PDA

Bekijk Volledige Versie : Londen wil alleen bruikbare immigranten toelaten



IbnRushd
07-02-05, 11:06
Londen wil alleen bruikbare immigranten toelaten

Uitgegeven: 7 februari 2005 07:18

LONDEN - Groot-Brittannië wil zijn immigratiewetgeving zo aanpassen dat alleen nog asielzoekers worden toegelaten die over vaardigheden beschikken waaraan het land een tekort heeft. Dat heeft premier Tony Blair zondagavond gezegd op de radiozender BBC.

Het voorstel van de Conservatieven om een maximaal aantal immigranten vast te stellen, wees Blair van de hand. "We moeten het aantal kunnen terugbrengen of juist opvoeren al naar gelang de behoeften van ons land", aldus de premier.


Minister van Binnenlandse Zaken Charles Clarke presenteert maandag de plannen van de regering voor de komende vijf jaar op het gebied van immigratie. Verwacht wordt dat de regels flink zullen worden aangescherpt.


www.nu.nl

Bar
07-02-05, 11:38
Ook de Britten hebben uiteindelijk toch het Licht gezien....

GroteWolf
07-02-05, 12:03
Het is hun land. Ze mogen er mee doen wat ze willen. Of is Engeland opeens geen souvereine staat?

GroteWolf
07-02-05, 13:52
Zo lang er geen bevrijdingsleger, ala de Amerikaanse strijdmacht, het nodigt acht wat veranderingen door te voeren, mogen ze denk ik wel doen wat ze willen. Maar of dat ook kan is een ander vraag.

Lijkt me niet opportuun.

observer
08-02-05, 08:16
Geplaatst door Bar
Ook de Britten hebben uiteindelijk toch het Licht gezien.... ook? als nederland zulke regels had ingevoerdzou 80% van de immigranten nooit het land ingekomen zijn

Wide-O
08-02-05, 08:19
Binnenkort verkiezingen daar dus...

mark61
08-02-05, 09:04
Geplaatst door Wide-O
Binnenkort verkiezingen daar dus...

Jah het klinkt fantastisch daar. Helemaal in lijn met.

GroteWolf
08-02-05, 10:16
[ quote] Jah het klinkt fantastisch daar. Helemaal in lijn met. [/quote]

De rest van West Europa. De VS laat juist heel veel economische vluchtelingen toe en legaliseert ze ook nog eens. Hele delen zijn nu al Spaanstalig.

mark61
08-02-05, 10:22
Geplaatst door GroteWolf
[ quote] Jah het klinkt fantastisch daar. Helemaal in lijn met.

De rest van West Europa. De VS laat juist heel veel economische vluchtelingen toe en legaliseert ze ook nog eens. Hele delen zijn nu al Spaanstalig. [/QUOTE]

De VS is niet geïnteresseerd in pol. vluchtelingen of whatever. Die verloten elk jaar gewoon een zootje green cards. Ook een methode. Verder kan je nog makkelijk trouwen met een inboorling, of als je legaal bent zelf familie importeren. In feite is immigratie daar geloof ik makkelijker dan hier, intussen.

amadeus
08-02-05, 12:23
Geef ze eens ongelijk, de gastvrijheid van de Britten is ook zwaar op de proef gesteld door alle 'cultuurverrijkers', net als hier.

mark61
08-02-05, 12:26
Geplaatst door amadeus
Geef ze eens ongelijk, de gastvrijheid van de Britten is ook zwaar op de proef gesteld door alle 'cultuurverrijkers', net als hier.

Vertel?

GroteWolf
08-02-05, 12:51
Vertel?

1)

Sikhs hebben er met geweld een toneelstuk weten tegen te houden.

2)

Birmingham bestaat niet meer. De huizen staan er nog, en de straten, maar er wonen opeens allemaal andere mensen.

mark61
08-02-05, 12:58
Geplaatst door GroteWolf
1)

Sikhs hebben er met geweld een toneelstuk weten tegen te houden.

2)

Birmingham bestaat niet meer. De huizen staan er nog, en de straten, maar er wonen opeens allemaal andere mensen.

Sikhs zijn geen moslims. Maar das geen beste inderdaad. Al is 'The Life of Brian' in Noorwegen ook verboden. Heb ik nooit iemand over gehoord.

Wat is er nou mis in Birmingham? Ethnic cleansing?

observer
08-02-05, 13:31
Geplaatst door mark61
De rest van West Europa. De VS laat juist heel veel economische vluchtelingen toe en legaliseert ze ook nog eens. Hele delen zijn nu al Spaanstalig.

De VS is niet geïnteresseerd in pol. vluchtelingen of whatever. Die verloten elk jaar gewoon een zootje green cards. Ook een methode. Verder kan je nog makkelijk trouwen met een inboorling, of als je legaal bent zelf familie importeren. In feite is immigratie daar geloof ik makkelijker dan hier, intussen. [/B][/QUOTE] ja en nee

je moet wel aan wat voorwaarden voldoen de belangrijkste is toch wel een familielid (*wat garant staat) of werk hebben

mark61
08-02-05, 13:38
Geplaatst door observer
ja en nee

je moet wel aan wat voorwaarden voldoen de belangrijkste is toch wel een familielid (*wat garant staat) of werk hebben

Yep. Dus geen inburgeringsgeleuter, je zoekt zelf maar uit hoe je rondkomt. Dus leren die mensen meteen Engels en gaan er tegenaan. In NL kan je meteen door naar de couch. Strange.

GroteWolf
08-02-05, 13:55
Sikhs zijn geen moslims. Maar das geen beste inderdaad. Al is 'The Life of Brian' in Noorwegen ook verboden. Heb ik nooit iemand over gehoord.


Het zijn niet altijd overal Moslims die rare dingen doen.

Laatst maakte Mark Lamar in zijn programma
' Never mind the Buzzcocks' ook een rare opmerking naar een (Pakistaanse geassimileerde popartiest) gast die zich een beetje aanstelde: Asians are hated enough as it is.
Als grap, dat wel. Maar gewoon op de BBC.

Nee, Alles is geen koek en ei in Engeland.

In Birmingham is een soort Ethnic cleansing gaande geweest. Het is er veel minder duur dan Londen dus dat kan er mee te maken hebben. En het is een industriestad. Inmiddels wonen er bijna geen Oorspronkelijken meer. Heel vreemd, een Engelse stad zonder Engelsen. Een soort Rotterdam in 2050.

mark61
08-02-05, 14:23
Geplaatst door GroteWolf
Inmiddels wonen er bijna geen Oorspronkelijken meer. Heel vreemd, een Engelse stad zonder Engelsen. Een soort Rotterdam in 2050.

Niet zulke hysterische onzin debiteren:

The minority ethnic population made up 29.6% (289,681) of the City’s population, compared with 9.1% for England.

http://www.birmingham.gov.uk/GenerateContent?CONTENT_ITEM_ID=26205&CONTENT_ITEM_TYPE=0&MENU_ID=122

GroteWolf
08-02-05, 14:33
The minority ethnic population made up 29.6% (289,681) of the City’s population, compared with 9.1% for England.


Wat zeuren die Engelsen dan? Het is Rotterdam in 1986.

Maar ja, voor heel Engeland is het Nederland in 1986.

mark61
08-02-05, 14:52
Geplaatst door GroteWolf
Wat zeuren die Engelsen dan? Het is Rotterdam in 1986.

Zo, daar had ik je toch even. Onthoud je het? Niet meer van die rare leugens verkopen.


Maar ja, voor heel Engeland is het Nederland in 1986.

Ja, het feit dat het er rustiger is dan hier komt ongetwijfeld door dat etn minderheden minder dan 5% van de bevolking uitmaken.

GroteWolf
08-02-05, 14:55
Zo, daar had ik je toch even. Onthoud je het? Niet meer van die rare leugens verkopen.


Ach, mag ik ook eens.



Ja, het feit dat het er rustiger is dan hier komt ongetwijfeld door dat etn minderheden minder dan 5% van de bevolking uitmaken.

Goed, jij ook een keertje. Maar het is dus 9%.

mark61
08-02-05, 15:06
Geplaatst door GroteWolf
Ach, mag ik ook eens.



Goed, jij ook een keertje. Maar het is dus 9%.

In de UK, volgens http://www.library.uu.nl/wesp/populstat/Europe/unkingdg.htm (Uni van Utrecht) eigenlijk 3%, maar het staat er wat onduidelijk.

ethnic groups: white 95% (English 81,5%; Scottish 9,6%; Irish 2,4%; Welsh 1,9%); Asian Indian 1%; West Indian 1%; Pakistani 1%.

En volgens http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/uk.html#People (de CIA) 3%:

English 81.5%, Scottish 9.6%, Irish 2.4%, Welsh 1.9%, Ulster 1.8%, West Indian, Indian, Pakistani, and other 2.8%

Dit itt Nederland.

GroteWolf
08-02-05, 15:15
In ons kleine Nederland hebben we het over 20%.


Maar je leest het, Engeland begint nu al te sputteren. Hebben wij het nog lang volgehouden tot die tollerantiegrens bereikt was.

mark61
08-02-05, 15:35
Geplaatst door GroteWolf
In ons kleine Nederland hebben we het over 20%.


Maar je leest het, Engeland begint nu al te sputteren. Hebben wij het nog lang volgehouden tot die tollerantiegrens bereikt was.

NL is ongeveer 10% exoot, 10% westers allo. Nou ophouden met getallen te liegen, ik heb je nou 3 keer achter elkaar beet.

Mijn langjarige theorie is dat een land begint te sputteren bij 10% vreemdelingen. Hoe dan ook.

GroteWolf
08-02-05, 16:02
NL is ongeveer 10% exoot, 10% westers allo. Nou ophouden met getallen te liegen, ik heb je nou 3 keer achter elkaar beet.

Mijn langjarige theorie is dat een land begint te sputteren bij 10% vreemdelingen. Hoe dan ook.

Ik ben niet zo'n accountant maar het hangt er natuurlijk af hoe je bepaalt wie exoot is. Die andere cijfers kloppen wel, maar dit keer twijfel ik.

Interessanter is deel 2 van je theorie. Ik zou er geen percentage (meer) op durven te prikken maar dat er een grens is is mij inmiddels ook duidelijk. En ik vrees dat de huidige warrige situatie in Nederland er alles mee te maken heeft dat die grens blijkbaar bereikt of overschreden is.
Nu is de vraag wat er gebeurt: Blijft de (huwelijks)immigratie doorgaan en wordt de frictie erger of lost het zich toch anders op.
Overbodig om te zeggen dat ik hoop dat het zich op de één of andere manier stabiliseert.
Ik hoop dat de toevloed van weer andere immigranten (Polen, Argentijnen) een positief effect heeft. Want dat die komen lijkt mij duidelijk.

mark61
08-02-05, 17:34
Geplaatst door GroteWolf
Ik ben niet zo'n accountant maar het hangt er natuurlijk af hoe je bepaalt wie exoot is. Die andere cijfers kloppen wel, maar dit keer twijfel ik.

Kijk op het CBS voor definitie allochtoon (iemand die zelf of van wie tenminste één van de ouders buiten het westen is geboren, muv Japan en Indonesië, dat is zo ongeveer de definitie) en de getallen. Ik doe dat wel s, maar tis nog al een klus. Vandaar deze keer geen zin. D


Interessanter is deel 2 van je theorie. ...Want dat die komen lijkt mij duidelijk.

Huwelijksmigratie, of anderszins, neemt al jaren af. Import wordt minder en problemen lossen zich op den duur (per generatie - 30 jaar) vanzelf op. Kost wel wat geld intussen, en sommigen (jou?) veel ergernis.

Wide-O
08-02-05, 20:07
Bor,

Je lult uit je nek.

Toevallig heb ik meer verstand van de UK dan van iets anders.

Zeg 's, de NEC in Birmingham, die zit zeker vol met moslims en ander tuig ?

Man toch, er is niks mis met racist zijn, maar probeer dan niet een paar fenomenen (oooh... de Sikhs ! Het toneelstuk !) te veralgemenen als "het probleem van de UK"

Blair (Tony B. Liar voor de tegenstanders) gaat deze verkiezingen opnieuw winnen. Geen twijfel over mogelijk. Maar hij leest de onderbuikgevoelens (die vooral over de nieuwe instroom gaat overigens, niet tegen de bestaande allochtonen, want dat zijn voor hun toch wel Britten) en wil de Tories verpletteren.

Er is natuurlijk de BNP en een deel van UK Independant waar wat rare gevoelens te merken zijn. Ik heb Mark er al eens op gewezen dat er ook daar iets borrelt. Maar het is in geen *mijlen* te vergelijken met de shit in België of Nederland. Komt nog wel, maar nu nog niet.

Als grote kenner van de UK ken je toch ook de reclame van het Indische bouwbedrijfje dat op z'n auto's zet: "You tried the cowboys, now get the Indians" als reclameslogan ? :maf:

Je zoekt gewoon een stok om mee te slaan, en kent toevallig een Chav (dat fenomeen ken je tenminste toch wel ?) die je zegt dat de UK "full" is. Mens toch.