PDA

Bekijk Volledige Versie : "Geef voor Kennis"



Amel
05-02-05, 14:50
Bismillahi Rahmani Rahiem

Assalaamoe `Alaikum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,

Beste Broeder/Zuster,


Vooropgesteld hoop ik dat alles goed gaat met jullie, jullie naasten en jullie geliefden inshaAllah.

Ik schrijf jullie deze mail naar aanleiding van een zeer verblijdende gebeurtenis. Een aantal broeders in de Islaam zijn bezig met het opzetten van een bibliotheek in de moskee in Arnhem,
Alhamdolilah en moge Allah soub7ana wa Ta3alaa hem rijkelijk belonen! Ameen.

Een prachtige vorm van Da`wah illa Allah, het verkondigen van het woord van Allah Ta3alaa. Kennis is daarbij een essentiële verplichting. Het is aan ons, de studenten van kennis en de uitnodigers nar de Islam om kennis en inzicht te hebben in hetgeen waar wij naar uitnodigen, en de bewijzen ervan te kennen. Hiervoor is een Islamitische bibliotheek van zeer groot belang!

“Zeg (O Mohammed): “Dit is mijn weg, ik nodig uit naar Allah met zekere kennis. Ik, en degenen die mij volgen (doen dat ook). Heilig is Allah en ik behoor niet tot de afgodendienaren” (Soerat Yoessoef ayaa 108)

Echter is het nu zo dat het budget niet groot genoeg om alles nieuw te kopen.

Als we gaan kijken naar de leer van de Islaam, kunnen we geen andere conclusie trekken dan dat het een genade en een genezing voor de menselijke ziel is. Kwaliteiten als nederigheid, geduld en liefdadigheid worden sterk aangemoedigd.

Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie thuis boeken hebben, of al uitgelezen en bestudeerd, of dubbel, en deze willen doneren omwille van Allah Ta`alaa en onze Ummah.

Je kunt uiteraard ook op een andere manier een blijk van waardering geven door een donatie te doen.

Indien jullie interesse hebben of meer informatie willen, kunnen jullie contact opnemen door te mailen naar het volgende e-mailadres:
[email protected]



Ou7iboukoum filaah

Wa `Alaikum Salaam wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,

Abu Musa


P.S. Je kunt uiteraard ook een blijk van waardering geven door dit te kopieeren, en door te sturen naar zoveel mogelijk mensen in je mail-inbox inshaAllah. Je zou er ons echt mee helpen, en laten we eerlijk wezen, hoe moeilijk is het nou om iets door te sturen? JazakkoumouAllahoe ghayran kathieran..!!