PDA

Bekijk Volledige Versie : Potret van Aboutaleb



MO_NL
07-02-05, 10:54
Hierbij een portret van Achmed Aboutaleb.

starttijd=00:00:11&speelduur=00:08:45
bron: 2Vandaag.nl

Wat vind jij van die man?

Royce
07-02-05, 10:56
Wat zei ik gisteren nou over correcte links, Mo?


Video (mms://streams.omroep.nl/tv/tros/2vandaag/sb.20050128-1.asf)

Mark
07-02-05, 11:03
Geplaatst door Royce
Wat zei ik gisteren nou over correcte links, Mo?


Video (mms://streams.omroep.nl/tv/tros/2vandaag/sb.20050128-1.asf)

De arme man heeft de hele nacht zitten programmeren :hihi:

Ron Haleber
07-02-05, 11:35
Geplaatst door MO_NL
Hierbij een portret van Achmed Aboutaleb.

Wat vind jij van die man?

De vraag van Mo zal wel heel retorisch aan Marokkanen gericht zijn... En wat die van hem denken weten we al erg goed, want anders had Ahmed geen vier body-guards constant nodig om zich tegen zijn eigen achterban - wie anders? - te beschermen... Hij kon zelfs niet naar BJBVM op Paradiso komen...


Ikzelf vind het natuurlijk enorm moedig dat een Marokkaans bestuurder eindelijk eens duidelijk durft zeggen waar de zaken op staan.... Kortom: pas je aan of pak je koffer... Maar dat wordt hem natuurlijk door geen enkele naffer in dank afgenomen - lees je eigen prikbord Mo...!

Tot nog toe zag je dan ook enkel maar linkse ja-knikkers in de naffer-politiek of notoire dwarsliggers als ZZ en Jabri...


Ahmed probeert ook de oorzaken - werk en onderwijs aan te pakken - daarom is hij serieus te nemen...

Maar ik weet uit eigen ervaring dat het hem - ondanks zijn relaties - nog geeneens lukt om een Marokkaan via FNV-werk een cursus nederlands bij het BOTC te laten volgen... Wethouder Belliot trouwens nog minder, ik schreef haar dat ze grenst aan oplichting.


Wat Ahmed van Den Haag vindt, is wel duidelijk, maar daar schoot hij tot nog toe ook weinig of liever niets mee op... :knife_hea

Met Felix Rottenberg scoort hij op tv prima, maar het gaat om de gem.raadscommisies en vandaaruit bereiken me andere geluiden... :tranen:




Wat mij interesseert is of Mo zelf hem wel zo'n geweldige 'man' vind omdat Mo hier constant zelfbeklag-topics post? Mo's eventuele antwoord zal wel heel erg vaagjes, al te conditioneel zijn...? verveeld

xulia
07-02-05, 11:55
Geplaatst door MO_NL
Hierbij een portret van Achmed Aboutaleb.

Dit ís helemaal geen "portret" van Achmed Aboutaleb.

Het gaat hier om een door hem bedacht en gesteund jongerenproject.

Achmed Aboutaleb vindt dat er, naast de bakken met geld die geďnvesteerd worden in terreurbestrijding, veel meer geld geďnvesteerd zou moeten worden in jongerenwerk omdat, zo zegt hij, het beter is dat het geld dáár naartoe gaat, dan dat er straks weer extra geďnvesteerd moet worden in gevangenissen etc.
Hierbij hoopt hij steun van het rijk te krijgen.

Het programma laat zien dat Achmed de daad bij het woord gevoegd heeft, en 7 Amsterdamse scholieren aan een betaalde stageplek hielp, zodat ze hun studie af kunnen maken.


Geplaatst door MO_NL
Wat vind jij van die man?

De vraag zou moeten zijn: "Wat vind je van het project?"

Nou, niks mis mee zou ik zo zeggen.

MO_NL
07-02-05, 12:23
Yo Royce,

Ik snap je reactie niet helemaal.

De bedoeling is dat je bij het openen van de topic een embedded player ziet. Als je op de PLAY-knop klikt is het de bedoeling dat het filmpje op het juiste moment instart en eindigd (alleen het stuk van 2Vandaag dat over Aboutaleb gaat).

Is dit bij jou (en anderen) het geval? Of zie ik als mod iets over het hoofd?

Als het wel goed werkt, waarom plaats je dan de url naar de uitzending van 2Vandaag eronder? Die start namelijk niet op het juiste moment.

MVG

xulia
07-02-05, 12:27
Geplaatst door MO_NL
Is dit bij jou (en anderen) het geval? Of zie ik als mod iets over het hoofd?


Yep! Hij doet't gewoon hoor.

MO_NL
07-02-05, 12:34
Beste Ibn Ishaq Yasar,

Ik zal het probleem doorspelen naar onze wizard (NL-X). Alhoewel we in het algemeen een beleid hebben om de mainstream te ondersteunen.

Op dit moment zijn Firefox (en Netscape) zo minimaal vertegenwoordigd onder onze bezoekers (tot mijn grote spijt en frustratie overigens) dat het qua tijd niet loont om daar iedere keer apart rekening mee te onthouden dan wel een apart ontwikkeldtraject voor in te gaan.

Ik hoop dat je begrip hebt voor dit standpunt.

MEDEDELING VOOR ALLE LEZERS:
Overigens hebben we deze functionaliteit geintegreerd voor iedereen die discussies wil starten nav TV-uitzendingen. Dus voel je vrij om hier gebruik van te maken.

Hofleverancier van TV-streams is de website www.uitzendinggemist.nl

Vergeet niet om aan bronvermelding te doen aangezien we geen zin hebben in gezeik met de Publieke Omroep.

MVG

nl-x
07-02-05, 13:03
Installeer deze 'plugin' op je Mozilla browser en alles doet het weer prima...

plugin (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1e1550cb-5e5d-48f5-b02b-20b602228de6&DisplayLang=en)

Ron Haleber
07-02-05, 13:19
Al dat technisch geamateur en gemiereneuk om Ahmed. Mo, lees liever je eigen NOVA voor een leuk portret en geef met name je eigen mening!

Ahmed Aboutaleb

http://www.novatv.nl/uploaded/bio_foto/aboutaleb2.jpg

Is: Wethouder in Amsterdam. Portefeuille: Werk en Inkomen, Educatie, Jeugd en Diversiteit en Grote Stedenbeleid.

Achtergrond: Aboutaleb wordt op 29 augustus 1961 geboren in Beni Sidel in het oostelijke deel van het Marokkaanse Rifgebergte. "Een koe, een ezel, een waterput en heel veel stenen", herinnert Aboutaleb zich zijn jeugd. Zijn vader is imam en wordt eens per jaar uitbetaald met een deel van de oogst: graan of olie.

In 1976, Ahmed is dan 16, verhuist hij met zijn moeder en broers naar Nederland. Hij besluit na aankomst zo snel mogelijk de Nederlandse taal onder de knie te krijgen en te leren fietsen. En hij gaat studeren: elektrotechniek. Eerst aan de LTS, daarna aan de Anthony Fokker School (MTS) en tenslotte aan de HTS. Hij studeert in 1987 af in telecommunicatie.

Aboutaleb is getrouwd met Khaddouj.

Loopbaan: Aboutaleb begint na de HTS aan een bliksemcarričre. Hij is achtereenvolgens verslaggever bij de radio (Veronica en de NOS), verslaggever bij RTL Nieuws, voorlichter van minister Hedy d'Ancona van WVC, hoofd voorlichting van de Sociaal Economische Raad (SER), manager bij het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en - vanaf 1998 - directeur van het multiculturele instituut FORUM.

Daarnaast zit hij in talloze commissies en werkgroepen. In 2002 volgt hij Rob Oudkerk op als wethouder in Amsterdam.

'Bounty': Voor veel moslims en niet-moslims is Aboutaleb de ideale vertegenwoordiger van de islamitische gemeenschap. Hij is 'geslaagd' in de Nederlandse samenleving en weet tegelijkertijd precies wat de moslimgemeenschap bezighoudt.

Hij is lange tijd hét gezicht in discussieprogramma's om uit te leggen dat de islam geen religie is van louter extremisten. "Hij is islamiet en doet vol overtuiging aan de Ramadan, maar is daarnaast ontzettend ingeburgerd", zegt oud-minister Hedy d'Ancona eens over hem.

Daarentegen wordt hij door Marokkaanse jongeren die zich niet door hem gesteund voelen wel de 'bounty' genoemd: wit van binnen, bruin van buiten; een opportunist die de witte machthebbers naar de mond praat.

Als hij wethouder in Amsterdam wordt, zijn de reacties echter overwegend positief. Abdou Menebhi van de Amsterdamse Stedelijke Marokkaanse Raad zegt daarover: "Eindelijk is een kut-Marokkaan positief in het nieuws. Veel Marokkanen hebben geen vertrouwen meer in de witte politiek. Dat vertrouwen kan Aboutaleb, een echte bruggenbouwer, herstellen."

Opmerkelijk: Aboutaleb heeft zijn zoon Nadir verboden te voetballen, omdat het volgens hem een sport is 'voor a-socialen'. Als kind voetbalde hij zelf overigens wel heel graag.

(Bron: Gemeente Amsterdam/de Volkskrant/NRC)

xulia
07-02-05, 13:26
Kijk! Dá's nou een portret. :duim:

Ron Haleber
07-02-05, 13:37
Geplaatst door xulia
Kijk! Dá's nou een portret. :duim:

Nu de pikante mening van MO_NL nog....!???


Mo, die van de andere naffers - neem voor het gemak Al3arbi, RinCoonie en Kid Capri weten we al! Die zien Aboutaleb liefst even snel uit het College van B&W verdwijnen, als mij van jouw prikbord! :lol:

MO_NL
07-02-05, 13:52
Tot mijn geruststelling lees ik dat je nog altijd even genuanceerd bent als altijd.

Met name je opmerking


De vraag van Mo zal wel heel retorisch aan Marokkanen gericht zijn... ... En wat die van hem denken weten we al erg goed, want anders had Ahmed geen vier body-guards constant nodig om zich tegen zijn eigen achterban - wie anders? - te beschermen... Hij kon zelfs niet naar BJBVM op Paradiso komen...

raakt kant nog wal.

In jouw ogen is de mening van een Marokkaan (Ik spreek liever over Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond) meteen de mening van alle "Marokkanen".

Zoals je wellicht (niet) zal begrijpen ben ik momenteel vooral gefocused op technisch geamateur en gemier. Onder andere om azijnzeikers als als jij te faciliteren om hun pijlen op de vaderlandse omroep te kunnen richten met de uitzending er direct bij.

Ik/wij verwachten heus geen bonbons en bloemen maar een eenmalige donatie via paypal is toch niet teveel gevraagd voor een grootverdiener als jij?

MVG

p.s. Een storting op de giro van Stg. Maroc.NL is ook goed.

melou
07-02-05, 13:53
[QUOTE]Geplaatst door Ron Haleber
[Daarnaast zit hij in talloze commissies en werkgroepen. In 2002 volgt hij Rob Oudkerk op als wethouder in Amsterdam.

klopt niet volgt in 2004 Rob Oudkerk op.

melou
07-02-05, 13:56
Geplaatst door Ron Haleber


Opmerkelijk: Aboutaleb heeft zijn zoon Nadir verboden te voetballen, omdat het volgens hem een sport is 'voor a-socialen'. Als kind voetbalde hij zelf overigens wel heel graag.

(Bron: Gemeente Amsterdam/de Volkskrant/NRC) [/B]

Dit is ook niet waar. Wel even feiten checken voordat je weer iets citeerd wat niet waar is.

Ron Haleber
07-02-05, 14:04
Geplaatst door melou


Dit is ook niet waar. Wel even feiten checken voordat je weer iets citeerd wat niet waar is.

Ik citeerde NOVA en voorzover ik weet is MO_NL daaraan bij de research verbonden...

Dus voor het goede begrip: betere bron dan MO_NL zou ik op dit pb niet weten? Maar ook het beste paard van stal laat wel eens een steek vallen?

http://www.novatv.nl/index.cfm?biografie_id=285&fuseaction=biografieen.details

Ron Haleber
07-02-05, 14:30
Geplaatst door MO_NL
Tot mijn geruststelling lees ik dat je nog altijd even genuanceerd bent als altijd.

Met name je opmerking: "wat die van hem denken weten we al erg goed, want anders had Ahmed geen vier body-guards constant nodig om zich tegen zijn eigen achterban - wie anders? - te beschermen... Hij kon zelfs niet naar BJBVM op Paradiso komen..." raakt kant nog wal.

In jouw ogen is de mening van een Marokkaan (Ik spreek liever over Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond) meteen de mening van alle "Marokkanen".

Je weet heel goed dat ik de mening van Aboutaleb deel en dus net zo veel cq weinig als hij generaliseer!

Ik kan je wel meedelen dat ik niet merkte dat het Marokkaanse publiek in Paradiso een traan liet toen het over de bewaking van Aboutaleb ging.

Ook bij andere gelegenheden merk ik geen golven van groepssolidariteit van Marokkanen met Aboutaleb - terwijl ze daar elders juist zo goed in zijn... Autochtonen stellen dan generaliserend dat zo'n man toch behoorlijk geďsoleerd staat t.o.v. zijn eigen gemeenschap!



In principe ben ik het met je term "Nederlanders met een Marokkaanse achtergrond" eens, maar we kunnen op een pb het daar toch niet letterlijk over gaan hebben... Of je zou de code 'NLMEMA' moeten populariseren.




Zoals je wellicht (niet) zal begrijpen ben ik momenteel vooral gefocused op technisch geamateur en gemier. Onder andere om azijnzeikers als als jij te faciliteren om hun pijlen op de vaderlandse omroep te kunnen richten met de uitzending er direct bij.

Dat is een lofwaardig streven waar ik graag gebruik van zal maken.

In Paradiso had ik mijn pijlen al op de hoofdredacteur van Netwerk willen richten voor wat betreft hun eenzijdige berichtgeving. Maar dan moet je er duidelijk een reeks voorbeelden van kunnen noemen. En ik wist dat Samira Abbos mij na het eerste voorbeeld al af zou kappen en dus begon ik er maar niet aan...

Geef ons dus maar gauw de redacteuren van de tv aan wie we ons kunnen richten met kans op resultaat...!




Ik/wij verwachten heus geen bonbons en bloemen maar een eenmalige donatie via paypal is toch niet teveel gevraagd voor een grootverdiener als jij?

MVG

p.s. Een storting op de giro van Stg. Maroc.NL is ook goed.

Abdou Menebhi dacht indertijd ook al dat ik een "grootverdiener" was om de tekorten van zijn Mussem ff bij te spijkeren... Tot mijn spijt moet ik jou net als hem indertijd uit de droom helpen en dus weer naar mijn Marokkaanse slager doorverwijzen...


Blijft staan dat ik nog altijd erg benieuwd blijf naar wat jouw oordeel is over Aboutaleb...?!

Ron Haleber
07-02-05, 14:59
Naschrift:

MO_NL als mijn generalisaties kant noch wal raken, noem mij dan behalve overbekende bounties als Med Sini en een ambtenaar als Markouch - een aantal Marokkanen en hun organisaties die publiekelijk voor Aboutaleb zijn opgekomen. Het bleef erg stil!

Op mijn generalisatie dat Marokkaanse prikkers van mijn kritisch geluid (net als van onze vertrokken Maarten) evenmin als dat van Aboutaleb gediend zijn, kun je ook geen weerlegging geven!

Of je zou zelf persoonlijk voor deze "azijnpisser" je hand over je hart moeten halen!



MVG

Ron

xulia
07-02-05, 15:04
Geplaatst door Ron Haleber
Blijft staan dat ik nog altijd erg benieuwd blijf naar wat jouw oordeel is over Aboutaleb...?! [/B] (Hier ook. We wachten het af...)

Ron Haleber
07-02-05, 15:36
Beste MO_NL ik onderschat overigens technische problemen allerminst. Ook mijn vriend jan hoogland van de MOI heeft er blijkbaar last van. Hier zijn interessante mail:

Vanochtend in de Volkskrant een heel verhaal over de Marokkaanse Verzoeningscommissie.

Nu op mijn site enkele videofragmenten ervan, enkele dagen geleden uitgezonden door de Marokkaanse Televisie.

Fragment 3 bevat mevrouw Ouharfou, die in het artikel genoemd wordt. Zij spreekt Atlas-Berbers, een variant van het Berbers die door weinigen in Nederland wordt verstaan.

Zie: http://www.let.ru.nl/~j.hoogland/Video/index.htm


Jan (Abu Samir) Hoogland - Dept. of Arabic, University of Nijmegen

Orakel
07-02-05, 20:17
Geplaatst door Ron Haleber
De vraag van Mo zal wel heel retorisch aan Marokkanen gericht zijn... En wat die van hem denken weten we al erg goed, want anders had Ahmed geen vier body-guards constant nodig om zich tegen zijn eigen achterban - wie anders? - te beschermen... Hij kon zelfs niet naar BJBVM op Paradiso komen...

Ikzelf vind het natuurlijk enorm moedig dat een Marokkaans bestuurder eindelijk eens duidelijk durft zeggen waar de zaken op staan.... Kortom: pas je aan of pak je koffer... Maar dat wordt hem natuurlijk door geen enkele naffer in dank afgenomen - lees je eigen prikbord Mo...!


Kut de krab, wat een onzin Ron.

Appietaleb is gewoon een lokale bestuurder en op die kwaliteiten moet ie afgerekend en gewaardeerd worden.
Dat geen enkele Marokkaan hem moet, is flagrante nonsens, evenals je opmerking over de reden wrom hij niet naar BJBVM kon komen.

En dat wat jij moedig vindt aan hem, roepen Marokkanen onderling en in de moskeeën al jaren hoor.
Sterker nog, ze voegen de daad bij het woord en onverbeterlijke kinderen die zich bezig blijven houden met criminaliteit, drugs of prostitutie lazeren ze soms zo op het vliegtuig naar Marokko.
Dus dat huidige geblér van WIlders is een kwestie van trendvolgen, niet van trendsetten.

Annyways: Appietaleb doet het redelijk, maar wat mij betreft loopt zijn eigen ego hem nog wat in de weg. Hoorde tijdje trug een 3 uur durend interview met hem op radio 1 en daarin stak ie iets teveel zijn eigen loftrompet.
Is op zich niet erg, maar dat ego kom je ook tegen in zijn publieke optredens, waar hij zich dan te snel laat opnaaien (die dude die hem op de trein wenste) of zijn eigen persoon teveel op de voorgrond zet.

Dat zul je Cohen nooit zien doen.

Ron Haleber
07-02-05, 21:44
Geplaatst door Orakel
Kut de krab, wat een onzin Ron.

Appietaleb is gewoon een lokale bestuurder en op die kwaliteiten moet ie afgerekend en gewaardeerd worden.
Dat geen enkele Marokkaan hem moet, is flagrante nonsens, evenals je opmerking over de reden wrom hij niet naar BJBVM kon komen.

En dat wat jij moedig vindt aan hem, roepen Marokkanen onderling en in de moskeeën al jaren hoor.
Sterker nog, ze voegen de daad bij het woord en onverbeterlijke kinderen die zich bezig blijven houden met criminaliteit, drugs of prostitutie lazeren ze soms zo op het vliegtuig naar Marokko.
Dus dat huidige geblér van WIlders is een kwestie van trendvolgen, niet van trendsetten.

Annyways: Appietaleb doet het redelijk, maar wat mij betreft loopt zijn eigen ego hem nog wat in de weg. Hoorde tijdje trug een 3 uur durend interview met hem op radio 1 en daarin stak ie iets teveel zijn eigen loftrompet.
Is op zich niet erg, maar dat ego kom je ook tegen in zijn publieke optredens, waar hij zich dan te snel laat opnaaien (die dude die hem op de trein wenste) of zijn eigen persoon teveel op de voorgrond zet.

Dat zul je Cohen nooit zien doen.

Orakel, bedankt voor je pittige reactie!

Ik wou de baas van deze site uit zn hol lokken en formuleerde het dus uitdagend - je weet onze nafferbaasjes hier lijken net iets te veel op die in Marokko. Die kruipen dus eerder onder hun bureau dan dat ze erover heen springen als ze hun autoriteit dreigen te verliezen... :p


Dat Appietaleb reuze arrogant is hoef je mij niet te vertellen - het werd al 20 jaar geleden mijn teleurstelling als ik Marokkanen uit Marokko met hem in contact bracht - hij bracht niet voldoende begrip voor ze op...

Dus wat dat betreft heb je wat mij betreft groot gelijk... Maar ik denk dat Appie dat ondertussen ook wel door heeft... Al ken ik mensen die liever niet met hem door één deur gaan, in één commissie zitten...



Ik zou willen hopen dat wat jij over Marokkaanse ouders vertelt waar is - al was het maar voor 10%... Dat zou zeker de voorpagina's van de kranten halen en het bot uit de polarisatie halen...! Maar ik ben bang dat zelfs Schaap je hiervoor de statistieken niet kan leveren!

In die moskeeën die ik ken doen in elk geval jouw verhalen niet de ronde! Ook niet in het Brabantse van Rafiq en Cheppih... Het is dus hoog tijd dat jij net als Haselhoef eens op tournee gaat! Als zijn groupie misstaat jou dat trouwens niet!


Dat Aboutaleb bij Marokkanen respect heeft verworven, moet ik nog zien... Ik vroeg het al hierboven... Noem ze mij dus bij jou daar verweg in Zwolle of Enschede - ik zal het Ahmed meteen doormailen: heeft hij ook weer een getrooste dag!


Jij denkt overigens erg makkelijk over bedreigingen door lui als Med B. Ik kan je verzekeren, Ahmed is heus geen watje - heeft eerder te veel lef! Hij kruipt dus heus niet zomaar achter de schouders van vier kleerkasten... :boos:

Maar ja, op deze site doet men graag of er niets aan de hand is, ja... Slecht nieuws over Marokkanen bestaat onder Marokkanen niet, dat weten we onderhand nu wel... :kwaad:

Zwarte Kat
07-02-05, 22:04
Geplaatst door Ron Haleber

Maar ja, op deze site doet men graag of er niets aan de hand is, ja... Slecht nieuws over Marokkanen bestaat onder Marokkanen niet, dat weten we onderhand nu wel... :kwaad:

Tis net zoiets als beweren dat alle Hollanders gierige vrekken zijn.....

Ron Haleber
07-02-05, 23:18
Geplaatst door Zwarte Kat
Tis net zoiets als beweren dat alle Hollanders gierige vrekken zijn.....

Zwarte Kat ga je nu als excuus-truus optreden? Dat verhaal over generaliseren is onderhand toch wel danig versleten? Dat wordt te pas en te onpas erbij gehaald om elke zelfkritiek in de kiem te smoren. Net als het slachtofferschap? Heb je die trucs nog niet door? :moe:

Orakel
07-02-05, 23:18
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Orakel, bedankt voor je pittige reactie!

Ik wou de baas van deze site uit zn hol lokken en formuleerde het dus uitdagend - je weet onze nafferbaasjes hier lijken net iets te veel op die in Marokko. Die kruipen dus eerder onder hun bureau dan dat ze erover heen springen als ze hun autoriteit dreigen te verliezen... :p


Dat Appietaleb reuze arrogant is hoef je mij niet te vertellen - het werd al 20 jaar geleden mijn teleurstelling als ik Marokkanen uit Marokko met hem in contact bracht - hij bracht niet voldoende begrip voor ze op...

Dus wat dat betreft heb je wat mij betreft groot gelijk... Maar ik denk dat Appie dat ondertussen ook wel door heeft... Al ken ik mensen die liever niet met hem door één deur gaan, in één commissie zitten...

Och, hoogmoed komt voor den val. Zeker bij politici die narcisme hebben zitten op de plek waar normaal de humanistische bezieling zit.


Ik zou willen hopen dat wat jij over Marokkaanse ouders vertelt waar is - al was het maar voor 10%... Dat zou zeker de voorpagina's van de kranten halen en het bot uit de polarisatie halen...! Maar ik ben bang dat zelfs Schaap je hiervoor de statistieken niet kan leveren!

Och, die voorpagina's vormen slechts een fictieve en gefabriceerde schijnwerkelijkheid en je laten leiden door die twillight zone, leidt slechts tot een ondoordringbaar schimmenspel.
Als we es de verloren deugd van het luisteren weer zouden hervinden, dan zouden we ons verbazen over wat we te horen kunnen krijgen.

Tis welliswaar niet empirisch en ik heb geen mediabronnen, maar ik ken er toch wel een paar die de eerstgeboren hoeders van hun naam en familiaire erfgoed zonder pas terug hebben gebonjoured.
Zie het maar als een stille revolutie.

Ron Haleber
08-02-05, 00:25
Geplaatst door Orakel

Och, die voorpagina's vormen slechts een fictieve en gefabriceerde schijnwerkelijkheid en je laten leiden door die twillight zone, leidt slechts tot een ondoordringbaar schimmenspel.
Als we es de verloren deugd van het luisteren weer zouden hervinden, dan zouden we ons verbazen over wat we te horen kunnen krijgen.

Tis welliswaar niet empirisch en ik heb geen mediabronnen, maar ik ken er toch wel een paar die de eerstgeboren hoeders van hun naam en familiaire erfgoed zonder pas terug hebben gebonjoured.
Zie het maar als een stille revolutie.


Orakel ik juich je enthousiasme voor je ontdekkingen natuurlijk toe! Het zou betekenen dat Marokkanen zoals jij het ervaart, uit hun diep coma gaan ontwaken...

Ik heb er jaren geleden ook in kranten en elders voor gepleit jonge onaangepaste Marokkanen voor een paar jaar naar Marokko te laten terugkeren om daar met hun leeftijdgenoten een vak te leren.

Organisaties als in Oujda waren er erg positief over en wilden er graag in participeren... Hier te lande vonden jeugdwerkers het beter dan de failliete projecten waar ze hun brood mee verdienden.


Om die reden vond ik het een catastrophe dat het EMCEMO-projekt in Larache schipbreuk leed - naar men zei door fout financieel beleid. En naar ik van een bevriend medewerker hoorde, door gebrek aan voldoende leiding.


Maar het lijkt me toch dat we er vraagtekens bij moeten zetten of terugsturen het panacee is is. Niet omdat harde maatregelen niet nodig zijn. Of omdat we Verdonk niet in de kaart moeten spelen...

Maar omdat uiteindelijk het probleem toch door de Marokkanen IN Nederland zal moeten worden opgelost. Je kunt toch geen 10% of meer van de jongeren systematisch voorgoed gaan terugsturen.


Ik zie het meer in de richting van wat Turken doen. Die zetten hun jongeren met name in Nederland in internaten onder straffe Turkse leiding. En daar hoor je geen slechte berichten over behalve dat het tijdelijke isolatie oplevert.

Bij Marokkanen lijkt me het probleem in een kader te zitten dat daar uitvoering aan kan geven. Het Marokkaanse bajes-project dat ik hier ken, liep mis doordat men "de Marokkaanse methode" ging toepassen, d.w.z. de pupillen in elkaar ging slaan.... Dat was tegen de mensenrechten...

Dat Marokkanen het zelf moeten doen staat buiten kijf - van de week bedreigde Jan Beerenhout me nog woedend met harde maatregelen als ik teksten waar ik hem betuttelaar noem - je weet Jan en de "kampementen van Lubbers" - niet van mijn site haalde. Mij bedreigen helpt echter niet...

Wat vindt jij daarvan?

Ron Haleber
08-02-05, 01:44
Omdat onze voorzitter MO_NL azijn ging sijken over "mijn generaliseren" moet ik toch even mijn redactiebeleid op de laatste vergadering van onze buurtsite IB verdedigen.

Mijn optreden als "islamdeskundige" binnen de redactie legt zijn vruchten af bij Rogier die Islam en Marokkanen eerder helemaal niet zag zitten:

Gepost door Rogier:

Ik ben dat gezeur over Marokkanen dit en Marokkanen een beetje zat. Ik sta voor 200% achter onze Marokkanen en ik vind dat we er alles aan moeten doen om ze te helpen hun weg te vinden in onze samenleving.

Gepost door Michael:

@rogier. Mijn hemel, ben je net ontwaakt uit een coma ofzo? Politieke correctheid hoeft niet meer hoor! Hoe kun je nou ‘200%’ achter mensen staan die intimideren, beroven, bedreigen, stelen, liegen, bedriegen, vernielen, moorden etc etc. (en inderdaad ja, lang niet alle Marokkanen zijn zo, maar ze mogen er wel op aangesproken worden.)

Gepost door Rogier:

Het slaat onderhand helemaal nergens meer op dat ‘de Marokkanen’ het allemaal gedaan hebben. Ik ken persoonlijk een behoorlijk aantal Marokkanen en die hebben allemaal een baan, zijn fatsoenlijke mensen etc. Natuurlijk zijn er problemen met een aantal jongeren, maar het is onzinnig zoals er nu tekeer gegaan wordt tegen ‘De Marokkanen’. Simpelweg omdat ‘De Marokkanen’ niet verantwoordelijk zijn voor wat een beperkte groep doet. Ik zou het zelf ook waardeloos vinden als ik de hele tijd aangesproken zou worden op wat ‘De Nederlanders’ allemaal doen. Iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet en is niet verantwoordelijk wat een ander gedaan heeft. Er zijn problemen met een deel van de Marokkaanse jeugd, en niet met ‘De Marokkanen’.

Gepost door Rogier:

Tegenwoordig is het trouwens politiek correct om ‘De Marokkanen’ af te branden. Net zoals het vroeger politiek correct was om problemen in deze groep volledig te negeren. Kijk maar eens op die eindeloze hoeveelheid weblogs. Elke anonieme puistenkop denkt tegenwoordig het recht te hebben om op zogenaamd ‘satirische’ toon een hele bevolkingsgroep af te schrijven.

Het is waardeloos. Als dergelijke anoniemen bijdragen de zogenaamde vrijheid is die we koste wat het kost moeten verdedigen, zie ik daar weinig in.

Voor mij is vrijheid van meningsuiting trouwens niet onbeperkt. Er zijn nog altijd wetten en het zou wat mij betreft te overwegen zijn die wat aan te scherpen. Punt is alleen dat je dan het gevaar loopt dat mensen ook in redelijkheid niet meer zouden mogen zeggen wat ze denken.

Maar zoals het nu is, wordt er van de vrijheid van meningsuiting gebruikt gemaakt tot een onbeperkte vrijheid om anoniem te kwetsen, en dat is volgens mij nooit de bedoeling geweest van de wetgeving. Ik heb dus de grootste moeite met anoniem berichten posten. Wat mij betreft zou dat op deze website, net zoals op bijvoorbeeld http://www.maroc.nl, niet meer mogelijk moeten zijn.

Gepost door Ron Haleber on 08/02/05:

Rogier blijkt niet ongevoelig voor mijn argumenten op de laatste vergadering. Het anoniem posten levert tenslotte te veel vrijheid voor beledigen en voor schelden op bevolkingsgroepen op. Of het nu joden of Marokkanen zijn, het is beter dat mensen zelf de verantwoordelijkheid nemen voor wat ze zeggen!

Dat er personen om duidelijke reden voor bepaalde tijd geband worden, moet mogelijk zijn. Op Maroc.NL doet men dat tegenwoordig na twee waarschuwingen voor drie weken.

Het nadeel van Maroc.NL is dat men de moderatoren niet kent en er geen participatie van de prikkers is. De grootschaligheid van die site speelt daar een rol bij. Wij als buurtsite kunnen dus democratischer te werk gaan!

http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1465/



Ron: MO_NL je ziet mijn goede voorbeeld doet goed volgen...! Mijn aanprijzen van jouw site gaat zelfs school maken. Maar je mag me rustig af blijven sijken hoor! Daar ben ik van Marokkanen allang aan gewend. No bad feelings! :student:

Zwarte Schaap
08-02-05, 01:57
Geplaatst door Ron Haleber
Orakel ik juich je enthousiasme voor je ontdekkingen natuurlijk toe! Het zou betekenen dat Marokkanen zoals jij het ervaart, uit hun diep coma gaan ontwaken...

Ik heb er jaren geleden ook in kranten en elders voor gepleit jonge onaangepaste Marokkanen voor een paar jaar naar Marokko te laten terugkeren om daar met hun leeftijdgenoten een vak te leren.

Organisaties als in Oujda waren er erg positief over en wilden er graag in participeren... Hier te lande vonden jeugdwerkers het beter dan de failliete projecten waar ze hun brood mee verdienden.


Om die reden vond ik het een catastrophe dat het EMCEMO-projekt in Larache schipbreuk leed - naar men zei door fout financieel beleid. En naar ik van een bevriend medewerker hoorde, door gebrek aan voldoende leiding.


Maar het lijkt me toch dat we er vraagtekens bij moeten zetten of terugsturen het panacee is is. Niet omdat harde maatregelen niet nodig zijn. Of omdat we Verdonk niet in de kaart moeten spelen...

Maar omdat uiteindelijk het probleem toch door de Marokkanen IN Nederland zal moeten worden opgelost. Je kunt toch geen 10% of meer van de jongeren systematisch voorgoed gaan terugsturen.


Ik zie het meer in de richting van wat Turken doen. Die zetten hun jongeren met name in Nederland in internaten onder straffe Turkse leiding. En daar hoor je geen slechte berichten over behalve dat het tijdelijke isolatie oplevert.

Bij Marokkanen lijkt me het probleem in een kader te zitten dat daar uitvoering aan kan geven. Het Marokkaanse bajes-project dat ik hier ken, liep mis doordat men "de Marokkaanse methode" ging toepassen, d.w.z. de pupillen in elkaar ging slaan.... Dat was tegen de mensenrechten...

Dat Marokkanen het zelf moeten doen staat buiten kijf - van de week bedreigde Jan Beerenhout me nog woedend met harde maatregelen als ik teksten waar ik hem betuttelaar noem - je weet Jan en de "kampementen van Lubbers" - niet van mijn site haalde. Mij bedreigen helpt echter niet...

Wat vindt jij daarvan?

Iemand die zich alleen bezig houdt met Marokkanen en in het bijzonder de problemen, raakt op een gegeven moment het overzicht-, objectivieit kwijt, afstand etc om de zaak in de juiste proporties te kunnen zien. En al helemaal als het beroepsparasieten zijn.

Hun wereld bestaat louter en alleen uit problemen van Marokkanen. Wat the fuck met Marokkanen? Het ergste is dat men vrijwel alle negatieve zaken op de Marokkanen afschuift terwijl de werkelijkheid een ander beeld laat zien. Marokkanen zijn niet het crimineelst, Marokkanen zijn niet de nummer 1 vrouwenmishandelaars of verkrachters, Marokkanen hebben niet de slechtste onderwijsresultaten, Marokkanen hebben niet het hoogste aantal uitkeringen, Marokkanen zijn niet het minst geintegreerd, Marokkanen hebben niet het hoogste aantal abortussen of het hoogste aantal mensen met geslachtsziektes. Marokkanen worden wel structureel het minst betaald, Marokkanen wonen gemiddeld in de kleinste huizen, Marokkanen worden het eerst ontslagen, Justitie richt zich naar alle waarschijnlijkheid het meest op Marokkanen, Marokkanen worden het meest onheus bejegend door de media en politici.

Etc....

Marokkanen moeten eens met rust gelaten worden zodat ze zelfstandig hun weg kunnen vinden. De meerderheid heeft eigenlijk allang zijn plaats gevonden alleen worden de beroepsspelletjes telekens weer herhaald. Ik ben bang dat deze kwaadaardige focus op Marokkanen meer slechts dan goed doet. De negatieve gevolgen van de stigmatisering zullen nog lang nagalmen en de vooroordelen versterken en in stand houden.

Werp die oogkleppies eens af en zie de wereld met een objectievere bril.

Zwarte Kat
08-02-05, 02:20
Geplaatst door Ron Haleber
Zwarte Kat ga je nu als excuus-truus optreden? Dat verhaal over generaliseren is onderhand toch wel danig versleten? Dat wordt te pas en te onpas erbij gehaald om elke zelfkritiek in de kiem te smoren. Net als het slachtofferschap? Heb je die trucs nog niet door? :moe:

Welke trucs?

Ik begin het onderhand zachies aan moe te worden om Marokkanen keer op keer afgeschilderd te zien worden als een kliek mensen die zich verschuilen achter een muur van zelfmedelijden/slachtofferschap en dat ze geen zelfkritiek hebben etc. etc.

Ron Haleber
08-02-05, 02:40
Geplaatst door Zwarte Kat
Welke trucs?

Ik begin het onderhand zachies aan moe te worden om Marokkanen keer op keer afgeschilderd te zien worden als een kliek mensen die zich verschuilen achter een muur van zelfmedelijden/slachtofferschap en dat ze geen zelfkritiek hebben etc. etc.

Ik maak een groot onderscheid of ik met Nederlanders in de weer ben of zoals hier primair met Marokkanen.

Van het eerste gaf ik hierboven zojuist een voorbeeld: op een site van louter autochtonen. Nederlanders hebben vaak een gedemoniseerd beeld van Marokkanen en het is broodnodig ze met de neus op de werkelijkheid te drukken!

Maar op deze site vind ik dat we juist de negatieve ontwikkelingen bij de Marokkaanse gemeenschap aan de orde moeten stellen.

Anders werken we mee aan hun zelfgenoegzaamheid, die - zie hun organisaties - er al in overvloed is... We moeten ons geen rad voor ogen draaien dat er niets aan de hand is. Daartoe is Ahmed Aboutaleb m.i. juist ook de aangewezen persoon! :engel:

Zwarte Schaap
08-02-05, 02:47
Geplaatst door Ron Haleber
Ik maak een groot onderscheid of ik met Nederlanders in de weer ben of zoals hier primair met Marokkanen.

Van het eerste gaf ik hierboven zojuist een voorbeeld: op een site van louter autochtonen. Nederlanders hebben vaak een gedemoniseerd beeld van Marokkanen en het is broodnodig ze met de neus op de werkelijkheid te drukken!

Maar op deze site vind ik dat we juist de negatieve ontwikkelingen bij de Marokkaanse gemeenschap aan de orde moeten stellen.

Anders werken we mee aan hun zelfgenoegzaamheid, die er - zie hun organisaties - er al in overvloed is... We moeten ons geen rad voor ogen draaien dat er niets aan de hand is. Daartoe is Ahmed Aboutalib m.i. juist ook de aangewezen persoon! :engel:

Ronnieboy is zeker gewend om de touwtjes van de marionetten in zijn hand te houden. The almighy ron die de mensen bespeelt en drijft zoals hij wil. Zelfgenoegzaamheid heh?

Ron Haleber
08-02-05, 03:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
..........

Schaap voor de zoveelste keer: Jij wil constant de aandacht, maar ik heb wel wat beters te doen. Ik ben je akelig geklaag en afgezaagde insinuaties meer dan zat. Ik reageer echt niet zomaar op jouw postings - doe jij het dan ook niet op de mijne. Dan zijn we af van het verplicht wederkerig afsijken!

Zwarte Schaap
08-02-05, 03:34
Geplaatst door Ron Haleber
Schaap voor de zoveelste keer: Jij wil constant de aandacht, maar ik heb wel wat beters te doen. Ik ben je akelig geklaag en afgezaagde insinuaties meer dan zat. Ik reageer echt niet zomaar op jouw postings - doe jij het dan ook niet op de mijne. Dan zijn we af van het verplicht wederkerig afsijken!

Ik ga niet akkoord.

Zwarte Schaap
08-02-05, 03:42
Trouwens ronnieboy, heb jij vroeger wel eens voor de Samsam geschreven?

Zwarte Kat
08-02-05, 04:13
Geplaatst door Ron Haleber

Maar op deze site vind ik dat we juist de negatieve ontwikkelingen bij de Marokkaanse gemeenschap aan de orde moeten stellen.


Maar waarom zou je?
De paar Marokkanen die hier op NvdD rondhangen zijn van verschillend kaliber en voor de rest zijn het overwegend autochtonen prikkers.



Ik maak een groot onderscheid of ik met Nederlanders in de weer ben of zoals hier primair met Marokkanen.


Ergens snap ik wel wat je bedoelt. Op mn werk wordt er nogal eens denigrerend gedaan over Marokkanen. Flauwe grapjes en lullige opmerkingen waar ik altijd serieus tegenin ga terwijl ik hier op t forum er lang niet zo snel op in zal gaan.
Hetzelfde geldt met mn 2 voormalige Marokkaanse ex-vriendinnetjes. Tegen hun zat ik weleens te geinen over de islam of over Marokkanen maar zoiets is ondenkbaar als ik onder autochtonen ben of met m'n collega's.


Maar over t algemeen lees ik hier wel erg vaak dat 'De Marokkaan' geen zelfkritiek heeft en dat de handjes in onschuld worden gewassen.
Maar als puntje bij paaltje komt dan zijn Hollanders, Polen, Fransen en Hongaren van hetzelfde stramien.
Man, ik ben 2 jaar met een stel Poolse krakers opgetrokken.
Als ik niet oppas dan zou ik beginnen te denken dat Polen allemaal alcoholisten zijn, ze allemaal van vechten houden, ze allemaal ruig zijn, ze allemaal stront eigenwijs zijn en dat ze bovenal koppig zijn als de pest.
:hihi: Maar ik moet toegeven dat ze wel een dosis zelfkritiek hebben.
Je zou zweren dat ze gepokt en gemazeld zijn met joodse humor.

Ron Haleber
08-02-05, 09:20
Geplaatst door Zwarte Kat

Ergens snap ik wel wat je bedoelt. Op mn werk wordt er nogal eens denigrerend gedaan over Marokkanen. Flauwe grapjes en lullige opmerkingen waar ik altijd serieus tegenin ga terwijl ik hier op t forum er lang niet zo snel op in zal gaan.

Man, ik ben 2 jaar met een stel Poolse krakers opgetrokken.
Als ik niet oppas dan zou ik beginnen te denken dat Polen allemaal alcoholisten zijn, ze allemaal van vechten houden, ze allemaal ruig zijn, ze allemaal stront eigenwijs zijn en dat ze bovenal koppig zijn als de pest.:hihi:

Maar ik moet toegeven dat ze wel een dosis zelfkritiek hebben.
Je zou zweren dat ze gepokt en gemazeld zijn met joodse humor.

Zwarte Kat ik kan me redelijk in jouw antwoord vinden...

Maar geef me eens advies! :duizelig:

Als jij die afgelopen 2 jaar i.p.v met Poolse krakers, zoals ik, met Zwarte Schaap - me zonder aanleiding voor de voeten lopend - had moeten optrekken, die zonder enige zelfkritiek is en zonder een gram humor - laat staan joodse humor, heeft ie nog nooit van gehoord - wat was dan wel jouw reactie geweest...??? :confused:

Het jong kleeft aan me als een bloedzuiger, heeft een ziekelijke obsessie voor me, moet mede daarom urgent naar het RIAGG...


Ik begrijp het wel... Schaap denkt onterecht dat ik vreselijk interessant ben, iedereen ken waar hij ook mee zou willen praten, wetenschappelijk over zaken schrijf waar hij ook serieus over wil worden genomen - zonder dat hem dat lukt - zie hoe hij een blauwtje opliep bij Frank van Gemert! En hij projecteert daarom al zijn frustratie en gemankeerde behoeftes op mij als zijn onbereikbaar ideaal die mijn volle aandacht aan hem moet geven... Negatief overdrachtsmechanisme zou psych Sidali het noemen - die heeft daar beroepshalve natuurlijk ook mee te maken...!


Ik vind het lullig om dat pesterig naffertje steeds weer uit te schelden als hij weer begint te zuigen... Het is beneden mijn niveau - en als plakkerig staat voor wie het leest, uiteindelijk hij als relzoeker voor joker...

In feite heeft ook ons Beheer duidelijk aangegeven dat hij ergens een groot probleem heeft (misschien iets met zn papieren?) door hem constant met -2, min twee punten op dit pb rond te laten huppelen... Dus ja, bij beheer dat hem al gehandicapt heeft verklaard - hoef ik ook niet met die oorwurm aan te komen...

En ik moet zeggen hij heeft mijn zwakte door: toen ik op mn tiende bij de padvinders moest, stopte de akela ook altijd de kinderen met een handicap in mijn 'welpennest' omdat ik zo aardig en behulpzaam voor ze was... :verdriet:

Schaap ziet daarbij dat Marmouch de brutaalste bendeleider van de jonge onhandelbare naffers in Nederland, me prijzend 'mocrofiel' noemt hoeveel ik ook met hem van mening verschil... Over Sabi Moussaoui van Argan - die het over "Ron, je zal versteld staan, die boefjes zijn eigenlijk schatjes" heeft, zal ik het maar niet meer hebben... Kortom, ik raak mijn nafferstigma dus maar niet kwijt...


Maar jij als kraker - gepokt en gemazeld zelfs door ruige Polen - moet daar toch een oplossing voor weten - voor wat ik met zo'n raar plakkerig Marokkaantje als Zwarte Schaap moet doen...??? :boogie:

Zie in spanning uit naar je advies! :motorzaag

melou
08-02-05, 10:11
1) probeer geuzennamen of scheldwoorden te vermijden. Het wordt naffer is zeer beladen zeker in belgie. daarmee is het begonnen om elke zwartharige de criminele hoek in te drukken. niet gebruiken dus.

2) enige wat ik steeds lees van bepaalde mensen is dat ze moeten aanpassen en zelfkritiek moeten hebben. heel veel problemen hebben we ook zelf in de hand. maar de eerste en meest grote fouten zijn door de nederlanders zelf gemaakt. Toen eind jaren 60 nederland gastarbeiders nodig had ging men in marokko en turkije selecteren. waar en hoe ging men selecteren?

ten eerste in gebieden waar men een achterstand sociaal-economische zin t.o.v. stedelijke gebieden binnen dat land. ten tweede werden de mensen getoetst of de mensen niet te hoog geschoold waren. anders was zo een gastarbeider een risico. hij zou anders te mondig worden over de werkomstandigheden.

geef maar als hollander maar toe dat jullie fout zaten t.o.v eerste generatie gastarbeiders.

Ron Haleber
08-02-05, 10:22
Melou met "naffer" is niets mis mee. Het betekent gewoon Noord Afrikaan. Dat het door de politie wordt gebruikt maakt het tot een geuzennaam.

Met jouw verhaal over werving ging ik al veertig jaar geleden op tournee samen met de bekende sociaal-geograaf Wim Heinemijer van de UvA. Daar hoef je me dus niets over te vertellen!

melou
08-02-05, 10:43
Geplaatst door Ron Haleber
Melou met "naffer" is niets mis mee. Het betekent gewoon Noord Afrikaan. Dat het door de politie wordt gebruikt maakt het tot een geuzennaam.

Met jouw verhaal over werving ging ik al veertig jaar geleden op tournee samen met de bekende sociaal-geograaf Wim Heinemijer van de UvA. Daar hoef je me dus niets over te vertellen!

bied je excuses dan maar aan net als de rest van de blanke nederlandse samenleving. dat is wat jullie van ons ook eisen.

wat hebben wij de overgrote gedeelte van de marokkanen te maken met de problemen die er nu heersen. wij hebben er niet om gevraagd. maar wij moeten er wel continu verantwoording voor afleggen


naffer is een scheldwoord net als nigger. zit in de zelfde catogerie. als jij vindt van niet. ok. maar wij vinden van wel. dus aan jou of je er wel rekening mee wilt houden

Ron Haleber
08-02-05, 11:18
Melou, voor de term "kazen" geldt hetzelfde, daar liggen wij ook niet onderste boven van al is het geen stadhuistaal.

Ik verwijs je naar Marokko.nl waar Nederlanders aangeduid worden als "ongelovig onreine varkens" en zo meer. Kijk dat gaat duidelijk te ver - ook als je zoiets vice versa zou gebruiken!

Gaat het over serieuze zaken dan lijkt me naffers ongepast. Ik gebruik het ook voor 'Marokkanen" niet op autochtone websites. Maar op een Marokkaanse website moet het kunnen - anders moeten ze "kazen" ook verbieden!

Wide-O
08-02-05, 11:22
Geplaatst door Ron Haleber
Melou

Wel erg kort van stof Ron, ben ik niet gewend van je :hihi:

Dat "naffer" gedoe ... probeer je toch een beetje mee te provoceren, niet ? Ik weet niet of het werkt, maar het staat je natuurlijk vrij.

Ron Haleber
08-02-05, 11:26
Voor Wide-O:


Geplaatst door Ron Haleber
Melou, voor de term "kazen" geldt hetzelfde, daar liggen wij ook niet onderste boven van al is het geen stadhuistaal.

Ik verwijs je naar Marokko.nl waar Nederlanders aangeduid worden als "ongelovig onreine varkens" en zo meer. Kijk dat gaat duidelijk te ver - ook als je zoiets vice versa zou gebruiken!

Gaat het over serieuze zaken dan lijkt me naffers ongepast. Ik gebruik het ook voor 'Marokkanen" niet op autochtone websites. Maar op een Marokkaanse website moet het kunnen - anders moeten ze "kazen" ook verbieden!

Zwarte Kat
08-02-05, 14:16
Geplaatst door Wide-O
Wel erg kort van stof Ron, ben ik niet gewend van je :hihi:

Dat "naffer" gedoe ... probeer je toch een beetje mee te provoceren, niet ? Ik weet niet of het werkt, maar het staat je natuurlijk vrij.

:boogie: Vorig jaar was het Naffer Festival in Amsterdam een swingend feest met veel Mocro's en Kaasies.....


"Naffer" als babynaam?
Vraag van Amina A. uit Amsterdam West: Wij komen allebei uit Salé. Mijn man wil het kind dat ik verwacht Naffer noemen! Zelf vind ik het wel een leuk klinkende naam, maar mag dat van de islam?

Antwoord drs. Mohamed Ali: Naamgeving is in de verschillende islamitische landen gebaseert op traditie. De meest gebruikte namen gaan terug tot de directe omgeving van onze profeet. Volgens het Guiness Book of Records is Mohamed de meest gebruikte naam op aarde! Maar natuurlijk ben je vrij om het even welke naam te kiezen, zolang je jouw kind en niet mee zult belasten in zijn/haar latere leven. Een opvallende naam kun je zelf wel heel erg leuk vinden om het bijzondere van jouw kind te benadrukken, de term Naffer is oorspronkelijk de afkorting die de Nederlandse politie gebruikte om er een Noord Afrikaanse verdachte mee aan te duiden. Inmiddels is het, wat de Hollanders "een Geuzennaam" noemen geworden. De naam is dan ook opgenomen op de lijst van mannelijke babynamen. Wijs hierop als je problemen ondervind. Volgens de naamanalise van deze lijst drukt de naam Naffer onder andere uit dat je "aggressive by nature" zou zijn en "do not tolerate being possessed by others."
Of je de naam officieel krijgt ingeschreven, is afhankelijk van de goede wil van de ambtenaar van de burgerlijke stand en/of ambassade. Er zijn gevallen bekend dat zelfs algemeen gebruikte namen als Kazan of Jasmijn werden geweigerd in hun Nederlandse vorm en moesten worden verfranst tot Chazane of Yasmine.

Antwoord haj Abderafik: Is de naam Naffer bedoeld als roepnaam of wil je het kind echt zo laten registreren? In dat geval moet ik je teleurstellen. Hoewel je in principe vrij bent een naam te kiezen, hanteert de Marokkaanse ambassade in Den Haag een officiele lijst. Hierop de officiele transcriptie van Arabische namen volgens de Franse methode. Nederlandse transcripties worden door Marokkaanse ambtenaren verfranst. Er bestaan strikte richtlijnen wat betreft de acceptatie van niet Arabische namen, omdat hiertoe verzet tegen de leiding van het gezag van de koning tot uitdrukking kan worden gebracht.

Wide-O
08-02-05, 14:24
"Nigger" wordt natuurlijk ook als een geuzennaam gezien door sommige Afro-americans. Maar als een "blanke" dat gaat roepen niet, dacht ik zo :fucyc:

Enfin, toch leuk dat een land met duizenden Naaktgeborens en Suykerbuiken zo'n problemen maakt over een naam. Napoleon zou trots zijn :D

Zwarte Kat
08-02-05, 14:26
Geplaatst door Ron Haleber


Ik begrijp het wel... Schaap denkt onterecht dat ik vreselijk interessant ben, iedereen ken waar hij ook mee zou willen praten, wetenschappelijk over zaken schrijf waar hij ook serieus over wil worden genomen - zonder dat hem dat lukt - zie hoe hij een blauwtje opliep bij Frank van Gemert! En hij projecteert daarom al zijn frustratie en gemankeerde behoeftes op mij als zijn onbereikbaar ideaal die mijn volle aandacht aan hem moet geven... Negatief overdrachtsmechanisme zou psych Sidali het noemen - die heeft daar beroepshalve natuurlijk ook mee te maken...!


Precies.
De afgunst druipt er vanaf.
Alleen al om die reden zou ik, als ik jou was, me weinig aantrekken van zijn reacties.

En don't forget de negeerlijst :o

Zwarte Kat
08-02-05, 14:49
Geplaatst door Wide-O
"Nigger" wordt natuurlijk ook als een geuzennaam gezien door sommige Afro-americans. Maar als een "blanke" dat gaat roepen niet, dacht ik zo :fucyc:

Toch vind ik nigger of Naffer niet hetzelfde.
Ik denk ook niet dat er in Amerika een festival georganiseerd zou worden met veel subsidie geld dat het Nigger Festival genoemd wordt.
Maar ik begrijp dat in Belgie de benaming Naffer een zwaardere lading heeft dan hier in Olanda.

Ach, hoe vaak wordt er hier niet door auto's en allo's gesproken over kaaskoppen.....
Daar valt niemand over.


Enfin, toch leuk dat een land met duizenden Naaktgeborens en Suykerbuiken zo'n problemen maakt over een naam. Napoleon zou trots zijn :D

Hehe...

Ik las vorige week van Afrux dat in de pre-islam tijd het normaal was om negatieve namen te geven.

Wide-O
08-02-05, 14:56
Geplaatst door Zwarte Kat
[B]Toch vind ik nigger of Naffer niet hetzelfde.
Ik denk ook niet dat er in Amerika een festival georganiseerd zou worden met veel subsidie geld dat het Nigger Festival genoemd wordt.


Denk ik ook niet nee :moeilijk:



Maar ik begrijp dat in Belgie de benaming Naffer een zwaardere lading heeft dan hier in Olanda.


Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot voor kort het hele woord nog nooit gehoord had :eek:



Ach, hoe vaak wordt er hier niet door auto's en allo's gesproken over kaaskoppen.....
Daar valt niemand over.


Ik ben zelf jaren voor kaaskop uitgescholden hier in België, I kid you not. Op den duur verliezen die woorden hun betekenis natuurlijk. Vooral als je weet dat Belgen meer kaas eten, en Ollanders meer friet :boogjes:

Zwarte Kat
08-02-05, 15:13
Geplaatst door Wide-O

Ik ben zelf jaren voor kaaskop uitgescholden hier in België, I kid you not. Op den duur verliezen die woorden hun betekenis natuurlijk. Vooral als je weet dat Belgen meer kaas eten, en Ollanders meer friet :boogjes:

:giechel: Je bent tot je dood vervloekt: je zal altijd een Kaaskop blijven.
T zit in je DNA,.....dr is niks aan te doen.
Hoe graag je ook een Vlaming wilt zijn........


:fuckit: Jij Kaaskop

Zwarte Schaap
08-02-05, 18:22
Geplaatst door Ron Haleber
Als jij die afgelopen 2 jaar i.p.v met Poolse krakers, zoals ik, met Zwarte Schaap - me zonder aanleiding voor de voeten lopend - had moeten optrekken, die zonder enige zelfkritiek is en zonder een gram humor - laat staan joodse humor, heeft ie nog nooit van gehoord - wat was dan wel jouw reactie geweest...??? :confused: Zonder aanleiding voor de voeten lopend?


Het jong kleeft aan me als een bloedzuiger, heeft een ziekelijke obsessie voor me, moet mede daarom urgent naar het RIAGG... Volgens mij kleef jij aan Marokkanen, ik bestrijd gewoon je aanrijden en droogneuken bij de Marokkanen.


Ik begrijp het wel... Schaap denkt onterecht dat ik vreselijk interessant ben, iedereen ken waar hij ook mee zou willen praten, wetenschappelijk over zaken schrijf waar hij ook serieus over wil worden genomen - zonder dat hem dat lukt - zie hoe hij een blauwtje opliep bij Frank van Gemert! En hij projecteert daarom al zijn frustratie en gemankeerde behoeftes op mij als zijn onbereikbaar ideaal die mijn volle aandacht aan hem moet geven... Negatief overdrachtsmechanisme zou psych Sidali het noemen - die heeft daar beroepshalve natuurlijk ook mee te maken...! Ik geef geen cent om roem en bekendheid van prominenten en mijzelf, ben daar niet eens geschikt voor. Als dat zo was zou ik mezelf ook prominent mengen tussen de egotrippende profiteurs en hun bijeenkomsten. Ik ben maar een simpele boerenzoon met internet.


Ik vind het lullig om dat pesterig naffertje steeds weer uit te schelden als hij weer begint te zuigen... Het is beneden mijn niveau - en als plakkerig staat voor wie het leest, uiteindelijk hij als relzoeker voor joker... Als je schijnheilig jezelf verbergen achter dubbelzinnig schelden en leugenachtige insinuaties er ook toe rekent blijft er niets heel van je egotripperij.


In feite heeft ook ons Beheer duidelijk aangegeven dat hij ergens een groot probleem heeft (misschien iets met zn papieren?) door hem constant met -2, min twee punten op dit pb rond te laten huppelen... Dus ja, bij beheer dat hem al gehandicapt heeft verklaard - hoef ik ook niet met die oorwurm aan te komen... Yep ik heb problemen met mijn papieren dat heb ik al vele malen hier gezegd. Speciaal voor jou nog een keer: Ik ben nu inmiddels een jaar illegaal, waarbij ik niet mag werken en geen uitkering krijg. Ja ik ben financieel gehandicapt gemaakt door verdonk. Ik loop al anderhalve maand achter met mijn huur van 475 euro p/mnd, 2 maanden met mijn energierekening, ik heb twee gaatjes en moet naar de tandarts, en ik heb een deurwaarder achter me aan dat ik mijn ziekenfonds niet heb betaald. Mijn telefoon is inmiddels afgesloten. Verder heb ik de stadsbelastingdienst achter me aan zitten die dreigt om een openbare verkoop te houden bij mij thuis omdat ik de jaarlijkse woonbelasting nog niet heb betaald.


Schaap ziet daarbij dat Marmouch de brutaalste bendeleider van de jonge onhandelbare naffers in Nederland, me prijzend 'mocrofiel' noemt hoeveel ik ook met hem van mening verschil... Over Sabi Moussaoui van Argan - die het over "Ron, je zal versteld staan, die boefjes zijn eigenlijk schatjes" heeft, zal ik het maar niet meer hebben... Kortom, ik raak mijn nafferstigma dus maar niet kwijt... Kun je eigenlijk wat anders dan alleen over Marokkanen en boefjes te praten?


Maar jij als kraker - gepokt en gemazeld zelfs door ruige Polen - moet daar toch een oplossing voor weten - voor wat ik met zo'n raar plakkerig Marokkaantje als Zwarte Schaap moet doen...??? :boogie:

Zie in spanning uit naar je advies! :motorzaag Gewoon wat doen aan zelfreflectie en hopelijk lijdt dat tot bepaalde inzichten waarmee je niet alleen Schaap kunt benaderen maar ook de rest van de wereld.

Eke
08-02-05, 22:47
Geplaatst door Ron Haleber
Zwarte Kat ik kan me redelijk in jouw antwoord vinden...

Maar geef me eens advies! :duizelig:

Als jij die afgelopen 2 jaar i.p.v met Poolse krakers, zoals ik, met Zwarte Schaap - me zonder aanleiding voor de voeten lopend - had moeten optrekken, die zonder enige zelfkritiek is en zonder een gram humor - laat staan joodse humor, heeft ie nog nooit van gehoord - wat was dan wel jouw reactie geweest...??? :confused:

Het jong kleeft aan me als een bloedzuiger, heeft een ziekelijke obsessie voor me, moet mede daarom urgent naar het RIAGG...


Ik begrijp het wel... Schaap denkt onterecht dat ik vreselijk interessant ben, iedereen ken waar hij ook mee zou willen praten, wetenschappelijk over zaken schrijf waar hij ook serieus over wil worden genomen - zonder dat hem dat lukt - zie hoe hij een blauwtje opliep bij Frank van Gemert! En hij projecteert daarom al zijn frustratie en gemankeerde behoeftes op mij als zijn onbereikbaar ideaal die mijn volle aandacht aan hem moet geven... Negatief overdrachtsmechanisme zou psych Sidali het noemen - die heeft daar beroepshalve natuurlijk ook mee te maken...!


Ik vind het lullig om dat pesterig naffertje steeds weer uit te schelden als hij weer begint te zuigen... Het is beneden mijn niveau - en als plakkerig staat voor wie het leest, uiteindelijk hij als relzoeker voor joker...

In feite heeft ook ons Beheer duidelijk aangegeven dat hij ergens een groot probleem heeft (misschien iets met zn papieren?) door hem constant met -2, min twee punten op dit pb rond te laten huppelen... Dus ja, bij beheer dat hem al gehandicapt heeft verklaard - hoef ik ook niet met die oorwurm aan te komen...

En ik moet zeggen hij heeft mijn zwakte door: toen ik op mn tiende bij de padvinders moest, stopte de akela ook altijd de kinderen met een handicap in mijn 'welpennest' omdat ik zo aardig en behulpzaam voor ze was... :verdriet:

Schaap ziet daarbij dat Marmouch de brutaalste bendeleider van de jonge onhandelbare naffers in Nederland, me prijzend 'mocrofiel' noemt hoeveel ik ook met hem van mening verschil... Over Sabi Moussaoui van Argan - die het over "Ron, je zal versteld staan, die boefjes zijn eigenlijk schatjes" heeft, zal ik het maar niet meer hebben... Kortom, ik raak mijn nafferstigma dus maar niet kwijt...


Maar jij als kraker - gepokt en gemazeld zelfs door ruige Polen - moet daar toch een oplossing voor weten - voor wat ik met zo'n raar plakkerig Marokkaantje als Zwarte Schaap moet doen...??? :boogie:

Zie in spanning uit naar je advies! :motorzaag


Ron H., ik ken je alleen van je incidentele post hier op de site waar ik per toeval over struikel, maar van deze aanval ga ik echt over m'n nek. :kotsen:

Wat kun jij als arrogante over het paard getilde kleuter tekeergaan.Genant voor een buitenstaander om te lezen.O, je zult best wat stukjes hebben geschreven, maar dat is niet zo verschrikkelijk moeilijk, vooral als je je kennisgebied maar klein houdt in je leven.

Ben je nu nog steeds zo boos omdat Zwarte Schaap jou recentelijk homofilie aanwreef ?Dat is toch geen schande ?

En dan slijmen met Zwarte Kat :kotsen:

Jonge, jonge, wat voel je je "een popijopi" -weet je wel waar het verbindingsstreepje moet :huil: Een treurig optreden van je, Ron H. !!!!!

Eke
08-02-05, 22:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zelfgenoegzaamheid heh?

Dit herkende ik bij Ron H. Klopt, m.i.

Eke
08-02-05, 23:02
Geplaatst door melou
1) probeer geuzennamen of scheldwoorden te vermijden. Het wordt naffer is zeer beladen zeker in belgie. daarmee is het begonnen om elke zwartharige de criminele hoek in te drukken. niet gebruiken dus.

2) enige wat ik steeds lees van bepaalde mensen is dat ze moeten aanpassen en zelfkritiek moeten hebben. heel veel problemen hebben we ook zelf in de hand. maar de eerste en meest grote fouten zijn door de nederlanders zelf gemaakt. Toen eind jaren 60 nederland gastarbeiders nodig had ging men in marokko en turkije selecteren. waar en hoe ging men selecteren?

ten eerste in gebieden waar men een achterstand sociaal-economische zin t.o.v. stedelijke gebieden binnen dat land. ten tweede werden de mensen getoetst of de mensen niet te hoog geschoold waren. anders was zo een gastarbeider een risico. hij zou anders te mondig worden over de werkomstandigheden.

geef maar als hollander maar toe dat jullie fout zaten t.o.v eerste generatie gastarbeiders.

Ik kan niet zeggen dat je helemaal gelijk hebt, maar ik vind het een goeie reaktie !
Ik zal je zeggen dat ook ongeschoolde mensen heel intelligent kunnen zijn.Ze hebben gewoon de kans niet gehad op een goeie opleiding.

De tiental Marokkanen die ik tegen ben gekomen in mijn leven in Nederland bleken zachtaardige vriendelijke mensen.

~Panthera~
08-02-05, 23:07
Geplaatst door melou
1) probeer geuzennamen of scheldwoorden te vermijden. Het wordt naffer is zeer beladen zeker in belgie. daarmee is het begonnen om elke zwartharige de criminele hoek in te drukken. niet gebruiken dus.

2) enige wat ik steeds lees van bepaalde mensen is dat ze moeten aanpassen en zelfkritiek moeten hebben. heel veel problemen hebben we ook zelf in de hand. maar de eerste en meest grote fouten zijn door de nederlanders zelf gemaakt. Toen eind jaren 60 nederland gastarbeiders nodig had ging men in marokko en turkije selecteren. waar en hoe ging men selecteren?

ten eerste in gebieden waar men een achterstand sociaal-economische zin t.o.v. stedelijke gebieden binnen dat land. ten tweede werden de mensen getoetst of de mensen niet te hoog geschoold waren. anders was zo een gastarbeider een risico. hij zou anders te mondig worden over de werkomstandigheden.

geef maar als hollander maar toe dat jullie fout zaten t.o.v eerste generatie gastarbeiders.

Helemaal mee eens. :duim:

Orakel
08-02-05, 23:09
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Orakel ik juich je enthousiasme voor je ontdekkingen natuurlijk toe! Het zou betekenen dat Marokkanen zoals jij het ervaart, uit hun diep coma gaan ontwaken...

Tis voor jou meer een ontdekking dan het voor mij is geloof ik.
Kan jij je nog die roemruchte uitzending van 'Hollandse Nieuwe' herrineren, waarbij een bonkige Marokkaanse vader aangaf dat hij verantwoordelijk was voor de opvoeding binnenshuis en de staat voor die buitenshuis?
Man o man, dat was voer voor allerlei -ogen en -gogen die daar hele diepgravende theoriën over ontwikkelden en die simplistische uitspraak verhieven tot een versteend cultureel aspect van de Marokkaanse cultuur. Stelletje breindoden.
Wat de man aangaf was niet meer of minder dan dat als zijn kinderen buiten liepen te klooien, dat 'buiten' ze dan moest aanpakken.
Wat dat aangaat zijn het dus niet de Marokkanen die in een comateus cultureel vaccuum hebben gehangen.
Was het niet in diezelfde uitzending dat een bekende van jou het had over de 'subsidiemaffia', doelend op al die welzijnswerkers en andere cultureel incestueuzen die Marokkanen hulpbehoevend hielden ter meerdere ere en glorie van hun eigen boterham?


Ik heb er jaren geleden ook in kranten en elders voor gepleit jonge onaangepaste Marokkanen voor een paar jaar naar Marokko te laten terugkeren om daar met hun leeftijdgenoten een vak te leren.

Gebeurt of gebeurde al. AMsterdam heeft of had een project, waarbij draaideurtjes 10 maanden naar Marokko moesten, opgeleid werden tot bouwvakker en die skills gelijk ten behoeve van de plaatstelijke bevolking in moesten zetten.
Ander voordeel was dat ze gelijk 10 maanden lang wisten wat ze hier aan het vergooien waren.


Hier te lande vonden jeugdwerkers het beter dan de failliete projecten waar ze hun brood mee verdienden.

Dat laat zich raden, want dat leverde fijn een betaalde vakantie naar Marokko op.
Die geitewollen pijpen hebben van alles verzonnen om zichzelf aan het werk te helpen. Van esoterisch bloemschikken via telekinetisch kleien tot Tibetaans aura-vlechten aan toe.
Al wie d'r beter werd, het waren niet de Marokkanen.

Ik geloof dat het nu tijd wordt om een bruggetje naar Appietaleb te maken........
op de wallen hebben ze verzakte bruggen toch?

Zwarte Kat
09-02-05, 01:53
Geplaatst door Eke

De tiental Marokkanen die ik tegen ben gekomen in mijn leven in Nederland bleken zachtaardige vriendelijke mensen.

Ja wat dacht je dan?
Dat het schuimbekkende vampiers waren die rondliepen met zelfmoord-explosieven?

Oramus
09-02-05, 03:01
Wat een leuke topic is dit, ik heb me kostelijk vermaakt toen ik het doorlas. Met name Ron Haleber zou ik willen bedanken voor zijn scherpe maar humoristische inbreng.

Zwarte Schaap
09-02-05, 03:46
Trouwens dat woord naffer gebruiken we hier niet eens in Rotterdam. Dat is weer zo een lokale Amsterdamse ''zoveelste'' naam voor Marokkanen. Die Amsterdammers denken al heel gauw dat Nederland om hun stad draait.

Ron Haleber
09-02-05, 10:54
Geplaatst door Zwarte Schaap
.........

Zwarte Schaap, je antwoord was zo ontwapenend dat toen ik bij een eerste snelle surf in jouw tekst bleef hangen, ik dacht: dit is typisch het antwoord van 850 waarom ik hem heb gevraagd. Je zult het met me eens zijn dat die A'damse kraker altijd eerlijk en direct door zee op problemen ingaat.

Je herinnert je nog wel zijn voor de gevestigde burgers hier 'schokkende' verdediging van het recht op uitkering tegenover een puriteinse arbeidsmoraal die de verrechtse overheid ons door de strot probeert te drukken... Een houding waar veel Marokkanen als zelfs Orakel zich in zullen kunnen vinden. 850 geeft ze daarbij het goede voorbeeld door al zn talenten als vrijwilliger en musicus maximaal in te zetten (en dat laatste kun je van 9 op de 10 naffers die zijn ethos in de praktijk delen, niet zeggen)...

Het ware dus te wensen dat jij en je kornuiten ooit eens op zn Marokkaans als die zogenaamd lastige 850-krakers worden. Met dat soort positivo-dwarsliggers zag onze maatschappij er heel anders uit! En was ook het onoplosbare conflict met jullie naffers voorgoed de wereld uit...


Toen ik dus tenslotte naar de nick keek, stuitte ik op een heel andere Zwarte Krakerkat... En bleek jij het te zijn! Ik was verbaasd want ik wist niet dat je ondanks alles tot zo'n eerlijke en dus ook ergens redelijke reactie in staat was, waarop een andere geprivilegieerder buitenstaander natuurlijk wel van alles tegenin kan brengen... Maar het goed recht van "die irritante zwarte kraker" uit Rotjeknor die alles te kwader trouw op zn kop zet - blijft dan toch in principe ergens overeind staan. Als dwarsligger die geen kwaad weet van Marokkanen - en dus ook niet van jezelf, ben je dan niet met argumenten aan te pakken.



Natuurlijk blijf jij eigenwijs jezelf, hoe onredelijk je medediscussianten dat ook mogen vinden. Je manipuleert de titels van je topics bij het leven zoals het je uitkomt - maar ook MO doet dat tenslotte ook: anti-racisme wordt: racisme als titel van zn topic... Jij veegt het straatje van je Marokkanen schoon met door velen erg dubieus geachte statistieken. Je draait de situatie om van Marokkanen die zich dienen te integreren met die van de Nederlanders die met ze in hun maag zitten als overteerbare zwerfkeien die integratie weigeren...

En als je eenmaal de pik op iemand hebt zoals op Frank van Gemert, dan kan die zich bergen want dan blijft er toch niets meer van hem heel. Frank legde na de zoveelste poging om jou met redelijke argumenten te overtuigen, het hoofd dus maar moedeloos in de schoot met de conclusie dat jij toch als een op hol geslagen locomotief doorrraast op jouw rails... Als collega van Frank van Gemert - hoewel op dit pb niet zo serieus genomen als hij - moet ik daar maar van leren en me in zijn schoenen plaatsen...



Geplaatst door Eke
.........


Omdat ik me net als Frank opstel als iemand die erop kan bogen serieus studie gemaakt te hebben van de zaken waar het over gaat, krijg je natuurlijk van dames als Eke die dergelijke studies weigeren te lezen, het verwijt dat je arrogant bent, een superego hebt, zelfgenoegzaam op de resultaten van je wetenschappelijk werk leunt en veel meer van dat soort gelul...

Zelfs Maarten die er momenteel schoon genoeg van heeft en zich aan andere belangrijkere zaken wijt dan prikken, had dat gejeremieer keer op keer te verduren... Ik mag Maarten zelfs geen link naar deze site meer opsturen. Maar nu heeft Maarten tenminste tijd om een paar afspraken met me na te komen!




Geplaatst door Zwarte Kat
.........


Daarbij staat zoals Zwarte Kat opmerkt, het je altijd vrij op onbeantwoordbare insinuaties niet te reageren... Ik moet het voorbeeld van Maarten maar eens een tijdje volgen, ook omdat andere redacties van leuke sites hevig aan me trekken en omdat ik met name met jou ZS toch eigenlijk net als Frank concludeerde wel uitgepraat ben - hoewel je je hier even van een onverwachte sportieve kant toont.

Eke
09-02-05, 11:21
Geplaatst door Ron Haleber
1)krijg je natuurlijk van dames als Eke die dergelijke studies weigeren te lezen, het verwijt dat je arrogant bent, een superego hebt en veel meer van dat soort gelul...
2)
Zelfs Maarten die er momenteel schoon genoeg van heeft en zich aan andere belangrijkere zaken wijt dan prikken, had dat gejeremieer keer op keer te verduren... Ik mag Maarten zelfs geen link naar deze site meer opsturen..

1) je ego is niet super, maar echt niet bescheiden als ik je teksten tegenkom. dat geeft niet. het is niet slecht om daar mee aan de slag te gaan.
het spijt me voor je dat je je gekwetst voelt, maar : wat jij niet wilt dat jou geschiedt, o, doe dat ook een ander niet.....
Als ik de kans krijg : :bril:
2)Maarten gaat te rationeel op de zaken in.Mensen hebben nl. gevoelens die vaker invloed uitoefenen dan je als redelijk mens zou willen.Groet hem.Hij heeft hart voor zijn zaak.

Ron Haleber
09-02-05, 11:33
Geplaatst door Eke
het spijt me voor je dat je je gekwetst voelt, maar : wat jij niet wilt dat jou geschiedt, o, doe dat ook een ander niet.....
Als ik de kans krijg : :bril:


Door zo'n opmerking - zeker als jij het goedwillend zegt - voel ik me niet gekwetst hoor! Wel raak ik geďrriteerd als ZS als ik iets kritisch over Rifies zeg, me puur uit wraak me meteen tot hoereloper bombardeert. Maar ja, kritische dames als Samira Bellil ontkomen bij hem ook niet aan het stigma van de aan ZS goed bekende - door hem vaak beschreven - uitlokkende, dus zelf schuldige keldersletten in Rotjeknol...

Zwarte Schaap
09-02-05, 11:58
Geplaatst door Ron Haleber
Natuurlijk blijf jij eigenwijs jezelf, hoe onredelijk je medediscussianten dat ook mogen vinden. Je manipuleert de titels van je topics bij het leven zoals het je uitkomt -

Je zult me nooit kunnen betrappen op het feit dat mijn titels onjuist zijn.


Jij veegt het straatje van je Marokkanen schoon met door velen erg dubieus geachte statistieken. Je draait de situatie om van Marokkanen die zich dienen te integreren met die van de Nederlanders die met ze in hun maag zitten als overteerbare zwerfkeien die integratie weigeren... Alle statistieken die ik gebruik zijn state of the art en van gerenomeerde instanties zoals het CBS, Ministerie van Justitie en vele anderen specialisten. Als je aan een statistiek twijfelt dan hoor ik dat graag van je.


En als je eenmaal de pik op iemand hebt zoals op Frank van Gemert, dan kan die zich bergen want dan blijft er toch niets meer van hem heel. Frank legde na de zoveelste poging om jou met redelijke argumenten te overtuigen, het hoofd dus maar moedeloos in de schoot met de conclusie dat jij toch als een op hol geslagen locomotief doorrraast op jouw rails... Ik heb niet de pik op Frankie maar op zijn onderzoeksopzet en dito resultaten. In de gevoerde discussie heeft hij mij niet kunnen overtuigen van zijn resultaten. aangezien zijn onderzoek en conclusies zeer kwalijke gevolgen heeft voor Marokkanen en vrijwel niemand hem een strobreed in de weg legt, moet ik het dan maar doen.

Als ik als simpele amateurtje het hem zo moeilijk kan maken en hij geen bevredigende antwoorden kan geven, geeft dat te denken over de opzet en conclusies van zijn door de overheid gesubsidieerde onderzoek om criminaliteit te koppelen aan etniciteit en integratie. Ik trap niet in dergelijke opzetjes.

Zwarte Schaap
09-02-05, 12:02
Geplaatst door Ron Haleber
Door zo'n opmerking - zeker als jij het goedwillend zegt - voel ik me niet gekwetst hoor! Wel raak ik geďrriteerd als ZS als ik iets kritisch over Rifies zeg, me puur uit wraak me meteen tot hoereloper bombardeert. Maar ja, kritische dames als Samira Bellil ontkomen bij hem ook niet aan het stigma van de aan ZS goed bekende - door hem vaak beschreven - uitlokkende, dus zelf schuldige keldersletten in Rotjeknol...

Leugens ronnieboy. Samira bellil is misbruikt door de racistische Franse overheid om haar slachtofferschap/verkrachting te koppelen aan de Islam zodat de Franse overheid een verbod op de hijaab kon invoeren. Daar heb ik me tegen verzet.

Ron Haleber
09-02-05, 12:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leugens ronnieboy. Samira bellil is misbruikt door de racistische Franse overheid om haar slachtofferschap/verkrachting te koppelen aan de Islam zodat de Franse overheid een verbod op de hijaab kon invoeren. Daar heb ik me tegen verzet.

Op Argan namen de Marokkaanse moslima's duidelijk afstand van jouw standpunt. Zij hebben veel waardering voor haar boek en acties!

Lees nijn verslag daarover: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=98209

"Meidenavond rond Samira Bellil groot succes!"



P.S. Over je statistieken en titels, sla de opmerkingen van Mark61 er maar eens op na - die lijken me al voldoende...

Ron Haleber
09-02-05, 13:06
Geplaatst door Orakel
Tis voor jou meer een ontdekking dan het voor mij is geloof ik.
Kan jij je nog die roemruchte uitzending van 'Hollandse Nieuwe' herrineren, waarbij een bonkige Marokkaanse vader aangaf dat hij verantwoordelijk was voor de opvoeding binnenshuis en de staat voor die buitenshuis?
Man o man, dat was voer voor allerlei -ogen en -gogen die daar hele diepgravende theoriën over ontwikkelden en die simplistische uitspraak verhieven tot een versteend cultureel aspect van de Marokkaanse cultuur. Stelletje breindoden.
Wat de man aangaf was niet meer of minder dan dat als zijn kinderen buiten liepen te klooien, dat 'buiten' ze dan moest aanpakken.
Wat dat aangaat zijn het dus niet de Marokkanen die in een comateus cultureel vaccuum hebben gehangen.
Was het niet in diezelfde uitzending dat een bekende van jou het had over de 'subsidiemaffia', doelend op al die welzijnswerkers en andere cultureel incestueuzen die Marokkanen hulpbehoevend hielden ter meerdere ere en glorie van hun eigen boterham?

Nu begin je toch te lijden aan een virus waar Schaap mee besmet is:

De pliesie mot t maar oplossen...

We motten achter elke naffer op straat dus een diender gaan posten...

Op de tv zie ik net dat Remkes en Donner het enkel bij echt verdachte naffers wil laten. En dat kost al zoveel dat de normale politiediensten in het slop raken - vergeet 112 dus maar...

Bedankt dus voor jouw vaderlijk advies om ons ook met de sores en de kosten van alle andere jonge naffers op straat op te schepen!

Voor alle duidelijkheid:



Wat de man aangaf was niet meer of minder dan dat als zijn kinderen buiten liepen te klooien, dat 'buiten' ze dan moest aanpakken. Wat dat aangaat zijn het dus niet de Marokkanen die in een comateus cultureel vaccuum hebben gehangen.





Gebeurt of gebeurde al. AMsterdam heeft of had een project, waarbij draaideurtjes 10 maanden naar Marokko moesten, opgeleid werden tot bouwvakker en die skills gelijk ten behoeve van de plaatstelijke bevolking in moesten zetten.
Ander voordeel was dat ze gelijk 10 maanden lang wisten wat ze hier aan het vergooien waren.

Dat laat zich raden, want dat leverde fijn een betaalde vakantie naar Marokko op.
Die geitewollen pijpen hebben van alles verzonnen om zichzelf aan het werk te helpen. Van esoterisch bloemschikken via telekinetisch kleien tot Tibetaans aura-vlechten aan toe.
Al wie d'r beter werd, het waren niet de Marokkanen.


Dat project was nu juist het EMCEMO-project dat ik voor jou beschreef...



Ik geloof dat het nu tijd wordt om een bruggetje naar Appietaleb te maken........
op de wallen hebben ze verzakte bruggen toch?

Ik vind de situatie en de taak van Ahmed Aboutaleb helemaal niet als grap op te vatten. Het tegendeel is het geval!

Hij is hier het slachtoffer van een al te luchtige en gemakkelijke kijk op de gang van zaken waar jij ook blijk van schijnt te geven: allemaal faluwekul die veiligheid, voor ons naffers is er niks aan de hand...!

Ja voor jou als onbekende naffer net als voor de ander naffers op dit prikbord klopt dat. Maar niet voor naffer Aboutaleb!

Orakel
10-02-05, 00:33
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Nu begin je toch te lijden aan een virus waar Schaap mee besmet is:

De pliesie mot t maar oplossen...

We motten achter elke naffer op straat dus een diender gaan posten...


Ik vind de situatie en de taak van Ahmed Aboutaleb helemaal niet als grap op te vatten. Het tegendeel is het geval!

Hij is het slachtoffer van een al te luchtige en gemakkelijke kijk op de gang van zaken waar jij ook blijk van schijnt te geven: allemaal faluwekul die veiligheid, voor ons naffers is er niks aan de hand...!

Veel beproefde doch povere discussietactiek. Schreef nergens iets wat ook maar een zweem heeft van de strekking die jij er uit haalt.

Zal het kort houwen, maar kom d'r nog uitgebreid op terug.

Dreiging:

zal best dat de man bedreigd is, maar we hebben nu ook een cultuurtje dat als ik morgen zeg: je zou die klerelijer van een WIlders toch een rotschop geven', dan sta ik morgen voor het hekje bij de rechter. Terwijl ik toch geheel in de geest van Remkes handel.
De 'belager' van mw. Balkenende heeft TBS gekregen en het feit dat ie Turk is en dat we in een zieke tijd leven heeft daar natuurlijk niks mee te maken.
Kortom: graag dingen in juiste verhouding blijven zien. Als ik me druk zou maken om alle bedreigingen die ik beroepshalve krijg, dan zou ik morgen steun moeten gaan trekken.

De plisie alles op laten lossen:

Niet de plisie maar wel wat consequenter het strafrecht hanteren, want dat heeft niet voor niets een corrigerende werking.
Al die schijnheilige wetsvoorstellen die nou ingediend worden zijn dan niet of nauwelijks nodig.
Tasje rippen? Daar staat toevallig 3 maanden voor en daar krijg je geen airmiles bij. En geloof me, dat maakt meer indruk dan 2 zondagen de tanden van wat fossiele bejaarden te moeten poetsen als taakstraf.

Ron Haleber
10-02-05, 14:04
Geplaatst door Orakel
Veel beproefde doch povere discussietactiek. Schreef nergens iets wat ook maar een zweem heeft van de strekking die jij er uit haalt.

Zal het kort houwen, maar kom d'r nog uitgebreid op terug.


Niks discussietactiek... Ik heb simpel jouw tekst geciteerd en dat kwam op de (buurt)vaders neer. We weten ondertussen wel dat vaders noch buurtvaders invloed hebben op hangjongeren - zie Cohen - dan moet je dus de pliesi inzetten...

Jouw oplossing?


Geplaatst door Orakel

Dreiging:

zal best dat de man bedreigd is, maar we hebben nu ook een cultuurtje dat als ik morgen zeg: je zou die klerelijer van een WIlders toch een rotschop geven', dan sta ik morgen voor het hekje bij de rechter. Terwijl ik toch geheel in de geest van Remkes handel.
De 'belager' van mw. Balkenende heeft TBS gekregen en het feit dat ie Turk is en dat we in een zieke tijd leven heeft daar natuurlijk niks mee te maken.
Kortom: graag dingen in juiste verhouding blijven zien. Als ik me druk zou maken om alle bedreigingen die ik beroepshalve krijg, dan zou ik morgen steun moeten gaan trekken.

Met jouw softe supermocrofiele mening van dit prikbord kun je zelfs bij de maroc-tokkies nooit last van dreiging van ze krijgen!

Voor die facist van een Wilders moet je effe het kamerverslag van gisteren nalezen! Ik betrapte Wouter Bos erop dat hij tegen Donner zei: waarom vervolgde jij die Wilders niet voor wat hij over Arafat zei???

Zie daarover verder mijn verhaal over Farid Achahboun! Weet niet of Achahboun bij Wouter heeft geklaagd...? Boris stelde hij idd op de hoogte.



Geplaatst door Orakel
De plisie alles op laten lossen:

Niet de plisie maar wel wat consequenter het strafrecht hanteren, want dat heeft niet voor niets een corrigerende werking.
Al die schijnheilige wetsvoorstellen die nou ingediend worden zijn dan niet of nauwelijks nodig.
Tasje rippen? Daar staat toevallig 3 maanden voor en daar krijg je geen airmiles bij. En geloof me, dat maakt meer indruk dan 2 zondagen de tanden van wat fossiele bejaarden te moeten poetsen als taakstraf.

Heb gisteren hele dag die 2e kamerzitting gevolgd. Met name Femke en Boris zeiden hetzelfde: Donner wat wil je voor een onzin - je hebt al wetten genoeg in huis - alleen gebruiken jullie die niet!

Buruma, Spong e.a. hebben het op NOVA ook al gezegd...

Rabi'ah.
10-02-05, 17:31
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leugens ronnieboy. Samira bellil is misbruikt door de racistische Franse overheid om haar slachtofferschap/verkrachting te koppelen aan de Islam zodat de Franse overheid een verbod op de hijaab kon invoeren. Daar heb ik me tegen verzet.

Waar gaf Samira Bellil de islam de schuld volgens jou?

Zwarte Schaap
10-02-05, 18:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Waar gaf Samira Bellil de islam de schuld volgens jou?

Ja, zie deze uitspraken van haar, maar in feite zie ik in haar dat ze dubbel wordt misbruikt, haar traumas en ervaringen worden subtiel ingezet in een smerige hypocriete vooropgezette doelstelling:


Samira Bellil wijst erop dat die animators, die betaald worden door een staat die beweert seculier te zijn, de godsdienst gebruiken om de vrouwen te chanteren: als je geen sluier draagt, ben je een slechte moslim en verdien je wat je overkomt.
.....
Maar de intimidatie en chantage werken, zegt ze. ,,Vijftien jaar geleden zag je nauwelijks sluiers in onze wijken. Vandaag dragen de meisjes ze opnieuw, ze onderwerpen zich weer. Het geweld wint het.''
....
In haar ogen is de sluier een symbool van onderwerping, geen bewijs van godsdienstigheid.

Bron: http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?threadid=71557

Men heeft haar misbruikt om de Hijaab te verbieden. Het is eigenlijk een heel groot spel waarin men bruikbare (ex-)moslima's selecteert en uiteindelijk inzet in de kunstmatige versnelde assimilatieproces.

Samira Bellil is een pion die goed gebruikt kon worden om de hijaab te per wet te verbieden. Die wet is er zogenaamd gemaakt om moslimmeisjes te beschermen dat ze onder druk worden gezet om een hijaab te dragen. De meisjes worden zogenaamd allemaal uitgescholden voor hoer als ze het niet aantrekken. Het sluit aan de aktiegroep van ''Nous sommes ni putes pas'' of zo. Samira Belil speelt er ook een rol in. In Frankrijk spelen ze hun assimilatiespelletjes op een andere manier maar het is hetzelfde spelletje als wat men hier in Nederland met Marokkanen speelt. Vrouwen, onderdrukking en geweld wordt de moslimmannen in de schoenen geschoven. Emanicipatoire argumenten worden misbruikt om assimilatie af te dwingen.

Het is niet toevallig hoor. Het is allemaal besloten in Wenen begin jaren 90 tijdens het internationale Liberale. Het hoofdoekje was het speerpunt in de strijd tegen de Islam en geloof in het algemeen.

Onderstaande stuk is van Patrick Weil , lid van de commissie die dat besloten heeft. Van de 25 aanbevelingen van hun rapport heeft de Franse regering er maar één aangenomen...je raadt al wat.

In onderstaande alinea zie je hoe de Franse staat gewoon haar strategie en argumentatie aangepast heeft aan de uitspraak van de Hoge Raad om de hijaab toch verboden te krijgen. Mischien heeft de hoge raad wel een aanwijzing gegeven door dat zo te stellen.


Moreover, France since 1905 has formally acceded to international rules and conventions of various kinds – most recently the European Union, the European Convention on Human Rights, and many other international conventions that recognise the individual’s right publicly to express religious belief. It was on this basis that in 1989 the French Conseil d’Etat (supreme court) stated that the Muslim headscarf is not in itself an ostentatious symbol that could be banned from schools; it could only be forbidden if it were used as an instrument of pressure on girls who were reluctant to wear it.

What, then, has changed since 1989? In this period, and especially in the last two to three years, it has become clear that in schools where some Muslim girls do wear the headscarf and others do not, there is strong pressure on the latter to “conform”. This daily pressure takes different forms, from insults to violence. In the view of the (mostly male) aggressors, these girls are “bad Muslims”, “whores”, who should follow the example of their sisters who respect Koranic prescriptions.

We received testimonies of Muslim fathers who had to transfer their daughters from public to (Catholic) private schools where they were free of pressure to wear the headscarf. Furthermore, in the increasing number of schools where girls wear the hijab, a clear majority of Muslim girls who do not wear the headscarf called for legal protection and asked the commission to ban all public displays of religious belief.

A large majority of Muslim girls do not want to wear the scarf; they too have the right of freedom of conscience. Principals and teachers have tried their best to bring back some order in an impossible situation where pressure, insults or violence sets pupils against one another, yet where to protest against this treatment is seen as treason to the community. There are cases where pupils who have had their arms broken in violent acts have lied to their parents in order to avoid denouncing their peers.....

...The reason was plain: the wearing of a headscarf or the imposition of it on others is much more than an issue of individual freedom: it has become a France-wide strategy pursued by fundamentalist groups who use public schools as their battleground. A devolution of decisions to local level would guarantee permanent tension between principals and these groups who would have relentlessly targeted individual schools in order to attract, week by week, public and press attention.

This lay behind our proposal to ban conspicuous signs of religious adherence (including Jewish skullcaps and large crucifixes). We did this in full awareness and respect of the European Convention of Human Rights, which authorises limiting expressions of religious faith in circumstances where these create problems of public order or attacks on the freedom of conscience of others.

In 2003 wordt de beweging van Fadela Amar opgericht die mijns inziens verdacht veel beantwoorde aan de wens van de Franse overheid die er op neer kwam om de doelstellingen van de internationale liberalen van begin jaren negentig uit te voeren en de aanwijzing van de Hoge Raad in 1989 zo te kunnen opvolgen. De anti-Hijaab actievoerders schieten ineens uit de grond.


De beweging van Fadela Amara (ni sommes ni putes)ligt in de lijn van recente publicaties rond het thema van de onderdrukking van vrouwen in het algemeen en de verplichting om gesluierd op straat te komen in het bijzonder. Zo verscheen onlangs het aangrijpende verhaal Dans l’enfer des tournantes van Samira Bellil, die het slachtoffer werd van groepsverkrachtingen door de jongens uit haar buurt omdat ze zich niet hield aan de traditionele omgangsvormen. Het vlijmscherpe pamflet Bas les voiles! van de Iraanse schrijfster Chahdortt Djavann die oproept tegen een algemeen verbod op het dragen van sluiers. En de publicatie van De Zoontjesfabriek van de Somalische Ayaan Hirsi Ali in Nederland die wijst op de gevaren van het islamitisch fundamentalisme voor de liberale grondwaarden van onze samenleving. De Franse regering heeft het signaal alvast begrepen. Daags voor de mars in Parijs werden Fadela Amara en haar medestanders ontvangen door eerste minister Rafarin en andere topministers. Ze zegden hun steun toe en gingen in op enkele specifieke eisen van de betogers . Maar nog belangrijker is de recente oproep van president Chirac onder de titel ‘Le discours relatif au respect du principe de laďcité dans la République’ waarin hij het belang van de neutraliteit van de overheid maar ook de gelijkwaardigheid van alle mensen en van man en vrouw in het bijzonder benadrukte.

Bron: http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?boek&amaraniputes


Ik blijf erbij dat na de val van het Communisme het kapitalisme een nieuwe vijand gecreerd heeft. De nieuwe vijand heeft men gevonden in de Islam.

Vanaf begin '90 er jaren heeft men in Wenen tijdens de Internationale Liberale besloten dat Hijaab het speerpunt van hun beleid zou zijn in de strijd tegen de Islam. De strategie is gelegen door de moslimman-vrouw tegenstelling te vergroten. Als we de vrouwen kunnen winnen, die voeden immers de kinderen op, dan hebben we de halve slag gewonnen is de gedachte. Het ultieme verdeel en heers politiek.

MO_NL
11-02-05, 17:02
grappig hoe ver we afgedwaald zijn van het topic. :tranen:

Ron Haleber
12-02-05, 12:43
Geplaatst door MO_NL
grappig hoe ver we afgedwaald zijn van het topic. :tranen:

MO_NL als je het topic herleest, zal je de oorzaak daarvan overduidelijk zijn...

Ik startte - door jou als "azijnprisser" betiteld - een serieuze discussie met de uniek verdienstelijke Marokkaan Orakel over Aboutaleb en diens 'faits et gestes'...

Dit beviel topic-versjeerder Zwarte Schaap niet! En dus ging hij over zijn oude beproefde toer: op de persoon spelen en niet op de bal... Met modder beledigen, insinueren zodat jouw vraag niet meer aan de orde kwam!

Of ik in jouw Paradijs nu rivieren van azijn of honing pis, doet niet ter zake, maar ik pik dit niet en reageerde dus...

In de toekomst zal ik bij hinder maar een dergelijk verhaal als vast antwoord plaatsen aan gezien jouw Schaap hier in jouw Paradijs volstrekte immuniteit geniet (met min 2 aan punten) als ware hij een tweede profeet Mohammed... :huil:



Met Orakel - die zich het leplazerus werkt voor dergelijke in de problemen geraakte, maar erg ondankbare Marokkanen - probeerde ik de draad weer op te pakken maar het plezier was er blijkbaar bij Orakel uitgeraakt. Bij mij trouwens ook... :boos:



MO_NL al dat gaat overeenkomstig jouw richtlijnen voor dit Paradijs. Ik verbaas me dus over jouw verbazing! Grappig is het niet want je kon het tevoren al weten! :denk:

Zwarte Schaap
12-02-05, 12:52
Geplaatst door Ron Haleber
MO_NL als je het topic herleest, zal je de oorzaak daarvan overduidelijk zijn...

Ik startte - door jou als "azijnprisser" betiteld - een serieuze discussie met de uniek verdienstelijke Marokkaan Orakel over Aboutaleb en diens 'faits et gestes'...

Dit beviel topic-versjeerder Zwarte Schaap niet! En dus ging hij over zijn oude beproefde toer: op de persoon spelen en niet op de bal... Met modder beledigen, insinueren zodat jouw vraag niet meer aan de orde kwam!

Of ik in jouw Paradijs nu rivieren van azijn of honing pis, doet niet ter zake, maar ik pik dit niet en reageerde dus...

In de toekomst zal ik bij hinder maar een dergelijk verhaal als vast antwoord plaatsen aan gezien jouw Schaap hier in jouw Paradijs volstrekte immuniteit geniet (met min 2 aan punten) als ware hij een tweede profeet Mohammed... :huil:



Met Orakel - die zich het leplazerus werkt voor Marokkanen - probeerde ik de draad weer op te pakken maar het plezier was er blijkbaar bij Orakel uitgeraakt. Bij mij trouwens ook...

MO_NL al dat gaat overeenkomstig jouw richtlijnen voor dit Paradijs.

Ik verbaas me dus over jouw verbazing! Grappig is het niet want je kon het tevoren al weten! :denk:

Zolang jij schijnheilig insinusaties en verdraaingen hanteert zal ik jou daarop wijzen tot de lengte der dagen. Jij bent vals ronnieboy en zwak wat betreft kritiek pareren.

Iegggh....

Ron Haleber
12-02-05, 12:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Zolang jij schijnheilig insinusaties en verdraaingen hanteert zal ik jou daarop wijzen tot de lengte der dagen. Jij bent vals ronnieboy en zwak wat betreft kritiek pareren. Iegggh....

Het oordeel is hier niet aan jou maar aan MO_NL aan wie ik deze zaak voorlegde! :fuckit:

mark61
12-02-05, 12:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Samira Bellil is een pion die goed gebruikt kon worden om de hijaab te per wet te verbieden. Die wet is er zogenaamd gemaakt om moslimmeisjes te beschermen dat ze onder druk worden gezet om een hijaab te dragen. De meisjes worden zogenaamd allemaal uitgescholden voor hoer als ze het niet aantrekken. Het sluit aan de aktiegroep van ''Nous sommes ni putes pas'' of zo.

Het is altijd weer fan-tas-tisch om te zien hoe jij nauwkeurig op de hoogte bent van de zieleroerselen, overwegingen en oprechtheid van mensen die jij niet kent en, in dit geval, niet eens kan verstaan. Hoe durf je andermaal Bellil te betichten van van alles en nog wat?

Het is, voor de laatste maal: 'ni putes ni soumises', oftewel: noch hoer noch onderworpen. Oftewel: een vrouw zonder hoofddoek is nog geen hoer, een vrouw met hoofddoek is nog niet onderworpen.

Denk tr maar s over na, meneer zwart wit.

Zwarte Schaap
12-02-05, 13:00
Geplaatst door Ron Haleber
Het oordeel is hier niet aan jou maar aan MO_NL aan wie ik deze zaak voorlegde! :fuckit:

Ik ben geen lafaard die eerst liegt en beledigt bij de vleet, tot racistische uitspraken toe, en als ie dan van een weerwoord wordt voorzien gaat klagen.

mark61
12-02-05, 13:10
Geplaatst door Rabi'ah.
Waar gaf Samira Bellil de islam de schuld volgens jou?

Dat vraag ik me nu ook al tijden af.

Samira Bellil wijst erop dat die animators, die betaald worden door een staat die beweert seculier te zijn, de godsdienst gebruiken om de vrouwen te chanteren: als je geen sluier draagt, ben je een slechte moslim en verdien je wat je overkomt.
.....
Maar de intimidatie en chantage werken, zegt ze. ,,Vijftien jaar geleden zag je nauwelijks sluiers in onze wijken. Vandaag dragen de meisjes ze opnieuw, ze onderwerpen zich weer. Het geweld wint het.''
....
In haar ogen is de sluier een symbool van onderwerping, geen bewijs van godsdienstigheid.

Schaap,

Waar staat nu dat ze de islam de schuld geeft?

Waarom moet jij toch altijd ontkennen dat de mechanismes die zij noemt bestaan?

Wat weet jij van Bellil en 4 miljoen Algerijnen fi'l Fransa?

Zwarte Schaap
12-02-05, 13:21
Geplaatst door mark61
Het is altijd weer fan-tas-tisch om te zien hoe jij nauwkeurig op de hoogte bent van de zieleroerselen, overwegingen en oprechtheid van mensen die jij niet kent en, in dit geval, niet eens kan verstaan. Hoe durf je andermaal Bellil te betichten van van alles en nog wat?

Het is, voor de laatste maal: 'ni putes ni soumises', oftewel: noch hoer noch onderworpen. Oftewel: een vrouw zonder hoofddoek is nog geen hoer, een vrouw met hoofddoek is nog niet onderworpen.

Denk tr maar s over na, meneer zwart wit.

Hallo grote jongen, vertel mij dan eens waar ik samer van beticht heb. Zomaar ertussen springen terwijl je niet eens weet wat ik geschreven heb is natuurlijk een beetje dom.

Dus citeer maar mijn uitspraken waar ik wat over Samira Belil zeg en val me dan maar aan.

Zwarte Schaap
12-02-05, 13:22
Geplaatst door mark61
Dat vraag ik me nu ook al tijden af.

Samira Bellil wijst erop dat die animators, die betaald worden door een staat die beweert seculier te zijn, de godsdienst gebruiken om de vrouwen te chanteren: als je geen sluier draagt, ben je een slechte moslim en verdien je wat je overkomt.
.....
Maar de intimidatie en chantage werken, zegt ze. ,,Vijftien jaar geleden zag je nauwelijks sluiers in onze wijken. Vandaag dragen de meisjes ze opnieuw, ze onderwerpen zich weer. Het geweld wint het.''
....
In haar ogen is de sluier een symbool van onderwerping, geen bewijs van godsdienstigheid.

Schaap,

Waar staat nu dat ze de islam de schuld geeft?

Waarom moet jij toch altijd ontkennen dat de mechanismes die zij noemt bestaan?

Wat weet jij van Bellil en 4 miljoen Algerijnen fi'l Fransa?

Graag eerst aangeven wat ik gezegd heb en wat je wilt bekritiseren. Je bent de laatste tijd niet zo zorgvuldig meer.

mark61
12-02-05, 13:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Graag eerst aangeven wat ik gezegd heb en wat je wilt bekritiseren. Je bent de laatste tijd niet zo zorgvuldig meer.

Ja, zie deze uitspraken van haar

Samira Belil speelt er ook een rol in.

Je bent een meester in het insinueren zonder het net hardop te zeggen. Of wou je beweren dat je Samira geweldig vindt, maar het betreurt dat ze wordt 'misbruikt'?


Wat is je gironr nou?

Zwarte Schaap
12-02-05, 13:34
Geplaatst door mark61
Ja, zie deze uitspraken van haar

Samira Belil speelt er ook een rol in.

Je bent een meester in het insinueren zonder het net hardop te zeggen. Of wou je beweren dat je Samira geweldig vindt, maar het betreurt dat ze wordt 'misbruikt'?


Wat is je gironr nou?

Gewoon goed lezen dan zie je wat ik over haar schrijf:


maar in feite zie ik in haar dat ze dubbel wordt misbruikt, haar traumas en ervaringen worden subtiel ingezet in een smerige hypocriete vooropgezette doelstelling:

Men heeft haar misbruikt om de Hijaab te verbieden. Het is eigenlijk een heel groot spel waarin men bruikbare (ex-)moslima's selecteert en uiteindelijk inzet in de kunstmatige versnelde assimilatieproces.

Samira Bellil is een pion die goed gebruikt kon worden om de hijaab te per wet te verbieden.

mark61
12-02-05, 13:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Gewoon goed lezen dan zie je wat ik over haar schrijf:

De vraag was, wat is je gironr?

Ron Haleber
12-02-05, 13:55
Geplaatst door MO_NL
grappig hoe ver we afgedwaald zijn van het topic. :tranen:

MO_NL je wordt weer op je wenken bedient...! Ditmaal toont Mark61 de reden aan.

Aangezien je mij als 'grootverdiener' - die zich altijd op de fiets of 't openbaar vervoer verplaatst vanuit zijn piepklein huurflatje - opriep het gironummer van je site niet te vergeten:

lijkt het me toch verstandiger dat jij i.p.v. Schaap van donaties als van Mark61 profiteert! :engel:



Als je er maar niet de boetes mee gaat voldoen die Schaap bij justitie achterstallig is wegens zijn wangedrag op straat en - wie weet - op internet...?

Jouw groot gevoel voor charitatieve daden jegens "Nederlanders van Marokkaanse herkomst" moet toch wel ergens zijn beperkingen kennen...! :terrorist