PDA

Bekijk Volledige Versie : Osama is een rationele man die de Islam met kernwapens tegen de USA zal verdedigen



Zwarte Schaap
05-02-05, 08:39
'Bin Laden wil kernwapen op VS'

Van onze correspondent Mark Guillet

,,Osama bin Laden en al-Qaeda zijn al jaren op een geavanceerde en professionele manier bezig om de hand te leggen op nucleair materiaal. Niet om Amerika af te schrikken, maar om in te zetten als wapen.''

Dat zegt Michael Scheuer, tot twee maanden geleden topspion bij de CIA. Hij richtte in 1996 een geheime eenheid op die Bin Laden moest elimineren.

Scheuer is letterlijk uit de schaduw getreden van de geheime dienst waarvoor hij 22 jaar werkte. Zijn identiteit moest van de CIA geheim blijven al mocht hij wel - onder het pseudoniem Anonymous - zijn frustraties over de 'oorlog tegen het terrorisme' te boek stellen. Toen de CIA hem vorige zomer een spreekverbod oplegde, was voor hem de maat vol. In november stapte hij op.

Scheuer ziet het nu als zijn taak om Amerikaanse beleidsmakers en het publiek te wijzen op de aard van de dreiging die Bin Laden vertegenwoordigt. ,,Hij is geen gangster of een gek; geen nihilist noch iemand die uit is op het einde van de wereld. Hij is een rationale man die weet wat hij doet: een heilige oorlog voeren om de islam te verdedigen tegen aanvallen van Amerika en zijn bondgenoten.''


Bron: Het Algemeen Dagblad 05/02/05

Joesoef
05-02-05, 08:43
Scheuer is een fantast. Ten eerste heeft hij Osama niet te pakken gekregen en ten tweede ligt ie er uit (en dat zal niet voor niets zijn). Ok, je moet een beetje idioot zijn om hoog in rangorde bij een geheime dienst te zijn maar hij was kennelijk te gek.

Mark
05-02-05, 08:51
Ik denk dat osama en zijn medestanders wel graag alle ongelovigen zouden willen uitroeien met een nucleaire holocaust. Helaas voor hem zou de aarde dan niet goed leefbaar worden.

Eke
05-02-05, 11:35
Osama Bin Laden. Nog iemand die ik niet begrijp.
Hij lijkt me sociaal bewogen (heeft bv.ergens in Afrika een weg aangelegd om mensen te steunen) hij is een gelovig man die in de natuur woont..heet in dit artikel 'rationeel' te zijn

MAAR waar is zijn betrokkenheid met de Schepping van God? Waarom zonder mede-dogen ?

Goodnight
05-02-05, 11:54
Geplaatst door Eke
Osama Bin Laden. Nog iemand die ik niet begrijp.
Hij lijkt me sociaal bewogen (heeft bv.ergens in Afrika een weg aangelegd om mensen te steunen) hij is een gelovig man die in de natuur woont..heet in dit artikel 'rationeel' te zijn

MAAR waar is zijn betrokkenheid met de Schepping van God? Waarom zonder mede-dogen ?


Waar is die hele Osama :vreemd:

Af en toe duikt er een videootje op...mmestal vlak voor een belangrijke beslissing that's it.....

Julien
05-02-05, 12:04
gisteravond keek ik op een website een filmpje over wat de Koran zegt over de Eindtijd.

1 van de aanwijzingen dat de Eindtijd aankomt is dat er mensen zullen opstaan die zeggen dat ze naar de islam leven, terwijl het valse profeten zijn. Ze zullen sektes vormen binnen de islam.

Ik moest gelijk aan Bin Laden denken. Was dat een vreemde gedachte?

~Panthera~
05-02-05, 12:11
Geplaatst door Julien

Was dat een vreemde gedachte?

Jules, je BENT gewoon vreemd. :hihi:

:fpuh:

Rabi'ah.
05-02-05, 12:14
Geplaatst door Julien

Ik moest gelijk aan Bin Laden denken. Was dat een vreemde gedachte?

Nee.

Spoetnik
05-02-05, 12:16
Geplaatst door Julien
gisteravond keek ik op een website een filmpje over wat de Koran zegt over de Eindtijd.

1 van de aanwijzingen dat de Eindtijd aankomt is dat er mensen zullen opstaan die zeggen dat ze naar de islam leven, terwijl het valse profeten zijn. Ze zullen sektes vormen binnen de islam.

Ik moest gelijk aan Bin Laden denken. Was dat een vreemde gedachte?

En als je die gedachte doorzet, wellicht denkt Osama zelf ook dat hij een valse profeet van de Islam is. Maar vind hij het niet erg want na hem zal de Mahdi komen en Gods koningrijk op aarde stichten.

Dezelfde gedachtes vind je terug bij Amerikaanse christenen die in de invasie van Iraq een profetie van de openbaringen van Johannes bewaarheid zien worden.

Helping along the Armageddon. Misschien is Osama eigenlijk een new born Christian :)

mark61
05-02-05, 12:19
Geplaatst door Eke
Osama Bin Laden. Nog iemand die ik niet begrijp.
Hij lijkt me sociaal bewogen (heeft bv.ergens in Afrika een weg aangelegd om mensen te steunen) hij is een gelovig man die in de natuur woont..heet in dit artikel 'rationeel' te zijn

MAAR waar is zijn betrokkenheid met de Schepping van God? Waarom zonder mede-dogen ?

In Soedan, om precies te zijn. Konden ze sneller naar het zuiden scheuren om negers af te maken. Sorry, geintje. Hij heeft dacht ik met name een medicijnfabriek gebouwd waar volgens de VS (en niemand anders, dacht ik) chemwapens zouden worden gemaakt.

'In de natuur wonen' is een bijzonder fraai eufemisme voor met een nierziekte in een tochtige grot schuilen. Jij idealiste! :hihi:

God takes no prisoners, soms dan.

mark61
05-02-05, 12:22
Geplaatst door Spoetnik
Helping along the Armageddon. Misschien is Osama eigenlijk een new born Christian :)

De gedachtegang is inderdaad 100% dezelfde. In seculiere termen heet dat polarisatie en Verelendung, waarna de Verlossing / Revolutie komt. Commies zijn ook born again Christians. Het moet eerst slechter worden voor het beter wordt, dus laten we de geschiedenis maar een handje helpen.
Kweet alleen niet of god zit te wachten op ongeduldige katalysatoren. Persoonlijk denk ik dat OBL ook nog lijdt aan culture clash.

~Panthera~
05-02-05, 12:23
Doet mij allemaal denken aan een film, waar ze een weekend lopen te zeulen met iemand die dood is, en ze dus 3 dagen vol houden dat ie nog leeft. :hihi:

Mill
05-02-05, 12:33
Geplaatst door ~Panthera~
Doet mij allemaal denken aan een film, waar ze een weekend lopen te zeulen met iemand die dood is, en ze dus 3 dagen vol houden dat ie nog leeft. :hihi:

Weekend at Bernie's

~Panthera~
05-02-05, 12:40
Geplaatst door Mill
Weekend at Bernie's


yes :D

Julien
05-02-05, 14:10
Geplaatst door ~Panthera~
Jules, je BENT gewoon vreemd. :hihi:

:fpuh:

:hihi: alles wat vreemd is, is vaak lekker ;)

~Panthera~
05-02-05, 15:05
Geplaatst door Julien
:hihi: alles wat vreemd is, is vaak lekker ;)

:fplet: :hihi:

Pytaghoras
05-02-05, 19:57
Soms vraag ik me af wat ben Laden nu aan het doen is. Weet misschien iemand het?

Joesoef
05-02-05, 20:02
Geplaatst door Pytaghoras
Soms vraag ik me af wat ben Laden nu aan het doen is. Weet misschien iemand het?

Ik zit nu thee te drinken en wat te surfen op maroc.nl

Pytaghoras
05-02-05, 20:05
Geplaatst door Joesoef
Ik zit nu thee te drinken en wat te surfen op maroc.nl


Je zit zeker te surfen om te kijken waar je je filmpje kan beschikbaar stellen.

Joesoef
05-02-05, 20:06
Geplaatst door Pytaghoras
Je zit zeker te surfen om te kijken waar je je filmpje kan beschikbaar stellen.


Geloof me, mijn filmpjes wil je niet zien.

Ourzazate
05-02-05, 20:50
Geplaatst door Mark
Ik denk dat osama en zijn medestanders wel graag alle ongelovigen zouden willen uitroeien met een nucleaire holocaust. Helaas voor hem zou de aarde dan niet goed leefbaar worden.

Ik denk dat Bin Laden dat helemaal niet wil. Alle acties van Bin Laden zijn hoe je het wendt of keert een reactie van op een actie van het 'ongelovige' Westen. Het perfecte voorbeeld daarvan is uiteraard de aanval op het WTC gebouw...:).

Als je de redenering van Bin Laden bekijkt; 'verlaat ons land, val ons niet aan, laat ons met rust, dan vallen wij jullie niet aan en laten wij jullie met rust...', dan kun je daar wel de nodige rationaliteit in zien. Dat wat hij doet krankzinning is buiten beschouwing gelaten...:).

GiovanniHN
05-02-05, 21:47
Bin Laden is complex, het is veel meer dan de 'ongelovigen' uit roeien. Als je kijkt naar zijn geschiedenis dan is zijn 'strijd' eerder politiek en gericht tegen de Saoudische regering.

Ik denk zelf ook dat de oorlog tegen de Sovjets een hele grote rol speelt in zijn gedachten. Uiteindelijk was de Sovjet Unie wel de Tweede Wereldmacht. En als je de Russen kan verslaan, met een klein, minder goed getraind leger, waarom dan ook niet de Amerikanen?
En wie is dan de nummer 1.

De kans dat Bin Laden kernwapens kan krijgen gebruiken is ook heel erg klein. Hij zit nu waarschijnlijk ergens op de grens van Pakistan en wordt opgejaagd door elke veiligheidsdienst. Ook kom je niet zomaar aan een atoombom. Je hebt daar mensen voor nodig, wetenschappers en laboratoria, de juiste middelen voor het maken van een bom. En dan moet je ook nog een keer een hele installatie of vliegtuig hebben om zo een bom ergens neer te gooien.
Daar gaan honderden miljoenen dollars in zitten, waarschijnlijk miljarden en het is de vraag of hij dat geld heeft. Ook moet hij nog een keer alles in het geheim doen. Dat is bijna onmogelijk.

Al Sawt
06-02-05, 03:13
Geplaatst door GiovanniHN
Bin Laden is complex, het is veel meer dan de 'ongelovigen' uit roeien. Als je kijkt naar zijn geschiedenis dan is zijn 'strijd' eerder politiek en gericht tegen de Saoudische regering.

Ik denk zelf ook dat de oorlog tegen de Sovjets een hele grote rol speelt in zijn gedachten. Uiteindelijk was de Sovjet Unie wel de Tweede Wereldmacht. En als je de Russen kan verslaan, met een klein, minder goed getraind leger, waarom dan ook niet de Amerikanen?
En wie is dan de nummer 1.

De kans dat Bin Laden kernwapens kan krijgen gebruiken is ook heel erg klein. Hij zit nu waarschijnlijk ergens op de grens van Pakistan en wordt opgejaagd door elke veiligheidsdienst. Ook kom je niet zomaar aan een atoombom. Je hebt daar mensen voor nodig, wetenschappers en laboratoria, de juiste middelen voor het maken van een bom. En dan moet je ook nog een keer een hele installatie of vliegtuig hebben om zo een bom ergens neer te gooien.
Daar gaan honderden miljoenen dollars in zitten, waarschijnlijk miljarden en het is de vraag of hij dat geld heeft. Ook moet hij nog een keer alles in het geheim doen. Dat is bijna onmogelijk. Correct!

En laten we de belangrijke ingedrient van een nucleaire bom niet vergeten. En dat is een solide thuisbasis en dat heeft OBL niet.
Voorts moeten we niet vergeten dat satelietten in de ruime in staat zijn om radioactieve stralingen op te sporen en nauwkeurig vast te stellen waar ze vandaan komen. Als OBl beschikking heeft over kernwapens, dan moet hij ze heel goed laten 'inpakken', zodat ze niet opgespoord worden.


Het mag duidelijk zijn dat die CIA mannetje gewoon leugens verkondigd en dat geheel in lijn met de beleid van Amerikaanse overheid.

Mark
06-02-05, 05:33
Geplaatst door Ourzazate
Ik denk dat Bin Laden dat helemaal niet wil. Alle acties van Bin Laden zijn hoe je het wendt of keert een reactie van op een actie van het 'ongelovige' Westen. Het perfecte voorbeeld daarvan is uiteraard de aanval op het WTC gebouw...:).

Als je de redenering van Bin Laden bekijkt; 'verlaat ons land, val ons niet aan, laat ons met rust, dan vallen wij jullie niet aan en laten wij jullie met rust...', dan kun je daar wel de nodige rationaliteit in zien. Dat wat hij doet krankzinning is buiten beschouwing gelaten...:).

Het is natuurlijk de vraag of dat waar is. Bin Laden kan nu wel zeggen dat het hem alleen erom gaat dat de amerikanen SA en Irak verlaten maar daar geloof ik niets van. Zodra dat gebeurt vindt hij wel weer wat anders als excuus om zijn strijd voort te zetten. Uiteindelijk denk ik dat hij niet stopt tot de gehele wereld bekeerd of dood is.

Alfred J. Kwak
06-02-05, 15:18
Geplaatst door Al Sawt
Correct!

En laten we de belangrijke ingedrient van een nucleaire bom niet vergeten. En dat is een solide thuisbasis en dat heeft OBL niet.
Voorts moeten we niet vergeten dat satelietten in de ruime in staat zijn om radioactieve stralingen op te sporen en nauwkeurig vast te stellen waar ze vandaan komen. Als OBl beschikking heeft over kernwapens, dan moet hij ze heel goed laten 'inpakken', zodat ze niet opgespoord worden.


Het mag duidelijk zijn dat die CIA mannetje gewoon leugens verkondigd en dat geheel in lijn met de beleid van Amerikaanse overheid.

radioactieve straling komt pas vrij bij de explosie, niet vooraf. dus geen satelliet die iets van tevoren kan 'zien'.

Spoetnik
06-02-05, 17:46
Geplaatst door Pytaghoras
Soms vraag ik me af wat ben Laden nu aan het doen is. Weet misschien iemand het?

Waarschijnlijk aan het decomposteren in een Afghaans graf.

Al Sawt
06-02-05, 21:08
Geplaatst door Alfred J. Kwak
radioactieve straling komt pas vrij bij de explosie, niet vooraf. dus geen satelliet die iets van tevoren kan 'zien'. Alles met verijkte kernstof geeft straling af, dus ook kernwapens. Als kernwapens niet goed verborgen zijn in speciale depots en open en bloot liggen, dan komt hun straling vrij.

En die kan door speciale appartuur worden opgespoord.

Alfred J. Kwak
06-02-05, 21:30
Geplaatst door Al Sawt
Alles met verijkte kernstof geeft straling af, dus ook kernwapens. Als kernwapens niet goed verborgen zijn in speciale depots en open en bloot liggen, dan komt hun straling vrij.

En die kan door speciale appartuur worden opgespoord.

verrijkt uranium is instabiel uranium (ook wel plutonium genoemd) en kan door middel van een conventionele explosie tot splitsing worden aangezet. de splitsing geeft radioactieve straling vrij. daarvoor is er niet meer dan normale grondstraling waar te nemen.

Proselyte
06-02-05, 23:13
Geplaatst door Mark
Het is natuurlijk de vraag of dat waar is. Bin Laden kan nu wel zeggen dat het hem alleen erom gaat dat de amerikanen SA en Irak verlaten maar daar geloof ik niets van. Zodra dat gebeurt vindt hij wel weer wat anders als excuus om zijn strijd voort te zetten. Uiteindelijk denk ik dat hij niet stopt tot de gehele wereld bekeerd of dood is.

Vroeger was het vooral omwege de moraliteit een must om landen democratisch te maken, tegenwoordig is het niet alleen daarom maar ook omwege de wereldveiligheid een must om open societies te hebben, waar willlekeur van diktatuur en oneerlijkheid zo veel mogelijk kunnen worden teruggedrongen en waar de wet tot wil is geworden.

G-D heeft de mens toegestaan het ultieme wapen te laten uitvinden om ons te dwingen doorzichtig en rechtvaardig bestuur over de gehele aarde te verspreiden.

Hij laat ons niet op onze luie reet zitten terwijl andere volkeren verdrukt en vepletterd worden, totdat we zelf door die zelfde satanische krachten verpletterd worden, nee Hij dwingt ons er tegenin te gaan !

stevie
07-02-05, 07:33
Geplaatst door Julien
gisteravond keek ik op een website een filmpje over wat de Koran zegt over de Eindtijd.

1 van de aanwijzingen dat de Eindtijd aankomt is dat er mensen zullen opstaan die zeggen dat ze naar de islam leven, terwijl het valse profeten zijn. Ze zullen sektes vormen binnen de islam.

Ik moest gelijk aan Bin Laden denken. Was dat een vreemde gedachte?

Julien , ook met dit punt heb je helemaal gelijk,
ze hebben helemaal niet in de gaten dat dit gewoon naar een sekte riekt, als je de geschiedenis van alle sekten ziet dan zie je dat ieder lid van de sekte zich opofferen wilt voor de leider.

Het gaat gewoon gewoon om de macht, affijn als Bin Laden ooit aan de macht komen dan zullen de momentele jeugde islamieten terug denken aan de goede tijden onder het VS bestaan.

Toen had je nog TV , Disco bezoek was mogelijk, vrijheid van meningsuiting enz,enz.

Het enige wat misschien ''positief'' gaat veranderen zijn straffen op diefstal, ( de tasjes rovers zullen dan zonder handen rond lopen).

Affijn zal wel weer kritiek op mijn uitlating krijgen, maakt niets uit, maar het gaat bij BIN LADEN om een ding MACHT , MACHT en nog eens totale macht.

Als ik mag kiezen onder BUSH of onder BIN LADEN dan geniet die corrupte BUSH nog mijn voorkeur. Ondanks dat het corrupte figuren zijn, wordt ik niet beperkt in mijn vrijheiden.

Proselyte
07-02-05, 08:47
Als ik mag kiezen onder BUSH of onder BIN LADEN dan geniet die corrupte BUSH nog mijn voorkeur. Ondanks dat het corrupte figuren zijn, wordt ik niet beperkt in mijn vrijheiden.

Je hebt corrupt en corrupt, maar een gast die zich van niets of niemand iets hoeft aan te trekken behalve zijn eigen geloog, zoals OBL is wel het meest corrupt dunkt me, met z'n schijnheilige hoofd.


Want Bush speelt hier verre van schijnheilig !

Precies de reden waarom hij dit keer wel zonder twijfel heeft gewonnen in de verkiezingen !

GroteWolf
07-02-05, 09:09
De Islam is een religie. Dat heeft met ratio niets te maken.

GiovanniHN
07-02-05, 13:34
Osama Bin Laden is een opgejaagde eenling. Hij is een symbool voor terrorisme.

Dus het is simpelweg onmogelijk dat hij ooit 'de macht' zou kunnen krijgen. Het idee dat hij echter een wereldwijd gevaar is, komt rechtstreeks van de Amerikanen. Het is namelijk veel makkelijker om een symbool in het leven te roepen waar tegen gevochten wordt.

Maar zoals gewoonlijk was de Amerikaanse regering weer kortzichtig en hebben ze nu een man in het leven geroepen die wereldwijd volgelingen aantrekt. De reden dat het idee van Al-Qaida wereldwijd heeft kunnen groeien en er mensen zijn die Osama Bin Laden volgen, is te danken aan de Amerikanen die hem deze mogelijkheid hebben gegeven.

Bin Laden heeft nog nooit een terreuraanslag gepleegd. Hij wist er van, heeft het misschien zelfs deels gefinanciëerd (ook al zijn daar twijfels over). Maar hij heeft het niet gepland, hij heeft het niet uitgevoerd, hij stond op de achtergrond, meer niet. Maar toch gelooft iedereen dat hij DE meesterterrorist is.

Er wordt gezegd: "Bin Laden heeft grote legers, hij wil en kan de Westerse samenleving vernietigen." En iedereen is er bang voor. Maar dankzij wie is iedereen bang? De Amerikanen, zij misleiden iedereen, zelfs de terroristen (die dit ook geloven).

Dus als ik zou moeten kiezen dan kies ik liever voor een regering onder Bin Laden. Want dan beseft tenminste iedereen hoe corrupt de regering eigenlijk is. En dan is het ook veel makkelijker om in een revolutie een nieuwe regering aan de macht te brengen. ;)

Ourzazate
07-02-05, 17:36
Geplaatst door Mark
Het is natuurlijk de vraag of dat waar is. Bin Laden kan nu wel zeggen dat het hem alleen erom gaat dat de amerikanen SA en Irak verlaten maar daar geloof ik niets van. Zodra dat gebeurt vindt hij wel weer wat anders als excuus om zijn strijd voort te zetten. Uiteindelijk denk ik dat hij niet stopt tot de gehele wereld bekeerd of dood is.

Ik geloof niet dat Bin Laden zo dom is. Iedere moslim en dus ook Bin Laden heeft vanuit de Islam geleerd dat de wereld zich pas zal bekeren als Jezus (Messias) terug is gekomen...:). Bin Laden was ooit in oorlog met de Sovjet Unie omdat dat land de moslims onderdrukten en moslimland bezet hielden. Toen ging hij in opstand tegen de SA en andere arab landen (orienteer je eens op wat de bewindslieden van SA zoal uitspoken) en nu is hij tegen de VS/Engeland en ook dat heeft een rationele reden. Zo viel hij volgens eigen zeggen het WTC gebouw aan omdat de Amerikanen zelf een aantal flatgebouwen in Libanon naar beneden haalden; daar zaten onschuldige vrouwen, kinderen en mannen in. De wereld keek er naar en deed niets, en na hetzelfde te hebben gedaan bij het WTC gebouw, breekt de hel los, aldus Bin Laden...:).

Arvid
07-02-05, 20:13
Geplaatst door Ourzazate
Ik geloof niet dat Bin Laden zo dom is. Iedere moslim en dus ook Bin Laden heeft vanuit de Islam geleerd dat de wereld zich pas zal bekeren als Jezus (Messias) terug is gekomen...:). Bin Laden was ooit in oorlog met de Sovjet Unie omdat dat land de moslims onderdrukten en moslimland bezet hielden. Toen ging hij in opstand tegen de SA en andere arab landen (orienteer je eens op wat de bewindslieden van SA zoal uitspoken) en nu is hij tegen de VS/Engeland en ook dat heeft een rationele reden. Zo viel hij volgens eigen zeggen het WTC gebouw aan omdat de Amerikanen zelf een aantal flatgebouwen in Libanon naar beneden haalden; daar zaten onschuldige vrouwen, kinderen en mannen in. De wereld keek er naar en deed niets, en na hetzelfde te hebben gedaan bij het WTC gebouw, breekt de hel los, aldus Bin Laden...:).

Grappig...ene A. Hitler vorige eeuw bedacht ook allerlei bullshit redenen om de domme mensenmassa te mobiliseren in zijn zucht naar macht.
Bin Laden doet precies hetzelfde. Typisch een valse profeet.

Maar in elk geval...ik wil je natte dromen over onze Afghaanse Fuhrer niet verstoren, maar Binnie is allang dood. Helaas pindakaas.

Ourzazate
07-02-05, 20:26
Geplaatst door Arvid
Grappig...ene A. Hitler vorige eeuw bedacht ook allerlei bullshit redenen om de domme mensenmassa te mobiliseren in zijn zucht naar macht.
Bin Laden doet precies hetzelfde. Typisch een valse profeet.

Maar in elk geval...ik wil je natte dromen over onze Afghaanse Fuhrer niet verstoren, maar Binnie is allang dood. Helaas pindakaas.

Dat Bin Laden vals is mag duidelijk zijn maar Hitler zou ik toch echt eerder willen vergelijken met de leiders van de USSR, niet met Bin Laden. Hitler bezette landen hetgeen de Sovjet Unie ook deed, Bin Laden niet...:).

Nergens in de geschiedenis kun je achterhalen dat Nederland Duitsland aanviel waardoor Hitler Nederland aanviel. Maar je kunt wel achterhalen dat de VS samen met de zionisten flatgebouwen in Libanon naar beneden haalden waardoor Bin Laden het WTC gebouw naar de Filistijnen werkte...:).

Ipv Bin Laden als een gekke massamoordenaar af te schilderen zou ik hem eerder willen kwalificeren als een doortrapte calculator die rationele beslissingen neemt. Deze stroken weliswaar niet met de Islam, maar hij is niet zomaar oorlog aan het voeren tegen de VS, deze heeft toch wel degelijk een rationele drijfveer...:).

Arvid
07-02-05, 20:55
Geplaatst door Ourzazate
Dat Bin Laden vals is mag duidelijk zijn maar Hitler zou ik toch echt eerder willen vergelijken met de leiders van de USSR, niet met Bin Laden. Hitler bezette landen hetgeen de Sovjet Unie ook deed, Bin Laden niet...:).

Nergens in de geschiedenis kun je achterhalen dat Nederland Duitsland aanviel waardoor Hitler Nederland aanviel. Maar je kunt wel achterhalen dat de VS samen met de zionisten flatgebouwen in Libanon naar beneden haalden waardoor Bin Laden het WTC gebouw naar de Filistijnen werkte...:).

Ipv Bin Laden als een gekke massamoordenaar af te schilderen zou ik hem eerder willen kwalificeren als een doortrapte calculator die rationele beslissingen neemt. Deze stroken weliswaar niet met de Islam, maar hij is niet zomaar oorlog aan het voeren tegen de VS, deze heeft toch wel degelijk een rationele drijfveer...:).

De vergelijking was dat beide figuren met onzin verhalen de massa achter zich proberen te krijgen. Maar goed, mij hoor je ook niet helemaal klagen over 911, mijn optiek is dat als je tientallen landen naar de klote bombardeert je ook wel eens klappen terug kan verwachten.

De beeltenis Bin Laden zal als symbool nog tijden blijven bestaan, net zoals dat beeld van Che Guevara, de persoon Bin Laden zelf is allang dood.

Ourzazate
07-02-05, 21:00
Geplaatst door Arvid
De vergelijking was dat beide figuren met onzin verhalen de massa achter zich proberen te krijgen. Maar goed, mij hoor je ook niet helemaal klagen over 911, mijn optiek is dat als je tientallen landen naar de klote bombardeert je ook wel eens klappen terug kan verwachten.

De beeltenis Bin Laden zal als symbool nog tijden blijven bestaan, net zoals dat beeld van Che Guevara, de persoon Bin Laden zelf is allang dood.

Dat ze beide met onzin verhalen de massa achter zich krijgen klopt deels. Hitler had honderden miljoenen achter zich, dat zie ik Bin Laden nog niet bewerkstelligen...:). Begrijp me niet verkeerd, ik keur WTC absoluut niet goed, ik geef alleen aan dat er wel degelijk een bepaalde ratio kleeft aan de werkwijze van Bin Laden hetgeen jij blijkbaar met me eens bent. Mark ziet dat anders...:).

Arvid
07-02-05, 21:12
Geplaatst door Ourzazate
Dat ze beide met onzin verhalen de massa achter zich krijgen klopt deels. Hitler had honderden miljoenen achter zich, dat zie ik Bin Laden nog niet bewerkstelligen...:). Begrijp me niet verkeerd, ik keur WTC absoluut niet goed, ik geef alleen aan dat er wel degelijk een bepaalde ratio kleeft aan de werkwijze van Bin Laden hetgeen jij blijkbaar met me eens bent. Mark ziet dat anders...:).

Oh je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen tegenover mij hoor. Ik vond 911 wel spectaculair....en wel degelijk goed te praten (radicaal he).
Had eigenlijk eerder verwacht dat een Vietnamees of een Noord-Koreaan erachter zou zitten, en niet een of andere multimiljonair uit een grot.

GiovanniHN
07-02-05, 21:47
Bin Laden is niet dood. Het is juist heel belangrijk om hem in leven te houden. Zijn dood zou het begin zijn voor een kettingreactie van terreuraanslagen. Simpelweg omdat er dan een machtsvacuüm ontstaat. Elke terrorist wil dan de plek van Bin Laden innemen, waardoor het een wedstrijdje 'wie pleegt de grootste aanslag' wordt. Dat is ook een reden waarom Al-Zarqawi zo belangrijk is, nu hij door de propagandamachine de nummer 2 terrorist is gemaakt, neemt hij bijna automatisch de plek van Bin Laden in als hij ooit zal sterven.

Maar het risico om hem te vermoorden is nu nog te groot.

Bin Laden heeft trouwens niet echt veel mensen achter zich gekregen met zijn verhalen. De meeste aanhangers van hem zien hem als de held die de Sovjets heeft verslagen, maar geloven niet dat hij iets te maken heeft met 11 september.
En dan is er ook nog de groep die hem juist bewondert om 11 september, en die zijn gewoon anti-Amerika. Daar heb je geen mooie woorden voor nodig, Abu Ghraib alleen is al voldoende.

Ourzazate
07-02-05, 21:49
Geplaatst door Arvid
Oh je hoeft je helemaal niet te verontschuldigen tegenover mij hoor. Ik vond 911 wel spectaculair....en wel degelijk goed te praten (radicaal he).
Had eigenlijk eerder verwacht dat een Vietnamees of een Noord-Koreaan erachter zou zitten, en niet een of andere multimiljonair uit een grot.

Ik vind dat het doden van onschuldigen nooit goed valt te praten, hoe dan ook. Ik begrijp die actie van Bin Laden wel, maar ik keur hem zeer zeker af...:).

Bin Laden is trouwens multimiljardair...:).

GiovanniHN
07-02-05, 22:37
Het is de vraag of hij nog zo rijk is. Ik heb nog niks erover kunnen vinden, maar de kans is heel groot dat zijn bankrekening al jaren geleden bevroren is.

Mark
08-02-05, 05:02
Geplaatst door Ourzazate
, ik geef alleen aan dat er wel degelijk een bepaalde ratio kleeft aan de werkwijze van Bin Laden hetgeen jij blijkbaar met me eens bent. Mark ziet dat anders...:).

Nou ik denk zeker niet dat ie gek is, hij heeft gewoon een visie en doel en doet er van alles aan om dat te bereiken.

Waar ik wel van mening met je verschil is het feit dat jij de redeneringen die hij naar buiten brengt gelooft en ik niet.

Ik heb zelf het idee dat het op onze fijne planeet altijd draait om macht. De wraakverhalen en bevrijdingsverhalen van bin raken gewoon de juiste snaar bij een hele grote groep mensen die zich achtergesteld voelen. Het is dus gewoon een vorm van window dressing, een strategie zeg maar om support te krijgen. Een beetje vergelijkbaar met een amerikaanse president die babies kust: wil je de arabisch islamitische wereld achter je hebben dan val je de usa en israel aan en idedereen volgt je, zo simpel is dat. Uiteindelijk gaat het hem erom om macht te verkrijgen. Hij zal zelf wel beter weten mbt niet-gelovigen maar ik vermoed dat vele directe medestanders van hem wel degelijk de niet-gelovige medemens een kopje kleiner zou willen maken.

Hij is trouwens zo rijk geworden omdat zijn familie alles in mekka heeft mogen bouwen, ik ben benieuwd hoe de bouwfraude enquete zou verlopen wanneer het proces van het verlenen van die opdrachten onder de loep zou worden genomen :p