PDA

Bekijk Volledige Versie : antwoordje

wimpertje
07-02-05, 20:12
hoi

mag ik jou wat vragen? Jij bent iemand die niet Islamitisch is (vermoed ik toch) maar het ok vind dat iemand anders moslima is. Heb je daar al ervaring mee? Dat mensen die Islamitisch zijn het aanvaarden dat je niet Islamitisch bent?

Gewoon vraagje uit interesse als je het niet erg vind?

greatmind
07-02-05, 23:20
eigenlijk is het beter dat je hier een nieuw onderwerp over opent, omdat het een apart onderwerp is.
Jazeker ken ik moslima's die ik leuk vind, en die het ook niet raar vonden om met mij (ongelovige) om te gaan. Voor veel meiden is dat normaal, maar dat moet wel van huis uit in ieder geval toegelaten worden.
Veel islamitische ouders zijn bang hun dochter te verliezen, sommige vaders zijn bang voor de reacties van de mannen in de moskee of andere familieleden.
Het gebeurt ook vaak dat een broer zich gaat ontfermen over zijn zus, waardoor ik niet met een moslima om durf te gaan.
Het is vaak angst voor het vreemde of het onbekende. Maar ik ontmoet voldoende moderne moslima's. Geen probleem.

Sou
15-02-05, 20:52
Geplaatst door Marruecos
Tis voor een moslima niet geoorloofd te trouwen met een niet-moslim.

Maar iedereen is natuurlijk vrij en zelf verantwoordelijk voor zijn of haar keuze.

:zwaai:.

Het ene boek wordt zwaarder dan het andere boek...

Thalla,
Sou