PDA

Bekijk Volledige Versie : Een positief bericht over Ahmed 'oom Tom' Aboutaleb.



Zwarte Schaap
04-02-05, 16:36
Alleen Aboutaleb verdient bij

MARIEKE MONDEN

AMSTERDAM - Wethouder Ahmed Aboutaleb is de enige Amsterdamse wethouder met betaalde nevenfuncties. De PvdA'er ontvangt jaarlijks ruim twintigduizend euro, maar schenkt dat aan goede doelen. De burgemeester heeft geen betaalde nevenfunctie.

Aboutaleb is lid van de onderwijsraad en hij maakt deel uit van de raad van Toezicht van de Mondriaan Onderwijsgroep in Den Haag. De functies leveren hem elk 850 euro bruto per maand op. De wethouder laat weten dat hij het bedrag dat na belasting overblijft schenkt aan goede doelen, zoals bijvoorbeeld projecten om watervoorzieningen in Afrika te maken.

Het werk voor de onderwijsraad kost Aboutaleb gemiddeld een dag per maand, de andere functie een à twee avonden per kwartaal. Hij heeft geen onbetaalde functies.

Deze week werd bekend dat commissarissen van de koningin op grote schaal bijklussen. De commissarissen Hans Alders, Ed Nijpels en Jan Franssen spanden de kroon, Franssen heeft dertig nevenfuncties. Alders verdient het meest, voor 25 bijbanen ontvangt hij in totaal 90.000 euro.

Uit een overzicht van nevenfuncties van de Amsterdamse wethouders blijkt dat alleen Hannah Belliot geen enkele nevenfunctie heeft. Duco Stadig is alleen onbezoldigd voorzitter van de Vereniging Delta Metropool.

VVD'er Mark van der Horst heeft vooral functies uit hoofde van zijn functie als wethouder. Hester Maij is actief in diverse geledingen van het CDA, zij zit, net als Aboutaleb, in de raad van toezicht van een onderwijsinstelling, maar krijgt daar geen cent voor. VVD-wethouder Frits Huffnagel doet naast de bij zijn werk horende functies onder meer nog zaken voor studentenvereniging Lanx.

De burgemeester heeft de meeste nevenfuncties: achttien. Het zijn vooral bijbanen die voortvloeien uit het burgemeesterschap, zoals lidmaatschap van diverse commissies bij de Vereniging Nederlandse Gemeenten en het voorzitterschap van het Korps Beheerders Beraad. Als PvdA'er is Cohen voorzitter van het curatorium van de Wiardi Beckman Stichting, het wetenschappelijk bureau van de partij.


Bron: Het Parool 04/02/05

S@deeQ
04-02-05, 16:39
Geplaatst door Zwarte Schaap


Deze week werd bekend dat commissarissen van de koningin op grote schaal bijklussen. De commissarissen Hans Alders, Ed Nijpels en Jan Franssen spanden de kroon, Franssen heeft dertig nevenfuncties. Alders verdient het meest, voor 25 bijbanen ontvangt hij in totaal 90.000 euro.



:loens: maar 25 bijbanen ???


geen wonder dat er zoveel werklozen zijn :rolleyes:

wytze
04-02-05, 16:45
Maar of alders daarmee het meest verdient is de vraag. Van de tig bijbanen van Nijpels zijn er maar van drie de hoogte van de inkomsten bekend en dat is samen al 30.000 oid.

freya
04-02-05, 16:46
Geplaatst door Zwarte Schaap

850 euro bruto per maand

Het werk voor de onderwijsraad kost Aboutaleb gemiddeld een dag per maand, de andere functie een à twee avonden per kwartaal.


:duizelig:

Wide-O
04-02-05, 16:58
Tendentieus stukkie weer.

Eerst Abountyleb, en dan de commissarissen van de queen. Verband ? Nul & generlei.

20.000 EUR per jaar ? Kom ik me nest niet eens voor uit, en ik heb niet een tiende van zijn verantwoordelijkheden.

Lijkt wel een pamflet van het Vlaams Belang.

Ik verdedig de man niet hoor, ik weet niets van 'm, maar ik hou niet van het "politici zijn allemaal hetzelfde" discours. Kan ik hier in de kroeg om de hoek ook horen.

Simon
04-02-05, 17:06
Geplaatst door Wide-O
Ik verdedig de man niet hoor, ik weet niets van 'm, maar ik hou niet van het "politici zijn allemaal hetzelfde" discours. Kan ik hier in de kroeg om de hoek ook horen.

Heb je het wel gelezen? Er staat dat hij dat geld wegschenkt ! Dus je samenvatting slaat nergens op. Want dat doen die andere politici dus NIET.

Wide-O
04-02-05, 17:09
Geplaatst door Simon
Heb je het wel gelezen? Er staat dat hij dat geld wegschenkt ! Dus je samenvatting slaat nergens op. Want dat doen die andere politici dus NIET.

Mijn samenvatting geeft precies weer hoe Schaap dit stukje interpreteerde. Nog wat ?

Zwarte Schaap
04-02-05, 17:32
Geplaatst door Wide-O
Mijn samenvatting geeft precies weer hoe Schaap dit stukje interpreteerde. Nog wat ?

'Om eerlijk te zijn' zit Simon er dichter bij. Ik heb best wel kritiek op Ahmed aboutaleb maar vond dit een positief stukje. Dat ie niet zo een geldwolf is en zijn positie misbruikt om nog meer geld in de eigen zak te krijgen. Dat kan ik wel waarderen.

Wide-O
04-02-05, 17:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Om eerlijk te zijn' zit Simon er dichter bij. Ik heb best wel kritiek op Ahmed aboutaleb maar vond dit een positief stukje. Dat ie niet zo een geldwolf is en zijn positie misbruikt om nog meer geld in de eigen zak te krijgen. Dat kan ik wel waarderen.

OK, my bad then. Ik heb je zo vaak negatief zien berichten over de man dat ik je topic-title als cynisme beschouwde. Mijn paranoia wellicht :) Of beter volgend wat jij zoal ten berde brengt dan Simon, wie zal het zeggen ?

Maar ZS, voor jou is de overgang in dit stuk niet "vreemd" ?

En is ie nou een "Oma Toma" of niet ? Weg toch met die man ? Vieze autochtonenpoeper ? Of heb ik 7.340 berichten hier verkeerd gelezen ?

Zwarte Schaap
04-02-05, 17:44
Geplaatst door Wide-O
OK, my bad then. Ik heb je zo vaak negatief zien berichten over de man dat ik je topic-title als cynisme beschouwde. Mijn paranoia wellicht :) Of beter volgend wat jij zoal ten berde brengt dan Simon, wie zal het zeggen ?

Maar ZS, voor jou is de overgang in dit stuk niet "vreemd" ?

En is ie nou een "Oma Toma" of niet ? Weg toch met die man ? Vieze autochtonenpoeper ? Of heb ik 7.340 berichten hier verkeerd gelezen ?

Dat valt wel mee, uit het blote hoofd heb ik denk ik twee berichten over hem gepost waar ik het grondig niet hem eens was.

Verder snap ik niet over welke overgang je het hebt

Ahmed aboutaleb bekritiseer ik naar zijn ideeen/beleid wat hij naar voren brengt en veel minder de persoon.

Wide-O
04-02-05, 17:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat valt wel mee, uit het blote hoofd heb ik denk ik twee berichten over hem gepost waar ik het grondig niet hem eens was.


En ik herinner me uit het blote hoofd (nou ja, de laatste drie maanden) nul posts van jou waarin je bijvoorbeeld tegen ZZ ingaat.



Verder snap ik niet over welke overgang je het hebt


De overgang tussen het stukje wat over hem ging, en het eeuwenoude stukje dat over Commies van de Queen gaat. Zelfs Wiegel werd daarover bekritiseerd, 20 jaar geleden. Verder hebben politici vaak (soms tegen hun zin in) bijbaantjes, ja. Het siert hem dat hij de vangsten daaruit weggeeft.



Ahmed aboutaleb bekritiseer ik naar zijn ideeen/beleid wat hij naar voren brengt en veel minder de persoon.

Dat onderscheid moeten we allemaal altijd maken ? Het zal dus aan mijn valse autochtone inborst liggen dat het mij toeschijnt dat de man hier voortdurend kop van jut is. Dat er geschreven wordt dat ie alleen maar populair is omdat ie "de blanke man" vertegenwoordigt. Ik heb je daar nog nooit tegen zien ingaan, that's all.

Zwarte Schaap
04-02-05, 18:02
Geplaatst door Wide-O
En ik herinner me uit het blote hoofd (nou ja, de laatste drie maanden) nul posts van jou waarin je bijvoorbeeld tegen ZZ ingaat.

Dat er geschreven wordt dat ie alleen maar populair is omdat ie "de blanke man" vertegenwoordigt. Ik heb je daar nog nooit tegen zien ingaan, that's all.


Ik heb maar beperkte tijd om alles te lezen en op in te gaan. Ik heb een bepaalde voorkeur voor sommige aandachtsgebieden waarbij kennelijk ZZ minder in voorkomt en ik als zodanig minder zijn stukken lees. Lokale politiek is zo een onderwerp waar ik me veel minder voor intresseer. Verder is deze post bedoelt om iets positiefs over Ahmed ''oom tom'' Aboutaleb te posten.

Wide-O
05-02-05, 07:45
Verder is deze post bedoelt om iets positiefs over Ahmed ''oom tom'' Aboutaleb te posten.


OK, had ik dus verkeerd begrepen, mijn excuses.

mark61
05-02-05, 10:37
Geplaatst door Zwarte Schaap
De functies leveren hem elk 850 euro bruto per maand op. De wethouder laat weten dat hij het bedrag dat na belasting overblijft schenkt aan goede doelen,

Hmm, verdacht, schenkingen aan goede doelen zijn immers onbelast vanaf 60 euro. :hihi:

sadeeQ
05-02-05, 17:22
Geplaatst door mark61
Hmm, verdacht, schenkingen aan goede doelen zijn immers onbelast vanaf 60 euro. :hihi:

het blijft natuurlijk een marokkaanse kaaskop :hihi:

voor niets gaat de zon op