PDA

Bekijk Volledige Versie : VS werken aan zéér gevaarlijke atoomwapens



IbnRushd
07-02-05, 10:48
VS werken aan nieuwe generatie nucleaire wapens

Uitgegeven: 7 februari 2005 10:27

NEW YORK - Amerikaanse wetenschappers zijn bezig een nieuwe generatie atoomwapens te ontwikkelen. Die moeten duurzamer en betrouwbaarder zijn dan het huidige arsenaal dat aan het verouderen is. Dat zeggen federale functionarissen en deskundigen maandag in The New York Times.

Volgens de krant werken er minder dan honderd mensen aan, maar moeten die binnen vijf tot tien jaar met prototypes van bijvoorbeeld kernkoppen komen.


Tot nu toe gebruikten officiële bommenmakers de modernste technologieën en methodes. Dat resulteerde in lichtgewicht, krachtige en vaak erg kleine kernkoppen. Volgens The New York Times slaan de ontwerpers nu een nieuwe weg in: ze maken wapens die groter, robuuster zijn en daardoor ook langer meegaan.

De kernkoppen uit het huidige arsenaal gaan ongeveer vijftien jaar mee. Veel van de 10.000 Amerikaanse kernkoppen zijn al twintig jaar oud. Dat maakt ze minder betrouwbaar.

Het Amerikaanse Congres keurde in november de nieuwe aanpak goed, volgens de krant zonder er veel ruchtbaarheid aan te geven. Het programma heet Reliable Replacement Warhead (betrouwbare vervanging kernkop).


www.nu.nl

GroteWolf
07-02-05, 10:53
Iran daarentegen werkt aan ongevaarlijke atoomwapens.

Turkish_boy
07-02-05, 12:22
ALs Amerika een arsenaal bezit mogen andere landen dat ook zonder een verantwoordig te moeten afgeven aan de VS of wat voor andere land dan ook.....

Amerika moet eerst zijn eigen arsenaal kapotmaken voordat het gaat benoeien met de zogenaamde arsenaal van Iran.....

observer
07-02-05, 12:24
ik zie het probleem niet

kernwapens die niet betrouwbaar zijn zijn gevaarlijk

dus beter is veiliger

EL-Imraan
07-02-05, 13:15
Geplaatst door IbnRushd
VS werken aan nieuwe generatie nucleaire wapens
[/url]

Dat de VS zich als politiekorps-chef gedraagt, weten we allemaal.
Dat de VS zich boven de Internationale wetten verheft, weten we ook allemaal.....dat zij dat doen en proberen is hun recht.

Immers een prof-dief haalt het ook in zijn hoofd om een grote (bank)roof te plegen.....in zijn beleid en manier van denken, is dit zijn recht.
Als de beveiling van zo'n bank het toestaat dan zou hij niet aarzelen om een poging te wagen in te breken, toch?
Het is soms de beveiling die hem tegen houdt.

Dit geprojecteerd op de VS, zou de EU en de rest van de wereld eigenlijk de VS een halt moeten roepen. Maar dit doen ze niet. Zij latend e VS hun gang gaan puur om de vriendschapsband niet te willen verstoren.

Dus wie is hier eigenlijk de Hypocriet?
En Nederland heeft zich de laatste jaren deze naam eer bewezen.

Zij steunen de VS in veel dingen blindelings, maar vergeten dat de VS bijvoorbeeld De internationale Gerechtshof niet erkent....hoewel dit de kroon is van de Westerse Samenleving.

Het is dus niet de VS die hypocriet is.....maar o.a. landen zoals Nederland en sommige Eu-landen.

Nu ook weer de VS mag dit soort wapen onwikkelen terwijl de internationale uitgangspunt op dit gebied, juist dit soort dingen in een mindere vaart de baan op te helpen....is het gek dat de VS dit soort dingen flikt? Nee, zij hebben dat recht om het te kunnen doen....net zoals de prof-dief die het recht heeft een roof te plegen.

Ik kotst werkelijk hiervan.....en dan nog spreken van Democratie!! Nou mijn reet.

GroteWolf
07-02-05, 13:49
ALs Amerika een arsenaal bezit mogen andere landen dat ook zonder een verantwoordig te moeten afgeven aan de VS of wat voor andere land dan ook....

Daar heb jij gelukkig niets over te vertellen. Als rare andere landen waar mensen warrig denken en in poppenkast geloven ook kernwapens ontwikkelen mogen die best tegengehouden worden.

DEMOcraat
07-02-05, 15:35
Geplaatst door GroteWolf
Daar heb jij gelukkig niets over te vertellen. Als rare andere landen waar mensen warrig denken en in poppenkast geloven ook kernwapens ontwikkelen mogen die best tegengehouden worden.

zoals israel bedoel je..er zijn meer van die landen.

GroteWolf
07-02-05, 15:44
zoals israel bedoel je..er zijn meer van die landen.



Ik maak me meer zorgen om Noord Korea maar ik ben dan ook geen trotse Moslim. Wat rechtvaardig is en wat niet wordt hier volledig bepaald door je herkomst. Wat al triest genoeg is. Maar het gegeven dat jij dat helemaal niet raar vindt en het heel normaal vindt dat jij als Molsim dus aan een bepaalde kant staat geeft aan dat voorzichtigheid geen luxe is voor de gemiddelde Koefaar.

Eke
07-02-05, 15:44
Ik ben gewoon -voor welk land dan- ook : TEGEN.
Er moet moet geld gestoken worden in het leren oplossen van conflicten en in het voorkomen ervan..
Laat de VN weer opgewaardeerd worden.

DEMOcraat
07-02-05, 15:50
Geplaatst door GroteWolf
Ik maak me meer zorgen om Noord Korea maar ik ben dan ook geen trotse Moslim. Wat rechtvaardig is en wat niet wordt hier volledig bepaald door je herkomst. Wat al triest genoeg is. Maar het gegeven dat jij dat helemaal niet raar vindt en het heel normaal vindt dat jij als Molsim dus aan een bepaalde kant staat geeft aan dat voorzichtigheid geen luxe is voor de gemiddelde Koefaar.
mijn zorgen over de kernwappens zijn niet aan landen gebonden maar aan het gevaar van het wapen zelf..

Abelone
07-02-05, 16:44
Geplaatst door DEMOcraat
mijn zorgen over de kernwappens zijn niet aan landen gebonden maar aan het gevaar van het wapen zelf..

Wapens zelf doen niks. Wel de mensen die ze hebben en ze inzetten. Sommige mensen geven niets om het leven zelf maar zijn alleen op het paradijs gefocust. Dat zijn geen mensen die ik kernwapens toevertrouw, want die besluiten veel te makkelijk om mijn keuze voor het aardse bestaan te negeren.

DEMOcraat
07-02-05, 17:01
Geplaatst door Abelone
Wapens zelf doen niks. Wel de mensen die ze hebben en ze inzetten. Sommige mensen geven niets om het leven zelf maar zijn alleen op het paradijs gefocust. Dat zijn geen mensen die ik kernwapens toevertrouw, want die besluiten veel te makkelijk om mijn keuze voor het aardse bestaan te negeren.
we weten onderhand wel welke wappens gebruikt zijn tegen ongewappende burgers en welke landen dat zijn en volgens mij zijn die landen op macht gefocust en niet op het paradijs..

Eke
07-02-05, 17:03
Geplaatst door Abelone
Wapens zelf doen niks. Wel de mensen die ze hebben en ze inzetten. Sommige mensen geven niets om het leven zelf maar zijn alleen op het paradijs gefocust. Dat zijn geen mensen die ik kernwapens toevertrouw, want die besluiten veel te makkelijk om mijn keuze voor het aardse bestaan te negeren.

Abelone, ja, die vertrouw ik ook niet,
maar ik vertrouw ook geen president die met te weinig know-how van de mensen buiten zijn land toch voor agressieve handelingen kiest.

Abelone
07-02-05, 17:05
Geplaatst door Eke

maar ik vertrouw ook geen president die met te weinig know-how van de mensen buiten zijn land toch voor agressieve handelingen kiest.
Ik ook niet. Toch liever hem dan een godsdienstwaanzinnige.

Eke
07-02-05, 17:14
Geplaatst door Abelone
Ik ook niet. Toch liever hem dan een godsdienstwaanzinnige.
't Hangt er vanaf op welke plek je zit.
Nee, ik blijf erbij. Herstel/versterken van de macht van de VN.

Abelone
07-02-05, 17:18
Geplaatst door DEMOcraat
we weten onderhand wel welke wappens gebruikt zijn tegen ongewappende burgers en welke landen dat zijn en volgens mij zijn die landen op macht gefocust en niet op het paradijs..

?

Japanse expansietocht, Pearl Harbor, WO2 ->> A-bom.

2de keer wentelde Amerika dreigende kernaanval van de Russen af.
Wie weet werkt die diplomatie tzt ook bij godsdienstwaanzinnigen. Ik vertrouw er niet zo op :\

DEMOcraat
07-02-05, 17:22
Geplaatst door Abelone
Ik ook niet. Toch liever hem dan een godsdienstwaanzinnige.

dus volgens jou mag zuid korea kernwapens ontwikkelen en busch als een milde godsdienstwaanzinnige mag ze niet hebben..

DEMOcraat
07-02-05, 17:26
Geplaatst door Abelone
?

Japanse expansietocht, Pearl Harbor, WO2 ->> A-bom.

2de keer wentelde Amerika dreigende kernaanval van de Russen af.
Wie weet werkt die diplomatie tzt ook bij godsdienstwaanzinnigen. Ik vertrouw er niet zo op :\
als jou was zou ik gewoon zeggen dat een christelijke kernwapen mij niet bedreigt en de rest wel..en ik zou het begrijpen ook.alleen jij zult nooit begrijpen dat de meeste moslims ook naar een zo'n garantie verlangen..

Abelone
07-02-05, 17:36
Geplaatst door DEMOcraat
als jou was zou ik gewoon zeggen dat een christelijke kernwapen mij niet bedreigt en de rest wel..en ik zou het begrijpen ook.alleen jij zult nooit begrijpen dat de meeste moslims ook naar een zo'n garantie verlangen..

Een christelijk kernwapen... klinkt grappig.
En ik begrijp best dat de meeste moslims ook die garantie verlangen.
Het gaat om degenen die dat niet doen omdat zij op het paradijs gefocust zijn. En als die met regeringstouwtjes in handen of als mavericks een kernwapen te pakken krijgen, zijn we allen de pineut, amice.

Meeste moslims in Nederland willen ook gewoon rust. Mo B niet, en om zulke mensen gaat 't.

lennart
07-02-05, 17:54
Geplaatst door Abelone
Ik ook niet. Toch liever hem dan een godsdienstwaanzinnige.

Bush bedoel je?


Ik vertrouw nucleaire wapens trouwens ook niet in de handen van mensen die ze in willen zetten als tactisch wapens, zoals de malloten in het Pentagon. Afschrikwapens zijn het, en daarmee nutteloos.

DEMOcraat
07-02-05, 21:10
Geplaatst door Abelone
Een christelijk kernwapen... klinkt grappig.
En ik begrijp best dat de meeste moslims ook die garantie verlangen.
Het gaat om degenen die dat niet doen omdat zij op het paradijs gefocust zijn. En als die met regeringstouwtjes in handen of als mavericks een kernwapen te pakken krijgen, zijn we allen de pineut, amice.

Meeste moslims in Nederland willen ook gewoon rust. Mo B niet, en om zulke mensen gaat 't.
voor japan was het geen grap..
ik heb het over landen en niet over organisaties.naar mijn weten zijn er geen landen die naar het paradijs verlangen door een kernwapen te gebruiken,wel staten die op macht zijn gefocust en die zullen alles doen om dat te bereiken.