PDA

Bekijk Volledige Versie : Rotjeknor (2-2-05) - Wijken Nabil en Cheppih uit naar Engeland?



Ron Haleber
03-02-05, 09:20
Rotjeknor - Nabil en Cheppih wijken uit naar Engeland?

'Moslims horen er niet bij in Nederland'

ROTTERDAM - "Moslims horen er niet bij in Nederland. Duizenden moslims zijn naar Engeland uitgeweken. Ook ik wil niet horen bij Nederland zoals het nu is, een land waarin met twee maten wordt gemeten."

Mohammed Cheppih, die in 2003 in beeld was voor het voorzitterschap van de AEL, de Arabisch Europese Liga, deed woensdagavond [gisteren 2-2] in Rotterdam mee aan het eerste openbare debat over islam en integratie in de stad. Waarom woon je hier eigenlijk nog, werd hem gevraagd. "Het enige dat me hier houdt, is dat er aan me wordt getrokken. Ik kan wat betekenen voor jongeren", zei Cheppih.

AEL-voorzitter Nabil Marmouch vond dat vooral veel over moslims wordt gepraat. "Moslims hebben nog geen woordvoerders en worden daarom nog niet gehoord." Een jonge vrouw was het daar niet mee eens. "Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed."

Reacties als deze zei een andere aanwezige juist vaak te missen. "Ik heb geen angst voor moslims. Het baart me wel zorgen dat gematigde moslims weinig tegenwicht geven aan radicale moslims."

De stelling van het debat 'De angst voor moslims is terecht' kreeg dinsdag weinig steun in Rotterdam. "Mensen die bang zijn voor moslims, zijn niet bang voor de buurman of de bakker. Ze vrezen de radicale moslims", vertelde een Marokkaanse man. "Ik ben moslim en ik ben ook bang voor de radicalen, want die vermoorden mensen."

Ook werden in het gemêleerde gezelschap dagelijkse ergernissen geuit. " Vrouwen, laat u eens zien, kom naar de volkstuin, groet de buren en laat vooral je man thuis", riep een autochtone Rotterdamse, die het naar vond dat oudere allochtone mannen nooit iets tegen haar zeiden.

In de pauze gingen de gesprekken gewoon door. Voor- en tegenstanders zochten elkaar op en hadden soms lange gesprekken. "Die interactie in de pauze was nog interessanter dan de rest van de avond", vond F. van der Hilst, raadslid van Leefbaar Rotterdam.

"Ik had drie jaar geleden niet gedacht dat we dit nu zouden durven doen " , meende een tevreden wethouder Pastors (Leefbaar Rotterdam). SP-raadslid Cornelissen vond echter dat de meeste aanwezigen zich politiek correct gedroegen en gewenste antwoorden gaven. "Er zijn veel mensen bang voor de islam en die durven daar dus niet voor uit te komen. Ik denk dat we dit debat vooral moeten voortzetten bij de bakker, op schoolpleinen en overal waar mensen elkaar tegenkomen. Je moet God er buiten laten en werken aan een goede toekomst in Rotterdam."

Telegraaf vandaag - Rotjeknors Dagblad meldt niets.



Nafferboys, good luck bij onze Somaliërs daar - neem AHA dus ook maar meteen mee! Wat voor winkeltje gaan jullie daar beginnen??? Couscous kennen ze daar nog niet! :zwaai:

ZbaqZbaq
03-02-05, 09:33
Geplaatst door Ron Haleber
[B]
AEL-voorzitter Nabil Marmouch vond dat vooral veel over moslims wordt gepraat. "Moslims hebben nog geen woordvoerders en worden daarom nog niet gehoord." Een jonge vrouw was het daar niet mee eens. "Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed."


Die dame zei om precies te zijn...

"Ik ben Karima.. ik kom uit ******,
ik ga naar school, werk,
Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed
IK WIL ME HELEMAAL NIET ORGANISEREN"


Dat heeft haar uiteindelijk winnaar gemaakt van het debat. Ze heeft precies gezegd wat van haar verwacht wordt.

Je moet werken en je bek houden... wij autochtonen houden ons wel bezig met besturen en organiseren, probleem definitie en oplossingen.

Ron Haleber
03-02-05, 09:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
Die dame zei om precies te zijn...

"Ik ben Karima.. ik kom uit ******,
ik ga naar school, werk,
Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed
IK WIL ME HELEMAAL NIET ORGANISEREN"


Dat heeft haar uiteindelijk winnaar gemaakt van het debat. Ze heeft precies gezegd wat van haar verwacht wordt.

Je moet werken en je bek houden... wij autochtonen houden ons wel bezig met besturen en organiseren, probleem definitie en oplossingen.

Maar wat heeft Nabil er voor argument tegenin gebracht...? Nabil laat zich toch niet zo goedkoop afschepen door zo'n bounty? :laser:

Is er verder nog iets over te melden? :roken:

sjaen
03-02-05, 09:41
Geplaatst door Ron Haleber
[B] "Er zijn veel mensen bang voor de islam en die durven daar dus niet voor uit te komen. Ik denk dat we dit debat vooral moeten voortzetten bij de bakker, op schoolpleinen en overal waar mensen elkaar tegenkomen. Je moet God er buiten laten en werken aan een goede toekomst in Rotterdam."



Hèhè

ZbaqZbaq
03-02-05, 09:43
Geplaatst door Ron Haleber
Maar wat heeft Nabil er voor argument tegenin gebracht...? Nabil laat zich toch niet zo goedkoop afschepen door zo'n bounty?

Is er verder nog iets over te melden?

Hij mocht helaas niet meer spreken.. het was 1x per persoon.

Maar hij is aan het eind wel naar haar toegegaan en heeft haar gefeliciteerd met haar prijs...

Hij zei tegen haar.."Mabrouk... 3taouek sba3.. ou nti qolti'lhoum shoukran"

Alfred J. Kwak
03-02-05, 09:46
Geplaatst door ZbaqZbaq
Die dame zei om precies te zijn...

"Ik ben Karima.. ik kom uit ******,
ik ga naar school, werk,
Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed
IK WIL ME HELEMAAL NIET ORGANISEREN"


Dat heeft haar uiteindelijk winnaar gemaakt van het debat. Ze heeft precies gezegd wat van haar verwacht wordt.

Je moet werken en je bek houden... wij autochtonen houden ons wel bezig met besturen en organiseren, probleem definitie en oplossingen.

Jezus, je maakt ook wel van alles een punt. Die dame is gewoon happy. Zie jij katholieken constant met een kruisbeeld naar buiten komen? Welnee, geloof is je privezaak, daar heeft niemand iets mee te maken. Dat is iets wat je vanuit je hart beleeft en voor jezelf doet. Daar hoef je je toch niet mee te profileren! Zo kun je van alles wel iets negatiefs maken....uit ik nu soms onderdrukkende teksten :cheefbek:

IbnRushd
03-02-05, 12:11
Geplaatst door Alfred J. Kwak
? Welnee, geloof is je privezaak, daar heeft niemand iets mee te maken. Dat is iets wat je vanuit je hart beleeft en voor jezelf doet. Daar hoef je je toch niet mee te profileren! Zo kun je van alles wel iets negatiefs maken....uit ik nu soms onderdrukkende teksten :cheefbek:

Maar vind je het erg als men zijn geloof wel buiten tentoonstelt?

ZbaqZbaq
03-02-05, 12:25
Geplaatst door Alfred J. Kwak
Jezus, je maakt ook wel van alles een punt. Die dame is gewoon happy. Zie jij katholieken constant met een kruisbeeld naar buiten komen? Welnee, geloof is je privezaak, daar heeft niemand iets mee te maken. Dat is iets wat je vanuit je hart beleeft en voor jezelf doet. Daar hoef je je toch niet mee te profileren! Zo kun je van alles wel iets negatiefs maken....uit ik nu soms onderdrukkende teksten :cheefbek:

Ik heb het niet over geloof.

Ik heb het over idealen, levensovertuiging en politiek...

En jezelf organiseren is per definitie een positief iets. Om grote problemen te analyseren, de oplossingen te zoeken en uit te voeren heb je meer mensen nodig, en behoeft dus organisatie.

een ieder die graag ziet dat je je smoel houdt en vooral zwak blijft door niet te organiseren is een wolf... een wolf die de intentie heeft om jou tot zijn maal te maken.

Bar
03-02-05, 12:26
Geplaatst door IbnRushd
Maar vind je het erg als men zijn geloof wel buiten tentoonstelt?

Ja, dat vind ik erg. Beschaafde mensen doen zoiets niet.

Alfred J. Kwak
03-02-05, 12:29
Geplaatst door IbnRushd
Maar vind je het erg als men zijn geloof wel buiten tentoonstelt?

vind ik prima zolang je anderen er maar niet mee lastig valt. in dit licht kan ik je melden dat ik een pleurishekel heb aan kerkklokken en muezzin gejammer (en zeker op een te langzaam/slepend bandje). ik zie ook niet in dat deze nutteloze herrie bijdraagt tot een betere religieuze beleving.

Alfred J. Kwak
03-02-05, 12:32
Geplaatst door ZbaqZbaq
Ik heb het niet over geloof.

Ik heb het over idealen, levensovertuiging en politiek...

En jezelf organiseren is per definitie een positief iets. Om grote problemen te analyseren, de oplossingen te zoeken en uit te voeren heb je meer mensen nodig, en behoeft dus organisatie.

een ieder die graag ziet dat je je smoel houdt en vooral zwak blijft door niet te organiseren is een wolf... een wolf die de intentie heeft om jou tot zijn maal te maken.

levensovertuiging en religie zijn wel bijna een 1-eiige 2-ling. idealen en politiek zijn zeker niet noodzakelijker wijs cultureel gebonden, je treft bv moslims aan bij cda, pvda, groen links, sp maar ook vvd en lpf.
ik krijg de indruk dat jij toch vooral een organisatie van een moslim/marokkaans perspectief voorstaat en juist dat draagt niet bij tot oplossingen maar polariseert slechts. juist door de vermenging van culturen ontstaan nieuwe culturen waarbij ook een wederzijds respect zal ontstaan voor elkanders afwijkende inzichten en historie. niks mis met organisatie maar doe het wel om de goede redenen.

ZbaqZbaq
03-02-05, 12:33
Geplaatst door Alfred J. Kwak
vind ik prima zolang je anderen er maar niet mee lastig valt. in dit licht kan ik je melden dat ik een pleurishekel heb aan kerkklokken en muezzin gejammer (en zeker op een te langzaam/slepend bandje). ik zie ook niet in dat deze nutteloze herrie bijdraagt tot een betere religieuze beleving.

Er zijn ook mensen die zich ergeren aan een kut van 65 op tv...


leven en laten leven

IbnRushd
03-02-05, 12:34
Geplaatst door Bar
Ja, dat vind ik erg. Beschaafde mensen doen zoiets niet.

En wat doen beschaafde mensen volgens jou wel?

David
03-02-05, 12:36
Geplaatst door IbnRushd
En wat doen beschaafde mensen volgens jou wel?


Vakkevullen & een minnaar nemen. :blowen:

Alfred J. Kwak
03-02-05, 12:38
Geplaatst door ZbaqZbaq
Er zijn ook mensen die zich ergeren aan een kut van 65 op tv...


leven en laten leven

verschil is dat je die tv kunt uitzetten en die kerk of moskee niet.
nogmaals, ik begrijp echt niet dat die herrie nodig is. vroeger wellicht waarin mensen nog geen horloge hadden en van veraf naar de dienst moesten komen. tegenwoordig weet iedereen echt wel wanneer de diensten zijn en hoe laat je moet bidden. daar hoef je ongelovigen zoals ik niet mee lastig te vallen. let wel, dit is niet gericht tegen de islam of de christelijke kerken hoor, slechts tegen de onnodige herrie die daardoor wordt geproduceerd.

Alfred J. Kwak
03-02-05, 12:40
Geplaatst door David
Vakkevullen & een minnaar nemen. :blowen:

mag het ook een minnares zijn? ben nogal erg hetero :hihi: en dat wil ik zo houden :lole:

IbnRushd
03-02-05, 12:43
Geplaatst door David
Vakkevullen & een minnaar nemen. :blowen:

aha dus als je vakkevult en een minnaar of minnares neemt ben je beschaafd, onder de ogen van een Nederlander? Maar als je een dikke baard laat en een lange gewaad neemt (boven de enkels) en glimlacht tegen de buitenstaanders dan ben je opeens een t.......? Of not? :D

Zwarte Schaap
03-02-05, 12:44
Geplaatst door Alfred J. Kwak
verschil is dat je die tv kunt uitzetten en die kerk of moskee niet.
nogmaals, ik begrijp echt niet dat die herrie nodig is. vroeger wellicht waarin mensen nog geen horloge hadden en van veraf naar de dienst moesten komen. tegenwoordig weet iedereen echt wel wanneer de diensten zijn en hoe laat je moet bidden. daar hoef je ongelovigen zoals ik niet mee lastig te vallen. let wel, dit is niet gericht tegen de islam of de christelijke kerken hoor, slechts tegen de onnodige herrie die daardoor wordt geproduceerd.

Dat geouwehoer over herrie is onnodig en een valse argument. Hoe vaak hoor je nu een kerkklok luiden? Alsof ze de hele dag op elk uur bezig zijn.

Come on niet aanstellen. Ik woon vlakbij een brandweer en ambulancepost, dat maakt veel meer lawaai, en weet je ik merk dat niet eens meer.

David
03-02-05, 12:44
Geplaatst door Alfred J. Kwak
mag het ook een minnares zijn? ben nogal erg hetero :hihi: en dat wil ik zo houden :lole:


Komt niks van in Regels zijn regels. Beschaafd is beschaafd. Dat hetero-gedrag is dierlijk, barbaars en puur gericht op voortplanting. Is niks beschaafds aan. Sorry, ik vind het jammer voor je, maar ik heb de regels niet gemaakt. :gniffel:

David
03-02-05, 12:46
Geplaatst door IbnRushd
aha dus als je vakkevult en een minnaar of minnares neemt ben je beschaafd, onder de ogen van een Nederlander?


Wie had het over een minnares? :kwaad:

Alfred J. Kwak
03-02-05, 12:54
Geplaatst door David
Wie had het over een minnares? :kwaad:

ik :duivels:

wytze
03-02-05, 12:57
Quote Zwarte Schaap,
"Dat geouwehoer over herrie is onnodig en een valse argument. Hoe vaak hoor je nu een kerkklok luiden?
Alsof ze de hele dag op elk uur bezig zijn."


Dat dacht je. Ik ben in Haarlem opgegroeid en daar hoorde je ELKE AVOND URENLANG op grote afstand het monotone geklingel van de grote kerk op de grote markt. Ik heb me vele avonden de t.ringt.fus
geergerd aan dat gejengel als ik in bed lag.
En die klokken worden nog steeds geluid.

~Panthera~
03-02-05, 12:58
Geplaatst door wytze
Quote Zwarte Schaap,
"Dat geouwehoer over herrie is onnodig en een valse argument. Hoe vaak hoor je nu een kerkklok luiden?
Alsof ze de hele dag op elk uur bezig zijn."


Dat dacht je. Ik ben in Haarlem opgegroeid en daar hoorde je ELKE AVOND URENLANG op grote afstand het monotone geklingel van de grote kerk op de grote markt. Ik heb me vele avonden de t.ringt.fus
geergerd aan dat gejengel als ik in bed lag.
En die klokken worden nog steeds geluid.


Volgens mij HOOR ik het hier dus net niet, of ze hebben hem er uit gedonderd. :hihi:
Hopelijk het laatste. :motorzaag

Zwarte Schaap
03-02-05, 13:09
Geplaatst door ZbaqZbaq
Die dame zei om precies te zijn...

"Ik ben Karima.. ik kom uit ******,
ik ga naar school, werk,
Waarom zou ik als moslim constant naar buiten moeten treden. Ik leef mijn leven, heb leuke buren, het gaat me goed
IK WIL ME HELEMAAL NIET ORGANISEREN"


Dat heeft haar uiteindelijk winnaar gemaakt van het debat. Ze heeft precies gezegd wat van haar verwacht wordt.

Je moet werken en je bek houden... wij autochtonen houden ons wel bezig met besturen en organiseren, probleem definitie en oplossingen.

Toen Nabil Marmouche aan het woord was kon ik duidelijk een propagandapraatje uit zijn betoog halen voor de MDP. Toen Nabil het had over de schuld van de moslims kon je duidelijk een instemmende geluid horen uit de autochtone hoek.

Maar zodra Nabil begon over organiseren en eigen woordvoerders werden de geluiden minder.

Het meisje legde de nadruk dat ze met rust gelaten wilde worden, ze had geen zin om elke keer uit te leggen waarom en hoe, ze wilde gewoon haar leventje leiden en niet elke keer gestigmatiseerd worden.

Het meisje snapte niet dat ze gekozen werd als winnaares ze wilde alleen duidelijk maken dat ze zich niet geroepen voelde dat ze zich als Marokkaan elke keer moest verantwoorden of zou moeten organiseren om stigmas te bestrijden. Ze wilde ermee aangeven dat in een normaal land die om haar burgers geeft dat dat niet nodig is. Net zo als die islamdebatten daar stond ze heel skeptisch tegenover.

We hebben gepraat over waarom ze haar gekozen hadden als winnaares. Ik was van mening dat ze gekozen is om tegenwicht te bieden voor Nabil Marmouche zijn ''verkooppraatje'' voor het MDP.

Mischien leuk voor Nabil om te weten: Er was een bekende vrouw van de burgemeester (ik vermoed zijn eigen vrouw) die achter de coulissen op boze toon eiste dat Nabil niet meer mocht spreken. De burgemeester probeerde haar te sussen en zei haar het komt wel goed.

wytze
03-02-05, 13:10
Panthera,
Jij woont toch in Schalkwijk? Zover draagt het niet. Ik woonde vlakbij het centrum. Gek werd je ervan. Laatst was ik weer een sin Haarlem en hoorde die verdoemde klokken weer. nog precies hetzelfde riedeltje. Echt verschrikkelijk.

David
03-02-05, 13:14
Geplaatst door wytze
Panthera,
Jij woont toch in Schalkwijk? Zover draagt het niet. Ik woonde vlakbij het centrum. Gek werd je ervan. Laatst was ik weer een sin Haarlem en hoorde die verdoemde klokken weer. nog precies hetzelfde riedeltje. Echt verschrikkelijk die katholieke terreur.



Ik heb zes jaar praktisch onder de Domtoren gewoond. Om het kwartier het carillon. Een hele zomer lang elk kwartier de tune van GTST op het carillon. Daar werd je pas gek van.

Van die blèrende imams schrik ik me altijd wezenloos als ik in Turkije of zo ben. Maar ik ben de enige. Iedereen gaat verder onverstoorbaar door met zijn of haar bezigheden.

Ach ja.

Zwarte Schaap
03-02-05, 13:14
Geplaatst door wytze
Quote Zwarte Schaap,
"Dat geouwehoer over herrie is onnodig en een valse argument. Hoe vaak hoor je nu een kerkklok luiden?
Alsof ze de hele dag op elk uur bezig zijn."

Dat dacht je. Ik ben in Haarlem opgegroeid en daar hoorde je ELKE AVOND URENLANG op grote afstand het monotone geklingel van de grote kerk op de grote markt. Ik heb me vele avonden de t.ringt.fus
geergerd aan dat gejengel als ik in bed lag.
En die klokken worden nog steeds geluid.

Ik als moslim heb eigenlijk nooit last ervaren van de kerkklokken terwijl er rondom mij minstens 7 kerken in een straal van 500 meter zijn.

Voor mij is een stille vroege natte druilerige zondag geen echte zondag als ik de kerkklokken niet hoor.

~Panthera~
03-02-05, 13:18
Geplaatst door wytze
Panthera,
Jij woont toch in Schalkwijk? Zover draagt het niet. Ik woonde vlakbij het centrum. Gek werd je ervan. Laatst was ik weer een sin Haarlem en hoorde die verdoemde klokken weer. nog precies hetzelfde riedeltje. Echt verschrikkelijk.

Als dat zo is, ben ik blij dat ik ze inderdaad hier niet hoor. :moe:
Verschrikkelijk dat geklingklang.
Als ze nog eens wat variatie er in zouden gooien, maar nee hoor, inderdaad, iedere keer hetzelfde gejenk.
Yek. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

wytze
03-02-05, 13:22
@David,

Ik heb ook jarenlang vlak bij de Westerkerk gewoond hier in Amsterdam. Idem dito om het kwartier het carillon, maar ik verzeker je, dat is een verademing vergeleken bij de klokken van de grote kerk in Haarlem.

@Zwarte Schaap,

Een uurtje op zondagmorgen, alla, daar kan ik mee leven. Elke avond drie, vier uur lang: dat is terreur.
Het traum komt weer boven nu ik erover nadenk.

Wellicht kan ik met terugwerkende kracht ergens een schadeclaim indienen?
:boer: