PDA

Bekijk Volledige Versie : Mogelijk terreurcel ontmaskerd in Maastricht



magden_david
03-02-05, 10:34
Mogelijk terreurcel ontmaskerd in Maastricht

- Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: donderdag 3 februari 2005 @ 11:05

Het Algemeen Dagblad meldt vandaag dat er met het oprollen van een drugsbende vorige maand in Maastricht, ook een mogelijke moslimextremistische terreurcel is ontmanteld. De krant baseert zich op vertrouwelijke processen-verbaal die in bezit zijn van het dagblad.

Sinds half januari zitten negen mensen vast in een grote drugszaak. Bij vier invallen vond de politie een vuurwapen, 10 kilo heroïne, cocaïne, hasj en xtc. Uit het onderzoeksdossier blijkt dat de leden, onder wie een plaatsvervangend imam, ook wapens en explosieven zouden bezitten. De groep, meest mensen van Marokkaanse afkomst, werd al zeker een half jaar door de politie gevolgd. Ook werd een speciaal antiterreurteam ingeschakeld. Het is de eerste keer dat in Nederland sprake is van een verband tussen drugshandel en terrorisme.

Centrale figuur in de groep is de 41-jarige Rotterdamse koranlezer Hassan L., die in 1999 zijn werkterrein verplaatste naar Limburg. Er zou ook sprake zijn van een man die banden zou onderhouden met de terreurbeweging al-Qaeda. In 2003 werd in Geleen al een radicaal-islamitisch netwerk opgerold na tips van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). Het ging toen om zeven mensen, van wie een aantal werd uitgezet naar Spanje. Uit die groep zijn nu opnieuw mensen opgepakt.

De AIVD tipt overigens de politie geregeld over mensen die ze volgen en waarvan blijkt dat ze criminele activiteiten ontplooien. Als de AIVD terrorisme niet denkt te kunnen bewijzen, licht ze de politie in, om zo de groep te frustreren.


--------Heerlijk hypocriet !

Ron Haleber
03-02-05, 11:10
Gek dat Maarten ons er niets over vertelt...? Die zit er in zn café's toch bovenop!

TonH
03-02-05, 11:33
Geplaatst door magden_david
De AIVD tipt overigens de politie geregeld over mensen die ze volgen en waarvan blijkt dat ze criminele activiteiten ontplooien. Als de AIVD terrorisme niet denkt te kunnen bewijzen, licht ze de politie in, om zo de groep te frustreren.


--------Heerlijk hypocriet !

En Van Traa draait zich weer eens om in zijn graf. Opsporingsmiddelen die voor de politie niet toegestaan zijn komen nu via de achterdeur weer binnen. :moe:

jang0201
03-02-05, 11:52
ach ja, zulk leuk volk die marokkanen! en maar lopen klagen dat ze zich gediscrimineerd etc. voelen.

eigen schuld, dikke bult

barfly
03-02-05, 12:02
Geplaatst door TonH
En Van Traa draait zich weer eens om in zijn graf. Opsporingsmiddelen die voor de politie niet toegestaan zijn komen nu via de achterdeur weer binnen. :moe:

We kunnen die mensen inderdaad beter met rust laten, stel je voor zeg... :maf:

IbnRushd
03-02-05, 12:06
Geplaatst door jang0201
ach ja, zulk leuk volk die marokkanen! en maar lopen klagen dat ze zich gediscrimineerd etc. voelen.

eigen schuld, dikke bult

In elke doos heb je wel rotte appels tussen zitten.

GroteWolf
03-02-05, 14:24
1 ding hadden die communisten goed door:
Religie is opium voor het volk.

TonH
03-02-05, 15:23
Geplaatst door barfly
We kunnen die mensen inderdaad beter met rust laten, stel je voor zeg... :maf:

Het ging me om die laatste opmerking. Illegaal verkregen bewijs blijft illegaal. Wanneer men in Nederland weer wil dat de politie de grootste importeur van verboden middelen wordt dan moet men dat vooral doen. En dat geldt ook voor het gebruik maken van de wettelijke extra mogelijkheden van de AIVD voor politie-opsporing.

barfly
03-02-05, 17:26
Geplaatst door TonH
Het ging me om die laatste opmerking. Illegaal verkregen bewijs blijft illegaal. Wanneer men in Nederland weer wil dat de politie de grootste importeur van verboden middelen wordt dan moet men dat vooral doen. En dat geldt ook voor het gebruik maken van de wettelijke extra mogelijkheden van de AIVD voor politie-opsporing.

Ik vind dat het begrip "illegaal verkregen bewijs" eens flink onder de loep moet worden genomen. Ik kan me niet voorstellen dat je mogelijke criminelen en terroristen zomaar laat lopen om die reden. Wat mij betreft mag de AIVD ruimere mogelijkheden krijgen om de veiligheid van Nederland te garanderen misschien moet er zelfs een soort uitbreiding komen voor de reguliere politiediensten om onderzoek te doen naar mogelijke activiteiten die niet door de beugel kunnen.

TonH
03-02-05, 17:43
Geplaatst door barfly
Ik vind dat het begrip "illegaal verkregen bewijs" eens flink onder de loep moet worden genomen. Ik kan me niet voorstellen dat je mogelijke criminelen en terroristen zomaar laat lopen om die reden. Wat mij betreft mag de AIVD ruimere mogelijkheden krijgen om de veiligheid van Nederland te garanderen misschien moet er zelfs een soort uitbreiding komen voor de reguliere politiediensten om onderzoek te doen naar mogelijke activiteiten die niet door de beugel kunnen.

Mag je vinden, maar laat men dan de wet daartoe aanpassen en blijft er nog een beetje van de rechtsstaat overeind.

barfly
03-02-05, 17:47
Geplaatst door TonH
Mag je vinden, maar laat men dan de wet daartoe aanpassen en blijft er nog een beetje van de rechtsstaat overeind.

Uiteraard moet e.e.a bij de wet geregeld zijn en niet een gedoogbeleid voor politie om slinkse praktijken te ontplooien.

Max Stirner
03-02-05, 17:55
Geplaatst door TonH
En Van Traa draait zich weer eens om in zijn graf. Opsporingsmiddelen die voor de politie niet toegestaan zijn komen nu via de achterdeur weer binnen. :moe:


Het enige wat me interesseert is of ze inderdaad terreuraanslagen wilden (laten) plegen.....ja of nee.

Als het antwoord `ja` is, is de rest voor mij bijzaak.

TonH
04-02-05, 00:25
Geplaatst door Max Stirner
Het enige wat me interesseert is of ze inderdaad terreuraanslagen wilden (laten) plegen.....ja of nee.

Als het antwoord `ja` is, is de rest voor mij bijzaak.

En daarmee ben je dus net zo'n bedreiging voor dit land als die lui... :moe:

Al Sawt
04-02-05, 00:51
Geplaatst door magden_david



--------Heerlijk hypocriet ! Net zo lekker hypocriet als Orthodoxe Joden die in XTC handel zitten.

Al Sawt
04-02-05, 00:53
Geplaatst door GroteWolf
1 ding hadden die communisten goed door:
Religie is opium voor het volk. Alleen jammer dat de communisten de verslaving van hun eigen ideologie misken(d)en.

Al Sawt
04-02-05, 01:16
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Alles is al uitgevonden, what a drag. Nou jij nog. Nobelintje,

Kan je wat concreter zijn?

Al Sawt
04-02-05, 02:01
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Moeilijk, schatje. Je kunt er 5 eeuwen geschiedenis op naslaan en alles met de FF-toets herbeleven, of je eigen gang gaan. Ik adviseer het laatste. Dan rest mij nu niets anders, dan je een fijne nacht rust te wensen!

idris
04-02-05, 08:41
Geplaatst door Al Sawt
Alleen jammer dat de communisten de verslaving van hun eigen ideologie misken(d)en.

exact, en wanneer deze verslaafden het alleenrecht hebben op regeren, ben je mooi klaar !

vandaar dat de staat seculier en pluriform dient te zijn, niet atheistisch, maar seculier, onafhankelijk van welke vreedzame denkstroom ook, seculariteit betekent letterlijk

universeel en voor altijd.


the check and balances van vrije meningsvorming en nieuwsgaring, onafhankelijke rechtstaat en democratie.

en wanneer we met zijn alle iets meer richting Staphorst willen of Amish, dan kiezen we in dat seculier stelsel toch gewoon wat meer op een Staphorsterpartij,

dat is pas eerlijk, ook voor dat geloof, want men kiest er dan voor en wordt en niet toe gedwongen !!

magden_david
04-02-05, 13:01
Geplaatst door Al Sawt
Net zo lekker hypocriet als Orthodoxe Joden die in XTC handel zitten.

wees jij als kind ook altijd met de vinger naar een ander?

Al Sawt
04-02-05, 13:27
Geplaatst door magden_david
wees jij als kind ook altijd met de vinger naar een ander? Nee! Ik ben gewend om zelfreflectie toe te passen. Misschien iets voor jou?