PDA

Bekijk Volledige Versie : Discriminatie tussen verschillende groepen allochtonen veel groter dan die door au



Te quiero
07-02-05, 18:43
Zou discriminatie tussen verschillende groepen allochtonen veel groter zijn dan die door autochtonen?
Een moslim ziet toch liever dat zijn dochter met een witte dan met een zwarte "varken" trouwt? Turken zouden de negatieve publicatie over hun geloof door de Marokkaanse problemen niet waarderen.
Tussen de Antillanen en de Surinamers gaat het ook niet altijd even goed.

Verder:Veel niet-Islamitische allochtonen zijn niet blij met relatief veel moslims (zowel Turken als Marokkanen) die relatief veel problemen veroorzaken.

Veel allochtonen hebben hard gewerkt om hier een bestaan op te bouwen... en nu worden ze geconfronteerd met wetten die het gevolg zijn van botsingen tussen de Islamitische cultuur en de Westerse cultuur.

delirious
07-02-05, 20:55
Geplaatst door Te quiero
Zou discriminatie tussen verschillende groepen allochtonen veel groter zijn dan die door autochtonen?
Een moslim ziet toch liever dat zijn dochter met een witte dan met een zwarte "varken" trouwt? Turken zouden de negatieve publicatie over hun geloof door de Marokkaanse problemen niet waarderen.
Tussen de Antillanen en de Surinamers gaat het ook niet altijd even goed.

Verder:Veel niet-Islamitische allochtonen zijn niet blij met relatief veel moslims (zowel Turken als Marokkanen) die relatief veel problemen veroorzaken.

Veel allochtonen hebben hard gewerkt om hier een bestaan op te bouwen... en nu worden ze geconfronteerd met wetten die het gevolg zijn van botsingen tussen de Islamitische cultuur en de Westerse cultuur.

Waar wil je heen ?? :confused:

Julien
07-02-05, 22:42
Geplaatst door Te quiero
Zou discriminatie tussen verschillende groepen allochtonen veel groter zijn dan die door autochtonen?
Een moslim ziet toch liever dat zijn dochter met een witte dan met een zwarte "varken" trouwt? Turken zouden de negatieve publicatie over hun geloof door de Marokkaanse problemen niet waarderen.
Tussen de Antillanen en de Surinamers gaat het ook niet altijd even goed.

Verder:Veel niet-Islamitische allochtonen zijn niet blij met relatief veel moslims (zowel Turken als Marokkanen) die relatief veel problemen veroorzaken.

Veel allochtonen hebben hard gewerkt om hier een bestaan op te bouwen... en nu worden ze geconfronteerd met wetten die het gevolg zijn van botsingen tussen de Islamitische cultuur en de Westerse cultuur.

dat lijkt me toch ook logisch.

Nederlanders gooien alle allochtonen maar op 1 hoop. terwijl er zoveeeeel verschillende allochtonen zijn. Een Turk verschilt net zoveel van een Marokkaan als een Nederlander van een Marokkaan. Een Fransman is weer anders dan een Egriek en een Griek weer anders dan een Afghaan. Etc. En zo zijn er verschillende allochtone groepen die elkaar niet echt tolereren. Ik heb Griekse buren, nou als je die hoort praten over Marokkanen... daar zullen veel autochtone Nederlanders nog van schrikken!

Ourzazate
07-02-05, 22:50
Geplaatst door Te quiero
en nu worden ze geconfronteerd met wetten die het gevolg zijn van botsingen tussen de Islamitische cultuur en de Westerse cultuur.

Welke wetten...?

ps: Een blanke Nederlander ziet zijn dochter ook liever trouwen met blanke Jan-Klaas dan met zwarte Joacim uit Angola...:). Denk dat onbekend maakt onbemind een menselijk trekje is en niet zo zeer cultureel te extraheren is...:). Persoonlijk acht ik het gezonder om in je eigen cultuur te trouwen; Turk met Turkse, Marokkaan met Marokkaanse en Nederlander met Nederlandse. Zo heb je minder kans op problemen denk ik...:).

delirious
07-02-05, 23:02
Geplaatst door Ourzazate
Welke wetten...?

ps: Een blanke Nederlander ziet zijn dochter ook liever trouwen met blanke Jan-Klaas dan met zwarte Joacim uit Angola...:). Denk dat onbekend maakt onbemind een menselijk trekje is en niet zo zeer cultureel te extraheren is...:). Persoonlijk acht ik het gezonder om in je eigen cultuur te trouwen; Turk met Turkse, Marokkaan met Marokkaanse en Nederlander met Nederlandse. Zo heb je minder kans op problemen denk ik...:).

Dus als jij, (ik weet niet of je een relatie hebt) de liefde van je leven tegenkomt met een andere cultuur, pas je voor de problemen ?

Hypothetische vraag beste Ourzazate!!

Julien
07-02-05, 23:05
Geplaatst door Ourzazate
Welke wetten...?

ps: Een blanke Nederlander ziet zijn dochter ook liever trouwen met blanke Jan-Klaas dan met zwarte Joacim uit Angola...:). Denk dat onbekend maakt onbemind een menselijk trekje is en niet zo zeer cultureel te extraheren is...:). Persoonlijk acht ik het gezonder om in je eigen cultuur te trouwen; Turk met Turkse, Marokkaan met Marokkaanse en Nederlander met Nederlandse. Zo heb je minder kans op problemen denk ik...:).

ik denk juist dat het het beste zou zijn als iedereen met iemand uit een andere cultuur trouwt. Zo creëer je meer respect en begrip bij mensen voor andere culturen! :)

Leve de gemengde huwelijken :duim:

delirious
07-02-05, 23:07
Geplaatst door Julien
ik denk juist dat het het beste zou zijn als iedereen met iemand uit een andere cultuur trouwt. Zo creëer je meer respect en begrip bij mensen voor andere culturen! :)

Leve de gemengde huwelijken :duim:

Ben het niet vaak met je eens Julien, maar hier heb je een punt ;)

Julien
07-02-05, 23:34
Geplaatst door delirious
Ben het niet vaak met je eens Julien, maar hier heb je een punt ;)

ach ik weet zeker dat we het stieken meer met elkaar eens zijn dan we durven te denken ;)

p.s. wat betreft gemengde huwelijken spreek ik uit ervaring. Mijn ouders en bijna mijn hele familie is gemengd gehuwd. En dat heeft alleen maar positief uitgepakt.

Te quiero
08-02-05, 00:07
Geplaatst door delirious
Waar wil je heen ?? :confused:
Als ik de kritieken van sommige mensen, zoals ZS, lees op discriminatie door autochtonen, dan vraag ik me af of ze zelf niet erger zouden zijn.
Zouden ze niet erger tegen de Nederlanders discrimineren als de rollen waren omgekeerd, nl. als de autochtonen een minderheid worden?

Cub
08-02-05, 00:27
Geplaatst door Julien

Nederlanders gooien alle allochtonen maar op 1 hoop.

Is niet waar. In de Volkskrant stond laatst een artikel dat autochtonen onderscheid maken tussen de diverse groepen en een 'voorkeurslijstje' in hun hoofd hebben. Marokkanen staan daarop vaak op de onderste plaats. Nederlanders zien Turken, Surinamers, Molukkers, Irakezen, Afghanen, Iraniers en Ghanezen (dit zijn geloof ik de grootste groepen) als meer ingeburgerd. Dit artikel bevestigt wat ik ook veel om me heen hoor.

Te quiero
08-02-05, 00:29
Geplaatst door Te quiero
Als ik de kritieken van sommige mensen, zoals ZS, lees op discriminatie door autochtonen, dan vraag ik me af of ze zelf niet erger zouden zijn.
Zouden ze niet erger tegen de Nederlanders discrimineren als de rollen waren omgekeerd, nl. als de autochtonen een minderheid worden?
Nog dit:
Als allochtoon voel ik me meer gediscrimineerd/uitgesloten door andere allochtonen dan door autochtonen.
Voorbeeld: Als je als enige de taal van de groep niet verstaat dan doen ze geen moeite de conversatie in het Engels of Nederlands voort te zetten.
Nederlanders doen dat over het algemeen wel. Dit is beleefdheid.