PDA

Bekijk Volledige Versie : Hirsi Ali: AIVD inzetten tegen eerwraak



ZbaqZbaq
04-02-05, 08:19
Hirsi Ali wil eerwraak harder aanpakken

Uitgegeven: 3 februari 2005 23:24
Laatst gewijzigd: 4 februari 2005 07:43

AMSTERDAM - De inlichtingendiensten moeten worden ingeschakeld tegen eerwraak. Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali vrijdag in een interview met de Volkskrant. "Waarom zetten we de inlichtingendiensten niet op de families van die honderd vrouwen die nu ondergedoken zitten? (...) Waarom houden we ze niet permanent in de gaten, waarom tappen we die telefoons niet af?"

Het liberale Kamerlid maakte ruim twee weken geleden haar rentree in het parlement. Na de moord op Theo van Gogh in november was ze daar niet meer geweest. Eerwraak staat nu hoog op haar agenda, zo zegt ze in de krant.

Verwijt

Hirsi Ali verwijt minister Piet Hein Donner van Justitie, het Openbaar Ministerie en haar collega's in de Tweede Kamer gebrek aan daadkracht op dit onderwerp. In een debat in de Kamer zal ze een hardere aanpak eisen tegen families van vrouwen die ondergedoken zitten omdat ze vrezen dat hun familie ze wil vermoorden.

Rabi'ah.
04-02-05, 12:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
Hirsi Ali wil eerwraak harder aanpakken

Uitgegeven: 3 februari 2005 23:24
Laatst gewijzigd: 4 februari 2005 07:43

AMSTERDAM - De inlichtingendiensten moeten worden ingeschakeld tegen eerwraak. Dat zegt VVD-Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali vrijdag in een interview met de Volkskrant. "Waarom zetten we de inlichtingendiensten niet op de families van die honderd vrouwen die nu ondergedoken zitten? (...) Waarom houden we ze niet permanent in de gaten, waarom tappen we die telefoons niet af?"



Inderdaad joh, waarom schaffen we niet meteen de hele rechtsstaat af? :duim:



Dat mens spoort echt niet. :moe:

Joepie
04-02-05, 12:34
http://www.nu.nl/news/477908/11/%27Eerwraak_geen_terrorisme%27.html

Spoetnik
04-02-05, 14:13
Gelukkig is Donner iets zinniger.. maja, nu wordt hij weer de gebeten hond. Zal je zien.

Simon
04-02-05, 15:03
Het valt mij wel vaker op dat politici werkelijk geen enkel besef van rechtsregels hebben. De AIVD inzetten voor eerwraak! Het leger voor het uitzetten van asielzoekers?

Rabi'ah.
04-02-05, 15:06
Geplaatst door Simon
Het valt mij wel vaker op dat politici werkelijk geen enkel besef van rechtsregels hebben. De AIVD inzetten voor eerwraak! Het leger voor het uitzetten van asielzoekers?

I know.

De gekte slaat massaal toe.

En de stemmen stromen binnen. :moe:

~Panthera~
04-02-05, 15:20
Oranje bandjes om, en naar de Dam ? :D

wytze
04-02-05, 15:53
de Volkskrant is weer vreselijk vandaag. AHA op pag. 1 en 2. Verdonk op pag. 3

Brrr

freya
04-02-05, 16:39
Geplaatst door ZbaqZbaq
De inlichtingendiensten moeten worden ingeschakeld tegen eerwraak.


Goed plan die jongens hadden toch nog niks te doen met die 1500(?) extremisten die ze 24 uur in de gaten moeten houden :duim:

Sinds ze met al die leuke lijfwachten in afzondering is geweest is ze nu helemaal het spoor bijster :maf:

Rabi'ah.
04-02-05, 16:57
Je bedoelt: Sinds ze op kosten van de belastingbetaler vakantie mocht vieren en een boek mocht schrijven. :rolleyes:

GeenKritiek
05-02-05, 11:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad joh, waarom schaffen we niet meteen de hele rechtsstaat af? :duim:



Dat mens spoort echt niet. :moe:

Wees blij dat Ayaan aan de macht is en niet ik. Weet je wat mijn oplossing zou zijn voor vaders en broers die hun eigen dochter/zusje bedreigen met de dood? Ik zou ze naar Abu Graib sturen om ze daar onder toezicht van camera's sexueel te laten mishandelen door Amerikaanse soldaten. Vervolgens zou ik de videobeelden integraal laten uitzenden op alle nederlandse netten.

Wat ik niet snap is dat jij het opneemt voor moordenaars en vrouwenmishandelaars. Wie spoort hier nou niet?

mark61
05-02-05, 11:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
Hirsi Ali wil eerwraak harder aanpakken

Je kan zeggen wat je wil, het gaat in ieder geval een keer niet over Marokkanen.

mark61
05-02-05, 11:18
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad joh, waarom schaffen we niet meteen de hele rechtsstaat af? :duim:

Dat mens spoort echt niet. :moe:

OK, lekker laten moorden die guys? Zal je leren te breezersletten?

De politie is gerechtigd een onderzoek in te stellen bij vermoeden van een nog te plegen misdaad. Wat anders is, dat iemand meestal niet kan worden veroordeeld voor een vagelijk geplande misdaad. Pro-actief kan je de politie niet noemen. Ze zouden bij de persoon in kwestie in ieder geval s kunnen gaan kijken of er geen verboden wapen aanwezig is. Als ze dat volkomen onverwacht doen, kan dat wat opleveren. Als je dan ook nog de straffen voor wapenbezit gigantisch verhoogt, zit die vrouw de eerste 10 jaar hopelijk goed. Maja, prioriteiten.

Bij jou liggen die blijkbaar niet bij die vrouwen. Ayaan zwartmaken is belangrijker dan levens redden?

Jah, ik weet het, het aantal verkeersdoden per jaar is 1000. Het aantal eerwraakmoorden ik dacht 5.

Wat de AIVD ermee te maken heeft is mij een raadsel. Oh, wacht, het heet nu Anti Islam VerdelgingsDienst?

Rabi'ah.
05-02-05, 11:30
Geplaatst door mark61
OK, lekker laten moorden die guys? Zal je leren te breezersletten?

Wat bedoel je hiermee? Dat ik achter eerwraak zou staan?

Kennelijk heb je dit topic niet goed gelezen: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=127148

:moe:


Geplaatst door mark61

De politie is gerechtigd een onderzoek in te stellen bij vermoeden van een nog te plegen misdaad. Wat anders is, dat iemand meestal niet kan worden veroordeeld voor een vagelijk geplande misdaad. Pro-actief kan je de politie niet noemen. Ze zouden bij de persoon in kwestie in ieder geval s kunnen gaan kijken of er geen verboden wapen aanwezig is. Als ze dat volkomen onverwacht doen, kan dat wat opleveren. Als je dan ook nog de straffen voor wapenbezit gigantisch verhoogt, zit die vrouw de eerste 10 jaar hopelijk goed. Maja, prioriteiten.

Bij jou liggen die blijkbaar niet bij die vrouwen. Ayaan zwartmaken is belangrijker dan levens redden?



Dat de politie te weinig doet, is wel duidelijk. Maar mensen permanent door nota bene een veiligheidsdienst laten afluisteren en ook nog de hele familie, kan niet zomaar.

En ook dat laatste vind ik een misselijke opmerking.

GeenKritiek
05-02-05, 11:30
Het maakt niet uit of Hirshi Ali roept dat door rood rijden niet mag, of dat het drinken van terpetine slecht is voor je gezondheid, de moslims zullen het niet met haar eens zijn.

mark61
05-02-05, 11:31
Geplaatst door GeenKritiek
Het maakt niet uit of Hirshi Ali roept dat door rood rijden niet mag, of dat het drinken van terpetine slecht is voor je gezondheid, de moslims zullen het niet met haar eens zijn.

Dat bedoelde ik Rabi`ah, de boodschapper is belangrijker dan de boodschap, krijg ik zo het idee.

GeenKritiek
05-02-05, 11:32
Geplaatst door Rabi'ah.



Dat de politie te weinig doet, is wel duidelijk. Maar mensen permanent door nota bene een veiligheidsdienst laten afluisteren en ook nog de hele familie, kan niet zomaar.



Wel als die familie een meisje bedreigd met de dood, wat mij betreft. De veiligheid van een menselijk leven gaat wat mij betreft boven de rechten van de daders.