PDA

Bekijk Volledige Versie : Pistolen Paultje overleden



Bofko
07-02-05, 12:06
AMSTERDAM - Paul Wilking, beter bekend als Pistolen Paultje, is maandagochtend in zijn woonplaats Amsterdam overleden. Hij is tachtig jaar geworden. Dat bevestigde een woordvoerder namens de familie.
De geboren en getogen Amsterdammer Wilking stond bekend als een kleurrijk figuur in de Amsterdamse onderwereld. Vooral in de jaren zestig handelde hij actief in wapens. Hoewel de naam Pistolen Paultje nog bij velen in het geheugen staat gegrifd, leefde hij de laatste jaren teruggetrokken in de Van Breestraat met zijn vrouw Rietje en zijn twee katten.
Op zijn website wordt Wilking wel omschreven als een 'goeie boef'. "Hij zou relaties hebben bij de BVD, een spion zijn voor vreemde mogendheden, berucht smokkelaar zijn van wapens, handelen in verwerpelijke afluisterapparatuur en een diplomatiek paspoort bezitten."
Tegelijkertijd zette Pistolen Paultje zich in voor de dieren en richtte hij in 1968 de 'Organisatie ter Bestrijding van Wreedheden jegens het dier' op. Vorig jaar riep de Dierenbescherming hem uit tot Dierenbeschermer van het Jaar.

www.nu.nl

Mill
07-02-05, 12:11
Hij was van het type sentimentele proleet met psychopathologische neigingen.

Elke dag biefstuk en karbonaadjes van gefolterd vee vreten, maar wel kinderen die een stok in een ponykut hebben geduwd door freefighters het ziekenhuis in laten rammen.

Bofko
07-02-05, 12:18
Geplaatst door Mill
Hij was van het type sentimentele proleet met psychopathologische neigingen.

Elke dag biefstuk en karbonaadjes van gefolterd vee vreten, maar wel kinderen die een stok in een ponykut hebben geduwd door freefighters het ziekenhuis in laten rammen.

:D Ook goedemiddag Mill.

PP is een 'vrije jongen' , zoals ze zichzelf liefkozend noemen, die je niets in de weg moet leggen.

Daan79
07-02-05, 16:41
Geplaatst door Mill
, maar wel kinderen die een stok in een ponykut hebben geduwd door freefighters het ziekenhuis in laten rammen.

Hoe weet je dat?? Uit eigen ervaring?

Mill
07-02-05, 16:42
Geplaatst door Daan79
Hoe weet je dat?? Uit eigen ervaring?

Ja, ik ben freefighter.

Daan79
07-02-05, 16:45
Geplaatst door Mill
Ja, ik ben freefighter.


ik dacht een pony

888
07-02-05, 20:38
Geplaatst door Bofko
AMSTERDAM - Paul Wilking, beter bekend als Pistolen Paultje, is maandagochtend in zijn woonplaats Amsterdam overleden. Hij is tachtig jaar geworden. Dat bevestigde een woordvoerder namens de familie.
De geboren en getogen Amsterdammer Wilking stond bekend als een kleurrijk figuur in de Amsterdamse onderwereld. Vooral in de jaren zestig handelde hij actief in wapens. Hoewel de naam Pistolen Paultje nog bij velen in het geheugen staat gegrifd, leefde hij de laatste jaren teruggetrokken in de Van Breestraat met zijn vrouw Rietje en zijn twee katten.
Op zijn website wordt Wilking wel omschreven als een 'goeie boef'. "Hij zou relaties hebben bij de BVD, een spion zijn voor vreemde mogendheden, berucht smokkelaar zijn van wapens, handelen in verwerpelijke afluisterapparatuur en een diplomatiek paspoort bezitten."
Tegelijkertijd zette Pistolen Paultje zich in voor de dieren en richtte hij in 1968 de 'Organisatie ter Bestrijding van Wreedheden jegens het dier' op. Vorig jaar riep de Dierenbescherming hem uit tot Dierenbeschermer van het Jaar.

www.nu.nl

Ik ben benieuwd wie zijn troonopvolger is.

barfly
07-02-05, 20:48
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ik ben benieuwd wie zijn troonopvolger is.

Big Willem die is nu toch werkloos...

888
07-02-05, 20:50
Toch Willem: dit had ik wel verwacht!

delirious
07-02-05, 21:16
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ik ben benieuwd wie zijn troonopvolger is.

Granaten Gerrie :fpimp:

888
08-02-05, 20:25
Wellicht?

888
11-02-05, 22:21
Geplaatst door Marruecos
Paultje de meedogenloze crimineel. Laat 'm lekker rotten in z'n kissie en hou op met dat nostalgische gezeik over wat een voorvechter hij wel niet was in de strijd tegen dierenmishandeling. Iedere klootzak die een dier meer waard vindt dan een mens spoort niet helemaal en verdient het al helemaal niet om liefkozend 'Pistolen Paultje' genoemd te worden.


P.S.:Voor z'n aanhang; grappie? :D

Paultje vond dat hij de koning was van de Onderwereld, maar hij was het niet!