PDA

Bekijk Volledige Versie : Vriendinnen van 'terroristen' zeer loslippig: 'Vrouw zal Hirsi Ali vermoorden'



Zwarte Schaap
05-02-05, 08:10
'Vrouw zal Hirsi Ali vermoorden'

Van onze verslaggeefsters Janny Groen Annieke Kranenberg

AMSTERDAM - In radicaal-islamitische kringen in Nederland, die aanleunen tegen het gedachtegoed vanMohammed B., hebben 'nieuwe broeders' de plaatsen ingenomen van de leden van het Hofstadnetwerk die sinds november vastzitten. Binnen de groep worden plannen beraamd om het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) door een vrouw te laten vermoorden.

Dit zeggen drie vrouwen, Fatima, Naima en Khadisja, die zelf deel uitmaken van wat zij noemen 'de vriendenclub die de AIVD betitelt als Hofstadgroep'. Dat de groep heeft besloten een vrouw in te zetten is niet om strategische redenen. Ook voor een vrouw zal het buitengewoon moeilijk zijn bij de streng bewaakte Hirsi Ali in de buurt te komen.

'Als Hirsi Ali door een vrouw wordt vermoord, zal dat een nog grotere impact hebben', verklaart Naima, die is getrouwd met Mohammed el M. Hij is een van de leden van de Hofstadgroep. Naima stelt dat de zusters geduld hebben. 'Al moet het tien jaar duren.' Fatima, Naima en Kadisja zeggen zelf niet bereid te zijn geweld in Nederland te gebruiken. Ze gebruiken schuilnamen om niet herkend te worden door hun ouders, die hun radicale ideeën niet accepteren.

Ook de beveiliging van Hirsi Ali heeft aanwijzingen dat een aanslag op haar, mogelijk door een vrouw zal worden gepleegd. Kort na de moord op Theo van Gogh meldde een jonge moslima zich bij de Tweede Kamer met het boek De ware moslim, waarover zij met Hirsi Ali wilde praten. Dat boek, een oproep tot de jihad, is van Abu Zubair, de schuilnaam van Mohammed B.

De moslima heeft het boek en haar mobiele nummer bij de beveiliging achtergelaten. Hirsi Ali kon op dat moment niet weten dat het boek van Mohammed B. was.

De AIVD doet geen mededelingen over het geslacht van degenen die op de lijst van 150 potentiële terroristen staan. Deze groep wordt door de AIVD in de gaten gehouden. 'We hebben zeker wel aanwijzingen dat sprake is van toenemende radicalisering van moslima's', aldus een woordvoerster.

'Nieuwe broeders' hebben zich inmiddels aangesloten bij een groep met dezelfde radicale ideeën als het Hofstadnetwerk. Naima is benaderd door 'een nieuwe broeder' die haar financiële steun toezegde. Een koerier, 'een jongetje van 11 jaar', bracht haar geld, een laptop en een telefoon. De broeders opereren onder andere vanuit Amsterdam. Een centrale rol in deze nieuwe groep spelen drie 'zusters die zijn als broeders'.


Bron: De Volkskrant 05/02/05

Simon
05-02-05, 08:31
Die dames waren al eerder loslippig in de media door vol bewondering aan te geven welke mensen allemaal onderling contacten hadden en wat ze van plan zijn. Lijkt mij erg behulpzaam voor het OM en ik hoop dat aangetoond wordt dat ze onderdeel uitmaken van een misdadige organisatie die moorden beraamd.

Joesoef
05-02-05, 08:40
Dat blonde haar zie je niet met een burka.

Mark
05-02-05, 08:55
drie vrouwen?

ik dacht dat die gasten 4 van die grouppie sletjes tegelijk mochten pakken :p

Joesoef
05-02-05, 09:01
Trouwens. Hartstikke haraam vriendinnen. Die sloeries gaan branden !

freya
05-02-05, 10:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Vrouw zal Hirsi Ali vermoorden'

Van onze verslaggeefsters Janny Groen Annieke Kranenberg

AMSTERDAM - In radicaal-islamitische kringen in Nederland, die aanleunen tegen het gedachtegoed vanMohammed B., hebben 'nieuwe broeders' de plaatsen ingenomen van de leden van het Hofstadnetwerk die sinds november vastzitten. Binnen de groep worden plannen beraamd om het Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) door een vrouw te laten vermoorden.

Dit zeggen drie vrouwen, Fatima, Naima en Khadisja, die zelf deel uitmaken van wat zij noemen 'de vriendenclub die de AIVD betitelt als Hofstadgroep'. Dat de groep heeft besloten een vrouw in te zetten is niet om strategische redenen. Ook voor een vrouw zal het buitengewoon moeilijk zijn bij de streng bewaakte Hirsi Ali in de buurt te komen.

'Als Hirsi Ali door een vrouw wordt vermoord, zal dat een nog grotere impact hebben', verklaart Naima, die is getrouwd met Mohammed el M. Hij is een van de leden van de Hofstadgroep. Naima stelt dat de zusters geduld hebben. 'Al moet het tien jaar duren.' Fatima, Naima en Kadisja zeggen zelf niet bereid te zijn geweld in Nederland te gebruiken. Ze gebruiken schuilnamen om niet herkend te worden door hun ouders, die hun radicale ideeën niet accepteren.

Ook de beveiliging van Hirsi Ali heeft aanwijzingen dat een aanslag op haar, mogelijk door een vrouw zal worden gepleegd. Kort na de moord op Theo van Gogh meldde een jonge moslima zich bij de Tweede Kamer met het boek De ware moslim, waarover zij met Hirsi Ali wilde praten. Dat boek, een oproep tot de jihad, is van Abu Zubair, de schuilnaam van Mohammed B.

De moslima heeft het boek en haar mobiele nummer bij de beveiliging achtergelaten. Hirsi Ali kon op dat moment niet weten dat het boek van Mohammed B. was.

De AIVD doet geen mededelingen over het geslacht van degenen die op de lijst van 150 potentiële terroristen staan. Deze groep wordt door de AIVD in de gaten gehouden. 'We hebben zeker wel aanwijzingen dat sprake is van toenemende radicalisering van moslima's', aldus een woordvoerster.

'Nieuwe broeders' hebben zich inmiddels aangesloten bij een groep met dezelfde radicale ideeën als het Hofstadnetwerk. Naima is benaderd door 'een nieuwe broeder' die haar financiële steun toezegde. Een koerier, 'een jongetje van 11 jaar', bracht haar geld, een laptop en een telefoon. De broeders opereren onder andere vanuit Amsterdam. Een centrale rol in deze nieuwe groep spelen drie 'zusters die zijn als broeders'.


Bron: De Volkskrant 05/02/05

Nou dat zijn wel hele serieuse plannen zeg, want die pubermeisjes vertellen het allemaal in geuren en kleuren aan de journalist.

Dit is ook weer heel interessant:


Ook de beveiliging van Hirsi Ali heeft aanwijzingen dat een aanslag op haar, mogelijk door een vrouw zal worden gepleegd. Kort na de moord op Theo van Gogh meldde een jonge moslima zich bij de Tweede Kamer met het boek De ware moslim, waarover zij met Hirsi Ali wilde praten. Dat boek, een oproep tot de jihad, is van Abu Zubair, de schuilnaam van Mohammed B.

De moslima heeft het boek en haar mobiele nummer bij de beveiliging achtergelaten. Hirsi Ali kon op dat moment niet weten dat het boek van Mohammed B. was.

Wat een dijk van een aanwijzing! Gelukkig liet ze haar telnr achter dus deze aanslag konden ze nog uit haar hoofd praten.


Is de AIVD nu werkelijk zo stom bezig? Ik ben heel erg bang van wel, ze knutselen complotten in elkaar en schrapen vervolgens bewijsstukjes bijeen, terwijl de echte terroristen rustig doorgaan.

Dit is wat de politiek en Jan met de pet willen, lekker griezelen over aanwijsbare/nawijsbare engerds, dat geeft de gelegenheid om nog meer stoere taal uit te slaan en de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen in dit land.

Ik wordt hier zo moedeloos van :droef:

En straks wordt de haven van R'dam opgeblazen of schiphol of zoiets, door bij de AIVD volkomen onbekende personen, want onze veiligheidsdienst had de handen vol aan een stel doorgedraaide pubers. :aanwal:

Joesoef
05-02-05, 11:04
De AIVD moet natuurlijk wel zichzelf kunnen rechtvaardigen. Met als bron natuurlijk de info die ze zelf hebben verzameld :denk:

Eke
05-02-05, 11:16
Geplaatst door freya


de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen in dit land.

Ik wordt hier zo moedeloos van :droef:

:
instemming.

niets pleit je vrij als je over lijken gaat.Maar ermee flirten is ook contra-produktief.

alle respekt als je je schouders onder misstanden zet en probeert ze gezamenlijk op te lossen.OOK als je vind dat het jouw schuld niet is. :brozac: , maar van die ander.

we hebben moeilijkheden zat in Nederland. WIJ. (misschien leest er een 'vriendinnetje' mee :) )

Goodnight
05-02-05, 11:19
Geplaatst door freya
Nou dat zijn wel hele serieuse plannen zeg, want die pubermeisjes vertellen het allemaal in geuren en kleuren aan de journalist.

Dit is ook weer heel interessant:



Wat een dijk van een aanwijzing! Gelukkig liet ze haar telnr achter dus deze aanslag konden ze nog uit haar hoofd praten.


Is de AIVD nu werkelijk zo stom bezig? Ik ben heel erg bang van wel, ze knutselen complotten in elkaar en schrapen vervolgens bewijsstukjes bijeen, terwijl de echte terroristen rustig doorgaan.

Dit is wat de politiek en Jan met de pet willen, lekker griezelen over aanwijsbare/nawijsbare engerds, dat geeft de gelegenheid om nog meer stoere taal uit te slaan en de aandacht af te leiden van de werkelijke problemen in dit land.

Ik wordt hier zo moedeloos van :droef:

En straks wordt de haven van R'dam opgeblazen of schiphol of zoiets, door bij de AIVD volkomen onbekende personen, want onze veiligheidsdienst had de handen vol aan een stel doorgedraaide pubers. :aanwal:

Ik vrees het ergste.... :(

Simon
05-02-05, 11:24
Geplaatst door freya

En straks wordt de haven van R'dam opgeblazen of schiphol of zoiets, door bij de AIVD volkomen onbekende personen, want onze veiligheidsdienst had de handen vol aan een stel doorgedraaide pubers. :aanwal:

Nou ik vind die doorgedraaide pubers ook doodeng. Je hoeft maar te zeggen dat je Mohammed een engerd vindt en ze vinden het geoorloofd een moord op je te beramen. Dat soort idioten hoort toch niet thuis in deze samenleving? Laten ze bij de geheime dienst van Iran solliciteren. Die kan nog wel wat mensen gebruiken.

Max Stirner
05-02-05, 11:30
Geplaatst door freya

En straks wordt de haven van R'dam opgeblazen of schiphol of zoiets, door bij de AIVD volkomen onbekende personen, want onze veiligheidsdienst had de handen vol aan een stel doorgedraaide pubers. :aanwal:


Het enige wat je voor zo`n aanslag nodig hebt is een handvol explosieven en een paar personen die volledig van de pot gerukt zijn. Doorgedraaide pubers lenen zich prima voor die rol........dat vind ik juist het meest beangstigende.

Goodnight
05-02-05, 11:33
Geplaatst door Simon
Nou ik vind die doorgedraaide pubers ook doodeng. Je hoeft maar te zeggen dat je Mohammed een engerd vindt en ze vinden het geoorloofd een moord op je te beramen. Dat soort idioten hoort toch niet thuis in deze samenleving? Laten ze bij de geheime dienst van Iran solliciteren. Die kan nog wel wat mensen gebruiken.

je gaat me toch niet vertellen dat je deze drie 'blondjes'serieus neemt he?
Als je echt serieuze plannen hebt ga je dat niet lopen verkondigen tegen een journalist van de Volkskrant.
Tenzij die meiden zoiets hebben van: ach, laten we die mensen geven wat ze willen: drie vrouwelijke terorristen die OPENLIJK bekennen dat ze AHA willen omleggen.

Mocht het al waar zijn, en mocht de AIVD ze al niet op het spoor zijn...dan kunnen ze niet een scheet laten of ze zijn ervan op de hoogte.

Dat van die geheime dienst van Iran vind ik ook weer zo'n cliche.
Waarom niet de CIA of de Mossad?Dat zijn ook geen lieverdjes hoor :rolleyes:

Afrux
05-02-05, 11:39
Geplaatst door Max Stirner
Het enige wat je voor zo`n aanslag nodig hebt is een handvol explosieven en een paar personen die volledig van de pot gerukt zijn. Doorgedraaide pubers lenen zich prima voor die rol........dat vind ik juist het meest beangstigende.


En het wordt nog erger als die pubers identiteitloos rondhangen.

Eke
05-02-05, 11:44
Geplaatst door Afrux
En het wordt nog erger als die pubers identiteitloos rondhangen.

Het is sowieso erg als pubers al dan niet identiteitsloos maar wat rondhangen.

freya
05-02-05, 12:33
Geplaatst door Simon
Nou ik vind die doorgedraaide pubers ook doodeng. Je hoeft maar te zeggen dat je Mohammed een engerd vindt en ze vinden het geoorloofd een moord op je te beramen.

Er is waarschijnlijk geen spatje bewijs dat ze met z'n alleen moorden zaten te beramen.

Een tekeningetje met een zwaard en wat namen en een dame die een boek achterlaat voor AHA :rolleyes:

Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat Moh. B een doorgedraaide idioot is, die SOLO heeft gehandeld.
Alles wat ik over hem en de mensen in zijn omgeving heb gelezen wijst in die richting.
Een enorme looser, die zelfs werd afgewezen door het meisje waar hij verliefd op was, die liever de 2e vrouw van een ander werd dan te trouwen met hem :jammer: Zoiets kweekt heroische zelfmoordplannen, geen gestructureerde moordcomplotten.

mark61
05-02-05, 12:33
Geplaatst door Eke
Het is sowieso erg als pubers al dan niet identiteitsloos maar wat rondhangen.

Hé hé, niet zo stigmatiserend. Zo maar wat rondhangen is een respectabele culturele uiting.

Spoetnik
05-02-05, 12:38
Geplaatst door freya
Is de AIVD nu werkelijk zo stom bezig? Ik ben heel erg bang van wel, ze knutselen complotten in elkaar en schrapen vervolgens bewijsstukjes bijeen, terwijl de echte terroristen rustig doorgaan.


Misschien moest ik ook maar bij de AIVD soliciteren :)

Spoetnik
05-02-05, 12:43
Geplaatst door Goodnight
je gaat me toch niet vertellen dat je deze drie 'blondjes'serieus neemt he?
Als je echt serieuze plannen hebt ga je dat niet lopen verkondigen tegen een journalist van de Volkskrant.
Tenzij die meiden zoiets hebben van: ach, laten we die mensen geven wat ze willen: drie vrouwelijke terorristen die OPENLIJK bekennen dat ze AHA willen omleggen.

Dit is wat wij in het vrijheidsstrijderscircuit, informatiedeviatie noemen.

Of te wel valse informatie het publieke domein in te slingeren om de aandacht af te leiden.

De vraag is nu wel, wie handelt deze dames, is het de AIVD? Special Forces van het Nederlandse of Amerikaanse leger? De geheime dienst van Marokko? Al-CIAda? El-Alda? De Turkmeense Vrijheidsbond? Al-Takfir Al-Jihad Al-Al Iraqi?

Spoetnik
05-02-05, 12:47
Geplaatst door freya
Zoiets kweekt heroische zelfmoordplannen, geen gestructureerde moordcomplotten.

Zoiets dacht ik dus ook. Mo B. leek me eerder iemand die graag zelfmoord wilde plegen, maar dat mag niet in de Islam, dus dan doe de next best thing. Daarvoor is hij geinstrueerd door een AIVD infiltrant of een of andere Special Forces in de Al-Takfir ideologie en toen hoorde hij dat hij als martelaar kon sterven als hij tijdens het doden van een vijand van de islam zou omkomen.

Dat hij in zijn eentje heeft gehandeld blijkt wel uit het feit dat hij geen bom gebruikte om een zelfmoord aanslag te plegen. Als het echt een goed voorbereidde aanslag was geweest, dan had hij er zeker voor gezorgd dat hij was gestorven bij de aanslag.

Simon
05-02-05, 13:00
Geplaatst door Goodnight
je gaat me toch niet vertellen dat je deze drie 'blondjes'serieus neemt he?

Ja ik neem ze zeer serieus. Waarom niet de CIA of de Mossad? Omdat het om extremistische moslims gaat.

Simon
05-02-05, 13:08
Geplaatst door freya

Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat Moh. B een doorgedraaide idioot is, die SOLO heeft gehandeld.
Alles wat ik over hem en de mensen in zijn omgeving heb gelezen wijst in die richting.

Nou hoe verklaar je dan dat de brief die hij op het lichaam van van Gogh heeft achtergelaten ook op computers van anderen is gevonden? En hij was samen met andere bekenden actief op een website ...

Verbanden met andere terreurzaken
Door onze redacteuren Jaco Alberts en Steven Derix

Onderzoek `Hofstadgroep'

AMSTERDAM, 29 JAN. In het onderzoek naar de zogeheten `Hofstadgroep' heeft justitie connecties gevonden met diverse andere terrorismezaken die in Nederland hebben gespeeld of nog spelen.

Dat blijkt uit strafdossiers waarover deze krant beschikt. Vooral met betrekking tot een eerdere bedreiger van het Kamerlid Hirsi Ali, de reeds veroordeelde Omar A., beschikt justitie over duidelijke aanwijzingen. Na de moord op Theo van Gogh zijn behalve hoofdverdachte Mohammed B. twaalf moslimextremisten van de groep gearresteerd. Zij zouden betrokken zijn bij de moord, en aanslagen hebben beraamd op onder meer de kamerleden Hirsi Ali en Wilders. Uit het strafdossier tegen de twaalf blijkt dat leden van de groep actief betrokken waren bij de organisatie van de MSN-internetdiscussiegroep Muwahhidin/Dewaremoslims.

Omar A., `assistent beheerder' van die MSN-groep, werd in oktober veroordeeld voor ernstige bedreiging van Ayaan Hirsi Ali en kreeg een gevangenisstraf van negen maanden. Hij bleek te beschikken over het juiste geheime adres van het VVD-kamerlid. Dat zou zijn achterhaald door de `El Muwahhidin-brigade', die Hirsi Ali daar blijkbaar voor had geobserveerd. In het eerste bericht op de site, dat verscheen op 30 augustus naar aanleiding van de uitzending van de film `Submission', wordt ook de maker van de film, de ,,duivelse spotter'' Theo van Gogh genoemd.

Justitie heeft tot nu toe verklaard dat in het onderzoek tegen Omar A. geen banden zijn opgedoken met de Hofstadgroep. Maar onderzoek naar de computer van Achmed H., een van de leden van de Hofstadgroep die vast zit, leverde veel informatie op over Muwahhidin/Dewaremoslims. De onbekende `beheerder' van de MSN-groep met de bijnaam Adhabh maakte gebruik van de computer die in het echtelijke huis stond van Achmed H.

Bovendien was H. volgens justitie net als Omar A. `assistent beheerder' van Muwahhidin/Dewaremoslims. Achmed H. lag in scheiding en woonde de maand voor zijn arestatie in huis bij Mohammed B. Andere verdachten die actief waren op de MSN-groep zijn Yousef E. en de voortvluchtige Nouredine El F. Justitie noemt Muwahhidin/Dewaremoslims ,,een soort propagandawebsite'' van de verdachten.

In het dossier zit verder een verbinding naar de grote jihad-zaak met twaalf verdachten die in 2003 in Rotterdam terecht stonden, maar allemaal werden vrijgesproken.

bron: NRC

amadeus
05-02-05, 13:10
Geplaatst door Simon
Nou hoe verklaar je dan dat de brief die hij op het lichaam van van Gogh heeft achtergelaten ook op computers van anderen is gevonden? En hij was samen met andere bekenden actief op een website ...

Wat weet Freya daar nu van, ze kletst zomaar wat.

Max Stirner
05-02-05, 13:11
Geplaatst door freya
Er is waarschijnlijk geen spatje bewijs dat ze met z'n alleen moorden zaten te beramen.

Een tekeningetje met een zwaard en wat namen en een dame die een boek achterlaat voor AHA :rolleyes:

Ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat Moh. B een doorgedraaide idioot is, die SOLO heeft gehandeld.
Alles wat ik over hem en de mensen in zijn omgeving heb gelezen wijst in die richting.
Een enorme looser, die zelfs werd afgewezen door het meisje waar hij verliefd op was, die liever de 2e vrouw van een ander werd dan te trouwen met hem :jammer: Zoiets kweekt heroische zelfmoordplannen, geen gestructureerde moordcomplotten.


De meisjes lopen nu met hem weg......:

`Ze denkt dat ze hoog is, alleen maar omdat ze de vrouw van Samir is terwijl die vastzit en niets heeft gepresteerd. Als je de vrouw zou zijn van Mohammed B., dan kan je pas stoer doen`( citaat Volkskrant)

Het is dus uiteindelijk de schuld van de vrouwen, dat lijkt me duidelijk. Zij zijn de kwade genia... :roker:

Bofko
05-02-05, 13:51
Geplaatst door freya
Is de AIVD nu werkelijk zo stom bezig? Ik ben heel erg bang van wel, ze knutselen complotten in elkaar en schrapen vervolgens bewijsstukjes bijeen, terwijl de echte terroristen rustig doorgaan.

Wie zijn de echte terroristen dan? Bestaan ze wel in Nederland ?


Geplaatst door freya

En straks wordt de haven van R'dam opgeblazen of schiphol of zoiets, door bij de AIVD volkomen onbekende personen, want onze veiligheidsdienst had de handen vol aan een stel doorgedraaide pubers. :aanwal:

Eigenlijk zeg je dat de AIVD zijn werk niet goed doet. Knap van je , ík kan dat niet beoordelen.
Blijkbaar heb je een bepaald idee van ´echte terroristen´ in je hoofd (ervaren strijders, 20-ers en 30-ers, goed georganiseerd en in ieder geval geen pubers). En om een of andere rare reden gaan ze niet achter de échte terroristen aan ??
Zolang ze jouw denkbeeldige terroristen niet gepakt hebben zijn het voor jou een stelletje amateurs daar bij de AIVD. Te simplistische visie denk ik.

Het probleem natuurlijk is de glibberigheid van terreur. Hoe moet je mensen pakken die nog geen terreur begaan hebben opsporen zonder dat onschuldigen daar last van hebben. En dat in een rechtsstaat.
Troost je , de AIVD zal toch zeer omzichtig te werk moeten gaan want als ze onschuldigen teveel benadelen kost dat later een hoop geld aan schadevergoedingen.

Spoetnik
05-02-05, 14:01
Geplaatst door Max Stirner
Het is dus uiteindelijk de schuld van de vrouwen, dat lijkt me duidelijk. Zij zijn de kwade genia... :roker:

Vrouwen zijn inderdaad de Bron van het Kwaad.

xulia
05-02-05, 14:13
Geplaatst door Spoetnik
Vrouwen zijn inderdaad de Bron van het Kwaad.

Yep! :roken:

freya
05-02-05, 14:20
Geplaatst door Simon
Nou hoe verklaar je dan dat de brief die hij op het lichaam van van Gogh heeft achtergelaten ook op computers van anderen is gevonden? En hij was samen met andere bekenden actief op een website ...



Natuurlijk heeft hij zijn briljante epistels :moe: verspreid onder zijn vrienden :rolleyes:

Natuurlijk zaten ze samen stoer te doen op websites.

Maar is dat bewijs voor het serieus beramen van een serie moordaanslagen? Ze zaten stoer te doen en Moh B sloeg door en voerde uit waarover ze zaten te fantaseren.


BTW
Hoe lang lees jij nu al bagger hier op maroc, pas maar op dat de AIVD niet ook uit jouw cache rare teksten opduikt :hihi:

Mark
05-02-05, 14:22
Geplaatst door Spoetnik
Vrouwen zijn inderdaad de Bron van het Kwaad.

Dat klopt wel, de reden dat mannen bereid zijn elkaar en de planeet te vernietigen is meestal vrouwen. Vrijwel alle meningsverschillen ook op deze site zijn terug te herleiden naar vrouwen.

freya
05-02-05, 14:30
Geplaatst door Bofko
Wie zijn de echte terroristen dan? Bestaan ze wel in Nederland ?


Geen flauw idee of ze hier echt actief zijn. Maar ik vermoed het wel ivm de infrastructuur van Europa ( R'dam en schiphol)



Eigenlijk zeg je dat de AIVD zijn werk niet goed doet. Knap van je , ík kan dat niet beoordelen.

Intuitie, die werkt bij mij (helaas) bovengemiddeld goed. :staart:


Blijkbaar heb je een bepaald idee van ´echte terroristen´ in je hoofd (ervaren strijders, 20-ers en 30-ers, goed georganiseerd en in ieder geval geen pubers). En om een of andere rare reden gaan ze niet achter de échte terroristen aan ??
Zolang ze jouw denkbeeldige terroristen niet gepakt hebben zijn het voor jou een stelletje amateurs daar bij de AIVD. Te simplistische visie denk ik.

Deze jongens lijken in geen enkel opzicht op de daders van 9-11. behalve dat ze moslim zijn dan :moe:
Ik vind de AIVD zielige amateurs omdat ze zoveel energie verspillen aan het bevredigen van onderbuikgevoelens.

Uiteindelijk denk ik dat een echt goed voorbeidde aanslag door geen enkele veiligheidsdienst tegengehouden kan worden. Het is allemaal pappen en nathouden en vooral de eigen organisatie in stand houden.


Het probleem natuurlijk is de glibberigheid van terreur. Hoe moet je mensen pakken die nog geen terreur begaan hebben opsporen zonder dat onschuldigen daar last van hebben. En dat in een rechtsstaat.
Troost je , de AIVD zal toch zeer omzichtig te werk moeten gaan want als ze onschuldigen teveel benadelen kost dat later een hoop geld aan schadevergoedingen.

Ze gaan helemaal niet omzichtig te werk, ze stampen rond als een olifant in de islamitische porceleinkast.
Tenzij dit allemaal een grote afleidingstruc is, terwijl een supergeheime afdeling het echte werk doet.

Maar ik vrees het ergste, het zijn per slotte ambtenaren daar bij de AIVD :moe:

freya
05-02-05, 14:31
Geplaatst door Spoetnik
Vrouwen zijn inderdaad de Bron van het Kwaad.

:tover:

xulia
05-02-05, 14:48
Geplaatst door Mark
Dat klopt wel, de reden dat mannen bereid zijn elkaar en de planeet te vernietigen is meestal vrouwen. Vrijwel alle meningsverschillen ook op deze site zijn terug te herleiden naar vrouwen. Kewl :engel:

Simon
05-02-05, 14:52
Geplaatst door freya
Maar is dat bewijs voor het serieus beramen van een serie moordaanslagen? Ze zaten stoer te doen en Moh B sloeg door en voerde uit waarover ze zaten te fantaseren.


Bewijs is het niet maar daar zullen ze verder onderzoek voor moeten doen en dat zal wel wat tijd vergen. Ik neem aan dat ze die computers van die groep uitpluizen tot en met de verwijderde files. We zullen wel zien of ze het rond krijgen. Overigens zijn terroristen volgens mij zo vaak mensen die onderling wat stoer zitten te doen en vervolgens gaan er één of meerdere wat verder dan alleen maar onderling stoer doen. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je het zo bagatalliseert en graag als een eenmansactie wil zien. Zelfs als zijn vrienden er niks van wisten dan is al lang duidelijk dat ze een ideologie deelden waarin dit soort zaken aan de orde waren. Op hun website stonden immers concrete bedreigingen aan het adres van politici.

Orakel
05-02-05, 17:25
Geplaatst door Simon
Onderzoek `Hofstadgroep'

AMSTERDAM, 29 JAN. In het onderzoek naar de zogeheten `Hofstadgroep' heeft justitie connecties gevonden met diverse andere terrorismezaken die in Nederland hebben gespeeld of nog spelen.

Dat blijkt uit strafdossiers waarover deze krant beschikt. bron: NRC

Beetje vreemd dat een krant kan beschikken over actuele strafdossiers, zeker als we ons bedenken hoe scheutig de AIVD en Justitie normaliter met deze info omspringt.
Leest als een goedkope stuiverroman.

Zwarte Schaap
05-02-05, 17:35
Geplaatst door Orakel
Beetje vreemd dat een krant kan beschikken over actuele strafdossiers, zeker als we ons bedenken hoe scheutig de AIVD en Justitie normaliter met deze info omspringt.
Leest als een goedkope stuiverroman.

Precies waar ik constant aan denk. Hoe komen die kranten aan die dossiers en hoe gaat het OM om met de dossiers? Zijn ze voor iedereen beschikbaar? Of zijn er alleen delen beschikbaar? Is er nog iets van privacy wetgeving dat kranten ongestoord over dossiers met privacygevoelige informatie kunnen beschikken?

Orakel
05-02-05, 17:40
Geplaatst door Zwarte Schaap
Precies waar ik constant aan denk. Hoe komen die kranten aan die dossiers en hoe gaat het OM om met de dossiers? Zijn ze voor iedereen beschikbaar? Of zijn er alleen delen beschikbaar? Is er nog iets van privacy wetgeving dat kranten ongestoord over dossiers met privacygevoelige informatie kunnen beschikken?

Ei dunnow, maar vreemd is het wel. Waar is Mill, die weet daar meer van geloof ik.
Volgens mij wordt hier bewust info gelekt, want het terreurdossier is hasjtikke actueel en vers en nog volop in onderzoek. Lijkt me sterk dat het OM of de AIV dat zomaar afstaat.

GiovanniHN
05-02-05, 19:10
Het is niet duidelijk in hoeverre de AIVD deze meisjes in de gaten houdt. Dus het is onzin om te zeggen dat de AIVD de 'echte terroristen' laat lopen. Waarschijnlijk besteden ze weinig aandacht aan deze drie. Omdat het een stel huppelkutjes zijn, die hun status verlenen aan de daden van hun echtgenoot. Waarschijnlijk heeft de vrouw van Jason ook spijt dat ze na enkele dagen al van hem gescheiden is, want 'het klikte niet'.

Voor iedereen die deze dames trouwens serieus weet, of iets meer wil weten over de Hofstadgroep, kijk eens op mijn web-log :) terrorisme.web-log.nl

De Hofstadgroep zijn inderdaad geen terroristen te noemen. Ze zijn alles behalve goed georganiseerd, wantrouwden elkaar, hadden een grote mond en ook zijn er geen wapens gevonden. Behalve wat granaten. En je moet wel heel goed kunnen gooien wil je daar Ayaan mee vermoorden. Daarnaast had Jason nog een nepwapen ook.

Al het bewijs dat tegen hen bestaat is indirect. In de media komt het echter naar voren alsof er veel meer achter zit, terwijl hier totaal geen bewijs voor is.