PDA

Bekijk Volledige Versie : STAGEPLAATS: bij Nederland Kennisland



angkor
03-02-05, 21:38
Per direct: stageplaats bij Nederland Kennisland

Nederland Kennisland wil van Nederland een kennisland maken. En daar is heel wat voor nodig. Kennisland is een onafhankelijke stichting waar zo’n 15 a 20 mensen werken, fulltimers, parttimers, freelancers en stagiaires. We zetten nieuwe strategieën uit om beleidsmakers te laten zien hoe het ook kan. We initiëren zelf bijzondere projecten om vernieuwing in gang te zetten. En we brengen mensen bij elkaar in lerende netwerken om het samen beter te doen. Voor de komende jaren richten we ons op vier thema’s: lang leven leren, open cultuur, regionale hotspots en geniale overheid.

We zijn op zoek naar een stagiair(e) voor vier dagen in de week, voor een periode van februari tot en met juni om mee te werken aan de afronding van de tweejarige stimuleringsregeling Digitale Pioniers. Deze regeling ondersteunt vernieuwende internetinitiatieven van kleinschalige maatschappelijke organisaties.

Takenpakket

• Deskresearch uitvoeren en projectverslagen schrijven voor
het eindverslag van regeling

• Publiceren van lessen en eindresultaten van de projecten via www.digitalepioniers.nl

Ter afronding van de regeling komt veel materiaal en kennis vrij van de honderd projecten die in twee jaar tijd zijn ondersteund. Dit wordt verwerkt in een eindverslag voor de opdrachtgever, het Ministerie van OCW, directie Cultuur en Media. Daarnaast is het de bedoeling dat zoveel mogelijk andere ‘pioniers’ van de ervaringen en lessen van de Digitale Pioniers gebruik kunnen maken. Dit gebeurt via de website www.digitalepioniers.nl.

Naar wie zijn we op zoek?
Kennisland is geen doorsnee organisatie. Iedereen werkt aan zijn eigen projecten, organiseert interne workshops om te brainstormen, bedenkt nieuwe plannen en organiseert zijn eigen werk. Natuurlijk krijg je een begeleider en worden duidelijke stage afspraken met je gemaakt. Maar het is wel belangrijk dat je goed zelfstandig kan werken, niet bang bent om vragen te stellen, initiatief durft te nemen en kritisch bent. De werkzaamheden vragen om organisatietalent, schrijfervaring (ook voor het web) en goede sociale vaardigheden.

Wat krijg je daarvoor terug?
Een kans om heel veel te leren op een spannende plek. Afhankelijk van je eigen opstelling en inzet kan je meedoen aan workshops, meedenken over nieuwe projecten en ervaren hoe het is om te werken voor stichting met een maatschappelijke missie. Er wordt een stageplan met je afgesproken waarin wederzijdse verwachtingen zijn vertaald naar duidelijke leerdoelen en/of activiteiten. De stagevergoeding bedraagt 300 E bruto per maand.

Graag ontvangen we een brief met je motivatie en een cv. Deze kan je richten aan Femke Graas, [email protected]. Voor meer informatie kan je contact opnemen met Minouche Besters, [email protected].

barfly
05-02-05, 22:40
Met verbazing zie ik deze Topper waar best een mogelijkheid wordt geboden, al dagenlang leeg? Wat is daar de oorzaak van? Is niemand geintereseerd in een stageplek, kan iemand er iets aan toevoegen? Ik niet ff :)

bamajob.nl
09-02-05, 00:14
Geplaatst door barfly
Met verbazing zie ik deze Topper waar best een mogelijkheid wordt geboden, al dagenlang leeg? Wat is daar de oorzaak van? Is niemand geintereseerd in een stageplek, kan iemand er iets aan toevoegen? Ik niet ff :)

Er zijn wel genoeg Marokkanen die opzoek zijn naar een stageplaats. Ik ken veel Marokkaanse meisjes die geen afstudeerstage kunnen vinden omdat ze een hoofddoek dragen.

Simon
12-02-05, 06:41
Geplaatst door barfly
Met verbazing zie ik deze Topper waar best een mogelijkheid wordt geboden, al dagenlang leeg? Wat is daar de oorzaak van? Is niemand geintereseerd in een stageplek, kan iemand er iets aan toevoegen? Ik niet ff :)

Nou ja wellicht reageert men niet hier maar via de email in de oproep. Lijkt mij wel een interessante stageplek overigens !

et_2000nl
18-02-05, 01:15
Wat een gelul!!!! Nederland kennisland is een discussie. Geen daden. Er is maar een toekomst voor Nederland en dat is een kennis econimie a la Finland en Zweden. Alle goeie initiatieven ten spijt, het is veel geschreeuw en weinig wol. Helaas spreekt het huidige kabinet alleen maar over kosten en niet over investeren. Kennis economie vergt investeringen. In onderwijs en ondernemers klimaat. Whooooaaaaa, wel eens naar het regeer akkoord gekeken. I'll rest my case.

De huidige demoncratie en hun lange termijn visie duurt zolang hun regerings periode. 4 jaar max. Dus.... geen kennis economie investeringen anders dan geschreeuw.....

mark61
18-02-05, 01:47
Geplaatst door et_2000nl
Wat een gelul!!!! ... anders dan geschreeuw.....

Ben je boos? :hihi:

et_2000nl
18-02-05, 02:26
Geplaatst door mark61
Ben je boos? :hihi:

Nee.... Slechts verdrietig. Als de kennis economie partij in Nederland, D66, omwille van een regeeraccoord de investiringen in de kennis economie laat varen, is het droevig gesteld. Nederland loopt dramatisch achter als het gaat om technologische ontwikkelingen tov de rest van de westerse wereld.

mark61
18-02-05, 19:47
Geplaatst door et_2000nl
Nee.... Slechts verdrietig. Als de kennis economie partij in Nederland, D66, omwille van een regeeraccoord de investiringen in de kennis economie laat varen, is het droevig gesteld. Nederland loopt dramatisch achter als het gaat om technologische ontwikkelingen tov de rest van de westerse wereld.

Zo ist.