PDA

Bekijk Volledige Versie : Geef voor Kennis



Abu_Musa
07-02-05, 09:21
Bismillahi Rahmani Rahiem

Assalaamoe `Alaikum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,

Beste Broeders en Zusters,

Vooropgesteld hoop ik dat alles goed gaat met jullie, jullie naasten en jullie geliefden inshaAllah.

Ik schrijf jullie deze mail naar aanleiding van een zeer verblijdende gebeurtenis.

Een aantal broeders in de Islaam zijn bezig met het opzetten van een bibliotheek in de moskee in Arnhem,

Alhamdolilah en moge Allah soub7ana wa Ta3alaa hem rijkelijk belonen! Ameen.

Een prachtige vorm van Da`wah illa Allah, het verkondigen van het woord van Allah Ta3alaa. Kennis is daarbij een essentiële verplichting. Het is aan ons, de studenten van kennis en de uitnodigers nar de Islam om kennis en inzicht te hebben in hetgeen waar wij naar uitnodigen, en de bewijzen ervan te kennen.

Daarvoor is een Islamitische bibliotheek van groot belang!

“Zeg (O Mohammed): “Dit is mijn weg, ik nodig uit naar Allah met zekere kennis. Ik, en degenen die mij volgen (doen dat ook). Heilig is Allah en ik behoor niet tot de afgodendienaren” (Soerat Yoessoef ayaa 108)

Echter is het nu zo dat het budget niet groot genoeg om alles nieuw te kopen.

Als we gaan kijken naar de leer van de Islaam, kunnen we geen andere conclusie trekken dan dat het een genade en een genezing voor de menselijke ziel is. Kwaliteiten als nederigheid, geduld en liefdadigheid worden sterk aangemoedigd.

Mijn vraag aan jullie is dan ook of jullie thuis boeken hebben, of al uitgelezen en bestudeerd, of dubbel, en deze willen doneren omwille van Allah Ta`alaa en onze Ummah.

Je kunt uiteraard ook op een andere manier een blijk van waardering geven door een donatie te doen. Echter prefereren wij deze vorm van hulp.

Indien jullie interesse hebben of meer informatie willen, kunnen jullie contact opnemen door te mailen naar het volgende e-mailadres: [email protected]

Ou7iboukoum filaah

Wa `Alaikum Salaam wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,

Abu Musa

(stuur deze mail door naar al je mensen in je mail-box)

GroteWolf
07-02-05, 09:32
Waarom schrijf je zo raar? Het is wel goed Nederlands en zo maar het leest alsof je dingen heel belangrijk wilt laten klinken door heel moeilijk zinnen te gebruiken. Zoals ambtenaren vaak doen

amadeus
07-02-05, 09:47
Deze topic kan verplaatst worden.

Abu_Musa
07-02-05, 10:01
Geplaatst door GroteWolf
Waarom schrijf je zo raar? Het is wel goed Nederlands en zo maar het leest alsof je dingen heel belangrijk wilt laten klinken door heel moeilijk zinnen te gebruiken. Zoals ambtenaren vaak doen

Geen commentaar!

freya
07-02-05, 10:47
Geplaatst door GroteWolf
Waarom schrijf je zo raar?

Omdat je dan laat zien hoe ontzettend, vreselijk vroom je wel niet bent.

En geleerd


En belangrijk

:hihi:

Amel
07-02-05, 13:01
Assalaamoe `Alaikum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,

Ik wil graag reageren op 'GroteWolf'.

"Waarom schrijf je zo raar? Het is wel goed Nederlands en zo maar het leest alsof je dingen heel belangrijk wilt laten klinken door heel moeilijk zinnen te gebruiken. Zoals ambtenaren vaak doen"

Ik kan aan de ene kant wel begrijpen dat men dit als 'raar Nederlands' ziet, omdat men niet gewend is zulke teksten tegen te komen. Dit is toch echt een vorm van 'normaal Nederlands' hoor, correct me if I'm wrong.

Beste GroteWolf, misschien is het ook de bedoeling om het belangrijk te laten klinken, omdat het een belangrijke zaak is, voor een belangrijk doel.

Ik begrijp echter niet precies wat het doel van deze post is?




Nu op naar freya. U zegt het volgende:

"Omdat je dan laat zien hoe ontzettend, vreselijk vroom je wel niet bent.

En geleerd

En belangrijk"

'Vroom', volgens de dikke van Dale:
'vroom (bn.)
1 in overeenstemming met wat de godsdienst wenselijk vindt => devoot, godsdienstig, godvrezend, godvruchtig, godzalig, pieus, stichtelijk'

U kunt vroom doen, en vroom zijn, daar zit een groot verschil in. Iemand die Godsvrezend is heeft zijn kenmerken, maar uiteindelijk weet Allah soub7anahoe wa Ta3alaa het Best hoe die persoon werkelijk is.
'Innahu 3alimoen bithati soddor'. Slechts Hij weet wat er in ons binnenste afspeelt, dus het is in mijn ogen niet aan jou om daarover te spreken. Ik weet niet precies wat je met die uitspraak bedoelt, en wat je intentie was toen je die tekst typte, maar er lijkt een sarcastisch ondertoontje aan te zitten.
Omdat je laat zien hoe vroom je bent , iemand die werkelijk vroom is heeft geen erkenning nodig van de mensheid, erkenning van Allah soub7anahoe wa Ta3alaa zal voor die persoon meer dan voldoende zijn. Op de Dag des Oordeels, zullen we voor Hem komen te staan, niet voor u, noch voor iemand anders. Die uitspraken kunt u in de toekomst beter voor uwzelf houden inshaAllah, want niemand heeft er wat aan, en u doet uwzelf er flink tekort mee. Ik proef wrok, en wrok is niet schadelijk jegens wie je deze gevoelens koestert, maar elke dag en nacht knagen ze aan jezelf en aan je Imaan (Geloof).

Er wordt hier gesproken over het opzetten van een Islamitische Bibliotheek, een prachtige doelstelling, en soub7anAllah kijk hoe erop wordt gereageerd. In plaats van steunbetuiging zie ik men spreken over taalgebruik in plaats van de inhoud. Dan rijst er de vraag: 'met welke intentie heb je de post gelezen?' In de hoop spelfoutjes te vinden? In de hoop een uitspraak te vinden die erop wijst dat deze Broeder of Zuster helemaal niet zo vroom is als hij 'lijkt'?

Door met volledig voorbehoud van respect en woorden te spreken laat je alleen zien dat je respect voor je medemens hebt, dat is inshaAllah een uiting van Godsvrees, dit keer zonder sarcastisch ondertoontje.

hayaakoemAllah,

Umm `Aqeelah

freya
07-02-05, 16:29
Geplaatst door Amel
Assalaamoe `Alaikum wa Ra7matullahi wa Barakatuhu,

Ik wil graag reageren op 'GroteWolf'.

"Waarom schrijf je zo raar? Het is wel goed Nederlands en zo maar het leest alsof je dingen heel belangrijk wilt laten klinken door heel moeilijk zinnen te gebruiken. Zoals ambtenaren vaak doen"

Ik kan aan de ene kant wel begrijpen dat men dit als 'raar Nederlands' ziet, omdat men niet gewend is zulke teksten tegen te komen. Dit is toch echt een vorm van 'normaal Nederlands' hoor, correct me if I'm wrong.

Beste GroteWolf, misschien is het ook de bedoeling om het belangrijk te laten klinken, omdat het een belangrijke zaak is, voor een belangrijk doel.

Ik begrijp echter niet precies wat het doel van deze post is?




Nu op naar freya. U zegt het volgende:

"Omdat je dan laat zien hoe ontzettend, vreselijk vroom je wel niet bent.

En geleerd

En belangrijk"

'Vroom', volgens de dikke van Dale:
'vroom (bn.)
1 in overeenstemming met wat de godsdienst wenselijk vindt => devoot, godsdienstig, godvrezend, godvruchtig, godzalig, pieus, stichtelijk'

U kunt vroom doen, en vroom zijn, daar zit een groot verschil in. Iemand die Godsvrezend is heeft zijn kenmerken, maar uiteindelijk weet Allah soub7anahoe wa Ta3alaa het Best hoe die persoon werkelijk is.
'Innahu 3alimoen bithati soddor'. Slechts Hij weet wat er in ons binnenste afspeelt, dus het is in mijn ogen niet aan jou om daarover te spreken. Ik weet niet precies wat je met die uitspraak bedoelt, en wat je intentie was toen je die tekst typte, maar er lijkt een sarcastisch ondertoontje aan te zitten.
Omdat je laat zien hoe vroom je bent , iemand die werkelijk vroom is heeft geen erkenning nodig van de mensheid, erkenning van Allah soub7anahoe wa Ta3alaa zal voor die persoon meer dan voldoende zijn. Op de Dag des Oordeels, zullen we voor Hem komen te staan, niet voor u, noch voor iemand anders. Die uitspraken kunt u in de toekomst beter voor uwzelf houden inshaAllah, want niemand heeft er wat aan, en u doet uwzelf er flink tekort mee. Ik proef wrok, en wrok is niet schadelijk jegens wie je deze gevoelens koestert, maar elke dag en nacht knagen ze aan jezelf en aan je Imaan (Geloof).

Er wordt hier gesproken over het opzetten van een Islamitische Bibliotheek, een prachtige doelstelling, en soub7anAllah kijk hoe erop wordt gereageerd. In plaats van steunbetuiging zie ik men spreken over taalgebruik in plaats van de inhoud. Dan rijst er de vraag: 'met welke intentie heb je de post gelezen?' In de hoop spelfoutjes te vinden? In de hoop een uitspraak te vinden die erop wijst dat deze Broeder of Zuster helemaal niet zo vroom is als hij 'lijkt'?

Door met volledig voorbehoud van respect en woorden te spreken laat je alleen zien dat je respect voor je medemens hebt, dat is inshaAllah een uiting van Godsvrees, dit keer zonder sarcastisch ondertoontje.

hayaakoemAllah,

Umm `Aqeelah

:lole: Jij spant de kroon in vroomheid hoor!

Wat ik bedoel met mijn inderdaad sarcastische opmerking is :
Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.
Dit soort opgeblazen taalgebruik kom je tegenwoordig alleen maar bij sommige moslims tegen en waarschijnlijk zijn het letterlijke vertalingen van Arabische formules.

Het is GEEN goed Nederlands, grammaticaal zitten er allemaal losse eindjes en dit soort teksten zijn voor iedereen behalve de schrijver vrijwel onbegrijpelijk en niet om doorheen te worstelen.

Het gaat hier duidelijk meer om de vorm dan om de inhoud en je maakt jezelf er belachelijk mee, zeg gewoon wat je te zeggen hebt zonder je toevlucht te nemen tot zulke idiote taalcreativiteit.

Amel
08-02-05, 12:03
Bedankt freya, ik zie het als een prachtig compliment. Moge Allah Ta3alaa daar ook zo over denken, 'alaa ya3lamoe man ghalaqah wa hoewa latifoel ghabier'.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg? Wie zegt dat dit niet 'gewoon' voor 'ons' is, soub7anAllah. Etnocentrisch hoor. Hoe ik praat is normaal, en alles wat daarvan afwijkt is vreemd, raar en ongepast?

Jouw uitspraken zijn echt lachwekkend Zuster. Ik vrees dat je slechts een rode neus nodig hebt, voordat je het circus in kunt..

Nogmaals, ik begrijp niet wat het doel van je post was, maar volgens mij duidt het op niks positiefs want ik ruik achterdocht.
Ik voel diepgewortelde medelijden voor je, want jij spreekt over dat ik mezelf belachelijk maak, maar je vergeet daarbij jezelf. Jij bent hier degene die ingaat op de vorm, terwijl het hierbij gaat om de inhoud.

By the way, als je iets zegt moet je het kunnen onderbouwen, anders is die uitspraak nergens op gebaseerd. Ik heb nooit gesuggereerd dat ik perfect ben of wat dan ook, ik heb liever dat je aangeeft waar het grammaticaal niet in orde is, zodat ik ervan kan leren.



Bij voorbaat dank,

Umm `Aqeelah

freya
08-02-05, 12:20
Geplaatst door Amel
Bedankt freya, ik zie het als een prachtig compliment. Moge Allah Ta3alaa daar ook zo over denken, 'alaa ya3lamoe man ghalaqah wa hoewa latifoel ghabier'.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg? Wie zegt dat dit niet 'gewoon' voor 'ons' is, soub7anAllah. Etnocentrisch hoor. Hoe ik praat is normaal, en alles wat daarvan afwijkt is vreemd, raar en ongepast?

Jouw uitspraken zijn echt lachwekkend Zuster. Ik vrees dat je slechts een rode neus nodig hebt, voordat je het circus in kunt..

Nogmaals, ik begrijp niet wat het doel van je post was, maar volgens mij duidt het op niks positiefs want ik ruik achterdocht.
Ik voel diepgewortelde medelijden voor je, want jij spreekt over dat ik mezelf belachelijk maak, maar je vergeet daarbij jezelf. Jij bent hier degene die ingaat op de vorm, terwijl het hierbij gaat om de inhoud.

By the way, als je iets zegt moet je het kunnen onderbouwen, anders is die uitspraak nergens op gebaseerd. Ik heb nooit gesuggereerd dat ik perfect ben of wat dan ook, ik heb liever dat je aangeeft waar het grammaticaal niet in orde is, zodat ik ervan kan leren.



Bij voorbaat dank,

Umm `Aqeelah

Hoe toch op met dat theater!

Jij hebt je ware aard hier in dit topic al laten zien
http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=129038

Amel
08-02-05, 13:18
Ooh, nu vallen alle puzzelstukjes op hun plekje.
Je wilt me 'ontmaskeren' als iemand die zich anders voordoet dan ze werkelijk is, een moenafieqa. Best triest hoor. Zegt heel erg veel over jou als persoon.

Ik ga verder geen woorden meer vuil maken aan jou, want blijkbaar ben je dat niet waard.


Met vriendelijke groet,

Umm `Aqeelah