel beter toegerust. Vandaar dat falsifiėren ws. later in het Nederlands is gekomen, als leenwoord uit een andere Europese taal. Falsificatie was ws. ooit al uit het oorspronkelijke Latijn (dat geldt voor beide woorden) overgenomen.

Alleen het etymologisch woordenboek of het WNT kan hier het laatste woord over hebben, maar die heb ik allebei niet. Te duur. :zegniets:

Zwarte Schaap
04-02-05, 22:52
Geplaatst door mark61
Kramer's is inderdaad een stuk beter. De geschiedenis van die woorden ken ik niet, maar dat er nu 2 zijn met 2 aparte betekenissen lijkt me erg praktisch.

Ik moet mijn overdenking weer terugnemen. Ik heb namelijk ook nog een Kramers woordentolk. Als je daar het woord falsifiėren opzoekt heeft het ook twee betekenissen en niet zoals ik dacht alleen maar 1 betekenis.

In de Kramers woordentolk betekent falsifiėren:
(1) vervalsen (2) Als vals aanwijzen.

Conclusie: Falcificeren = falsifiėren

mark61
04-02-05, 23:07
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik moet mijn overdenking weer terugnemen. Ik heb namelijk ook nog een Kramers woordentolk. Als je daar het woord falsifiėren opzoekt heeft het ook twee betekenissen en niet zoals ik dacht alleen maar 1 betekenis.

Ik vind dat Bofko, jij, en ik heel goed kunnen afspreken dat falsificeren het één is, en falsifiėren het ander. Toen ik filosofie studeerde was het verschil in betekenis heel duidelijk voor iedereen.

Woordenboeken zijn echt niet zaligmakend; ze lopen logischerwijze altijd jaren achter en hebben last van allerlei taboes en misvattingen.

Taal, dat is wat wij spreken. Jij en ik. Al die boeken over taal lopen achter de feiten aan. Ze kunnen slechts beschrijven wat ze zien en horen, maar niet voorschrijven wat jij en ik moeten zeggen. :hardlach: