PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom mag een moslim geen varkensvlees eten?



Pagina's : [1] 2

Te quiero
03-02-05, 00:28
Daphne Westerhof is varkenmasseuse. Ze is er heilig van overtuigd dat varkens als emotioneel en sociaal intelligente wezens over een soort zesde zintuig beschikken dat onze stemmingen aanvoelt. In Gent houdt ze open dag op haar varkensmassage- salon.

nlmaroc
03-02-05, 02:06
Zover ik weet heeft dat met heel vroeger te maken,varkens zijn aaseters en hebben de pest en andere ziekten doorgegeven aan mensen waar vele aan zijn gestorven.
en varkens (zoogdieren) die eten alles dus ook mensen lijken,dat is gebeurd.
denk dat profeet Mohhamed(moge hij in vrede ruste)opdracht kreeg om dat vlees niet te eten,en door gaf aan zijn volgelingen.alleen wanneer er geen ander voedsel is mag je het wel eten,want dat is overleven.

dat is wat ik ervan af weet.
kan het mis hebben.

groet.

Zwarte Kat
03-02-05, 02:17
Tis overgenomen van de joodse traditie en het draait om reinheid....

Te quiero
03-02-05, 04:35
Geplaatst door Zwarte Kat
Tis overgenomen van de joodse traditie en het draait om reinheid....
Is het ook zo'n "onzin" uit de Koran, als hoofddoekje, geen vrouwen handen schudden, vrouwen slaan, etc. Met onzin bedoel ik iets dat niet meer van deze tijd is, zoals Mohammed die met een 9 jarige ging trouwen?

Dus je zou als Moslim nu wel varkensvlees mogen eten, want varkens hebben niet meer die ziektes?

Alfred J. Kwak
03-02-05, 06:26
Geplaatst door nlmaroc
Zover ik weet heeft dat met heel vroeger te maken,varkens zijn aaseters en hebben de pest en andere ziekten doorgegeven aan mensen waar vele aan zijn gestorven.
en varkens (zoogdieren) die eten alles dus ook mensen lijken,dat is gebeurd.
denk dat profeet Mohhamed(moge hij in vrede ruste)opdracht kreeg om dat vlees niet te eten,en door gaf aan zijn volgelingen.alleen wanneer er geen ander voedsel is mag je het wel eten,want dat is overleven.

dat is wat ik ervan af weet.
kan het mis hebben.

groet.

je hebt het mis :D varkens zijn niet zozeer aaseters maar vooral alleseters, vlees en groente. deze dieren zijn redelijk rein, ze wentelen zich in de modder om met die harder wordende modder (als een soort schoonheidsmasker) hun huid te zuiveren van allerlei ongedierte.
het zijn de vlooien van de rat die de pest veroorzaken.
en zelfs mensen eten mensen als ze niks anders hebben, varkens ook, dus die onreinheid valt echt wel mee. maar goed wie ben ik om Mohammed tegen te spreken :)

observer
03-02-05, 08:20
sterker nog varkens zijn genetisch veel meer hetzelfde dan mensen dan welk ander dier dan ook

idris
03-02-05, 08:31
sterker nog varkens zijn genetisch veel meer hetzelfde aan moslims en joden (mensen iha) dan welk ander dier dan ook


Precies anders zouden de moslims en de joden cannibalen zijn !

catch28
03-02-05, 08:32
Je moet eens weten hoeveel moslims zich in 'wetenschappelijke' bochten draaien om aan te tonen dat varkensvlees slecht is. Ze mogen trouwens niet alleen varkensvlees, maar er is ook nog een rijtje andere dieren dat slecht is.

En dit alles komt voort uit een probleem: Het niet kunnen zien dat een boek geschreven in de 8e eeuw ook bedoeld is voor die tijd.

zie ook:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=114921&highlight=varkensvlees

SalmayaSale
03-02-05, 08:49
Dat varkensvlees meer bacteriën bevat dat ander vlees is wel te bewijzen.

Als je een wond oploopt tijdens het snijden van varkensvlees dan ontsteekt het veel sneller dan gewoon vlees. Probeer het zou ik zeggen :blij:



Maar tja, ik moet wel toegeven dat mensen die jaren varkensvlees eten niet eraan dood zijn gegaan.

Niemand weet wat God van ons verwacht, wij kunnen alleen zijn bedoelingen herkennen maar niet met zekerheid weten. :bril: :blij:

Canaris
03-02-05, 09:05
Dat varkensvlees meer bacteriën bevat dat ander vlees is wel te bewijzen.

Als je een wond oploopt tijdens het snijden van varkensvlees dan ontsteekt het veel sneller dan gewoon vlees. Probeer het zou ik zeggen

einde quote

Doe de test
Neem een mes, Snij in de volgende vingers nadat je eers t een stuk vlees hebt gesneden

Duim Paardevlees
Wijsvinger Rund
Middenvinger ( Nomen est Omen ) Varken
Ringvinger Kip
Pinkie Vis

De vinger die er als eerste afvalt heeft verloren ( en dat zal niet de Fuck-You- Vinger zijn )

Goodnight
03-02-05, 09:13
Dat varkens vlees schadelijk is voor de mens is allang aangetoond....alleen sommige willen liever blind blijven.

Dat er blijkbaar mensen zijn die zich storen aan het feit dat moslims uit overtuiging geen varkensvlees weigeren te eten vind ik errug grappig.
Zegt voldoende over dat soort mensen, typisch van die achterlijken die het niet kunnen laten om op het bord van hun buurman te kijken.

Wij moslims geloven dat varkensvlees niet goed is om te eten.Dat is ons voorgeschreven door ons geloof.
We hoeven ook niet met allerlei bewijzen te komen om aan te tonen of het echt zo is.
Wij geloven dat het slecht is punt uit.
wat anderen willen eten moeten ze vooral zelf weten.

In mijn maag geen krulstaart!

Goodnight
03-02-05, 09:14
Geplaatst door SalmayaSale


Maar tja, ik moet wel toegeven dat mensen die jaren varkensvlees eten niet eraan dood zijn gegaan.
:blij:

je ooit afgevraagd waarom kanker meer voorkomt bij niet-moslims?

Je bent wat je eet.....

ZbaqZbaq
03-02-05, 09:23
Waarom mag een Moslim geen vakensvlees eten ?

heel simpel ... omdat God het hen verboden heeft ...

verder geen verklaringen nodig.

EL-Imraan
03-02-05, 09:27
Geplaatst door Te quiero
Is het ook zo'n "onzin" uit de Koran, als hoofddoekje, geen vrouwen handen schudden, vrouwen slaan, etc. Met onzin bedoel ik iets dat niet meer van deze tijd is, zoals Mohammed die met een 9 jarige ging trouwen?

Dus je zou als Moslim nu wel varkensvlees mogen eten, want varkens hebben niet meer die ziektes?

Jij kan het onzin vinden, maar veel mensen die in Allah en de Koran geloven vinden dat geen onzin. ik las dat sommigen denken dat het de wet van Mohammed (vzmh) is. Nee, het is de Wet van Onze Schepper.
In zijn wetten zijn er geen veranderingen in te vinden....deze wet gold vooor het Jodendom als de Christendom, beiden zijn geopenbaard in De Torah en De Bijbel en in De Koran.
In de boodschap van Allah zul je geen verandering vinden....de vraag die je eigenlijk moet stellen is: Waarom houden de Christenen zich hieraan? Want de Joden eten ook geen varkensvlees...aan deze wet houden zij zich wel vast.

De Torah, de Bijbel en De Koran vermelden geen informatie over waarom het Haram is om varkensvlees te consumeren, behalve dat onrein verklaard is door Allah.
en als je waarchtig bent, waarom zou je dan nog hieraan twijfelen?
Heb je dan echt een wetenschappelijke onderzoek voor nodig om te geloven dat Jouw Schepper gelijk heeft? Terwijl De Schepper Alles Omvattend is en zelfs deze wetenschappelijke onderzoeker door Hem is geschapen.....de mensen met een bedroefd hart schrijven dit gebeuren toe aan de natuur en vergeten wie de natuur heeft geschapen.

Ik niet.....Alles wat er in de Koran staat geloof ik met heel mijn hart.

en dan komt er iemand die dan gaat roepen waarom een hoofdsluier? waarom geen varkensvlees eten?...etc.....het is niet meer van deze tijd.

Nou, dat is waar jij in wilt geloven, het is nog steeds van deze tijd.
De koran spreekt over gisteren, vandaag en morgen....en voor je het weet zul je gauw De Zuivere Waarheid kennen....wannner jouw Uur komt.

Yahud Seculaere
03-02-05, 09:28
Geplaatst door Goodnight
je ooit afgevraagd waarom kanker meer voorkomt bij niet-moslims?

Je bent wat je eet.....


waar haal je die wetenschap vandaan ??

dat er meer kankers voorkomen in het westen heeft te maken met de hoge leeftijd die mensen hier bereiken door de welvaart, de kennis en zorg.

dat noemt je ouderdomskanker,

eigenlijk elke natuurlijke dood op hoge leeftijd is een vorm van kanker !


Want wanneer we de kanker onder de knie hebben, ook qua besturing van een maatschappij, hebben we de sleutel tot eeuwig leven in handen gekregen van G-d, en kunnen de mensen zoals in het OT voorspeld is zo oude als de bomen worden !

and beyond in een nieuwe hemel en een nieuwe aarde !


wanneer wij onszelf virtueel kunnen laten voortleven,

where the sky seems the limit !


t'is maar een ideetje, want alleen G-d zal wel zo ongeveer weten, hoe de echte uitvoering zal zijn.

Alfred J. Kwak
03-02-05, 09:33
Geplaatst door SalmayaSale
Dat varkensvlees meer bacteriën bevat dat ander vlees is wel te bewijzen.


welnee, alleen mestvarkens die opmin of meer industriele wijze worden vetgemest en feitelijk een mens en dier onwaardig leven leiden, bevatten doorgaans meer bacterien omdat zij en te dicht op elkaar leven en onder walchelijke omstandigheden moeten groeien, vieze stallen etc.
indien je een gezond scharrelvarken neemt dan kun je de varkenshaas (biefstuk van het varken) gerust eten op de wijze van runderbiefstuk, rare of medium zo je wilt. het is de vleesindustrie die van alles verpest.

voorbeeld:
in amerika is het gebruik van groeihormonen bij mestrunderen en varkens al jaren normaal.
in europa is dat minder lang het gebruik geweest en is het thans verboden.
zie de hoeveelheid dikke kinderen in amerika en europa....zou er wellicht een verbandje bestaan?

EL-Imraan
03-02-05, 09:35
Jij kan het onzin vinden, maar veel mensen die in Allah en de Koran geloven vinden dat geen onzin. ik las dat sommigen denken dat het de wet van Mohammed (vzmh) is. Nee, het is de Wet van Onze Schepper.
In zijn wetten zijn er geen veranderingen in te vinden....deze wet gold vooor het Jodendom als de Christendom, beiden zijn geopenbaard in De Torah en De Bijbel en in De Koran.
In de boodschap van Allah zul je geen verandering vinden....de vraag die je eigenlijk moet stellen is: Waarom houden de Christenen zich hieraan? Want de Joden eten ook geen varkensvlees...aan deze wet houden zij zich wel vast.

De Torah, de Bijbel en De Koran vermelden geen informatie over waarom het Haram is om varkensvlees te consumeren, behalve dat onrein verklaard is door Allah.
en als je waarchtig bent, waarom zou je dan nog hieraan twijfelen?
Heb je dan echt een wetenschappelijke onderzoek voor nodig om te geloven dat Jouw Schepper gelijk heeft? Terwijl De Schepper Alles Omvattend is en zelfs deze wetenschappelijke onderzoeker door Hem is geschapen.....de mensen met een bedroefd hart schrijven dit gebeuren toe aan de natuur en vergeten wie de natuur heeft geschapen.

Ik niet.....Alles wat er in de Koran staat geloof ik met heel mijn hart.

en dan komt er iemand die dan gaat roepen waarom een hoofdsluier? waarom geen varkensvlees eten?...etc.....het is niet meer van deze tijd.

Nou, dat is waar jij in wilt geloven, het is nog steeds van deze tijd.
De koran spreekt over gisteren, vandaag en morgen....en voor je het weet zul je gauw De Zuivere Waarheid kennen....wannner jouw Uur komt.

Alfred J. Kwak
03-02-05, 09:35
Geplaatst door Goodnight
je ooit afgevraagd waarom kanker meer voorkomt bij niet-moslims?

Je bent wat je eet.....

en bij japanners en bij veel andere aziaten? groenten! weleens gezien hoeveel groenvoer marokkanen meeslepen van de markt? is wel heel gezond!

Alfred J. Kwak
03-02-05, 09:42
Geplaatst door EL-Imraan
Jij kan het onzin vinden, maar veel mensen die in Allah en de Koran geloven vinden dat geen onzin. ik las dat sommigen denken dat het de wet van Moham...<knip>...arheid kennen....wannner jouw Uur komt.

Ik geloof dat je mij aanspreekt. Ik vind helemaal niks onzin. Ieder moet gewoon doen waar ie zelf behoefte aan heeft (binnen de normale wettelijke grenzen uiteraard). Als jij geen varkensvlees wilt eten, dan doe je dat toch niet? Overigens waar lees jij in de bijbel dat je geen varkensvlees mag eten? En er riep ook nog iemand dat moslims feitelijk geen carnivoren eten... maar ze eten wel kip en kip is toch echt een omnivoor, eet bergen pieren, rupsjes, maden etc. als ik buiten scharrelt.
En mijn uur van de waarheid? Ach kom nou toch, doomsday is al lang afgeschaft.

Goodnight
03-02-05, 09:45
Gek is dat, ik maak me nooit druk om wat andere mensen wel of niet moegen eten van hun geloof of levensovertuiging.

Mijn collega's en ik wilden zo eten gaan halen.Daarbij zitten 2 moslims, een hindoe, en 3 vegetaren.En niemand die zich drukt maakt om het waarom en hoe.

Goodnight
03-02-05, 09:49
Geplaatst door Yahud Seculaere
waar haal je die wetenschap vandaan ?? ik doe momenteel mee aan een grootscheeps onderzoek uitgevoerd door het Vu en het AMC.Dus daar haal ik die wetenschap vandaan.


dat er meer kankers voorkomen in het westen heeft te maken met de hoge leeftijd die mensen hier bereiken door de welvaart, de kennis en zorg.

dat noemt je ouderdomskanker, kanker komt niet alleen voor bij ouderen......ken hele familie's waarbij 3 of meer mensen dood zijn gegaan aan deze ziekte.Op jonge leeftijd!


eigenlijk elke natuurlijke dood op hoge leeftijd is een vorm van kanker ! ik heb het niet over ouderdomsziekten.






t'is maar een ideetje, want alleen G-d zal wel zo ongeveer weten, hoe de echte uitvoering zal zijn. :wink:

Ron Haleber
03-02-05, 09:51
Geplaatst door ZbaqZbaq
Waarom mag een Moslim geen vakensvlees eten ?

heel simpel ... omdat God het hen verboden heeft ...

verder geen verklaringen nodig.

ZZ is op dit punt tenminste eerlijk...!

Al die ingewikelde verhalen over hygiëne snijden vandaag toch geen hout meer...

Toch verschalken de Imazighen in de Atlas 's winters graag een wild zwijntje - een carbonaadje gaat er dan goed in... :melk:

Canaris
03-02-05, 10:00
ik doe momenteel mee aan een grootscheeps onderzoek uitgevoerd door het Vu en het AMC.Dus daar haal ik die wetenschap vandaan.

Bul Bul Bull shit
Never nooit niet.

Iemand die aan zo´n onderzoek zou meewerken zou nooit zo´n polmische oinzin kraaien als "Waarom niet-Moslims vaker kanker krijgen " . Wetenschappelijk-rethorisch volledige lulkoek.

Als jij meewerkt aan zo´n onderzoek , dan als Huishoudsmedewerker

Afrux
03-02-05, 10:03
Geplaatst door Ron Haleber
ZZ is op dit punt tenminste eerlijk...!

Al die ingewikelde verhalen over hygiëne snijden vandaag toch geen hout meer...

Toch verschalken de Imazighen in de Atlas 's winters graag een wild zwijntje - een carbonaadje gaat er dan goed in... :melk:

het gerucht ging bij ons dat wildzwijn mocht... dus heb ik het ook al eens gegeten. In Arif wel te overstaan.

Het was we of die nationalistische arabische elite (die marokkaanen verplichten om arabier te zijn ander zijn ze geen moslim), maar zelf alles doen wat allah verboden heeft en het wildzwijntje naar binnen met een glasje wijn. Is het niet d eelite die kwam jagen, dan waren het de Spaanjaarden....


Ik moet zeggen dat het erg lekker was. Trouwens in de steden als meknes is varkensvlees gewoon te koop. Daar wordt trouwens ook de Amazighwijn gemaakt (tot een van de beste wijnen in de wereld en tegenwoordig ook in Nederland verkreegbaar.

Ik raad jullie aan deze wijnen:

Amazigh (berber) en Ayis (paard)

Afrux
03-02-05, 10:04
Even terug komen op het nderwerp:

Islam is voor het grootste deel gebaseerd op het jodendom en christendom. Het is dus logisch dat veel regels uit deze twee godsdiensten erin terugkomen. In dit geval is het varkensverbod overgenomen van d ejodn.

Goodnight
03-02-05, 10:10
Geplaatst door Canaris
ik doe momenteel mee aan een grootscheeps onderzoek uitgevoerd door het Vu en het AMC.Dus daar haal ik die wetenschap vandaan.

Bul Bul Bull shit
Never nooit niet. tuurlijk....:wink:


Iemand die aan zo´n onderzoek zou meewerken zou nooit zo´n polmische oinzin kraaien als "Waarom niet-Moslims vaker kanker krijgen " . Wetenschappelijk-rethorisch volledige lulkoek.

Als jij meewerkt aan zo´n onderzoek , dan als Huishoudsmedewerker zodra het onderzoek afgerond is...dat zal rond de zomer zijn dan laat ik het je weten.:wink:

Voor dit onderzoek reist het team af naar onder andere Marokko en Turkije om ook daar de voedingsgewoonten te bestuderen.

Dat niet-moslims vaker kanker krijgen kan je wel als onzin bestempelen.
Ik zou zeggen: blijf maar lekker blind.

Dat je als een idioot wild om je heen slaat zegt genoeg....:wink:

Eet smakelijk.

Ron Haleber
03-02-05, 10:19
Geplaatst door Afrux
het gerucht ging bij ons dat wildzwijn mocht... dus heb ik het ook al eens gegeten. In Arif wel te overstaan. Ik moet zeggen dat het erg lekker was.

Trouwens in de steden als meknes is varkensvlees gewoon te koop. Daar wordt trouwens ook de Amazighwijn gemaakt (tot een van de beste wijnen in de wereld en tegenwoordig ook in Nederland verkreegbaar.

Ik raad jullie aan deze wijnen:

Amazigh (berber) en Ayis (paard)

Vertel ons eens waar die wijnen Amazigh en Ayis te koop zijn???

Bij mij in Amsterdam ken ik er geen enkel adres voor. En in het AEL-winkeltje van Nabil maak ik ook geen kans als ik jou als racist moet geloven... :rambo:



Ook jouw schrijver Mohamed Chacha houdt het tot nu toe maar bij Trappist - moet hem nodig eens van smaak doen veranderen! :gniffel:


Mijn vrienden in Rabat prefereren casher-wijn van het merk Cabernet - door de rabbijnen tot hallel verklaard...! Idd de beste die ik in Marokko proefde! :student:

Afrux
03-02-05, 10:30
[QUOTE]Geplaatst door Ron Haleber
Vertel ons eens waar die wijnen Amazigh en Ayis te koop zijn???

[B]Bij mij in Amsterdam ken ik er geen enkel adres voor. En in het AEL-winkeltje van Nabil maak ik ook geen kans als ik jou als racist moet geloven... :rambo:

Ik ben laatst een winkel geweest waar ik het gezien heb. Er stonden ook veel folders in het nederlands (uitgebreid en erg proffessioneel. Een nederlander schijnt de inmporteur te zijn. Welke winkels ze verkoopt in Amsterdam weet ik niet. Ik kom het wel eens tegen in de AH.

Ook jouw schrijver Mohamed Chacha houdt het tot nu toe maar bij Trappist - moet hem nodig eens van smaak doen veranderen! :gniffel:

Ik heb nooit een boek van hem gelezen! Ik heb hem wel eens gesproken,...



Mijn vrienden in Rabat prefereren casher-wijn van het merk Cabernet - door de rabbijnen tot hallel verklaard...! Idd de beste die ik in Marokko proefde! :student:

waar is dat verkreegbaar?


Mocht je nog eens naar Rabat gaan, vergeet niet eens bij Tigmi n Fadma lang te gaan. Het is een hip restaurantje.

Ron Haleber
03-02-05, 10:37
Geplaatst door Jarir Tabari
Zo te zien heb jij je wel verdiept in de Marokkaanse cultuur hé.

Bil@l, je weet toch dat ik de Marokkaanse cultuur met verve promoot tegen alle islamismes in! :schrik:

Vooral de multiculti-aspecten schieten er bij jou helemaal in. De joodse keuken is niet te onderschatten - in de Zuidelijke kuststeden present. :D



En de Franse slagers op de souks van de Ville Nouvelles als van Marrakech hebben mijn voorkeur.

Niet omdat het Fransen zijn of omdat hun chorizo en spaanse ham van goede kwaliteit zijn, maar omdat ze je niet oplichten... -

Hun Marokkaanse concurrenten schepen je af met een zak botten als je lamsbout bestelt - en met weigeren veroorzaak je schelden en een schandaal... :nijn:

observer
03-02-05, 10:38
Geplaatst door ZbaqZbaq
Waarom mag een Moslim geen vakensvlees eten ?

heel simpel ... omdat God het hen verboden heeft ...

verder geen verklaringen nodig.

dat werkt niet bij ons atheistisch kafirs

wij kijken altijd of de deur open is ook al staat er een bord "deur is open"


je ooit afgevraagd waarom kanker meer voorkomt bij niet-moslims? ben wel benieuwd naar cijfers

want dat is een hele brede opmerking

dan zou je moetne kijken bv naar kanker bij marokkanen in marokko vs die in nederland

of verschil tussen moslim rond middelandse zee en christenen rond middelandse zee (zelfde basis dieet )

en natuurlijk of moslims en joden de zelfde cijfers hebben op dat gebied

ik meen wel dat bepaalde vormen van kanker meer of minder voorkomen (geloof dat leukemie een westerse kwaal is maar maagkanker weer niet)

Goodnight
03-02-05, 10:43
Geplaatst door observer

ben wel benieuwd naar cijfers

want dat is een hele brede opmerking

dan zou je moetne kijken bv naar kanker bij marokkanen in marokko vs die in nederland

of verschil tussen moslim rond middelandse zee en christenen rond middelandse zee (zelfde basis dieet )

en natuurlijk of moslims en joden de zelfde cijfers hebben op dat gebied

ik meen wel dat bepaalde vormen van kanker meer of minder voorkomen (geloof dat leukemie een westerse kwaal is maar maagkanker weer niet)

Daar is dat onderzoek ( waar Kanarie aan twijfelt of het wel bestaat) ook voor bedoeld.

kanker is een veel voorkomende ziekte in Nederland onder de autochtonen.
Onder de moslim allochtonen weer niet...althans bij de eerste generatie.
Diegenen die nu allemaal mee werken zijn 2de generatie.
Verder willen ze dus ook moslims in Turkije en Marokko aan hetzelfde onderzoek mee laten doen.Dat onderzoek zal plaatsvinden in april.

Wat wel weer meer voorkomt bij Turken en Marokkanen is suikerziekte.

Ron Haleber
03-02-05, 10:52
Geplaatst door Afrux
Ron Haleber: [/i] Vertel ons eens waar die wijnen Amazigh en Ayis te koop zijn???

Ik ben laatst een winkel geweest waar ik het gezien heb. Er stonden ook veel folders in het nederlands (uitgebreid en erg proffessioneel. Een nederlander schijnt de inmporteur te zijn. Welke winkels ze verkoopt in Amsterdam weet ik niet. Ik kom het wel eens tegen in de AH.

Mocht je nog eens naar Rabat gaan, vergeet niet eens bij Tigmi n Fadma lang te gaan. Het is een hip restaurantje.

Vroeger was die importwijn uit Marokko bij de normale wijnhandel te koop en heel goed van kwaliteit. Maar de kazen vertrouwden het blijkbaar niet, het liep niet genoeg en nu hebben ze ook de goede Turkse Busbach [Mark61 óók jouw smaak???] uit het assortiment verbannen!

Albert heeft nu een drinkbare Marokkaanse maar niet van jouw merk. Zal er dus naar vragen!



In dat restaurantje Tigmi n Fadma zal ik me door vrind Id Balkassm laten uitnodigen. Ligt het net als Taymunt in Souissi? of bij de boul Med V...? Cf http://www.ronhaleber.nl/ama03.html

Afrux
03-02-05, 10:53
Geplaatst door Ron Haleber
Bil@l, je weet toch dat ik de Marokkaanse cultuur met verve promoot tegen alle islamismes in! :schrik:

Vooral de multiculti-aspecten schieten er bij jou helemaal in. De joodse keuken is niet te onderschatten - in de Zuidelijke kuststeden present. :D



En de Franse slagers op de souks van de Ville Nouvelles als van Marrakech hebben mijn voorkeur.

Niet omdat het Fransen zijn of omdat hun chorizo en spaanse ham van goede kwaliteit zijn, maar omdat ze je niet oplichten... -

Hun Marokkaanse concurrenten schepen je af met een zak botten als je lamsbout bestelt - en met weigeren veroorzaak je schelden en een schandaal... :nijn:

Recent is een bende Marokaanse slagers ontmaskerd in Marrakech die ezels vlees verkochten i.p.v. rund.

Afrux
03-02-05, 10:55
Geplaatst door Ron Haleber
Vroeger was die importwijn uit Marokko bij de normale wijnhandel te koop en heel goed van kwaliteit. Maar de kazen vertrouwden het blijkbaar niet, het liep niet genoeg en nu hebben ze ook de goede Turkse Busbach [Mark61 óók jouw smaak???] uit het assortiment verbannen!

Albert heeft nu een drinkbare Marokkaanse maar niet van jouw merk. Zal er dus naar vragen!



In dat restaurantje Tigmi n Fadma zal ik me door vrind Id Balkassm laten uitnodigen. Ligt het net als Taymunt in Souissi? of bij de boul Med V...?

Volgens moet je me maar leiden in Rabat! Als je maar Hurhura en club Yasmine en dat soort gemaakte sfeer ontwijkt.

youssef_007
03-02-05, 12:08
Geplaatst door observer
sterker nog varkens zijn genetisch veel meer hetzelfde dan mensen dan welk ander dier dan ook

zo zie je maar , je bent wat je eet!

catch28
03-02-05, 12:09
Geplaatst door Goodnight
Dat varkens vlees schadelijk is voor de mens is allang aangetoond....alleen sommige willen liever blind blijven.

Wij moslims geloven dat varkensvlees niet goed is om te eten.Dat is ons voorgeschreven door ons geloof.
We hoeven ook niet met allerlei bewijzen te komen om aan te tonen of het echt zo is.


Het gekke is, dat je zegt dat je het niet hoeft te bewijzen, maar dat je daarna wel weer begint dat het schadelijk is. Eigenlijk stiekem toch bewijzen. Trouwens, even voor mijn nieuwsgierigheid, ben je wetenschappelijk medewerker? (en wat heb je dan gestudeerd?)

En dan nog dit.

We geloven blindelings wat in de koran staat. Dat er in diezelfde koran staat dat ongelovigen erger zijn dan varkens, moeten we helaas ook als absoluut waar aannemen.

Dat Allah ongelovigen met kokend water te lijf gaat in de hel, en met genoegen over de ongelovige uitgooit, en daarbij niet luistert naar zijn smeekbedes, is ook absoluut waar.

Een mooi genuanceerd plaatje. We mogen hopen dat het hiernamaals nooit op aarde bewaarheid zal worden.

youssef_007
03-02-05, 12:10
ik vind het wel oke dat er varkensvlees op de markt is, stl je voor dat dat er niet was,
dan zou een kilo schapenvlees 25 euro gaan kosten.

IbnRushd
03-02-05, 12:37
Geplaatst door catch28


Dat Allah ongelovigen met kokend water te lijf gaat in de hel, en met genoegen over de ongelovige uitgooit, en daarbij niet luistert naar zijn smeekbedes, is ook absoluut waar.

Een mooi genuanceerd plaatje. We mogen hopen dat het hiernamaals nooit op aarde bewaarheid zal worden.

Welke smeekbedes bedoel je?

wytze
03-02-05, 12:39
Als iedereen nou gewoon veel minder vlees gaat eten, dan scheelt dat heel veel problemen en hoeft het schapenvlees geen 25 euro per kilo te gaan kosten.

Ron Haleber
03-02-05, 12:46
Geplaatst door Afrux
Volgens moet je me maar leiden in Rabat! Als je maar Hurhura en club Yasmine en dat soort gemaakte sfeer ontwijkt.

Ik heb onze amusante discussie ook maar even op IB bij die van de Hizb ut Tahrir geplaatst - zijn die ook eens met wat reeëls bezig...!

beginnen bij posting 69:

http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1392/

Nu maar afwachten wat Okay Pala - Lidvertegenwoordiger Hizb ut-Tahrir Nederland - ervan vindt??? :boos:

~Panthera~
03-02-05, 12:47
Geplaatst door wytze
Als iedereen nou gewoon veel minder vlees gaat eten, dan scheelt dat heel veel problemen en hoeft het schapenvlees geen 25 euro per kilo te gaan kosten.

25 euro ??? :schok:
Waar koop jij dat in vredesnaam ??

wytze
03-02-05, 12:50
panthera,
was een reactie op youssef_007

~Panthera~
03-02-05, 12:52
Geplaatst door wytze
panthera,
was een reactie op youssef_007



Solly, ff bril opzetten. :rood:

David
03-02-05, 12:53
Geplaatst door ~Panthera~
25 euro ??? :schok:
Waar koop jij dat in vredesnaam ??


Het verwende kreng wil natuurlijk alleen filetjes van Texels zuiglam. En tja, dat kost een paar centen!

~Panthera~
03-02-05, 12:55
Geplaatst door David
Het verwende kreng wil natuurlijk alleen filetjes van Texels zuiglam. En tja, dat kost een paar centen!

Mijn hemel, de naam alleen al. :schok:

Je zou er van naar Ameland emigreren. :moe:

NIS
03-02-05, 13:11
Waarom Moslims geen varkensvlees eten sinds eeuwen? Omdat ze deze week naar Radar hebben gekeken en massaal het vertrouwde rapport over veevoer via www.wakkerdier.nl hebben gedownload!!

reason
03-02-05, 13:15
Geplaatst door ZbaqZbaq
Waarom mag een Moslim geen vakensvlees eten ?

heel simpel ... omdat God het hen verboden heeft ...

verder geen verklaringen nodig.

Ik vind het best hoor, dat mensen geen varkensvlees willen eten.
Maar de ‘wetenschappelijke’ argumenten die hierboven worden aangevoerd zijn echt kul. Met alle vlees moet je zorgvuldig omgaan, en als je dat niet doet kunnen in veel soorten vlees zaken zitten die de gezondheid schaden. Er is geen goede reden om varkensvlees daar uit te lichten.

Blijft over de hierboven genoemde reden, nl. dat God het verboden zou hebben.
Tja, mijn overtuiging is dat ook de koran door mensen is neergeschreven,
en dat God ons niet voor niets het verstand en het vermogen om te redeneren heeft gegeven.
Dat betekent dat het in mijn ogen ieders plicht is om niet blindweg geboden te volgen, maar te onderzoeken of het om zinvolle zaken gaat en daar vervolgens een gewetensvolle keuze in te maken. Het blind volgen van een door mensen opgeschreven gebod, past niet in die filosofie.

Ron Haleber
03-02-05, 13:17
Geplaatst door NIS
Waarom Moslims geen varkensvlees eten sinds eeuwen? Omdat ze deze week naar Radar hebben gekeken en massaal het vertrouwde rapport over veevoer via www.wakkerdier.nl hebben gedownload!!

Nou NIS bijt jij je tanden maar lekker stuk op die taaie ezels van je in Marrakech - zie Arux :handbang:

NIS
03-02-05, 13:18
Geplaatst door Yahud Seculaere
waar haal je die wetenschap vandaan ??

dat er meer kankers voorkomen in het westen heeft te maken met de hoge leeftijd die mensen hier bereiken door de welvaart, de kennis en zorg.

dat noemt je ouderdomskanker,

eigenlijk elke natuurlijke dood op hoge leeftijd is een vorm van kanker !


Want wanneer we de kanker onder de knie hebben, ook qua besturing van een maatschappij, hebben we de sleutel tot eeuwig leven in handen gekregen van G-d, en kunnen de mensen zoals in het OT voorspeld is zo oude als de bomen worden !

and beyond in een nieuwe hemel en een nieuwe aarde !


wanneer wij onszelf virtueel kunnen laten voortleven,

where the sky seems the limit !


t'is maar een ideetje, want alleen G-d zal wel zo ongeveer weten, hoe de echte uitvoering zal zijn.

Uit onderzoek (pas nog in de krant), hebben mensen rond de middenlandse zee minder kwalen dan in het westen. Olijfolie en dergelijke zijn mede de oorzaak van dit verschil!! :D

NIS
03-02-05, 13:20
Geplaatst door Ron Haleber
Nou NIS eet jij maar lekker die taaie ezels van je in Marrakech - zie Arux :handbang:
Hey!

Ben in maart in Marrakech.. Je had het over Franse slagers.. heb je de adressen van die slagers in Marrakech? PM me even.. Mag je ook hier vermelden.. ben serieus benieuwd.. naar de jamon iberico.. Niet voor mij dan, maar voor mijn reisgenote..

reason
03-02-05, 13:22
Geplaatst door NIS
Uit onderzoek (pas nog in de krant), hebben mensen rond de middenlandse zee minder kwalen dan in het westen. Olijfolie en dergelijke zijn mede de oorzaak van dit verschil!! :D

Dat isn inderdaad al meerdere keren in het nieuws geweest.
Het niet-eten van varkensvlees wordt daarbij niet genoemd als oorzaak van minder kanker.
Italianen, Grieken, Spanjaarden eten volop varkensvlees.

NIS
03-02-05, 13:25
Geplaatst door reason
Dat isn inderdaad al meerdere keren in het nieuws geweest.
Het niet-eten van varkensvlees wordt daarbij niet genoemd als oorzaak van minder kanker.
Italianen, Grieken, Spanjaarden eten volop varkensvlees.

De varkens daar eten stukken beter, dan hier in Nederland. Maar, dat is logisch als je de landschappen vergelijkt.. Ze eten daar goed. Wanneer is af en toe in Spanje ben en boodschappen doe bij een Islamitische slager, dan proef ik duidelijk het verschil tussen het vlees in Nederland en Spanje. De lammetjes in Spanje eten daar gewoon beter en dat proef je ook aan het vlees. De lammetjes uit de Pyreneeen bijvoorbeeld zijn hier prijzig en kan je niet overal kopen. ISPC verkoopt ze wel, maar helaas niet Islamitisch geslacht..

Nederlands kopen vaak hun vlees bij de super en hebben naar mijn mening weinig smaak. Nederland heeft nooit een eetcultuur gehad.. maar dat is aan het veranderen. We hebben pas nog wat ster-restaurants bij gekregen.

Een Marokkaan gaat naar een slager en is hardstikke kieskeurig. Wil niet overdrijven, maar is kieskeuriger dan een doorsnee Hollander. In het vlees mag volgens de Islam ook geen bloed zitten! Ook een belangrijk gegeven, kijkend naar de ziektes etc.

catch28
03-02-05, 13:27
heel simpel ... omdat God het hen verboden heeft ...

met varkensvlees zal het me werkelijk worst wezen of iemand dat wil eten of niet.

Maar er schuilt iets gevaarlijks in het feit dat mensen blindelings achter een boek aan lopen. Dat betekent toch: niet nadenken, maar meedoen. Of nog erger: niet meedenken, maar gewoon nadoen.

NIS
03-02-05, 13:30
Geplaatst door catch28
met varkensvlees zal het me werkelijk worst wezen of iemand dat wil eten of niet.

Maar er schuilt iets gevaarlijks in het feit dat mensen blindelings achter een boek aan lopen. Dat betekent toch: niet nadenken, maar meedoen. Of nog erger: niet meedenken, maar gewoon nadoen.

Zo dom zijn die Moslims ook niet.. we volgen alleen maar wat we persoonlijk goed vinden. Islam is een individualistische godsdienst.. Het stimuleert je om na te denken over alles.. Dat sommigen van een godsdienst misbruik maken (zoals Bin Laden en andere extremisten en natuurlijk de KKK) is hun eigen zaak en voel me niet betrokken.

Varkesvlees = onverzadigde vetten!! Dat blijft gewoon in je lichaam. Waarom denk je dat onze vingers zo verschillen.. (worstvingers) ;)

Ron Haleber
03-02-05, 13:36
Geplaatst door NIS
Hey!

Ben in maart in Marrakech.. Je had het over Franse slagers.. heb je de adressen van die slagers in Marrakech? PM me even.. Mag je ook hier vermelden.. ben serieus benieuwd.. naar de jamon iberico.. Niet voor mij dan, maar voor mijn reisgenote..

Nou op de souk in Guéliz niet ver van de Renaissance.

Liet mn maroc-vriend voor ik op het terras kwam, altijd eerst even de souk doen om wat lekkers op brood te hebben. Die zoetigheid en blikkies tonijn vinden we niet lekker. :rolleyes:

En het kilo oude kaas ('antieke' meenemen - die schimmelt niet) waar hij zo gek op is, raakt ook gauw op... :fplet:

Goeje reis! Ga daarheen in april - in maart kan het nog nat en koud zijn... :maroc:

NIS
03-02-05, 13:38
Geplaatst door Ron Haleber
Nou op de souk in Guéliz niet ver van de Renaissance.

Liet mn maroc-vriend voor ik op het terras kwam, altijd eerst even de souk doen om wat lekkers op brood te hebben. Die zoetigheid en blikkies tonijn vinden we niet lekker. :rolleyes:

En het kilo oude kaas ('antieke' meenemen - die schimmelt niet) waar hij zo gek op is, raakt ook gauw op... :fplet:

Goeje reis! Ga daarheen in april - in maart kan het nog nat en koud zijn... :maroc:

De reis is al geboekt en zit lekker in een Riad :wohaa: :handbang:

Goodnight
03-02-05, 13:47
Geplaatst door catch28
Het gekke is, dat je zegt dat je het niet hoeft te bewijzen, maar dat je daarna wel weer begint dat het schadelijk is. Eigenlijk stiekem toch bewijzen. Trouwens, even voor mijn nieuwsgierigheid, ben je wetenschappelijk medewerker? (en wat heb je dan gestudeerd?)
Nee, ben geen wetenschappelijk mederwerker.Maar ben wel heel nauw en actief bij dit onderzoek betrokken.vandaar...




We geloven blindelings wat in de koran staat. Dat er in diezelfde koran staat dat ongelovigen erger zijn dan varkens, moeten we helaas ook als absoluut waar aannemen.

Dat Allah ongelovigen met kokend water te lijf gaat in de hel, en met genoegen over de ongelovige uitgooit, en daarbij niet luistert naar zijn smeekbedes, is ook absoluut waar.

Een mooi genuanceerd plaatje. We mogen hopen dat het hiernamaals nooit op aarde bewaarheid zal worden. tjsa...je gelooft of je gelooft niet....en als je niet gelooft dan hoef je je toch geen zorgen te maken?want het bestaat toch allemaal niet?

Ron Haleber
03-02-05, 13:47
Geplaatst door NIS
De reis is al geboekt en zit lekker in een Riad :wohaa: :handbang:

Wie het breed heeft, laat het breed hangen. Jij hoeft alleen maar in je handen te klappen! :wow:

David
03-02-05, 13:54
Geplaatst door NIS
Varkesvlees = onverzadigde vetten!!


Foute vetten zitten in alle soorten vlees. Een (overigens heerlijk) lamskoteletje is vetter dan bijvoorbeeld een varkenshaasje. Achterham is minder vet dan osseworst. Varkensvlees is heus niet per se vetter als ander vlees.

reason
03-02-05, 13:56
Geplaatst door NIS
Zo dom zijn die Moslims ook niet.. we volgen alleen maar wat we persoonlijk goed vinden. Islam is een individualistische godsdienst.. Het stimuleert je om na te denken over alles.. Dat sommigen van een godsdienst misbruik maken (zoals Bin Laden en andere extremisten en natuurlijk de KKK) is hun eigen zaak en voel me niet betrokken.

Varkesvlees = onverzadigde vetten!! Dat blijft gewoon in je lichaam. Waarom denk je dat onze vingers zo verschillen.. (worstvingers) ;)

Alle vlees bevat veel onverzadigde vetten. Sommige delen van een varken minder dan sommige delen van een schaap of rund.

"Waarom denk je dat onze vingers zo verschillen.. (worstvingers) " :
klinkt nogal racistisch.....

reason
03-02-05, 13:59
Trouwens, ik eet regelmatig varkensvlees en ik heb slanke vingers.
Datr geldt voor mijn hele familie, en veel andere mensen die ik ken, hetzelfde.

Rabi'ah.
03-02-05, 19:04
Geplaatst door Te quiero
Is het ook zo'n "onzin" uit de Koran, als hoofddoekje, geen vrouwen handen schudden, vrouwen slaan, etc. Met onzin bedoel ik iets dat niet meer van deze tijd is, zoals Mohammed die met een 9 jarige ging trouwen?

Dus je zou als Moslim nu wel varkensvlees mogen eten, want varkens hebben niet meer die ziektes?

Mens je kletst uit je nek.

Hoofddoeken en geen vrouwen handen schudden staat niet in de Koran. :moe:

En dat dat ene vers inderdaad gaat over het slaan van vrouwen en dat de profeet getrouwd was met een 9-jarige is ook maar zeer de vraag. :moe:

Zwarte Schaap
03-02-05, 19:27
Waarom eten Nederlanders geen hondenvlees?

rja2
03-02-05, 19:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Waarom eten Nederlanders geen hondenvlees?
Dat doen de Aziaten wel.

Die eten alles, staat er iets in de Koran over het eten van insecten en de andere dieren die de Aziaten eten ?

Zwarte Schaap
03-02-05, 19:59
Geplaatst door rja2
Dat doen de Aziaten wel.

Die eten alles, staat er iets in de Koran over het eten van insecten en de andere dieren die de Aziaten eten ?

Daarom vroeg ik juist waarom de Nederlanders geen hond (of kat) eten.

Te quiero
03-02-05, 20:14
Geplaatst door EL-Imraan
Jij kan het onzin vinden, maar veel mensen die in Allah en de Koran geloven vinden dat geen onzin. ik las dat sommigen denken dat het de wet van Mohammed (vzmh) is. Nee, het is de Wet van Onze Schepper.
In zijn wetten zijn er geen veranderingen in te vinden....deze wet gold vooor het Jodendom als de Christendom, beiden zijn geopenbaard in De Torah en De Bijbel en in De Koran.
In de boodschap van Allah zul je geen verandering vinden....de vraag die je eigenlijk moet stellen is: Waarom houden de Christenen zich hieraan? Want de Joden eten ook geen varkensvlees...aan deze wet houden zij zich wel vast.

De Torah, de Bijbel en De Koran vermelden geen informatie over waarom het Haram is om varkensvlees te consumeren, behalve dat onrein verklaard is door Allah.
en als je waarchtig bent, waarom zou je dan nog hieraan twijfelen?
Heb je dan echt een wetenschappelijke onderzoek voor nodig om te geloven dat Jouw Schepper gelijk heeft? Terwijl De Schepper Alles Omvattend is en zelfs deze wetenschappelijke onderzoeker door Hem is geschapen.....de mensen met een bedroefd hart schrijven dit gebeuren toe aan de natuur en vergeten wie de natuur heeft geschapen.

Ik niet.....Alles wat er in de Koran staat geloof ik met heel mijn hart.

en dan komt er iemand die dan gaat roepen waarom een hoofdsluier? waarom geen varkensvlees eten?...etc.....het is niet meer van deze tijd.

Nou, dat is waar jij in wilt geloven, het is nog steeds van deze tijd.
De koran spreekt over gisteren, vandaag en morgen....en voor je het weet zul je gauw De Zuivere Waarheid kennen....wannner jouw Uur komt.
Hoe weet je nou dat het de Schepper is die gezegd heeft dat je geen varkensvlees mag eten. Haalde je dit uit de boeken die door mensen waren geschreven? Wie zegt me dat er vroeger geen sprake was geweest van massa-psyche, zoals in de tijd van Hitler. Waren er ook geen heilige oorlogen gevoerd om mensen te dwingen te geloven?
Ik geloof dat er een God is, maar ik geloof niet alles van de Bijbel.

Te quiero
03-02-05, 20:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom vroeg ik juist waarom de Nederlanders geen hond (of kat) eten.
Misschien omdat ze als huisdieren worden gehouden. Ze worden dus gezien als leden van de familie.
Het is ze in ieder geval niet verboden vanuit hun geloof. Daar gaat het onderwerp nou om. Waarom verbiedt het geloof het eten van varkensvlees?

Te quiero
03-02-05, 20:27
Geplaatst door EL-Imraan
Jij kan het onzin vinden, maar veel mensen die in Allah en de Koran geloven vinden dat geen onzin. ik las dat sommigen denken dat het de wet van Mohammed (vzmh) is. Nee, het is de Wet van Onze Schepper.
In zijn wetten zijn er geen veranderingen in te vinden....deze wet gold vooor het Jodendom als de Christendom, beiden zijn geopenbaard in De Torah en De Bijbel en in De Koran.
In de boodschap van Allah zul je geen verandering vinden....de vraag die je eigenlijk moet stellen is: Waarom houden de Christenen zich hieraan? Want de Joden eten ook geen varkensvlees...aan deze wet houden zij zich wel vast.
Nogmaals de Koran is door mensen geschreven. Zelfs Mohammed B. dacht dat God hem gestuurd had om Theo te vermoorden. (Geestelijk gestoord noemen we dat)


Geplaatst door EL-Imraan
De Torah, de Bijbel en De Koran vermelden geen informatie over waarom het Haram is om varkensvlees te consumeren, behalve dat onrein verklaard is door Allah.
Ik niet.....Alles wat er in de Koran staat geloof ik met heel mijn hart.

en dan komt er iemand die dan gaat roepen waarom een hoofdsluier? waarom geen varkensvlees eten?...etc.....het is niet meer van deze tijd.

Nou, dat is waar jij in wilt geloven, het is nog steeds van deze tijd.
De koran spreekt over gisteren, vandaag en morgen....en voor je het weet zul je gauw De Zuivere Waarheid kennen....wannner jouw Uur komt.
Dit is wanneer het geloof gevaarlijk wordt, n.l. als mensen alles letterlijk gaan opvatten wat in die "Heilige" boeken staan.
Waarom vrouwen slaan? Het staat in de Koran. Geloof erin en punt uit. (om een voorbeeld te noemen).

Te quiero
03-02-05, 20:34
Geplaatst door Goodnight
Gek is dat, ik maak me nooit druk om wat andere mensen wel of niet moegen eten van hun geloof of levensovertuiging.

Mijn collega's en ik wilden zo eten gaan halen.Daarbij zitten 2 moslims, een hindoe, en 3 vegetaren.En niemand die zich drukt maakt om het waarom en hoe.
Dit is slechts een forum om over elkaar te leren.
Van mij hoef je geen varkensvlees te eten net zoals ik geen hondenvlees hoef te eten van Chinezen.

Te quiero
03-02-05, 20:40
Geplaatst door Goodnight
tuurlijk....:wink:

zodra het onderzoek afgerond is...dat zal rond de zomer zijn dan laat ik het je weten.:wink:

Voor dit onderzoek reist het team af naar onder andere Marokko en Turkije om ook daar de voedingsgewoonten te bestuderen.

Dat niet-moslims vaker kanker krijgen kan je wel als onzin bestempelen.
Ik zou zeggen: blijf maar lekker blind.

Dat je als een idioot wild om je heen slaat zegt genoeg....:wink:

Eet smakelijk.
Het klinkt niet wetenschappelijk als men zegt dat in het Westen meer kanker is vanwege het eten van varkensvlees. Japanners eten wel varkensvlees en ze hebben minder gevallen van kanker. Zodra ze in Amerika komen wonen verandert dat en dat zou dus aan het eten van onder ander Mc. Donald komen. Teveel vet.

Te quiero
03-02-05, 20:42
Geplaatst door Te quiero
Het klinkt niet wetenschappelijk als men zegt dat in het Westen meer kanker is vanwege het eten van varkensvlees. Japanners eten wel varkensvlees en ze hebben minder gevallen van kanker. Zodra ze in Amerika komen wonen verandert dat en dat zou dus aan het eten van onder ander Mc. Donald komen. Teveel vet.
In Japan zouden ze wel veel gevallen van leverkanker hebben en dat zou aan veel vis eten liggen. Lood?

Te quiero
03-02-05, 20:43
Geplaatst door Rabi'ah.
Mens je kletst uit je nek.


Je reageert als een straatmeid uit Suriname.

~Panthera~
03-02-05, 20:49
Geplaatst door Te quiero
Je reageert als een straatmeid uit Suriname.

En jij als een penis agrarius uit Hoogeveen. :moe:

Zwarte Schaap
03-02-05, 20:49
Geplaatst door Te quiero
Misschien omdat ze als huisdieren worden gehouden. Ze worden dus gezien als leden van de familie.
Het is ze in ieder geval niet verboden vanuit hun geloof. Daar gaat het onderwerp nou om. Waarom verbiedt het geloof het eten van varkensvlees?

Dat maakt het juist interessanter dat er geen geloof in Nederland is die honden eten verbiedt maar mensen het toch niet doen. Een wolf wordt ook niet opgegeten terwijl het geen huisdier is. Eet men beren, vossen, tijgers, leeuwen, heyena's etc en waarom eigenlijk niet?

Ik denk dat de mens liever graseters eet dan aaseters, vleeseters en alleseters.

~Panthera~
03-02-05, 20:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat maakt het juist interessanter dat er geen geloof in Nederland is die honden eten verbiedt maar mensen het toch niet doen. Een wolf wordt ook niet opgegeten terwijl het geen huisdier is. Eet men beren, vossen, tijgers, leeuwen, heyena's etc en waarom eigenlijk niet?

Ik denk dat de mens liever graseters eet dan aaseters, vleeseters en alleseters.


Heb ook in geen weken een heyena langs zien stuiteren.
Beetje moeilijk op jagen hier. :hihi:

Te quiero
03-02-05, 20:55
Geplaatst door NIS
Uit onderzoek (pas nog in de krant), hebben mensen rond de middenlandse zee minder kwalen dan in het westen. Olijfolie en dergelijke zijn mede de oorzaak van dit verschil!! :D
Dus niet vanwege het niet eten van varkensvlees?
Misschien moet Goodnight een onderzoek doen tussen varkenseters en niet-varkenseters in Nederland. Kijken of er verschil is in kankergevallen.

Ourzazate
03-02-05, 20:56
Geplaatst door Zwarte Schaap

Ik denk dat de mens liever graseters eet dan aaseters, vleeseters en alleseters.


Het is voor de mens ook veel gezonder om alleen graseters/gevogelte/vis te eten. Een alleseter zoals het varken is vrij ongezond (mild uitgedrukt)...:).

catch28
03-02-05, 20:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat maakt het juist interessanter dat er geen geloof in Nederland is die honden eten verbiedt maar mensen het toch niet doen. Een wolf wordt ook niet opgegeten terwijl het geen huisdier is. Eet men beren, vossen, tijgers, leeuwen, heyena's etc en waarom eigenlijk niet?

Ik denk dat de mens liever graseters eet dan aaseters, vleeseters en alleseters.

Ahh, suggereer je hier dat geen varkensvlees eten een culturele traditie is?

Dat de geschreven Koran en de culturele traditie van die tijd eigenlijk hand in hand zijn samen gegaan? zozo.

Te quiero
03-02-05, 21:02
Geplaatst door NIS
Zo dom zijn die Moslims ook niet.. we volgen alleen maar wat we persoonlijk goed vinden. Islam is een individualistische godsdienst.. Het stimuleert je om na te denken over alles.. Dat sommigen van een godsdienst misbruik maken (zoals Bin Laden en andere extremisten en natuurlijk de KKK) is hun eigen zaak en voel me niet betrokken.

Varkesvlees = onverzadigde vetten!! Dat blijft gewoon in je lichaam. Waarom denk je dat onze vingers zo verschillen.. (worstvingers) ;)
Als je om gezondsreden geen varkensvlees eet dan is dat iets anders. Het betekent dan dat je Mc.Donald en patatkraampjes mijdt, want daar zouden ook onverzadigd vetten in het eten zitten.
We hebben het over het verbod door de Islam. De Islam verbiedt niet het eten van onverzadigd vet.

Ourzazate
03-02-05, 21:02
Geplaatst door Te quiero
Waarom verbiedt het geloof het eten van varkensvlees?

Omdat varkens onreine dieren zijn...:). De kwaliteit van het vlees is het laagst; het bevat veel kwaadaardige bacterien en de kans op vleesvergiftiging is het hoogst tav andere soorten vlees. Als je in het achterhoofd houdt dat varkens alleseters zijn; ze vreten elkaars poep, afval en andere dode varkens dan is het begrijpelijk dat God de gelovigen verbiedt om varkensvlees te eten. Noah at het niet, Mozes at het niet, Abraham at het niet, Jezus at het niet en Mohammed at het niet. Moslims ook niet...:).

Ourzazate
03-02-05, 21:06
Geplaatst door Te quiero

Waarom vrouwen slaan? Het staat in de Koran. Geloof erin en punt uit. (om een voorbeeld te noemen).

Nergens in de Koran staat dat je vrouwen mag slaan. De Koran predikt gelijkheid tussen man en vrouw, iets wat de Bijbel niet doet overigens...:). De profeet Mohammed zei ook: 'Berisp of sla je vrouw niet...' Dat voorbeeldje van je is dus gebaseerd op leugens, heb ik het fout volgens jou (hetgeen ik ten zeerste betwijfel) dan zie ik graag een citaat van een vers uit de Koran waarin staat dat je een vrouw mag afrossen...:).

Zwarte Schaap
03-02-05, 21:07
Geplaatst door catch28
Ahh, suggereer je hier dat geen varkensvlees eten een culturele traditie is?

Dat de geschreven Koran en de culturele traditie van die tijd eigenlijk hand in hand zijn samen gegaan? zozo.

Ik heb het over het niet eten van honden e.d. in Nederland en de reden daarvan.

Te quiero
03-02-05, 21:08
Geplaatst door Ourzazate
Omdat varkens onreine dieren zijn...:). De kwaliteit van het vlees is het laagst; het bevat veel kwaadaardige bacterien en de kans op vleesvergiftiging is het hoogst tav andere soorten vlees. Als je in het achterhoofd houdt dat varkens alleseters zijn; ze vreten elkaars poep, afval en andere dode varkens dan is het begrijpelijk dat God de gelovigen verbiedt om varkensvlees te eten. Noah at het niet, Mozes at het niet, Abraham at het niet, Jezus at het niet en Mohammed at het niet. Moslims ook niet...:).
Een duidelijk bewijs dat de Koran geschreven is in een heel andere tijd. Als Mohammed het over kon schrijven dan zou hij alles op het lijstje zetten. Tegenwoordig is door de luchtvervuiling bijna alles onrein en kankerverwekkend.

Zoals een andere prikker schreef: Het is gevaarlijk om alles blindelings over te nemen. God heeft ons verstand gegeven om na te denken.
In het Westen kijkt men eerst of een deur open is al hangt er een bord "open".

catch28
03-02-05, 21:09
Wel,zeg dan es schaap, wijs jij varkensvlees af? en op welke gronden?

Zwarte Kat
03-02-05, 21:09
Geplaatst door Te quiero
Misschien omdat ze als huisdieren worden gehouden. Ze worden dus gezien als leden van de familie.
Het is ze in ieder geval niet verboden vanuit hun geloof. Daar gaat het onderwerp nou om. Waarom verbiedt het geloof het eten van varkensvlees?


Het is in iedergeval niet ongewoon dat groepen mensen die zich willen kenmerken als een groep zich weerhouden van het eten van bepaalde voedsel.
Zoals bij joden, moslims en Krishna's.
Dat maakt het herkenbaar dat je bij een bepaalde groep hoort.
Uniformen-gedrag bestaat uit een reeks geboden & verboden.

Te quiero
03-02-05, 21:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het over het niet eten van honden e.d. in Nederland en de reden daarvan.
Zeker niet uit geloofsovertuiging.
Daar gaat het nu om.
Volgt men blindelings wat in de Koran staat (door een mens geschreven) of gaan we het verstand gebruiken. Ik denk dat er een reden is waarom God de mens verstand heeft gegeven.

Ourzazate
03-02-05, 21:12
Geplaatst door Te quiero
Als je om gezondsreden geen varkensvlees eet dan is dat iets anders. Het betekent dan dat je Mc.Donald en patatkraampjes mijdt, want daar zouden ook onverzadigd vetten in het eten zitten.
We hebben het over het verbod door de Islam. De Islam verbiedt niet het eten van onverzadigd vet.

Mc Donalds is ook haram hoor. Enkel vlees dat ritueel is geslacht door een moslim/jood is voor moslims toegestaan...:). Aardappelen vreten elkaars poep niet noch eten ze kadavers op dus patat is wel toegestaan...:).

Tussen haakjes: de Islam geeft aan dat je goed voor je lichaam moet zorgen, dus ook tav wat je naar binnen werkt. Op de dag des oordeels zal je niet alleen verantwoording moeten afleggen voor wat je andere mensen/dieren/planten hebt aangedaan, maar ook wat je je eigen lijf hebt aangedaan...:).

Zwarte Schaap
03-02-05, 21:19
Geplaatst door Te quiero
Zeker niet uit geloofsovertuiging.
Daar gaat het nu om.
Volgt men blindelings wat in de Koran staat (door een mens geschreven) of gaan we het verstand gebruiken. Ik denk dat er een reden is waarom God de mens verstand heeft gegeven.

Als het niet uit geloofsovertuiging is, dan uit welke overtuiging eet men geen hondenvlees?

Ourzazate
03-02-05, 21:19
Geplaatst door Te quiero
Een duidelijk bewijs dat de Koran geschreven is in een heel andere tijd. Als Mohammed het over kon schrijven dan zou hij alles op het lijstje zetten. Tegenwoordig is door de luchtvervuiling bijna alles onrein en kankerverwekkend.

Dat de Koran in een gehele andere tijd is geschreven is duidelijk, maar wat er in staat is vandaag nog steeds geldig; varkensvlees is ongezond voor de mens, varkens zijn onreine dieren (eten kadavers, poepresten etc.)...:). Dat er vandaag de dag andere zaken zijn die onrein zijn zoals xtc en de lucht wil niet zeggen dat varkensvlees opeens rein kan worden verklaard...:).



Geplaatst door Te quiero

Zoals een andere prikker schreef: Het is gevaarlijk om alles blindelings over te nemen. God heeft ons verstand gegeven om na te denken.
In het Westen kijkt men eerst of een deur open is al hangt er een bord "open".

Klopt. Daarom ben ik ook blij dat er in de medische wereld ook blijk wordt gegeven aan de kwaliteitsdefect van varkensvlees. De agrar. sector bevestigt daarnaast ook het feit dat varkens alleseters zijn, ze vreten poepresten, kadavers en afval...:). Alcohol wordt door de Islam ook verboden gesteld. Als je daarover nadenkt zoals jij beoogt dan kun je je niet ontrekken aan al het enorme leed dat alcohol veroorzaakt...:).

catch28
03-02-05, 21:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als het niet uit geloofsovertuiging is, dan uit welke overtuiging eet men geen hondenvlees?

Maar hoe zit het nu. Dat nederlanders gemiddeld geen hondenvlees eten, dat weten we wel. Dat zit in ons Nederlands culturele erfgoed.

Maar durf je dat ook te zeggen over het niet varkensvlees eten?

Te quiero
03-02-05, 21:28
Geplaatst door ~Panthera~
En jij als een penis agrarius uit Hoogeveen. :moe:
Zeker siamese tweeling met Rabiah.
Alleen maar omdat we allochtonen zijn hoeven we ons niet te gedragen conform het algemeen beeld dat ze in Nederland van ons hebben, nl. van ordinaire meiden.

Dit is precies wat ik wilde overbrengen op Maroc.nl. Ze mogen de groep zo slecht afbeelden/stigmatiseren als ze maar willen, maar als we met zijn allen ons netjes blijven/beginnen te gedragen dan hebben ze ook niets te schrijven.

~Panthera~
03-02-05, 21:38
Geplaatst door Te quiero
Zeker siamese tweeling met Rabiah.
Alleen maar omdat we allochtonen zijn hoeven we ons niet te gedragen conform het algemeen beeld dat ze in Nederland van ons hebben, nl. van ordinaire meiden.

Dit is precies wat ik wilde overbrengen op Maroc.nl. Ze mogen de groep zo slecht afbeelden/stigmatiseren als ze maar willen, maar als we met zijn allen ons netjes blijven/beginnen te gedragen dan hebben ze ook niets te schrijven.


Dan zou ik, als ik jou was, eerst maar eens wat meer posts van Rabiah lezen, want die is alles behalve ordinair.
Vandaar mijn "ordinaire" reactie.

Je lult dus inderdaad uit je nek. :fpetaf:

Te quiero
03-02-05, 21:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als het niet uit geloofsovertuiging is, dan uit welke overtuiging eet men geen hondenvlees?
Ik weet eigenlijk niet waar dit opslaat.
Het onderwerp was: waarom mag een moslim uit geloofsovertuiging geen varkensvlees eten.
Een parallel zou zijn: waarom mogen Nederlanders uit geloofsovertuiging geen .......eten.
Waarom Hollanders geen hondenvlees eten? Niet hun cultuur om hondenvlees te eten. Oftewel ze zijn er niet mee opgegroeid.
Wil je me dan zeggen dat moslim ook om die reden (cultuur) geen varkensvlees eten? Daar kan ik me wel in verplaatsen. Als ik nooit varkensvlees heb (mogen) gegeten dan zou ik het ook niet kunnen als het plotseling wel zou mogen.
Maar de oorsprong van geen varkensvlees eten van de moslim bevindt zich in hun geloof. Dat is nou precies waar de discussie omgaat.

Zwarte Schaap
03-02-05, 21:42
Geplaatst door catch28
Maar hoe zit het nu. Dat nederlanders gemiddeld geen hondenvlees eten, dat weten we wel. Dat zit in ons Nederlands culturele erfgoed.


De vraag is waarom eten nederlanders geen hond?

Zwarte Schaap
03-02-05, 21:45
Geplaatst door Te quiero
Ik weet eigenlijk niet waar dit opslaat.
Het onderwerp was: waarom mag een moslim uit geloofsovertuiging geen varkensvlees eten.
Een parallel zou zijn: waarom mogen Nederlanders uit geloofsovertuiging geen .......eten.
Waarom Hollanders geen hondenvlees eten? Niet hun cultuur om hondenvlees te eten. Oftewel ze zijn er niet mee opgegroeid.
Wil je me dan zeggen dat moslim ook om die reden (cultuur) geen varkensvlees eten? Daar kan ik me wel in verplaatsen. Als ik nooit varkensvlees hebt (mogen) gegeten dan zou ik het ook niet kunnen als het plotseling wel zou mogen.
Maar de oorsprong van geen varkensvlees eten van de moslim vindt zich in hun geloof. Dat is nou precies waar de discussie omgaat.

Ik wil graag de oorsprong weten waarom nederlanders geen hond eten terwijl er geen geloofsreden voor is om dat niet te doen. Dat is pas interessant om te weten.

delirious
03-02-05, 21:48
VINCENT
Thanks a bunch.
(to Jules, who's
nursing his coffee)
Want a sausage?

JULES
Naw, I don't eat pork.

VINCENT
Are you Jewish?

JULES
I ain't Jewish man, I just don't
dig on swine.

VINCENT
Why not?

JULES
They're filthy animals. I don't
eat filthy animals.

VINCENT
Sausages taste good. Pork chops
taste good.

JULES
A sewer rat may taste like pumpkin
pie. I'll never know 'cause even
if it did, I wouldn't eat the
filthy motherfucker. Pigs sleep
and root in shit. That's a filthy
animal. I don't wanna eat nothin'
that ain't got enough sense to
disregard its own feces.

VINCENT
How about dogs? Dogs eat their own
feces.

JULES
I don't eat dog either.

VINCENT
Yes, but do you consider a dog to
be a filthy animal?

JULES
I wouldn't go so far as to call a
dog filthy, but they're definitely
dirty. But a dog's got
personality. And personality goes
a long way.

VINCENT
So by that rationale, if a pig had
a better personality, he's cease to
be a filthy animal?

JULES
We'd have to be talkin' 'bout one
motherfuckin' charmin' pig. It'd
have to be the Cary Grant of pigs.


Voor de kenners PULP FICTION ijzersterke dialoog over Pigs. :haha:

Dutchguy
03-02-05, 21:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
De vraag is waarom eten nederlanders geen hond?

Is toch niet zo moeilijk? Honden worden niet als vee gezien maar als een gezelschapsdier, net als katten. Die staan qua gevoel te dichtbij en verkeren vaak in onze directe nabijheid. Daarom eten we ze niet.

Te quiero
03-02-05, 21:51
Geplaatst door ~Panthera~
Dan zou ik, als ik jou was, eerst maar eens wat meer posts van Rabiah lezen, want die is alles behalve ordinair.
Vandaar mijn "ordinaire" reactie.

Je lult dus inderdaad uit je nek. :fpetaf:
Aan de laatste reactie van Rabiah en aan jouw twee laatste reacties kan ik inderdaad zien dat je niet ordinair bent. Iemand (allochtoon of autochtoon) die beschaafd is opgevoed kan zich onder geen enkele omstandigheid ordinair uitdrukken. Je kent volgens mij het verschil niet tussen beschaafd en onbeschaafd zijn, goed en kwaad, etc.

~Panthera~
03-02-05, 21:53
Geplaatst door Te quiero
Aan de laatste reactie van Rabiah en aan jouw twee laatste reacties kan ik inderdaad zien dat je niet ordinair bent. Iemand die beschaafd is opgevoed kan zich onder geen enkele omstandigheid ordinair uitdrukken. Je kent volgens mij het verschil niet tussen beschaafd en onbeschaafd zijn, goed en kwaad, etc.

Je bent de 3e al, die "denkt" mij te "kennen". :moe:

Nog even en ik heb een fanclub.

Zwarte Schaap
03-02-05, 21:54
Geplaatst door Dutchguy
Is toch niet zo moeilijk? Honden worden niet als vee gezien maar als een gezelschapsdier, net als katten. Die staan qua gevoel te dichtbij en verkeren vaak in onze directe nabijheid. Daarom eten we ze niet.

Als je opgelet had dan zou je gelezen hebben dat ik het ook heb over wolven, beren, vossen etc. Dat dieren als gezelschapdier worden gehouden is maar pas van de laatste tijd. Daarnaast worden konijnen ook als huisdier gehouden en toch eten mensen nog steeds konijnenvlees.

Dutchguy
03-02-05, 21:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je opgelet had dan zou je gelezen hebben dat ik het ook heb over wolven, beren, vossen etc. Dat dieren als gezelschapdier worden gehouden is maar pas van de laatste tijd. Daarnaast worden konijnen ook als huisdier gehouden en toch eten mensen nog steeds konijnenvlees.

Het heeft mijns inziens te maken met interactie. Met honden en katten bouwen mensen vaak een innige band op, ook al omdat deze dieren sterk op mensen reageren, in tegenstelling tot wolven, beren, vossen en konijnen (in mindere mate).

Eke
03-02-05, 22:10
Geplaatst door delirious



Voor de kenners PULP FICTION ijzersterke dialoog over Pigs. :haha:

Leuke dialoog, maar er wordt wel onzin in beweerd.Varkens zijn leuke intelligente dieren die als scharrelvarken WEL 'schoon' zijn.http://www.janbrummel.nl/images/bouescharrelvarkens3small.jpg

Zonde om ze op te eten.

Wat betreft het onderzoek naar de relatie vlees/darmkanker. Er wordt geadviseerd om geen rood vlees te eten (varken, rund) maar gevogelte en vis.Mogelijk dat weer andere stoffen beschermend werken, zoals olijf0lie...

Zwarte Schaap
03-02-05, 22:16
Geplaatst door Dutchguy
Het heeft mijns inziens te maken met interactie. Met honden en katten bouwen mensen vaak een innige band op, ook al omdat deze dieren sterk op mensen reageren, in tegenstelling tot wolven, beren, vossen en konijnen (in mindere mate). Je doet net alsof je mijn argumenten niet gelezen hebt. Dus eerst lezen wat ik schrijf en dan inhoudelijk reageren.

Eke
03-02-05, 22:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
[B

Ik denk dat de mens liever graseters eet dan aaseters, vleeseters en alleseters. [/B]

lekkere vissoorten eten ook andere visjes op.trouwens een mens is toch een alleseter ?wat maakt het dan uit dat de haas een muis heeft opgegeten ?ben ik nog te volgen ? :knipoog:

welterusten.

mark61
03-02-05, 22:22
Geplaatst door Ron Haleber
Vroeger was die importwijn uit Marokko bij de normale wijnhandel te koop en heel goed van kwaliteit. Maar de kazen vertrouwden het blijkbaar niet, het liep niet genoeg en nu hebben ze ook de goede Turkse Busbach [Mark61 óók jouw smaak???] uit het assortiment verbannen!

Buzbag. Ik vind Villa Doluca en Papaskasveras lekkerder. Buzbag komt een beetje te hard aan voor mij.

mark61
03-02-05, 22:25
Geplaatst door NIS
Waarom Moslims geen varkensvlees eten sinds eeuwen? Omdat ze deze week naar Radar hebben gekeken en massaal het vertrouwde rapport over veevoer via www.wakkerdier.nl hebben gedownload!!

Helaas krijgen die halal koeien, schapen en kippen hetzelfde voer te eten. Als je je druk maakt over gezond vlees zal je toch echt naar de bioslager moeten. Halal biovlees, een gat in de markt? Nee, want dat kost te veel.

Joesoef
03-02-05, 22:25
Geplaatst door Eke
lekkere vissoorten eten ook andere visjes op.trouwens een mens is toch een alleseter ?wat maakt het dan uit dat de haas een muis heeft opgegeten ?ben ik nog te volgen ?

welterusten.

Het gaat om aaseters. Vandaar dat veel moslims ook de paling laten staan (en sommige ook de schaaldieren).

mark61
03-02-05, 22:28
Geplaatst door Ron Haleber
Nou op de souk in Guéliz niet ver van de Renaissance.



Avenue Mohd V? Zo vlak bij de kruising met Zerktouni? Meteen even koffie drinken bij Les Négociants! :lole:

mark61
03-02-05, 22:29
Geplaatst door catch28
Ahh, suggereer je hier dat geen varkensvlees eten een culturele traditie is?

Dat de geschreven Koran en de culturele traditie van die tijd eigenlijk hand in hand zijn samen gegaan? zozo.

In het MO komen varkens van nature niet voor. Simpel.

mark61
03-02-05, 22:31
Geplaatst door Ourzazate
Mc Donalds is ook haram hoor.

Hoezo? Die op de Ave Mohd 5, Marraaksj is druk beklant. Verkoopt gewoon halal burgers.

Eke
03-02-05, 22:34
Geplaatst door Joesoef
Het gaat om aaseters. Vandaar dat veel moslims ook de paling laten staan (en sommige ook de schaaldieren).

o, dus geen aaseters, ik snap het. Maar dan mag een moslim geen hond eten want die is verwant aan de wolf en die eten ook aas (dode dieren).

mark61
03-02-05, 22:36
Geplaatst door Eke
o, dus geen aaseters, ik snap het. Maar dan mag een moslim geen hond eten want die is verwant aan de wolf en die eten ook aas (dode dieren).

En iets met dieren die met hun handjes eten, dat mag ook niet. Onder Khomeyni was kaviaar verboden, flinke strop voor de steurvisserij op de Kaspische zee. Begint nu weer. Garnalen is geloof ik een twijfelgeval, evenals paard. Waarom die laatste ben ik even vergeten.

Dutchguy
03-02-05, 22:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je doet net alsof je mijn argumenten niet gelezen hebt. Dus eerst lezen wat ik schrijf en dan inhoudelijk reageren.

sjonge wat zijn we edgy vanavond... :giechel:

Eke
03-02-05, 22:38
Geplaatst door Joesoef
Het gaat om aaseters. Vandaar dat veel moslims ook de paling laten staan (en sommige ook de schaaldieren).

Kenmerken:
De aal of paling is een vis met een slangachtig lichaam en een spitse kop. De kleur is veelal donkergrijs tot groengrijs met een lichtgrijze buik. De vinnen zijn ononderbroken van elkaar met uitzondering van de borstvinnen.

Verspreiding:
De paling komt in bijna alle wateren voor. Alle palingen worden geboren in de Saragosso-zee voor de kust van Mexico. Vanaf daar trekken de jonge glasaaltjes naar oa. Europa waar ze de rivieren en kanalen opzwemmen. Na verscheidene jaren in zoet water geleefd te hebben, trekken de grote, geslachtsrijpe alen weer naar de Saragosso-zee. Daar aangekomen paren ze en sterven vervolgens van uitputting.

Voedsel:
Op het menu van de paling staat voornamelijk vers dierlijk voedsel. Goed aas is bijv. worm, kleine aasvis en stukjes vis.

Mag je het nu wel of niet eten , Joesoef ?

Zwarte Schaap
03-02-05, 22:41
Geplaatst door Eke
o, dus geen aaseters, ik snap het. Maar dan mag een moslim geen hond eten want die is verwant aan de wolf en die eten ook aas (dode dieren).

Moslims letten ook nog op de poten, namelijk dat het gespleten hoeven moet hebben.

mark61
03-02-05, 22:45
Geplaatst door Jarir Tabari
(So) based upon this (statement of his) he is not a Muslim.

Sjo, das ook weer geregeld. Ik maar denken dat alleen God daarover beslist, magoed, who am i.

Maar die discussie over garnalen en paarden is toch echt een soennitisch verhaal.

Eke
03-02-05, 22:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Moslims letten ook nog op de poten, namelijk dat het gespleten hoeven moet hebben.

ik loop net naar boven ZS en dacht na over die 'hond in de pot' : honden zijn hier van oudsher werk- of gezelschapsdieren geweest...

ze kwamen alleen maar in de pot om deze schoon te likken :fucyc:

Vissea
03-02-05, 22:59
Doet me denken aan Hans Teeuwen over godsdienst:
v: maar wat is dat dan, dat geloof?
a: nou, we hebben allemaal tradities
v: wat voor tradities dan?
a: nou, dan gaan we met zijn allen allemaal dingen NIET eten.

Hoe zit het eigenlijk met eieren en kippenvlees? Dat zijn toch ook alleseters, is ook niet rein? hmmmmm.......het enige argument dat overeind blijft in deze discussie is dat moslims blind een heilig boek volgen. Staat geschreven dat het niet mag, dus doen we het niet. Prima toch?

Zwarte Schaap
03-02-05, 23:01
Geplaatst door Eke
ik loop net naar boven ZS en dacht na over die 'hond in de pot' : honden zijn hier van oudsher werk- of gezelschapsdieren geweest...

ze kwamen alleen maar in de pot om deze schoon te likken :fucyc:


Christenen mogen eigenlijk ook geen varkensvlees eten.


Leviticus 11

1 En de HEERE sprak tot Mozes, en tot Aaron, zeggende tot hen:

2 Spreekt tot de kinderen Israels, zeggende: Dit is het gedierte, dat gij eten zult uit alle beesten, die op de aarde zijn.

3 Al wat onder de beesten de klauw verdeelt, en de kloof der klauwen in tweeen klieft, en herkauwt, dat zult gij eten.

4 Deze nochtans zult gij niet eten, van degenen, die alleen herkauwen, of de klauwen alleen verdelen: de kemel, want hij herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; die zal u onrein zijn;

5 En het konijntje, want het herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; dat zal u onrein zijn;

6 En den haas, want hij herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; die zal u onrein zijn.

7 Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tweeen, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn.
8 Van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas niet aanroeren, zij zullen u onrein zijn.

9 Dit zult gij eten van al wat in de wateren is: al wat in de wateren, in de zeeen en in de rivieren, vinnen en schubben heeft, dat zult gij eten;

10 Maar al wat in de zeeen en in de rivieren, van alle gewemel der wateren, en van alle levende ziel, die in de wateren is, geen vinnen of schubben heeft, dat zal u een verfoeisel zijn.

11 Ja, een verfoeisel zullen zij u zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij verfoeien.

12 Al wat in de wateren geen vinnen en schubben heeft, dat zal u een verfoeisel zijn.

13 En van het gevogelte zult gij deze verfoeien, zij zullen niet gegeten worden, zij zullen een verfoeisel zijn: de arend, en de havik, en de zeearend,

14 En de gier, en de kraai, naar haar aard;

15 Elke rave naar haar aard;

16 En de struis, en de nachtuil, en de koekoek, en de sperwer naar zijn aard;

17 En de steenuil, en het duikertje, en de schuifuit,

18 En de kauw, en de roerdomp, en de pelikaan,

19 En de ooievaar, de reiger naar zijn aard, en de hop, en de vledermuis.

20 Alle kruipend gevogelte, dat op vier voeten gaat, zal u een verfoeisel zijn.

21 Dit nochtans zult gij eten van al het kruipend gevogelte, dat op vier voeten gaat, hetwelk boven aan zijn voeten schenkelen heeft, om daarmede op de aarde te springen;

22 Van die zult gij deze eten: de sprinkhaan naar zijn aard, en de solham naar zijn aard, en den hargol naar zijn aard, en den hagab naar zijn aard.

23 En alle kruipend gevogelte, dat vier voeten heeft, zal u een verfoeisel zijn.

24 En aan deze zult gij verontreinigd worden; zo wie hun dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

25 Zo wie van hun dood aas gedragen zal hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond.

26 Alle beest, dat den klauw verdeelt, doch de klove niet in tweeen klieft, en niet herkauwt, zal u onrein zijn; zo wie hetzelve aangeroerd zal hebben, zal onrein zijn.

27 En al wat op zijn poten gaat onder alle gedierte, op vier voeten gaande, die zullen u onrein zijn; al wie hun dood aas aangeroerd zal hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

28 Ook die hun dood aas zal gedragen hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond; zij zullen u onrein zijn.

29 Verder zal u dit onder het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, onrein zijn: het wezeltje, en de muis, en de schildpad, naar haar aard;
30 En de zwijnegel, en de krokodil, en de hagedis, en de slak, en de mol;

31 Die zullen u onrein zijn onder alle kruipend gedierte; zo wie die zal aangeroerd hebben, als zij dood zijn, zal onrein zijn tot aan den avond.

32 Daartoe al hetgeen, waarop iets van dezelve vallen zal, als zij dood zijn, zal onrein zijn, hetzij van alle houten vat, of kleed, of vel, of zak, of alle vat, waarmede werk gedaan wordt; het zal in het water gestoken worden, en onrein zijn tot aan den avond; daarna zal het rein zijn.

33 En alle aarden vat, waarin iets van dezelve zal gevallen zijn, al wat daarin is, zal onrein zijn, en gij zult dat breken.

34 Van alle spijze, die men eet, waarop het water zal gekomen zijn, die zal onrein zijn; en alle drank, die men drinkt, zal in alle vat onrein zijn.

35 En waarop iets van hun dood aas zal vallen, zal onrein zijn; de oven en de aarden pan zal verbroken worden; zij zijn onrein, daarom zullen zij u onrein zijn.

36 Doch een fontein, of put van vergadering der wateren, zal rein zijn; maar wie hun dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn.

37 En wanneer van hun dood aas zal gevallen zijn op enig zaaibaar zaad, dat gezaaid wordt, dat zal rein zijn.

38 Maar als water op het zaad gedaan zal worden, en van hun dood aas daarop zal gevallen zijn, dat zal u onrein zijn.

39 En wanneer van de dieren, die u tot spijze zijn, iets zal gestorven zijn, wie deszelfs dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

40 Ook die van hun dood aas gegeten zal hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond; en die hun dood aas zal gedragen hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond.

41 Voorts alle kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, zal een verfoeisel zijn; het zal niet gegeten worden.

42 Al wat op zijn buik gaat, en al wat gaat op zijn vier voeten, of al wat vele voeten heeft, onder alle kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, die zult gij niet eten, want zij zijn een verfoeisel.

43 Maakt uw zielen niet verfoeilijk aan enig kruipend gedierte, dat kruipt; en verontreinigt u niet daaraan, dat gij daaraan verontreinigd zoudt worden.

44 Want Ik ben de HEERE, uw God; daarom zult gij u heiligen, en heilig zijn, dewijl Ik heilig ben; en gij zult uw ziel niet verontreinigen aan enig kruipend gedierte, dat zich op de aarde roert.

45 Want Ik ben de HEERE, Die u uit Egypteland doe optrekken, opdat Ik u tot een God zij, en opdat gij heilig zijt, dewijl Ik heilig ben.

46 Dit is de wet van de beesten, en van het gevogelte, en van alle levende ziel, die zich roert in de wateren, en van alle ziel, die kruipt op de aarde;

47 Om te onderscheiden tussen het onreine en tussen het reine, en tussen het gedierte, dat men eten, en tussen het gedierte, dat men niet eten zal.

Joesoef
03-02-05, 23:07
Geplaatst door Eke


Mag je het nu wel of niet eten , Joesoef ?


Palingen eten OOK aas. Niet dus.

Vissea
03-02-05, 23:09
Geplaatst door Jarir Tabari
Mij doet het aan het volgende denken:

Praise be to Allaah.

Ibn al-Qayyim (may Allaah have mercy on him) said:

The one who eats something takes on something of its characteristics in his attitude and actions. Just as there is wisdom in what Allaah has created, there is also wisdom in what He has prescribed and commanded (sharee’ah). He has forbidden His slaves to eat unclean things because if they consume them, these things will become a part of them and they will be what they eat. When a person eats, he resembles what he eats, and what he eats becomes essentially a part of him. Hence man is more balanced in his attitude and behaviour than other animals because he is more balanced in what he eats. Eating blood and the flesh of carnivorous wild animals gives a person a wild, devilish character and makes him aggressive towards other people, so sharee’ah wisely forbids eating such foods except when there is an overwhelming reason to do so, such as absolute necessity. Because the Christians eat pork, it gives them a kind of harshness and cruelty. The same applies to those who eat the flesh of carnivores and dogs – they take on the character of these animals. A devilish attitude is an essential attribute of fanged carnivores, which is why they are forbidden as food by sharee’ah. Since camels may display such a devilish attitude, Islam commands those who eat camel meat to counteract it by doing wudoo’. Since a donkey-like attitude is an essential attribute of donkeys, the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade us to eat them. Since blood is the vehicle of the Shaytaan through which he travels, Allaah has absolutely forbidden us to eat blood.

Whoever ponders the wisdom of Allaah in His creation and His commandments, and pays attention to both, will have opened an important door to the knowledge of Allaah and His Names and Attributes.


Al-Tibyaan fi Aqsaam al-Qur’aan by Ibn al-Qayyim, 1/236

Wat zijn er toch een hoop priesters hier! Geen idee wat je met dit versje wil bereiken maar prachtig dat je het zo kan plakken. Ga zo door!

Vissea
03-02-05, 23:16
Geplaatst door Jarir Tabari
Wow, de hondsdolheid die ik van deze opmerking krijg, laat ik niet meer ontsnappen :p. :)

Te quiero
03-02-05, 23:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat maakt het juist interessanter dat er geen geloof in Nederland is die honden eten verbiedt maar mensen het toch niet doen. Een wolf wordt ook niet opgegeten terwijl het geen huisdier is. Eet men beren, vossen, tijgers, leeuwen, heyena's etc en waarom eigenlijk niet?

Ik denk dat de mens liever graseters eet dan aaseters, vleeseters en alleseters.
Ik zal het nog een keer proberen.
Er is in principe niets dat een Nederlander uit geloofsovertuiging niet eet.
Ze eten geen honden en katten omdat het ten eerst niet hun cultuur is en ten tweede zijn ze huisdieren en worden als "familieleden" behandeld.
Verder eten ze geen beren vossen, tijgers, leeuwen, hyena's, etc. om dezelfde redenen dat de moslims ze niet eten voorzover het door hun geloof wel toegelaten wordt.
Ben ik te volgen?

Afrux
03-02-05, 23:35
Geplaatst door Ron Haleber
Nou NIS bijt jij je tanden maar lekker stuk op die taaie ezels van je in Marrakech - zie Arux :handbang:

Voor de duidelijkheid het was geen grap. Ik heb een tijd geleden in Assabah gelezen. Ik geloof dat ik het hier ook gepost heb.

Afrux
03-02-05, 23:37
Geplaatst door Ourzazate
Nergens in de Koran staat dat je vrouwen mag slaan. De Koran predikt gelijkheid tussen man en vrouw, iets wat de Bijbel niet doet overigens...:). De profeet Mohammed zei ook: 'Berisp of sla je vrouw niet...' Dat voorbeeldje van je is dus gebaseerd op leugens, heb ik het fout volgens jou (hetgeen ik ten zeerste betwijfel) dan zie ik graag een citaat van een vers uit de Koran waarin staat dat je een vrouw mag afrossen...:).

Dat staat er deglijk! Je moet geen eigen koran gaan maken. Dat geldt ook voor de bijbel en alle andere boeken. Dar staan dingen die niet kloppen volgens de visie van vandaag.

Te quiero
03-02-05, 23:40
Geplaatst door Afrux
Dat staat er deglijk! Je moet geen eigen koran gaan maken. Dat geldt ook voor de bijbel en alle andere boeken. Dar staan dingen die niet kloppen volgens de visie van vandaag.
Hij wil als voorbeeld een citaat uit de Koran van jou zien.

Zwarte Schaap
03-02-05, 23:43
Geplaatst door Te quiero
Ik zal het nog een keer proberen.
Er is in principe niets dat een Nederlander uit geloofsovertuiging niet eet.
Ze eten geen honden en katten omdat het ten eerst niet hun cultuur is en ten tweede zijn ze huisdieren en worden als "familieleden" behandeld.
Verder eten ze geen beren vossen, tijgers, leeuwen, hyena's, etc. om dezelfde redenen dat de moslims ze niet eten voorzover het door hun geloof wel toegelaten wordt.
Ben ik te volgen?

Nee, ik snap niet waarom je moslims erbij moet halen om uit te leggen waarom nederlanders geen honden en andere dieren eten.

Te quiero
03-02-05, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee, ik snap niet waarom je moslims erbij moet halen om uit te leggen waarom nederlanders geen honden en andere dieren eten. Om je te helpen je te verplaatsen in de schoenen van de Nederlanders.
Het antwoord is ten eerste cultuur/gewoonte. Als je nog nooit bijvoorbeeld beren gegeten hebt, dan kun je het niet door je keel krijgen (misschien wel als er hongersnood heerst). Ten tweede dat het niet praktisch is. Je zou die beer of wolf zelf moeten vangen. Er bestaan geen slagers voor wolven, beren, ratten, etc.

Zwarte Schaap
04-02-05, 00:09
Geplaatst door Te quiero
Om je te helpen je te verplaatsen in de schoenen van de Nederlanders.
Het antwoord is ten eerste cultuur/gewoonte. Als je nog nooit bijvoorbeeld beren gegeten hebt, dan kun je het niet door je keel krijgen (misschien wel als er hongersnood heerst). Ten tweede dat het niet praktisch is. Je zou die beer of wolf zelf moeten vangen. Er bestaan geen slagers voor wolven, beren, ratten, etc.

Ratten, honden en andere dieren zijn makkelijk te kweken.

Te quiero
04-02-05, 00:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ratten, honden en andere dieren zijn makkelijk te kweken.
Wat de boer niet kent, lust hij niet.
Misschien een enkeling die wel ratten wil kweken om te eten, maar dan heb je het echt over een "weirdo".

Ik had aan dit onderwerp van varkensvlees gedacht omdat een goeie moslim vriend van mij dol is op varkensvlees.
Op de vraag of hij het van zijn geloof mocht eten, haalde hij alleen zijn schouders op.
Deze vriend is de meest zachtmoedige aardige mens op aarde en hij zou geen vlieg kwaad kunnen doen.
Liever deze in de buurt dan een fundamentalist die alles doet volgens de regels van de Koran maar de boel terroriseert.

Zwarte Schaap
04-02-05, 00:36
Geplaatst door Te quiero
Wat de boer niet kent, lust hij niet.
Misschien een enkeling die wel ratten wil kweken om te eten, maar dan heb je het echt over een "weirdo".

Ik had aan dit onderwerp van varkensvlees gedacht omdat een goeie moslim vriend van mij dol is op varkensvlees.
Op de vraag of hij het van zijn geloof mocht eten, haalde hij alleen zijn schouders op.
Deze vriend is de meest zachtmoedige aardige mens op aarde en hij zou geen vlieg kwaad kunnen doen.
Liever deze in de buurt dan een fundamentalist die alles doet volgens de regels van de Koran maar de boel terroriseert.

Ten eerste criminaliseer je fundamentalisten. Een fundamentalist staat niet gelijk aan een terrorist.

Ten tweede vind ik dat je de verkeerde tegenstellingen opwerpt.

Namelijk jouw tegenstelling dat een moslim die de regels van de islam niet naleeft geen terrorist en/of geweldadig kan worden. Daar tegenover stel jij dat een moslim die de regels van de Islam naleeft wel een terrorist en geweldadige man kan zijn.

Dat zijn onjuiste tegenstellingen die wijzen op onwetendheid en ingeslopen vooroordelen en veralgemeniseringen.

Ik geloof niet dat vrome moslims per definitie geweldadige mannen zijn of sneller kunnen worden.

Zwarte Schaap
04-02-05, 00:51
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Schaapje... vrome moslims, zo blijkt, bestaan alleen nog maar in jouw sprookjesboek.
Wanneer klap je dat nou 's dicht en word jij deel van de echte wereld?

Bovenstaande geeft weer dat jij de wereld niet kent.

Te quiero
04-02-05, 00:52
GOED LEZEN, Zwarte Schaap.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Ten eerste criminaliseer je fundamentalisten. Een fundamentalist staat niet gelijk aan een terrorist.
Inderdaad, een fundamentalist hoeft per definitie niet gewelddadig te zijn. Dat las ik laatst. De vreedzame worden vergeten en de slechterikken trekken de aandacht. Mijn fout hier.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Namelijk jouw tegenstelling dat een moslim die de regels van de islam niet naleeft geen terrorist en/of geweldadig kan worden. Daar tegenover stel jij dat een moslim die de regels van de Islam naleeft wel een terrorist en geweldadige man kan zijn.
Nee, dit schreef ik niet. Alleen dat als ik kon kiezen tussen een gewelddadige fundamentalist en een vreedzame "losse" moslim, dan maar die. Vaak hoor je roepen van als je de regels van de Koran niet volgt ben je slecht. Natuurlijk zijn er gewelddadige "losse" moslim en natuurlijk zijn er vreedzame fundamentalisten.


Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik geloof niet dat vrome moslims per definitie geweldadige mannen zijn of sneller kunnen worden. Hier ben ik mee eens.
Het hoeft niet maar het kan. (dus niet per definitie).

Daarom schreef ik vaak hoe vromer hoe gekker/gevaarlijker.
Voor de duidelijkheid: als je extreem vroom bent, kom je heel gek over (bijv. middeleeuwse klederdracht) en als je geen vreedzame fundamentalist bent dan zul je ook sneller gewelddadig worden. Je kunt dit verdedigen, maar de praktijk bewijst dan dat je ongelijk hebt.
Hopelijk ben ik te volgen.

Zwarte Kat
04-02-05, 00:57
Geplaatst door Te quiero
Hij wil als voorbeeld een citaat uit de Koran van jou zien.

4:34. Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen :) en tuchtigt haar.:) Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.

Zwarte Schaap
04-02-05, 01:01
Geplaatst door Te quiero
GOED LEZEN, Zwarte Schaap.


Inderdaad, een fundamentalist hoeft per definitie niet gewelddadig te zijn. Dat las ik laatst. De vreedzame worden vergeten en de slechterikken trekken de aandacht. Mijn fout hier.


Nee, dit schreef ik niet. Alleen dat als ik kon kiezen tussen een gewelddadige fundamentalist en een vreedzame "losse" moslim, dan maar die. Vaak hoor je roepen van als je de regels van de Koran niet volgt ben je slecht. Natuurlijk zijn er gewelddadige "losse" moslim en natuurlijk zijn er vreedzame fundamentalisten.

Hier ben ik mee eens.
Het hoeft niet maar het kan. (dus niet per definitie).

Daarom schreef ik vaak hoe vromer hoe gekker/gevaarlijker.
Voor de duidelijkheid: als je extreem vroom bent, kom je heel gek over (bijv. middeleeuwse klederdracht) en als je geen vreedzame fundamentalist bent dan zul je ook sneller gewelddadig worden. Je kunt dit verdedigen, maar de praktijk bewijst dan dat je ongelijk hebt.
Hopelijk ben ik te volgen.

Ik ben eerder bang voor een geweldadige varkenseter dan voor een zachtaardige vegetarische christen. Conclusie open deur.

Alfred J. Kwak
04-02-05, 07:46
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Zet je schrap voor een muur van vleesetende levensgenieters, Schaap :nijn:

satehtjes van lamsvlees....mjammie....zullen we hem vandaag slachten? :boogie:

SalmayaSale
04-02-05, 08:30
Wat ik altijd grappig vond/vind is dat 90% van de moslims geen varkensvlees eten en mee eens zijn dat het baahhhhhhhhhhhhhhhh is.
Iedereen die het eet is in hun ogen ook een varken, lieveling benaming voor autochtonen trouwens.

Terwijl ze met zina en alcohol zo nonchalant doen.

Staat zina, alcohol en vakensvlees niet gelijk in de islamitische leer?

Goodnight
04-02-05, 08:56
Geplaatst door Te quiero
Dus niet vanwege het niet eten van varkensvlees?
Misschien moet Goodnight een onderzoek doen tussen varkenseters en niet-varkenseters in Nederland. Kijken of er verschil is in kankergevallen.

Daar zijn ze dus ook mee bezig.
Overigens doe ik niet het onderzoek, ik werk mee aan het onderzoek.

Ron Haleber
04-02-05, 09:53
Geplaatst door Alfred J. Kwak
satehtjes van lamsvlees....mjammie....zullen we hem vandaag slachten? :boogie:

Ja Alfred doe maar! Tante Taouanza is toch op vacantie, die merkt het verlies van haar knuffel pas als we hem al hebben opgesmikkeld... :fpuh:

Wel eerst goed marineren hoor! Want alle opgespaarde gal en zuur moeten er wel eerst goed uittrekken - anders blijft ie oneetbaar! :wijs:


Alfred tracteer jij ons erbij op een flesje van die berberwijn van Afrux...? Zal er goed bij smaken. Doe voor Bil@l maar Spa Rood!

Eke
04-02-05, 10:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Christenen mogen eigenlijk ook geen varkensvlees eten.


Leviticus 11

1 En de HEERE sprak tot Mozes, en tot Aaron, zeggende tot hen:

2 Spreekt tot de kinderen Israels, zeggende: Dit is het gedierte, dat gij eten zult uit alle beesten, die op de aarde zijn.

3 Al wat onder de beesten de klauw verdeelt, en de kloof der klauwen in tweeen klieft, en herkauwt, dat zult gij eten.

4 Deze nochtans zult gij niet eten, van degenen, die alleen herkauwen, of de klauwen alleen verdelen: de kemel, want hij herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; die zal u onrein zijn;

5 En het konijntje, want het herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; dat zal u onrein zijn;

6 En den haas, want hij herkauwt wel, maar verdeelt den klauw niet; die zal u onrein zijn.

7 Ook het zwijn, want dat verdeelt wel den klauw, en klieft de klove der klauwen in tweeen, maar herkauwt het gekauwde niet; dat zal u onrein zijn.
8 Van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas niet aanroeren, zij zullen u onrein zijn.

9 Dit zult gij eten van al wat in de wateren is: al wat in de wateren, in de zeeen en in de rivieren, vinnen en schubben heeft, dat zult gij eten;

10 Maar al wat in de zeeen en in de rivieren, van alle gewemel der wateren, en van alle levende ziel, die in de wateren is, geen vinnen of schubben heeft, dat zal u een verfoeisel zijn.

11 Ja, een verfoeisel zullen zij u zijn; van hun vlees zult gij niet eten, en hun dood aas zult gij verfoeien.

12 Al wat in de wateren geen vinnen en schubben heeft, dat zal u een verfoeisel zijn.

13 En van het gevogelte zult gij deze verfoeien, zij zullen niet gegeten worden, zij zullen een verfoeisel zijn: de arend, en de havik, en de zeearend,

14 En de gier, en de kraai, naar haar aard;

15 Elke rave naar haar aard;

16 En de struis, en de nachtuil, en de koekoek, en de sperwer naar zijn aard;

17 En de steenuil, en het duikertje, en de schuifuit,

18 En de kauw, en de roerdomp, en de pelikaan,

19 En de ooievaar, de reiger naar zijn aard, en de hop, en de vledermuis.

20 Alle kruipend gevogelte, dat op vier voeten gaat, zal u een verfoeisel zijn.

21 Dit nochtans zult gij eten van al het kruipend gevogelte, dat op vier voeten gaat, hetwelk boven aan zijn voeten schenkelen heeft, om daarmede op de aarde te springen;

22 Van die zult gij deze eten: de sprinkhaan naar zijn aard, en de solham naar zijn aard, en den hargol naar zijn aard, en den hagab naar zijn aard.

23 En alle kruipend gevogelte, dat vier voeten heeft, zal u een verfoeisel zijn.

24 En aan deze zult gij verontreinigd worden; zo wie hun dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

25 Zo wie van hun dood aas gedragen zal hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond.

26 Alle beest, dat den klauw verdeelt, doch de klove niet in tweeen klieft, en niet herkauwt, zal u onrein zijn; zo wie hetzelve aangeroerd zal hebben, zal onrein zijn.

27 En al wat op zijn poten gaat onder alle gedierte, op vier voeten gaande, die zullen u onrein zijn; al wie hun dood aas aangeroerd zal hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

28 Ook die hun dood aas zal gedragen hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond; zij zullen u onrein zijn.

29 Verder zal u dit onder het kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, onrein zijn: het wezeltje, en de muis, en de schildpad, naar haar aard;
30 En de zwijnegel, en de krokodil, en de hagedis, en de slak, en de mol;

31 Die zullen u onrein zijn onder alle kruipend gedierte; zo wie die zal aangeroerd hebben, als zij dood zijn, zal onrein zijn tot aan den avond.

32 Daartoe al hetgeen, waarop iets van dezelve vallen zal, als zij dood zijn, zal onrein zijn, hetzij van alle houten vat, of kleed, of vel, of zak, of alle vat, waarmede werk gedaan wordt; het zal in het water gestoken worden, en onrein zijn tot aan den avond; daarna zal het rein zijn.

33 En alle aarden vat, waarin iets van dezelve zal gevallen zijn, al wat daarin is, zal onrein zijn, en gij zult dat breken.

34 Van alle spijze, die men eet, waarop het water zal gekomen zijn, die zal onrein zijn; en alle drank, die men drinkt, zal in alle vat onrein zijn.

35 En waarop iets van hun dood aas zal vallen, zal onrein zijn; de oven en de aarden pan zal verbroken worden; zij zijn onrein, daarom zullen zij u onrein zijn.

36 Doch een fontein, of put van vergadering der wateren, zal rein zijn; maar wie hun dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn.

37 En wanneer van hun dood aas zal gevallen zijn op enig zaaibaar zaad, dat gezaaid wordt, dat zal rein zijn.

38 Maar als water op het zaad gedaan zal worden, en van hun dood aas daarop zal gevallen zijn, dat zal u onrein zijn.

39 En wanneer van de dieren, die u tot spijze zijn, iets zal gestorven zijn, wie deszelfs dood aas zal aangeroerd hebben, zal onrein zijn tot aan den avond.

40 Ook die van hun dood aas gegeten zal hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond; en die hun dood aas zal gedragen hebben, zal zijn klederen wassen, en onrein zijn tot aan den avond.

41 Voorts alle kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, zal een verfoeisel zijn; het zal niet gegeten worden.

42 Al wat op zijn buik gaat, en al wat gaat op zijn vier voeten, of al wat vele voeten heeft, onder alle kruipend gedierte, dat op de aarde kruipt, die zult gij niet eten, want zij zijn een verfoeisel.

43 Maakt uw zielen niet verfoeilijk aan enig kruipend gedierte, dat kruipt; en verontreinigt u niet daaraan, dat gij daaraan verontreinigd zoudt worden.

44 Want Ik ben de HEERE, uw God; daarom zult gij u heiligen, en heilig zijn, dewijl Ik heilig ben; en gij zult uw ziel niet verontreinigen aan enig kruipend gedierte, dat zich op de aarde roert.

45 Want Ik ben de HEERE, Die u uit Egypteland doe optrekken, opdat Ik u tot een God zij, en opdat gij heilig zijt, dewijl Ik heilig ben.

46 Dit is de wet van de beesten, en van het gevogelte, en van alle levende ziel, die zich roert in de wateren, en van alle ziel, die kruipt op de aarde;

47 Om te onderscheiden tussen het onreine en tussen het reine, en tussen het gedierte, dat men eten, en tussen het gedierte, dat men niet eten zal.

Een indrukwekkende opsomming die Mozes doorgaf aan het volk.Golden deze opvattingen diezelfde tijd ook in Egypte ?

Het lijkt heel belangrijk voor het Joodse volk, gezien de tekst.Daar zal geen willekeurigheid achter zitten.Het moet ook te begrijpen kunnen zijn, ik neem aan dat het geen onzin is.Ik raak er bijna door 'gebiologeerd'... :) Neem nou de struisvogel..waarom die nou niet ? Omdat ie in staat was grote einden af te leggen en zo mee te doen aan ziekteverspreiding ?Maar de hagam, de solham en de hagab reisden toch ook hele stukken ? :p pfffff... En heeft het voorschrift ook voorspellende waarden voor nu ?(ben bv. benieuwd naar het onderzoek, genoemd door Goodnight.over mogelijke relatie varkensvlees-kanker)

En jij Zwarte Schaap denkt dat het Oude Testament ook geldt voor de Christenen ? Wij aten thuis de Hollandse pot, met heel voorzichtig Indische invloeden : haaievinnensoep :haha: vinnen die we niet konden traceren..

Alfred J. Kwak
04-02-05, 11:46
Geplaatst door Eke
Een indrukwekkende opsomming die Mozes doorgaf aan het volk.Golden deze opvattingen diezelfde tijd ook in Egypte ?

Het lijkt heel belangrijk voor het Joodse volk, gezien de tekst.Daar zal geen willekeurigheid achter zitten.Het moet ook te begrijpen kunnen zijn, ik neem aan dat het geen onzin is.Ik raak er bijna door 'gebiologeerd'... :) Neem nou de struisvogel..waarom die nou niet ? Omdat ie in staat was grote einden af te leggen en zo mee te doen aan ziekteverspreiding ?Maar de hagam, de solham en de hagab reisden toch ook hele stukken ? :p pfffff... En heeft het voorschrift ook voorspellende waarden voor nu ?(ben bv. benieuwd naar het onderzoek, genoemd door Goodnight.over mogelijke relatie varkensvlees-kanker)

En jij Zwarte Schaap denkt dat het Oude Testament ook geldt voor de Christenen ? Wij aten thuis de Hollandse pot, met heel voorzichtig Indische invloeden : haaievinnensoep :haha: vinnen die we niet konden traceren..

haaievinnensoep is chinees, niet indisch :chef:

Eke
04-02-05, 12:23
Geplaatst door Alfred J. Kwak
haaievinnensoep is chinees, niet indisch :chef:

dus in de jaren '50 hadden de Chinezen al invloed op ons eetpatroon ?We kregen veel gasten thuis, vooral zondags na de kerkgang.Die bleven natuurlijk mee-eten.Een man die net terug was uit Indie beloofde ons iets sensationeels te laten proeven.Het bleken dus ouwe vrouwentanden te zijn.(nassi)

Inderdaad : hij haalde het eten op bij de Chinees !!!!!

Die eten trouwens ook veel varkensvlees.
Waar moet ik dan aan denken bij hun geloof:Boeddhisme ? Taoisme ?

David
04-02-05, 12:54
Geplaatst door ~Panthera~
Nog even en ik heb een fanclub.



Ik ben al lid! :roker:

~Panthera~
04-02-05, 13:11
Geplaatst door David
Ik ben al lid! :roker:


:haha:

Je contributie staat nog open, zie ik. :ego:

Cash-flow problempje ? :stout:

Te quiero
04-02-05, 13:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben eerder bang voor een geweldadige varkenseter dan voor een zachtaardige vegetarische christen. Conclusie open deur.
Ik ook !!!
Dan ben je met me eens dat we de Koran en de Bijbel niet letterlijk kunnen nemen en dat God/Allah ons een verstand gegeven heeft om te gebruiken.

David
04-02-05, 13:17
Geplaatst door ~Panthera~
:haha:

Je contributie staat nog open, zie ik. :ego:

Cash-flow problempje ? :stout:



The check is in the mail.

~Panthera~
04-02-05, 13:52
Geplaatst door David
The check is in the mail.


Thanks !!http://www.mainzelahr.de/smile/winkend/gurke.gif

Alfred J. Kwak
04-02-05, 15:12
Geplaatst door Eke
dus in de jaren '50 hadden de Chinezen al invloed op ons eetpatroon ?We kregen veel gasten thuis, vooral zondags na de kerkgang.Die bleven natuurlijk mee-eten.Een man die net terug was uit Indie beloofde ons iets sensationeels te laten proeven.Het bleken dus ouwe vrouwentanden te zijn.(nassi)

Inderdaad : hij haalde het eten op bij de Chinees !!!!!

Die eten trouwens ook veel varkensvlees.
Waar moet ik dan aan denken bij hun geloof:Boeddhisme ? Taoisme ?

de eerste chinese restaurants waren er al in de 20-er jaren in Rotterdam, aldaar kwamen nogal veel chinese zeelui in katendrecht en dus waren er chinese restaurants. de hausse is pas later gekomen nadat 'onze jongens' terug waren gekomen vanuit de politionele acties in Indie (nu Indonesie) en zgn. 'blauwe hap' (marine term voor indisch eten) wilden. de chinezen hebben toen al rap hun chinese kaart vervangen voor een chinees indische kaart zoals nu de chinees surinaamse...

chinezen zijn overigens lang niet allen boedhist (boedhisten zijn vegetariers!) maar vooral taoisten (ik dacht zo'n 90% van de chinezen) en chinezen eten praktisch alles van alles (al wat kan lopen, vliegen of zwemmen is eetbaar volgens de chinezen behalve de longen van een hond en de lever van een wolf, die zijn met geen mogelijkheid lekker klaar te maken).

nasi goreng is feitelijk de opgebakken rijst van gisteren met de groente en het vlees dat nog over was meegebakken. je eet het officieel als ontbijt (lekker!) en in indonesie kun je het als ontbijt in de allerbeste hotels krijgen maar ook gewoon bij een warung langs de kant van de weg. de term ouwe vrouwentanden ken ik niet. waar komt die vandaan?

Te quiero
04-02-05, 15:18
Geplaatst door Alfred J. Kwak
de eerste chinese restaurants waren er al in de 20-er jaren in Rotterdam, aldaar kwamen nogal veel chinese zeelui in katendrecht en dus waren er chinese restaurants. de hausse is pas later gekomen nadat 'onze jongens' terug waren gekomen vanuit de politionele acties in Indie (nu Indonesie) en zgn. 'blauwe hap' (marine term voor indisch eten) wilden. de chinezen hebben toen al rap hun chinese kaart vervangen voor een chinees indische kaart zoals nu de chinees surinaamse...

chinezen zijn overigens lang niet allen boedhist (boedhisten zijn vegetariers!) maar vooral taoisten (ik dacht zo'n 90% van de chinezen) en chinezen eten praktisch alles van alles (al wat kan lopen, vliegen of zwemmen is eetbaar volgens de chinezen behalve de longen van een hond en de lever van een wolf, die zijn met geen mogelijkheid lekker klaar te maken).

nasi goreng is feitelijk de opgebakken rijst van gisteren met de groente en het vlees dat nog over was meegebakken. je eet het officieel als ontbijt (lekker!) en in indonesie kun je het als ontbijt in de allerbeste hotels krijgen maar ook gewoon bij een warung langs de kant van de weg. de term ouwe vrouwentanden ken ik niet. waar komt die vandaan?
Grappig. Alles??? Alle Chinezen????
1,3 miljard Chinezen zijn zo verschillend. Het land is zo groot.
Er wordt gezegd dat Chinezen hondenvlees eten. Er zijn er wel, maar ik moet nog een Chinees tegenkomen die hondenvlees eet. Het hangt van de streek af.

Ourzazate
04-02-05, 15:23
Geplaatst door Jarir Tabari
Mc Donalds is natuurlijk niet haraam. Het niet op de Islamitische wijze slachten van vlees, dat is wel haraam.

En het vlees dat in de Mc Donalds wordt gebruikt is op een niet islamitische wijze bereid, derhalve is Mac Donalds zo haram als maar zijn kan. Febo, KFC, Burger King, shoarmatent, Dönnerland en Pietje Patat idem dito...:).

ps: In Marokko heb je ook goede uitgaansclubs, mooie strandhoertjes en de beste hasj Mark. Het feit dat je sommige dingen in Marokko aantreft wil niet zeggen dat het halal is ook al is Marokko een islamitisch land...:).

Afrux
04-02-05, 15:27
Geplaatst door Te quiero
Grappig. Alles??? Alle Chinezen????
1,3 miljard Chinezen zijn zo verschillend. Het land is zo groot.
Er wordt gezegd dat Chinezen hondenvlees eten. Er zijn er wel, maar ik moet nog een Chinees tegenkomen die hondenvlees eet. Het hangt van de streek af.

en ik denk dat die meer dan 20 miljoen moslim chinezen ook geen varken en hond eten....

Ourzazate
04-02-05, 15:37
Geplaatst door Te quiero

Er wordt gezegd dat Chinezen hondenvlees eten. Er zijn er wel, maar ik moet nog een Chinees tegenkomen die hondenvlees eet. Het hangt van de streek af.

Op Discovery is ooit een reportage (ook op andere zenders heb ik iets soortgelijks gezien) geweest waarin werd aangetoond dat ze in China en andere Aziatische landen op grote schaal katten en honden eten. Die beestjes werden dan aan een paal of boom gebonden (met de kop) en werden doodgeslagen met een knuppel; het vlees zou dan malser worden...:).

ps: In de woonplaats van mijn ouders zat in de jaren '80 een Chinees restaurant gerund door de vader en opa van een goede vriend van me. Op een gegeven ogenblik werd deze door de burgemeester gesloten. Na onderzoek was namelijk gebleken dat veel katten die werden vermist in dat dorpje in de handen waren gekomen van die 2 Chineze eigenaren. Ze gingen vaak 's nachts op pad om katten te vangen die werden verwerkt in het eten in hun restaurant. Eng he...? Dit is geen gein...:).


Bronnen:

http://cfpm.org/%7Emajordom/memetics/2000/13520.html
http://www.aapn.org/peixian.html
http://www.friendsofdogs.net/chinesedogs.html

Check vooral de foto's en de filmpjes van Chinese hondenslachters. In Guandong alleen al consumeren ze 10.000 (!) katten per dag. Eet smakelijk...:).

Te quiero
04-02-05, 15:56
Geplaatst door Ourzazate
Op Discovery is ooit een reportage (ook op andere zenders heb ik iets soortgelijks gezien) geweest waarin werd aangetoond dat ze in China en andere Aziatische landen op grote schaal katten en honden eten. Die beestjes werden dan aan een paal of boom gebonden (met de kop) en werden doodgeslagen met een knuppel; het vlees zou dan malser worden...:).

ps: In de woonplaats van mijn ouders zat in de jaren '80 een Chinees restaurant gerund door de vader en opa van een goede vriend van me. Op een gegeven ogenblik werd deze door de burgemeester gesloten. Na onderzoek was namelijk gebleken dat veel katten die werden vermist in dat dorpje in de handen waren gekomen van die 2 Chineze eigenaren. Ze gingen vaak 's nachts op pad om katten te vangen die werden verwerkt in het eten in hun restaurant. Eng he...? Dit is geen gein...:).


Bronnen:

http://cfpm.org/%7Emajordom/memetics/2000/13520.html
http://www.aapn.org/peixian.html
http://www.friendsofdogs.net/chinesedogs.html

Check vooral de foto's en de filmpjes van Chinese hondenslachters. In Guandong alleen al consumeren ze 10.000 (!) katten per dag. Eet smakelijk...:).
Ik geloof je. Ik probeerde te relativeren. Een klein percentage van 1,3 miljard is heel veel.

Zwarte Schaap
04-02-05, 16:12
Geplaatst door Te quiero
Ik ook !!!
Dan ben je met me eens dat we de Koran en de Bijbel niet letterlijk kunnen nemen en dat God/Allah ons een verstand gegeven heeft om te gebruiken.

Ik snap niet wat jij allemaal wilt bewijzen maar het heeft niets te maken met de Koran letterlijk nemen. Ik heb soms het gevoel dat ik hier met domme mensen discusseer of mensen die zich dommer voordoen.

Te quiero
04-02-05, 16:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik snap niet wat jij allemaal wilt bewijzen maar het heeft niets te maken met de Koran letterlijk nemen. Ik heb soms het gevoel dat ik hier met domme mensen discusseer of mensen die zich dommer voordoen.
In plaats van anderen dom te noemen, ga ik liever ervan uit dat we langs elkaar heen "praten". Er valt dan ook niets meer te discussieren.

Zwarte Schaap
04-02-05, 16:40
Geplaatst door Te quiero
In plaats van anderen dom te noemen, ga ik liever ervan uit dat we langs elkaar heen "praten". Er valt dan ook niets meer te discussieren.

Dus doe je jezelf dommer voor. Dat is ook een strategie maar daarmee kun je niet discusseren, hooguit de discussie ontwijken.

Te quiero
04-02-05, 17:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dus doe je jezelf dommer voor. Dat is ook een strategie maar daarmee kun je niet discusseren, hooguit de discussie ontwijken.
Je "praat" weer langs me heen.

mark61
04-02-05, 18:17
Geplaatst door SalmayaSale
Wat ik altijd grappig vond/vind is dat 90% van de moslims geen varkensvlees eten en mee eens zijn dat het baahhhhhhhhhhhhhhhh is.
Iedereen die het eet is in hun ogen ook een varken, lieveling benaming voor autochtonen trouwens.

Terwijl ze met zina en alcohol zo nonchalant doen.

Staat zina, alcohol en vakensvlees niet gelijk in de islamitische leer?

Het idee dat je de eigenschappen overneemt van datgene wat je eet is oeroud. De mens bestaat nl. al 3,5 miljoen jaar, dus die godsdiensten die de laatste 6.000 jaar zijn opgedoken stellen IN DAT LICHT niets voor, als verklaring voor menselijk gedrag. Het historische kannibalisme is hier ook op gebaseerd: je neemt de kracht van je gerespecteerde vijanden over.

Veel volkeren kennen van oudsher heilige dieren, die je niet mag eten of zelfs doden, en taboe-dieren, die je ook niet mag eten. Hierboven stond al een citaat over het overnemen van 'varkenseigenschappen'.

Zo is de wolf bij de Romeinen en Turken heilig; bij de Turken zelfs zozeer dat zijn naam niet mag worden uitgesproken; het hedendaagse woord voor 'wolf' betekent oorspronkelijk 'worm'; wat 'wolf' eigenlijk was is onbekend, zo taboe was het.

Alcohol is een drank en het effect voorbijgaand, dus dat voelt minder taboe.

mark61
04-02-05, 18:19
Geplaatst door ~Panthera~
Thanks !!http://www.mainzelahr.de/smile/winkend/gurke.gif

Dat je nog in zulke smoezen trapt. Ochgot.

Rabi'ah.
04-02-05, 18:20
Geplaatst door mark61

Alcohol is een drank en het effect voorbijgaand, dus dat voelt minder taboe.

Grappige theorie, maar ik vind het alleen iets te vergezocht.

Ik denk dat het gewoon met cultuur en een zekere mate van selectiviteit en hypocrisie te maken heeft. In het hier en nu.

mark61
04-02-05, 18:21
Geplaatst door Jarir Tabari
Oeps, je hebt gelijk.

Is halal slachten niet genoeg? Is er dan ook zo iets als een islamitische bereidingswijze? Is nieuws voor mij. Jammer voor al die moslim-McDonaldsgangers. In Marokko en ongetwijfeld nog een stel landen. Niet NL natuurlijk, das sowieso niet halal, behalve kalfsvlees. Als ze dat daar hebben, ik kom er nooit.

mark61
04-02-05, 18:23
Geplaatst door Rabi'ah.
Grappige theorie, maar ik vind het alleen iets te vergezocht.

Ik denk dat het gewoon met cultuur en een zekere mate van selectiviteit en hypocrisie te maken heeft. In het hier en nu.

Dat van dat vlees is geen theorie, maar waarheid. Dat van die alcohol verzin ik ter plekke. Lijkt me gevoelsmatig heel plausibel. Ik denk dat je bij vlees (en bloed) eten (drinken) eerder denkt dat dat 'permanent' opgaat in je eigen vlees. Dat dachten o.a. de oude Germanen in ieder geval. Freya?

Rabi'ah.
04-02-05, 18:26
Geplaatst door mark61
Dat van dat vlees is geen theorie, maar waarheid.

Ik bedoelde dat het feit dat oude volkeren geloofden in heilige dieren en het overnemen van de eigenschappen van dieren, me geen plausibele verklaring lijkt voor het feit dat moslims in het hiuer en nu selectief omgaan met voorschriften uit de Koran. Oef, da's een mondvol.

wytze
04-02-05, 18:37
Er is een nieuwe vleesvervanger op de markt, gemaakt van verse zuivel, melkeiwit uit wrongel, voedingsvezels uit zeewier en eiwit uit kippeneieren.
het heet Valess, producent is Campina.

~Panthera~
04-02-05, 19:18
3 x raden, waarom ik nog nooit bij BigMacAttack binnen ben geweest. :D

:kotsen:


Goed, laat ook maar. :hihi:

Eke
04-02-05, 19:45
Geplaatst door wytze
Er is een nieuwe vleesvervanger op de markt, gemaakt van verse zuivel, melkeiwit uit wrongel, voedingsvezels uit zeewier en eiwit uit kippeneieren.
het heet Valess, producent is Campina.

De ontwikkeling van de nieuwe vleesvervanger lekte begin december uit toen het bedrijf proefpakketjes van het product meegaf aan personeelsleden. In de pakketjes zaten onder meer kipnuggets, hamburgers, filetlapjes en schnitzels gemaakt van het nieuwe product. Het assortiment is zowel geschikt om te frituren als om te bakken.
--------------------------------------------------------------------------------
Uit zeewier, eieren en melk,he ? Klinkt wel lekker, maar plakkerig :)

Misschien proeft het meer naar vis...even afwachten ... :chef:

Ourzazate
04-02-05, 19:56
Geplaatst door mark61
Is halal slachten niet genoeg? Is er dan ook zo iets als een islamitische bereidingswijze? Is nieuws voor mij. Jammer voor al die moslim-McDonaldsgangers. In Marokko en ongetwijfeld nog een stel landen. Niet NL natuurlijk, das sowieso niet halal, behalve kalfsvlees. Als ze dat daar hebben, ik kom er nooit.

Denk je nou echt dat het vlees dat de Mac in Casablanca of Cairo gebruikt halal is (dwz ritueel geslacht)??? Speel je die domheid of ben je werkelijk zo naief...?

Joesoef
04-02-05, 20:05
Geplaatst door Ourzazate
Denk je nou echt dat het vlees dat de Mac in Casablanca of Cairo gebruikt halal is (dwz ritueel geslacht)??? Speel je die domheid of ben je werkelijk zo naief...?


Het beleid van McDonald is om al hun producten lokaal te betrekken. Er is dus kans.......

Ourzazate
04-02-05, 20:42
Geplaatst door Joesoef
Het beleid van McDonald is om al hun producten lokaal te betrekken. Er is dus kans.......

De kippen die McDonalds (of het nu Amsterdam of Cairo betreft) gebruikt worden worden machinaal afgemaakt en verwerkt tot leverbaar kippenvlees. Niet verwonderlijk als je ziet dat 1 Mac honderden zo niet duizenden kippen. Machinaal betekent dat er niet elke x 'bismillah' wordt gezegd, dus onislamitisch...:).

Ourzazate
04-02-05, 20:46
Geplaatst door Jarir Tabari
Dat vlees is als het goed is wel halal denk ik, ik ga daar wel van uit in ieder geval. Mijn gelijk aan jou, had betrekking op de Mcdonalds hier in NL. Want de naam zegt in principe niets.


Nou, dat denk ik niet. De hoge consumatie van kippenvlees e.d. die de Macs in islamitische landen verwerken in hun producten duidt op een machinale oorsprong en dat is niet volgens de islamitische regels dus haram...:).

Op de vraag of de halal mc nuggets in Detroit wel degelijk halal zijn het volgende;


The growing Muslim population in North America has opened up a variety of opportunities in businesses that can or have the potential to cater to Muslim needs. More specifically, the Halal food industry is attracting considerable attention from both small businesses as well as major corporations. Realizing the tremendous profit potential, everyone seems eager to join the “Halal” bandwagon.

When The Detroit Free Press reported on July 17th that McDonald’s is offering Halal McNuggets in two of its stores in Dearborn, Michigan, there was much rejoicing in the Muslim community. Naïve Muslims across North America hoped that soon a McDonald’s near their home would also offer the so-called “Halal McNuggets.” Indeed, McDonalds is already on its way towards the fruition of these hopes. It has since expanded its Halal products to a third store and is now also offering “Halal” chicken patties.

While this is welcome move on part of McDonald’s, it needs to answer several questions, if it wants to satisfy its Muslim customers. How is the slaughtering process done? Who is the Halal certifying agency? What kinds of ingredients are used? Etc. These are some of the questions for which Muslims expect honest answers.

Earlier attempts to contact the manager and the Muslim assistant manager at the participating stores proved to be unsuccessful. Store supervisor Maurene Smith when contacted said that she will call back with the information but never did. McDonald’s corporate headquarters referred us to their regional office that in turn forwarded our questions to their public relations firm, Hermanoff & Associates. When we asked them about the slaughtering process, Ms.Sandra A.Eggers of Hermanoff Associates replied: “The chicken used in the nuggets came from one of McDonald’s approved suppliers who provided us with a Halal certificate. On this certificate, the individual who slaughtered the chicken attests that he is a Muslim and that he slaughtered the poultry “in accordance with the rites and methods of the Islamic law.” For example, this individual stated that he first made Woodhu, faced The Mecca and said the specified prayer.”

Despite our repeated requests McDonald’s did not reveal the name of the organization, which certifies the McNuggets as “Halal.” When our investigative associates visited the McDonald’s store in Dearborn they were shown a “Halal Certificate” issued by one Mr.Nidhal Al saadi of Gadsden, Alabama. The certificate states that the poultry has been slaughtered according to the “rites and methods of the Islamic law,” at the Cagle Foods factory in Camilla, Georgia. On this certificate there is no mention whatsoever of McDonald’s.

When contacted Mr.Al Saadi informed us that the chickens are slaughtered mechanically. This form of slaughter in its current practice is not considered to be in accordance with Islamic laws by a majority of Islamic scholars and the Muslim community in North America. When asked as to how many chickens he slaughters in one shift, Mr.Al Saadi was unable to provide any answer. Why McDonald’s, a multi-national corporation with billions of dollars in its coffers chose to rely on a single person for the very sensitive issue of Halal slaughter is not known. Additionally, Mr.Al Saadi only certifies the slaughter of the chicken. What about the whole processed product (McNuggets or Chicken Patties) itself? What kinds of ingredients are
used in it? Are these ingredients Halal certified? On what basis McDonald’s claims it to be Halal?

When one of the cashiers at the store was asked about the Halal status of the French fries, he replied that they are Halal. By now it is well known that McDonald’s fries contain non-Zabiha beef fat and hence are not halal. It is surprising that a McDonald’s employee doesn’t know anything about it.

Furthermore, we have learned that the participating stores sell both Halal products as well as non-Halal at the same store. How do they keep them separate? Do they fry Halal and non-Halal products in the same oil?

These are some of the questions that McDonald’s needs to answer honestly if it wants to maintain its Muslim customer base and expand on it. Otherwise these so called “Halal” products along with the already tarnished reputation of McDonalds, which is still trying to recover from the beef fat in the fries case, will remain suspect in Muslim eyes. Muslims will not allow anyone to take them for a ride anymore.

What is troubling to find is that McDonalds, a corporation which is very meticulous about even the most intricate details in the production of its every single product chose to be so lax when it come to “Halal.” It’s earlier reluctance to reveal the name of the Halal certifier raises even more suspicions.

:)

~Panthera~
04-02-05, 20:53
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/nugget.jpg

Eet smakelijk ! :fpetaf:

Eke
04-02-05, 20:55
:D wat een leuke advertentie !

~Panthera~
04-02-05, 21:00
Geplaatst door Eke
:D wat een leuke advertentie !


Nou, Eke, ik hoef het niet op een bordje hoor. :D

Eke
04-02-05, 21:25
Geplaatst door ~Panthera~
Nou, Eke, ik hoef het niet op een bordje hoor. :D

Ze vroeg 100.000 dollar schadevergoeding !!! voor zo'n
hanenhoofd....of is het een kippenkoppie ???het arme beest...om gepaneerd en gefrituurd je leven te moeten beeindigen..

~Panthera~
04-02-05, 21:26
Geplaatst door Eke
Ze vroeg 100.000 dollar schadevergoeding !!! voor zo'n
hanenhoofd....of is het een kippenkoppie ???het arme beest...om gepaneerd en gefrituurd je leven te moeten beeindigen..

-----

:haha:

Zwarte Schaap
04-02-05, 21:30
Geplaatst door ~Panthera~
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/nugget.jpg

Eet smakelijk ! :fpetaf:


Zo leren de kinderen tenminste dat de kipnuggets eens levende dieren waren.

wytze
04-02-05, 21:46
Yak die foto.


@eke

de vleesvervanger schijnt de eet en smaakproeven doorstaan te hebben.

mark61
04-02-05, 21:55
Geplaatst door Ourzazate
Denk je nou echt dat het vlees dat de Mac in Casablanca of Cairo gebruikt halal is (dwz ritueel geslacht)??? Speel je die domheid of ben je werkelijk zo naief...?

Zou McDonalds speciaal in isl. landen niet-halal vlees gaan zoeken? Lijkt me een hele klus...

mark61
04-02-05, 22:07
Geplaatst door Jarir Tabari
Dat vlees is als het goed is wel halal denk ik, ik ga daar wel van uit in ieder geval. Mijn gelijk aan jou, had betrekking op de Mcdonalds hier in NL. Want de naam zegt in principe niets.

Ja, dat dacht ik ook.

mark61
04-02-05, 22:38
Geplaatst door Ourzazate
De kippen die McDonalds (of het nu Amsterdam of Cairo betreft) gebruikt worden worden machinaal afgemaakt en verwerkt tot leverbaar kippenvlees. Niet verwonderlijk als je ziet dat 1 Mac honderden zo niet duizenden kippen. Machinaal betekent dat er niet elke x 'bismillah' wordt gezegd, dus onislamitisch...:).

Ah, u bent tegen de moderne tijd? Je dacht dat de echte islamitische slager met de hand kip voor kip slacht. Voor 30 miljoen Marokkanen bijvoorbeeld....je hebt een beetje een landelijke inslag geloof ik. :)

Ourzazate
04-02-05, 22:54
Geplaatst door mark61
Zou McDonalds speciaal in isl. landen niet-halal vlees gaan zoeken? Lijkt me een hele klus...

Nou, ik weet dat je in Marokko bijvoorbeeld kippenfabrieken hebt waar kippen machinaal worden geslacht en verwerkt. De manier waarop dat in z'n gang gaat is niets islamitisch aan. Een eigenaar van 1 van die fabrieken is bevriend met mijn broer, dus ik weet waar ik het over heb...:). Daar komt bij dat de snelle consumeermaatschappij van de BK, KFC en Mac in de islamitische landen meer vlees nodig hebben dan die paar kippen die bij de islamitische slager liggen...:).

~Panthera~
04-02-05, 22:56
Geplaatst door Ourzazate
Nou, ik weet dat je in Marokko bijvoorbeeld kippenfabrieken hebt waar kippen machinaal worden geslacht en verwerkt. De manier waarop dat in z'n gang gaat is niets islamitisch aan. Een eigenaar van 1 van die fabrieken is bevriend met mijn broer, dus ik weet waar ik het over heb...:). Daar komt bij dat de snelle consumeermaatschappij van de BK, KFC en Mac in de islamitische landen meer vlees nodig hebben dan die paar kippen die bij de islamitische slager liggen...:).



Dag romantisch idee dus. :moe:

:) x 85

Ourzazate
04-02-05, 22:58
Geplaatst door mark61
Ah, u bent tegen de moderne tijd? Je dacht dat de echte islamitische slager met de hand kip voor kip slacht. Voor 30 miljoen Marokkanen bijvoorbeeld....je hebt een beetje een landelijke inslag geloof ik. :)

Ik ben nergens tegen, ik ben alleen tegen het labelen van bepaald vlees als zijnde islamitisch geslacht terwijl alles op het tegendeel wijst...:). Als ik Agadir, Marrakech, Errachidia of Casablanca ben dan weet ik vrijwel zeker dat ik islamitisch vlees krijg als ik mijn vlees koop. Of het nu kip of lams is...:).

mark61
04-02-05, 23:11
Geplaatst door Ourzazate
Nou, ik weet dat je in Marokko bijvoorbeeld kippenfabrieken hebt waar kippen machinaal worden geslacht en verwerkt. De manier waarop dat in z'n gang gaat is niets islamitisch aan. Een eigenaar van 1 van die fabrieken is bevriend met mijn broer, dus ik weet waar ik het over heb...:). Daar komt bij dat de snelle consumeermaatschappij van de BK, KFC en Mac in de islamitische landen meer vlees nodig hebben dan die paar kippen die bij de islamitische slager liggen...:).

Nou, das een hele ontdekking, baas Ou(a)rza! Dus al die ellendige Marokkanen die nietsvermoedend 'fabrieksvlees' eten zijn dus zwaar zondig? Denk je werkelijk dat in de 21e eeuw er nog landen zijn waar alle, of zelfs maar de meeste, dieren met de hand geslacht worden? Weet jij niet dat zelfs SA schapen van het kafirAustralië betrekt? En dat ze weliswaar meestal levende dieren kopen (wie weet of die halal zijn gevoerd), maar ook wel in het buitenland halal geslacht vlees? Wie ben jij dan om steiler te zijn dan onze steile vrienden in ar-Riyaadh?

mark61
04-02-05, 23:12
Geplaatst door Ourzazate
Ik ben nergens tegen, ik ben alleen tegen het labelen van bepaald vlees als zijnde islamitisch geslacht terwijl alles op het tegendeel wijst...:). Als ik Agadir, Marrakech, Errachidia of Casablanca ben dan weet ik vrijwel zeker dat ik islamitisch vlees krijg als ik mijn vlees koop. Of het nu kip of lams is...:).

Wahha. Maar machines zijn dus uit den boze? Wat maakt een machine dan haraam? Dus een computer en een boekdrukpers zijn ook haraam?

Ourzazate
04-02-05, 23:27
Geplaatst door Jarir Tabari
Ik heb er weinig verstand van, maar wat ik wel weet is dat Turken in Duitsland heel veel halal vlees verkopen. Van nuggets tot aan runderworstjes en van runderworstjes tot aan die burgervleesfilets en broodbeleg en zelfs meer dan dat. Ik haal ze zelf altijd bij een grote turkse supermarkt op de Bijerlandselaan in Rotterdam.

Ik ken die producten, maar zelf twijfel ik aan de halalheid van die dingen. Probeer maar eens te achterhalen waar en hoe die dingen worden geproduceerd. Heel moeilijk...:). Dat geldt ook voor de zogenaamde halal kip mc nuggets die ze een tijdje terug in een Mac in Detroit introduceerden. De Mac wilde niet aangeven hoe en waar die dingen werden gemaakt. Waarom vraag ik me dan af...?

Ourzazate
04-02-05, 23:33
Geplaatst door mark61
Nou, das een hele ontdekking, baas Ou(a)rza! Dus al die ellendige Marokkanen die nietsvermoedend 'fabrieksvlees' eten zijn dus zwaar zondig? Denk je werkelijk dat in de 21e eeuw er nog landen zijn waar alle, of zelfs maar de meeste, dieren met de hand geslacht worden? Weet jij niet dat zelfs SA schapen van het kafirAustralië betrekt? En dat ze weliswaar meestal levende dieren kopen (wie weet of die halal zijn gevoerd), maar ook wel in het buitenland halal geslacht vlees? Wie ben jij dan om steiler te zijn dan onze steile vrienden in ar-Riyaadh?

Het kippenvlees dat van fabrieken komt in Marokko gaat vnl. naar de duizenden hotels en naar de fastfoodketens (oa Mac). Voor Marokkaanse moslims die een halal kipje willen is er de islamitische slager...:). Ik ken geen enkele Marokkaan die in Marokko fabriekskip koopt...:). Als ik bekijk hoeveel geld SA heeft dan zou het me niets verbazen als ze die schapen in Australie goed voer laten eten en dat ook controleren (weet niet welke islamitische regels er aan voer kleven)...:).

ultimateEnigma
04-02-05, 23:34
Dierenrechten in de Islam:
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/bogaert1.htm

Halal en haram vlees:
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/bogaert1.htm#5

Ourzazate
04-02-05, 23:36
Geplaatst door mark61
Wahha. Maar machines zijn dus uit den boze? Wat maakt een machine dan haraam? Dus een computer en een boekdrukpers zijn ook haraam?

We hebben het over vlees Mark, niet over machines...:).

Alle machines zijn halal behalve vibrators etc. Vlees bestaat zowel in haram als halal. Machinaal kippen, vee slachten en bereiden is niet-islamitisch dus haram...:).

mark61
04-02-05, 23:44
Geplaatst door Ourzazate
Ik ken die producten, maar zelf twijfel ik aan de halalheid van die dingen. Probeer maar eens te achterhalen waar en hoe die dingen worden geproduceerd. Heel moeilijk...:). Dat geldt ook voor de zogenaamde halal kip mc nuggets die ze een tijdje terug in een Mac in Detroit introduceerden. De Mac wilde niet aangeven hoe en waar die dingen werden gemaakt. Waarom vraag ik me dan af...?

Volgens mij ben jij gewoon een achterdochtige macrobioot. Je woont toch zeker niet al te lang op dat Hoelandse platteland, je gaat al net als die mensen denken...?

mark61
04-02-05, 23:47
Geplaatst door Ourzazate
Het kippenvlees dat van fabrieken komt in Marokko gaat vnl. naar de duizenden hotels en naar de fastfoodketens (oa Mac). Voor Marokkaanse moslims die een halal kipje willen is er de islamitische slager...:). Ik ken geen enkele Marokkaan die in Marokko fabriekskip koopt...:). Als ik bekijk hoeveel geld SA heeft dan zou het me niets verbazen als ze die schapen in Australie goed voer laten eten en dat ook controleren (weet niet welke islamitische regels er aan voer kleven)...:).

Wat verkopen ze in de Aswak es-Salaam (een overigens heel halale supermarkt die als enige geen alcohol verkoopt) etc. dan? Handgeslachte kippetjes? En wat is er nou tegen machines?

ultimateEnigma
04-02-05, 23:49
Geplaatst door mark61
Wat verkopen ze in de Aswak es-Salaam (een overigens heel halale supermarkt die als enige geen alcohol verkoopt) etc. dan? Handgeslachte kippetjes? En wat is er nou tegen machines?

Er zijn regels ten behoeve van het welzijn van de beesten voor en tijdens het slachten. Lees: http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/bogaert1.htm en je zult het begrijpen, als je het wil begrijpen!

mark61
04-02-05, 23:49
Geplaatst door Ourzazate
Machinaal kippen, vee slachten en bereiden is niet-islamitisch dus haram...:).

Is dat zo? Dan moeten 99% van de moslims op de wereld NU ophouden met vlees eten. Ik stel me voor dat je wel weet dat moslims in NL ook vlees eten, en dat degenen die hun eigen vlees slachten, dan wel bij een slager kopen die zelf slacht, toch echt in de zeer kleine minderheid zijn.

Ik weet niet, jij zou graag in de 19e eeuw willen leven geloof ik. Maar het spijt me voor je, zelfs SA leeft op dit gebied in de 21e eeuw. Je bent gewoon een biologisch-dynamische moeslim. :duim:

mark61
04-02-05, 23:51
Geplaatst door ultimateEnigma
Er zijn regels ten behoeve van het welzijn van de beesten voor en tijdens het slachten. Lees: http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/bogaert1.htm en je zult het begrijpen, als je het wil begrijpen!

Dat wist ik al. De vraag was sinds wanneer machinale verwerking van vlees haraam is, en of Ouarza (en jij) wel weten dat niet alleen in NL, maar in alle islamitische landen, het meeste vlees toch echt uit een fabriek komt.

Weet jij dat wel? Of leef je ook in dromenland?

ultimateEnigma
04-02-05, 23:52
Geplaatst door mark61
Is dat zo? Dan moeten 99% van de moslims op de wereld NU ophouden met vlees eten. Ik stel me voor dat je wel weet dat moslims in NL ook vlees eten, en dat degenen die hun eigen vlees slachten, dan wel bij een slager kopen die zelf slacht, toch echt in de zeer kleine minderheid zijn.

Ik weet niet, jij zou graag in de 19e eeuw willen leven geloof ik. Maar het spijt me voor je, zelfs SA leeft op dit gebied in de 21e eeuw. Je bent gewoon een biologisch-dynamische moeslim. :duim:

Waar haal jij deze cijfers vandaan??? De slagers waar ik mijn vlees haal, daarvaan weet ik precies waar het vlees vandaan komt en hoe het geslacht wordt. Kwestie van vraag en aanbod vriend. Als je de moeite neemt om het te weten en wellicht meer voor te betalen kun je krijgen wat je wil.

ultimateEnigma
04-02-05, 23:59
Geplaatst door mark61
Dat wist ik al. De vraag was sinds wanneer machinale verwerking van vlees haraam is, en of Ouarza (en jij) wel weten dat niet alleen in NL, maar in alle islamitische landen, het meeste vlees toch echt uit een fabriek komt.

Weet jij dat wel? Of leef je ook in dromenland?

Waar iedereen zijn vlees vandaan haalt is hun probleem!! Een Moslim moet zelf beoordelen van wat hij eet of dat halal is of niet. Ik doe dat op mijn manier.
In marokko kennen de mensen de slager persoonlijk en weten ze precies waar het vlees vandaan komt. Vlees uit de supermarkt is discutabel. Maar nogmaals je kan zelf kiezen welk vlees je koopt tegen welke prijs. Het gaat om je principes en geloof en hoeveel dat je waard is! De Islam legt de verantwoordelijkheid bij jezelf, jij wordt immers ervoor beoordeeld!!

Ik weet niet of machinaal geslacht vlees halal is..... maar ik weet dat bij vlees geslacht door een gediplomeerde islamitische slager, het dier tijdens het slachten goed behandeld is. Zolang ik dat vlees kan kopen doe ik dat. Als ik deze keuze niet meer heb moet ik meer moeite steken om te bepalen of ander vlees halal is. Mijn keuze dus! Anders gaan we geen vlees eten, er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven!

Ourzazate
05-02-05, 00:25
Geplaatst door mark61
Wat verkopen ze in de Aswak es-Salaam (een overigens heel halale supermarkt die als enige geen alcohol verkoopt) etc. dan? Handgeslachte kippetjes? En wat is er nou tegen machines?

Er is niets tegen machines, maar het is niet halal. Dat betekent niet dat als je dat wel opeet als moslim zult branden in de hel. Je krijgt er wel strafpunten voor...:).

Ourzazate
05-02-05, 00:32
Geplaatst door mark61
Is dat zo? Dan moeten 99% van de moslims op de wereld NU ophouden met vlees eten. Ik stel me voor dat je wel weet dat moslims in NL ook vlees eten, en dat degenen die hun eigen vlees slachten, dan wel bij een slager kopen die zelf slacht, toch echt in de zeer kleine minderheid zijn.

Pfff... Waar woon jij in vredesnaam? Kom je wel eens buiten??? Ik ken in mijn omgeving geen enkele moslim die geen vlees koopt bij een islamitische slager die islamtische geslacht vlees verkoopt. In de buurt van mijn ouders zitten 3 Nederlandse boeren die schapen houden. En zij hebben alle 3 een ruimte/vergunning tbv een slachthuis waar in elk slachthuisje 2 islamitische slagers hun werk doen. Alles is van de NLse boer maar de schapen etc. worden geslacht door moslims. Onder andere in Raamsdonksveer...:). In Rotterdam ken ik tig islamitische slagerijen die zelf slachten en verkopen...:).



Geplaatst door mark61

Ik weet niet, jij zou graag in de 19e eeuw willen leven geloof ik. Maar het spijt me voor je, zelfs SA leeft op dit gebied in de 21e eeuw. Je bent gewoon een biologisch-dynamische moeslim. :duim:

:haha:

Stuur een mailtje naar de Saoudische ambassadeur in Wassenaar en vraag hem hoe ze 't daar aanpakken in SA als het gaat om vlees. Misschieen kan hij jou overtuigen...:).

mark61
05-02-05, 08:40
Geplaatst door ultimateEnigma
Waar haal jij deze cijfers vandaan??? De slagers waar ik mijn vlees haal, daarvaan weet ik precies waar het vlees vandaan komt en hoe het geslacht wordt. Kwestie van vraag en aanbod vriend. Als je de moeite neemt om het te weten en wellicht meer voor te betalen kun je krijgen wat je wil.

Dan behoor je tot die 1%.

mark61
05-02-05, 08:48
Geplaatst door Ourzazate
Er is niets tegen machines, maar het is niet halal. Dat betekent niet dat als je dat wel opeet als moslim zult branden in de hel. Je krijgt er wel strafpunten voor...:).

Hoe weet je dat? Bil@l, wat is jouw visie hierop? En wat is nou een islamitische bereidingswijze? Bijna al het halale vlees dat in NL wordt verkocht is machinaal verwerkt.

ultimateEnigma
05-02-05, 08:49
Geplaatst door mark61
Dan behoor je tot die 1%.

lekker makkelijk he, generaliseren met totaal ongefundeerde cijfers!
Mijn hele moslim kennissen-, vrienden- en familliekring gaat hier zo mee om. Ik ken weinig (lees geen) Marokkaanse Moslims die vlees kopen waarvan de herkomst niet duidelijk is.

Dus nogmaals, door lukraak getallen te noemen, die je uit je dikke duim zuigt, wil niet zeggen dat je wat te melden hebt!

ultimateEnigma
05-02-05, 08:53
Geplaatst door mark61
Hoe weet je dat? Bil@l, wat is jouw visie hierop? En wat is nou een islamitische bereidingswijze? Bijna al het halale vlees dat in NL wordt verkocht is machinaal verwerkt.

Waar haal jij al die informatie vandaan??? Bijna al het halale vlees??? Ik heb hier in Nederland nog nooit gehoord van slachtmachines voor schapen!!! Het gaat om het doden van het beest. Dat is het kritieke moment. Als het daarna machinaal wordt verwerkt is er niks mis mee.

Kom eens met feiten, en niet met die losse onjuiste statements!!!

Ratio_neel
05-02-05, 09:40
Geplaatst door catch28
Je moet eens weten hoeveel moslims zich in 'wetenschappelijke' bochten draaien om aan te tonen dat varkensvlees slecht is. Ze mogen trouwens niet alleen varkensvlees, maar er is ook nog een rijtje andere dieren dat slecht is.

En dit alles komt voort uit een probleem: Het niet kunnen zien dat een boek geschreven in de 8e eeuw ook bedoeld is voor die tijd.

zie ook:

http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=114921&highlight=varkensvlees

Varkensvlees heeft meer negatieve eigenschappen dan positieve eigenschappen. Dit is, of je het wilt geloven of niet, negeert of aanneemt, inderdaad wetenschappelijk bewezen dat varkensvlees slecht is en af te raden is. Loop je huisartsenpraktijk 'ns een keertje binnen en stel de simpele vraag: hoe gezond is varkensvlees nu eigenlijk en heeft het consequenties voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van de mens. Nee, men blijft liever hangen in het cliche verhaal, 'een boek geschreven in de 8e eeuw ook bedoeld is voor die tijd.'

Alcohol heeft ook z'n positieve eigenschappen voor de mens, goed voor het haar, bloed etcetera. Maar wat heb je hieraan als je in een dronken bui voor de auto springt of iets doet wat je in een nuchtere bui nooit zou doen. Het heeft op den lange duur een slechte uitwerking op de lichamelijke welgesteldheid van de mens.
Of het nu achterlijk is of niet. Varkensvlees is niet iets wat een levensbehoefte is. Varkensvlees bevat een bacterie dat slecht zou zijn voor de mens. Ik ken veel Nederlanders die ook geen varkensvlees meer eten omdat ze daar allerlei allergieen en uitslag van krijgen. Ik ben blij dat ik een godsdienst beleef dat mij waarschuwt en op de hoogte houdt van de gevaren dat bepaalde voedsel of drank met zich meebrengt, i.p.v. dat ik als een kip zonder kop m'n leven leid. Dankzij mijn godsdienst leef ik tenminste bewust met voedsel.
Maarja goed, tegen wie heb ik het ook, tegen mensen die Drugs en Prostitutie legaal hebben gesteld. Die neem ik dus niet serieus als het gaat om het wel of niet nuttigen van varkensvlees!

Joesoef
05-02-05, 09:43
Geplaatst door Ourzazate
De kippen die McDonalds (of het nu Amsterdam of Cairo betreft) gebruikt worden worden machinaal afgemaakt en verwerkt tot leverbaar kippenvlees. Niet verwonderlijk als je ziet dat 1 Mac honderden zo niet duizenden kippen. Machinaal betekent dat er niet elke x 'bismillah' wordt gezegd, dus onislamitisch...:).


Al het goedkopere kippevlees, dus ook bij de islimitischeslager, in Nederland is machinaal geslacht. Echt handmatig Islamitisch geslacht is er wel maar dan moet je het zelf halen. Handmatig slachten kost wat meer tijd en dat merk je in de portomonee en aangezien die knip bij de meeste wel erg strak staat knijpt men een oogje toe op het halal gedeelte.

Joesoef
05-02-05, 09:47
De discussie begint trouwens steeds onzinniger te worden. Jullie kletsen langs elkaar heen. Men hecht teveel waarde aan het woordje halal dat op het Nederlandse vlees staat.
Struisvogels zijn het, als je het niet ziet is het er niet.

Rabi'ah.
05-02-05, 09:49
Geplaatst door Joesoef
De discussie begint trouwens steeds onzinniger te worden. Jullie kletsen langs elkaar heen. Men hecht teveel waarde aan het woordje halal dat op het Nederlandse vlees staat.
Struisvogels zijn het, als je het niet ziet is het er niet.

Inderdaad.

mark61
05-02-05, 09:54
Geplaatst door ultimateEnigma
Het gaat om het doden van het beest. Dat is het kritieke moment. Als het daarna machinaal wordt verwerkt is er niks mis mee.

Kijk, daar kan ik wat mee. Ik begrijp van Ourza dat ook de verwerking, in fabriek dan wel 'restaurant' (McD) niet machinaal mag zijn.

Wind je niet zo op, ik ben gewoon geïnteresseerd in wat de ideeën hierover zijn. En ik moet giechelen omdat ik bij Ourza eerder een 'terug-naar-de-natuur-'houding proef. FYI: in Marokko zijn toch echt veel, grote, supermarkten waar mensen echt vlees kopen. Dan wordt het allemaal een beetje anoniem natuurlijk, maar waarom zou dan opeens het vlees 'onbetrouwbaar' zijn? Liegen grootwinkelbedrijven vaker dan individuele slagers?

mark61
05-02-05, 09:56
Geplaatst door Joesoef
Al het goedkopere kippevlees, dus ook bij de islimitischeslager, in Nederland is machinaal geslacht. Echt handmatig Islamitisch geslacht is er wel maar dan moet je het zelf halen. Handmatig slachten kost wat meer tijd en dat merk je in de portomonee en aangezien die knip bij de meeste wel erg strak staat knijpt men een oogje toe op het halal gedeelte.


De discussie begint trouwens steeds onzinniger te worden. Jullie kletsen langs elkaar heen. Men hecht teveel waarde aan het woordje halal dat op het Nederlandse vlees staat.
Struisvogels zijn het, als je het niet ziet is het er niet.

Yep en yep.

Ron Haleber
05-02-05, 10:10
Geplaatst door Ratio_neel
Ademhalen heeft achteraf gezien als je doodgaat ook meer negatieve eigenschappen dan positieve eigenschappen opgeleverd. Dit is, of je het wilt geloven of niet, negeert of aanneemt, inderdaad wetenschappelijk bewezen dat ademhalen slecht is en af te raden is.

Loop je huisartsenpraktijk 'ns een keertje binnen en stel de simpele vraag: hoe gezond is ademhalen nu eigenlijk en heeft het consequenties voor de lichamelijke en geestelijke gezondheid van de mens. Nee, men blijft liever hangen in het cliche verhaal, 'een boek geschreven in de 8e eeuw ook bedoeld is voor die tijd.'

Ademhalen heeft ook z'n positieve eigenschappen voor de mens, goed voor het haar, bloed etcetera. Maar wat heb je hieraan als je als president van Georgië met je vriend in een dronken bui niet oplet of iets doet wat je in een nuchtere bui nooit zou doen. Het heeft op den lange duur een slechte uitwerking op de lichamelijke welgesteldheid van de mens.

Of het nu achterlijk is of niet, ademhalen is niet iets wat een voor een gelovige een levensbehoefte is. De lucht bij ademhalen bevat een bacterie die slecht zou zijn voor de mens. Ik ken veel Nederlanders die ook niet meer ademhalen omdat ze daar allerlei allergieen en uitslag van kregen.

Ik ben blij dat ik een godsdienst beleef dat mij waarschuwt en op de hoogte houdt van de gevaren dat ademhalen met zich meebrengt, i.p.v. dat ik als een kip zonder kop m'n leven leid. Dankzij mijn godsdienst leef ik tenminste bewust met ademhalen.

Maarja goed, tegen wie heb ik het ook, tegen mensen die Drugs en Prostitutie legaal hebben gesteld. Die neem ik dus niet serieus net als het gaat om het wel of niet ademhalen!



Ik heb varkensvlees maar ff vervangen door ademhalen ... Dan zie je wat voor een absurde discussie dit is... :vlammen:

Rabi'ah.
05-02-05, 10:12
Geplaatst door Ron Haleber
Ik heb varkensvlees maar ff vervangen door ademhalen ... Dan zie je wat voor een absurde discussie dit is... :vlammen:

En jij komt 'm ff nog absurder maken. :rolleyes:

Ron Haleber
05-02-05, 10:25
Geplaatst door Rabi'ah.
En jij komt 'm ff nog absurder maken. :rolleyes:

Enkel logische consequentie ad absurdum toont de dwaasheid van onzinnuge redeneringen aan! :maf3:

mark61
05-02-05, 10:29
Geplaatst door Jarir Tabari
Machinaal verwerken is gewoon toegestaan, ik ben nog nooit ergens tegengekomen dat het verboden is, lijkt me ook sterk. Dit in de veronderstelling dat het dier dan al op islamitische wijze geslacht is natuurlijk. Het gaat puur om de manier waarop het dier ter dood wordt gebracht. Niet om de latere verwerking wanneer het dier al dood is. Het zou toch wat zijn, als je geen gehaktballen meer mag eten. Ik weet dan ook niet zo goed waar Ourzi op doelt. Misschien bedoelt ie iets anders...

Dank je. Jou kan ik volgen. :duim: Deze keer dan :hihi:

Tsja, wat zou Ourzi bedoelen?

Goodnight
05-02-05, 11:29
Geplaatst door Joesoef
Al het goedkopere kippevlees, dus ook bij de islimitischeslager, in Nederland is machinaal geslacht. Echt handmatig Islamitisch geslacht is er wel maar dan moet je het zelf halen. Handmatig slachten kost wat meer tijd en dat merk je in de portomonee en aangezien die knip bij de meeste wel erg strak staat knijpt men een oogje toe op het halal gedeelte.

Als je je adresjes kent hoeft het niet zo heel veel te kosten.
Mijn vader haalt zijn vlees altijd bij een islamitisch slachthuis in Zaandam.

ultimateEnigma
05-02-05, 12:58
Geplaatst door Joesoef
Al het goedkopere kippevlees, dus ook bij de islimitischeslager, in Nederland is machinaal geslacht. Echt handmatig Islamitisch geslacht is er wel maar dan moet je het zelf halen. Handmatig slachten kost wat meer tijd en dat merk je in de portomonee en aangezien die knip bij de meeste wel erg strak staat knijpt men een oogje toe op het halal gedeelte.

WEER PERTIENENT ONJUIST!!!!!! Heb jij alle islamitische slagers in Nederland gecontroleerd???? Ik heb wel mijn slager gecontroleerd. Iemand die ik vertrouw heeft dit nagevraagd hoe dat in z'n werk gaat en gecontroleerd! Als je je geloof serieus neemt dan is dat je plicht!!

Ik weet hoe het eraan toe gaat met machinaal slachten van kippen. De arme beesten worden aan de poten opgehangen, gelectrudeerd en vervolgens wordt de kop eraf gehakt. Als het de kop net intrekt wordt alleen de schedel geschampt, en het beest voelt alle pijn. Zulk vlees hoef ik niet. Is gruwelijk!!!!
Wees blij dat er mensen zijn die, als ze vlees eten, letten dat het beest goed pijnloos is behandeld! Mensen die dit niet doen en zich moslim noemen, laat Allah ze weer op de goede weg zetten.

Dus nogmaals: KOM MET FEITEN!!!

ultimateEnigma
05-02-05, 13:05
Geplaatst door mark61
Kijk, daar kan ik wat mee. Ik begrijp van Ourza dat ook de verwerking, in fabriek dan wel 'restaurant' (McD) niet machinaal mag zijn.

Wind je niet zo op, ik ben gewoon geïnteresseerd in wat de ideeën hierover zijn. En ik moet giechelen omdat ik bij Ourza eerder een 'terug-naar-de-natuur-'houding proef. FYI: in Marokko zijn toch echt veel, grote, supermarkten waar mensen echt vlees kopen. Dan wordt het allemaal een beetje anoniem natuurlijk, maar waarom zou dan opeens het vlees 'onbetrouwbaar' zijn? Liegen grootwinkelbedrijven vaker dan individuele slagers?

Als mensen iedere keer dingen zegt die niet waar zijn, dan reageer ik direct. Ik wind me zeker niet op.

Ik weet niet of vlees in de supermarkt onbetrouwbaar is..... Als een supermarkt inzicht geeft waar het vlees vandaan komt en hoe het beest is behandeld zal ik mijn vlees ook gewoon bij de supermarkt kopen. En Marokko is niet het toonbeeld of voorbeeld van de Islam. Er zijn daar genoeg mensen die daar geen waarde aan hechten. Hun goed recht! Net zoals het jouw recht is om het vlees te eten dat jij wil. Idem voor mij!

ultimateEnigma
05-02-05, 13:08
Geplaatst door Ron Haleber
Ik hob varkonsvloos maar ff vorvangon door adomhalon ... Dan zio jo wat voor oon absurdo discussio dit is... :vlammen:

Ik heb de e's maar vervangen door o's.... dan zie je wat voor een absurde teksten jij schrijft!

Ron Haleber
05-02-05, 13:42
Geplaatst door ultimateEnigma
Ik heb de e's maar vervangen door o's.... dan zie je wat voor een absurde teksten jij schrijft!

Schat, met dit verschil dat varkonsvloos evenmin als adomhalon bestaat. :maf2:

Je leraar bij je inburgeringscusus zal je terecht een onvoldoende geven voor taal...! :(

ultimateEnigma
05-02-05, 13:54
Geplaatst door Ron Haleber
Schat, met dit verschil dat varkonsvloos evenmin als adomhalon bestaat. :maf2:

Je leraar bij je inburgeringscusus zal je terecht een onvoldoende geven voor taal...! :(

Schat? Met dit voorbeeld geef ik aan hoe onzinnig het is om dingen te veranderen in teksten. Je kunt elke tekst belachelijk maken door letters, woorden of zelfs leestekens te veranderen! Dus ik snap het nut niet van de post.

En niet liegen: heb je je woordenboek gebruikt? Of ben je er helemaal zelf achtergekomen dat de woorden niet bestaan?

Zwarte Schaap
05-02-05, 14:35
Wij kweken onze kippen zelf. Wat een enorme smaakverschil met de kippen die je bij de slager koopt. Sterker nog ik kan geen kip meer eten van de slager, zo smerig vind ik die.

En dat is raar want de kippen van de slager zijn de zelfde kuikens als die wij gebruiken om te kweken. Wat is het grote verschil, bij ons mogen de kippen scharrelen en eten ze andere voedsel.

Naast die vleeskippen (ze zijn binnen 8 weken slachtrijp) hebben we ook gewone echte scharrelkippen, kippen die niet binnen 8 weken slachtrijp zijn, gossie dat smaakt pas naar echte kippevlees zoals ik die uit mijn boerentijd in Marokko kende.

Joesoef
05-02-05, 14:46
Geplaatst door ultimateEnigma
WEER PERTIENENT ONJUIST!!!!!!

**********************

Dus nogmaals: KOM MET FEITEN!!!

Ik heb bij Stork gewerkt die de installaties levert voorde kippenslachterij. Heb daar ondermeer een aanpassing gemaakt in een besturing van de lopende band zodt elke keer dat het mes tjakka doet er een bismillah galmd uit een luidsprekertje.

Verder gewoon economisch inzicht en verstand van eten. Zo een slager geloof ik echt niet op zijn dokerbruine ogen.

~Panthera~
05-02-05, 15:14
Geplaatst door Joesoef
Ik heb bij Stork gewerkt die de installaties levert voorde kippenslachterij. Heb daar ondermeer een aanpassing gemaakt in een besturing van de lopende band zodt elke keer dat het mes tjakka doet er een bismillah galmd uit een luidsprekertje.


Jij bent echt erg. :hihi:

Ron Haleber
05-02-05, 23:59
Geplaatst door ultimateEnigma
Schat? Met dit voorbeeld geef ik aan hoe onzinnig het is om dingen te veranderen in teksten. Je kunt elke tekst belachelijk maken door letters, woorden of zelfs leestekens te veranderen! Dus ik snap het nut niet van de post.



Als je nu eens op die mooie praktische hallel-machine van Joesoef let... :geld:

En mij daarna eens duidelijk uitlegt waarom moslims met de teksten en gezangen van hun supervrome gebedsmachine niet belachelijk zijn voor een buitenstaander...? :boer:

Pas dan zouden we het over zin en onzin van het belachelijk gedoe van gelovigen als jij kunnen hebben! :alien:

LiaCarina
06-02-05, 00:50
Vergelijk een 60 jarige Hollandse vrouw die in haar leven drinkt en varkensvlees eet met een 60 jarige Marokkaanse vrouw.


Wat alcohol en pigs meat wel niet met de mens kan doen.

Ron Haleber
06-02-05, 01:10
Geplaatst door LiaCarina
Vergelijk een 60 jarige Hollandse vrouw die in haar leven drinkt en varkensvlees eet met een 60 jarige Marokkaanse vrouw.


Wat alcohol en pigs meat wel niet met de mens kan doen.

Je vergist je! Dat heeft met alcohol en pigs meat helemaal niets te maken. :knife_hea

Wat die Hollandse vrouw ontbreekt is een echte Marokkaanse man die haar van tijd tot tijd eens flink door elkaar rammelt en een stevig pak slaag geeft - op advies natuurlijk van een echte imam als Sjershabi van de tawheed... :handbang:



Gelukkig volg jij Lia wél de raadgevingen van die wijze imams?

Zwarte Schaap
06-02-05, 02:00
Geplaatst door Ron Haleber
Je vergist je! Dat heeft met alcohol en pigs meat helemaal niets te maken. :knife_hea

Wat die Hollandse vrouw ontbreekt is een echte Marokkaanse man die haar van tijd tot tijd eens flink door elkaar rammelt en een stevig pak slaag geeft - op advies natuurlijk van een echte imam als Sjershabi van de tawheed... :handbang:

Gelukkig volg jij Lia wél de raadgevingen van die wijze imams?

Volgens de statistieken worden Marokkaanse mannen ruim 4 jaar ouder dan Nederlandse mannen. Marokkaanse vrouwen leven gemiddeld 1 jaar langer dan Nederlandse vrouwen.

Verder wijzen de statistieken uit dat minstens 1 op de 2 Nederlandse vrouwen in Nederland een pak slaag krijgt. Jaarlijks hebben we te maken met ruim een half miljoen Nederlanders die klappies krijgen.

Dus daar kan het niet aanliggen.

Verder vind ik je steeds enger en ongeloofwaardiger overkomen voor een persoon die zegt op te komen voor Marokkanen. Tot nu toe kan ik niet anders concluderen dat het waarschijnlijk puur om de lijfelijke eigenschappen gaat van het mannelijke deel van de Marokkanen.

catch28
06-02-05, 09:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Verder wijzen de statistieken uit dat minstens 1 op de 2 Nederlandse vrouwen in Nederland een pak slaag krijgt. Jaarlijks hebben we te maken met ruim een half miljoen Nederlanders die klappies krijgen.


Daar staat tegenover een zeer ruime oververtegenwoordiging van moslima's in blijf van mijn lijf huizen.

En dan nog een procentueel dubbel aantal zelfmoorden bij marrokkaanse en turkse meisjes ten opzichte van de Nederlandse. Hierbij moet gezegd worden dat daarentegen de Marrokaanse en Turkse mannen bijna nooit zelfmoord plegen, dus gemiddeld komt de bevolkingsgroep op het zelfde aantal zelfmoorden uit.

(nb. bronnen kunnen geleverd worden.)

Ron Haleber
06-02-05, 09:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens de statistieken worden Marokkaanse mannen ruim 4 jaar ouder dan Nederlandse mannen. Marokkaanse vrouwen leven gemiddeld 1 jaar langer dan Nederlandse vrouwen.

Verder wijzen de statistieken uit dat minstens 1 op de 2 Nederlandse vrouwen in Nederland een pak slaag krijgt. Jaarlijks hebben we te maken met ruim een half miljoen Nederlanders die klappies krijgen.

Dus daar kan het niet aanliggen.



Schaap jouw statistieken zijn alleen maar te slijten aan Marokkanen.

Maar jammer genoeg heb je die kans deze week gemist: Er waren in A'dam wat van jouw parlementariërs op bezoek die er graag in getrapt hadden! Een artikeltje in 'Le Matin du Sahara' - de Telegraaf van jouw koninklijke familie - had er voor jou zeker ingezeten!



Verder vind ik je steeds enger en ongeloofwaardiger overkomen voor een persoon die zegt op te komen voor Marokkanen. Tot nu toe kan ik niet anders concluderen dat het waarschijnlijk puur om de lijfelijke eigenschappen gaat van het mannelijke deel van de Marokkanen.

Dan je hobby en bijverdienste als R'dams straatschoffie die je maar net kan laten: je als gefrustreerde homo te laten zien door de kazen na te schreeuwen. Geniet jij maar fijn van die 'lijfelijke eigenschappen' van je collega's op de Lijnbaan! Mij niet gezien... :fuckit2:




Waar haal je trouwens in godsnaam de verbeelding vandaan dat ik voor straatschoffies als jou wil opkomen? :vingers:

Jullie horen allereerst in de bajes thuis en daarna meteen koffers pakken... - vraag het Rita Verdonk maar...!

Ik ben het op dat punt - net als mijn Marokkaanse vrienden Ahmed Aboutalib e.a. - altijd geheel met Rita eens geweest, net als met onze antropologen/criminologen Werdmölder en Van Gemert ...


Tip voor je: er loopt hier nog een bloedgeile Beachboy rond die het wel met je wil proberen. Je maakte al kennis met hem: Dus grijp je kans. Uit de reacties van je vriendin Nobel op te maken, weet die precies waar jij behoefte aan hebt! :melig2:

mark61
06-02-05, 10:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens de statistieken worden Marokkaanse mannen ruim 4 jaar ouder dan Nederlandse mannen. Marokkaanse vrouwen leven gemiddeld 1 jaar langer dan Nederlandse vrouwen.

Geloof je dat echt zelf?

Morocco:
Life expectancy at birth:
total population: 70.35 years
male: 68.06 years
female: 72.74 years (2004 est.)

Netherlands:
Life expectancy at birth:
total population: 78.68 years
male: 76.15 years
female: 81.34 years (2004 est.)

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#People

Jah, tis allemaal propaganda.


Verder wijzen de statistieken uit dat minstens 1 op de 2 Nederlandse vrouwen in Nederland een pak slaag krijgt. Jaarlijks hebben we te maken met ruim een half miljoen Nederlanders die klappies krijgen.

Je hebt het conveniently zo vaag omschreven dat je eigenlijk niks beweert. Hoe vaak worden die vrouwen geslagen? Elke dag? Elk jaar? 1x in hun leven? Door wie? Deze cijfers suggereren dat elke vrouw ééns in de 10 jaar wordt geslagen. Das vreemd. Wat gebeurt er dan in tussentijd?

Bron? Er staat me iets bij dat 50% van de vrouwen op enig moment in hun leven met geweld te maken krijgt. Bij Marokkaanse vrouwen ligt dat ws. op 95%, maar gelukkig zijn daar geen statistieken van.

Hoe verklaar je dat NL-Marokkaanse vrouwen 18 keer oververtegenwoordigd zijn in BVML-huizen? Hollandse vrouwen zijn zo onderdrukt dat ze zich lekker laten slaan?

Schaap Schaap, af en toe glijd je echt vervaarlijk uit.

Zwarte Schaap
06-02-05, 12:58
Geplaatst door Jarir Tabari
Kun je me even wat bronverwijzingen geven zodat ik het zelf ook kan zien? Alvast bedankt.


Het originele onderzoek uit 1997 naar huiselijk geweld onder autochtonen is niet online beschikbaar ('Huiselijk geweld – aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 1997). Je kunt het wel online bestellen.

Datzelfde onderzoek heeft men in 2002 bij allochtonen herhaald ( ‘Huiselijk geweld onder Surinamers, Antillianen en Arubanen, Marokkanen en Turken in Nederland - aard, omvang en hulpverlening’, Intomart, 2002). Deze onderzoek is wel online beschikbaar. In dit onderzoek heeft men ook de cijfers van autochtonen verwerkt. Hieruit blijkt uit figuur 2.1 dat 53 % van de autochtonen met huiselijk geweld te maken heeft. Als men de niet-incidentele gevallen eraf trekt kom je uit op 45 % van de autochtone bevolking.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf


Slachtofferschap van huiselijk geweld

45% van de Nederlandse bevolking is zelf ooit slachtoffer geworden van niet-incidenteel huiselijk geweld.

11% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat lichamelijk letsel ten gevolge heeft gehad.

30% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat noemenswaardige gevolgen heeft gehad zoals een scheiding, angstgevoelens, neerslachtigheid, eetproblemen of problemen met relaties en/of intimiteit. 21% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld dat langer dan vijf jaar duurde.

27% van de Nederlanders is slachtoffer van huiselijk geweld waarbij de voorvallen wekelijks of dagelijks voorkwamen.
Geestelijke, lichamelijke en seksuele vormen van huiselijk geweld komen vaak samen voor in één complex van huiselijk geweld.

Tweederde van de Nederlanders kent iemand (of denkt iemand te kennen) die slachtoffer is (geweest) van huiselijk geweld.

Bron: http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/publicaties/hg_slachtofferschap.htm



Half miljoen slachtoffers van huiselijk geweld

ROTTERDAM, 16 NOV. Ongeveer 500.000 vrouwen, kinderen en mannen worden jaarlijks in Nederland in eigen huis mishandeld. Dit blijkt uit dinsdag verschenen cijfers van de 25 politieregio's.

De politiekorpsen registreerden van mei tot en met augustus het aantal gevallen van huiselijk geweld. Omgerekend naar een jaar gaat het om 56.000 incidenten. Onderzoek wijst uit dat slechts 12 procent van alle gevallen van huiselijk geweld bij de politie terechtkomt.

Het is voor het eerst dat de politie met dergelijke gedetailleerde informatie over dit onderwerp komt. Ruim 80 procent van de slachtoffers is vrouw, 18,5 procent is man. Vrouwen zijn grotendeels tussen de 25 en 45 jaar. Bij seksueel geweld zijn vooral kinderen en jongeren het slachtoffer.

Per jaar worden ongeveer 22.000 jongeren slachtoffer van huiselijk geweld. Volgens de politie is extra aandacht nodig voor deze groep, ook als jongeren getuigen van geweld zijn, omdat zij in de pubertijd op straat in hetzelfde gedrag kunnen vervallen. Niet alleen geweld en misbruik vallen onder huiselijk geweld. Ook pesten en treiteren, bijvoorbeeld door het vernielen van eigendommen, en bedreiging worden ertoe gerekend.

De politie zegt dat de cijfers een ,,niet te miskennen signaal afgeven over de ernst van dit grote maatschappelijke probleem.'' Zij kan dit zelf niet oplossen, hooguit optreden tegen excessen. De politie ziet een taak voor gemeenten en hulpverlenende instanties, zeker als er geen strafbare feiten zijn gepleegd.

Uit de nu bekende politiecijfers blijkt dat in slechts 33,6 procent van de gevallen ook aangifte volgde. Dat heeft te maken met de afhankelijke positie waarin slachtoffers vaak zitten of dat aangifte onmogelijk is zoals bij kindermishandeling. Toch kon de politie in 58 procent van de aangiften een dader aanhouden. Nu valt nog niet na te gaan in hoeveel gevallen er op een andere manier, bijvoorbeeld door bemiddeling, aandacht voor het probleem was. Volgend jaar is deze mogelijkheid er wel.

Bron: ANP

Alleen al in een plattelandsgemeente zoals Barneveld blijkt dat het aantal mishandelde vrouwen meer dan wat er jaarlijks van alle moslimas per jaar bij de BVML huizen binnenkomt.


Nu snel meldpunt geweld’

BARNEVELD - Binnen drie weken kunnen Barneveldse burgers gevallen van huiselijk geweld melden via een speciaal meldpunt.

,,We zijn met alle betrokken partijen in een afrondende fase beland”, zegt burgemeester Wim Burgering. Hij kondigde de introductie van het meldpunt eind februari dit jaar al aan, maar erkent nu dat hij ‘iets te voortvarend’ was door te stellen dat een maand later het plan van aanpak klaar moest liggen. ,,Het kost meer tijd dan gedacht, temeer omdat we er heel zorgvuldig mee omgaan”, zo liet hij dinsdag weten tijdens het wekelijkse gesprek met de pers. Barneveld wilde aanvankelijk een voortrekkersrol in de bestrijding van huiselijk geweld en vervolgens in regionaal verband met vijf naburige gemeenten een structuur opzetten. ,,Over drie weken hebben we alle informatie die nodig is, het college heeft gezegd het ook uiterlijk dit jaar te realiseren.”

In de politieregio West-Veluwe Vallei gaat het om zo`n 600 tot 800 meldingen per jaar van ‘geweld achter de voordeur’. In één op de tien gezinnen komt geweld voor. ,,Dat is meer dan afgrijselijk. Vrouwen worden bij voortduring in elkaar getrimd, kinderen raken getraumatiseerd” , liet Burgering eerder weten. Alleen al in de gemeente Barneveld werden vorig jaar 150 meldingen gedaan die onder de categorie `huiselijk geweld` vallen, zo blijkt uit politiecijfers. Uit aanvullend onderzoek blijkt dat er maar in zo`n 12 procent van de gevallen aangifte wordt gedaan bij de politie. In de gemeente Barneveld komt dat neer op zo`n 1200 gevallen van huiselijk geweld.

Volgens Burgering wijkt een `plattelandsgemeente` als Barneveld met genoemde getallen niet af van de landelijke cijfers van huiselijk geweld, bijvoorbeeld in steden. ,,Huiselijk geweld gaat dwars door de samenstelling van de bevolking heen: of men nu religieus is of niet, arm of rijk, ook in Barneveld hebben we te maken met deze vorm van geweld.”

De burgemeester volgde eerder dit jaar met vertegenwoordigers van de gemeenten uit het politiedistrict en tal van hulpverleningsorganisaties een workshop over wat huiselijk geweld is en hoe het aangepakt kan worden.

LiaCarina
06-02-05, 13:00
Geplaatst door Ron Haleber
Je vergist je! Dat heeft met alcohol en pigs meat helemaal niets te maken. :knife_hea

Wat die Hollandse vrouw ontbreekt is een echte Marokkaanse man die haar van tijd tot tijd eens flink door elkaar rammelt en een stevig pak slaag geeft - op advies natuurlijk van een echte imam als Sjershabi van de tawheed... :handbang:



Gelukkig volg jij Lia wél de raadgevingen van die wijze imams?

Ik sluit me aan bij Zwarte schaap, incompetente weinig tot niets wetend over de medemens Boerekinkel.

Zwarte Schaap
06-02-05, 13:02
Geplaatst door Ron Haleber
Schaap jouw statistieken zijn alleen maar te slijten aan Marokkanen.

Maar jammer genoeg heb je die kans deze week gemist: Er waren in A'dam wat van jouw parlementariërs op bezoek die er graag in getrapt hadden! Een artikeltje in 'Le Matin du Sahara' - de Telegraaf van jouw koninklijke familie - had er voor jou zeker ingezeten!

Dan je hobby en bijverdienste als R'dams straatschoffie die je maar net kan laten: je als gefrustreerde homo te laten zien door de kazen na te schreeuwen. Geniet jij maar fijn van die 'lijfelijke eigenschappen' van je collega's op de Lijnbaan! Mij niet gezien... :fuckit2:

Waar haal je trouwens in godsnaam de verbeelding vandaan dat ik voor straatschoffies als jou wil opkomen? :vingers:

Jullie horen allereerst in de bajes thuis en daarna meteen koffers pakken... - vraag het Rita Verdonk maar...!

Ik ben het op dat punt - net als mijn Marokkaanse vrienden Ahmed Aboutalib e.a. - altijd geheel met Rita eens geweest, net als met onze antropologen/criminologen Werdmölder en Van Gemert ...

Tip voor je: er loopt hier nog een bloedgeile Beachboy rond die het wel met je wil proberen. Je maakte al kennis met hem: Dus grijp je kans. Uit de reacties van je vriendin Nobel op te maken, weet die precies waar jij behoefte aan hebt! :melig2:

Te dom voor woorden gewoon. Niet eens de moeite waard om er op in te gaan. Wel leuk dat je jezelf tenminste blootgeeft en je werkelijke aard laat toont inzake Marokkanen. Geef mij maar een eerlijke rechtse rakker dat een schijnheilige linkse freak.

Zwarte Schaap
06-02-05, 13:29
Geplaatst door mark61
Geloof je dat echt zelf?

Morocco:
Life expectancy at birth:
total population: 70.35 years
male: 68.06 years
female: 72.74 years (2004 est.)

Netherlands:
Life expectancy at birth:
total population: 78.68 years
male: 76.15 years
female: 81.34 years (2004 est.)

http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/nl.html#People

Jah, tis allemaal propaganda.

Dommie, stomme betweter we hebben het nu over Marokkanen en Nederlanders die in Nederland wonen. Hier hebben ze met ongeveer dezelfde voorwaarden, zoals medische zorg te maken.


Je hebt het conveniently zo vaag omschreven dat je eigenlijk niks beweert. Hoe vaak worden die vrouwen geslagen? Elke dag? Elk jaar? 1x in hun leven? Door wie? Deze cijfers suggereren dat elke vrouw ééns in de 10 jaar wordt geslagen. Das vreemd. Wat gebeurt er dan in tussentijd?

Bron? Er staat me iets bij dat 50% van de vrouwen op enig moment in hun leven met geweld te maken krijgt. Bij Marokkaanse vrouwen ligt dat ws. op 95%, maar gelukkig zijn daar geen statistieken van. Zie mijn bronnen die ik hiervoor bij Tabari heb geleverd.


Hoe verklaar je dat NL-Marokkaanse vrouwen 18 keer oververtegenwoordigd zijn in BVML-huizen? Hollandse vrouwen zijn zo onderdrukt dat ze zich lekker laten slaan?

Zie mijn reaktie die we al in een eerdere discussie hebben gehad:

Voor het overige is duidelijk te merken dat allochtone vrouwen vaker in het BVML huis komen. Er is geen specifieke oververtegenwoordiging van Islamitische vrouwen. Volgens de cijfers die ik gebruikt heb loopt het gemiddelde aantal moslima's en niet-moslim allochtonen ongeveer gelijk.

Volgens de cijfers is om en nabij de 27 % moslima. Aangezien moslims ongeveer de helft uitmaken van de totale allochtonenpopulatie, is er dus vergeleken met de andere allochtonen geen specifieke moslima-problematiek en kunnen we wederom concluderen dat Hirsi Ali misbruik maakt van de anti-Islam hetze om haar persoon en eigen agenda te promoten.

Hirsi ali gebruikt de +/- 850 moslima's (= circa 0.17 % van de totale aantal moslima's) die jaarlijks bij de BVML binnenstromen om de Islam te vernietigen c.q. de anti-Islamhetze op te stoken.

Conclusie de oververtegenwoordiging van de vrouwen moet dus niet speciaal gezocht worden in het geloof of in een specfieke etnische groep. Mijn conclusie is dat alochtone vrouwen minder plekken hebben om hun toevlucht toe te zoeken als het misloopt

Ik persoonlijk denk dat het te maken heeft dat allochtone vrouwen minder familieleden, zoals grootouders, ouders en/of andere familieleden hier in Nederland hebben die een rol zouden kunnen spelen in de conflictbemiddeling, in het hulp zoeken voordat het uit de hand loopt en als het uit de hand loopt om hun toevlucht naar toe nemen. Daarnaast blijkt uit de cijfers dat allochtone vrouwen veel lager opgeleid zijn en daardoor minder kennis hebben in het vinden van oplossingen als ze van haar man wil scheiden en het dus te lang laat voortduren en op het laatste moment haar toevlucht wel moet zoeken bij de BVML huizen.

Migratie doet pijn en levert veel problemen op bij de meeste migranten dat is een feit waar we niet om heen kunnen, dat is van alle tijden en van alle landen. Het kwalijke in Nederland is dat men deze problemen gebruikt om de allochtonen mee te slaan en maatregelen nemen om de allochtonen eronder te houden cq assimilatie en andere afschuifmechanismen toe te passen. Hoe Hirsi Ali hier mee is omgegaan is toonaangevend in de discussies. Alles op de Islam gooien en zelfs Koran citaten verkrachten om maar te kunnen scoren.

Zij geeft niet om de vrouwen, want als ze dat deed dan zou ook om de andere allochtone vrouwen geven en niet alles op het conto van de Islam schuiven.

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?postid=1825937#post1825937


Schaap Schaap, af en toe glijd je echt vervaarlijk uit.

Mijn reaktie is bedoelt voor Ron Haleber waarbij alles wat ik beweer te staven valt met statistieken. Men twijfelt eraan dat autochtone vrouwen in elkaar getremd worden, dan blijkt uit de statistieken dat autochtone vrouwen de statistieken overduidelijk aanvoeren. Maar de schijnheilige autochtonen weigeren dat in te zien want het komt ze niet goed uit. Immers als blijkt dat autochtonen massaal hun vrouwen en gezinsleden mishandelen dan kun je de moslims er niet mee stigmatiseren en de assimilatie bewerkstelligen. Als instrument om dat te bereiken wil men de moslimvrouw misbruiken. Men geeft geen donder om de moslima men wil er alleen maar de Islam mee vernietigen. Dat soort mensen moet je goed voor uitkijken.

Hirsi Ali:

Die islam van de profeet Mohammed, van de koran en van de Hadith, dat is de gehele literaire overlevering van gezegden en handelingen van de profeet. Die islam is levensgevaarlijk. Niet alleen op internet. Kijk naar verschillende landen, zoals Afghanistan met de Talibaan, naar Pakistan of Saoedi-Arabië. En naar Iran, dat bezig is met het ontwikkelen van nucleaire wapens. Een wapen om een bepaald moreel kader op te leggen aan de rest van de wereldbevolking.

,,Maar ik ben niet de politiek ingegaan om te waarschuwen voor die religie. Ik heb een theorie over datgene wat een bedreiging vormt voor vrijheid. Uitgaande van de ondergeschikte positie die de vrouw inneemt in de islam. Mijn gedachte is dat als je die verbetert, dan zal binnen de islam uiteindelijk een omwenteling plaatsvinden. Want het zijn de vrouwen die de kinderen dragen, baren en opvoeden. Daarom richt ik me vrouwen en meisjes. Zij vormen de sleutel.''

Joesoef
06-02-05, 13:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dommie, stomme betweter we hebben het nu over Marokkanen en Nederlanders die in Nederland wonen. Hier hebben ze met ongeveer dezelfde voorwaarden, zoals medische zorg te maken.




op www.cbs.nl heb ik niets kunnen vinden, niet goed gezocht wellicht?

Zwarte Schaap
06-02-05, 13:43
Geplaatst door Joesoef
op www.cbs.nl heb ik niets kunnen vinden, niet goed gezocht wellicht? Is niet op het cbs te vinden. Is te vinden in verschillende publicaties.

voorbeeld:

Voor wat betreft de sterftecijfers zijn er grote verschillen tussen de diverse bevolkingsgroepen en ook tussen de generaties binnen de diverse bevolkingsgroepen. Kijken we naar migranten van de eerste generatie, dan worden Marokkaanse mannen 3,5 jaar ouder dan autochtone Nederlanders, Turkse mannen leven daarentegen 1,5 jaar korter dan Nederlandse mannen. Ook Surinaamse en Antilliaanse mannen worden minder oud dan Nederlandse mannen. Bij vrouwen zijn er minder grote verschillen voor wat betreft levensverwachting. Marokkaanse vrouwen leven iets langer dan Nederlandse vrouwen, Surinaamse en Turkse vrouwen leven iets korter.

Bron: http://www.lbr.nl/?node=1864

Joesoef
06-02-05, 14:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is niet op het cbs te vinden. Is te vinden in verschillende publicaties.

voorbeeld:

Voor wat betreft de sterftecijfers zijn er grote verschillen tussen de diverse bevolkingsgroepen en ook tussen de generaties binnen de diverse bevolkingsgroepen. Kijken we naar migranten van de eerste generatie, dan worden Marokkaanse mannen 3,5 jaar ouder dan autochtone Nederlanders, Turkse mannen leven daarentegen 1,5 jaar korter dan Nederlandse mannen. Ook Surinaamse en Antilliaanse mannen worden minder oud dan Nederlandse mannen. Bij vrouwen zijn er minder grote verschillen voor wat betreft levensverwachting. Marokkaanse vrouwen leven iets langer dan Nederlandse vrouwen, Surinaamse en Turkse vrouwen leven iets korter.

Bron: http://www.lbr.nl/?node=1864


Als ik jou was dan zou ik de rest van dat stukje ook maar een lezen. Uit deze statistiek blijkt dat men ouder wordt maar er is wel een voorselectie aan vooraf gegaan.



oa:

Conclusie
Migranten hebben een achterstand op het gebied van gezondheid. Zij zijn vaker ziek en hun ervaren gezondheid is minder goed. Sterftecijfers onder kinderen van migranten en onder jonge migranten zijn hoger dan die onder autochtonen. Voor oudere migranten liggen de zaken gecompliceerder. Marokkanen worden ouder dan Nederlanders. Turken, Antillianen en Surinamers worden doorgaans minder oud. Turkse en Marokkaanse ouderen hebben minder last van kanker en hart- en vaatziekten. Hun gezondheidsklachten zijn meer psychosomatisch van aard. Kun je deze conclusie trekken? Ondanks hun slechtere gezondheid maken allochtonen niet meer gebruik van de Nederlandse gezondheidszorg met uitzondering van de huisarts.

Dit artikel verscheen eerder in Zebra Magazine, oktober 2003

Zwarte Schaap
06-02-05, 14:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
Is niet op het cbs te vinden. Is te vinden in verschillende publicaties.

voorbeeld:

Voor wat betreft de sterftecijfers zijn er grote verschillen tussen de diverse bevolkingsgroepen en ook tussen de generaties binnen de diverse bevolkingsgroepen. Kijken we naar migranten van de eerste generatie, dan worden Marokkaanse mannen 3,5 jaar ouder dan autochtone Nederlanders, Turkse mannen leven daarentegen 1,5 jaar korter dan Nederlandse mannen. Ook Surinaamse en Antilliaanse mannen worden minder oud dan Nederlandse mannen. Bij vrouwen zijn er minder grote verschillen voor wat betreft levensverwachting. Marokkaanse vrouwen leven iets langer dan Nederlandse vrouwen, Surinaamse en Turkse vrouwen leven iets korter.

Bron: http://www.lbr.nl/?node=1864

Als je deze cijfers nog corrigeert door de cijfers te nemen van autochtonen in industriesteden, met dezelfde opleidingsniveau en sociale klasse dan worden Marokkaanen nog stukken ouder dan de autochtonen.

Eke
06-02-05, 14:23
Geplaatst door Jarir Tabari
Ah, dat is heel nuttig. Vooral om een volgende Mohammed B. wat daadkrachtiger te kunnen voorkomen.

Een search leverde mij overigens het volgende op, wat uit die onderzoek uit 1997 is gehaald:

---

Uit onderzoek (2) is duidelijk geworden dat ruim 40% van de Nederlandse mannen en vrouwen ooit in hun leven te maken heeft gehad met huiselijk geweld. Bij meer dan 10% heeft dat tot lichamelijk letsel geleid. Een kwart van de Nederlandse bevolking heeft huiselijk geweld ervaren dat zich over een langere periode wekelijks of dagelijks voordoet. Bijna een derde van de Nederlandse bevolking ziet zijn of haar leven als gevolg van huiselijk geweld ingrijpend veranderen (o.a. echtscheiding, angstgevoelens, problemen met intimiteit).

Vrouwen en mannen worden ongeveer in gelijke mate het slachtoffer van huiselijk geweld. Het geweld tegen vrouwen is echter doorgaans ernstiger en vaker seksueel van aard dan het geweld tegen mannen. Bovendien worden mannen meestal op jeugdige leeftijd slachtoffer terwijl vrouwen in elke leeftijdscategorie slachtoffer kunnen worden van huiselijk geweld. De daders zijn over het algemeen mannen (ongeveer 80%).

http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/factsheets/Huiselijk_geweld.asp?ComponentID=5144&SourcePageID=27956

Hey Jarir, wat een serieus onderwerp. En wat een impact op de betrokkenen. Ik wil alleen je even zeggen dat het onderzoek dat je toont gaat over ALLE Nederlanders ....

Dat 20% van alle vrouwen in Nederland zelf mishandelt...1 op de 5!!!Slaat ze dan terug og begint ze?

Zwarte Schaap
06-02-05, 14:24
Geplaatst door Joesoef
Als ik jou was dan zou ik de rest van dat stukje ook maar een lezen. Uit deze statistiek blijkt dat men ouder wordt maar er is wel een voorselectie aan vooraf gegaan.
oa:

Nee lullo, alleen heeft dat niet zoveel te maken met de ouderdomscijfers van de eerste generatie. Zodra allochtonen de Nederlandse levenstijl overnemen in hun sociale klasse worden de voordelen teniet gedaan. Wederom blijkt dat integratie geen voordelen heeft. Daarnaast groeien hun kinderen op in de smerigste woongebieden wat betreft luchtvervuiling.

Alllochtone kinderen sterven vaker aan infecties aan de luchtwegen dan autochtone jongeren. Mischien omdat het gemiddelde van autochtonen landelijk genomen is en die van de allochtonen alleen uit de vervuilde industriesteden.

Voorts sterven allochtone kinderen vaker door verkeersongelukken dan autochtone kinderen, heeft dat mischien ook met de woongebieden te maken? Laten ze maar eens eerst eerlijke onderzoeken houden met dezelfde voorwaarden. Als je echt allochtonen en autochtonen met elkaar wilt vergelijken moet je dezelfde startpositie nemen. Dus autochtonen uit dezelfde wijken uit dezelfde sociale klasse.

Anyhow Marokkanen zijn de enige allochtone groep die langer leven dan elk ander bevolkingsgroep in Nederland.

Eke
06-02-05, 14:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je deze cijfers nog corrigeert door de cijfers te nemen van autochtonen in industriesteden, met dezelfde opleidingsniveau en sociale klasse dan worden Marokkaanen nog stukken ouder dan de autochtonen.

:roker: :jammer: :wink:

De eerste generatie Marokkanen rookte niet en at gezonde spullen van de markt (groente en fruit, noten,gevogelte, vis, /onbespoten schapen) en geen liflafjes en snoep.In muntthee zitten waarschijnlijk ook anti-oxydanten.

Julien
06-02-05, 14:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nee lullo, alleen heeft dat niet zoveel te maken met de ouderdomscijfers van de eerste generatie. Zodra allochtonen de Nederlandse levenstijl overnemen in hun sociale klasse worden de voordelen teniet gedaan. Wederom blijkt dat integratie geen voordelen heeft. Daarnaast groeien hun kinderen op in de smerigste woongebieden wat betreft luchtvervuiling.

Alllochtone kinderen sterven vaker aan infecties aan de luchtwegen dan autochtone jongeren. Mischien omdat het gemiddelde van autochtonen landelijk genomen is en die van de allochtonen alleen uit de vervuilde industriesteden.

Voorts sterven allochtone kinderen vaker door verkeersongelukken dan autochtone kinderen, heeft dat mischien ook met de woongebieden te maken? Laten ze maar eens eerst eerlijke onderzoeken houden met dezelfde voorwaarden. Als je echt allochtonen en autochtonen met elkaar wilt vergelijken moet je dezelfde startpositie nemen. Dus autochtonen uit dezelfde wijken uit dezelfde sociale klasse.

Anyhow Marokkanen zijn de enige allochtone groep die langer leven dan elk ander bevolkingsgroep in Nederland.

het schijnt dat Fransen ook gezonder en langer leven vanwege onze gezonde manier van eten (en niet te vergeten het dagelijkse glaasje wijn :) )

Zwarte Schaap
06-02-05, 14:52
Geplaatst door Eke
:roker: :jammer: :wink:

De eerste generatie Marokkanen rookte niet en at gezonde spullen van de markt (groente en fruit, noten,gevogelte, vis, /onbespoten schapen) en geen liflafjes en snoep.In muntthee zitten waarschijnlijk ook anti-oxydanten.

Uit onderzoek blijkt dat Turken en Marokkanen die roken veel minder longkanker krijgen dan autochtonen. Of het is iets met DNA of het kan zijn dat hun longen als kind in een gezonde omgeving ontwikkeld en volgroeid zijn.

Voor de rest blijkt dat allochtonen en Marokkanen wel gezonder eten. Ze eten veel minder verzadigde vetten, drinken vrijwel geen alcohol. Wat je noemde klopt helemaal wat betreft voedsel. Het schijnt dat het voedselpatroon van landen rondom de middellandse zee het gezondse voedsel is in Europa (of de wereld). Olijfolie schijnt er ook wat mee te maken te hebben.

Zwarte Schaap
06-02-05, 14:53
Geplaatst door Julien
het schijnt dat Fransen ook gezonder en langer leven vanwege onze gezonde manier van eten (en niet te vergeten het dagelijkse glaasje wijn :) )

Knoflook is zeer gezond :gniffel: en voor de rest hebben fransen een voedselpatroon die vergelijkbaar is met landen rondom de middelandse zee.

Julien
06-02-05, 14:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Knoflook is zeer gezond :gniffel: en voor de rest hebben fransen een voedselpatroon die vergelijkbaar is met landen rondom de middelandse zee.

eten Marokkanen eigenlijk ook veel knoflook?
Ik denk dat het grootste verschil tussen de Noord-Europese en Mediterrane keuken is:
-het gebruik van zonnebloemolie tegenover olijfolie
-het gebruik van margarine tegenover roomboter (margarine op brood is een zonde in mediterrane landen!)
-het drinken van wijn i.p.v. bier
-de betere verspreiding van de maaltijden in mediterrane landen (9.00-14.00-20.00 i.p.v. 9.00-12.00-17.30)

Eke
06-02-05, 15:00
Geplaatst door Zwarte Schaap
1]. Zodra allochtonen de Nederlandse levenstijl overnemen in hun sociale klasse worden de voordelen teniet gedaan. Wederom blijkt dat integratie geen voordelen heeft. Daarnaast groeien hun kinderen op in de smerigste woongebieden wat betreft luchtvervuiling.

2]Alllochtone kinderen sterven vaker aan infecties aan de luchtwegen dan autochtone jongeren. Mischien omdat het gemiddelde van autochtonen landelijk genomen is en die van de allochtonen alleen uit de vervuilde industriesteden.

3]Voorts sterven allochtone kinderen vaker door verkeersongelukken dan autochtone kinderen, heeft dat mischien ook met de woongebieden te maken? Laten ze maar eens eerst eerlijke onderzoeken houden met dezelfde voorwaarden. Als je echt allochtonen en autochtonen met elkaar wilt vergelijken moet je dezelfde startpositie nemen. Dus autochtonen uit dezelfde wijken uit dezelfde sociale klasse.

4]Anyhow Marokkanen zijn de enige allochtone groep die langer leven dan elk ander bevolkingsgroep in Nederland.

1] Je zit in de voordelige situatie dat je kunt kiezen, ZS.Je kent beide levenspatronen...ik zou zeggen' behoudt het goede'
Wel vraag ik me af hoe het komt dat ik nauwelijks jonge Marokkaanse stellen tegen kom die in de dorpjes buiten de grote stad een starterswoning kopen. Je moet dan wel samen het krijgen van kinderen uitstellen, samen een baan hebben en een lening aan willen gaan.Wat is hiervan belemmerend ?

2]wonen langs een snelweg is smerig.aan een drukke straat ook

wanneer wordt de woning gelucht en hoe lang ? Wanneer wordt het beddegoed in de zon gehangen ? 's nachts open ramen? hoevaak wordt de inboedel nat afgenomen..die vragen ga ik echt niet beantwoorden :) , maar als je kleine kinderen hebt moet je veel schoner zijn....ik opper dit alleen.ik weet niet of dit een mogelijke verklaring zou kunnen zijn.

3] ik heb alleen ervaring van 30 jaar geleden met Marokkaanse gezinnen . De moeders kwamen toen nauwelijks het huis uit.De kinderen leefden daarom zo vrij als een vogeltje en werden alleen door autochtone buurvrouwen geleerd op het verkeer te letten.Misschien worden de kinderen nu wel goed afgericht voor verkeersdeelname en opgehaald van school ?Tot 10 jaar hebben ze zeker extra aandacht nodig op verkeersgebied.Ik vraag het me alleen maar af..

4] Probeer dat zo te houden !Maar als het veranderd is,is dat niet de schuld van 'integreren' of zo, je bent er zelf bij met hoe je leeft en wat je eet. Ik vernam dat Marokkaanse kinderen ook te veel snoepten."Nee", kan iedere moeder zeggen als ze nog klein zijn.

Zwarte Schaap
06-02-05, 15:07
Geplaatst door Julien
eten Marokkanen eigenlijk ook veel knoflook?
Ligt aan het gerecht. Ik vind knoflook in iedere geval heerlijk.

Alfred J. Kwak
06-02-05, 15:13
Geplaatst door Julien
eten Marokkanen eigenlijk ook veel knoflook?
Ik denk dat het grootste verschil tussen de Noord-Europese en Mediterrane keuken is:
-het gebruik van zonnebloemolie tegenover olijfolie
-het gebruik van margarine tegenover roomboter (margarine op brood is een zonde in mediterrane landen!)
-het drinken van wijn i.p.v. bier
-de betere verspreiding van de maaltijden in mediterrane landen (9.00-14.00-20.00 i.p.v. 9.00-12.00-17.30)

JOEPIE!!!! zo leef ik ook dus word ik ook OUD :blij:

Eke
06-02-05, 15:14
Geplaatst door Jarir Tabari


1). Verder is die onderzoek uit 1997 in het Nederlands opgesteld, en dus alleen van toepassing op Nederlanders die Nederlands kunnen lezen.

---

2) 1 op de 6 daardoor diepgaand beschadigd is.

http://www.annedevries.nl/nieuw/incestpastoraat.html

1) het is inderdaad van invloed op de cijfers HOE je dat onderzoek afneemt.als je gewoon rechtstreeks vraagt is het veel moeilijker over dit soort dingen te praten dan wanneer je deze vragen via de computer voorgelegd krijgt en je alleen in de kamer zit...

Dus je kunt niet elk onderzoek zonder meer vergelijken.Maar ze zijn alarmerend genoeg..

dat er niets verbeterd is in al die jaren.....wel is er een periode op TV er in kinderprogramma's meer aandacht aangeschonken, maar nu mijn kinderen groot zijn bekijk ik die nauwelijks nog...

2) weet je dat er zat mannen zijn die meteen roepen : ONZIN ! Die ontkennen dat gewoon. :cool:
1 op de 6 is wel heel hoog,he ?Ik heb ook wel eens 1 op de 10 gehoord.

Eke
06-02-05, 15:37
Geplaatst door Jarir Tabari
Het is overigens hier te vinden:

http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/publicaties/hg_opzet_onderzoek.htm

Poehee..ik krijg het niet gedownload helemaal , maar lees toch nog snel even dat ook OUDERENMISHANDELING blijkbaar voor de notoire mensenmeppers al heel gewoon is.Het is nu zondagmiddag , dus we mogen er vanuit gaan dat al menig bejaarde het wekelijkse bezoekje van hun kroost nu achter de rug heeft... :fucyc:

je kunt er wel cabaret van willen maken, maar dit is wel degelijk iets om door onze samenleving- politiek : GELD voor ZORG - aan te pakken. Je kunt moeilijk verwachten dat ouderen nog op karate gaan.(dit tegen de VVDers onder ons)

Joesoef
06-02-05, 15:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Anyhow Marokkanen zijn de enige allochtone groep die langer leven dan elk ander bevolkingsgroep in Nederland.

:rolleyes:

RinC
06-02-05, 16:13
Geplaatst door Te quiero
Daphne Westerhof is varkenmasseuse. Ze is er heilig van overtuigd dat varkens als emotioneel en sociaal intelligente wezens over een soort zesde zintuig beschikken dat onze stemmingen aanvoelt. In Gent houdt ze open dag op haar varkensmassage- salon.

Wat een logica hee...Daarom moeten we ze eten? :wtf: