PDA

Bekijk Volledige Versie : Fox News koopt Al Jazeera!



GeenKritiek
03-02-05, 10:19
http://www.msnbc.msn.com/id/6894936/site/newsweek/


:handbang: :D

Afrux
03-02-05, 10:26
Geplaatst door Jarir Tabari
Yiihaaaaaaaaa. Nu alleen nog Ayaan als journalist en de puzzel is klaar.


Er is veel gebeurd achter de scheremen de laatste tijd. Vooral de vermeende connecties tussen aljazeera en de dictatuur Saddam en andere dictatuurs hebben Aljazeera een slechte naam bezorgd. Zij zijn ook niet te beroerd geweest om een faillete ideologie te steunen.

De Regering van Qatar vheeft een tijdje geleden al aangegeven dat ze munt uit het succes wilde slaan. En dat hebben ze dus gedaan. Ik zou het ook gedaan hebben.

Goodnight
03-02-05, 10:32
Fox was toch die nieuwszender die min of meer Pro-Bush is?
Die zender waarbij de journalisten iedereen die niet pro-bush was de huid vol scholden?
Die zender waarbij een tv-show host bijna een nabestaande van 11/9 te lijf ging en hem de huid vol schold omdat hij niet achter de strategie van Bush stond?
Die nieuwszender die pretendeert eerlijk en objectief nieuws uit te zenden,maar daarbij niet schuwde om openlijk actie te voeren voor Bush en zijn tegenstander de grond in te boren.

Aha...die zender....nou dat zal een lekkere soepje worden :D

Afrux
03-02-05, 10:35
waarom staat er niets over op aljazeera website?

Ik heb namelijk vorig week al een artikel gelezen over de verkoop van ALjazeera. Het zou dus kloppen.

De Regering van Qatar wil inderdaa geld zien...

magden_david
03-02-05, 10:36
jammer heel jammer, daar gaat een vrije spreekbuis verloren en het midden oosten heeft geen behoefte aan nog een ideologisch getinte omroep.

Wide-O
03-02-05, 10:36
:fucyc:

Afrux
03-02-05, 10:37
Geplaatst door magden_david
jammer heel jammer, daar gaat een vrije spreekbuis verloren en het midden oosten heeft geen behoefte aan nog een ideologisch getinte omroep.


vrije spreekbuis het is hoe je het bekijk, een betrekkelijk rije media is een beter benaming.

Voor de achterlijke arabische nationalistische dictatoriale regimes is het wel een te vrije media.

GeenKritiek
03-02-05, 10:38
:o

Wide-O
03-02-05, 10:42
Ik zeg toch niks :ego: :melig2:

~Panthera~
03-02-05, 10:44
Geplaatst door Wide-O
Ik zeg toch niks :ego: :melig2:

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/emoe2.gif

Simon
03-02-05, 11:10
Er staat toch met koeieletters boven dat het SATIRE is !!!

Joepie
03-02-05, 11:18
Geplaatst door Goodnight
Fox was toch die nieuwszender die min of meer Pro-Bush is?
Die zender waarbij de journalisten iedereen die niet pro-bush was de huid vol scholden?
Die zender waarbij een tv-show host bijna een nabestaande van 11/9 te lijf ging en hem de huid vol schold omdat hij niet achter de strategie van Bush stond?
Die nieuwszender die pretendeert eerlijk en objectief nieuws uit te zenden,maar daarbij niet schuwde om openlijk actie te voeren voor Bush en zijn tegenstander de grond in te boren.

Aha...die zender....nou dat zal een lekkere soepje worden :D


idd, die zender :) (ik heb het ook gezien met die 911 nabestaande)

Zwarte Schaap
03-02-05, 13:36
Humor of geen humor van de week zag ik een docu over Al Jazeera en daar kwam de directeur-hoofdredacteur aan het woord. Hij verraste me doordat hij aangaf het liefst naar Amerika te willen om zijn kinderen een betere toekomst te geven, sterker nog hij zou ze hoe dan ook daar laten studeren. Op het moment supreme verklaarde hij dat hij zo naar Fox news zou overstappen als ze hem een baantje zouden aanbieden.

David
03-02-05, 13:39
Geplaatst door Zwarte Schaap
Humor of geen humor van de week zag ik een docu over Al Jazeera en daar kwam de directeur-hoofdredacteur aan het woord. Hij verraste me doordat hij aangaf het liefst naar Amerika te willen om zijn kinderen een betere toekomst te geven, sterker nog hij zou ze hoe dan ook daar laten studeren. Op het moment supreme verklaarde hij dat hij zo naar Fox news zou overstappen als ze hem een baantje zouden aanbieden.


En dat verbaasde jou? Wat dacht je dan, dat Al Jazeera werd gemaakt door principiële hard-core wereldverbeteraars? Kom, kom, die bestaan niet meer in medialand. Geld, vraag en aanbod, daar draait het om. Mensen willen een bepaald soort nieuws, dan krijgen ze ook een bepaald soort nieuws. Iedere doelgroep wordt bediend.

Afrux
03-02-05, 15:37
Geplaatst door David
En dat verbaasde jou? Wat dacht je dan, dat Al Jazeera werd gemaakt door principiële hard-core wereldverbeteraars? Kom, kom, die bestaan niet meer in medialand. Geld, vraag en aanbod, daar draait het om. Mensen willen een bepaald soort nieuws, dan krijgen ze ook een bepaald soort nieuws. Iedere doelgroep wordt bediend.


Dat klopt helemaal. Aljazeera is bovendien een merk. Een groot merk!

Hoe e het wendt of keert Osama en de zijne hebben een belangrijke rol gespeeld in de grootheid van Aljazeera.

Pytaghoras
03-02-05, 17:51
Dat zou me niet verbazen. De arabieren in M.O. hebben alles opgegeven wat ze hebben: olie, land, ziel en nu Al Jazeera

Pytaghoras
03-02-05, 17:51
en natuurlijk hun geloof.........

Afrux
03-02-05, 18:36
Geplaatst door Pytaghoras
Dat zou me niet verbazen. De arabieren in M.O. hebben alles opgegeven wat ze hebben: olie, land, ziel en nu Al Jazeera

dat mag je niet zeggen straks krijg je ZZ en de zijn op je dak!

Jack|Jill
03-02-05, 21:30
Hands Off Al-Jazeera!
Down with the Media à la Fox News!
--------------------------------------------------------------------------------

By Yahya Al-Olfi [email protected]




Several days ago while I was watching Al-Fayhaa Channel an interview was underway with an Iraqi dissident of Saddam’s downfallen regime. Now, the man is working for Allawi’s government in a position relating to Press and Media.
He claims that he has spent most of his life as an opponent of Saddam but unfortunately his talk and opinion regarding kicking out Al-Jazeera Qatari based News Channel from Iraq, showed the man himself more like those working under Saddam’s Regime, if it was not only for the sole difference of declaring being one day a dissident of the former regime.
The man went on to accuse the worldwide famed channel “Aljazeera” labeling it as supporter and instigator of terrorism as well as a Zionist mouthpiece. Here at least when he refers to it as zionist he concurs with the opinion of Arab Officials. Furthermore, the Americans have declared on many occasions their distaste with regard to Al-Jazeera whether in Afghanistan or Iraq, just see how Aljazeera correspondent Sr. Taiseer Alooni is being harassed and mistreated by the Spanish authorities in Madrid, merely in obedience of an American wish.
Americans and some Europeans day and night do brag about their press freedom and when a third world country succeeds in establishing a TV channel with high level freedom of opinion and reporting they declare that such a channel must rationalize its address and approach of the ongoing events. This unfortunately reveals the contradiction between what they believe is right in their own countries and how they disapprove of the same, elsewhere. Take for example USA, the government dares not gag the press and media but instead encourages and pays for apprentices such as “Fox News” for example.
Far be from it! we do not want a Fox News Type of reporting which although has got a nice musical theme but on the other hand the funniest reporting ever to be seen on planet earth. In fact it is even far more worse than our dismal Arab state run TV Channels, despite the advanced techniques and being seated in USA.
Now, one is at a loss Arab official media call Aljazeera a Zionist mouthpiece and the Americans and their Iraqi marionnettes are also equally angry with it.
Faisal Al-Qassem a prominent announcer working for Al-Jazeera wonders whether it is high time to define Zionism amidst Arab Media, and whether such a thing is represented in newly emerging independent Arab press and media which do away with state tutelage and identify themselves with normal people’s worries, feelings and daily issues by naming things with their true names or the Arab Official Media which serves Zionism by misleading the people and adopting Gobbel’s theory of continued lying? Hence who is Zionist that who discovers illnesses and calls for remedies or that telling lies continuously so as to cover up the truth all along.
Faisal also alluded to the fact that most Arab official channels report most of their airtime about the travels, visits and receptions of the Monarchs, Presidents and Emirs. That by hiding their seething internal problems they do serve Zionism in contrast to Aljazeera which reveals the illnesses in order to tackle them.
In my humble opinion, Arabs have become fed up with the official media which tends to cover up and ignore all the seething problems in the Arab Street. As a matter of fact having an independent professional tool such as Aljazeera fills an important gap in our daily lives. No other Arab Channel has succeeded to become a competitor of Aljazeera which is still gaining Arab attention by the minute.
Give me another channel dealing with Arab affairs as frankly as Aljazeera does and I shall think again. Unfortunately this is still impossible and farfetched and this is why we are afraid for Aljazeera. So, Viva “Aljazeera” and à bas Fox News and its likes anywhere and everywhere.

Bron: Yemen Times.

alief
07-02-05, 14:05
Andy Borowitz is the author of The Borowitz Report, and the winner of the National Press Club's humor award. For more, go to borowitzreport.com.

Nah nah, er zijn wel een hoop mensen die zich met een titel om de tuin laten leiden he?

Spoetnik
07-02-05, 14:12
Geplaatst door alief
Nah nah, er zijn wel een hoop mensen die zich met een titel om de tuin laten leiden he?

idd :)

Wat wel waar is, is dat Qatar de nieuwszender gaat verkopen. Maar aan wie is nog niet duidelijk.

Pytaghoras
07-02-05, 15:25
Geplaatst door Afrux
dat mag je niet zeggen straks krijg je ZZ en de zijn op je dak!

Ja, heb je niet gezien dat ik 1 strafpunt heb gekregen? De arabische nationalisten beheren maroc.nl

Zwarte Kat
07-02-05, 15:50
Geplaatst door David
En dat verbaasde jou? Wat dacht je dan, dat Al Jazeera werd gemaakt door principiële hard-core wereldverbeteraars? Kom, kom, die bestaan niet meer in medialand. Geld, vraag en aanbod, daar draait het om.

Nooit van Indymedia gehoord?