PDA

Bekijk Volledige Versie : Justitie heeft een forse tegenslag in bewijs tegen terreurverdachten Hofstadgroep



Zwarte Schaap
04-02-05, 19:16
Tegenslag justitie bij Hofstadgroep

Van een onzer verslaggeefsters

Justitie heeft een forse tegenslag in de rechtszaak tegen de terreurverdachten van de Hofstadgroep.

Een briefje met een doodsbedreiging aan Ayaan Hirsi Ali, gevonden op het werk van één van de verdachten, is niet aan een van de verdachten te koppelen.

Daarmee verliest de nationale recherche een van de weinige technische bewijzen voor het beramen van aanslagen door de groep. Uit handschriftanalyse blijkt dat verdachte Jermaine W. het dreigbriefje niet heeft geschreven. Het was gevonden op de grond in de bakker in Leusden waar hij werkte. Evenmin stonden vingerafdrukken van hem of andere terreurverdachten op het papier.

De 12 Hofstadgroepleden komen maandag voor het eerst voor de rechtbank.

Bron: Het Algemeen Dagblad 04/02/05

Spoetnik
04-02-05, 19:22
Ben nu heel benieuwd waar dat briefje vandaan kwam.

Zwarte Schaap
04-02-05, 19:47
Geplaatst door Spoetnik
Ben nu heel benieuwd waar dat briefje vandaan kwam.

Precies de vraag die bij mij als eerste opkwam.

Ourzazate
04-02-05, 19:52
Geplaatst door Spoetnik
Ben nu heel benieuwd waar dat briefje vandaan kwam.

Ik denk dat de AIVD ism de Nationale Recherche dat in elkaar heeft gezet. Ik bedoel, als het een OvJ ism de politie lukt om een iemand een valse bekentenis af te laten leggen zoals het geval bij B. die 2 jaar onschuldig in de bak heeft gezeten wegens moord/verkrachting, dan is dit briefje een peuleschil...:).

Jammer genoeg voor ze hebben ze het handschrift van Jason W. niet goed nageschreven...:).

GiovanniHN
04-02-05, 20:10
Als het goed is bestond het briefje uit een tekeningetje van een huisje, met een voordeur en een dakraam en daarnaast een zwaard en wat namen er bij geschreven, waaronder die van Ayaan.

Met andere woorden, het was sowieso al te belachelijk om gezien te worden als bewijs. Maar om een of andere reden leek de tekening op een huis dat naast het safe house stond. Dus als jullie ooit een huis vinden met alleen een deur en een dakraam, dan is de kans groot dat Frans van Anraat in het huis er naast zit.

Zwarte Schaap
04-02-05, 21:39
'Justitie vervalt bij Hofstadgroep in oude fout'

AMSTERDAM - De advocaat van een van de vermeende leden van de zogenoemde Hofstadgroep, V. Koppe, ziet het alweer aankomen. Het Openbaar Ministerie (OM) maakt dezelfde fouten in dit onderzoek, als dat het bij de eerdere terreuronderzoeken heeft gemaakt. Ook aan die eerdere grotendeels voor justitie mislukte processen, nam Koppe deel.

De rechter kan volgens hem ook dit keer weer niet tot een bewezenverklaring komen voor het bestaan van deze vermeende terroristische organisatie, als je kijkt naar de resultaten van het onderzoek tot nu toe. Hij verwacht dat de kans klein is dat justitie alsnog materiaal vindt, dat het bestaan van de groep wel bevestigt.

Maandag moeten de twaalf verdachten onder wie de cliënt van Koppe, A.H., in deze zaak voor het eerst voor de rechtbank verschijnen. De zaak wordt nog niet inhoudelijk behandeld, omdat het onderzoek nog niet is afgerond.

Koppe verdedigt de huisgenoot van Mohammed B., die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh. De raadsman constateert dat zijn cliënt net als veel anderen van "de groep" alleen maar is opgepakt, omdat hij in de buurt van B. was en contact met hem had.

"Natuurlijk zijn er onder de twaalf verdachten mensen die over de schreef zijn gegaan." De advocaat wijst op Jason W. en Ismaël A., het tweetal dat aanvankelijk op 10 november in het Haagse Laakkwartier een arrestatieteam van het lijf hield door een handgranaat te laten ontploffen. Daarbij raakten vijf politiemensen gewond.

"Het gaat hier om het al dan niet bestaan van die zogenoemde Hofstadgroep als terroristische organisatie die moorden zou beramen op onder meer Kamerleden, burgemeester Cohen en de Amsterdamse wethouder Aboutaleb. Daarvoor zit in het dossier echt geen enkel concreet bewijs", benadrukt Koppe.

"De meeste van de twaalf verdachten zijn opgepakt zonder dat er opsporingsonderzoek is gedaan, wegens de sentimenten die er waren na de moord op Van Gogh. Iedereen rond Mohammed B. is direct aangehouden en er is gezocht naar bewijs, maar dat is niet gevonden", stelt de advocaat. " Het Openbaar Ministerie had de mensen eerst in de gaten kunnen houden om te kijken of er echt sprake van een terroristische groep is. Nu zitten de verdachten vast en kan de politie ze niet observeren of afluisteren in hun onderling contact."

Een briefje met aantekeningen over een moordaanslag op VVD-Kamerlid Hirsi Ali is na schrijfproeven niet aan een van de vermeende Hofstadgroepleden toe te schrijven. Ook stond daar niet in wie het van plan waren uit te voeren. In het dossier zitten ook gegevens van de computer van Jason W., die echter al in 2003 in beslag werd genomen toen hij samen met onder meer Samir A. werd aangehouden. In die chatgesprekken zei Jason: "Ik heb wat mensen op mijn dodenlijstje, zij gaan er zeker aan. Wat te denken van Hirsi Ali, Jaap de Hoop Scheffer, Mat Herben, Balkenende, Zalm en al die nepmoslims in de partijen. De onthoofding van de MP (minister-president, red.) op video is relax."

Koppe: "Het OM liet Jason W., Samir A. en nog andere vermeende handlangers een week later weer vrij, wegens gebrek aan concreet bewijs. Men zag in dit materiaal toen dus zelf ook weinig mogelijkheden."

Dan zit er in het dossier nog een door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) afgeluisterd gesprek tussen Jason W. en Ismaël A., na de moord op Van Gogh. "Wij hebben conform de authentieke islamitische wijze, een lam afgeslacht. Dit zal voortaan de straf zijn die opgelegd zal worden aan ieder in dit land die Allah en zijn gezant uitscheldt en uitdaagt. O, jij Hirsi Ali, morgen als Allah het wil ben jij aan de beurt." In een ander gesprek zeggen ze: "Hahaha. Wij zijn het groepje van Mohammed B. met Theo van Gogh."

Verder is vastgesteld dat Mohammed B. geregeld samen kwam met de twaalf vermeende leden van de Hofstadgroep. Ze zochten elkaar op om met elkaar te praten en sommige van hen bezaten teksten over de islam en de jihad. " Dit alles toont niets aan van een groep van twaalf of meer mensen die concrete plannen heeft gesmeed om politici te vermoorden en aanslagen te plegen", concludeert Koppe.

Koppe verdedigt ook de terreurverdachte Samir A. Uit zijn strafdossier blijkt dat justitie denkt dat deze man tot de Hofstadgroep behoort. " Het is een veeg teken dat de officier van justitie inmiddels heeft besloten om Samir hier niet voor te vervolgen", meent de advocaat. " Datzelfde geldt natuurlijk voor Mohammed B. Zijn vermeende deelname aan de Hofstadgroep wordt niet in het proces over de moord van Theo van Gogh behandeld. Wel heeft justitie de mogelijkheid opengehouden om die aanklacht later nog aan de rechter voor te leggen."

"Er is nu heel erg duidelijk een tendens dat het niet erg is als er af en toe een onschuldig iemand wordt vastgehouden om elk risico van terrorisme maar uit te sluiten. Men raakt het spoor bijster", stelt Koppe vast. " Ik sta niet alleen in die gedachte. Ik weet dat die mening ook door rechters, officieren van justitie en politiemensen wordt gedeeld."


Bron: De Telegraaf 04/02/02

Simon
04-02-05, 22:41
Geplaatst door Ourzazate
Ik denk dat de AIVD ism de Nationale Recherche dat in elkaar heeft gezet.

Als je dat zou willen faken dan zou ik eerder een getypt briefje nemen omdat je dan niet tegen dit probleem aanloopt. Maar er kan best sprake zijn van een persoon in het netwerk die ze nog niet in beeld hebben.

freya
05-02-05, 00:01
Geplaatst door Zwarte Schaap

"Het gaat hier om het al dan niet bestaan van die zogenoemde Hofstadgroep als terroristische organisatie die moorden zou beramen op onder meer Kamerleden, burgemeester Cohen en de Amsterdamse wethouder Aboutaleb. Daarvoor zit in het dossier echt geen enkel concreet bewijs", benadrukt Koppe.



*Diepe zucht*

Waarom ben ik niet verbaasd en ben ik dan echt de enige in Nederland die dat niet is? :alien:

TonH
05-02-05, 00:15
Geplaatst door Simon
Als je dat zou willen faken dan zou ik eerder een getypt briefje nemen omdat je dan niet tegen dit probleem aanloopt. Maar er kan best sprake zijn van een persoon in het netwerk die ze nog niet in beeld hebben.

Dat is waar nu al een tijdje voor gewaarschuwd wordt. Men is er zo op gebrand dat men in Nederland ook een terroristische cel zou hebben dat men die ook vindt en uit alle macht probeerd dit plaatje kloppend te maken. Dat het misschien om allerlei toevalligheden en stupiditeiten kan gaan wil er niet in.

En dat is wel degelijk een patroon. Je ziet dat in strafzaken en zeker bij de oude BVD kwam dat nogal eens voor. Men zat zo achter communistische mollen aan dat de eerste grote terreuracties voor iedereen als een complete verrassing kwam.

Uit het artikel van Etty in de NRC:
"In de jaren zeventig zat de toenmalige BVD achter oproerige studenten aan. Men stelde bijvoorbeeld een onderzoek in naar Lambert ten Kate, omdat in diens huis subversief volk bijeenkwam. In het Lambert ten Katehuis aan de Amsterdamse Herengracht was indertijd het Instituut voor Neerlandistiek van de Universiteit van Amsterdam gevestigd. De BVD zocht een l8de-eeuwse filoloog.

In diezelfde tijd kwam de Pakistaanse atoomspion Abdel Kader Khan in Nederland alles te weten over uraniumverrijking door middel van de ultracentrifuge."

En zo is het maar net. :moe:

ultimateEnigma
05-02-05, 00:15
Geplaatst door Simon
Als je dat zou willen faken dan zou ik eerder een getypt briefje nemen omdat je dan niet tegen dit probleem aanloopt. Maar er kan best sprake zijn van een persoon in het netwerk die ze nog niet in beeld hebben.

Zijn er niet al genoeg mensen die hypotheses en scenario's bedenken, dat jij er ook maar eentje neerzet???

Misschien heeft iemand een lijstje gemaakt met namen aan wie hij een kesrtkaart wil sturen. En toevallig heeft z'n zoontje op dat zelfde lijstje een huisje en een zwaard getekend.

En zo kan ik nog wel een miljoen cenario's bedenken. Er is al genoeg ellende..... er zijn geen mensen nodig die er nog meer verzinnen!

freya
05-02-05, 00:27
Geplaatst door ultimateEnigma

Misschien heeft iemand een lijstje gemaakt met namen aan wie hij een kesrtkaart wil sturen. En toevallig heeft z'n zoontje op dat zelfde lijstje een huisje en een zwaard getekend.


Neehee, het was een helderziende die voorzag wat er ging gebeuren die tekende het visioen en verloor het briefje toen ze in vervoering raakte bij het kopen van een aardbeiengebakje. :hihi:

Zwarte Schaap
05-02-05, 00:34
Tegelijkertijd worden er in sneltreinvaart wetten bedacht en er doorheen gedrukt die in de praktijk veel vrijheden en rechten van vooral Marokkanen en moslims inperken. Dan heb ik het niet eens over de stigmatisering en andere negatieve effecten die het op de lange termijn heeft voor de emanicipatie van allochtonen in het algemeen en Marokkanen en Moslims in het bijzonder.

Orakel
05-02-05, 16:44
Geplaatst door Zwarte Schaap
Tegenslag justitie bij Hofstadgroep

Van een onzer verslaggeefsters

Justitie heeft een forse tegenslag in de rechtszaak tegen de terreurverdachten van de Hofstadgroep.

Een briefje met een doodsbedreiging aan Ayaan Hirsi Ali, gevonden op het werk van één van de verdachten, is niet aan een van de verdachten te koppelen.

Daarmee verliest de nationale recherche een van de weinige technische bewijzen voor het beramen van aanslagen door de groep. Uit handschriftanalyse blijkt dat verdachte Jermaine W. het dreigbriefje niet heeft geschreven. Het was gevonden op de grond in de bakker in Leusden waar hij werkte. Evenmin stonden vingerafdrukken van hem of andere terreurverdachten op het papier.

De 12 Hofstadgroepleden komen maandag voor het eerst voor de rechtbank.

Bron: Het Algemeen Dagblad 04/02/05

Geloof er niks van, dat ze dit als tegenslag ervaren. Zelfs een schele en bijziende cycloop had dit aan zien komen.
Daarom is het calculerend gedrag met als doel sympathie te wekken voor nog stringentere wetgeving.
De angsthazen vinden het dan best dat ze vrijheden moeten inleveren, want ze hebben toch niks te vrezen.
Denken ze.

Alfred J. Kwak
06-02-05, 14:03
tjeetje zwart schaap, je probeert hier nu wel een heleboel stemming te maken over een briefje, je vergeet echter dat de 'heren' in transvaal een granaat hebben laten exploderen met als doel een of meerdere agenten te verwonden of om zeep te helpen. dat zijn nu niet echt zaken die een brave burger voorhanden heeft laat staan gebruikt. ik veronderstel dat dit ook geldt voor brave moslimburger, omdat iedereen die altijd maar stigmatiseert in jouw optiek.
feit is dat ook nederland veel moslims binnen de grenzen heeft waaronder enige moslims met frustraties die kennelijk leiden tot een zwak voor terreur. feit is evenzeer dat al qaeda nogal wat zaken via nederland regelde, feit is ook dat er nogal wat nederlandse moslims zijn opgepakt cq zijn omgekomen bij acties in den vreemde.
dus hou nou op de vermoorde onschuld te spelen, onder de moslims in nederland, en ook onder de marokkaanse moslims in nederland, zijn sujetten die wel degelijk actief zijn binnen terroristische organisaties. zelfs als dit niet goed is aan te tonen.

Zwarte Schaap
06-02-05, 15:03
Geplaatst door Alfred J. Kwak
tjeetje zwart schaap, je probeert hier nu wel een heleboel stemming te maken over een briefje, je vergeet echter dat de 'heren' in transvaal een granaat hebben laten exploderen met als doel een of meerdere agenten te verwonden of om zeep te helpen. dat zijn nu niet echt zaken die een brave burger voorhanden heeft laat staan gebruikt. ik veronderstel dat dit ook geldt voor brave moslimburger, omdat iedereen die altijd maar stigmatiseert in jouw optiek.
feit is dat ook nederland veel moslims binnen de grenzen heeft waaronder enige moslims met frustraties die kennelijk leiden tot een zwak voor terreur. feit is evenzeer dat al qaeda nogal wat zaken via nederland regelde, feit is ook dat er nogal wat nederlandse moslims zijn opgepakt cq zijn omgekomen bij acties in den vreemde.
dus hou nou op de vermoorde onschuld te spelen, onder de moslims in nederland, en ook onder de marokkaanse moslims in nederland, zijn sujetten die wel degelijk actief zijn binnen terroristische organisaties. zelfs als dit niet goed is aan te tonen.

Na de val van het communisme en de oorlog in bosnie kun je een handgranaat met gemak kopen voor 100 euro. Zo moeilijk is dat niet.

Voor het overige moet je me niet kwalijk nemen dat ik er niet verder op inga. Ik heb geen zin om uit te leggen hoe de vrijheden allemaal worden ingeperkt voor moslims en allochtonen. Sterker nog de autochtonen laten zich een oor aannaaien. Ze raken zelf veel vrijheden kwijt. Blijf maar denken dat het is om de terreur te bestrijden.

Alfred J. Kwak
06-02-05, 15:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Na de val van het communisme en de oorlog in bosnie kun je een handgranaat met gemak kopen voor 100 euro. Zo moeilijk is dat niet.

Voor het overige moet je me niet kwalijk nemen dat ik er niet verder op inga. Ik heb geen zin om uit te leggen hoe de vrijheden allemaal worden ingeperkt voor moslims en allochtonen. Sterker nog de autochtonen laten zich een oor aannaaien. Ze raken zelf veel vrijheden kwijt. Blijf maar denken dat het is om de terreur te bestrijden.

je bent nogal op de hoogte van de verkrijgbaarheid en de kostprijs van bepaalde artikelen...ik zou haast gaan denken dat...

uiteraard zal iedere beperking/inperking van vrijheden in het kader van terreurbestrijding 2 kanten op werken. enerzijds zal jusititie meer bevoegdheden krijgen, anderzijds zullen allen die van terreur worden verdacht te maken krijgen met een beperking van vrijheden. het is een keuze, geen leuke, maar wel een begrijpelijke. het gaat ook niet tussen allochtonen en autochtonen maar tussen terroristen en niet terroristen. ik zie niet in dat moslims meer worden beperkt dan niet moslims...of zijn moslims per definitie terroristen? lijkt me niet.

Zwarte Schaap
06-02-05, 15:22
Geplaatst door Alfred J. Kwak
je bent nogal op de hoogte van de verkrijgbaarheid en de kostprijs van bepaalde artikelen...ik zou haast gaan denken dat...


Ik leef in het centrum van de grootste havenstad van de wereld. Ik heb het geluk dat ik makkelijk in de meeste diverse kringen kan verkeren,. ook criminele joegoeslavische kringen. Hetis makkelijk voor mij om op de hoogte te blijven van allerlei ontwikkelingen. Verder hebben aardig wat autochtone buurtbewoners een tik voor wapens en verzamelen ze ook. Sterker nog ze hadden zelfs een lijst opgesteld van allochtonen die er in de buurt het eerst aan zouden gaan als er ooit rellen zouden uitbreken. Mischien grootspraak van ze, maar het geeft wel aan hoe ze denken.

Zwarte Schaap
06-02-05, 15:34
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Dit valt onder haat zaaien.

Ik schrok me ook rot toen ik ervan hoorde. Vooral als je weet dat onze huis al een keer in de fik is gestoken door een lid uit dezelfde groep. Hij was toen tiener toen hij het deed. (Twee a drie jaar geleden heeft hij het aan bij bekend)

Zwarte Schaap
06-02-05, 16:08
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Kun je 'm alsnog aangeven, als de lucht nog niet is geklaard tussen jullie.
En kijk, Schapio, het verschil tussen jou en mij is dat ik nergens zal ontkennen dat er abjecte charlatans onder de autochtone bevolking zitten. En ik ga al helemaal niet blaten dat het wel uitgelokt zal zijn door het gedrag van allochtonen. Niks ervan: die rothummel moet berecht worden en wel subiet, want een huis in de hens zetten kan fatale gevolgen hebben.

Het is in een tijd gebeurt van de stadsvernieuwing. Men had voor ons nog geen passende woning gevonden om naar toe te verhuizen. Veel leden van de eerder genoemde autochtone groep zaten in de buurtverenigingen en zagen ons als boosdoeners die de stadsvernieuwing vertraagden. Komt bij dat onder ons krakers wilden wonen. Men heeft kennelijk gedacht dat ze onze uitdrijving konden versnellen.

Het ergste vond ik wel dat men bij de politie aangaf dat we dat zelf hadden gedaan om de verzekering op te lichten. Toen de politieman aan diegene vroeg om de inwoner van het huis aan te wijzen wees zij op een andere allochtoon. Diegene wist niet eens wie waar woonde.

De lid van de groep heeft het me 'toevallig' verteld na de verjaringstermijn van 20 jaar. Maar ookal had hij het me eerder verteld ik zou hem niet aangeven. Ik zag dat hij last van zijn geweten had en wroeging had gekregen van zijn daad.

Die jongen is trouwens al eerder op televisie geweeest bij SBS dacht ik. Hij werd gevolgd tijdens een rechtszaak die een buurtagent tegen hem had aangespannen wegens bedreiging. Hij had hem gezegd als je niet oppast krijg je een gaatje in je longen. Hij werd overigens vrijgesproken wegens het feit dat een gaatje in je longen krijgen niet per definitie inhoudt dat het door een kogel of een mes kan gebeuren. De man verklaarde voor de rechter dat hij bedoelde dat als hij zich te druk om die zaak zou maken dat hij wellicht een gaatje in zijn longen zou kunnen krijgen door de schrik en spanning.

Zwarte Schaap
06-02-05, 16:22
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Autochtonen deugen niet, Schaap. Alle allochtonen die beweren veel hulp te hebben gekregen van Nederlanders en het hier naar hun zin hebben, zijn niet goed wijs. Dat is een andere discussie, niet mijn discussie.

Zwarte Schaap
06-02-05, 16:30
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Hey, laat mij je vooral niet afhouden van je favoriete hobby, Klaagmans.
Wat moet je anders op een zondag.

Mijn favoriete hobby is niet klagen, maar een tegenwicht bieden tegen de eenzijdige leugenachtige berichtgeving betreffende Marokkanen die tot doel heeft de Marokkaanse identiteit en geloof te criminaliseren, o.a door middel van wetgeving, media en politiek en de Marokkanen alszodanig te preparen voor de assimilatie.

Dat vind ik een hooghartige superioriteitsdenken die ik wens te bestrijden.

Eke
06-02-05, 16:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
ook criminele [joegoeslavische] kringen. ...

Nee toch ?

vlegeltje
06-02-05, 16:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik leef in het centrum van de grootste havenstad van de wereld.



Rotterdam grootste havenstad af 30-12-'04


Rotterdam is niet langer de grootste havenstad ter wereld. Dat is vanaf vandaag Shanghai in China. Rotterdam is nu 's werelds tweede havenstad, direct gevolgd door Singapore.


link (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/12/30/recordoverslaghavenrotterdam.html)

Zwarte Schaap
06-02-05, 16:44
Geplaatst door Eke
Nee toch ?

'Politie moet meer kunnen bij wapensmokkel'

HILVERSUM - De politie moet meer wettelijke bevoegdheden krijgen om de smokkel van illegale wapens beter te kunnen aanpakken. De mogelijkheden daartoe zijn op dit moment onvoldoende. Dat zei korpschef R. Bik donderdagavond in het tv-programma Zembla.

Bik is portefeuillehouder vuurwapenbestrijding van de Raad van Hoofdcommissarissen.

Verruiming

De politie moet een concrete verdenking hebben om voertuigen te controleren, wil het bewijs rechtmatig zijn. Bik pleit voor verruimde controlebevoegdheden voor politie en Koninklijke Marechaussee, op bijvoorbeeld de snelwegen. Nu is de opsporing "buitengewoon lastig", aldus Bik.

Illegaal

Het vrije verkeer binnen Europa brengt ook illegaal verkeer met zich mee, zei Bik. Landen in het oosten van Europa vormen de belangrijkste bron voor illegale wapens.

Hoeveelheid

Volgens Bik is het onduidelijk hoeveel vuurwapens Nederland worden binnengesmokkeld en ook daadwerkelijk in het land blijven. In Nederland doen zich jaarlijks circa 4000 vuurwapenincidenten voor


Bron: NU.nl 13/01/05

Zwarte Schaap
06-02-05, 16:46
Geplaatst door vlegeltje
Rotterdam grootste havenstad af 30-12-'04

Rotterdam is niet langer de grootste havenstad ter wereld. Dat is vanaf vandaag Shanghai in China. Rotterdam is nu 's werelds tweede havenstad, direct gevolgd door Singapore.

link (http://www.nos.nl/nieuws/artikelen/2004/12/30/recordoverslaghavenrotterdam.html)

Klopt, ik zit nog in de routine dat we het jarenlang waren.

vlegeltje
06-02-05, 16:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Klopt, ik zit nog in de routine dat we het jarenlang waren.

Ik dacht al dat je naar Shanghai was verhuisd :p

GiovanniHN
06-02-05, 17:10
100 euro!!?? Shit zeg, in Honduras heb je ze voor 5 dollar. Maar dat komt omdat de straatbendes er nogal veel hebben en liever handwapens gebruiken.

Zwarte Schaap
06-02-05, 17:14
Geplaatst door GiovanniHN
100 euro!!?? Shit zeg, in Honduras heb je ze voor 5 dollar. Maar dat komt omdat de straatbendes er nogal veel hebben en liever handwapens gebruiken.

Ik schreef 'met gemak' voor 100 Euro, als je een beetje verder zoekt zul je ze wel voor een goedkopere bedrag aantreffen.