PDA

Bekijk Volledige Versie : In Memoriam: Theo van Gogh



MO_NL
05-02-05, 16:18
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1theo_van_gogh.jpg

Nu alle ophef een beetje achter ons ligt en de grootste woede bij de meesten een beetje gezakt is lijkt het mij tijd voor een terugblik op de persoon en zijn werk.

Klik hieronder op de juiste link, afhankelijk van je default player.

Voor de mediaplayer van Windows Klik hier (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/hogebomen/sb.20050203.asf)

Voor de realplayer van Real klik hier (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/avro/hogebomen/sb.20050203.rm)

Ik zal bij deze de spits afbijten aangezien ik het programma ook al gekeken heb:

Kijkend naar de uitzending kan ik niet ontkennen dat hij bij mij een bepaalde mate van sympatie opwekt. Ik vind het dan ook heel spijtig dat hij op zo'n gruwelijke wijze aan zijn eind heeft moeten komen. Hoewel ik mij vaak kwaad heb gemaakt over de manier waarop hij moslims en Marokkanen beledigde in zijn columns en interviews had hij wel een punt waar het de vrijheid van meningsuiting betrof. Tenslotte wil ik opmerken dat de mensen die achter zijn moord zitten een grotere bedreiging vormen voor de moslims in Nederland (West-Europa) dan een beledigende flapuit als wijlen Theo was.

MVG

Zwarte Schaap
05-02-05, 16:41
Beetje een schijnheilig gedoe, ik zie deze aandachtrekkerij meer als een vorm van slijmen en kijk mij eens correct doen.

Een ander groot gevaar zijn voor mij de ophitsers, Theo was er één van.

Orakel
05-02-05, 16:49
Geplaatst door MO_NL
Tenslotte wil ik opmerken dat de mensen die achter zijn moord zitten een grotere bedreiging vormen voor de moslims in Nederland (West-Europa) dan een beledigende flapuit als wijlen Theo was.

MVG

Theo was op zijn manier best grappig en ik geloof niet dat het een rascist was. Het was wel een provacateur, maar dat zijn d'r meer.
Maar naast het feit dat de moordernaar(s) inderdaad een grotere bedreiging vormden dan hij deed, vormt de rechtse neo-conservatieve kliek net zo'n grote bedreiging voor de rechtstaat.

Zwarte Schaap
05-02-05, 16:51
Geplaatst door Orakel
Theo was op zijn manier best grappig en ik geloof niet dat het een rascist was. Het was wel een provacateur, maar dat zijn d'r meer.
Maar naast het feit dat de moordernaar(s) inderdaad een grotere bedreiging vormden dan hij deed, vormt de rechtse neo-conservatieve kliek net zo'n grote bedreiging voor de rechtstaat.

Potverdriedubbeltjes, moet jij weer alles relativeren?

Orakel
05-02-05, 16:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Potverdriedubbeltjes, moet jij weer alles relativeren?

:haha:

Sjorrie, ff opnieuw.....

Dat varken verdient helemaal geen eerbetoon, die ranzige Islamofobe vetklep met z'n nichterige bretels. Omdat die hufter nergens op mocht en te lang droog stond, ging ie maar wat op Moslims liggen kwijlen.
Tieft op met die vent.
Sjow.

GeenKritiek
05-02-05, 16:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
Beetje een schijnheilig gedoe, ik zie deze aandachtrekkerij meer als een vorm van slijmen en kijk mij eens correct doen.

Een ander groot gevaar zijn voor mij de ophitsers, Theo was er één van.

Jij vind burgers die willen afwijken van het politiek correct denken en vrijelijk hun niet politiek correcte mening willen uiten dus gevaarlijker dan terroristen die hun politieke tegenstanders niet bestrijden met moord maar met kogels en messen. Dit is dus precies waarom jij een anti-democraat bent, en dit is dus precies waarom jij je niet thuisvoelt in dit land.

Nogmaals, waarom ga je niet naar saudie arabie, of iran, of in ieder geval een land waar geen "vervelende" democratie is? Je denkt toch niet serieus dat mensen in dit land voor figuren als jij de democratie de deur uit doen?

freya
05-02-05, 16:58
Geplaatst door Orakel
:haha:

Sjorrie, ff opnieuw.....

Dat varken verdient helemaal geen eerbetoon, die ranzige Islamofobe vetklep met z'n nichterige bretels. Omdat die hufter nergens op mocht en te lang droog stond, ging ie maar wat op Moslims liggen kwijlen.
Tieft op met die vent.
Sjow.

:haha:

sadeeQ
05-02-05, 16:59
Geplaatst door Orakel
:haha:

Sjorrie, ff opnieuw.....

Dat varken verdient helemaal geen eerbetoon, die ranzige Islamofobe vetklep met z'n nichterige bretels. Omdat die hufter nergens op mocht en te lang droog stond, ging ie maar wat op Moslims liggen kwijlen.
Tieft op met die vent.
Sjow.

:lole: :lole:

Volledig mee eens :lekpuh:

Joesoef
05-02-05, 17:03
In alles van Theo schuilde een provocatie. Ook zijn aardig zijn was een provocatie ......

~Panthera~
05-02-05, 17:07
Geplaatst door Joesoef
In alles van Theo schuilde een provocatie. Ook zijn aardig zijn was een provocatie ......

:lol:

GeenKritiek
05-02-05, 17:07
Waarom omdat ie het woord geiteneuker gebruikte? Als ik voor iedere keer dat een marrokaan het woord "kaaskop" gebruikt een dubbeltje zou krijgen was ik nu miljardair geweest.

Wide-O
05-02-05, 17:12
Geplaatst door Orakel
:haha:

Sjorrie, ff opnieuw.....

Dat varken verdient helemaal geen eerbetoon, die ranzige Islamofobe vetklep met z'n nichterige bretels. Omdat die hufter nergens op mocht en te lang droog stond, ging ie maar wat op Moslims liggen kwijlen.
Tieft op met die vent.
Sjow.

:hihi:

Petje af Orakel.

Orakel
05-02-05, 17:14
Geplaatst door GeenKritiek
Jij vind burgers die willen afwijken van het politiek correct denken en vrijelijk hun niet politiek correcte mening willen uiten dus gevaarlijker dan terroristen die hun politieke tegenstanders niet bestrijden met moord maar met kogels en messen. Dit is dus precies waarom jij een anti-democraat bent, en dit is dus precies waarom jij je niet thuisvoelt in dit land.

Larie. Mensen die nu bereid zijn zwaarbevochten vrijheden op te geven en in te perken vormen een grotere bedreiging voor de beschaving dan een MoB.
Zeker omdat ze een groter podium, een grotere actie-radius en meer toegang tot de politiek en de media hebben.
Die mening heeft niks anti-democratisch in zich, maar wel realiteitszin.


Nogmaals, waarom ga je niet naar saudie arabie, of iran, of in ieder geval een land waar geen "vervelende" democratie is?

Omdat de man Nederlander is? En Nederlands staatsburger op z'n minst.

Wide-O
05-02-05, 17:20
Geplaatst door MO_NL
http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1theo_van_gogh.jpg
Nu alle ophef een beetje achter ons ligt en de grootste woede bij de meesten een beetje gezakt is lijkt het mij tijd voor een terugblik op de persoon en zijn werk.


Hoi MO,

Bedankt voor de link.

Ik kende de man niet persoonlijk, maar een vriend (nou ja, vriend, kind aan huis sinds 20 jaar) had tot voor kort wat te maken met film. En heeft TvG dus ook een paar keer ontmoet.

Hij mailde me: "Theo was een vuilbek, daar zijn jij & ik amateurs bij".

Hij was geen racist, dat is het eerste & het laatste wat ik over de man zeg hier.

"Sticks & stones won't break my bones...".

Te quiero
05-02-05, 17:25
Geplaatst door Orakel

Maar naast het feit dat de moordernaar(s) inderdaad een grotere bedreiging vormden dan hij deed, vormt de rechtse neo-conservatieve kliek net zo'n grote bedreiging voor de rechtstaat.
Alleen als zij ook moord en geweld prediken.

naima26
05-02-05, 17:27
Geplaatst door Orakel
:haha:

Sjorrie, ff opnieuw.....

Dat varken verdient helemaal geen eerbetoon, die ranzige Islamofobe vetklep met z'n nichterige bretels. Omdat die hufter nergens op mocht en te lang droog stond, ging ie maar wat op Moslims liggen kwijlen.
Tieft op met die vent.
Sjow.

Ik ben het volledig met je eens. Ik heb meer respect voor een varken dan voor Theo. Boontje komt om zijn loontje. Kijk het is wel zo dat een moslim een ander niet mag doden maar ik heb er geen traantje om gelaten. Wat ik echt waardeer is dat Mohammed B. zich volledig toerekeningsvatbaar stelt voor zijn daad. Het moet eens afgelopen zijn met het naar beneden halen van de moslims.

Wide-O
05-02-05, 17:32
Geplaatst door Marruecos
K zei nog zo: 'pas op met ironie'. :p

Ironie is een tweesnijdende medaille, hoorde ik ooit iemand zeggen :D

Orakel
05-02-05, 17:32
Geplaatst door Te quiero
Alleen als zij ook moord en geweld prediken.

Integendeel juist, want het feit dat ze dat niet doen maakt ze zo ongrijpbaar en gevaarlijker dan MoB.
De hersenspinsels van MoB kwamen fysiek tot uiting, treurig genoeg, maar die andere hufters planten misselijke zaden in de geesten van talloze mensen en het ontkiemen gaat vervolgens bliksemsnel.
Nu heb je bevolkingsgroepen tegenover elkaar, mensen die niks met Moslims te maken willen hebben, mensen van verschillende zijden die de vrijheid van meningsuiting in willen perken (in memoriam hé), het soortement staat van beleg dat men voor Schiphol wil afkondigen, de verruiming van de doelgroep die onder terrorisme valt, het gemak waarmee ieders mail-, telefoon- en internetverkeer afgetapt en opgeslagen kan worden, en ga zo maar door.

Dat is een geknaag aan de fundamenten van deze samenleving, dat krijgt MoB echt niet voor mekaar.

Orakel
05-02-05, 17:35
Geplaatst door naima26
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb meer respect voor een varken dan voor Theo. Boontje komt om zijn loontje. Kijk het is wel zo dat een moslim een ander niet mag doden maar ik heb er geen traantje om gelaten. Wat ik echt waardeer is dat Mohammed B. zich volledig toerekeningsvatbaar stelt voor zijn daad. Het moet eens afgelopen zijn met het naar beneden halen van de moslims.

Zo is dat. Hoetsjiemoen en aanvalluuhhh! Zeg, wie is nou toch eigenlijk die Boontje. Dat heb ik me altijd afgevraagd, maar nooit echt durven vragen.
Maar ergens voelt het zo vertrouwd en veilig om jou die vraag wel te kunnen stellen, zonder dat ik bang hoef te zijn om dom over te komen.
De rest leest toch niet mee, die heb ik inmiddels alweer naar een ander topic gelokt.

Wide-O
05-02-05, 17:36
Dat is een geknaag aan de fundamenten van deze samenleving, dat krijgt MoB echt niet voor mekaar.


Mee eens ben ik bang.

Orakel
05-02-05, 17:37
Geplaatst door Marruecos
En nu, Orakel? Telegraaf bellen?


Je doet maar, ik ontken toch alles. Mocht van Frank.
Heb je het trouwens tegen mij?

Wide-O
05-02-05, 17:38
Geplaatst door Orakel
Zo is dat. Hoetsjiemoen en aanvalluuhhh! Zeg, wie is nou toch eigenlijk die Boontje. Dat heb ik me altijd afgevraagd, maar nooit echt durven vragen.

Boontje is een afkorting van Louis Paul Boon :staart: Die wou ook wel 's boter bij de vis.

Orakel
05-02-05, 17:44
Geplaatst door Marruecos
Jep, reactie op onze naima leek me verspilde bitjes. :jumping:

I kneuw :wink:

Als Naima d'r over begint, ontken ik ook alles. Schijnt in me cultuur te zitten. Maar dat heb zij dan weer door want ze heb dezelfde cultuur....
Dan kan ik dus beter bekennen als ik haar in verwarring wil brengen...
als dat al nodig is... hmmmm.... moeiluk...

@Wide-O: wat de hek is een pistoolschilder?

Daan79
05-02-05, 17:55
Geplaatst door naima26 Ik heb meer respect voor een varken dan voor Theo. Boontje komt om zijn loontje.


Nog steeds geen vrijbrief voor moord lijkt me zo. En dat je meer respect heb voor een varken dan voor een mens zegt meer over jou kortzichtigheid dan over iets anders.

sjaen
05-02-05, 17:59
Geplaatst door Orakel
Integendeel juist, want het feit dat ze dat niet doen maakt ze zo ongrijpbaar en gevaarlijker dan MoB.
De hersenspinsels van MoB kwamen fysiek tot uiting, treurig genoeg, maar die andere hufters planten misselijke zaden in de geesten van talloze mensen en het ontkiemen gaat vervolgens bliksemsnel.

Welke andere hufters, kun je iets duidelijker zijn?


Nu heb je bevolkingsgroepen tegenover elkaar, mensen die niks met Moslims te maken willen hebben, mensen van verschillende zijden die de vrijheid van meningsuiting in willen perken (in memoriam hé), het soortement staat van beleg dat men voor Schiphol wil afkondigen, de verruiming van de doelgroep die onder terrorisme valt, het gemak waarmee ieders mail-, telefoon- en internetverkeer afgetapt en opgeslagen kan worden, en ga zo maar door.

Causaliteit!


Dat is een geknaag aan de fundamenten van deze samenleving, dat krijgt MoB echt niet voor mekaar. .

Lijkt mij juist eerder dankzij de MoB's, Bin Ladens enz. enz.

Wat een verdraaing

Orakel
05-02-05, 18:01
Geplaatst door Daan79
Nog steeds geen vrijbrief voor moord lijkt me zo. En dat je meer respect heb voor een varken dan voor een mens zegt meer over jou kortzichtigheid dan over iets anders.

Weet jij toevallig wie Boontje is? Of anders wat een diptiek is?
Die Wide-O die neemt me in de maling met z'n Louis Paul Boon (http://www.kunstbus.nl/verklaringen/louis+paul+boon.html) die ineens pistoolschilder blijkt te zijn.

Eke
05-02-05, 18:02
Geplaatst door Zwarte Schaap

Een ander groot gevaar zijn voor mij de ophitsers, Theo was er één van.

Ophitsers zijn inderdaad een groot gevaar.

De vraag is : was TVG een ophitser TEGEN "DE" Marokkanen of kraamde hij er sowieso van alles uit en moest Jan en alleman het ontgelden?

Ik ben maar weer even gaan google-en om meer info te krijgen. Dit is een deel van een vraaggesprek met TVG.

CITAAT - Bart Funnekotter:Een recensent schreef over uw columns dat ze een hele tijd mee kon gaan in uw gedachtegang, totdat u ‘poep en pies‘ begon te roepen. Dan haakte ze af. Bent u niet bang dat uw krachtige taalgebruik afleidt van uw boodschap?
‘Mijn taalgebruik is juist onderdeel van de boodschap die ik heb. Ik houd van functioneel beledigen. Als ik iemand een geitenneuker of een pygmee op plateauzolen noem, dan heeft dat een reden. En ach, ik heb sowieso maar een kleine boodschap. Ik wil waarschuwen tegen de vijfde colonne die hier in Nederland probeert onze vrije manier van leven aan te tasten. Hoe lichtvoetiger ik daar over schrijf, hoe beter de boodschap aankomt. Een gortdroog betoog zou ik trouwens überhaupt niet uit mijn pen kunnen krijgen. Daar heb ik te veel talent voor.‘

U gaat in uw columns te keer tegen Jan en alleman: van Frits Barend tot Thom de Graaf en van fundamentalistische moslims tot burgemeester Cohen van Amsterdam. Lucht dat nou een beetje op?
‘Nee. Aanvankelijk dacht ik dat het schrijven van stukjes me weg zou houden bij de psychiater, maar ik word er juist alleen maar somberder van. Als je gaat zitten om ergens over te schrijven, word je alleen maar dichter met je neus op de beerput gedrukt. Het is dat ik geen twintig meer ben, maar anders zou ik echt naar Amerika verhuizen. Dat is het enige land ter wereld waar ze het fenomeen vrijheid nog hoog in het vaandel hebben staan.‘ EINDE CITAAT

OK. Is TVG over 1 kam te scheren met racistische ophitsers ? Afgezien van het feit dat hij z'n grenzen niet kende en er alles uitkraamde met de kracht van een opgroeiende puber...hij beledigde alles en iedereen.

Heeft hij groepen boze burgers gemobiliseerd die een bedreiging gingen vormen voor andere Nederlandse burgers (Marokkanen)????

En hoe was zijn gedrag in de praktijk t.a.v Moslims?
Dan komt een heel andere Van Gogh tevoorschijn. Eentje die wel degelijk hart had voor zijn Marokkaanse medeburger(es).Jullie kennen de verhalen wel...toch ?En hij heeft toch ook zo'n film gemaakt met jongeren, met Marokkanen ?????Hij kon goed met hen opschieten.

Zwarte Schaap, er zijn de laatste tijd verschillende informatieve TVuitzendingen geweest over TVG.
Heb je het nog over je hart kunnen verkrijgen om er eentje te zien..edit. Hey Naima 26, deze vraag geldt ook voor jou hoor :) !

of voel je je zo boos dat je Je Oordeel al geveld hebt over deze man?Definitief ?

Orakel
05-02-05, 18:06
Geplaatst door sjaen
Welke andere hufters, kun je iets duidelijker zijn?

Ja hoor, Geert WIlders en Bart-Jan Spruyt die gillen dat Moslims hun burgerrechten moeten worden ontnomen, AHA die meent dat Moslims bij sollicitatie ideologisch geprofileerd moeten worden en hier alleen kunnen wonen als ze hun geloof afleggen, Cliteur, Alien, Ephimenco, Schnabel, Pino en SpongeBob.



Causaliteit!

Antagonistisch destructief spiraalproces.




Lijkt mij juist eerder dankzij de MoB's, Bin Ladens enz. enz.

Wat een verdraaing

MoB en ome Bin hebben nog geen enkele wetswijziging door de kamer(s) geloodst. Do the math.

Wide-O
05-02-05, 18:12
Geplaatst door Orakel
@Wide-O: wat de hek is een pistoolschilder?

Onze "Lewie" was een schrijver die qua vuilbekkerij de heer TvG een koorknaap doet/deed lijken.

Verder een heel sociaal geïnspireerde man die een soort van "held" is geworden in Vlaanderen. En ook wel enorm getalenteerd.

Zijn goorste boek is "Mieke Maaike's Obscène Jeugd", maar hij heeft ook andere, meer bevlogen dingen geschreven. Las ooit dat boek als 13 jarige, en kreeg best wel rooie oortjes :schaam:

Een pistoolschilder is iemand die motiefjes schildert op schietgerei toch ? :staart:

:hihi:

Nee, is iemand die met de "verfspuit" werkt. Later hebben robots dit overgenomen (bvb bij auto's)

Julien
05-02-05, 18:14
Geplaatst door naima26
Ik ben het volledig met je eens. Ik heb meer respect voor een varken dan voor Theo. Boontje komt om zijn loontje. Kijk het is wel zo dat een moslim een ander niet mag doden maar ik heb er geen traantje om gelaten. Wat ik echt waardeer is dat Mohammed B. zich volledig toerekeningsvatbaar stelt voor zijn daad. Het moet eens afgelopen zijn met het naar beneden halen van de moslims.

:kotsen: jeetje wat ben jij dom zeg.

ik denk dat het meer respect voor een varken dan voor een mens beter bij types zoals jij van toepassing is!

Wide-O
05-02-05, 18:15
MoB en ome Bin hebben nog geen enkele wetswijziging door de kamer(s) geloodst. Do the math.


Nee, maar ze werken er eigenlijk perfect aan mee. Dat is het cynische.

Wat ik verder over die "uitzonderingswetten" denkt heb ik hopelijk al voldoende duidelijk gemaakt :kotsen2:

sjaen
05-02-05, 18:21
Geplaatst door Orakel
Ja hoor, Geert WIlders en Bart-Jan Spruyt die gillen dat Moslims hun burgerrechten moeten worden ontnomen, AHA die meent dat Moslims bij sollicitatie ideologisch geprofileerd moeten worden en hier alleen kunnen wonen als ze hun geloof afleggen, Cliteur, Alien, Ephimenco, Schnabel, Pino en SpongeBob.




Antagonistisch destructief spiraalproces.





MoB en ome Bin hebben nog geen enkele wetswijziging door de kamer(s) geloodst. Do the math.

Het is dus de schuld van AHA, Geert Wilders,Spruyt, Cliteur, Alien, Ephimenco enz. en TvG eigen schuld dikke bult!!
Wat een achterlijke redenering, een Orakel onwaardig.

Orakel
05-02-05, 18:22
Geplaatst door Wide-O
[B]Onze "Lewie" was een schrijver die qua vuilbekkerij de heer TvG een koorknaap doet/deed lijken.

Verder een heel sociaal geïnspireerde man die een soort van "held" is geworden in Vlaanderen. En ook wel enorm getalenteerd.

Ze zijn gauw tevree daar in Vlaanderen. Maar daarin lijken ze wel op die Ollanders, want vuilbekkerij doet je hier ook al gauw in Madam Tusseaud belanden.
En anders in de Linneausstraat (geintje Naima).

Dank voor de uitleg gozert, i'm out.

Toedels.

Orakel
05-02-05, 18:26
Geplaatst door sjaen
Het is dus de schuld van AHA, Geert Wilders,Spruyt, Cliteur, Alien, Ephimenco enz. en TvG eigen schuld dikke bult!!
Wat een achterlijke redenering, een Orakel onwaardig.

Op de valreep nog ff: beter lezen mop, want dat "eigen schuld, dikke bult" is aan jouw vocabulaire en deductievermogen ontsproten.
Ik had het over wat de staatsondermijnende impact is van een MoB, vergeleken bij de eerdergenoemde volksmenners.

Ter vergelijk: hoeveel voorstellen tot wetswijzigingen heb jij gehoord na Volkert?

Saluut.

sjaen
05-02-05, 18:45
Geplaatst door Orakel
Op de valreep nog ff: beter lezen mop, want dat "eigen schuld, dikke bult" is aan jouw vocabulaire en deductievermogen ontsproten.
Ik had het over wat de staatsondermijnende impact is van een MoB, vergeleken bij de eerdergenoemde volksmenners.

Ter vergelijk: hoeveel voorstellen tot wetswijzigingen heb jij gehoord na Volkert?

Saluut.

Herinner jij je nog de opluchting dat het geen "moslim" was die fotuyn vermoorde?!

En Bamm, MoB bewees dat de angst terecht was!!

Dus, dank je wel MoB

Wide-O
05-02-05, 22:13
Geplaatst door Orakel
Ze zijn gauw tevree daar in Vlaanderen.

Nah, dat was maar een stukje van het geheel, dat vuilbekken. De kapellekesbaan is een mooi boek.

Een diptiek... gokje: triptiek is een drieluik, dus diptiek is ofwel een Febo voor depri's of een tweeluik :staart: ;)

vlegeltje
05-02-05, 22:36
De kapellekensbaan is een meesterwerk. Ondine en Oscarke, en al die commentaren tussendoor. En het vervolg van dat boek, zomer ter Termuren is net zo goed. Zo niet beter.

Veel beter dan die W.F. Hermans of Mulish of die Hollandse would be literatuur.

Boontje had de Nobel prijs verdient.


Ach ja, Chaplin heeft ook nooit een Oscar gekregen...

Simon
05-02-05, 23:17
Ik denk dat Theo nog wel een paar mooie films had kunnen maken. Voor de rest was het een vreselijk irritante provocateur waar ik soms ook wel om moest lachen. Hij lag met iedereen overhoop en je realiseerde je dat hij geen simpel leven moest hebben. Ook zijn naasten hadden vaak ruzie met hem. De wijze waarop hij dit leven verlaten heeft daar heb ik geen woorden voor. Laat ik zeggen dat ik de wijze van denken die zijn voortijdig vertrek mogelijk heeft gemaakt vanuit het diepst van mijn wezen verafschuw en afkeur.

xulia
06-02-05, 21:51
Heeft er hier ooit wel eens een discussie over Theo plaatsgevonden toen-ie nog niet vermoord was?
(Ben hier nog niet zo lang.)

Orakel
06-02-05, 21:56
Geplaatst door sjaen
Herinner jij je nog de opluchting dat het geen "moslim" was die fotuyn vermoorde?!

En Bamm, MoB bewees dat de angst terecht was!!

Dus, dank je wel MoB

Kan deze redenatie niet helemaal volgen, maar het trieste aan die angst-opluchting-combinatie was wel dat ie haarfijn aangaf hoe broos de onderlinge verhoudingen in dit land zijn. Of beter gezegd: hoe we ze zien en voorgeschoteld krijgen.

Hoorde Job Cohen tijdens de BJBVM-manifestatie uitleggen dat hij tegen een stille tocht was voor de tasjesdief, vanwege de onrust die zo'n tocht zou veroorzaken.
Nergens een woord over wat er moet met de achtergrond van die onrust.
Maar goed, ik dwaal weer es af.

xulia
06-02-05, 22:02
Geplaatst door Orakel
het trieste aan die angst-opluchting-combinatie was wel dat ie haarfijn aangaf hoe broos de onderlinge verhoudingen in dit land zijn. Of beter gezegd: hoe we ze zien en voorgeschoteld krijgen.

Ehm...
Mo B. heeft niet gemoord om dit aan te tonen.

Orakel
06-02-05, 22:16
Geplaatst door xulia
Ehm...
Mo B. heeft niet gemoord om dit aan te tonen.

Come again?

xulia
06-02-05, 22:22
Geplaatst door Orakel
Come again?

Ehm...
Mo B. heeft niet gemoord om dit aan te tonen.

sjaen
06-02-05, 23:00
Geplaatst door Orakel
Kan deze redenatie niet helemaal volgen, maar het trieste aan die angst-opluchting-combinatie was wel dat ie haarfijn aangaf hoe broos de onderlinge verhoudingen in dit land zijn. Of beter gezegd: hoe we ze zien en voorgeschoteld krijgen.

Je hebt gelijk, die is heel broos en alleen daar sterk waar de mensen elkaar ontmoeten en kennen (buren, collega's)

Eigenlijk zijn die onderbuikgevoelens heel basaal. Voorbeeld; het is amper 35 jaar geleden dat hier jongens en meisjes naar aparte scholen gingen en kijk nu eens naar de islamitische scholen, het is ook nog niet zo lang geleden dat wanneer een meisje of vrouw aangerand/verkracht werd, zij daar notabene ook nog de schuld van kreeg (kleding, make up), dus gesluierde vrouwen brengen dat weer in herinnering en wat dacht je van de Katholieken versus Protestanten. De mensen hebben het idee/gevoel dat de moslim ons terug in die shit brengen, terecht of onterecht dat doet daar weinig aan af, vooral als je het nieuws moet geloven. Blérende Imams, hoge criminaliteit etc. Eigenlijk moet de TV uit en geen kranten meer lezen. Maar tja.



Hoorde Job Cohen tijdens de BJBVM-manifestatie uitleggen dat hij tegen een stille tocht was voor de tasjesdief, vanwege de onrust die zo'n tocht zou veroorzaken.
Nergens een woord over wat er moet met de achtergrond van die onrust.
Maar goed, ik dwaal weer es af.

Ik hoop dat de economie meer aantrekt, zodat er meer arbeidsplaatsen voor de jongeren komen. De mensen moeten elkaar meer ontmoeten en samen doen.