PDA

Bekijk Volledige Versie : De hypocrisie van sommige mensen.



Rabi'ah.
05-02-05, 10:39
De laatste tijd hoor ik er vaak verhalen over........maar ik ben er ook weleens getuige van.

Ik heb het over van die meiden die thuis de heilige maagd uithangen, maar op straat ineens héél anders doen. :rolleyes:

Met hoofddoek op de deur uit en op school in de wc zich verkleden, stieken roken, stiekem drinken, alles met vriendlief uitspoken behalve de technsiche ontmaagding en liegen tegen hun ouders.


Er bestaat zelfs een nummer van DHC over dat Stationshoeren heet.

Ik vind gewoon dat je het tegenover je ouders niet kunt maken om je zo anders voor te doen en ook nog te liegen dat het gedrukt staat.

Dat beschouw ik als het toppunt van hypocrisie en een schending van het vertrouwen. Dat die meiden bepaalde keuzes maken, ok, maar ga je dan niet heiliger voordoen dan je bent. :moe:

Aan de andere kant heb ik natuurlijk heel makkelijk praten en zitten veel meisjes ook in een heel moeilijke situatie en mogen bijna niks en het zou sommigen op een pak rammel van broerlief, huisarrest of een enkeltje richting bled komen te staan.

En veel vertrouwen zal er ook niet zijn tussen ouders en dochters als die ouders hun dochters zo kort houden.

Aan de andere kant denk ik dat die ouders het beste voor hebben met hun kinderen, maar gewoon een totaal andere visie en toekomstbeeld dan hun kinderen zelf. (de zogeheten generatiekloof :wink: )

Op zich is het geen typisch "allochtoon" probleem; ook autochtone pubers zullen het niet aan hun ouders vertellen als ze allerlei dingen uitspoken die niet mogen van hun ouders.

Maar bij sommige allochtonen (Turken, Marokkanen, Hindoestanen, Pakistanen) is het wel erg extreem. :cheefbek:

En toch denk ik, als ik bijvoorbeeld ook hoor over maagdenvlieshersteloperaties als ergste voorbeeld, "dit klopt niet".


Hoe denken jullie hierover?

Mark
05-02-05, 10:45
Ik denk dat die dames wel gedwongen worden te liegen en een dubbel leven te hebben door hun extreem conservatieve omgeving. Ik vind het totaal niet hun schuld als ze willen leven zoals ze willen leven.

Rabi'ah.
05-02-05, 10:50
Geplaatst door Mark
Ik denk dat die dames wel gedwongen worden te liegen en een dubbel leven te hebben door hun extreem conservatieve omgeving. Ik vind het totaal niet hun schuld als ze willen leven zoals ze willen leven.

Hey, jij bent er ook ff. :)

Ontopic: Ik denk ook dat het grootste gedeelte van de ellende te wijten is aan de omgeving. Maar ik ken ook dames die zeggen "Schijt aan de gemeenschap, ik ga mijn eigen weg".

Sommigen hebben daar een hoge prijs voor moeten betalen (verstoting bijvoorbeeld), maar anderen zijn uiteindelijk toch geaccepteerd door hun familie.

GeenKritiek
05-02-05, 10:57
De conservativiteit van de ouders dwingt de meisjes leugenachtig te worden. Een heel vervelende situatie, wat mij betreft is elke vrouw vrij om haar eigen weg te gaan. Natuurlijk gaat het hier vaak niet om vrouwen maar nog om meisjes, het verziekte in veel situaties is echter dat zonen wel alles mogen. Als ze dan ook nog van thuis mee krijgen dat ze een dienende rol in het gezin zullen hebben als ze volwassen worden is de draad natuurlijk helemaal zoek. Een conservatief thuis regime veranderd deze meisjes ofwel in slaven van een streng conservatieve mannelijke wereld. Ofwel de meisjes slaan juist de andere kant door en gaan op station rondhangen, etc.

Rabi'ah.
05-02-05, 11:01
Geplaatst door GeenKritiek
De conservativiteit van de ouders dwingt de meisjes leugenachtig te worden. Een heel vervelende situatie, wat mij betreft is elke vrouw vrij om haar eigen weg te gaan. Natuurlijk gaat het hier vaak niet om vrouwen maar nog om meisjes, het verziekte in veel situaties is echter dat zonen wel alles mogen. Als ze dan ook nog van thuis mee krijgen dat ze een dienende rol in het gezin zullen hebben als ze volwassen worden is de draad natuurlijk helemaal zoek. Een conservatief thuis regime veranderd deze meisjes ofwel in slaven van een streng conservatieve mannelijke wereld. Ofwel de meisjes slaan juist de andere kant door en gaan op station rondhangen, etc.

Ben het wel grotendeels met je eens denk ik. Maar ik ken ook gezinnen waar jongens niks mogen en jongens die schijnheiltjes zijn. Dus wat dat betreft beperkt het probleem zich niet alleen tot meisjes. Wel voornamelijk, dat is waar.

mark61
05-02-05, 11:01
Hé, gaan we weer breezersletjes doen?

Wat jij met een nu wel erg afgesleten woord 'hypocrisie' noemt is de manier waarop veel jongeren de spagaat proberen te overbruggen tussen wat hun ouders van hen eisen en waar hun leeftijdsgenoten en de maatschappij als geheel hen toe uitnodigen. Dat hoeft niet persé negatief te zijn.

Waarom heb je het alleen over meisjes? Wat is dat voor seksistisch gedoe? Je denkt dat jongens thuis in geuren en kleuren vertellen over hun sexuele uitspattingen en eventuele misdaden?

Het mooiste is nog wel dat die broerlief van jou het soms /vaak druk heeft met zijn zuster's zeden en zelf intussen alles doet wat God / Allah, zijn ouders en de Nederlandse wet verbieden. Das pas de hypocrisie ten top, no? Of verwijten die meisjes hun broers ook onzedelijk gedrag?

Dus hoe komt het dat jij focust op meisjes? Jongens vertonen niet alleen hetzelfde gedrag, maar vertellen, o ironie, ook nog eens hun zusters hoe het eigenlijk moet.

Ouders die onmogelijke eisen stellen aan hun kinderen mogen wel eens bij zichzelf te rade gaan. Het is simpelweg niet doenlijk om kinderen op te voeden volgens de normen van vroeger en daar in hier en nu. Dan moet je je leefomgeving aanpassen aan de gewenste normen. Begin een Staphorst. Hoewel, daar is het ook niet meer houdbaar. In any case, er niet over praten, zodat je het zelfs niet expliciet kan verbieden, is zeker niet de oplossing. Die hypocrisie kan je dan ook beter schizofrenie noemen. Een zeer ongezonde situatie / ontwikkeling.

Daar komt nog bij dat als je zeer strikte, onhoudbare normen oplegt, de kans dat het kind die normen overtreedt zeer groot is. Dan is die eerste en enige barrière meteen genomen, en is er verder geen grens meer om verder 'afglijden', om in jouw moralistische terminologie te blijven, te voorkomen. Begrijp je dat?

Zie ook die Amerikaanse 'geen sex voor het huwelijk'-campagne, die totaal geflopt is, en leidde tot MEER tienerzwangerschappen, omdat het onderwerp onbespreekbaar was verklaard, en er dus ook geen sturing en advies kan worden gegeven over hoe om te gaan met sexualiteit. Anticonceptie is daarbij natuurlijk ook volledig onbespreekbaar. Met het bekende resultaat. Moet ik je nog eens in herinnering brengen dat NL tot voor kort de MINSTE abortussen en MINSTE tienerzwangerschappen ter wereld had? Moet ik 'met bronnen bewijzen' dat dat kwam omdat sex bespreekbaar is met de ouders?

Als diverse onderwerpen thuis taboe zijn heb je als ouder ook geen controle en mogelijkheid tot bijsturing meer. Je kapt elke discussie van tevoren al af wegens onbespreekbaar; dus op wat er dan verder gebeurt heb je geen enkel zicht meer.

Die 'hypocrisie' ken ik overigens ook van veel ouders: zolang ze niet weten wat hun kinderen uitspoken, en het niet bekend wordt, is er ook niets aan de hand. Zo zijn er ouders die zogenaamd denken dat hun 35-jarige dochter die alleen woont nog nooit een man heeft aangeraakt.

Het verbaast me werkelijk dat jij altijd zo focust op meisjes ipv jongens. Simpelweg omdat je er zelf één bent of omdat je de onderdrukking, of minstens die selectieve aandacht, hebt geïnternaliseerd?

Jij hebt inderdaad makkelijk praten. Praat je wel eens met die meiden?

¡Breezersletjes rule O.K! :handbang:

Prepare for a long and bloody showdown. Als Freya maar niet langskomt.

freya
05-02-05, 11:01
Jij maakt zelf ook deel uit van de gemeenschap die die meiden dwingt een dubbelleven te leiden, met je morele veroordeling van allerlei gedragingen.

Waar jij je hier eigenlijk kwaad over zit te maken is het feit dat die meisjes zich niet keurig volgens de door hun omgeving gestelde norm gedragen, want alle zaken die zij stiekum doen, zijn door jou stuk voor stuk al eerder hier bestempeld als moreel minderwaardig.


Dus ik vind het nogal hypocriet van jou om nu opeens te beweren dat die gemeenschap ellende veroorzaakt.

mark61
05-02-05, 11:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Ben het wel grotendeels met je eens denk ik. Maar ik ken ook gezinnen waar jongens niks mogen en jongens die schijnheiltjes zijn. Dus wat dat betreft beperkt het probleem zich niet alleen tot meisjes. Wel voornamelijk, dat is waar.

Ow, gelukkig, je hebt de jongens ontdekt. Waarom ontbraken die eerder?

Waar slaat dat wel voornamelijk op? Je bedoelt dat die jongens onbestraft blijven en nooit, ik herhaal NOOIT, verstoten worden? Waarbij zij dan ook nog de moraliteit van hun zusters denken te moeten 'beschermen'?

Hé, daar is Freya al. :hihi:

Rabi'ah.
05-02-05, 11:05
Geplaatst door freya
Jij maakt zelf ook deel uit van de gemeenschap die die meiden dwingt een dubbelleven te leiden, met je morele veroordeling van allerlei gedragingen.

Waar jij je hier eigenlijk kwaad over zit te maken is het feit dat die meisjes zich niet keurig volgens de door hun omgeving gestelde norm gedragen, want alle zaken die zij stiekum doen, zijn door jou stuk voor stuk al eerder hier bestempeld als moreel minderwaardig.


Dus ik vind het nogal hypocriet van jou om nu opeens te beweren dat die gemeenschap ellende veroorzaakt.

Waar ik me kwaad over maak is niet zozeer dat die meiden die dingen doen. Ik ben het er niet mee eens, maar ik zou ze ook geen strobreed in de weg leggen. Ik respecteer namelijk de vrijheid van iedereen om zijn/haar eigen keuzes te maken.

Waar ik het niet mee eens ben is de hypocrisie en het zich anders voordoen van sommige mensen.

En ik denk dat dat dus veroorzaakt wordt doordat die meisjes zo weinig mogen.

freya
05-02-05, 11:06
Geplaatst door mark61
. Als Freya maar niet langskomt.

:roken:


Maar ik heb helemaal geen zin in de zoveelste eindeloze discussie vol emotionele uitbarstingen en bittere verwijten.

Het is allemaal zo voorspelbaar: Ik lees alle fout, leg woorden in de mond, ben niet in staat om iets te begrijpen, enz enz.

Ik denk dat ik vandaag maar eens iets leuks ga doen :zwaai:

mark61
05-02-05, 11:08
O, en hé, DHC-helden, wie zijn die StationshoerenLOPERS dan wel niet? You know nothing, you're from Barcelona zeker? Doe mij nog s een topic over hypocrisie.

mark61
05-02-05, 11:09
Geplaatst door freya
Maar ik heb helemaal geen zin in de zoveelste eindeloze discussie vol emotionele uitbarstingen en bittere verwijten.

Het is allemaal zo voorspelbaar: Ik lees alle fout, leg woorden in de mond, ben niet in staat om iets te begrijpen, enz enz.

Ik denk dat ik vandaag maar eens iets leuks ga doen :zwaai:

Ik sluit me volledig bij u aan. The sun is shining out there!

Rabi'ah.
05-02-05, 11:09
Geplaatst door mark61

Wat jij met een nu wel erg afgesleten woord 'hypocrisie' noemt is de manier waarop veel jongeren de spagaat proberen te overbruggen tussen wat hun ouders van hen eisen en waar hun leeftijdsgenoten en de maatschappij als geheel hen toe uitnodigen. Dat hoeft niet persé negatief te zijn.

Ik zie het wel als negatief als je je anders voordoet dan je bent.


Geplaatst door mark61

Waarom heb je het alleen over meisjes? Wat is dat voor seksistisch gedoe? Je denkt dat jongens thuis in geuren en kleuren vertellen over hun sexuele uitspattingen en eventuele misdaden?

Ik heb het ook over jongens. Maar het komt dus onder meisjes meer voor omdat meisjes minder mogen.


Geplaatst door mark61

Het mooiste is nog wel dat die broerlief van jou het soms /vaak druk heeft met zijn zuster's zeden en zelf intussen alles doet wat God / Allah, zijn ouders en de Nederlandse wet verbieden. Das pas de hypocrisie ten top, no? Of verwijten die meisjes hun broers ook onzedelijk gedrag?

O, over die jongens praat ik niet eens meer. Die deugen vaak ook van geen kanten, dat is duidelijk.

Rabi'ah.
05-02-05, 11:16
@ Freya: Jij zegt dat ik er ook aan bijdraag om die meiden tot een dubbelleven te dwingen door hun gedrag te veroordelen.

Maar er is een verschil tussen het niet eens zijn met een bepaald gedrag en jouw norm aan een ander opleggen, zoals die ouders doen. Dat zou ik nooit doen.

Als ik kinderen zou hebben, zou ik ze opvoeden met mijn normen en waarden, maar ik zou ze zeker zo het leven zuur maken dat ze niks mochten, of ze bedreigen met mishandeling en uithuwelijking als ze niet zouden willen leven als ik

Ik zeg net dat het grootste gedeelte van de ellende komt omdat die meisjes zo weinig mogen.

Wat nog niet wil zeggen dat ik het er mee eens ben dat ze liegen.

@ Mark61: Ik praat wel degelijk met zulke meisjes. En dat hun broers vaak veel meer mogen maar wel hun zusjes de les denken te kunnen lezen, is natuurlijk te krom voor woorden.

Simon
05-02-05, 11:17
Geplaatst door Rabi'ah.
Dus wat dat betreft beperkt het probleem zich niet alleen tot meisjes. Wel voornamelijk, dat is waar.

Bij jongens is meer het probleem dat ze volgens hun dubbele moraal alles mogen wat ze hun zusters verbieden en uiteindelijk een maagd uit het thuisland willen die nog niet zo vrij is als de vriendinnetjes die ze eerst hadden. Ik zie dat echt niet als 'de schuld van hun ouders'. Het getuigt van een dubbele hypocriete moraal.

Rabi'ah.
05-02-05, 11:18
Geplaatst door mark61

Waar slaat dat wel voornamelijk op?


Dat voornamelijk slaat erop dat je dit soort dingen vaker bij meisjes ziet dan bij jongens, omdat meisjes veel minder mogen.

Rabi'ah.
05-02-05, 11:19
Geplaatst door Simon
Bij jongens is meer het probleem dat ze volgens hun dubbele moraal alles mogen wat ze hun zusters verbieden en uiteindelijk een maagd uit het thuisland willen die nog niet zo vrij is als de vriendinnetjes die ze eerst hadden. Ik zie dat echt niet als 'de schuld van hun ouders'. Het getuigt van een dubbele hypocriete moraal.

Maar de ouders voeden hun kinderen vaak wel op met die dubbele moraal.