PDA

Bekijk Volledige Versie : Jodendom is exlusief, maar niet rascistisch !



Mähden
04-02-05, 20:10
Wanneer mensen zeggen dat G-d rascistisch is met Zijn uitverkoren volk, hier de verklaring voor het feit dat dat onzin is.

Het joodse volk was Zijn uitverkoren volk omdat Jezus onder hen geboren zou worden, zowel Jezus als Zijn volk heeft daar ondragelijk voor moeten lijden !


G-d had het bij Ahora Mazda kunnen houden uit de Gatha's, een hele goede monotheistische G-d, maar vanwege de bewijsvoering moest de geschiedenis van G-d's woord door de geschiedenis van de joden lopen om de profetieen te doen uitkomen.








http://www.maroc.nl/islam/forums/showthread.php?s=&threadid=128561

S@deeQ
04-02-05, 20:27
en dus ?? :chinees:

Goodnight
04-02-05, 20:34
Mahden...je zegt het goed: WAS......

Dat uitverkoren teert het Joodse volk al eeuwen op,maar die titel hebben ze al heel heel lang geleden verspeeld de kinderen van Israel.:wink:

Ourzazate
04-02-05, 21:00
Geplaatst door Mähden
Wanneer mensen zeggen dat G-d rascistisch is met zo een uitverkoren volk, hier de verklaring voor het feit dat dat onzin is.


Het is niet dat mensen zeggen dat God rascistisch is maar dat mensen zeggen dat de joden rascistisch zijn en dan voornamelijk de joden die in de joodse geschriften geloven. Kijk maar eens hoe rascistisch de joodse geschriften zijn:

Shabbath 116a. Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen, d.w.z. het Nieuwe Testament.

Rosh Hashanah 17a. Christenen en anderen die de Talmoed afwijzen, zullen naar de hel gaan en zullen daar gestraft worden voor alle generaties.

Baba mezia 114b. De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.

Sanhedrin 74b. Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren.

De joden geven hier aan superieur te zijn tav andere bevolkingsgroepen. Dat is grappig als je je bedenkt dat het woord jood pas ontstaan is na de geboorte van Juda, de achterkleinzoon van Abraham...:). Als Abraham geen jood is gezien de feiten die over hem bekend zijn dan moet hij volgens de joodse geschriften een beest zijn. Vreemde gedachte...:).

Mähden
04-02-05, 22:17
Het moet ook zo gebeuren dat de geslachtelijke joden de Mensenzoon ontkennen, beschimpen en zelfs hebben doorboord.

Zie Jesaja.

deze ontkenning van de Heilige Israels op aarde, moet plaatshebben volgens de profetie en zal zowel de moslim als de orhojood alleen maar windeieren leggen in hun vervalste geloof.

want naast de joden ontkennen ook de moslims de ware betekenis van Jezus, de menselijke afgeleiding van G-d op aarde, die de mens solidair was in het lijden naar volmaaktheid van de schepping !

~Panthera~
04-02-05, 22:28
Bij "exclusief" gaat mijn haar al overeind staan. :loens:

Mähden
04-02-05, 22:34
Geplaatst door ~Panthera~
Bij "exclusief" gaat mijn haar al overeind staan. :loens:

ook een 'bijzonder' (exlusief) plaatje lijkt me !

maar nog niet rascistisch toch ?


http://www.maroc.nl/islam/forums/sh...threadid=128561

~Panthera~
04-02-05, 22:41
Geplaatst door Mähden
ook een 'bijzonder' (exlusief) plaatje lijkt me !

maar nog niet rascistisch toch ?


http://www.maroc.nl/islam/forums/sh...threadid=128561


De link doet het niet. :D

Ourzazate
04-02-05, 22:48
Geplaatst door Mähden

want naast de joden ontkennen ook de moslims de ware betekenis van Jezus, de menselijke afgeleiding van G-d op aarde, die de mens solidair was in het lijden naar volmaaktheid van de schepping !

Moslims erkennen Jezus alleen zoals hij zichzelf heeft tentoongesteld en niet zoals mensen hem tentoonstellen en zeer zeker niet zoals Paulus hem beschrijft...:). Dus alles wat mensen Jezus hebben toegeschreven is iets wat moslims niet geloven nee...:).

Mähden
04-02-05, 22:52
Geplaatst door Ourzazate
Moslims erkennen Jezus alleen zoals hij zichzelf heeft tentoongesteld en niet zoals mensen hem tentoonstellen en zeer zeker niet zoals Paulus hem beschrijft...:). Dus alles wat mensen Jezus hebben toegeschreven is iets wat moslims niet geloven nee...:).

was Mohammed dan géén aards mens dan ???, waar jullie je info uit betrekken ?


met vele vrouwen waaronder een kind van 9 ??


en vele masculinaire militaire battles die hij heeft gestreden,

hormonen kwamen zowat uit zijn neus,


echt een geestelijke geweldloze guru zoals Jezus en Budha en Zaruthustra !!!

Simon
04-02-05, 22:52
Geplaatst door Mähden
Wanneer mensen zeggen dat G-d rascistisch is met Zijn uitverkoren volk, hier de verklaring voor het feit dat dat onzin is.

Het is niet racistisch van God. Het is een racistisch Godsbeeld van de Joden geweest. Uiteraard heeft God nooit een "uitverkoren volk" gehad. Dat is een waanidee geweest van een volk dat blijkbaar nogal veel last had van xenofobie.

Mähden
04-02-05, 22:56
Geplaatst door Simon
Het is niet racistisch van God. Het is een racistisch Godsbeeld van de Joden geweest. Uiteraard heeft God nooit een "uitverkoren volk" gehad. Dat is een waanidee geweest van een volk dat blijkbaar nogal veel last had van xenofobie.

Na Jezus gaat dit wel een beetje op, maar de profetie eist nu eenmaal dat zijn eigen volk de messias niet zouden herkennen, het is als het ware een gedenkteken voor de mensheid ten aanzien van G-d, YWH, een Yad Vashem.


een bewijs van G-d aan de mens via de geschiedenis !


want frappant is het wel dat het joodse volk bijna volledig is vernietigd door een ideologie die het eigen ras bovenaan stelde !

ironisch, of sarcastisch bedoeld ?


want uit Zacharia 13 zien we dat Hij Zijn Herder zal slaan en Zijn volk verspreiden en zelfs voor 2/3 zou uitroeien !

magden_david
04-02-05, 22:56
voor de waarheid over de talmud en de vermeende discriminerende teksten zie:
http://www.angelfire.com/mt/talmud/
hier worden deze stellingen aan de hand van BRONNEN materiaal verworpen. Immers men moet de talmud wel kennen wil je iets zinnigs over zeggen. En wat blijkt de boeken die worden aangehaald bestaan niet eens of ze zijn dermate verkracht dat er niets van klopt.

Ten tweede, iedereen kan jood worden. Het kost je alleen 2 tot 4 jaar, het is niet zo simpel als een zinnetje prevelen en voila! u bent ineens joods. Maar iedereen kan het.
Daarnaast gaan ook niet-joden naar de hemel. IS dat bij het christendom zo? is dat bij de islam zo? gaan niet moslims of niet christenen ook naar de hemel???????? dacht het niet he?
NOu bij het jodendom dus wel, hoe discrimatoir is dat????


Ten derde, de term 'uitverkoren' is misleidend en een foutieve vertaling. De correcte vertaling is "uit gekozen'. UItgekozen om de torah te mogen ontvangen. EN waarom? omdat ze de beste zijn? Nee, letterlijk in de torah staat "omdat ze het kleinste volk waren". Dus geen kwalitatieve eigenschap maar een kwantitatieve eigenschap. Deze verkrachtingen duiden dus niet op enige kennis omtrent de joodse religie maar om kwaadwillende en vooral domme onwetende pogingen het jodendom in een onwaarachtig licht te plaatsen.

PLease mensen, als je iets zinnigs over het jodendom wilt zeggen zul je er toch echt iets van af moeten weten dat dit simplistisch niveau ontstijgt.

Mähden
04-02-05, 23:08
Geplaatst door ~Panthera~
De link doet het niet. :D

s'computers wegen zijn ondoorgrondelijk !

Ourzazate
04-02-05, 23:09
Geplaatst door Mähden
was Mohammed dan géén aards mens dan ???, waar jullie je info uit betrekken ?
met vele vrouwen waaronder een kind van 9 ??
en vele masculinaire militaire battles die hij heeft gestreden,
hormonen kwamen zowat uit zijn neus,
echt een geestelijke geweldloze guru zoals Jezus en Budha en Zaruthustra !!!

Mohammed was inderdaad aards en dat geldt ook voor Jezus. Er is niets goddelijks aan beiden...:). Over de leeftijd van Aisha heb ik je vaak aangegeven dat Aisha ca 15 jaar moet zijn geweest toen de profeet haar huwde als je het tijdschema naloopt...:). De oorlogen die hij voerde, daartoe nam hij niet zelf het initiatief. Ook Mozes had zo zijn veldslagen en diverse andere profeten zoals beschreven staat in de Bijbel...:).

Jezus was niet alleen vredig hoor. Er zijn daden en uitspraken van hem in de Bijbel die een ander en meer realistischer beeld geven:

Jezus keek naar zijn critici "met toorn " (Markus 3:5), viel kooplui aan met een zweep (Johannes 2:15). Hij liet onschuldige dieren verdrinken (Mattheus 8:32). Hij weigerde een ziek kind te genezen, tot hij door de moeder onder druk werd gezet (Mattheus 15:22-28).

Kun jij dit eens verklaren: "Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. " (Lukas 14:26)

En:

"Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn " (Mattheus 10:35-36)

Geheel onlogisch vervloekte hij een vijgenboom, wegens het niet dragen van vruchten buiten het seizoen (Mattheus 21:18-19, and Markus 11:13-14). Hij beging een overtreding, door op de sabbat graan te stelen. (Markus 2:23), en hij moedigde zijn discipelen aan, een ezel mee te nemen, zonder het te vragen (Mattheus 21).

~Panthera~
04-02-05, 23:12
Geplaatst door Mähden
s'computers wegen zijn ondoorgrondelijk !

Blijkbaar. :D

Vast service pack 2. :moe:

Simon
04-02-05, 23:12
Geplaatst door magden_david
Ten tweede, iedereen kan jood worden. Het kost je alleen 2 tot 4 jaar, het is niet zo simpel als een zinnetje prevelen en voila! u bent ineens joods. Maar iedereen kan het.

Daar gaat het niet om. Immers die anderen hebben wellicht helemaal geen behoefte om Jood te worden en ik had het er over hoe Joden die andere niet-joden zien. Veel teksten in de Talmud (maar ook in de Koran) zien niet-gelovigen als wezenlijk andere mensen. Ik geloof zelf helemaal niet dat dit zo exclusief was voor de Joden. Als je bijvoorbeeld leest hoe Plato over slaven schrijft dan is het alsof je El Moumni over homo's hoort praten. Hij ziet ze als varkens, als vee.

mark61
04-02-05, 23:14
Geplaatst door S@deeQ
en dus ?? :chinees:

Als jij het snapt, snap ik het ook. :confused: Gelukkig hebben wij meer verstand van verzekeringen, geiten, en Turken.

Ourzazate
04-02-05, 23:16
Geplaatst door magden_david

Ten tweede, iedereen kan jood worden. Het kost je alleen 2 tot 4 jaar, het is niet zo simpel als een zinnetje prevelen en voila! u bent ineens joods. Maar iedereen kan het.

Niet iedereen kan jood worden hoor. Ik weet wie jou die onzin heeft wijsgemaakt en als dat wel zo is dan zie ik graag een citaat of een bron waaruit dat blijkt vanuit de joodse geschriften...:).



Geplaatst door magden_david

Daarnaast gaan ook niet-joden naar de hemel. IS dat bij het christendom zo? is dat bij de islam zo? gaan niet moslims of niet christenen ook naar de hemel???????? dacht het niet he?
NOu bij het jodendom dus wel, hoe discrimatoir is dat????


"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Het Christendom en het Jodendom geven in tegensteling tot de Islam duidelijk en onomwonden aan dat ook christenen en joden het paradijs zullen betreden. Ik heb zowel de joodse als de christelijke geschriften meermaals doorgenomen en ben zo'n vers niet tegengekomen waarin aangegeven staat dat niet-joden of niet-christenen het paradijs zullen betreden...:). Als ik het fout heb (doubt it) dan zie ik graag een vers van jou tegemoet...:).

mark61
04-02-05, 23:16
Geplaatst door Goodnight
Mahden...je zegt het goed: WAS......

Dat uitverkoren teert het Joodse volk al eeuwen op,maar die titel hebben ze al heel heel lang geleden verspeeld de kinderen van Israel.:wink:

Ach, 'uitverkoren' kan ook betekenen dat ze recht hebben op extra slaag & ellende.

~Panthera~
04-02-05, 23:19
Geplaatst door mark61
Als jij het snapt, snap ik het ook. :confused: Gelukkig hebben wij meer verstand van verzekeringen, geiten, en Turken.


Wat is dat toch, met die Turken ??? http://www.cosgan.net/images/smilie/boese/a010.gif

mark61
04-02-05, 23:19
Geplaatst door magden_david
Ten tweede, iedereen kan jood worden. Het kost je alleen 2 tot 4 jaar, het is niet zo simpel als een zinnetje prevelen en voila! u bent ineens joods. Maar iedereen kan het.

Das helemaal niet waar, het hangt er maar net van af wie je tegenkomt . Er zijn bij mijn weten nog steeds joden die vinden dat je alleen jood kan zijn door geboorte, en wel via moederskant, en anders niet. En die vinden dat Falasha's gewoon negers zijn die zo snel mogelijk terug naar Afrika moeten.

Tell me it ain't true.

Ourzazate
04-02-05, 23:21
Geplaatst door Simon
Veel teksten in de Talmud (maar ook in de Koran) zien niet-gelovigen als wezenlijk andere mensen. Ik geloof zelf helemaal niet dat dit zo exclusief was voor de Joden. Als je bijvoorbeeld leest hoe Plato over slaven schrijft dan is het alsof je El Moumni over homo's hoort praten. Hij ziet ze als varkens, als vee.

In de Koran (en Thora) staan in tegenstelling tot in de Talmud geen teksten in hoe je niet-gelovigen moet zien/behandelen. Als moslim ligt het oordeel bij God niet bij de mens. Ook jij moet weten dat de beste vriend van de profeet zijn ongelovige oom Abu Talib was...:). Ongelovigheid is vanuit de Koran iets persoonlijks, niet gemeenschappelijks...:).

magden_david
04-02-05, 23:27
Geplaatst door mark61
Das helemaal niet waar, het hangt er maar net van af wie je tegenkomt . Er zijn bij mijn weten nog steeds joden die vinden dat je alleen jood kan zijn door geboorte, en wel via moederskant, en anders niet. En die vinden dat Falasha's gewoon negers zijn die zo snel mogelijk terug naar Afrika moeten.

Tell me it ain't true.

IEDEREEN kan joods worden. Zelfs bij de ultra orthodoxen, man ik ben een jood, wie denk je dat het beter weet jij of ik? Mijn vriendin wil zich bekeren dus ik weet zeker dat ik mijn informatie wel op een rijtje heb! Heb je nog iets sterkers dan " bij mijn weten" ?

Je zal vast wel ergens in een of andere pruts nederzetting in gaza een randdebiel kunnen vinden die het hier niet mee eens is dan moet hij toch eens even goed in de halachische wetten kijken want dan heeft hij zijn eigen religie niet begrepen.
Het is alleen niet makkelijk om je te bekeren voor een hele goede reden, namelijk, je maakt je eigen leven alleen maar moeilijker. IN plaats van de 7 noachische geboden die voor niet-joden gelden moet je ineens leven naar de 613 joodse geboden. En waarom? ook niet joden komen in de hemel, eigenlijk door zich maar aan die 7 geboden te houden. Dus waarom zouden ze in beginsel 605 extra gebode op zich nemen?

magden_david
04-02-05, 23:32
Geplaatst door Ourzazate
Niet iedereen kan jood worden hoor. Ik weet wie jou die onzin heeft wijsgemaakt en als dat wel zo is dan zie ik graag een citaat of een bron waaruit dat blijkt vanuit de joodse geschriften...:).



ok wiseass met je degree in theologie ga jij maar eens fijn de halachische wetten lezen daar staat alles in.




"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)

Het Christendom en het Jodendom geven in tegensteling tot de Islam duidelijk en onomwonden aan dat ook christenen en joden het paradijs zullen betreden. Ik heb zowel de joodse als de christelijke geschriften meermaals doorgenomen en ben zo'n vers niet tegengekomen waarin aangegeven staat dat niet-joden of niet-christenen het paradijs zullen betreden...:). Als ik het fout heb (doubt it) dan zie ik graag een vers van jou tegemoet...:).

http://www.kerkenisrael.nl/voi/voi48-3d.php

In het joodse traktaat Avoda Zara, uit het eind van de tweede eeuw van onze jaartelling, wordt onder woorden gebracht waartoe de Here de volkeren geroepen heeft. Gezegd wordt: ‘De nakomelingen van Noach zijn verplicht tot zeven geboden.’

De volkeren mogen met een minimum volstaan, met zeven van de eerder genoemd 613. Deze zeven voorschriften hebben de naam Noachitische geboden gekregen.

De geboden van de kinderen van Noach
De naam Noachitische geboden is ontleend aan de geschiedenis van Noach. Na de zondvloed sluit de Here met Noach een verbond dat de gehele mensheid omvat (Genesis 9).

Het is eigenlijk de vernieuwing van het verbond met Adam. Aan Adam waren al zes geboden gegeven. Bij de verbondssluiting met Noach voegt de Here aan deze zes een zevende toe. Aanvankelijk mocht de mens van al het geboomte van de hof eten (Gen. 2:16), na de zondvloed wordt hem tevens toegestaan vlees te eten (Gen. 9:3). Toch wordt daar een beperking aan toegevoegd. De bloeddorstigheid van de mens wordt ingeperkt. Hij mag geen vlees eten van een levend dier (Gen. 9:4).

Het gaat hier om verbondvernieuwing. De zes aan Adam gegeven geboden blijven dus gehandhaafd. Het verbond met Noach telt daarom zeven geboden. Daarvan is er één positief als gebod geformuleerd, terwijl bij de overige zes van verboden sprake is.

Tot de Noachitische geboden worden de volgende voorschriften gerekend: geboden wordt: (1) de instelling van een rechtsstelsel; verboden wordt: (2) afgoderij, (3) godslastering. (4) incest, (5) moord, (6) roof, (7) het eten van vlees van een levend dier.

Het basisprincipe van de Noachitische geboden is te omschrijven als: eerbied. De mens is geroepen om eerbied voor het leven te hebben.

Toch ligt aan de geboden nog een ander principe aan ten grondslag. Binnen de joodse traditie wordt onderscheid gemaakt tussen het houden van de geboden als een vorm van menswaardig handelen, humaan leven, en het houden van de geboden vanuit het geloof in God.

Door het geloof in God komt het leven binnen het verbond op een hoger plan te staan. Men leeft dan vanuit ‘de vreze des Heren’. Hoewel het Noachitische verbond geen gebod tot geloven kent, wordt dit wel als ideaal beschouwd. De mens uit de volkeren, die vanuit het geloof in God zich aan de Noachitische geboden houdt, behoort dan ook volgens de joodse traditie tot de ‘rechtvaardigen uit de volkeren’, voor wie een plaats in de toekomstige wereld (het hiernamaals) bereid is.

Simon
04-02-05, 23:35
Geplaatst door Ourzazate
In de Koran (en Thora) staan in tegenstelling tot in de Talmud geen teksten in hoe je niet-gelovigen moet zien/behandelen. Als moslim ligt het oordeel bij God niet bij de mens. Ook jij moet weten dat de beste vriend van de profeet zijn ongelovige oom Abu Talib was...:). Ongelovigheid is vanuit de Koran iets persoonlijks, niet gemeenschappelijks...:).

Uiteraard staan er talloze teksten in hoe je ongelovigen moet zien/behandelen. Het oordeel mag dan bij God liggen maar als moslim ben je instrument in de hand van Allah. Dus als ergens staat dat Allah de ongelovigen zal vernietigen dan betekent dat niet dat de moslim daarbij met zijn armen gevouwen over elkaar toekijkt. Dat zou zelfs verraad aan Allah kunnen betekenen. "En bevecht hen totdat er geen Fitnah meer is en de Godsdienst geheel voor Allah is". Dat laat weinig ruimte! Maar het is in een andere tijd geschreven waarin culturen nog niet die mix van invloeden waren die je nu ziet. Al waren die wederzijdse invloeden veel groter dan men vaak wil erkennen.

magden_david
04-02-05, 23:36
Geplaatst door Simon
Als je bijvoorbeeld leest hoe Plato over slaven schrijft dan is het alsof je El Moumni over homo's hoort praten. Hij ziet ze als varkens, als vee.

Bij plato waren de slaven echter wel essentieel voor het functioneren van de polis. immers geen polis zonder oikos. In plaats van, zoals el moumni oppert, de slaven te elemineren, heeft de slaaf de meester nodig om te weten wat hij moet doen, hoe hij moet werken, de meester in ruil heeft de slaaf nodig om tot 'het goede leven' te komen. Immers als men zich moet bekommeren of voedselvergaring, onderdak etcetera kan men nooit kennis nemen van de musike, filosofie, cultuur etcetera. De relatie slaaf en meester is een symbiose, wederzijdse afhankelijkheid.

Mähden
04-02-05, 23:38
Geplaatst door Ourzazate
Mohammed was inderdaad aards en dat geldt ook voor Jezus. Er is niets goddelijks aan beiden...:). Over de leeftijd van Aisha heb ik je vaak aangegeven dat Aisha ca 15 jaar moet zijn geweest toen de profeet haar huwde als je het tijdschema naloopt...:). De oorlogen die hij voerde, daartoe nam hij niet zelf het initiatief. Ook Mozes had zo zijn veldslagen en diverse andere profeten zoals beschreven staat in de Bijbel...:).


J was zeker geen doetje of een watje of een vago die met alle winden meewaaide.

ik ga er nog wel een keer gedetailleerd op in Our,
drukke dag gehad en wil het wel goed pareren deze contentie die je hier laat zien.

over dat verdeeldheid binnen de groep of familie die hij zal zaaien wordt bedoeld dat er nog heel lang ideologische strijd zou zijn voordat de democratie en rechtstaat over de hele wereld is uitgebroken, als Trooster.

er zouden ook nog vele oorlogen gevoerd worden omwege de waarheid, en het vinden van de juiste checks and balances !


Hij kwam niet om vrede te brengen

wou zeggen, dat juist door het assertieve element in het verkrijgen van rechtvaardigheid, veelvuldig uikristalliserende oorlogen gevoerd zouden worden. Totdat de algemene seculiere rechtstaat een feit werd.

Dit was zeker nog geen vervolmaking maar wel een gigantiscie vooruitgang in de menselijke organisatie.

mark61
04-02-05, 23:43
Geplaatst door magden_david
Je zal vast wel ergens in een of andere pruts nederzetting in gaza een randdebiel kunnen vinden die het hier niet mee eens is dan moet hij toch eens even goed in de halachische wetten kijken want dan heeft hij zijn eigen religie niet begrepen.

I take it this means 'ja Mark61 je hebt gelijk'?

Simon
04-02-05, 23:44
Geplaatst door magden_david
Bij plato waren de slaven echter wel essentieel voor het functioneren van de polis. In plaats van, zoals el moumni oppert, de slaven te elemineren, heeft de slaaf de meester nodig om te weten wat hij moet doen, hoe hij moet werken, de meester in ruil heeft de slaaf nodig om tot 'het goede elven' te komen. Immers als men zich moet bekommeren of voedselvergaring, onderdak etcetera kan men nooit kennis nemen van de musike, filosofie, cultuur etcetera. De relatie slaaf en meester is een symbiose, wederzijdse afhankelijkheid.

Ja uiteraard hoorde er een bepaald wereldbeeld bij. Maar het is en blijft wezenlijk racistisch denken.

De lagere, werkende klassen, aldus de platoonse Sokrates in de Staat (Politeia), leefden "als varkens" die zich wentelden in hun onwetendheid, of "als runderen" die voortdurend de kop naar omlaag gericht hielden, "naar de aarde, naar hun eettafel; zo mesten ze zich vet en paren ze..." (Staat, 586A-B). Van het bezit van rede of rationeel communicatievermogen, dat wil zeggen van logos, was er bij hen geen sprake - en dus al evenmin van vermogen tot zelfbeheer of heerschappij over anderen. Meer in het bijzonder in de omgang met slaven diende de slavenheer zich volgens de oude Platoon te onthouden van elke vorm van rationele communicatie, zoals het geven van uitleg of redenen (logos), bijvoorbeeld: waarom iets zus of zo moest gedaan worden; of van vermaningen: net zoals bij zijn dieren, moest hij zich ook bij zijn slaven beperken tot het geven van bevelen en, indien nodig, het tuchtigen, het weze dan op een rechtvaardige manier
bron: Rationaliteit en Racisme: het Griekse Model door Herman De Ley

Mähden
04-02-05, 23:52
Geplaatst door mark61
Ach, 'uitverkoren' kan ook betekenen dat ze recht hebben op extra slaag & ellende.

zie zacharia 13 et al


uitverkoren door de wet van Mozes en de geboorte van Jezus, maar zeker niet verwend door G-d !!!




http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=128561

doetiehetofdoetiehetniet ?

sjaen
04-02-05, 23:58
Mensen denken misschien dat ik gekomen ben
om vrede op de wereld te brengen.
Zij weten niet dat ik gekomen ben
om verdeeldheid te zaaien in de wereld:
vuur, zwaard en oorlog.
Want er zullen er vijf zijn in een huis,
drie zullen tegen twee zijn, en twee tegen drie.
De vader tegen de zoon, de zoon tegen de vader.
En zij zullen staan als eenlingen.






Er zijn heel veel mensen die menen dat er pas vrede op aarde zal zijn als we allemaal dezelfde mening hebben, of als we allemaal hetzelfde geloof aanhangen, als we het allemaal met elkaar eens zijn. Het streven naar vrede op deze manier doet echter zichzelf altijd teniet omdat het niet kan verdragen dat er andersdenkenden zijn. Die moeten daarom, in het belang van de vrede, worden bekeerd, uitgedreven of zelfs uitgeroeid. En, o ironie, daarmee maken deze eenheidsstrevers het leven op aarde tot een hel.
Wat Jezus bedoelt is gans anders.De vrede op aarde zal pas dan bereikt worden als we onze medemensen toestaan anders te zijn dan onszelf, als we elkaar gunnen onze persoonlijke eigenheid te ontplooien, als we bereid zijn onszelf en onze medemensen als unieke eenlingen te ervaren en daarvan de schoonheid te zien, als we elkaar niet kleinhouden maar elkaar bemoedigen, als we elkaar ieders eigen licht gunnen.
Maar dat zullen de fundamentalistische ideologen van de eenheidsgedachte niet dulden. Dat zal vuur, zwaard en oorlog oproepen, brandstapels en kruistochten, heropvoedingsgestichten en terroristische aanslagen.
Maar wie werkelijk vrede wil, moet eerst de strijd tegen zichzelf staken en vrede sluiten met zichzelf. Pas wie de vrede met zichzelf gesloten heeft, kan zijn medemensen in vrede hun eigen waarheid gunnen. Wie verdeeld is in zichzelf, zal zijn innerlijke strijd op de wereld botvieren.
Een vrede die niet verankerd is in de harten van eenlingen, zal vroeg of laat als een zeepbel uiteenspatten.
Dit logion is een logische aanvulling op het vorige. Als je het licht in een ander ziet, bedenk dan dat dat licht ook in jou is, werd daar gezegd. Maar hier geldt de andere kant. Als je meent de duisternis in een ander te zien, bedenk ook dan dat die duisternis in jezelf schuilt.
Laat eerst het licht in jezelf schijnen op de duisternis in jezelf. Alleen dan is er vrede mogelijk.

Ourzazate
04-02-05, 23:59
Geplaatst door magden_david

ok wiseass met je degree in theologie ga jij maar eens fijn de halachische wetten lezen daar staat alles in.[/B]

Waarom citeer je niet even vanuit die halaschische wetten...?


Geplaatst door magden_david

In het joodse traktaat Avoda Zara, uit het eind van de tweede eeuw van onze jaartelling, wordt onder woorden gebracht waartoe de Here de volkeren geroepen heeft. Gezegd wordt: ‘De nakomelingen van Noach zijn verplicht tot zeven geboden.’

De volkeren mogen met een minimum volstaan, met zeven van de eerder genoemd 613. Deze zeven voorschriften hebben de naam Noachitische geboden gekregen.

De geboden van de kinderen van Noach
De naam Noachitische geboden is ontleend aan de geschiedenis van Noach. Na de zondvloed sluit de Here met Noach een verbond dat de gehele mensheid omvat (Genesis 9).

Het is eigenlijk de vernieuwing van het verbond met Adam. Aan Adam waren al zes geboden gegeven. Bij de verbondssluiting met Noach voegt de Here aan deze zes een zevende toe. Aanvankelijk mocht de mens van al het geboomte van de hof eten (Gen. 2:16), na de zondvloed wordt hem tevens toegestaan vlees te eten (Gen. 9:3). Toch wordt daar een beperking aan toegevoegd. De bloeddorstigheid van de mens wordt ingeperkt. Hij mag geen vlees eten van een levend dier (Gen. 9:4).

Het gaat hier om verbondvernieuwing. De zes aan Adam gegeven geboden blijven dus gehandhaafd. Het verbond met Noach telt daarom zeven geboden. Daarvan is er één positief als gebod geformuleerd, terwijl bij de overige zes van verboden sprake is.

Tot de Noachitische geboden worden de volgende voorschriften gerekend: geboden wordt: (1) de instelling van een rechtsstelsel; verboden wordt: (2) afgoderij, (3) godslastering. (4) incest, (5) moord, (6) roof, (7) het eten van vlees van een levend dier.

Het basisprincipe van de Noachitische geboden is te omschrijven als: eerbied. De mens is geroepen om eerbied voor het leven te hebben.

Toch ligt aan de geboden nog een ander principe aan ten grondslag. Binnen de joodse traditie wordt onderscheid gemaakt tussen het houden van de geboden als een vorm van menswaardig handelen, humaan leven, en het houden van de geboden vanuit het geloof in God.

Door het geloof in God komt het leven binnen het verbond op een hoger plan te staan. Men leeft dan vanuit ‘de vreze des Heren’. Hoewel het Noachitische verbond geen gebod tot geloven kent, wordt dit wel als ideaal beschouwd. De mens uit de volkeren, die vanuit het geloof in God zich aan de Noachitische geboden houdt, behoort dan ook volgens de joodse traditie tot de ‘rechtvaardigen uit de volkeren’, voor wie een plaats in de toekomstige wereld (het hiernamaals) bereid is. [/B]

Bovenstaande bewijst niets...:).

Tav bekering van een geadopteerd kind zegt Rabbi Shraga Simmons het volgende:

According to the Code of Jewish Law (the "Shulchan Aruch"), there are three requirements for a valid conversion. The requirements are:

1) Mitzvahs - He must believe in G-d and the divinity of the Torah, as well as accept upon himself to observe all 613 mitzvahs (commandments) of the Torah.

2) Milah - Male converts must undergo circumcision by a qualified "Mohel." If he was previously circumcised by a doctor, he then undergoes a ritual called "hatafas dam".

3) Mikveh - All converts must immerse in the Mikveh - a ritual bath linked to a reservoir of rain water.

Jij spreekt over 7 maar het zijn er toch echt 613 waar je aan moet voldoen, en dat is aangegeven bij bekeringen waarbij degene die bekeerd wil worden getrouwd is met een jood/joodse...:).

Zoals ik al aangaf geeft de Koran wel degelijk aan dat zowel joden als christenen het paradijs zullen binnen gaan...:). Waarom ga je daar niet op in? En waar staat zoiets soortgelijks in de Thora...?

Zwarte Schaap
05-02-05, 00:04
Geplaatst door Simon
Uiteraard staan er talloze teksten in hoe je ongelovigen moet zien/behandelen. Het oordeel mag dan bij God liggen maar als moslim ben je instrument in de hand van Allah. Dus als ergens staat dat Allah de ongelovigen zal vernietigen dan betekent dat niet dat de moslim daarbij met zijn armen gevouwen over elkaar toekijkt. Dat zou zelfs verraad aan Allah kunnen betekenen. "En bevecht hen totdat er geen Fitnah meer is en de Godsdienst geheel voor Allah is". Dat laat weinig ruimte! Maar het is in een andere tijd geschreven waarin culturen nog niet die mix van invloeden waren die je nu ziet. Al waren die wederzijdse invloeden veel groter dan men vaak wil erkennen.

Het lijkt me handiger om de juiste teksten te citeren om te snappen wat er in die soera gezegd en bedoelt wordt. Wat je nu doet is typisch dat fortuynistiche verminking van de koranteksten. Ik ga ervan uit dat je intelligent genoeg bent om je fouten hierin zelf op te zoeken en te herstellen.

Ourzazate
05-02-05, 00:10
Geplaatst door Simon
Uiteraard staan er talloze teksten in hoe je ongelovigen moet zien/behandelen. Het oordeel mag dan bij God liggen maar als moslim ben je instrument in de hand van Allah. Dus als ergens staat dat Allah de ongelovigen zal vernietigen dan betekent dat niet dat de moslim daarbij met zijn armen gevouwen over elkaar toekijkt. Dat zou zelfs verraad aan Allah kunnen betekenen. "En bevecht hen totdat er geen Fitnah meer is en de Godsdienst geheel voor Allah is". Dat laat weinig ruimte! Maar het is in een andere tijd geschreven waarin culturen nog niet die mix van invloeden waren die je nu ziet. Al waren die wederzijdse invloeden veel groter dan men vaak wil erkennen.


Geef eens 2 verzen waarin staat hoe ik moet omgaan met niet-moslims...:). Waar staat dat je als moslim een instrument bent van God?

Dat vers dat je aangaf sloeg op de situatie waarin de moslims zich bevonden nadat ze Mekka waren ontvlucht. Hun bezittingen werden door de Qurajsh in beslag genomen en verkocht. Hamza (oom van de profeet) en enkele andere moslims vroegen herhaaldelijk toestemming aan Mohammed om te tegen ze te vechten, om hun spullen terug te halen en hun huizen terug te eisen. Mohammed weigerde en uiteindelijk werden hem die verzen geopenbaard:

190. En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen je strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is God zeker Vergevensgezind, Genadevol.

193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Deze verzen hebben dus een beschrijvende betekenis op een bepaalde situatie (Slag bij Bedr/Uhud)...:). Het betekent niet dat ik als moslim ongelovigen moet gaan koudmaken. Deze uitleg (tafsir) wordt trouwens onderschreven door alle hoge erkende geestelijken waaronder die van Al Azhar...:).

Ourzazate
05-02-05, 00:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het lijkt me handiger om de juiste teksten te citeren om te snappen wat er in die soera gezegd en bedoelt wordt. Wat je nu doet is typisch dat fortuynistiche verminking van de koranteksten. Ik ga ervan uit dat je intelligent genoeg bent om je fouten hierin zelf op te zoeken en te herstellen.

Dat is precies wat in me op kwam. Als je de anti-islam sites bekijkt dan zie je dat ze altijd deze verzen citeren en er hun eigen conclusies aan vastkleven, terwijl de Tafsir (Koranische uitlegkunde) iets totaal anders laat zien. Dan frappeert het mij dat niet-moslims aangeven dat je de Koran verzen niet letterlijk moet zien/opvatten, maar daar waar zij de mogelijkheid zien om de Islam in een kwaad daglicht te zetten zoals vaak het geval in de anti-islam sites leggen zij de Koran verzen wel letterlijk uit...:).

Ourzazate
05-02-05, 00:20
Geplaatst door Mähden

Hij kwam niet om vrede te brengen


Geen enkele profeet kwam om de vrede te brengen. Uiteindelijk zal Jezus dat doen bij zijn terugkomst als de Messias...:). En als ik de Bijbel moet geloven dan kwam Jezus om het zwaard te brengen en niet de vrede...:). Trouwens, als ik de Bijbel moet geloven en van jouw gegeven uitgaat dat Jezus=God dan blijft er weinig tot niets over van de vredigheid van Jezus. Ik neem aan dat ook jij vanuit de Bijbel weet hoeveel mensen God/Jezus (volgens jou) heeft koud gemaakt vanwege hun ongelovigheid...:).

Zwarte Schaap
05-02-05, 00:22
Geplaatst door Ourzazate
Dat is precies wat in me op kwam. Als je de anti-islam sites bekijkt dan zie je dat ze altijd deze verzen citeren en er hun eigen conclusies aan vastkleven, terwijl de Tafsir (Koranische uitlegkunde) iets totaal anders laat zien. Dan frappeert het mij dat niet-moslims aangeven dat je de Koran verzen niet letterlijk moet zien/opvatten, maar daar waar zij de mogelijkheid zien om de Islam in een kwaad daglicht te zetten zoals vaak het geval in de anti-islam sites leggen zij de Koran verzen wel letterlijk uit...:).

Het ergste is dat het niet eens volledig geciteerd is. Als hij het volledig zou citeren dan zou het een hele andere betekenis kunnen krijgen. Als hij nog de andere gedeeltes van die soera zou citeren dan zou al gauw blijken waar het wel omgaat.

~Panthera~
05-02-05, 00:23
Volgens mij worden ALLE boeken volkomen uit verband gerukt, en dat is DE bron van ellende. :jammer:

sjaen
05-02-05, 00:33
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij worden ALLE boeken volkomen uit verband gerukt, en dat is DE bron van ellende. :jammer:


:schok:

Zwarte Schaap
05-02-05, 00:37
Geplaatst door ~Panthera~
Volgens mij worden ALLE boeken volkomen uit verband gerukt, en dat is DE bron van ellende. :jammer:

Dat is niet eens het ergste, want er zijn er maar een paar die dat doen, het ergste is dat mensen alles klakkeloos aannemen en niet zelf op onderzoek uitgaan en zo de feiten controleren op hun juistheid en volledigheid.

magden_david
05-02-05, 00:56
Geplaatst door Ourzazate
Waarom citeer je niet even vanuit die halaschische wetten...?


omdat jij slim genoeg bent om zelf te kunnen lezen en zoeken.




Bovenstaande bewijst niets...:).

Tav bekering van een geadopteerd kind zegt Rabbi Shraga Simmons het volgende:

According to the Code of Jewish Law (the "Shulchan Aruch"), there are three requirements for a valid conversion. The requirements are:

1) Mitzvahs - He must believe in G-d and the divinity of the Torah, as well as accept upon himself to observe all 613 mitzvahs (commandments) of the Torah.

2) Milah - Male converts must undergo circumcision by a qualified "Mohel." If he was previously circumcised by a doctor, he then undergoes a ritual called "hatafas dam".

3) Mikveh - All converts must immerse in the Mikveh - a ritual bath linked to a reservoir of rain water.

Jij spreekt over 7 maar het zijn er toch echt 613 waar je aan moet voldoen, en dat is aangegeven bij bekeringen waarbij degene die bekeerd wil worden getrouwd is met een jood/joodse...:).


kan je niet lezen? problemen?
een niet-jood hoeft zich maar aan 7 geboden te houden. Een jood, originele of bekeerde aan 613. Dat stond er , waar ging het mis?



Zoals ik al aangaf geeft de Koran wel degelijk aan dat zowel joden als christenen het paradijs zullen binnen gaan...:). Waarom ga je daar niet op in? En waar staat zoiets soortgelijks in de Thora...?

lees de bron die ik je opgaf of google op noach commandments, dan zie je het zelf. Over de Islam, hoe zit het dan met de notie van polytheisme van diegenen die zich niet strikt aan de islamitische leer houden? Wat als ik wel kennis hebn genomen van de islam en de profeet en kies niet in de islam te geloven maar wel in het jodendom of christendom? Ga ik dan nog steeds naar de hemel? Ik meen dat ze in saoudi arabie daar toch andersover denken.

magden_david
05-02-05, 00:58
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is niet eens het ergste, want er zijn er maar een paar die dat doen, het ergste is dat mensen alles klakkeloos aannemen en niet zelf op onderzoek uitgaan en zo de feiten controleren op hun juistheid en volledigheid.

absoluut, daarom heb ik ook de koran en de complete shahih-al-bukhari hier thuis staan. Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier over de talmud schrijven ook daadwerkelijk een talmud thuis hebben staan. Ik denk niet 1.

Zwarte Schaap
05-02-05, 01:08
Geplaatst door magden_david
absoluut, daarom heb ik ook de koran en de complete shahih-al-bukhari hier thuis staan. Ik vraag me af hoeveel van de mensen die hier over de talmud schrijven ook daadwerkelijk een talmud thuis hebben staan. Ik denk niet 1.

En dan nog begeef je je op drijfzand. Wij zijn immers geen theologen en/of religieuze geleerden.

Zwarte Schaap
05-02-05, 01:13
Wat ik me trouwens afvraag is hoe de christenen met het oude testament omgaan en hoe ze dat interpreteren.

Verder heb ik aan jou de vraag waarom de vrouw bij de geboorte van een dochter dubbel zo lang als onrein wordt beschouwd dan bij de geboorte van een zoon? Wat is de juiste interpretatie?


Leviticus 12

1 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

2 Spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Wanneer een vrouw zaad gegeven, en een knechtje gebaard zal hebben, zo zal zij zeven dagen onrein zijn; volgens de dagen der afzondering harer krankheid zal zij onrein zijn.

3 En op den achtsten dag zal het vlees zijner voorhuid besneden worden.

4 Daarna zal zij drie en dertig dagen blijven in het bloed harer reiniging; niets heiligs zal zij aanroeren, en tot het heiligdom zal zij niet komen, totdat de dagen harer reiniging vervuld zijn.

5 Maar indien zij een meisje gebaard zal hebben, zo zal zij twee weken onrein zijn, volgens haar afzondering; daarna zal zij zes en zestig dagen blijven in het bloed harer reiniging.

~Panthera~
05-02-05, 01:21
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat ik me trouwens afvraag is hoe de christenen met het oude testament omgaan en hoe ze dat interpreteren.

Verder heb ik aan jou de vraag waarom de vrouw bij de geboorte van een dochter dubbel zo lang als onrein wordt beschouwd dan bij de geboorte van een zoon? Wat is de juiste interpretatie?


Leviticus 12

1 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

2 Spreek tot de kinderen Israels, zeggende: Wanneer een vrouw zaad gegeven, en een knechtje gebaard zal hebben, zo zal zij zeven dagen onrein zijn; volgens de dagen der afzondering harer krankheid zal zij onrein zijn.

3 En op den achtsten dag zal het vlees zijner voorhuid besneden worden.

4 Daarna zal zij drie en dertig dagen blijven in het bloed harer reiniging; niets heiligs zal zij aanroeren, en tot het heiligdom zal zij niet komen, totdat de dagen harer reiniging vervuld zijn.

5 Maar indien zij een meisje gebaard zal hebben, zo zal zij twee weken onrein zijn, volgens haar afzondering; daarna zal zij zes en zestig dagen blijven in het bloed harer reiniging.

Voor de Christenen is het Oude Testament een soort "geschiedenisboek".
Er worden geen "geboden" of "verboden" uit gehaald.
Het Nieuwe Testament is belangrijker.
De 10 Geboden.
En dan nog is het wat je er zelf mee doet.

Julien
05-02-05, 01:32
Geplaatst door ~Panthera~
Voor de Christenen is het Oude Testament een soort "geschiedenisboek".
Er worden geen "geboden" of "verboden" uit gehaald.
Het Nieuwe Testament is belangrijker.
De 10 Geboden.
En dan nog is het wat je er zelf mee doet.

ik wou precies hetzelfde zeggen! :)

Julien
05-02-05, 01:36
Geplaatst door Ourzazate
Moslims erkennen Jezus alleen zoals hij zichzelf heeft tentoongesteld en niet zoals mensen hem tentoonstellen en zeer zeker niet zoals Paulus hem beschrijft...:). Dus alles wat mensen Jezus hebben toegeschreven is iets wat moslims niet geloven nee...:).

Dat is onzin. God heeft direct tot Jezus gesproken over Zijn lot (de dood, de opstanding en de herrijzenis) en God heeft ook direct gesproken tot Paulus. Mensen hebben niks toegeschreven aan Jezus'leven. De bewijzen zijn zelfs terug te vinden in het Oude Testament. Daar wordt Jezus' komst al voorspeld.

Dutchess
05-02-05, 06:50
Geplaatst door Mähden
Wanneer mensen zeggen dat G-d rascistisch is met Zijn uitverkoren volk, hier de verklaring voor het feit dat dat onzin is.

Het joodse volk was Zijn uitverkoren volk omdat Jezus onder hen geboren zou worden, zowel Jezus als Zijn volk heeft daar ondragelijk voor moeten lijden !

Dus eigenlijk zijn de christenen het uitverkoren volk! De enige echte volgelingen van Jezus....

Thank you mamma! Was al dat kattegesaatsiegedoe toch nog ergens goed voor.

Enkele quootjes later......


Geplaatst door Mähden
want frappant is het wel dat het joodse volk bijna volledig is vernietigd door een ideologie die het eigen ras bovenaan stelde !

ironisch, of sarcastisch bedoeld ?

Dodelijk vernietigend bedoeld. Daar was niets ironisch of sarcastisch aan. En als jij als jezus volgeling echt in bovenstaande filosofie gelooft mag je die GOD van je er wel op je knietjes voor bedanken dat de nazi's jouw ideeen niet serieus namen. Anders hadden we nu in Jad Vashem de holocaust op de christenen moeten herdenken.


Geplaatst door Mähden
G-d had het bij Ahora Mazda kunnen houden uit de Gatha's, een hele goede monotheistische G-d, maar vanwege de bewijsvoering moest de geschiedenis van G-d's woord door de geschiedenis van de joden lopen om de profetieen te doen uitkomen.

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, maar je moet echt hulp gaan zoeken.

echnaton
05-02-05, 07:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat ik me trouwens afvraag is hoe de christenen met het oude testament omgaan en hoe ze dat interpreteren.



Het merendeel van de christenen heeft de opvatting dat ze de Joodse wetten zoals die in het Oude Testament staan, niet meer hoeven te volgen. De gedachte is dat Jezus Christus de wet heeft vervuld en in plaats daarvan zijn universele geboden om God te eren en de mensen lief te hebben heeft gegeven.

Misschien helpt het volgende bijbelgedeelte uit het Nieuwe Testament om één en ander te begrijpen. Let vooral op vers 11 t/m 17:

Handelingen 10: 1-48
De doop van Cornelius

[10] 1 Een van de inwoners van Caesarea was een centurio van de Italiaanse cohort, die Cornelius heette. 2 Hij was een vroom man die, net als zijn huisgenoten, God vereerde. Hij gaf rijkelijk aalmoezen aan het volk en bad veelvuldig tot God. 3 Op een dag kreeg hij omstreeks het negende uur een visioen, waarin hij duidelijk zag hoe een engel van God zijn huis binnenkwam. Hij hoorde hem zeggen: ‘Cornelius!’ 4 Hij staarde de engel verschrikt aan en vroeg: ‘Wat is er, heer?’ De engel antwoordde: ‘Je gebeden en aalmoezen zijn door God als offer aanvaard. 5 Stuur daarom een paar van je mannen naar Joppe om Simon te halen, die ook wel Petrus wordt genoemd. 6 Hij verblijft bij een leerlooier die eveneens Simon heet en in een huis aan zee woont.’ 7 Toen de engel die met hem had gesproken was weggegaan, liet Cornelius twee dienaren bij zich komen en een vrome soldaat uit zijn gevolg. 8 Nadat hij had uitgelegd waar het om ging, stuurde hij hen naar Joppe.

9 De volgende dag, nog voordat de afgezanten van Cornelius in Joppe waren aangekomen, ging Petrus omstreeks het middaguur naar het dak van het huis om daar te bidden. 10 Maar hij kreeg honger en wilde iets eten. Terwijl er eten voor hem werd klaargemaakt, werd hij gegrepen door een visioen. 11 Hij zag hoe vanuit de geopende hemel een voorwerp dat op een groot linnen kleed leek aan vier punten op de aarde werd neergelaten. 12 Op het kleed bevonden zich alle lopende en kruipende dieren van de aarde en alle vogels van de hemel. 13 Hij hoorde een stem zeggen: ‘Ga je gang, Petrus, slacht en eet.’ 14 Maar Petrus antwoordde: ‘Nee, Heer, in geen geval, want ik heb nog nooit iets gegeten dat verwerpelijk of onrein is.’ 15 En voor de tweede maal hoorde hij de stem: ‘Wat God rein heeft verklaard, zul jij niet als verwerpelijk beschouwen.’ 16 Tot driemaal toe hoorde hij de stem, en direct daarna werd het voorwerp weer in de hemel opgenomen. 17 Petrus vroeg zich verbijsterd af wat de betekenis kon zijn van het visioen dat hij had gezien. Juist op dat moment arriveerden de afgezanten van Cornelius bij de poort, nadat ze overal navraag hadden gedaan naar het huis van Simon. 18 Ze trokken door geroep de aandacht van de bewoners en vroegen of Simon Petrus in dit huis verbleef. 19 Terwijl Petrus nog nadacht over het visioen, zei de Geest tegen hem: ‘Er zijn hier drie mannen die naar je op zoek zijn. 20 Ga meteen naar beneden en ga zonder aarzelen met hen mee, want ik heb hen gezonden.’ 21 Petrus ging naar beneden en zei tegen de mannen: ‘Ik ben degene die u zoekt. Wat is de reden van uw komst?’ 22 Ze antwoordden: ‘Cornelius, een centurio, een rechtvaardig man die God vereert en bij het hele Joodse volk in aanzien staat, heeft van een heilige engel opdracht gekregen u naar zijn huis te laten komen om te luisteren naar wat u te zeggen hebt.’ 23 Daarop nodigde Petrus de mannen uit om binnen te komen en bood hun onderdak.

De volgende dag ging hij samen met hen op weg, en enkele broeders uit Joppe gingen met hem mee. 24 Een dag later kwam hij in Caesarea aan, waar hij werd opgewacht door Cornelius, die zijn familieleden en zijn naaste vrienden bijeen had geroepen. 25 Toen Petrus het huis wilde binnengaan, kwam Cornelius hem tegemoet, en hij wierp zich eerbiedig voor zijn voeten ter aarde. 26 Maar Petrus hielp hem overeind en zei: ‘Sta op. Ik ben ook maar een mens.’ 27 Al pratend met Cornelius ging hij naar binnen, waar hij een groot aantal mensen aantrof. 28 Hij zei tegen hen: ‘U weet dat het Joden verboden is met niet-Joden om te gaan en dat ze niet bij hen aan huis mogen komen, maar God heeft me duidelijk gemaakt dat ik geen enkel mens als verwerpelijk of onrein mag beschouwen. 29 Daarom heb ik me niet verzet toen ik naar u toe werd gestuurd. Mag ik weten waarom u mij hebt laten komen?’ 30 Cornelius antwoordde: ‘Vier dagen geleden zei ik op ditzelfde tijdstip in mijn huis het namiddaggebed toen er opeens een man in een stralend gewaad voor me stond, 31 die me als volgt toesprak: “Cornelius, je gebed is verhoord en God heeft je aalmoezen aanvaard. 32 Stuur daarom iemand naar Joppe om Simon, die ook Petrus genoemd wordt, te laten komen; hij verblijft bij Simon, de leerlooier, in een huis aan zee.” 33 Ik heb meteen een paar mannen naar u toe gestuurd, en het is goed dat u gekomen bent. We zijn hier ten overstaan van God bijeen om te luisteren naar alles wat u door de Heer is opgedragen.’

34 Daarop nam Petrus het woord en zei: ‘Nu begrijp ik pas goed dat God geen onderscheid maakt tussen mensen, 35 maar dat hij zich het lot aantrekt van iedereen, uit welk volk dan ook, die ontzag voor hem heeft en rechtvaardig handelt. 36 God heeft aan de Israëlieten bekendgemaakt dat hij door Jezus Christus het goede nieuws van de vrede is komen brengen. Deze Jezus is de Heer van alle mensen. 37 U weet wat er in heel het Joodse land is gebeurd, hoe het begon in Galilea, hoe God, na de doop waartoe Johannes opriep, 38 Jezus uit Nazaret met de heilige Geest heeft gezalfd en met kracht heeft bekleed. Hij trok als weldoener door het land en genas iedereen die in de macht van de duivel was, want God stond hem bij. 39 Wij zijn de getuigen van alles wat hij gedaan heeft, in het land van de Joden en ook in Jeruzalem. Zeker, ze hebben hem gedood door hem aan een kruishout te hangen, 40 maar God heeft hem op de derde dag weer tot leven gewekt en hem aan de mensen laten verschijnen, 41 niet aan het hele volk, maar aan enkele getuigen die daartoe door God waren aangewezen, aan ons namelijk, die samen met hem gegeten en gedronken hebben nadat hij uit de dood was opgestaan. 42 Hij heeft ons opgedragen daarvan getuigenis af te leggen en aan het volk bekend te maken dat hij het is die door God is aangesteld als rechter over de levenden en de doden. 43 Van hem getuigen alle profeten dat iedereen die in hem gelooft door zijn naam vergeving van zonden krijgt.’

44 Terwijl Petrus nog aan het woord was, daalde de heilige Geest neer op iedereen die naar zijn toespraak luisterde. 45 De Joodse gelovigen die met Petrus waren meegekomen, zagen vol verbazing dat ook heidenen het geschenk van de heilige Geest ontvingen, 46 want ze hoorden hen in klanktaal spreken en God prijzen. Toen merkte Petrus op: 47 ‘Wie kan nu nog weigeren deze mensen met water te dopen, nu ze net als wij de heilige Geest hebben ontvangen?’ 48 En hij gaf opdracht hen te dopen in de naam van Jezus Christus. Daarna vroegen ze hem of hij nog enkele dagen wilde blijven

Simon
05-02-05, 07:55
Geplaatst door Ourzazate

Deze verzen hebben dus een beschrijvende betekenis op een bepaalde situatie (Slag bij Bedr/Uhud)...:). Het betekent niet dat ik als moslim ongelovigen moet gaan koudmaken. Deze uitleg (tafsir) wordt trouwens onderschreven door alle hoge erkende geestelijken waaronder die van Al Azhar...:).

Uiteraard slaat het op een bepaalde situatie. Dat kan je over de hele Koran zeggen maar omdat het nog steeds als inspiratiebron gebruikt wordt slaat het blijkbaar ook op het heden en deze tijd. Dus het is maar net hoe je die teksten interpreteert en wat je er mee doet. Jij zal er uit lezen dat je anderen niet mag doden maar wellicht wel verbaal mag bestrijden en een ander zal het weer anders lezen (zie de Volkskrant van vandaag). Dat laat onverlet dat er vele teksten in de Koran staan die model staan voor de houding van moslims tegenover ongelovigen.

008.020 O ye who believe! Obey Allah and His Messenger, and turn not away from him when ye hear (him speak).

008.021 Nor be like those who say, "We hear," but listen not:

Al-Qur'an, 008.020-021 (Al-Anfal [Spoils of War, Booty])

Simon
05-02-05, 08:13
Geplaatst door Ourzazate
Dan frappeert het mij dat niet-moslims aangeven dat je de Koran verzen niet letterlijk moet zien/opvatten, maar daar waar zij de mogelijkheid zien om de Islam in een kwaad daglicht te zetten zoals vaak het geval in de anti-islam sites leggen zij de Koran verzen wel letterlijk uit...:).

Dat heeft weinig te maken met het niet-moslim zijn. Want ook op fundamentalistische sites doet men dat. Bijvoorbeeld hetgeen je eerder beweerde in deze topic dat Mohammed pas iets met Aisha had toen zij 14 was wordt op fundamentalistische sites weggehoond. Daar worden de bronnen letterlijk genomen en zegt men ... hij ging met haar naar bed toen ze 9 was (hetgeen ook uit vele bronnen blijkt). Uiteraard zien die fundi's zichzelf niet als anti-moslim. Ze zullen jou eerder als anti-moslim zien omdat je "creatief" met de bronnen omgaat. Moslims brengen zichzelf in de problemen in de relatie tot hun bronnen omdat ze enerzijds beweren dat het hier om het letterlijke woord van God gaat en anderzijds alleen maar door een vertaalslag hun bronnen in deze tijd kunnen gebruiken. Voor Christenen is het niet anders maar die zeggen in ieder geval openlijk dat ze er anders over denken dan de mensen die toen leefden en dat ze de teksten uit OT en NT louter als inspiratiebron gebruiken.

~Panthera~
05-02-05, 09:37
Geplaatst door Julien
ik wou precies hetzelfde zeggen! :)

Shit, :schok:
Jules, zijn we het toch nog ergens over eens. :duim: :haha:

mark61
05-02-05, 09:51
Geplaatst door ~Panthera~
Shit, :schok:
Jules, zijn we het toch nog ergens over eens. :duim: :haha:

Een echte katholiek verloochent zich nooit. :hihi: Zelfs niet na ontkerkelijking.

~Panthera~
05-02-05, 09:54
Geplaatst door mark61
Een echte katholiek verloochent zich nooit. :hihi: Zelfs niet na ontkerkelijking.

Trauma. :moe:

Mähden
05-02-05, 10:26
Geplaatst door Simon
Voor Christenen is het niet anders maar die zeggen in ieder geval openlijk dat ze er anders over denken dan de mensen die toen leefden en dat ze de teksten uit OT en NT louter als inspiratiebron gebruiken.


De christenen en liberale joden zien de bijbel geheel terecht zoals er ook staat; geinspireerd door G-d, maar geschreven door mensen.


en dan kan er in de detaillering wel eens iets fout gaan.


de koranisten zien de koran letterlijk als 100 % koosjer, door alla ontschapen zoals men dat zegt.


Zij moeten de bronnen zelfs voor 100 % letterlijk nemen, en dat maakt dat sommige uitleggers dien ten gevolge zo lethaal kunnen worden.

mark61
05-02-05, 10:27
Geplaatst door ~Panthera~
Trauma. :moe:

Ik zou een schadeclaim indienen bij your local pastoor.

~Panthera~
05-02-05, 10:35
Geplaatst door mark61
Ik zou een schadeclaim indienen bij your local pastoor.

Die zit in de gevangenis wegens kindermisbruik. :moe:
Bummer.

mark61
05-02-05, 11:10
Geplaatst door ~Panthera~
Die zit in de gevangenis wegens kindermisbruik. :moe:
Bummer.

O, je kan gerust nog een procedure aanspannen hoor.

~Panthera~
05-02-05, 11:23
Geplaatst door mark61
O, je kan gerust nog een procedure aanspannen hoor.



Ach nee, heb me in de jaren 70 was dat, geloof ik, al uitgeschreven.
Dus dat was al statement genoeg. :D
Bovendien ben ik geen misbruikslachtoffer.

Mähden
05-02-05, 12:47
Geplaatst door Simon
Voor Christenen is het niet anders maar die zeggen in ieder geval openlijk dat ze er anders over denken dan de mensen die toen leefden en dat ze de teksten uit OT en NT louter als inspiratiebron gebruiken.


De christenen en liberale joden zien de bijbel geheel terecht zoals er ook staat; geinspireerd door G-d, maar geschreven door mensen.


en dan kan er in de detaillering wel eens iets fout gaan.


de koranisten zien de koran letterlijk als 100 % koosjer, door alla ontschapen zoals men dat zegt.


Zij moeten de bronnen zelfs voor 100 % letterlijk nemen, en dat maakt dat sommige uitleggers dien ten gevolge zo lethaal kunnen worden.

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=128561

magden_david
05-02-05, 18:38
Geplaatst door Ourzazate

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)



dan verwijs ik u toch even naar dit heerschap: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=128713

5.36. Voorzeker, al hadden de ONGELOVIGEN al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.


5.73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ONGELOVIGEN een smartelijke straf overkomen


die laatste gaat toch volgens mij echt over de christelijke 3 eenheid, ENKELTJE HEL DUS! nu jij.

Ourzazate
05-02-05, 21:05
Geplaatst door magden_david

1. omdat jij slim genoeg bent om zelf te kunnen lezen en zoeken.

2. kan je niet lezen? problemen?
een niet-jood hoeft zich maar aan 7 geboden te houden. Een jood, originele of bekeerde aan 613. Dat stond er , waar ging het mis?

lees de bron die ik je opgaf of google op noach commandments, dan zie je het zelf. Over de Islam, hoe zit het dan met de notie van polytheisme van diegenen die zich niet strikt aan de islamitische leer houden? Wat als ik wel kennis hebn genomen van de islam en de profeet en kies niet in de islam te geloven maar wel in het jodendom of christendom? Ga ik dan nog steeds naar de hemel? Ik meen dat ze in saoudi arabie daar toch andersover denken. [/B]

1. Nee, laat jij het maar eens zien...:).
2. Waarom staat in de Talmud dan dat niet-joden naar de hel gaan...?
3a. Kun jij dan de juiste interpretaties geven van de volgende verzen uit de Talmud:

"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een ongelovige te nemen."
Sepher ikkarim III c 25

"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. "
Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

"Een ketterse ongelovige mag u met uw eigen handen doden. "
Talmud, Abodah Zara, 4b

En Sanhedrin 58b zet bij mij ook de nodige vraagtekenens...:).

b. Ook wil ik je er op wijzen dat het 5e gebod waar een niet-jood zich aan moet houden volgens het Jodendom inhoudt dat hij/zij erkent en gelooft in de Ene God en zijn eenheid aanprijst enenkel Hem alleen aanbidt. Dan vallen dus alle christenen buiten de boot en daar gaat dus je theorie dat volgens het Jodendom ook christenen het paradijs zullen betreden...:).

ps: Voor zover ik weet gaan ook christenen en joden naar de hemel (volgens de Islam). Als ik het goed heb moeten zij zich strikt aan hun eigen wetten en geboden houden. Het is inderdaad zo dat als je aan God deelgenoten toekent zoals katholieken doen dit een kwalijke zaak is in het oog van God. dat wordt zowel door de Bijbel als door de Koran aangegeven...:). Er is vanuit de Islam 1 soort zonde waar geen vergeving voor bestaat en dat is shirk = deelgenoten toekennen aan God...:).

Ourzazate
05-02-05, 21:16
Geplaatst door Julien
Dat is onzin. God heeft direct tot Jezus gesproken over Zijn lot (de dood, de opstanding en de herrijzenis) en God heeft ook direct gesproken tot Paulus. Mensen hebben niks toegeschreven aan Jezus'leven. De bewijzen zijn zelfs terug te vinden in het Oude Testament. Daar wordt Jezus' komst al voorspeld.

Ik twijfel ook niet aan de voorspellingen van de komst van de Jezus in het OT. Ik twijfel aan hoe mensen Jezus hem na zijn heen gaan hebben geportreteerd. Het kan best zijn dat God direct tot Paulus heeft gesproken, maar God heeft zeer zeker direct tot Jezus gesproken...:). En wat Jezus predikte, bevestigde en naleefde (Thora) is het tegenovergestelde van wat Paulus predikte. En verder gebiedt eerlijkheid mij te zeggen dat ik eerder uitga van degenen die Jezus hebben gesproken en gezien dan iemand (Paulus) die Jezus nimmer heeft gezien/gesproken...:).

Tav Paulus adviseer ik je deze samenvatting van de scriptie van Thijs Voskuilen:

http://www.uk.rug.nl//archief/jaargang31/27/10a.htm

Maar uiteindelijk blijft het een geloofskwestie. Op basis van logica botsen de leren van Jezus en Paulus sterk met elkaar. Tis maar net waar je in gelooft. Ik zelf geloof in Jezus, niet in Paulus en dat geldt voor alle moslims...:).

Ourzazate
05-02-05, 21:22
Geplaatst door Simon
Uiteraard slaat het op een bepaalde situatie. Dat kan je over de hele Koran zeggen maar omdat het nog steeds als inspiratiebron gebruikt wordt slaat het blijkbaar ook op het heden en deze tijd. Dus het is maar net hoe je die teksten interpreteert en wat je er mee doet. Jij zal er uit lezen dat je anderen niet mag doden maar wellicht wel verbaal mag bestrijden en een ander zal het weer anders lezen (zie de Volkskrant van vandaag). Dat laat onverlet dat er vele teksten in de Koran staan die model staan voor de houding van moslims tegenover ongelovigen.

008.020 O ye who believe! Obey Allah and His Messenger, and turn not away from him when ye hear (him speak).

008.021 Nor be like those who say, "We hear," but listen not:

Al-Qur'an, 008.020-021 (Al-Anfal [Spoils of War, Booty])

Je hebt gelijk als je zegt dat moslims bepaalde verzen verkeerd begrijpen, maar er is toch echt maar 1 uitleg tav die verzen en dat is niet dat je gelovigen moet bestrijden. De oom van de profeet was ongelovig en werd niet bestreden, noch was dat het geval bij andere ongelovie stammen die niet in strijd waren met de moslims...:). De Koran vertelt moslims om niemand te bestrijden, maar als iemand je slaat moet je wel terug slaan en vanuit de islamitische jurisprudentie geldt dat enkel in een islamitische staat waar de sharia van kracht is...:).

Er staan veel verzen over ongelovigen in de Koran, maar daarin maant God de ongelovigen, of Hij waarschuwt de ongelovigen, of hij vertelt iets aan de ongelovigen. Nergens worden moslims opgeroepen om enkel en alleen vanwege de ongelovigheid ongelovigen koud te maken...:). Hieruit kun je concluderen dat de Islam stelt dat mensen geen oordelers zijn tav de ongelovigheid van anderen, dat is God alleen...:).

sjaen
05-02-05, 21:26
Geplaatst door Ourzazate
Maar uiteindelijk blijft het een geloofskwestie. Op basis van logica botsen de leren van Jezus en Paulus sterk met elkaar. Tis maar net waar je in gelooft. Ik zelf geloof in Jezus, niet in Paulus en dat geldt voor alle moslims...:).


Op basis van logica botsen alle geloven.
:strik:


Tis maar net waar je in gelooft.
Amen

Ourzazate
05-02-05, 21:27
Geplaatst door Simon
Dat heeft weinig te maken met het niet-moslim zijn. Want ook op fundamentalistische sites doet men dat. Bijvoorbeeld hetgeen je eerder beweerde in deze topic dat Mohammed pas iets met Aisha had toen zij 14 was wordt op fundamentalistische sites weggehoond. Daar worden de bronnen letterlijk genomen en zegt men ... hij ging met haar naar bed toen ze 9 was (hetgeen ook uit vele bronnen blijkt). Uiteraard zien die fundi's zichzelf niet als anti-moslim. Ze zullen jou eerder als anti-moslim zien omdat je "creatief" met de bronnen omgaat. Moslims brengen zichzelf in de problemen in de relatie tot hun bronnen omdat ze enerzijds beweren dat het hier om het letterlijke woord van God gaat en anderzijds alleen maar door een vertaalslag hun bronnen in deze tijd kunnen gebruiken. Voor Christenen is het niet anders maar die zeggen in ieder geval openlijk dat ze er anders over denken dan de mensen die toen leefden en dat ze de teksten uit OT en NT louter als inspiratiebron gebruiken.

Logisch ga ik om met hadiths niet creatief. Als je het tijdschema naloopt zie je dat Aisha ca 15 jaar was en geen 9. Gezien haar rol bij bepaalde veldslagen is dat ook realistischer dan 9...:). Jij was het toch die me adviseerde kritisch te zijn en rationeel en logisch te denken...? De Koran is het letterlijke woord van God, althans zo zien moslims het. Hadiths niet. Dat onderscheid maak ik en jij haalt die 2 zaken door elkaar door ze op 1 hoop te gooien als zijnde bronnen...:). Dus jou tekst na 'creatief' is overbodig...:).

Overigens zie ikzelf de Koran die vandaag de dag op de wereld aanwezig is niet als precies datgene dat Mohammed heeft ontvangen. Ik denk dat als je de Koran bij God en de Koran die ik in mijn boekenkast hebt staan met elkaar vergelijkt bepaalde verschillen zult opmerken. Maar dat maakt voor de boodschap volgens mij niets uit...:). Om een moslim te zijn maakt het ook weinig uit, helemaal als je leeft in een niet-islamitisch land...:).

Ourzazate
05-02-05, 21:32
Geplaatst door magden_david
dan verwijs ik u toch even naar dit heerschap: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=128713

5.36. Voorzeker, al hadden de ONGELOVIGEN al hetgeen op aarde is en nog eens zoveel, om zich daarmede van de straf op de Dag der Opstanding vrij te kopen, dan zou het van hen toch niet worden aanvaard; er wacht hen een pijnlijke straf.


5.73. Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is Eén der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ONGELOVIGEN een smartelijke straf overkomen


die laatste gaat toch volgens mij echt over de christelijke 3 eenheid, ENKELTJE HEL DUS! nu jij.

Er waren ook christenen die niet geloofden in de 3-eenheid. Niet alle christenen zien Jezus als God, noch als zoon van God noch als geest van God...:).

Ik heb trouwens hetzelfde geopperd zoals jij nu doet maar dan tav het Jodendom. Het 5e gebod waar een niet-jood zich aan moet houden volgens het Jodendom houdt in dat hij/zij erkent en gelooft in de Ene God en zijn eenheid aanprijst en enkel Hem alleen aanbidt. Dan vallen dus alle christenen buiten de boot en daar gaat dus je theorie dat volgens het Jodendom ook christenen het paradijs zullen betreden...:).

Julien
06-02-05, 01:10
Geplaatst door Ourzazate
Ik twijfel ook niet aan de voorspellingen van de komst van de Jezus in het OT. Ik twijfel aan hoe mensen Jezus hem na zijn heen gaan hebben geportreteerd. Het kan best zijn dat God direct tot Paulus heeft gesproken, maar God heeft zeer zeker direct tot Jezus gesproken...:). En wat Jezus predikte, bevestigde en naleefde (Thora) is het tegenovergestelde van wat Paulus predikte. En verder gebiedt eerlijkheid mij te zeggen dat ik eerder uitga van degenen die Jezus hebben gesproken en gezien dan iemand (Paulus) die Jezus nimmer heeft gezien/gesproken...:).

Tav Paulus adviseer ik je deze samenvatting van de scriptie van Thijs Voskuilen:

http://www.uk.rug.nl//archief/jaargang31/27/10a.htm

Maar uiteindelijk blijft het een geloofskwestie. Op basis van logica botsen de leren van Jezus en Paulus sterk met elkaar. Tis maar net waar je in gelooft. Ik zelf geloof in Jezus, niet in Paulus en dat geldt voor alle moslims...:).

Ik ken die scriptie van Voskuilen en het is lariekoek. Je kan zoveel zeggen over Paulus, maar harde bewijzen heeft ie niet.

Ik zie helemaal geen botsing tussen Jezus en Paulus. Jezus zegt nergens in de Evangeliën dat hij alleen voor de joden gekomen is.. nee hij is voor de WERELD gekomen. En Paulus voert dat uit, door de Joodse Wet af te schaffen.

Mähden
06-02-05, 13:01
Geplaatst door Julien
Ik ken die scriptie van Voskuilen en het is lariekoek. Je kan zoveel zeggen over Paulus, maar harde bewijzen heeft ie niet.

Ik zie helemaal geen botsing tussen Jezus en Paulus. Jezus zegt nergens in de Evangeliën dat hij alleen voor de joden gekomen is.. nee hij is voor de WERELD gekomen. En Paulus voert dat uit, door de Joodse Wet af te schaffen.


de joodse wet is niet afgeschaft maar aangevuld door een hogere overuling wet, waar de joodse naadloos invalt.

G-d liefhebben met heel je ziel en hart

en je naaste liefhebben gelijk je jezelf liefhebt.



Want wanneer je in G-d denkt, ben jezelf ook 100 % integraal 1 met G-d geworden !




Ourzate:
Dan vallen dus alle christenen buiten de boot en daar gaat dus je theorie dat volgens het Jodendom ook christenen het paradijs zullen betreden...

de heilige drie-eenheid betekent doodeenvoudig dat G-d s geest in het lichaam van Jezus was en G-d's Heilige Geest in alle mensen kan komen, omdat mensen in principe stoffelijke afbeeldingen zijn van G-d !


en het argument dat 1+ 1 +1 = 3 en niet 1 is een ongeldig argument,

daar je net zo goed en met meer reden 1 x1 x 1 = 1 kan doen (gaat en vermenigvuldig je)

maar ook 1 x 1 x 1 x1^6000 000 000 = 1

en wat hebben moslims toch tegen Paulus,

want ook deze man heeft "net als" Mohammed een visioen gehad met G-d,
maar Paulus is net als Jezus letterlijk voor de waarheid vermoord !!!

zoals bijna al Jezus' discipelen een geweldadige dood zijn gestorven in moord !! (en niet zelfmoord!!) en dat kun je van Moh niet zeggen, want die heeft juist zelf heel veel anders denkenden (ongelovigen) (laten) vermoorden !


waarom geloven de moslims de moordenaar Moh wel, en de getuigenissen van de vermoorde directe volgelingen van Jezus niet ??

vooral dat laatste maakt Mohammed zo suspect,

vooral ook omdat hij alle voorgaande profetie als vervalst beschouwd,
hetgeen juist in de bijbel is voorspeld dat zo'n falsifiserende religie en profeet zou komen, die in een mum van tijd
de breedte der aarde zou veroveren,

van Marocco tot aan Indonesië.






Moslims denken dat G-d Zichzelf alleen maar kan manifesteren als iets onvoorstelbaar groots en niet als iets onvoorstelbaar kleins .

want het "Hologram " van G-d zit overal en zoals je wellicht weet hoe dat met een hologrammatiche plaat is, wanneer deze in stukken laat vallen kun je in de stukjes het geheel zien, net als dat met fractals het geval is.


De aarde en de mens is Zijn Schepping en alles wat daarin gebeurt is uiteindelijk Zijn verantwoordelijkheid.

Wanneer wij willen Zijn als Hij, is het ook onze verantwoordelijkheid geworden.

zo was Jezus ook een "hologrammatisch stukje" menselijke G-ddelijheid, zoal jij en ik er ook 1 kunnen worden of al reeds aardig in de richting bent.

maar blijf zoals onze G-dJezus nederig over je afkomst, want die is G-ddelijk.

Simon
06-02-05, 13:20
Geplaatst door Ourzazate
De Koran is het letterlijke woord van God, althans zo zien moslims het. Hadiths niet. Dat onderscheid maak ik en jij haalt die 2 zaken door elkaar door ze op 1 hoop te gooien als zijnde bronnen...:).

Vele moslims zien de Hadiths ook als bronnen. Zeker als er in verschillende steeds hetzelfde staat. Dus ik haal helemaal niks door elkaar. En dat moslims de Koran als het letterlijke woord van God lezen dat geldt natuurlijk ook lang niet voor alle moslims. Kortom, je bent nogal stellig je eigen mening als algemene waarheden te verkondigen.

Simon
06-02-05, 13:26
Geplaatst door Julien
Ik zie helemaal geen botsing tussen Jezus en Paulus.

Uiteraard is er wel een botsing tussen Jezus en Paulus. Jezus zegt toch expliciet in het NT dat hij niet gekomen is om de wet af te schaffen en Paulus doet dit vervolgens toch. Als dat geen botsing is weet ik het ook niet meer!

Mähden
06-02-05, 13:39
Geplaatst door Simon
Uiteraard is er wel een botsing tussen Jezus en Paulus. Jezus zegt toch expliciet in het NT dat hij niet gekomen is om de wet af te schaffen en Paulus doet dit vervolgens toch. Als dat geen botsing is weet ik het ook niet meer!

Welke wet schaft Paulus dan af ?


Jezus heeft de joodse wet voltooid en vervulde die met

G-d liefhebben met heel je ziel en hart

en je naaste liefhebben gelijk je jezelf liefhebt.

want wat is er tegenstrijdig aan de 10 geboden en de twee algemene wetten zoals ik hierboven vermeld ?

Simon
06-02-05, 16:37
Geplaatst door Mähden
Welke wet schaft Paulus dan af ?


Jezus heeft de joodse wet voltooid en vervulde die met

G-d liefhebben met heel je ziel en hart

en je naaste liefhebben gelijk je jezelf liefhebt.

want wat is er tegenstrijdig aan de 10 geboden en de twee algemene wetten zoals ik hierboven vermeld ?

Jij haalt er de heilige drie-eenheid bij en dat heeft niks met de discussie te maken. Die is in het christendom gekomen omdat dit beter aansloot op het hellenistische denken waar men ook al een drie-eenheid kende. Maar wat betreft het verschil tussen Jezus en Paulus kan ik het volgende citeren:

Jezus zegt in Mattheus 5:17

[17] Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet* of de Profeten op te heffen*. Ik ben niet gekomen om ze op te heffen, maar om ze te vervullen.


Paulus zegt echter in zijn brief aan de Romeinen 3:21

[21] Thans is echter, buiten de wet om, Gods gerechtigheid* openbaar geworden, waarvan de Wet* en de Profeten getuigenis afleggen: [22] Gods gerechtigheid, die zich door het geloof in Jezus Christus meedeelt aan allen die geloven, zonder enig onderscheid.

en ook verderop

[14] De* zonde mag niet over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar onder de genade.

Ik vind in het denken van Jezus zoals verwoordt in het NT nog niet zo duidelijk dat je genade kan vinden buiten de joodse wet om. Dat is bij Paulus zeker wél het geval. Hij zegt toch heel expliciet "buiten de wet om" en "u staat niet onder de wet". Dus het christendom is zeker geevolueerd en het christelijk denken staat waarschijnlijk wat verder af van Jezus dan vele christenen denken. Overigens heb ik daar verder helemaal geen probleem mee. Dat een stichter van een religie de waarheid in pacht zou hebben is natuurlijk onzin. En ook moslims zijn in hun denken verder geevolueerd na de dood van Mohammed.

Mähden
06-02-05, 18:24
Geplaatst door Simon
Jij haalt er de heilige drie-eenheid bij en dat heeft niks met de discussie te maken. Die is in het christendom gekomen omdat dit beter aansloot op het hellenistische denken waar men ook al een drie-eenheid kende. Maar wat betreft het verschil tussen Jezus en Paulus kan ik het volgende citeren:

Jezus zegt in Mattheus 5:17

[17] Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet* of de Profeten op te heffen*. Ik ben niet gekomen om ze op te heffen, maar om ze te vervullen.



Paulus zegt echter in zijn brief aan de Romeinen 3:21


Rechtvaardig voor God door het geloof in Jezus Christus

21 Gods gerechtigheid, waarvan de Wet en de Profeten al getuigen, wordt nu ook buiten de wet zichtbaar: 22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid. 23 Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God; 24 en iedereen wordt uit genade, die niets kost, door God als een rechtvaardige aangenomen omdat hij ons door Christus Jezus heeft verlost. 25-26 Hij is door God aangewezen om door zijn dood het middel tot verzoening te zijn voor wie gelooft. Hiermee bewijst God dat hij rechtvaardig is, want in zijn verdraagzaamheid gaat hij voorbij aan de zonden die in het verleden zijn begaan. Hij wil ons nu, in deze tijd, zijn gerechtigheid bewijzen: hij laat ons zien dat hij rechtvaardig is door iedereen vrij te spreken die in Jezus gelooft.
Jezus heeft alleen de rituele uiterlijkheden, die waren ontstaan uit de tijd van het gesloten exlusieve jodendom, ontsloten voor de gehele mesnheid, men mag deze volvoeren maar hoeft dat niet meer. (no need for ritual discrimonation anymore)


Omdat Jezus en Mozes onder de joden is geboren mag best trots zijn op een joodse afkomst maar meer ook niet, want iedereen kan uitvekoren mens zijn, daar hoef je geen joods afstammelijk bloed voor te hebben.


bovendien buiten de wet,

omdat niet iedereen al zijn zonde kan terugbetalen, veel zonden zijn onherstelbaar, zorgt Jezus lijden ervoor dat het deficiet totaan de 1 wording met G-d wordt aangevuld, uiteraard wanneer er sprake is van diepe spijt en zoveel mogelijk moeite om alles te doen om dingen recht te breien,

evengauw biechten en klaar is kees is een misvatting die nooit zo bedoeld is door Jezus onze G-d.

Een mens moet wel een frisse start kunnen maken, wanneer hij of zij dat wil, daarvoor is het omgekeerde offer van G-d aan de mensheid gekomen. (ground zero)

Ourzazate
07-02-05, 18:00
Geplaatst door Julien

Ik zie helemaal geen botsing tussen Jezus en Paulus. Jezus zegt nergens in de Evangeliën dat hij alleen voor de joden gekomen is.. nee hij is voor de WERELD gekomen. En Paulus voert dat uit, door de Joodse Wet af te schaffen.

Ik ben niet gekomen behalve tot de verloren schapen van het huis Israels (Matth 15:24)

Jezus koos 12 discipelen uit om overeen te komen met het aantal stammen van Israel en hij vertelde hen duidelijk:

Gij zult niet heengaan op de weg der heidenen en gij zult niet ingaan in enige stad der Samaritanen maar gij gaat veel meer heen tot de verloren schapen van het huis Israel (Mat 10:5-6)

Jezus is dus helemaal niet voor de hele wereld gekomen, slechts voor de Israelieten. Een ander bewijs is dat hij weigerde een niet-joods meisje te genezen. Uiteindelijk ging hij onder druk van de moeder van het meisje akkoord om haar te genezen...:).

Matth 5:17 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen...

Jezus predikte, bevestigde en leefde de Wet van Mozes na. Paulus schafte de wet af tot ontsteltenis van oa de broer van Jezus...:). Jezus zegt in de Bijbel dat de getuigenis van de meester hoger is dan die van zijn slaaf. Welnu, als Jezus de meester is en Paulus de slaaf, waarom zouden we dan niet doen wat Jezus getuigde, predikte, bevestigde en naleefde maar wel wat zijn slaaf Paulus predikte...? Als het afschaffen van de wet zo een item zou zijn geweest bij Jezus, waarom heeft hij deze ZELF niet afgeschaft? Vergeten...???

Het enige verschil tussen het Evangelie van Jezus en het OT is wellicht dat Jezus een stemel wilde drukken op verdraagzaamheid en vredelievendheid maar voornamelijk de mens dichter bij God wilde brengen ipv dichter bij de Wet. In zijn ogen leefden de mensen te veel naar de regeltjes enkel en alleen om aan mensen te laten zien hoe gelovig zijn wel niet zijn (dat zie je vandaag de dag ook bij veel moslims en joden)...:). Maar aan de andere kant: als je Jezus als God ziet (hetgeen veel christenen doen) en je leest het OT en de oorlogstips in het NT dan blijft er weinig over van de vredelievende missie van Jezus zoals christenen deze voorstellen...:).

Ourzazate
07-02-05, 18:16
Geplaatst door Mähden

de heilige drie-eenheid betekent doodeenvoudig dat G-d s geest in het lichaam van Jezus was en G-d's Heilige Geest in alle mensen kan komen, omdat mensen in principe stoffelijke afbeeldingen zijn van G-d !

n het argument dat 1+ 1 +1 = 3 en niet 1 is een ongeldig argument,
daar je net zo goed en met meer reden 1 x1 x 1 = 1 kan doen (gaat en vermenigvuldig je)

maar ook 1 x 1 x 1 x1^6000 000 000 = 1

en wat hebben moslims toch tegen Paulus,

want ook deze man heeft "net als" Mohammed een visioen gehad met G-d,
maar Paulus is net als Jezus letterlijk voor de waarheid vermoord !!!

zoals bijna al Jezus' discipelen een geweldadige dood zijn gestorven in moord !! (en niet zelfmoord!!) en dat kun je van Moh niet zeggen, want die heeft juist zelf heel veel anders denkenden (ongelovigen) (laten) vermoorden !


waarom geloven de moslims de moordenaar Moh wel, en de getuigenissen van de vermoorde directe volgelingen van Jezus niet ??

vooral dat laatste maakt Mohammed zo suspect,

vooral ook omdat hij alle voorgaande profetie als vervalst beschouwd,
hetgeen juist in de bijbel is voorspeld dat zo'n falsifiserende religie en profeet zou komen, die in een mum van tijd
de breedte der aarde zou veroveren,

van Marocco tot aan Indonesië.


Hahaha... Jij zegt zo vaak dat het Christendom niet gebaseerd is op logica maar ik zie je daar wel volop aan het rekenen gaan om te laten zien hoe de 3-eenheid in elkaar zit. Jongen, de 3-eenheid is nooit in de mond genomen door Jezus. Het is in het leven geroepen door mensen lang zijn heengaan. Het heeft zoals ik het zie niets te maken met Jezus noch met zijn missie...:). Gaat ie met machten lopen strooien...:):):).

Dus als je koudgemaakt bent dan ben je vermoord vanwege de waarheid...? Overigens is Jezus helemaal niet vermoord, althans niet volgens mij...:).

Waar staan die voorspellingen in de Bijbel over een religie die de wereld zal veroveren...?

:)

Ourzazate
07-02-05, 18:26
Geplaatst door Simon
Vele moslims zien de Hadiths ook als bronnen. Zeker als er in verschillende steeds hetzelfde staat. Dus ik haal helemaal niks door elkaar. En dat moslims de Koran als het letterlijke woord van God lezen dat geldt natuurlijk ook lang niet voor alle moslims. Kortom, je bent nogal stellig je eigen mening als algemene waarheden te verkondigen.

Er is wel degelijk een onderscheid tussen hadiths en de Koran: er is niet voor niets een zwakke en een sterke hadith. Bij de Koran bestaat dit niet. De Koran wordt wel degelijk door moslims als het letterlijke woord van God gezien. Over het algemeen gesproken uiteraard. In Marokko heb je filosofiestudenten groepjes die moslims zijn maar de Koran als mensenwerk zien, maar goddelijk geinspireerd, zoiets als christenen doen tav het OT/NT...:). Overigens geef ik aan dat ikzelf de Koran die ik thuis heb niet als woord voor woord het letterlijke woord zie van God zoals hij deze heeft geopenbaard. Dan kan ik toch mijn eigen mening niet als algemene waarheid verkondigen...:).

echnaton
07-02-05, 18:41
Geplaatst door Mähden

en wat hebben moslims toch tegen Paulus,



Dat is inderdaad opvallend en merkwaardig, temeer omdat de brieven van Paulus de oudste christelijke geschriften zijn, ook ouder dan de vier Evangeliën en de Handelingen. Je zou er vanuit kunnen gaan dat hierin het christendom in zijn meest zuivere vorm beschreven is. De kruisiging en opstanding van Jezus, de vergeving van zonden, de drieëenheid, kortom alle kernwaarheden van het christendom, alles staat er al in.

Ourzazate
07-02-05, 19:08
Geplaatst door echnaton
Dat is inderdaad opvallend en merkwaardig, temeer omdat de brieven van Paulus de oudste christelijke geschriften zijn, ook ouder dan de vier Evangeliën en de Handelingen. Je zou er vanuit kunnen gaan dat hierin het christendom in zijn meest zuivere vorm beschreven is. De kruisiging en opstanding van Jezus, de vergeving van zonden, de drieëenheid, kortom alle kernwaarheden van het christendom, alles staat er al in.

Klopt, als je ervan uitgaat dat de brieven van Paulus echt zijn uiteraard (betwist door sommige historici). Wat nog frappanter is is dan dat de Evangeliën dus zijn geschreven nadat Paulus zijn ideeën over de leer van Jezus uiteen had gezet en nadat hij christelijke gemeenten had gesticht. Want als je de Evangelieen leest zie je veel zaken waarvan in de brieven van Paulus het tegenovergestelde wordt aangegeven...:).

Je zou ook kunnen zeggen dat het Evangelie dat in een periode van 60 tot 100 na Chr. werd geschreven wellicht deels is afgeleid van de brieven van Paulus...:). Maar dan blijven de wezenlijke tegenstellingen tussen de brieven en het Evangelie toch de boventoon voeren...:).

echnaton
07-02-05, 19:32
Geplaatst door Ourzazate
Klopt, als je ervan uitgaat dat de brieven van Paulus echt zijn uiteraard (betwist door sommige historici). Wat nog frappanter is is dan dat de Evangeliën dus zijn geschreven nadat Paulus zijn ideeën over de leer van Jezus uiteen had gezet en nadat hij christelijke gemeenten had gesticht. Want als je de Evangelieen leest zie je veel zaken waarvan in de brieven van Paulus het tegenovergestelde wordt aangegeven...:).

Je zou ook kunnen zeggen dat het Evangelie dat in een periode van 60 tot 100 na Chr. werd geschreven wellicht deels is afgeleid van de brieven van Paulus...:). Maar dan blijven de wezenlijke tegenstellingen tussen de brieven en het Evangelie toch de boventoon voeren...:).

Jij verkiest het om de Bijbel te lezen als een zich tegensprekend boek. Ik heb je wel eens verteld dat de geleerden en bijbelkritici dat al in de 19e eeuw doorhadden. Ik heb geen zin die 200 jaar oude discussie met jou nog eens over te doen. Maar er is meer dan tegenspraak. Ik kom in de verleiding bijbelgedeelten te citeren maar ik zal het niet doen. Ontdek het zelf.

Ourzazate
07-02-05, 19:40
Geplaatst door echnaton
Jij verkiest het om de Bijbel te lezen als een zich tegensprekend boek. Ik heb je wel eens verteld dat de geleerden en bijbelkritici dat al in de 19e eeuw doorhadden. Ik heb geen zin die 200 jaar oude discussie met jou nog eens over te doen. Maar er is meer dan tegenspraak. Ik kom in de verleiding bijbelgedeelten te citeren maar ik zal het niet doen. Ontdek het zelf.

Ik zeg ook niet dat een en al tegenspraak is. Ik zeg dat het gegeven dat de brieven van Paulus eerder zijn geschreven dan het Evangelie vanuit verschillende zienszijzes geinterpreteerd kan worden en niet alleen zoals jij oppert. Jij zegt dat omdat de brieven eerder zijn geschreven dan het Evangelie men moet uitgaan van de brieven om het Christendom te begrijpen. Dan snap ik niet waarom het Evangelie dan op veel punten de brieven tegenspreekt. Maar aan de andere kant verklaart het ook waarom er veel samenhang is tussen die 2...:).

De leer van Jezus is trouwens iets anders dan de leer van het Christendom, helemaal als je leest wat Jezus zelf letterlijk heeft gezegd in het NT (en OT als je Jezus als God ziet)...:).

echnaton
07-02-05, 20:14
Geplaatst door Ourzazate
Ik zeg ook niet dat een en al tegenspraak is. Ik zeg dat het gegeven dat de brieven van Paulus eerder zijn geschreven dan het Evangelie vanuit verschillende zienszijzes geinterpreteerd kan worden en niet alleen zoals jij oppert. Jij zegt dat omdat de brieven eerder zijn geschreven dan het Evangelie men moet uitgaan van de brieven om het Christendom te begrijpen. Dan snap ik niet waarom het Evangelie dan op veel punten de brieven tegenspreekt. Maar aan de andere kant verklaart het ook waarom er veel samenhang is tussen die 2...:).

De leer van Jezus is trouwens iets anders dan de leer van het Christendom, helemaal als je leest wat Jezus zelf letterlijk heeft gezegd in het NT (en OT als je Jezus als God ziet)...:).

Hier past maar één reactie: :moe:

Ourzazate
07-02-05, 20:18
Geplaatst door echnaton
Hier past maar één reactie: :moe:


:):):)

ps: Die verwachtte ik niet zo snel, eerlijk gezegd...:).

echnaton
07-02-05, 20:52
Geplaatst door Ourzazate
:):):)

ps: Die verwachtte ik niet zo snel, eerlijk gezegd...:).

Ik zit nu een film te kijken, heel spannend dus geen tijd om te discussiëren. Ik heb trouwens ook geen zin om met jou over het christendom te discussiëren. Niet voor je alle brieven van Paulus zelf gelezen hebt. :)

Ourzazate
07-02-05, 20:55
Geplaatst door echnaton
Ik zit nu een film te kijken, heel spannend dus geen tijd om te discussiëren. Ik heb trouwens ook geen zin om met jou over het christendom te discussiëren. Niet voor je alle brieven van Paulus zelf gelezen hebt. :)

Bij God, ik heb ze allemaal gelezen. Ik heb heel het NT gelezen...:).

ps: Welke film?

Abelone
07-02-05, 21:05
Geplaatst door echnaton
Ik zit nu een film te kijken, heel spannend dus geen tijd om te discussiëren. Ik heb trouwens ook geen zin om met jou over het christendom te discussiëren.

Verstandig. Ourzazate kan al uren lullen voor een paar euro korting in de winkel.
Laat staan als het om reli-issues gaat. Mag je wel vakantie voor opnemen wil je dat praatje uitzitten.

Zwarte Kat
07-02-05, 21:23
Geplaatst door Ourzazate

Overigens zie ikzelf de Koran die vandaag de dag op de wereld aanwezig is niet als precies datgene dat Mohammed heeft ontvangen. Ik denk dat als je de Koran bij God en de Koran die ik in mijn boekenkast hebt staan met elkaar vergelijkt bepaalde verschillen zult opmerken.

Huh? Hoe kan dat dan?
Is de hedendaagse koran anders vertaald dan de vroegere koran?

Zwarte Kat
07-02-05, 21:28
Geplaatst door sjaen
Op basis van logica botsen alle geloven.
:strik:


......En logica botst met het leven

Ourzazate
07-02-05, 21:43
Geplaatst door Zwarte Kat
Huh? Hoe kan dat dan?


Er zijn op de wereld 2 verschillende versies van de Koran die qua uitspraak/woordgebruik enigszins met elkaar verschillen. Dat geeft dus mijn gelijk aan...:).

En zoals ik al zei maken die verschillen voor de boodschappen die in de verzen staan niets uit...:).

Ourzazate
07-02-05, 21:45
Geplaatst door Abelone
Verstandig. Ourzazate kan al uren lullen voor een paar euro korting in de winkel.
Laat staan als het om reli-issues gaat. Mag je wel vakantie voor opnemen wil je dat praatje uitzitten.

Nou, 1000 euro is niet niets...:). Heb jij misschien een paar weken vakantie? Ik heb nog een luisterend reli absorberend oor nodig...:).

sjaen
07-02-05, 21:47
Geplaatst door Zwarte Kat
......En logica botst met het leven


Alles maar dan ook alles bestaat/ omsluit het tegenovergestelde. Gelukkig wel, anders zouden we er geen weet van hebben.

:denk:

echnaton
07-02-05, 21:54
Geplaatst door Ourzazate
Bij God, ik heb ze allemaal gelezen. Ik heb heel het NT gelezen...:).



Ook begrepen?



ps: Welke film?

Not without my daughter (zie andere topic).

Ourzazate
07-02-05, 22:23
Geplaatst door echnaton
Ook begrepen?


Natuurlijk niet alles, ik ben geen Bijbelwetenschapper...:).

Coolassprov MC
07-02-05, 23:29
Geplaatst door Mähden
maar nog niet rascistisch toch ?

Ditte wel racistisch?:

Het Judaïsme wat aan de talmoed de hoogste autoriteit geeft rechtvaardigt het bestelen van niet-joden. Want staat niet in de talmoed?:

Sanhedrin 57a : Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.

In de talmoed staat dat men niet-joden als dieren moet zien; daar hun ziel spiritueel ver onder het niveau van de joden bevindt. In de talmoed staat daarover o.a:

Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855
“Zelfs hoewel God de niet-jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. ”
Jalkut Rubeni gadol 12b
“De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd .”

Verder huiswerk:

-Talmoed: Baba mezia, 114b:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.”
-Ereget Raschi Erod. 22 30:
"De Akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood.”
-Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855:
"Zelfs hoewel God de niet-jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. ”
-Jalkut Rubeni gadol 12b:
"De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd.”
-Schene luchoth haberith, p. 250 b:
"Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een aap tot een mens.”
-Tosapoth, Jebamoth 94b:
"Als u eet met een niet-jood, het is hetzelfde als eten met een hond.”
-Sepher ikkarim III c 25:
"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen.”
-Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5:
"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. ”
-Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772:
"Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God.”
-Sanhedrin 58b:
Als een heiden (Ongelovige) een jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood.
-Sanhedrin 57a:
Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.
-Sanhedrin 57a :
Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.
-Baba Kamma 37b:
De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft "hun geld aan Israël ter beschikking gesteld.”
-Baba Kamma 113a:
Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden.
-Yebamoth 98a:
Alle kinderen van Ongelovigen zijn dieren.
-Abodah Zarah 36b: Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte.
-Shabbath 116a:
Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen, d.w.z. het Nieuwe Testament.
-Kethuboth 11b:
"Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets.”

Zwarte Kat
08-02-05, 00:57
Geplaatst door Ourzazate
Er zijn op de wereld 2 verschillende versies van de Koran die qua uitspraak/woordgebruik enigszins met elkaar verschillen.

Dat geeft dus mijn gelijk aan...:).


Maar wat bedoel je daar dan mee?
Dat de hedendaagse vertaling afwijkt vd vroegere versies?
Of dat de buitenlandse vertalingen afwijken van de originele arabische versie?

Ik ben niet geinteresseerd in jouw gelijk of ongelijk.....

Zwarte Kat
08-02-05, 00:59
Geplaatst door sjaen
Alles maar dan ook alles bestaat/ omsluit het tegenovergestelde. Gelukkig wel, anders zouden we er geen weet van hebben.

:denk:

:denk: Klinkt logisch

echnaton
08-02-05, 06:14
Geplaatst door Ourzazate
Natuurlijk niet alles, ik ben geen Bijbelwetenschapper...:).

De Bijbel is niet geschreven voor wetenschappers maar voor gewone mensen...

Mähden
08-02-05, 08:46
Geplaatst door Coolassprov MC
Ditte wel racistisch?:

Het Judaïsme wat aan de talmoed de hoogste autoriteit geeft rechtvaardigt het bestelen van niet-joden. Want staat niet in de talmoed?:

Sanhedrin 57a : Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.

In de talmoed staat dat men niet-joden als dieren moet zien; daar hun ziel spiritueel ver onder het niveau van de joden bevindt. In de talmoed staat daarover o.a:

Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855
“Zelfs hoewel God de niet-jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. ”
Jalkut Rubeni gadol 12b
“De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd .”

Verder huiswerk:

-Talmoed: Baba mezia, 114b:
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.”
-Ereget Raschi Erod. 22 30:
"De Akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood.”
-Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855:
"Zelfs hoewel God de niet-jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. ”
-Jalkut Rubeni gadol 12b:
"De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd.”
-Schene luchoth haberith, p. 250 b:
"Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een aap tot een mens.”
-Tosapoth, Jebamoth 94b:
"Als u eet met een niet-jood, het is hetzelfde als eten met een hond.”
-Sepher ikkarim III c 25:
"Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen.”
-Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5:
"Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. ”
-Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772:
"Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God.”
-Sanhedrin 58b:
Als een heiden (Ongelovige) een jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood.
-Sanhedrin 57a:
Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.
-Sanhedrin 57a :
Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.
-Baba Kamma 37b:
De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft "hun geld aan Israël ter beschikking gesteld.”
-Baba Kamma 113a:
Joden mogen gebruik maken van leugens ("uitvluchten") om een Ongelovige te misleiden.
-Yebamoth 98a:
Alle kinderen van Ongelovigen zijn dieren.
-Abodah Zarah 36b: Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte.
-Shabbath 116a:
Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen, d.w.z. het Nieuwe Testament.
-Kethuboth 11b:
"Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets.”

Nooit heb ik ontkent dat de joden na Jezus flink de fout in zijn gegaan,
en hoewel deze texten hogelijk suspect zijn zitten er wel waarheden in,

maar G-d heeft in Zacharia 13 veel voorspeld, wat in Isaia ook is voorspeld, nl de ontkenning van Zijn Herder die geslagen is, die voor onze zonde gestorven is.

Ook de moslim lijdt daar flink onder, want ook zij onkent de lichamelijke menselijke afgeleiding van G-d op aarde en zijn omgekeerde offer aan de mensheid als geheel.

Mähden
08-02-05, 08:49
Jezus “Seculariseerde” het Jodendom

De Joodse stammen, Israël en Judea, waren de eerste etnische groep die bijzonder zuivere kennis hebben kunnen vernemen van de enige ware God.

Lange tijd bestond deze God slechts voor hen, zei waren terecht het uitverkoren volk, de buitenwereld was de Joden (tot op de dag van vandaag eigenlijk) altijd zeer vijandig gezind.

Door de Jood Jezus heeft God aan de Joden en alle andere volkeren in de wereld laten zien dat Hij vanaf dat moment voor alle volkeren dezelfde betekenis zal hebben als voor de geslachtelijke Joden.

Dit is eigenlijk het enige wat Jezus de Messias (de Christus) heeft veranderd aan het eerste originele monotheistische geloof.

Het startsein tot verwereldlijking en vereeuwiging van het Jodendom.


Dit heeft Hij en met hem nog meer kinderen Israëls met de dood moeten bekopen, als omgekeerd offer van God aan de mensheid.




De rituelen en gewoonten binnen het Oude Jodendom ter onderscheiding van de ongelovige buitenwereld, waren in het Nieuwe Jodendom, het Christendom veel minder belangrijk geworden.

Iedereen kon vanaf nu Jood zijn, dus ‘no need for discrimination’.


De Moslim echter haalt de rituelen er weer helemaal bij.

Ook neemt ze, en dat is wel erg, veel betekenis van de originele Bijbelboeken af,

zoals bijvoorbeeld de inteelt-wetten, met alle gevolgen van dien voor het geboomte des levens.

Ze voegt er ook heel wat aan toe.

Het Adam en enige Eva Huwelijk, waarvan Jezus zei, dat het oorspronkelijk zo bedoeld was, werd gewijzigd in het Adam en Eva 1, 2, ,3 en 4 huwelijk en (nieuw) het vanaf-9-jaar-huwelijk .

De traditionele Joden wordt de inlossing van de heerlijke stad Jeruzulahum tot op de dag van vandaag, ontzegt


Al deze feiten zijn echt opmerkelijk in het licht van duizenden jaren oude geschriften, voorzien in woorden:



Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort:
Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven staan; en
indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie,
God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad, welke in dit boek beschreven zijn.

Openbaringen 22: 18-19

Mähden
08-02-05, 08:54
Geplaatst door Ourzazate


Waar staan die voorspellingen in de Bijbel over een religie die de wereld zal veroveren...?



Openbaringen 20,9

Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde , en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen.



Habakuk (een Joods Testament)


De godsspraak, die de profeet Habakuk geschouwd heeft.

Het strafgericht door de Chaldeeën.

Hoelang, Here, roep ik om hulp, en Gij hoort niet; schreeuw ik tot U : geweld! En Gij verlost niet?
Waarom doet Gij mij ongerechtigheid zien, en aanschouwd Gij ellende? Ja, onderdrukking en geweld zijn voor mijn ogen, en er is twist, en tweedracht verheft zich.
Daarom verliest de wet zijn kracht, en nimmer komt het recht te voorschijn, want de goddeloze omsingelt de rechtvaardige, daarom komt het recht verdraaid te voorschijn.

Ziet onder de heidenen en let op, en verbaast u, ontzet u, want ik doe een werk in uw dagen, dat gij niet zoudt geloven, wanneer het verteld wordt.
Want zie, Ik verwek de Chaldeeën, dat grimmige en onstuimige volk, dat de breedten der aarde doortrekt om woonsteden in bezit te nemen, die de zijne niet zijn. Schrikkelijk en vreselijk is het, zijn recht en zijn hoogheid gaan van hemzelf uit. Zijn paarden zijn vlugger dan panters, en sneller dan avondwolven; zijn rossen en ruiters komen aan in galop, zij komen van verre aangevlogen als een arend, die toeschiet om te verslinden. Heel dat volk komt om geweld te bedrijven, het aanstormen van zijn voorhoede is een oostenwind, en het verzamelt gevangenen als zand. Met koningen drijft het de spot en machthebbers zijn hem een belaching. Het lacht om elke vesting, het werpt er aarde tegenop en neemt haar in. Dan snelt het voort als de wind en trekt verder; zo maakt hij zich schuldig, wiens kracht zijn god is.

Ourzazate
08-02-05, 13:02
Geplaatst door Zwarte Kat
Maar wat bedoel je daar dan mee?
Dat de hedendaagse vertaling afwijkt vd vroegere versies?
Of dat de buitenlandse vertalingen afwijken van de originele arabische versie?


Ik bedoel daarmee dat er 2 verschillende versies van de Koran bestaan die qua woordgebruik/uitspraak enigszins met elkaar verschillen. Ik heb het niet over vertalingen, want de Koran is geopenbaard in een taal die vandaag nog steeds wordt gebruikt om de Koran te lezen/bestuderen...:).

Ourzazate
08-02-05, 13:03
Geplaatst door echnaton
De Bijbel is niet geschreven voor wetenschappers maar voor gewone mensen...

Wetenschappers zijn ook gewone mensen. Het is trouwens de wetenschap die in een bepaalde mate kan aantonen of bepaalde documenten waarheidsgetrouw zijn en een historische echtheid bevatten...:).

Vrede
08-02-05, 13:06
Geplaatst door Mähden
Openbaringen 20,9

Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde , en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad..


Ik kan hier niet uithalen dat een religie de wereld zal veroveren. Het is maar hoe je het interpeteert.

Ourzazate
08-02-05, 13:24
Geplaatst door Mähden
Openbaringen 20,9

Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde , en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen.

Habakuk (een Joods Testament)


De godsspraak, die de profeet Habakuk geschouwd heeft.

Het strafgericht door de Chaldeeën.

Hoelang, Here, roep ik om hulp, en Gij hoort niet; schreeuw ik tot U : geweld! En Gij verlost niet?
Waarom doet Gij mij ongerechtigheid zien, en aanschouwd Gij ellende? Ja, onderdrukking en geweld zijn voor mijn ogen, en er is twist, en tweedracht verheft zich.
Daarom verliest de wet zijn kracht, en nimmer komt het recht te voorschijn, want de goddeloze omsingelt de rechtvaardige, daarom komt het recht verdraaid te voorschijn.

Ziet onder de heidenen en let op, en verbaast u, ontzet u, want ik doe een werk in uw dagen, dat gij niet zoudt geloven, wanneer het verteld wordt.
Want zie, Ik verwek de Chaldeeën, dat grimmige en onstuimige volk, dat de breedten der aarde doortrekt om woonsteden in bezit te nemen, die de zijne niet zijn. Schrikkelijk en vreselijk is het, zijn recht en zijn hoogheid gaan van hemzelf uit. Zijn paarden zijn vlugger dan panters, en sneller dan avondwolven; zijn rossen en ruiters komen aan in galop, zij komen van verre aangevlogen als een arend, die toeschiet om te verslinden. Heel dat volk komt om geweld te bedrijven, het aanstormen van zijn voorhoede is een oostenwind, en het verzamelt gevangenen als zand. Met koningen drijft het de spot en machthebbers zijn hem een belaching. Het lacht om elke vesting, het werpt er aarde tegenop en neemt haar in. Dan snelt het voort als de wind en trekt verder; zo maakt hij zich schuldig, wiens kracht zijn god is.


4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren.

5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Deze is de eerste opstanding.

6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren.

7 En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden.

8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee.

9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.

10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid.


Openbaring spreekt inderdaad over zaken die zullen verschijnen als het Einde nadert;

-komst van het beest
-komst van de Anti-Christ
-komst van de Gog Magog
-komst van Jezus die de Ant-Christ zal verslaan

Deze zaken worden zowel door de joden als door de moslims in hun teksten aangekondigd. De mensen waar 20:9 over spreekt is een volk dat de Gog en Magog wordt genoemd, een volk dat niet in God gelooft...:). Zowel moslims, joden als christenen geloven in God. Uiteraard kun je daarbij opmerken dat alleen joden en moslims in de eenheid van God geloven zoals God de mensheid heeft bevolen te doen...:).

De Koran maakt ook melding van de God en Magog:

83. They ask thee concerning Zul-qarnain [or Dhul-qarnain]. Say, 'I will rehearse to you something of his story.'
84. Verily We established his power on earth, and We gave him the ways and the means to all ends.
85. One (such) way he followed,
86. Until, when he reached the setting of the sun, he found it set in a spring of murky water: Near it he found a People: We said: 'O Zul-qarnain! (thou hast authority,) either to punish them, or to treat them with kindness.'
87. He said: 'Whoever doth wrong, him shall we punish; then shall he be sent back to his Lord; and He will punish him with a punishment unheard-of (before).
88. But whoever believes, and works righteousness,- he shall have a goodly reward, and easy will be his task as We order it by our Command.'
89. Then followed he (another) way,
90. Until, when he came to the rising of the sun, he found it rising on a people for whom We had provided no covering protection against the sun.
91. (He left them) as they were: We completely understood what was before him.
92. Then followed he (another) way,
93. Until, when he reached (a tract) between two mountains, he found, beneath them, a people who scarcely understood a word.
94. They said: 'O Zul-qarnain! the Gog and Magog (People) do great mischief on earth: shall we then render thee tribute in order that thou mightest erect a barrier between us and them?'
95. He said: '(The power) in which my Lord has established me is better (than tribute): Help me therefore with strength (and labour): I will erect a strong barrier between you and them:
96. Bring me blocks of iron.' At length, when he had filled up the space between the two steep mountain-sides, He said, 'Blow (with your bellows)' Then, when he had made it (red) as fire, he said: 'Bring me, that I may pour over it, molten lead.'
97. Thus were they made powerless to scale it or to dig through it.
98. He said: 'This is a mercy from my Lord: But when the promise of my Lord comes to pass, He will make it into dust; and the promise of my Lord is true.'
99. On that day We shall leave them to surge like waves on one another: the trumpet will be blown, and We shall collect them all together.
100. And We shall present Hell that day for Unbelievers to see, all spread out,-
101. (Unbelievers) whose eyes had been under a veil from remembrance of Me, and who had been unable even to hear.
102. Do the Unbelievers think that they can take My servants as protectors besides Me? Verily We have prepared Hell for the Unbelievers for (their) entertainment.
103. Say: 'Shall we tell you of those who lose most in respect of their deeds?-
104. Those whose efforts have been wasted in this life, while they thought that they were acquiring good by their works?'
105. They are those who deny the Signs of their Lord and the fact of their having to meet Him (in the Hereafter): vain will be their works, nor shall We, on the Day of Judgment, give them any weight.
106. That is their reward, Hell, because they rejected Faith, and took My Signs and My Messengers by way of jest.
107. As to those who believe and work righteous deeds, they have, for their entertainment, the Gardens of Paradise,
108. Wherein they shall dwell (for aye): no change will they wish for from them.
109. Say: 'If the ocean were ink (wherewith to write out) the words of my Lord, sooner would the ocean be exhausted than would the words of my Lord, even if we added another ocean like it, for its aid.'
110. Say: 'I am but a man like yourselves, (but) the inspiration has come to me, that your God is one God: whoever expects to meet his Lord, let him work righteousness, and, in the worship of his Lord, admit no one as partner.' "

:)

Zwarte Kat
08-02-05, 17:01
Geplaatst door Ourzazate
Ik bedoel daarmee dat er 2 verschillende versies van de Koran bestaan die qua woordgebruik/uitspraak enigszins met elkaar verschillen. .

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt....

Ourzazate
08-02-05, 17:02
Geplaatst door Zwarte Kat
Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt....

Wist je dat er van de Koran 2 versies in omloop zijn...?

Zwarte Kat
08-02-05, 17:13
Geplaatst door Ourzazate
Wist je dat er van de Koran 2 versies in omloop zijn...?

Nee ik heb daar geen flauw idee van.
Ik dacht dat er altijd maar 1 koran is in 1 versie.

(Al ga ik er wel vanuit dat vertalingen in andere talen altijd zullen afwijken met het origineel in het Arabisch. Maar dat is weer wat anders)

Ourzazate
08-02-05, 19:37
Geplaatst door Zwarte Kat
Nee ik heb daar geen flauw idee van.
Ik dacht dat er altijd maar 1 koran is in 1 versie.

(Al ga ik er wel vanuit dat vertalingen in andere talen altijd zullen afwijken met het origineel in het Arabisch. Maar dat is weer wat anders)

Tja, als je dat niet weet dan zul je inderdaad niet begrijpen wat ik bedoel...:).

ps: Er zijn 2 versies: Hafs en Whars...:).

Mähden
08-02-05, 20:48
Ahora Mazda = (ook) YWH


Waarom kreeg die Perzische koning Cyrus (een Zaruthustriaan) zo een speciale rol in de bijbel ?


Jesaja 45:


1 Dit zegt de HEER tegen Cyrus, zijn gezalfde,
die hij bij de rechterhand neemt,
aan wie hij volken onderwerpt,
voor wie hij koningen ontwapent,
voor wie hij deuren opent
– geen poort blijft gesloten:
2 Ik zal voor je uit gaan,
ik zal ringmuren slechten,
bronzen deuren verbrijzelen,
ijzeren grendels stukbreken.
3 Ik zal je verborgen schatten schenken,
diep weggeborgen rijkdommen.
Dan zul je weten dat ik de HEER ben,
de God van Israël, die jou bij je naam roept.
4 Omwille van mijn dienaar Jakob,
van Israël, dat ik heb uitgekozen,
heb ik je bij je naam geroepen
en je met een erenaam getooid,
ofschoon je me niet kende.
5 Ik ben de HEER, er is geen ander,
buiten mij is er geen god.
Ik heb je omgord met wapens,
ofschoon je me niet kende.
6 Zo zal iedereen, van oost tot west,
weten dat er niets is buiten mij.
Ik ben de HEER, er is geen ander
7 die het licht vormt en het donker schept,
die vrede maakt en onheil schept.
Ik ben het, de HEER, die al deze dingen doet.


8 Hemel, laat gerechtigheid neerregenen,
laat haar neerstromen uit de wolken,
en laat de aarde zich openen.
Laten hemel en aarde redding voortbrengen
en ook het recht doen ontspruiten.
Ik, de HEER, heb dit alles geschapen.



Omdat het verhaal van YWH (betekent: Ik die Mijzelf bewijs en is wie Hij is) via de joden moest lopen totaan de eerste komst van de messias Jezus die het jodendom weer openstelde voor alle volkeren !

Het Geestelijke Jodendom, onafhankelijk van genetische afstamming.


Maar de geslachtelijke orthojoden zouden Hem blijven ontkennen, totaan de dag van vandaag. Als een Yad Vashem (Gedenkteken)


want dit wordt eveneens in Jesaja voorspeld !

honderden jaren voor Jezus geboorte uit de jonckvrouwe !




noot ter kennisname: (met name voor moslims )

Jesaja is volledig ongeschonden uit de Dodezeerollen gekomen 50 jaar geleden, de bijbel is dus, wat betreft dat boek in iedergeval, fideel (getrouw) ten aanzien van zijn oorspronkelijke betekenissen !

Mähden
08-02-05, 20:48
Ezra 1


Opdracht tot herbouw van de tempel

1 In het eerste regeringsjaar van Cyrus, de koning van Perzië, ging in vervulling wat de HEER Jeremia had laten aankondigen. Hij zette de koning ertoe aan om in zijn hele koninkrijk mondeling en ook schriftelijk het volgende besluit bekend te laten maken:
2 ‘Dit zegt Cyrus, de koning van Perzië: Alle koninkrijken van de aarde heeft de HEER, de God van de hemel, mij gegeven. Hij heeft mij opgedragen om voor hem een tempel te bouwen in Jeruzalem, een stad in Juda. 3 Laten al diegenen onder u die tot zijn volk behoren, zich met de hulp van hun God naar Jeruzalem in Juda begeven om er de tempel van de HEER weer op te bouwen, de God van Israël, de God die in Jeruzalem woont. 4 Allen die hier nog als vreemdeling verblijven, waar zij zich ook mogen bevinden, dienen van hun medeburgers ondersteuning te krijgen in de vorm van zilver, goud, goederen en vee. Dit komt boven op de vrijwillige gaven voor de tempel van de God die in Jeruzalem woont.’

Terugkeer naar Jeruzalem

5 De familiehoofden van de stammen Juda en Benjamin, de priesters en de Levieten, allen die God daartoe aanzette, maakten zich gereed om naar Jeruzalem te vertrekken en te beginnen met de bouw van de tempel van de HEER. 6 Al hun buren ondersteunden hen met voorwerpen van zilver en goud, met goederen, vee en kostbare geschenken, nog afgezien van wat vrijwillig aangeboden werd. 7 Koning Cyrus van Perzië gaf de voorwerpen vrij die uit de tempel van de HEER afkomstig waren en die Nebukadnessar uit Jeruzalem had meegenomen en in de tempel van zijn eigen god had neergezet. 8 Hij vertrouwde de teruggave toe aan Mitredat, de schatmeester, die ze met een inventarislijst aan Sesbassar, de leider van Juda, overdroeg. 9 Het betrof dertig gouden schalen, duizend zilveren schalen, negenentwintig messen, 10 dertig gouden bekers, vierhonderdtien zilveren bekers van verschillende soort en duizend andere voorwerpen, 11 bij elkaar vijfduizendvierhonderd voorwerpen van zilver of goud. Dit alles liet Sesbassar meevoeren toen hij de ballingen uit Babylonië terugbracht naar Jeruzalem.



Wanneer mensen zeggen dat G-d rascistisch is met zo een uitverkoren volk, hier de verklaring voor het feit dat dat onzin is.

Het joodse volk was Zijn uitverkoren volk omdat Jezus onder hen geboren zou worden, zowel Jezus als Zijn volk heeft daar ondragelijk voor moeten lijden !


G-d had het bij Ahora Mazda kunnen houden uit de Gatha's, een hele goede monotheistische G-d, maar vanwege de bewijsvoering moest de geschiedenis van G-d's woord door de geschiedenis van de joden lopen om de profetieen te doen uitkomen.







Jezus secualriseerde YWH weer terug van het jodendom naar het totale mensdom, zoals YWH vroeger ook wel met de naam Ahora Mazda is benoemd in Perzië (Ariana) !


seculaere = voor eeuwig universeel van de wereld maken !

echnaton
08-02-05, 20:51
Geplaatst door Ourzazate
Wetenschappers zijn ook gewone mensen. Het is trouwens de wetenschap die in een bepaalde mate kan aantonen of bepaalde documenten waarheidsgetrouw zijn en een historische echtheid bevatten...:).

Dat is voor de tekst van heilige boeken helemaal niet relevant.

Ourzazate
08-02-05, 23:45
Geplaatst door Mähden
Ezra 1 .......


Met wie praat je nu, met jezelf? Of zijn het de wietwalmen die je parten spelen...?

:fucyc:

Ourzazate
08-02-05, 23:48
Geplaatst door echnaton
Dat is voor de tekst van heilige boeken helemaal niet relevant.

Waarom is het Gospel van Barnabas dan niet heilig...? Als het Evangelie van Johannes niet is geschreven door Johannes dan heeft dat toch een bepaalde betekenis of niet...?


:)

Zwarte Kat
09-02-05, 01:07
Geplaatst door Ourzazate
Tja, als je dat niet weet dan zul je inderdaad niet begrijpen wat ik bedoel...:).

ps: Er zijn 2 versies: Hafs en Whars...:).

En welke lees jij dan?

echnaton
09-02-05, 07:16
Geplaatst door Ourzazate
Waarom is het Gospel van Barnabas dan niet heilig...? Als het Evangelie van Johannes niet is geschreven door Johannes dan heeft dat toch een bepaalde betekenis of niet...?


:)

Ik ken het GvB niet maar als het voor jou heilig is vind ik het goed. Ik vind het toch ook prima dat jij de koran vereert.

Of het EvJ is geschreven door de apostel Johannes is totaal niet relevant. Net zoals de manier waarop de koran volgens Mohammed tot hem is gekomen niet relevant is.

Mähden
09-02-05, 20:34
Geplaatst door Vrede
Ik kan hier niet uithalen dat een religie de wereld zal veroveren. Het is maar hoe je het interpeteert.

er is maar 1 kandidaat die omstreeks 666 de breedte der aarde heeft veroverd, van Marokko tot aan Indonesia.

of je moet wel steke blind zijn.

S@deeQ
09-02-05, 20:57
Lekker interessant allemaal :o

Hninanl
10-02-05, 15:26
Geplaatst door Ourzazate

ps: Voor zover ik weet gaan ook christenen en joden naar de hemel (volgens de Islam). Als ik het goed heb moeten zij zich strikt aan hun eigen wetten en geboden houden. Het is inderdaad zo dat als je aan God deelgenoten toekent zoals katholieken doen dit een kwalijke zaak is in het oog van God. dat wordt zowel door de Bijbel als door de Koran aangegeven...:). Er is vanuit de Islam 1 soort zonde waar geen vergeving voor bestaat en dat is shirk = deelgenoten toekennen aan God...:).

Wat je hier zegt is onjuist. De vers die je hierover aanhaalde gaat over de joden en christenen uit hun eigen tijd (lees in de tijd van resp. Mozes VZMH en Jezus VZMH), die de waarachtige boodschap hebben gevolgd in de traditie van Abraham VZMH, namelijk de tawheed, oftewel de eenheid van Allah.

Vanuit islamitisch oogpunt, zijn deze volgelingen dan ook moslims, nl. zij die zich aan Allah SWT/God hebben overgegeven.

Joden en Christenen die de huidige bronnen van de thora en evangelie volgen, vallen niet onder deze interpretatie, uitgaande van het feit dat deze vanuit islamitisch oogpunt geen oorspronkelijke boodschappen zijn, maar knutselwerk is van mensen.

Vanaf het begin van de Islam gaat dit niet meer op. Er is een nieuwe boodschap gekomen die bevestigt wat er al was (lees alle voorgaande profeten en bijbehorende boodschappen) en aanvullende informatie verschaft.

Vanuit je eerdere redenatie zou het anders onzinnig en onnodig zijn, dat vandaag de dag christenen en joden zich tot de Islam bekeren.

Mähden
10-02-05, 16:26
Hninanl:

Joden en Christenen die de huidige bronnen van de thora en evangelie volgen, vallen niet onder deze interpretatie, uitgaande van het feit dat deze vanuit islamitisch oogpunt geen oorspronkelijke boodschappen zijn, maar knutselwerk is van mensen.

Alle oude vertalingen zijn gewoon toegankelijk, er zijn geen vertalingen kwijt gemaakt, dus elke scholar kan er op uit.


Vanaf het begin van de Islam gaat dit niet meer op. Er is een nieuwe boodschap gekomen die bevestigt wat er al was (lees alle voorgaande profeten en bijbehorende boodschappen) en aanvullende informatie verschaft.

dat is ook zo dubbel, honderden mensen van vroeger kunnen sinds Mohammed hun eigen oeroude geschriften en mondelinge overlevering niet meer verstaan omdatie opeens verdraait zou zijn, komop zeg.



Vanuit je eerdere redenatie zou het anders onzinnig en onnodig zijn, dat vandaag de dag christenen en joden zich tot de Islam bekeren.
Wishfull thinking ?




Wel frappant is het dat er zowel in het OT als in het NT in de bijbel gesproken wordt van een falsificerend geloof met een falsificerende profeet, die omstreeks 666 de breedte der aarde zou veroveren, van Marocco tot aan Indonesia. Een (Karl Popperiaans) wetenschappelijk verantwoord bewijs, zou je zeggen.





Heb je een alternatief voor de Islam en Mohammed dan ????

Ourzazate
11-02-05, 15:16
Geplaatst door Zwarte Kat
En welke lees jij dan?

Hafs...:).

ps: Zoek maar op google dan weet je wat ik bedoel...:).

Mähden
11-02-05, 15:19
Hninanl:

Joden en Christenen die de huidige bronnen van de thora en evangelie volgen, vallen niet onder deze interpretatie, uitgaande van het feit dat deze vanuit islamitisch oogpunt geen oorspronkelijke boodschappen zijn, maar knutselwerk is van mensen.

Alle oude vertalingen zijn gewoon toegankelijk, er zijn geen vertalingen kwijt gemaakt, dus elke scholar kan er op uit.


Vanaf het begin van de Islam gaat dit niet meer op. Er is een nieuwe boodschap gekomen die bevestigt wat er al was (lees alle voorgaande profeten en bijbehorende boodschappen) en aanvullende informatie verschaft.

dat is ook zo dubbel, honderden mensen van vroeger kunnen sinds Mohammed hun eigen oeroude geschriften en mondelinge overlevering niet meer verstaan omdatie opeens verdraait zou zijn, komop zeg.



Vanuit je eerdere redenatie zou het anders onzinnig en onnodig zijn, dat vandaag de dag christenen en joden zich tot de Islam bekeren.
Wishfull thinking ?




Wel frappant is het dat er zowel in het OT als in het NT in de bijbel gesproken wordt van een falsificerend geloof met een falsificerende profeet, die omstreeks 666 de breedte der aarde zou veroveren, van Marocco tot aan Indonesia. Een (Karl Popperiaans) wetenschappelijk verantwoord bewijs, zou je zeggen.





Heb je een alternatief voor de Islam en Mohammed dan ????

Ourzazate
11-02-05, 15:28
Geplaatst door echnaton
Ik ken het GvB niet maar als het voor jou heilig is vind ik het goed. Ik vind het toch ook prima dat jij de koran vereert.

Of het EvJ is geschreven door de apostel Johannes is totaal niet relevant. Net zoals de manier waarop de koran volgens Mohammed tot hem is gekomen niet relevant is.

Ik ken het Gospel van Barnabas ook niet, ik snap alleen niet waarom het niet wordt erkend door christenen...:).

Natuurlijk is wel degelijk van belang of Johannes zijn Evangelie zoals deze in de Bijbel staat zelf heeft geschreven of niet. Als je in ogenschouw neemt dat Johannes een jood was die leefde volgens de Thora en Jezus als een profeet zag en dus niet als een 3-delige God dan kun je concluderen dat veel zaken beschreven in dat Evangelie hem ten onrechte zijn toegeschreven...:). Vanuit de Bijbelwetenschap is dit trouwens wel vaker het geval, dat fictieve uitspraken aan bepaalde Bijbelse personen worden toegeschreven. Dan kun je je natuurlijk afvragen wat fictief is en wat niet. Gezien het Bijbelse feit dat Jezus liever wilde dat men hem zoon van de mensen noemde ipv zoon van God (hetgeen in het hebreeuws puur weg geliefde van God dan wel boodschapper van God betekent) omdat hij bang was dat mensen dit letterlijk zouden opvatten en gezien het Bijbelse feit dat Jezus aangaf te zijn gekomen enkel voor de joden en de wet wilde vervullen ipv deze te ontbinden kun je het Evangelie van Johannes niet geheel volgens de uitspraken van Jezus kwalificeren...:).

Ourzazate
11-02-05, 15:36
Geplaatst door Mähden
er is maar 1 kandidaat die omstreeks 666 de breedte der aarde heeft veroverd, van Marokko tot aan Indonesia.

of je moet wel steke blind zijn.

Blind ben je inderdaad, of je hebt niet opgelet tijdens de geschiedenislessen. Elke eikel weet namelijk dat pas in de 18e eeuw Indonesie islamitisch werd...:).


"De Islam is relatief recent in Indonesië gekomen. Tegen het einde van de 13e eeuw kreeg de Islam vaste voet in Sumatra en in de 15e en 16e eeuw pas in Java. Het uiterste oosten van Java werd pas in de 2e helft der 18e eeuw islamitisch. De Islam kwam niet rechtstreeks uit Arabië, maar werd overgedragen door islamitisch-Indische kooplieden."

http://www.edvos.demon.nl/islam/

Zelfs Marokko was in het jaar 695 nog niet eens bekeerd tot de Islam laat staan vele andere landen dichterbij het Arab schiereiland...:).

Ik denk dat je het eerder over het Christendom hebt. Deze overtrad de regel van Jezus (gekomen te zijn enkel voor de Israelieten) en begon een wereldse bekeeractie. Waarbij opgemerkt mag worden dat de christenen tijdens die bekeeracties het vredige aspect dat Jezus predikte 'gemakshalve waren vergeten' gezien de bloedige manier van bekeren in bijvoorbeeld Midden en Zuid Amerika: bekeren tot het Christendom of onthoofden...:).

Ourzazate
11-02-05, 15:42
Geplaatst door Mähden

Wel frappant is het dat er zowel in het OT als in het NT in de bijbel gesproken wordt van een falsificerend geloof met een falsificerende profeet, die omstreeks 666 de breedte der aarde zou veroveren, van Marocco tot aan Indonesia. Een (Karl Popperiaans) wetenschappelijk verantwoord bewijs, zou je zeggen.


Wellicht het Christendom? Dat was immers in 666 een wijd verbreide godsdienst. De Islam strekte zich in dat jaar alleen in en rondom het Arab schiereiland...:). Indonesie werd pas in de 18e eeuw bekeerd (zie vorige reactie)...:).

Mähden
11-02-05, 15:58
Waarbij opgemerkt mag worden dat de christenen tijdens die bekeeracties het vredige aspect dat Jezus predikte 'gemakshalve waren vergeten' gezien de bloedige manier van bekeren in bijvoorbeeld Midden en Zuid Amerika: bekeren tot het Christendom of onthoofden

Inderdaad, een fout uitgelegd christendom, als reactie op het eerste fout uitgelegde christendom, de Islam, het eerste beest !!

Europa heeft het imperialisme geleerd van de Islamitische Moren uit het zuiden, en het Ottomaanse geweld op de Balkan na de middeleeuwen !!

Ourzazate
11-02-05, 16:06
Geplaatst door Mähden

Europa heeft het imperialisme geleerd van de Islamitische Moren uit het zuiden, en het Ottomaanse geweld op de Balkan na de middeleeuwen !!

Ook dat is onwaar. De Oude Grieken en de Romeinen waren namelijk veel eerder bezig met koloniseren op een gewelddadige manier. Toen bestond de Islam nog niet eens...:). En deze 2 hebben juist de nodige invloed gehad op het Christendom (hellenistisch denken, triune God, onthoofdingen etc.)...:).

echnaton
11-02-05, 16:14
Geplaatst door Ourzazate
Ik ken het Gospel van Barnabas ook niet, ik snap alleen niet waarom het niet wordt erkend door christenen...:).



:confused:

Ourzazate
11-02-05, 17:05
Geplaatst door echnaton
:confused:

Wordt het dan wel erkend door het Christendom...?

echnaton
11-02-05, 17:10
Geplaatst door Ourzazate
Wordt het dan wel erkend door het Christendom...?

Waarom zou dat dan moeten?

Ourzazate
11-02-05, 17:49
Geplaatst door echnaton
Waarom zou dat dan moeten?

Niets moet. Ik vraag me alleen af waarom het niet wordt erkend als zijnde heilig...:).

Mähden
11-02-05, 17:57
onthoofdingen etc


botertje op het hoofdje ?

Ourzazate
11-02-05, 18:04
Geplaatst door Mähden
botertje op het hoofdje ?

Is dat hoe de vroegere christelijke missionarissen te werk gingen...?

ps: Je bent wel een rat zie ik. Je gaat nergens op in zodra je inziet dat je vastloopt nadat je weer eens onzin hebt uitgekraamt. Dan knip je er 2 woorden uit en daarmee bral je weer het een ander uit je hoge hoed meestal (in een volgende reactie) gepaard gaand met een paar A4tjes Bijbelverzen...:).

echnaton
11-02-05, 18:42
Geplaatst door Ourzazate
Niets moet. Ik vraag me alleen af waarom het niet wordt erkend als zijnde heilig...:).

Ik niet.

Ourzazate
11-02-05, 18:45
Geplaatst door echnaton
Ik niet.

Ik vroeg niet wie van de christenen, ik vroeg waarom niet...:).

echnaton
11-02-05, 18:46
Geplaatst door Ourzazate
Ik vroeg niet wie van de christenen, ik vroeg waarom niet...:).

Aan wie vroeg je het?

Ourzazate
11-02-05, 18:53
Geplaatst door echnaton
Aan wie vroeg je het?


Aan jou, Echnaton dus, mocht je in de veronderstelling zijn dat je nu onder een andere nick bent ingelogd...:).

echnaton
11-02-05, 18:54
Geplaatst door Ourzazate
Aan jou, Echnaton dus, mocht je in de veronderstelling zijn dat je nu onder een andere nick bent ingelogd...:).

Maar ik zei toch, ik ken het niet. Sterker nog ik heb er nooit eerder van gehoord. Dus je moet niet bij mij zijn.

Eke
11-02-05, 19:08
"Het “evangelie” van Barnabas

Het “evangelie” van Barnabas is geen authentiek evangelie, maar een namaak. Het is waarschijnlijk geschreven in de Middeleeuwen. In dit artikel wordt aangetoond dat het evangelie van Barnabas (van nu af aan “het EvB”genoemd) in tegenspraak is met de koran en met zichzelf, en er worden bewijzen geleverd dat het in de Middeleeuwen is geschreven in Italië. Citaten uit het EvB staan onvertaald in het Engels. Degene die ze in het Nederlands heeft, mag ze ons doorgeven; zelf willen we niet te veel tijd verspillen aan deze namaak. Het “evangelie” is onder meer hier te vinden: The Gospel of Barnabas (externe link).

Tegenstrijdigheden tussen EvB en de koran:

De koran (2:29) zegt dat er zeven hemelen zijn, terwijl het EvB er negen geeft (178).
Volgens het EvB heeft de mens een vrije wil (164), terwijl de koran zegt dat hij alleen kan doen wat Allah hem laat doen (Soera 76:30, 37:96, 17:13, 10:99-100).
Adam was niet de eerste besnedene (23) maar Abraham.
Volgens het EvB baarde Maria haar zoon zonder pijn, in tegenstelling tot de koran (Soera 19:23).
De koran volgt de wet van Mozes “oog om oog, en tand om tand”, terwijl het EvB zegt: “... ye shall not overcome evil with evil, but rather with good” (81).“Woe unto them that call for vengeance ...” (63). “... kiss the hand of those who revile thee, and present gifts to those who persecute thee and strike thee much ” (64).
De koran keurt polygamie goed, het EvB niet (115).
De koran bekrachtigt het onderwijs van abrogatie, het EvB verbiedt het (38).
De koran veroordeelt varkensvlees terwijl het EvB zegt: “that which entereth into the man defileth not the man, but that which cometh out of the man defileth the man ” (32).
Het EvB ontkent geheel en al de profeet Johannes de Doper (Jahjah ibn Zakariya)
Volgens het EvB ontkent Jezus dat hij de Messias is. In de koran is Jezus de enige Messias."

PS dit is googlewaar.http://answering-islam.org.uk/Dutch/artikelen/Debijbel/evangelievanbarnabas.htm

krakeb
11-02-05, 20:25
Geplaatst door Ourzazate
Hafs...:).

ps: Zoek maar op google dan weet je wat ik bedoel...:).

Kheb mn 'Islam voor dummies' erop na geslagen......
T gaat dus om woorden die van oorsprong zonder klinkers geschreven werden en die op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden doordat het binnen de context niet duidelijk is wat hun precieze betekenis is.

Mähden
12-02-05, 08:45
Geplaatst door Ourzazate
Indonesie werd pas in de 18e eeuw bekeerd (zie vorige reactie)...:).

Dat het ook wel meeviel met dat Westerse kolonialisme bewijst het feit dat na 350 jaar Nederlandse bezetting, Indonesie nogsteeds overwegend Moslim is.


Indonesie werd pas in de 18e eeuw bekeerd

heeft den Hollander dan iets over het hoofd gezien ?



Maar je hebt wel gelijk dat de Islam pas laat (15de) eeuw in Indonesie is gearriveerd, en volgen VS Naipaul ook nog op een relatief vreedzame manier met het Hindoeisme is geincorporeerd, dat daar al duizenden jaren aanwezig was.

ik zei tot aan Indonesia en niet tot en met Indonesia !

flauw hè ?


Toch is het volgens dezelfde gerenormeerde Nobelprijswinnaar een wetenschappelijk feit dat de wind van de Islam over de breedte van de aarde niet gering was.

En hele oude beschavingen in een mum van tijd volledig van de aardbodem heeft weggevaagd.

Mähden
12-02-05, 09:09
Geplaatst door Ourzazate
Wellicht het Christendom? Dat was immers in 666 een wijd verbreide godsdienst.

Dat kwam omdat het Romeinse rijk opeens Rooms werd !!

niet door verovering !!!, want dit rijk was al rijkelijk aan het verschrompelen, en werd pas weer sterk omstreeks 800 met Karel de Grote.

Vrede
12-02-05, 15:03
Geplaatst door Ourzazate

Openbaring spreekt inderdaad over zaken die zullen verschijnen als het Einde nadert;

-komst van het beest
-komst van de Anti-Christ
-komst van de Gog Magog
-komst van Jezus die de Ant-Christ zal verslaan



De komst van het beest komt toch na Gog en Magog?

Als je het mij vraagt dan is Bush de Anti-Christ en Gog en Magog zijn de twee volken die straks met de toetreding van Turkije de los hand hebben op aarde. Er zijn geen grenzen meer voor hen en zullen vrij over de aarde trekken.

Ourzazate
13-02-05, 21:30
Geplaatst door echnaton
Maar ik zei toch, ik ken het niet. Sterker nog ik heb er nooit eerder van gehoord. Dus je moet niet bij mij zijn.

Ok...:).

Ourzazate
13-02-05, 21:31
Geplaatst door Eke


PS dit is googlewaar.http://answering-islam.org.uk/Dutch/artikelen/Debijbel/evangelievanbarnabas.htm

Als er een site is waar ik niets van geloof wegens de leugens die het verspreidt aangaande de Islam dan is het wel die site...:). Beetje beh...:).

Ourzazate
13-02-05, 21:34
Geplaatst door krakeb
Kheb mn 'Islam voor dummies' erop na geslagen......
T gaat dus om woorden die van oorsprong zonder klinkers geschreven werden en die op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden doordat het binnen de context niet duidelijk is wat hun precieze betekenis is.

Mwah, de precieze betekenis moet je meer opvatten als voor meer betekenissen vatbaar. Maar de schriftgeleerden weten wel degelijk waar het over gaat...:).

Ourzazate
13-02-05, 21:36
Geplaatst door Mähden


ik zei tot aan Indonesia en niet tot en met Indonesia !

flauw hè ?




Hahaha...:).

Heeeeeeeeeeeeeeel erg flauw. Maar half niet zo flauw als dat jij bent...:).

Ourzazate
13-02-05, 21:38
Geplaatst door Mähden
en werd pas weer sterk omstreeks 800 met Karel de Grote.


Dankzij het grote geweld dat ze gebruikten...:).

Ourzazate
13-02-05, 21:42
Geplaatst door Vrede
De komst van het beest komt toch na Gog en Magog?

Als je het mij vraagt dan is Bush de Anti-Christ en Gog en Magog zijn de twee volken die straks met de toetreding van Turkije de los hand hebben op aarde. Er zijn geen grenzen meer voor hen en zullen vrij over de aarde trekken.

Ik heb ze niet echt op volgorde van komst neergezet...:). Ik denk trouwens niet dat Bush de anti-christ is. De anti-christ zal namelijk in staat zijn om te toveren zoals David Copperfield kan gebruik makend van djinns...:). Bush kan dat niet. Joodse schriftgeleerden stellen hem ook anders voor dan dat Bush is; een man met grote vaardigheden...:).

Vrede
15-02-05, 15:46
Geplaatst door Ourzazate
Ik heb ze niet echt op volgorde van komst neergezet...:). Ik denk trouwens niet dat Bush de anti-christ is. De anti-christ zal namelijk in staat zijn om te toveren zoals David Copperfield kan gebruik makend van djinns...:). Bush kan dat niet. Joodse schriftgeleerden stellen hem ook anders voor dan dat Bush is; een man met grote vaardigheden...:).


Nee, en Bush, Sharon, Hitler, Stalin, en consorten toveren niet? Hoe kan het dat miljoenen mensen als blinden achter hen aankakken? Gehersenspoeld, dat zeker. Dat is in mijn oordeel ook een manier van toveren. Neem de teksten wat genuanceerder in je op Kidouzie. David Cooperfield is geen goede vb die je gebruikt. Hij speelt enkel en verder tovert hij niet/niets. Bovenstaande personen en cons maken geen gebruik van de djins (en voodoo en dat soort sh*t)? Ik weet het net zo niet..

Bdw een verklaring voor het volgende heb ik ook; de komst van Jezus vzmh die de Anti-Christ verslaat. Wanneer Israel en/of Amerika Syrie binnenvalt, dan zal Jezus vzmh op een minaret (welk moskee weet ik niet) in Damascus verschijnen en de koppen van de Godslasteraars en de lasteraars van Zijn dienaren afhakken, maw de militairen die daar zullen zijn voor de oorlog met Syrie, wiens bloed het eerst op het zwaard van Jezus vzmh zal zijn. Maar Allah weet het beste.

Ourzazate
15-02-05, 16:12
Geplaatst door Vrede
Nee, en Bush, Sharon, Hitler, Stalin, en consorten toveren niet? Hoe kan het dat miljoenen mensen als blinden achter hen aankakken? Gehersenspoeld, dat zeker. Dat is in mijn oordeel ook een manier van toveren. Neem de teksten wat genuanceerder in je op Kidouzie. David Cooperfield is geen goede vb die je gebruikt. Hij speelt enkel en verder tovert hij niet/niets. Bovenstaande personen en cons maken geen gebruik van de djins (en voodoo en dat soort sh*t)? Ik weet het net zo niet..

Bdw een verklaring voor het volgende heb ik ook; de komst van Jezus vzmh die de Anti-Christ verslaat. Wanneer Israel en/of Amerika Syrie binnenvalt, dan zal Jezus vzmh op een minaret (welk moskee weet ik niet) in Damascus verschijnen en de koppen van de Godslasteraars en de lasteraars van Zijn dienaren afhakken, maw de militairen die daar zullen zijn voor de oorlog met Syrie, wiens bloed het eerst op het zwaard van Jezus vzmh zal zijn. Maar Allah weet het beste.

Met toveren bedoel ik echt toveren. De anti-christ zal namelijk in staat zijn om iemand dood te maken en weer tot leven te wekken. Hij zal ook in staat zijn om binnen no time van plaats op de wereld te veranderen. Dat zie ik Bush niet doen...:). David Copperfield is wel degelijk een goed voorbeeld dat ik gebruik; hij maakt immers gebruik van de duivel en de djinns hetgeen de anti-christ ook zal doen...:).

Er is oa een boek dat David Copperfield gebruikt 'Tsghayr a Shayatien' (oorspronkelijk joods boek) waarin staat hoe je bepaalde dingen moet doen voor de duivel zodat hij dingen voor jou doet. Hoe je kan vliegen bijvoorbeeld. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een combinatie van bepaalde verzen uit de Thora en uit de Koran. Wat je daarmee moet doen, zal ik in het midden laten maar het heeft in elk geval het effect dat je abracadabra gaat zweven...:). Er staat zelfs in hoe je de man met de hoorntjes kan zien, maar ook de manier waarop je dat bewerkstelligt is walgelijk...:).

Ik denk niet dat Jezus op dat moment zal verschijnen. Er moet nog heel wat gebeuren voordat die tijd aanbreekt. Zo zal eerst de anti-christ komen, dan de verovering van Constatinopel, dan de wereldoorlog dan zal Medina worden verwoest waarna Jeruzalem zal opbloeien...:). En dit neemt nog aardig wat eeuwen in beslag meen ik...:).

Vrede
16-02-05, 15:29
Geplaatst door Ourzazate
Met toveren bedoel ik echt toveren. De anti-christ zal namelijk in staat zijn om iemand dood te maken en weer tot leven te wekken. Hij zal ook in staat zijn om binnen no time van plaats op de wereld te veranderen. Dat zie ik Bush niet doen...:). David Copperfield is wel degelijk een goed voorbeeld dat ik gebruik; hij maakt immers gebruik van de duivel en de djinns hetgeen de anti-christ ook zal doen...:).

Boesboes houdt wel degelijk mensen in leven nadat zij daadwerkelijk dood zijn gegaan dmv ":confused: Zolang die en die niet geidentificeerd zijn, zijn zij levend etc". En wat betreft in staat zijn om van plek naar plek te reizen binnen no time, dat is al aan de gang, met die supersnelle vliegtuigjes van hem. Boes boes en David zullen wel van elkaar leren dan.


[Er is oa een boek dat David Copperfield gebruikt 'Tsghayr a Shayatien' (oorspronkelijk joods boek) waarin staat hoe je bepaalde dingen moet doen voor de duivel zodat hij dingen voor jou doet. Hoe je kan vliegen bijvoorbeeld. Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een combinatie van bepaalde verzen uit de Thora en uit de Koran. Wat je daarmee moet doen, zal ik in het midden laten maar het heeft in elk geval het effect dat je abracadabra gaat zweven...:). Er staat zelfs in hoe je de man met de hoorntjes kan zien, maar ook de manier waarop je dat bewerkstelligt is walgelijk...:). [/B]

Id vindt ik dat walgelijk. Hmm en ik maar denken dat hij enkel maar speelt. Allemaal voodoo rotzooi. Maar dat je hiermee kan gaan vliegen gaat er bij mij voorlopig niet, anders hadden we Davidje wel zien vliegen natuurlijk. Anderzijds velen van shaytaans acts zijn voor het zicht verborgen gehouden, dus Allahoe a3lem. Dat er mensen zijn die gebruik maken van de duivel i ruil voor diens gunsten is overduidelijk. Dat je hem hierbij kunt zien is ook niet uitgesloten.
Nog iets, een aanal verzen uit de Koran en de Thora en je hebt een recept a la vliegen?? Is de Koran een handleiding voor dit soort sh*t? Ik dacht zelf van niet.



[Ik denk niet dat Jezus op dat moment zal verschijnen. Er moet nog heel wat gebeuren voordat die tijd aanbreekt. Zo zal eerst de anti-christ komen, dan de verovering van Constatinopel, dan de wereldoorlog dan zal Medina worden verwoest waarna Jeruzalem zal opbloeien...:). En dit neemt nog aardig wat eeuwen in beslag meen ik...:). [/B]


En paar eeuw of een paar jaar? Alles gaat in raptempo tegenwoordig. Ik weet het niet.

Ourzazate
20-02-05, 00:49
Geplaatst door Vrede
Boesboes houdt wel degelijk mensen in leven nadat zij daadwerkelijk dood zijn gegaan dmv ":confused: Zolang die en die niet geidentificeerd zijn, zijn zij levend etc". En wat betreft in staat zijn om van plek naar plek te reizen binnen no time, dat is al aan de gang, met die supersnelle vliegtuigjes van hem. Boes boes en David zullen wel van elkaar leren dan.

Id vindt ik dat walgelijk. Hmm en ik maar denken dat hij enkel maar speelt. Allemaal voodoo rotzooi. Maar dat je hiermee kan gaan vliegen gaat er bij mij voorlopig niet, anders hadden we Davidje wel zien vliegen natuurlijk. Anderzijds velen van shaytaans acts zijn voor het zicht verborgen gehouden, dus Allahoe a3lem. Dat er mensen zijn die gebruik maken van de duivel i ruil voor diens gunsten is overduidelijk. Dat je hem hierbij kunt zien is ook niet uitgesloten.
Nog iets, een aanal verzen uit de Koran en de Thora en je hebt een recept a la vliegen?? Is de Koran een handleiding voor dit soort sh*t? Ik dacht zelf van niet.

En paar eeuw of een paar jaar? Alles gaat in raptempo tegenwoordig. Ik weet het niet.


Nee, ik bedoel echt dood en dan weer levend maken. Zoals ik het vanuit de Islam en het Jodendom heb begrepen zal de anti-christ daartoe in staat zijn. Jezus was immers ook in staat om wonderen te verrichten hetzelfde geldt in mindere mate voor Mozes...:). Ook de anti-christ zal tot ongelooflijke zaken in staat zijn. Ik vind het heel erg apart dat God op die manier de mens op de proef stelt...:).

Nee DC speelt niet alleen, hij maakt wel degelijk gebruik van s7ur en jij weet ongetwijfeld dat joodse en arab s7ur de gevaarlijkste is...:). Ik bedoel niet te zeggen dat je met verzen uit de Koran/Thora in staat bent om te kunnen toveren, het is wat je er mee doet dat zorgt voor vage dingen. En wat je met die combinatie van verzen moet doen is een walgelijk iets. Dat is wat ik bedoel...:).

Ik weet het ook niet, maar ik denk zelf dat het nog wel een paar eeuwen zal duren. Ik geloof niet dat de grote oorlog zoals staat voorspeld in de Koran in de Thora en in het Evangelie nog duizenden jaren op zich zal laten wachten; de tijd gaat snel, mensen doen hun behoefte op straat, mensen kleden zich opzichtig, ouders worden niet geeerd en zo kun je wel even doorgaan. Het klopt allemaal...:).

vlegeltje
20-02-05, 01:04
Onzin allemaal.

"Zie, ik maak alle dingen nieuw"

Zei Onze Lieve Heer :)

sjaen
20-02-05, 10:50
't is maar goed dat we CNN hebben.

Mähden
21-02-05, 20:36
Geplaatst door Ourzazate
Dankzij het grote geweld dat ze gebruikten...:).

geleerd van de grote invader uit het zuiden !

Vrede
22-02-05, 08:18
Geplaatst door Ourzazate
Nee, ik bedoel echt dood en dan weer levend maken. Zoals ik het vanuit de Islam en het Jodendom heb begrepen zal de anti-christ daartoe in staat zijn. Jezus was immers ook in staat om wonderen te verrichten hetzelfde geldt in mindere mate voor Mozes...:). Ook de anti-christ zal tot ongelooflijke zaken in staat zijn. Ik vind het heel erg apart dat God op die manier de mens op de proef stelt...:).

Nee DC speelt niet alleen, hij maakt wel degelijk gebruik van s7ur en jij weet ongetwijfeld dat joodse en arab s7ur de gevaarlijkste is...:). Ik bedoel niet te zeggen dat je met verzen uit de Koran/Thora in staat bent om te kunnen toveren, het is wat je er mee doet dat zorgt voor vage dingen. En wat je met die combinatie van verzen moet doen is een walgelijk iets. Dat is wat ik bedoel...:).

Ik weet het ook niet, maar ik denk zelf dat het nog wel een paar eeuwen zal duren. Ik geloof niet dat de grote oorlog zoals staat voorspeld in de Koran in de Thora en in het Evangelie nog duizenden jaren op zich zal laten wachten; de tijd gaat snel, mensen doen hun behoefte op straat, mensen kleden zich opzichtig, ouders worden niet geeerd en zo kun je wel even doorgaan. Het klopt allemaal...:).


Allahoe e3lem Kidouzie.

Jez
22-02-05, 08:35
Geplaatst door Ourzazate
Nee, ik bedoel echt dood en dan weer levend maken. Zoals ik het vanuit de Islam en het Jodendom heb begrepen zal de anti-christ daartoe in staat zijn. Jezus was immers ook in staat om wonderen te verrichten hetzelfde geldt in mindere mate voor Mozes...:).


Wat een kvetsj. Die sprookjes geloofden ze millenia geleden nog: tegenwoordig zou je toch common sense genoeg moeten hebben voor zulke lollapalooza :\


Ik weet het ook niet, maar ik denk zelf dat het nog wel een paar eeuwen zal duren. Ik geloof niet dat de grote oorlog zoals staat voorspeld in de Koran in de Thora en in het Evangelie nog duizenden jaren op zich zal laten wachten; de tijd gaat snel, mensen doen hun behoefte op straat, mensen kleden zich opzichtig, ouders worden niet geeerd en zo kun je wel even doorgaan. Het klopt allemaal...:).

:haha: Mensen kleden zich opzichtig en doen aan wildplassen: het einde is nabij! :ninja2:

Een giller dit. You made my day! :)

Ourzazate
24-02-05, 02:34
Geplaatst door Jez
Wat een kvetsj. Die sprookjes geloofden ze millenia geleden nog: tegenwoordig zou je toch common sense genoeg moeten hebben voor zulke lollapalooza :\

:haha: Mensen kleden zich opzichtig en doen aan wildplassen: het einde is nabij! :ninja2:

Een giller dit. You made my day! :)

Kun je nagaan, Ourzazate heeft exacte wetenschappen gestudeerd. Scully was ooit niets vergeleken met mij...:).

ps: Graag gedaan...:).

Zwarte Kat
24-02-05, 02:39
Geplaatst door Jez

:haha: Mensen kleden zich opzichtig en doen aan wildplassen: het einde is nabij! :ninja2:



:kwaad: Probeer in Amsterdam maar eens ergens in een hoekie te pissen.
Fok that! Voor je t weet heb je een boete aan je broek hangen.....

Ourzazate
24-02-05, 02:39
Geplaatst door Mähden
geleerd van de grote invader uit het zuiden !

Tuurlijk, al het goede hadden de christenen van zichzelf en al het slechte hadden ze van de Moren...:). Maar dan ben je waarschijnlijk vergeten dat bijv. in de tijd van de christelijke jodenvervolgingen de joden bescherming genoten in het islamitische Ottomaanse Rijk...:).

Ik denk dat de christenen hun gewelddadige tactieken eerder van de Romeinen hadden overgenomen. Dat is als je de geschiedenisboekjes er op na houdt. Iets wat jij na laat in een discussie als deze...:).

Joepie
24-02-05, 09:21
als we alles gaan herlijden dan zijn we allemaal joden.